pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia

Data: 2011-09-30 05:28:29
Autor: owp
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
Witam.
Ojciec pożyczył mi kilkadziesiąt tysięcy złotych na rok, na cele budowlane.
Miałem ją zalegalizować w US, ale wypadło mi to z głowy i niestety minął
14-dniowy termin. Czy termin liczy się od zawarcia umowy, czy od przelewu? Czy
mogę zawrzeć umowę z datą późniejszą niż przelew?
Jeśli nie to jakie mam opcje ?
Pzdr
owp

Data: 2011-09-30 00:44:57
Autor: witek
On 9/30/2011 12:28 AM, owp wrote:
Witam.
Ojciec pożyczył mi kilkadziesiąt tysięcy złotych na rok,

kiedy?  tydzien temu,rok temu, 4 lata temu?
co bylo wpisane jako tytul przelewu?
oddales juz czy jeszcze nie?

[...]

Nie.
No chyba, ze chcesz, zeby ci sie US dwa razy do tylka dobral, raz za przelew, drugi raz za umowe.

Jeśli nie to jakie mam opcje ?

a) zaplacic podatek w sumie to tylko 2%

Data: 2011-09-30 00:46:36
Autor: witek
On 9/30/2011 12:44 AM, witek wrote:

kiedy?  tydzien temu,rok temu, 4 lata temu?
co bylo wpisane jako tytul przelewu?
oddales juz czy jeszcze nie?

jeszcze

ojciec zonaty?  ma wspolnote? przelew ze wspolnego konta? skad mial pieniadze, zeby ci pozyczyc?

Data: 2011-09-30 09:27:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Sep 2011, witek wrote:

On 9/30/2011 12:28 AM, owp wrote:

Czy
mogę zawrzeć umowę z datą późniejszą niż przelew?

Nie.
No chyba, ze chcesz, zeby ci sie US dwa razy do tylka dobral, raz za przelew,

....a ściślej - depozyt nieprawidłowy,

drugi raz za umowe.

....czyli pożyczkę.
  To tylko dla porządku było ;)

Jeśli nie to jakie mam opcje ?

a) zaplacic podatek w sumie to tylko 2%

  To wersja legalna ;) (oczywiście każda inna grozi skutkiem jak wyżej)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-30 05:41:53
Autor: witek

On 9/30/2011 12:28 AM, owp wrote:

[...]

nie,
tez pozyczke, tylko umowa ustna
a teraz jest umowa do drugiej pozyczki.
i co z tego ze kasy jeszcze nie ma. podatek jest od umowy, nie od kasy.

[...]

sa jeszcze inne pomysly, ale czekam na odpowiedzi na pytania.

Data: 2011-09-30 15:55:14
Autor: Gotfryd Smolik news

On 9/30/2011 12:28 AM, owp wrote:

[...]

   A to zależy jakby się bronili.
   Nie da się ukryć, że możliwość uznania dwu pożyczek w oparciu
o zeznania istnieje.
   Fakt niewykorzystania "kasy" do czasu pisemnej umowy spokojnie
dałby się bronić depozytem, IMVHO. "Zaliczka na pożyczkę" ;)
   A że skutek podatkowy ten sam... to co by tam USowi wadziło :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-30 18:36:09
Autor: Michal Jankowski
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> writes:

Jeśli nie to jakie mam opcje ?

a) zaplacic podatek w sumie to tylko 2%

  To wersja legalna ;) (oczywiście każda inna grozi skutkiem jak wyżej)

Może można przekwalifikować na darowiznę... Tylko z oddaniem będzie
kłopot (ale to już zależy dla kogo 8-) ).

  MJ

Data: 2011-09-30 17:40:34
Autor: Piotr
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
Może można przekwalifikować na darowiznę... Tylko z oddaniem będzie
kłopot (ale to już zależy dla kogo 8-) ).

Ale darowizne tez trzeba zglosic... Poza tym w tytule jest 'pozyczka'

Data: 2011-09-30 14:04:29
Autor: witek
On 9/30/2011 12:40 PM, Piotr wrote:
Może można przekwalifikować na darowiznę... Tylko z oddaniem będzie
kłopot (ale to już zależy dla kogo 8-) ).

Ale darowizne tez trzeba zglosic...

ale w ciagu 6 miesieczy a nie dwoch tygodni

  Poza tym w tytule jest 'pozyczka'

no właśnie.

zawsze możesz stawiac, na to, ze stary ojciec nie wiedzial co pisze i w obronie podstawic umowe darowizny,
Tylko kto ci uwierzy.

Aha, wersja, ze ojciec zmienił zdanie i postanowił ci te pieniadze darowac i kazal  nie oddawac, przekwalifikuje to na podwójny podatek od pozyczki i od darowania spłaty, a nie na darowiznę zwolnioną z podatku. Wiec uwazaj co bedziesz mowil w US w razie czego.

Data: 2011-09-30 17:39:33
Autor: Piotr
> [...]
> Ojciec pożyczył mi kilkadziesiąt tysięcy złotych na rok,

kiedy?  tydzien temu,rok temu, 4 lata temu?

16 dni temu. W tytule było 'pożyczka na budowę'.
Oddać mam za rok. Miałem to zgłosić, ale wypadło mi z głowy.
Ojciec jest w związku małżeńskim, przelew z jego konta, skąd miał - zarobił :)

> Jeśli nie to jakie mam opcje ?

a) zaplacic podatek w sumie to tylko 2%

A np. gdybym mu przelał, a on mi znów i wtedy spisać umowę i zaniesc do US?
Wiem, ze to 2 pozyczki, ale czy us sprawdza wyciag?

Data: 2011-09-30 14:01:17
Autor: witek
On 9/30/2011 12:39 PM, Piotr wrote:
[...]

no to sobie pozamiatałeś.

A np. gdybym mu przelał, a on mi znów i wtedy spisać umowę i zaniesc do US?
Wiem, ze to 2 pozyczki,

no właśnie

  ale czy us sprawdza wyciag?

i tak i nie.

zrob tak, aby te dwa przelewy znalazy sie na oddzielnych wyciagach (u was obu), tak zeby na jednym nie bylo sladu drugiego.

jak sie us zapyta o wyciag, to grzecznie zanies i pokaz.

jak myslisz jaki jest prawdopodobienstwo, ze poproszą o wyciag za poprzedni miesiac? No chyba, ze cie sasiad podkabluje.
wowczas zaplacisz za dwie pozyczki.

Ale moim zdaniem to jest zawracanie sobie d...
Leczenie nerwicy u ciebie i rodzicow wyjdzie znacznie drozej niz te zasrange kilkaset złotych.

Nie jest tego warte.

Data: 2011-09-30 19:39:04
Autor: owp
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
Ok. Dzięki za pomoc.
Ostatnia szansa - te 14 dni to nie są robocze ? :)
Widzę, ze jak mam kombinować z tym zwrotem i ponownym przelewem, to lepiej nic nie zgłaszać, w końcu czemu us miałby mi konto sprawdzać...
Złości mnie jeszcze jedno - okazało się, ze jednak nie potrzebuje tej pożyczki.

Data: 2011-09-30 15:13:12
Autor: witek
On 9/30/2011 2:39 PM, owp wrote:
Ok. Dzięki za pomoc.
Ostatnia szansa - te 14 dni to nie są
robocze ? :)

Nie.

Chyba, ze ci ostatni dzien w weekend przypadł.

Widzę, ze jak mam kombinować z tym
zwrotem i ponownym przelewem, to
lepiej nic nie zgłaszać, w końcu
czemu us miałby mi konto sprawdzać...

bo wybudowałeś chatę i US chciałby wiedzieć za co.
Wiec za 5 lat poprosi cie o wyciag z ostatnich kilku lat, zeby zobaczyc skad miales kase na budowe.
A tam pozyczka.

Złości mnie jeszcze jedno - okazało
się, ze jednak nie potrzebuje tej
pożyczki.

To ją odeślij z adnotacja "nienalezne".

Przeciez w sumie nie wiadomo, czy do umowy doszlo.
Może ojciec był taki nadgorliwy, ze przelał ci bez twojej zgody myśląc, że się ucieszysz.
A ty po  otrzymaniu wyciagu niezwlocznie mu ja odeslales.

Do zawarcia umowy ptrzebna jest zgoda obu stron, a twojej zgody "nie było", nienalezna kase oddałeś.
Zreszta z wyciagu, na poparcie tezy, bedzie widac, ze jej nie uzyles.
Do obronienia.

Data: 2011-10-01 05:52:14
Autor: owp
[...]

Jeśli tak się to odbywa,to faktycznie będę miał problem. Przedstawić skąd
miałem pieniądze na budowę nie będzie trudno,bo mam udokumentowane.Ta
nieszczęsna pożyczka miała być tylko doraźna, tak żeby więcej na zimę zrobić. A do kiedy te 2% trzeba zapłacić? Trochę mnie to męczy, wprawdzie 700zł to nie
taki pieniądz, ale za nic...

> [...]

A ty po  otrzymaniu wyciagu niezwlocznie mu ja odeslales.

Nie przejdzie, no chyba przy dużej naiwności US(w co wątpię), pieniądze
rozlokowałem na różnych kontach i używałem na bieżąco.

Data: 2011-10-01 11:29:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 1 Oct 2011, owp wrote:

[...]

  Sądząc z opisów, można założyć że z dużym prawdopodobienstwem na tym
się skończy. US drąży jak podatnik nie umie wyjaśnić skąd ma pieniędze.

się, ze jednak nie potrzebuje tej pożyczki.

To ją odeślij z adnotacja "nienalezne".

[...]

Data: 2011-10-01 11:39:23
Autor: mvoicem
(01.10.2011 07:52), owp wrote:
[...]

Sprawdź czy na pewno 2% a nie 20%. Coś mi się obiło o oczy podczas lektury ustawy, że w razie (i tu nie pamiętam dokładnie), płaci się podatek 20%.

Przy czym nie wiem czy to dopiero jak ci US wytknie, czy może przy zwykłym spóźnieniu?

p. m.

Data: 2011-10-01 12:08:35
Autor: witek
On 10/1/2011 4:39 AM, mvoicem wrote:
(01.10.2011 07:52), owp wrote:
[...]

dopiero jak US przydybie w czasie kontroli.
Wcześniej 2%.

Data: 2011-10-01 13:28:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 1 Oct 2011, mvoicem wrote:

(01.10.2011 07:52), owp wrote:
[...]

  Wychodzi ze dopiero jak "US wytknie":
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-od-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
+++
4. Nabycie własnoœci rzeczy lub praw majštkowych w drodze darowizny
  lub polecenia darczyńcy podlega opodatkowaniu według stawki 20%,
  jeżeli obowišzek podatkowy powstał wskutek powołania się podatnika
  przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej w toku
  czynnoœci sprawdzajšcych, postępowania podatkowego, kontroli podatkowej
  lub postępowania kontrolnego na okolicznoœć dokonania tej darowizny,
  a należny podatek od tego nabycia nie został zapłacony.
-- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-01 11:36:30
Autor: Piotr
> [...]

  lub postępowania kontrolnego na okolicznoœć dokonania tej darowizny,
  a należny podatek od tego nabycia nie został zapłacony.
Dzieki za przepis.
Czy prawidłową interpretacją bedzie wniosek, ze dopóki nie powołam sie na
pozyczke, karny podatek mi nie grozi?

Data: 2011-10-01 12:10:16
Autor: witek
On 10/1/2011 6:36 AM, Piotr wrote:
[...]

Nie grozi.
Dopoki w trakcie jakiejkolwiek kontroli na pytanie skad ta kasa nie odpowiesz, "ze z pozyczki" to ciagle jesteś na stawce 2%.

Zostalo po prostu pojsc do US i wplacic te 700 zl.

Data: 2011-10-01 13:46:38
Autor: Bogdan
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia

Dzieki za przepis.
Czy prawidłową interpretacją bedzie wniosek, ze dopóki nie powołam sie na
pozyczke, karny podatek mi nie grozi?

Jeśli powołasz się na pożyczkę w toku działań US to 20%  a jeśli w tym samym toku nie powołasz się na pożyczkę to chyba 70% za nieujawnione źródła przychodów?

Bogdan

Data: 2011-10-01 12:10:36
Autor: witek
On 10/1/2011 6:46 AM, Bogdan wrote:

[...]

no przeciez ujawni. pozyczka od ojca.

Data: 2011-10-01 21:25:06
Autor: Bogdan

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:j67hic$hh2$24inews.gazeta.pl...
[...]

ale on się zastanawiał co będzie jak pójdzie w na całość w zaparte :)

Data: 2011-10-01 14:14:17
Autor: Piotr
> [...]

Jeśli powołasz się na pożyczkę w toku działań US to 20%  a jeśli w tym samym toku nie powołasz się na pożyczkę to chyba 70% za nieujawnione źródła przychodów?

Faktycznie. Co za matnia. Widzę, że nieźle to ktoś wykombinował, żeby raz
złapanego na haczyk nie wypuścić. No ale może nie odkryją źródła przychodów,
sokoro jest ono legalne, tylko obrodziło rok później :-)

Data: 2011-10-01 16:14:38
Autor: Michal Jankowski
[...]

4. Nabycie własno.ci rzeczy lub praw majštkowych w drodze darowizny
  lub polecenia darczyńcy podlega opodatkowaniu według stawki 20%,
  jeżeli obowišzek podatkowy powstał wskutek powołania się podatnika
  przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej w toku
  czynno.ci sprawdzajšcych, postępowania podatkowego, kontroli podatkowej
  lub postępowania kontrolnego na okoliczno.ć dokonania tej darowizny,
  a należny podatek od tego nabycia nie został zapłacony.

A gdzie tu jest o pożyczkach?

  MJ

Data: 2011-10-01 21:31:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 1 Oct 2011, Michal Jankowski wrote:

[...]

  Moja culpa....
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-od-czynnosci-cywilnoprawnych-1_2_32.html
+++
5. Stawka podatku wynosi 20%, jeżeli przed organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej w toku czynnoœci sprawdzajšcych, postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego:

1) podatnik powołuje się na fakt zawarcia umowy pożyczki [...]
-- -

  Teraz lepiej? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-16 10:31:48
Autor:
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
Parę linków:
http://www.pit.pl/pozyczka_podatki_w_praktyce_prasa_1398.php
http://podatki.wieszjak.pl/pcc/71882,Czy-pozyczka-dla-rodziny-podlega-PCC.html
http://vabanque.nowyekran.pl/post/17871,podatek-od-pozyczek-lepiej-zadluzyc-
sie-u-rodziny-niz-u-znajomych

Optymistyczne:
http://www.pit.pl/pozyczka_podatki_w_praktyce_prasa_1398.php

-- -- -
5. Stawka podatku wynosi 20%, jeżeli przed organem podatkowym lub organem
kontroli skarbowej w toku czynnosci sprawdzajšcych, postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego:

Data: 2011-10-01 12:06:50
Autor: witek
On 10/1/2011 12:52 AM, owp wrote:
[...]

jak to za nic
za własną głupotę. teraz przynjamniej wiesz ile ona kosztuje :)

[...]

no to przy takim podejsciu zostało ci sie pozbyc 700 zl.

Data: 2011-10-01 00:44:31
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

....samo z siebie narzuca się żeby to było z innego banku do innego
banku niż pierwotnie ;) (konta osobiste są chronione i US musiałby
wszcząć postępowanie aby "odczytać" historię).

jak myslisz jaki jest prawdopodobienstwo, ze poproszą o wyciag za poprzedni miesiac?

  Ano.
  Swoją drogą, nadgorliwość ustawodawcy (co by komu szkodził tak samo
długi termin co przy darowiźnie?) powoduje jak widać "pozornych
przestępców".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-01 09:48:08
Autor: Liwiusz
[...]

Państwo, które nie ma haka na każdego z obywateli, to popierdółka, a nie poważne totalitarne socjalistyczne państwo, jakim wg Konstytucji jest Polsza.

--
Liwiusz

Data: 2011-10-01 10:00:57
Autor: RoMan Mandziejewicz
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
Hello Liwiusz,

Saturday, October 1, 2011, 9:48:08 AM, you wrote:

[...]

Do tej chwili było to jeszcze trochę zabawne.

Polsza.

Ale za to prawdopodobnie dostałbyś klapsa w pysk, gdybyś to osobiście
powiedział.

--
Best regards,

Data: 2011-10-01 10:25:19
Autor: Liwiusz
[...]

Za obrazę nieistniejącego (bo nie będącego suwerennym) państwa?

--
Liwiusz

Data: 2011-10-01 12:07:35
Autor: witek
On 10/1/2011 2:48 AM, Liwiusz wrote:
[...]

idza na drzewo a najlepiej do psychiatry ze swoimi teoriami.

Data: 2011-10-01 21:48:54
Autor: monse1
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
Wytłumacz  mi tylko dlaczego upierasz się przy umowie pożyczki i min 2% podatku a nie przy darowiźnie i 0% podatku?
Przecież za rok może dwa możesz zrobić to samo ale w drugą stronę?

Data: 2011-10-01 15:03:16
Autor: witek
On 10/1/2011 2:48 PM, monse1 wrote:
Wytłumacz mi tylko dlaczego upierasz się przy umowie pożyczki i min 2%
podatku a nie przy darowiźnie i 0% podatku?

bo komus moze zadrzec powieka jak sie US bedzie dopytywał co to było naprawde, szczególnie, ze w przelewie stoi jak byk, "pozyczka"

Przecież za rok może dwa możesz zrobić to samo ale w drugą stronę?

zwrot darowizny ? :)

zaden US na to nie pojdzie jak za kilka lat bedzie robil kontrole.
wtedy przekwalifikuje to na pozyczke i dowali 20%.

nieoplacasie.

Data: 2011-10-01 22:34:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 1 Oct 2011, monse1 wrote:

Wytłumacz  mi tylko dlaczego upierasz się przy umowie pożyczki i min 2% podatku a nie przy darowiźnie i 0% podatku?

  Z powodu istnienia "dowodu rzeczowego" w postaci bankowego przelewu,
który raczej nie zniknie z archiwum banku tylko dlatego że przelewającym
stało się to niewygodne ;)

Przecież za rok może dwa możesz zrobić to samo ale w drugą stronę?

  Odszukaj w archiwach "zarzut czynność pozorna" albo coś w tym stylu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-02 17:19:25
Autor: _ąćęłńóśźż
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
No cóż, proces przepoczwarzania PRL-bis w Generalgouvernement für die besetzten polnischen Gebiete jeszcze nieco potrwa.
Pewnie ze dwie najbliższe kadencje.

-- -- -

Data: 2011-10-02 19:01:05
Autor: _ąćęłńóśźż
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
http://biznes.interia.pl/kraj/news/polska-jest-ciagle-panstwem-
socjalistycznym,1699746,

-- -- -
Swoją drogą, nadgorliwość ustawodawcy powoduje jak widać "pozornych
przestępców".

Data: 2011-10-12 23:20:24
Autor: _ąćęłńóśźż
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
A tak swoją drogą czy i w jakiej wysokości jest kwota wolna dla I. grupy podatkowej (o pożyczce mowa)?

-- -- -

Data: 2011-10-12 19:38:37
Autor: witek
On 10/12/2011 6:20 PM, _ąćęłńóśźż wrote:
A tak swoją drogą czy i w jakiej wysokości jest kwota wolna dla I. grupy
podatkowej (o pożyczce mowa)?

-- -- -
Ojciec pożyczył mi kilkadziesiąt tysięcy złotych

a co lenia masz i ustawy nie chce sie poczytac?

w tej samej wysokosci jak w ustawie o podatku od spadkow i darowizn.

9637 zl.

przy czym mozesz to podwoic, bo teoretycznie pozyczka moze byc od obojga rodzicow czyli dwie pozyczki po połowie od kazdego z rodziców. A ze w jednym przelewie...

Po za tym jakby sie trzymac ustawy od darowizn to tam jest jeszcze kolejne podwojenie tej kwoty jesli darowizna jest na cele budowlane, wiec teoretycznie pozyczka na cele budowlane powinna podlegać tej samej zasadzie.
Wiec razem okolo 36 tys wg mojej opinii powinno byc bez podatku.

przy czym uwaga o ile przy darowiznie podatek placi sie od nadwyzki to przy pozyczkach jest to wyraznie okreslone

"pozyczki do wysokosci kwoty darowizny zwolnionej". czyli za 9637 nie placi sie nic a prz 9638, placi sie od calosci.
Nie wiam jak to USy interpretuja, ale wg, mnei wlasnie tak.

no i kolejny myk   zgloszenie 14 dni od daty umowy, a nie przelewu.

w darowiznach jest 6 miesiecy od daty wykonania darowizny czyli przelewu, a nie spisania jakiegos tam papierka.  Z WYJATKIEM PAPIERKA NOTARIALNEGO. wowczas od daty umowy notarialnej.

Data: 2011-10-13 10:39:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 12 Oct 2011, witek wrote:

[...]

  Nie wiem jak to USy interpretują, ale IMVHO nic nie stoi na przeszkodzie
zawarciu dwu odrębnych umów pożyczki: na 9637zł oraz drugiej na 1 zł.
  Najlepiej z innym terminem spłaty ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-13 08:59:20
Autor: witek
On 10/13/2011 3:39 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

ale jak w wiekszosci przypadkow trzeba to zrobic przed a nie po. i tu jest pies pogrzebany.

Data: 2011-10-14 15:57:20
Autor: _ąćęłńóśźż
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
No ale do jakiej kwoty pożyczki w I. grupie w ogóle nie trzeba zgłaszać (niezależnie od zwolnienia z 2%)?
2,80 zł na bilet tramwajowy trzeba?
W terminie 14 dni?
Na piśmie?

-- -- -

Data: 2011-10-14 11:30:04
Autor: witek
On 10/14/2011 10:57 AM, _ąćęłńóśźż wrote:
[...]

pozyczek w ogole nie trzeba zgłaszać, nigdy nie trzeba było.
co najwyzej nalezy zapłacić podatek ja sie nalezy.

Data: 2011-10-14 23:29:42
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 14 Oct 2011, _ąćęłńóśźż wrote:

No ale do jakiej kwoty pożyczki w I. grupie w ogóle nie trzeba zgłaszać
(niezależnie od zwolnienia z 2%)?

   Przeczytanie wartości 9637 zł sprawia jakąś trudnośc czy jak?
   Przecież poprzednik (poprzednik mojego postu) wyraźnie podał kwotę.

2,80 zł na bilet tramwajowy trzeba?

   Niby co, jest osobny przepis dla biletów tramwajowych czy 2,80
to więcej niż 9600zł?

W terminie 14 dni?
Na piśmie?

-- -- -

Data: 2011-10-14 17:17:52
Autor: witek
On 10/14/2011 4:29 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

pytanie było o zgłaszanie, a nie płacenie podatków.

To taki stary nawyk, kiedy z umowa sprzedazy samochodu leciało się do US "zarejstrować" umowę, bo inaczej wydział komunikacji nie przerejestrował samochodu.

Data: 2011-10-15 16:20:59
Autor: _ąćęłńóśźż
pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia
Możesz podsunąć ustawę i artykuł (o pożyczce w I., II. i w III. grupie podatkowej)?

-- -- -
Przeczytanie wartości 9637 zł sprawia jakąś trudność czy jak?

Data: 2011-10-15 12:45:47
Autor: witek
On 10/15/2011 11:20 AM, _ąćęłńóśźż wrote:
Możesz podsunąć ustawę i artykuł (o pożyczce w I., II. i w III. grupie
podatkowej)?

-- -- -
Przeczytanie wartości 9637 zł sprawia jakąś trudność czy jak?

no bez jaj. przedszkolanki to nie tutaj.

www.google.com

ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych
ustawa o podatku od spadków i darowizn.

pozyczka od rodzica - spozniony termin zgloszenia