pozbycie się złomu z parkingu

Data: 2012-04-11 19:55:53
Autor: cef
pozbycie się złomu z parkingu
chochlik_drukarski wrote:

Nie chce mi się
wierzyć ze to coś ma
przegląd i ubezpieczenie (chociaż to drugie może mieć).

Czy jest szansa coś z tym złomem zrobić ?

Mam ubezpieczenie - przeglądu mieć nie muszę.
Po co mi przegląd jak nawet nie jeżdżę?
I nic nie możesz.

Data: 2012-04-11 20:52:58
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:4f85c5ab$0$26709$65785112news.neostrada.pl...
chochlik_drukarski wrote:

[...]

"Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza."

Nie ma przeglądu, wygląda jak kupa złomu - nie używany

Data: 2012-04-11 19:04:27
Autor: Michał
chochlik_drukarski <chochlik_drukarski@wp.pl> napisał(a):

> [...]

Nie ma przeglądu, wygląda jak kupa złomu - nie używany

Tez mam takie, stoi sobie używam jako pojemnik na rower z suszarką żre 2.4l/h po włączeniu suszarki, ale ma bak 80l
to na dużo starczy :)

jeździć by jeździł (i to szybko) tylko sąsiad oponę rozpompował ;)

ale mam nadzieje że to jako używanie wystarczy :) a i jako ładowarka akumulatorów też - tylko już 1.4k mandatów dostałem za to (ładowanie).

Data: 2012-04-11 21:05:51
Autor: Marcin Jan
pozbycie si� z�omu z parkingu
W dniu 2012-04-11 20:52, chochlik_drukarski pisze:
Uďż˝ytkownik "cef"<cezfar@interia.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
> [...]
chochlik_drukarski wrote:

Nie chce mi siďż˝
wierzyďż˝ ze to coďż˝ ma
przegl�d i ubezpieczenie (chocia� to drugie mo�e mie�).

Czy jest szansa co� z tym z�omem zrobi� ?

Mam ubezpieczenie - przegl�du mie� nie musz�.
Po co mi przegl�d jak nawet nie je�d��?
I nic nie mo�esz.

"Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, kt�rego stan
wskazuje na to, �e nie jest u�ywany, mo�e zosta� usuni�ty z drogi przez
stra� gminn� lub Policj� na koszt w�a�ciciela lub posiadacza."

Nie ma przegl�du, wygl�da jak kupa z�omu - nie u�ywany

swoją drogą fajne podejście do prawa własności. Oki rozumiem w przypadku gdy coś utrudnia ruch, zagraża bezpieczeństwu, samochód jest zdekompletowany etc. Ale żeby usuwać tylko na podstawie że auto jest nie używane, ehh. Równie dobrze mogli też napisać że wszystkie auta powyżej 5 lat.
Tak poczytałem ustawę i piszą tam o "drodze" czy jak stoi na parkingu czy jest to traktowane też jako droga?
Pozdrawiam
Marcin Jan

Data: 2012-04-11 21:22:56
Autor: chochlik_drukarski
pozbycie si? z?omu z parkingu

U?ytkownik "cef"<cezfar@interia.pl>  napisa? w wiadomo?ci
> [...]
chochlik_drukarski wrote:

Nie chce mi si?
wierzy? ze to co? ma
[...]

Ale to auto nie zmienia właściciela. Jest tylko przesuwane. I to chyba nie bez
ostrzeżenia (jeżeli można ustalić właściciela).

Oki rozumiem w przypadku gdy coś utrudnia ruch, zagraża bezpieczeństwu, samochód jest zdekompletowany etc.

Z tego co widzę to interpretacje są takie że jednak musi zdekompletowane lub
zagrażać.

Ale żeby usuwać tylko na podstawie że auto jest nie używane, ehh. Równie dobrze mogli też napisać że wszystkie auta powyżej 5 lat.

Życie jest niesprawiedliwe i mam nadzieję że chociaż raz zadziała to na moją
korzyść. Jak ktoś chce trzymać złoma który nie jest na pewno ani dla niego
ani dla nikogo innego nic warty to niego go trzyma tam gdzie jest więcej miejsc
a nie na miniaturowym parkingu.  Zresztą tak jak napisalem - on go tam trzyma
żeby sobie miejsce zająć. Ma nawet na nim kartke ZAKAZ PARKOWANIA.

Nawiasem mówiać ten parking należy do spółdzielni. Zobacze co oni sądza
o blokowaniu parkingu takimi złomami.

Tak poczytałem ustawę i piszą tam o "drodze" czy jak stoi na parkingu czy jest to traktowane też jako droga?

Właśnie. Dobre pytanie.

Data: 2012-04-12 07:55:13
Autor: masti
pozbycie się złomu z parkingu
Dnia pięknego Wed, 11 Apr 2012 20:52:58 +0200 osobnik zwany
chochlik_drukarski wystukał:

UÂżytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
chochlik_drukarski wrote:

Nie chce mi siĂŞ
wierzyĂŚ ze to coÂś ma
przeglÂąd i ubezpieczenie (chociaÂż to drugie moÂże mieĂŚ).

Czy jest szansa coÂś z tym zÂłomem zrobiĂŚ ?

Mam ubezpieczenie - przeglÂądu mieĂŚ nie muszĂŞ. Po co mi przeglÂąd jak
nawet nie je¿d¿ê? I nic nie mo¿esz.

"Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, ktĂłrego stan
wskazuje na to, Âże nie jest uÂżywany, moÂże zostaĂŚ usuniĂŞty z drogi przez
straÂż gminnÂą lub PolicjĂŞ na koszt wÂłaÂściciela lub posiadacza."

Nie ma przeglÂądu, wyglÂąda jak kupa zÂłomu - nie uÂżywany

przegląd nic do tego nie ma.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-04-13 12:16:54
Autor: The_EaGle
chochlik_drukarski wrote:

[...]

Skoro SM ustaliła właściciela tzn że ma tablice rejestracyjne a więc powyższy punkt nie ma zastosowania.

Rozumiem że złomy powinny znajdować się na szrocie ale poszanowanie własności to wyższa wartość nawet jak wg Ciebie to jest złom. Być może właściciel ma do tego auta sentyment a może będzie chciał go restaurować, może na razie nie ma na to środków itd. Generalnie Polska to nie Szwajcaria (na szczęście) i jeszcze tak durnych przepisów jak tam nie mamy żeby nie można było myć samochodu przed domem a brudny zaparkowany samochód może być odholowany ;)

Rafał

Data: 2012-04-13 12:25:34
Autor: Cavallino

Użytkownik "The_EaGle" <gga@do.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Jak to nie ma?
Rozumiesz co tam w zdaniu robi "lub"?

Co najwyżej nie ma zastosowania pierwszych 5 słów.
Reszta jak najbardziej ma zastosowanie.

Data: 2012-04-13 12:50:19
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 13.04.2012 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:

[...]

Zwłaszcza słowo "droga".

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-04-13 23:01:01
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "The_EaGle" <gga@do.pl> napisał w wiadomości news:jm8ueo$ccc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na pewno. Stoi ten złom tylko po to żeby trzymać miejsce właścicielowi na
drugie auto. Bo jednych odstrasza to, że mało za nim miejsca a innych
przyklejona do niego kartka zakaz parkowania.  Nawet jak trzeba płacić
kilkaset zł OC (bo przy maksymalnych zniżkach chyba więcej nie wyjdzie)
to się opłaci.

A na https://zapytania.oi.ufg.pl mam BRAK DANYCH. I jak to mam niby
rozumieć ? Bo to równie dobrze może być "nic nam nie wiadomo żeby
miał ubezpieczenie czyli pewnie nie ma" a może być po prostu "może ma
a może nie ma - nie wiemy".

Data: 2012-04-13 23:04:43
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "chochlik_drukarski" <chochlik_drukarski@wp.pl> napisał w wiadomości news:jma494$aqc$1mx1.internetia.pl...

[...]

Niestety to drugie - sprawdziłem własnie oba swoje - ten ubezpieczony  w lutym jest, ten w marcu - brak danych.

--
Yogi(n)

Data: 2012-04-16 08:59:25
Autor: Miroo
W dniu 2012-04-13 23:01, chochlik_drukarski pisze:
[...]

Nie ufaj do końca tej bazie - mnie już drugi rok z rzędu na tym samym numerze rejestracyjnym pokazuje 2 samochody u 2 różnych ubezpieczycieli.
Po przedłużeniu ubezpieczenia przez około miesiąc było "brak danych", a ubezpieczałem około tydzień przed upłynięciem terminu poprzedniego ubezpieczenia.

Nadal pokazuje wg numeru rejestracyjnego samochód, który sprzedałem rok temu - podobno do innej miejscowości, więc numery powinny się zmienić.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-04-19 17:07:29
Autor: The_EaGle
[...]

UFG nie ma bazy danych od wszystkich firm ubezpieczeniowych. Na pewno jest PZU, warta, compensa itp a nie ma wielu małych firm.

Rafał

pozbycie się złomu z parkingu