pozbycie sie lokatora

Data: 2010-11-02 10:20:27
Autor: kwalifik
pozbycie sie lokatora
Witam

Moja kuzynka kupuje wlasnie mieszkanie 2 pokojowe w Krakowie. I ma problem bo w tym mieszkaniu jest student i studentka. Dostali już wypowiedzenie od poprzedniego wlasciciela ale az na 4 miesiace. Co moze zrobic aby pozbyc sie ich wczesniej? Z nimi nie ma umowy. Moze podpisac nowa umowe na wyzszych warunkach na te 4 miesiace ? Pomozcie bo strasznie jej sie spieszy

Data: 2010-11-02 11:37:38
Autor: Andrzej Lawa
pozbycie sie lokatora
W dniu 02.11.2010 11:20,  kwalifik pisze:
[...]

Widziały gały co brały.

Umowy najmu się "dziedziczy", a wypowiedzenie 4-miesięczne jest tylko
miesiąc dłuższe niż "domyślne" ustawowe.

Jak jej się śpieszy, to niech się umówi z lokatorami. Czas to pieniądz -
i vice versa.

Data: 2010-11-02 13:18:21
Autor: szerszen
pozbycie sie lokatora

Użytkownik " kwalifik" <kwalifik123@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iaoolb$arp$1@inews.gazeta.pl...

Co moze zrobic aby pozbyc sie
ich wczesniej? Z nimi nie ma umowy.

moze z nimi probowac sie dogadac, ale doradzalbym grzecznie :)
bo jak sie studenciaki upra, to sie wcale nie wyprowadza, a ona bez rozprawy sadowej i egzekucji komorniczej nie ruszy ich z mieszkania

Data: 2010-11-02 13:31:55
Autor: DŻejKej
pozbycie sie lokatora
sadowej i egzekucji komorniczej nie ruszy ich z mieszkania

Miałam podobną sytuację. Czekasz jak wyjdo, wchodzisz i zmioeniasz zamki.
Nie wpuszczszasz bo nie majo tytułu (mieszkanie jest innego włąśiccila).
Załatwione w 1 dzień

jk

Data: 2010-11-02 06:13:50
Autor: gr
pozbycie sie lokatora
On 2 Lis, 13:31, DŻejKej <worobio...@onet.pl> wrote:
> [...]

Nie wpuszczszasz bo nie majo tytułu (mieszkanie jest innego włąśiccila).

I tylko ich rzeczy w obecności światków trzeba popakowac aby o
kradzież cię nie posądziły.

Data: 2010-11-02 14:45:03
Autor: Kapsel
pozbycie sie lokatora
Tue, 2 Nov 2010 13:31:55 +0100, DŻejKej napisał(a):

[...]

Jakiego tytułu nie mają?
Jak mają umowę najmu, to mogą iść na policję i będziesz miał kuku.
Jak nie mają umowy to mogą iść do US i też będziesz miał kuku ;]

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-11-02 15:02:21
Autor: MZ
pozbycie sie lokatora
W dniu 2010-11-02 14:45, Kapsel pisze:
[...]

Dyskutując z trolem koliną i odnosząc się do jego/jej absurdalnych
"porad" sam możesz sobie zrobić kuku mentalne, głupota podobno może być
zaraźliwa :)

--
MZ

Data: 2010-11-02 15:56:34
Autor: Kapsel
pozbycie sie lokatora
Tue, 02 Nov 2010 15:02:21 +0100, MZ napisał(a):

Dyskutując z trolem koliną i odnosząc się do jego/jej absurdalnych
"porad" sam możesz sobie zrobić kuku mentalne, głupota podobno może być
zaraźliwa :)

Uff, nie skojarzyłem osobnika po tym nicku ;] dzięki za info

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-11-02 15:20:56
Autor: niusy.pl
pozbycie sie lokatora

Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl>

[...]

Bo poprzedni właściciel nie zapłacił za siebie ?

Data: 2010-11-02 15:59:18
Autor: Kapsel
pozbycie sie lokatora
Tue, 2 Nov 2010 15:20:56 +0100, niusy.pl napisał(a):

Jak nie mają umowy to mogą iść do US i też będziesz miał kuku ;]

Bo poprzedni właściciel nie zapłacił za siebie ?

Hmm, fakt, problem będzie  miał poprzedni właściciel... pytanie co z
lokatorami? Nowy właściciel - jeśli nie było umowy - nie musiał wiedzieć,
że są jacyś lokatorzy... można ich wtedy ot tak wyrzucić? Chyba raczej
podpada pod zatajenie ważnego elementu umowy między sprzedawcą i kupującym?

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2010-11-02 15:04:27
Autor: szerszen
pozbycie sie lokatora

Użytkownik "DŻejKej" <worobiow55@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iap0bt$iov$1@news.onet.pl...

Miałam podobną sytuację.

napewno kolina, ty wszystko mialas i wszystko wiesz ;)

Data: 2010-11-02 16:09:29
Autor: Robert Tomasik
pozbycie sie lokatora
Użytkownik "DŻejKej" <worobiow55@onet.pl> napisał w wiadomości news:iap0bt$iov$1news.onet.pl...
[...]

A potem będzie się bujał po sądach i najpewniej skończy wyrokiem w zawieszeniu i grzywną za zmuszanie do określonego zachowania oraz naruszenie miru domowego. Pomyśl, zanim napiszesz, że ktoś może się zastosować do Twojej porady i mieć kłopoty. Co więcej w skrajnym wypadku Twoją wypowiedź można potraktować jako podżeganie, które jest karalne.

Data: 2010-11-04 14:22:04
Autor: witek
pozbycie sie lokatora
On 11/2/2010 4:09 PM, Robert Tomasik wrote:
[...]

dodatkowo, ja na taką okoliczność zawsze zotawiam 20 tys na biurku, które po wejściu "tego pana" i wymianie zamków zgnięły.

Data: 2010-11-05 08:19:44
Autor: Tapatik
pozbycie sie lokatora
Użytkownik witek napisał:

dodatkowo, ja na taką okoliczność zawsze zotawiam 20 tys na biurku,
które po wejściu "tego pana" i wymianie zamków zgnięły.

Masz na to świadków? :-)

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-11-05 08:50:05
Autor: MZ
pozbycie sie lokatora
W dniu 2010-11-05 08:19, Tapatik pisze:
Użytkownik witek napisał:

dodatkowo, ja na taką okoliczność zawsze zotawiam 20 tys na biurku,
które po wejściu "tego pana" i wymianie zamków zgnięły.

Masz na to świadków? :-)

Nie musisz mieć świadków, wystarczy że właściciel "włamał się" (bo tak
to można zakwalifikować) podczas nieobecności lokatora. Zeznajesz że
były na stole, i niech udowodni że ich nie było. Prawo mieszkaniowe
bardzo dobrze chroni lokatorów a bardzo wcale właścicieli. Strach
mieszkanie komukolwiek wynająć, a w dyskutowanym przypadku po prostu bym
się wstrzymał z kupnem do momentu kiedy lokatorzy się wyprowadzą. W
końcu zwykle w akcie jest zapis "wolne od praw i rzeczy osób trzecich".

--
MZ

Data: 2010-11-05 09:28:04
Autor: szerszen
pozbycie sie lokatora

Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ib0cvb$es8$1@news.onet.pl...

Prawo mieszkaniowe
bardzo dobrze chroni lokatorów a bardzo wcale właścicieli. Strach
mieszkanie komukolwiek wynająć,

no troszke sie juz pozmienialo od stycznia, ale to wlasciciel musi zadbac na poczatku o odpowiednie oswiadczenie od przyszlego lokatora

Data: 2010-11-05 12:33:39
Autor: witek
pozbycie sie lokatora
On 11/5/2010 8:19 AM, Tapatik wrote:
Użytkownik witek napisał:

dodatkowo, ja na taką okoliczność zawsze zotawiam 20 tys na biurku,
które po wejściu "tego pana" i wymianie zamków zgnięły.

Masz na to świadków? :-)

A musze?

Data: 2010-11-05 13:38:16
Autor: Henry(k)
pozbycie sie lokatora
Dnia Fri, 05 Nov 2010 12:33:39 +0100, witek napisał(a):

A musze?

Musisz. Taka zasada że winę trzeba udowodnić, a nie niewinność...

Data: 2010-11-05 13:45:18
Autor: witek
pozbycie sie lokatora
On 11/5/2010 1:38 PM, Henry(k) wrote:
Dnia Fri, 05 Nov 2010 12:33:39 +0100, witek napisał(a):

A musze?

Musisz. Taka zasada że winę trzeba udowodnić, a nie niewinność...

to zadanie prokuratury i sadu. nie moje.

Data: 2010-11-05 14:01:49
Autor: Henry(k)
pozbycie sie lokatora
Dnia Fri, 05 Nov 2010 13:45:18 +0100, witek napisał(a):

to zadanie prokuratury i sadu. nie moje.

Prokuratora stwierdza, że włamujący się do swojego mieszkania nie daje
powodu by podejrzewać że włamał się tam w celu kradzieży i jego zeznania
są tak samo wiarygodne jak twoje. Sprawa nawet nie trafi do sądu.

Data: 2010-11-05 14:34:41
Autor: witek
pozbycie sie lokatora
On 11/5/2010 2:01 PM, Henry(k) wrote:
[...]

bycie wascicielem nie daje prawa do wchodzenia do mieszkania zajmowanego przez kogos innego. Niewazne czy z umowa czy bez czy legalnie czy nie.
Po takim stwierdzeniu sądu natychmiast poszedłbym do prokuratury za naruszenie miru domowego. Dowod mam niepodważalny.  Stwierdzenie prokuratora o włamaniu się.

Data: 2010-11-05 14:34:23
Autor: spp
pozbycie sie lokatora
W dniu 2010-11-05 14:34, witek pisze:

[...]

No i 20.000 poszło w pi... :(

--
spp

Data: 2010-11-05 22:46:39
Autor: witek
pozbycie sie lokatora
On 11/5/2010 2:34 PM, spp wrote:
[...]

dlaczego?
wniose o 20 tys zadośćuczynienia za straty moralne :)

Data: 2010-11-02 22:28:16
Autor: p 47
pozbycie sie lokatora

[...]

kolina wypad stąd!!
I  nie mamlaj, bo tu niektórzy czytający, bywa, wierzą w "madrości' z postów,  to w twoje brednie moga uwierzyc i kłopotów sobie narobią.
W ostatecznosci wróc nawet na "pl.rec.lotnictwo", tam cię znaja i wiedza, żes idiota więc możesz dalej opisywac jak boeingi pilotujesz,- )) -większych szkód nie narobisz

Data: 2010-11-04 14:20:33
Autor: witek
pozbycie sie lokatora
On 11/2/2010 1:31 PM, DŻejKej wrote:
[...]

to miales wyjątkowe szczęście, bo moglo cie to kosztowac wpis "karany" w papierach.

Data: 2010-11-04 14:40:06
Autor: szerszen
pozbycie sie lokatora

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iaubqm$2qi$4@inews.gazeta.pl...

to miales wyjątkowe szczęście, bo moglo cie to kosztowac wpis "karany" w papierach.

to troll kolina, wiec spokojnie ;)

Data: 2010-11-04 21:25:39
Autor: p 47
pozbycie sie lokatora

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:iaubqm$2qi$4inews.gazeta.pl...
[...]

to namolny troll kolina,- on w papierach ma co najwyżej wpis: "zaawansowany idiota"

pozbycie sie lokatora