pozew cywilny a adres zameldowania

Data: 2009-05-17 21:39:04
Autor: Laik
pozew cywilny a adres zameldowania
Chcę założyć sprawę cywilną o zwrot pieniędzy przywłaszczonych osobie prywatnej,
która prawdopodobnie przebywa w więzieniu. Skąd wziąć adres zameldowania
pozwanego wymagany w pozwie skoro przecież nikt mi go nie poda bo działa ustawa
o ochronie danych osobowych?

Data: 2009-05-17 21:40:59
Autor: Liwiusz
Laik pisze:
[...]

   W pozwie należy podać adres zamieszkania, a nie zameldowania.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-17 21:48:45
Autor: Laik
Laik pisze:
> [...]
> o ochronie danych osobowych?

   W pozwie należy podać adres zamieszkania, a nie zameldowania.

Nie odpowiedziałeś na pytanie skąd go wziąć? --

Data: 2009-05-17 21:52:38
Autor: Liwiusz
Laik pisze:
Laik pisze:
[...]

   Powinieneś wiedzieć, gdzie ktoś mieszka, aby go pozwać. Jeśli jednak nie wiesz, a chcesz kogoś koniecznie pozwać, możesz  poprosić sąd o ustanowienie kuratora dla doręczeń dla pozwanego.

   Można również próbować wystosować zapytanie o adres *zameldowania* do centralnego biura adresowego.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-18 00:48:54
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Sun, 17 May 2009 21:52:38 +0200, Liwiusz napisał(a):

   Można również próbować wystosować zapytanie o adres *zameldowania* do centralnego biura adresowego.

ale kolejność jest taka:
składasz pozew bez adresu, sąd przysyła wezwanie o uzupełnienie adresu i
dopiero ten papier uzasadnia interes prawny do uzyskania danych osobowych
ze zbioru PESEL.
Kiedyś szło się na Kazimierzowską w Warszawie i jak ktoś miał interes
prawny to uzyskiwał odpowiedź praktycznie "od ręki".

W przypadku popularnych nazwisk nie jest to takie proste, należy wystosować
precyzyjne zapytanie, ponieważ jeśli do zapytania będzie pasowało więcej
niż 1 osób, organ udostępniający napisze odpowiedź, że zapytanie jest
nieprecyzyjne i nie wie o którą osobę chodzi.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

Data: 2009-05-18 00:57:03
Autor: Laik
pozew cywilny a adres zameldowania
Rozumiem a co w przypadku kiedy pozwany przebywa faktycznie w jakimś więzieniu w
Polsce a my mu wysyłamy wezwanie na adres zameldowania pod którym jak wiadomo na
pewno nie zostanie odebrane?

Data: 2009-05-18 07:22:27
Autor: Liwiusz
Laik pisze:
Rozumiem a co w przypadku kiedy pozwany przebywa faktycznie w jakimś więzieniu w
Polsce a my mu wysyłamy wezwanie na adres zameldowania pod którym jak wiadomo na
pewno nie zostanie odebrane?

   Jeśli list z sądu wróci z informacją, że adresat tam nie mieszka, zostaniesz wezwany do wskazania adresu zamieszkania pozwanego.

   Jeśli natomiast list będzie awizowany i wróci z informacją "nie podjęto w terminie", to może zostać uznany za doręczony poprawnie. Zatem nakaz zapłaty uprawomocni się, względnie zostanie wydany wyrok zaoczny. Jednakże w przyszłości pozwany będzie miał słuszne prawo do wzruszenia prawomocności wyroku/nakazu z uwagi na niepoprawne dostarczenie korespondencji.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-18 07:36:35
Autor: Johnson
Laik pisze:
Rozumiem a co w przypadku kiedy pozwany przebywa faktycznie w jakimś więzieniu w
Polsce a my mu wysyłamy wezwanie na adres zameldowania pod którym jak wiadomo na
pewno nie zostanie odebrane?

Jak ktoś sobie mieszka w więzieniu to tam jest tymczasowo zameldowany ;)

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-05-18 23:17:05
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Mon, 18 May 2009 07:36:35 +0200, Johnson napisał(a):

Jak ktoś sobie mieszka w więzieniu to tam jest tymczasowo zameldowany ;)

i informacja:
Warszawa, ul. Ciupagi 1 jest w rejestrze PESEL ?
http://foto.3mam.net/album2/Warszawa_Bialoleka/slides/Warszawa_Bialoleka_20070410_31.php