pozbycie się złomu z parkingu - kolejna część

Data: 2012-06-21 12:01:32
Autor: Ergie
pozbycie się złomu z parkingu - kolejna część
Użytkownik "chochlik_drukarski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrtd9h$ijj$1@mx1.internetia.pl...

gość na mnie nawrzeszczał
że mam tam nie stawać bo on nie może swojego drugiego samochodu
zaparkować.

I za to jak najbardziej należy mu się kara. Bo złom trzymać na parkingu jak najbardziej ma prawo, ale oczekiwanie, że tylko jemu będzie wolno obok tego złomu parkować to już chamstwo.

Na szybko widzę dwie opcje:
1. Pogadać ze strażą miejską (w siedzibie się dowiesz kto jest przydzielony do tego rejonu i kiedy ma dyżury) pogadaj normalnie jak człowiek z człowiekiem, że stoi tam truchło i gdy kiedyś będzie chciał go odholować to jak najbardziej się przesuniesz, ale tymczasem nie widzisz powodu by tam nie parkować. Jeśli trafisz na kumatego to jak gościu kiedyś zadzwoni po SM to ten już będzie wiedział o co chodzi i choć go nie oleje (bo jeśli jest wezwanie to nie może) to na miejscu mu łopatologicznie wytłumaczy, że w zasadzie on nie widzi problemu poza truchłem zaparkowanym na trawniku i czy ktoś za to chce mandat.
2. Za każdym razem jak widzisz dwa samochody jeden za drugim wzywać straż, że "znowu ktoś zastawia samochody na parkingu". Z punktu widzenia przepisów samemu sobie także nie wolno zastawiać. Albo gościu dostanie mandat i nikt tak nie będzie parkował (ani Ty ani on), albo straż znajdzie jakiś sposób by nie interweniować bo po n-tym razie im się znudzi i wtedy Ty możesz zacząć tam parkować i nawet jak gostek zadzwoni to nie przyjadą.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-06-21 04:25:43
Autor: PJ
pozbycie się złomu z parkingu - kolejna część
//Z punktu widzenia przepisów samemu sobie także nie wolno zastawiać.

czy moglbys podac zrodlo tych przepisow ? bo wyglada ze podpadam pod
(jakis ?) paragraf ...

P.

Data: 2012-06-21 14:12:13
Autor: Ergie
Użytkownik "PJ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f2675e54-1e64-4ab1-a5b7-2eef657bcca0@n33g2000vbi.googlegroups.com...

Z punktu widzenia przepisów samemu sobie także nie wolno zastawiać.

czy moglbys podac zrodlo tych przepisow ? bo wyglada ze podpadam pod
(jakis ?) paragraf ...

Art. 49.
1.
[ciach]

2.
Zabrania się postoju:
  1) [ciach]
  2) w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu lub wyjazd tego pojazdu,

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-06-21 06:23:15
Autor: PJ
[...]

szczerze watpie zeby jakis funkcjonariusz probowal czegos
takiego ...zreszta OK, odmawiam przyjecia mandatu i co dalej ? sad ?
mozna uszczuplic budzet panstwa zeby dowiedziec sie czy ten przepis ma
jakis sens w tym konkretnym przypadku ... to albo -> pl.soc.prawo

P.

Data: 2012-06-21 15:36:05
Autor: Ergie
Użytkownik "PJ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:173295f9-e19f-47a7-ac7c-44651c72ca84@3g2000vbx.googlegroups.com...

[...]

Patrząc zdroworozsądkowo masz rację. Dlaczego ktoś ma być karany za utrudnianie życia sobie, ale przepis jest jednoznaczny i IMHO dobrze, bo funkcjonariusz nie jest od tego by oceniać, czy ktoś zastawił swój samochód czy cudzy tylko ma dawać mandat zawsze. Popatrz na to z boku. Obywatel jadąc drogą widzi dwa zastawione auta na parkingu i tak dzień po dniu więc któregoś dnia zastawia inne auto bo skoro władza nie reaguje to znaczy, że tak można.

IMO w sądzie nie wygrasz bo w Polsce obowiązuje litera prawa a nie duch. A nawet gdybyś trafił na sędziego który chciałby interpretować po swojemu ducha prawa (a to się rzadko zdarza) to IMO gdyby ustawodawca chciał to by napisał coś w stylu "utrudnia życie innym uczestnikom ruchu" skoro nie ma takiego sformułowania to znaczy że przepis jest bezwarunkowy.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-06-21 07:42:07
Autor: PJ
[...]

to mocno uproszczone rozumowanie ....zamiast aut podstaw sobie dowolne
wykroczenie i tak dzien po dniu ...tez tak mozna ?

[...]

czasami nie trzeba wygrywac ...mnie w zupelnosci zadowoliloby
upublicznienie wyroku & danych osobowych sedziego, ktory przyklepie
taki wyrok ... np w TVN-ie albo chociaz Super Expressie

P.

Data: 2012-06-21 12:41:22
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Ergie" <ergie@spam.pl> napisał w wiadomości news:jrurdu$oae$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie wiem czy kilka błędów w tekscie nie zmieniło sensu:

Ten parking to kilka miejsc postojowych prostopadłych do ulicy. 2 samochody
ustawione są głebiej na trawie tak że za nimi można ustawić drugi samochód.
Na jednym z tych samochodów  była do niedawna kartka "zakaz parkowania"
ale zniknęła (prawdopodobnie po drugiej interwencji straży miejskiej).

Data: 2012-06-21 12:47:21
Autor: Franc
Dnia Thu, 21 Jun 2012 12:41:22 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):

[...]

Sens wypowiedzi kolegi Ergie jest w zasadzie ten san - czy dotyczy
parkowania zaraz obok truchła na trawniku, czy zaraz za jego tyłem. Coś kojarzę, że jak taki grat nie ma tablic rejestracyjnych i naklejka jest
nieczytelna, zamazana - to już jak najbardziej jest pole do interwencji SM
i odcholowania grata (nie wiem, czy na złomowisko, czy na parking
policyjny)...

--
Franc

Data: 2012-06-21 13:41:59
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Franc" <sdsf@wp.pl> napisał w wiadomości news:a2nc4qk6rvoo$.eptkqxnn58b4.dlg40tude.net...
[...]

Auta nie są porzucone. Jak straż miejska się czepia to właściciele pompują
koła i myją troche całość z zewnątrz. A dokumenty też są (tego
kto dopuślił złom do ruchu powinni zamknąć).

Data: 2012-06-21 14:21:20
Autor: MarcinJM
W dniu 2012-06-21 13:41, chochlik_drukarski pisze:
Auta nie są porzucone. Jak straż miejska się czepia to właściciele pompują
koła i myją troche całość z zewnątrz. A dokumenty też są (tego
kto dopuślił złom do ruchu powinni zamknąć).

Ja bym nawet kol nie pompowal i kazal im spadac.
Przegladu miec nie musi, musi miec OC. Jka nie ma przegladu jest to pojazd niedopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Wiec stoi zgodnie z prawem, bo nikt nim nie jezdzi po drodze publicznej.

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2012-06-21 15:01:25
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "MarcinJM" <marcinjm70@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jrv3nu$13$2inews.gazeta.pl...
[...]

Może to nie było na podstawie PORD.

Data: 2012-06-21 17:34:56
Autor: MarcinJM
W dniu 2012-06-21 15:01, chochlik_drukarski pisze:
[...]

A czego? ksiazki kucharskiej?

Data: 2012-06-21 16:09:39
Autor: masti
pozbycie się złomu z parkingu - kolejna część
Dnia pięknego Thu, 21 Jun 2012 17:34:56 +0200 osobnik zwany MarcinJM
wystukał:

[...]

stanie w stanie rozpadu nie ma nic wspĂłlnego z PoRD.
Tu wchodzą w grę przepisy porządkowe.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-06-21 13:54:48
Autor: Ergie
Użytkownik "chochlik_drukarski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrutoh$25t$1@inews.gazeta.pl...

Ten parking to kilka miejsc postojowych prostopadłych do ulicy. 2 samochody
ustawione są głebiej na trawie tak że za nimi można ustawić drugi samochód.

Skoro stoją "na trawie" to dlaczego SM ich nie odholuje, albo codziennie nie wlepia mandatów za niszczenie zieleni. Chyba że zieleń już nie jest miejska.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-06-21 15:40:10
Autor: Cavallino

Użytkownik "chochlik_drukarski" <chochlik_drukarski@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Ten parking to kilka miejsc postojowych prostopadłych do ulicy. 2 samochody
ustawione są głebiej na trawie tak że za nimi można ustawić drugi samochód.

Trawa to nie parking, więc ktoś kto sobie na trawie nielegalnie zaparkował nie może domagać się ochrony prawnej, zwłaszcza jeśli jego żądanie dotyczy miejsca już na parkingu.

Data: 2012-06-22 17:00:06
Autor: chochlik_drukarski

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4fe3243a$0$26696$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Rozmawiałem ze spółdzielnią i strażnikami miejskimi. To jest teren prywatny, ten
parking tak naprawdę nawet nie jest oficjalnym parkingiem, spółdzielnia twierdzi że
oni się do parkowania nie mieszają a strażnicy podobno nie mają uprawnień żeby
tam kogoś karać za złe parkowanie. Mogą natomiast za niszczenie zieleni (auta
stoją na trawie).

Czyli mogę parkować gdzie mam ochote (nie na trawie) i nie przejmować się
gadaniem idiotów.

Data: 2012-06-22 22:45:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 22 Jun 2012, chochlik_drukarski wrote:

Czyli mogę parkować gdzie mam ochote (nie na trawie)

  "Nie na trawie" należałoby zamienić na "w miejscach nie
zabronionych odrębnymi przepisami".
  Oczywiście nie muszą to być przepisy ruchu drogowego.
  Jeśli np. przepisy p-pożarowe zabraniają zastawiania jakiegoś
miejsca, to bez znaczenia jest czy zastawione zostanie szafą
czy samochodem - mandat się należy (wcale nie "drogowy").

i nie przejmować się gadaniem idiotów.

  Jeszcze zależy od kategorii "idioty", bo jak zostaniesz skutecznie
poinformowany, że parkowanie w danym miejscu kosztuje 100zł,
to masz szanse je zapłacić :)
(wcale nie w roli kary, zwyczajna opłata parkingowa)
  Oczywiście, w takim przypadku WOLNO parkować, nikt nie pisze że nie.
  :)

pzdr, Gotfryd

pozbycie się złomu z parkingu - kolejna część