pożyczka od rodziny

Data: 2012-02-16 18:30:09
Autor: Kicer
pożyczka od rodziny
Witam

chcialbym pożyczyć większą kwotę od osoby z poza mojej najbliższej rodziny (siostra matki).

Czy poza złożeniem do US deklaracji PCC-1 (jeśli dobrze rozumiem), muszę dopełnić jeszcze jakichś obowiązków? Głównie mam tu na myśli umowę - czy takowa musi istnieć (w formie papierowej) i czy ma ona zdefiniowaną budowę?

pozdrawiam

ps pozwoliłem sobie na crosspost, bo nie wiem gdzie bardziej moje pytanie pasuje. Followup na pl.soc.prawo

--
Michał Walenciak
gmail.com kicer86

Data: 2012-02-16 13:41:13
Autor: witek
pożyczka od rodziny
On 2/16/2012 11:30 AM, Kicer wrote:
Czy poza złożeniem do US deklaracji PCC-1 (jeśli dobrze rozumiem), muszę
dopełnić jeszcze jakichś obowiązków?

no, jeszcze trzeba fizycznie podatek zapłacić.

Data: 2012-02-16 23:02:00
Autor: Kicer
pożyczka od rodziny
witek wrote:

On 2/16/2012 11:30 AM, Kicer wrote:
Czy poza złożeniem do US deklaracji PCC-1 (jeśli dobrze rozumiem), muszę
dopełnić jeszcze jakichś obowiązków?

no, jeszcze trzeba fizycznie podatek zapłacić.

o to się nie martw.

--
Michał Walenciak
gmail.com kicer86

Data: 2012-02-16 16:43:01
Autor: witek
pożyczka od rodziny
On 2/16/2012 4:02 PM, Kicer wrote:
witek wrote:

[...]

no ja tylko uzupelniam liste obowiazkow.

Data: 2012-02-17 18:19:00
Autor: Kicer
pożyczka od rodziny

witek wrote:

[...]

ok, dzięki ;)

Michał Walenciak
gmail.com kicer86
http://kicer.sileman.net.pl
gg: 3729519

Data: 2012-02-16 13:43:25
Autor: witek
pożyczka od rodziny
On 2/16/2012 11:30 AM, Kicer wrote:
chcialbym pożyczyć większą kwotę

ile?
wolałbym konkretne cyferki.

Data: 2012-02-20 16:15:55
Autor: Tercet
pożyczka od rodziny
100.000 PLN

Data: 2012-02-16 18:46:08
Autor: news
pożyczka od rodziny
przelwewm przelewem trzeba

jk

Data: 2012-02-16 13:40:23
Autor: witek
pożyczka od rodziny
On 2/16/2012 11:46 AM, news wrote:
przelwewm przelewem trzeba

a czemu? :) tak podchwytliwie pytam.

Data: 2012-02-16 19:53:07
Autor: gierrro
po�yczka od rodziny
W dniu 2012-02-16 18:46, news pisze:
przelwewm przelewem trzeba

To juĹź nawet poĹźyczenie gotĂłwki jest niezgodne z prawem?

Data: 2012-02-16 13:42:18
Autor: witek
po�yczka od rodziny
On 2/16/2012 12:53 PM, gierrro wrote:
W dniu 2012-02-16 18:46, news pisze:
przelwewm przelewem trzeba

To juĹź nawet poĹźyczenie gotĂłwki jest niezgodne z prawem?

jest zgodne, tylko moze kosztowac cie mniej lub wiecej w zaleznosci od tego jak to zrobisz.

Data: 2012-02-16 19:37:53
Autor: Gotfryd Smolik news
pożyczka od rodziny
On Thu, 16 Feb 2012, Kicer wrote:

Witam

chcialbym pożyczyć większą kwotę od osoby z poza

  Argh... jest tu gdzieś Stokrotka? ;)

[...]

"powinna".
  Zasadniczo w aktach prawnych mówi się co "powinno", zaś jak jest
zrobione nie tak jak "powinno", to może to pociągać za sobą
niekorzystne skutki :)
  Podstawa prawna: art.720.2 tu:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
*KONIECZNIE* samemu przeczytaj, cały "tytuł".

i czy ma ona zdefiniowaną budowę?

  Nie.
  Art.65 jak wyżej :D

  Tyle, że pytasz o wymagania KONIECZNE.
  A one nie do końca pokrywają się z rozwiązaniami skutecznymi,
możliwie bezpiecznymi (dla obu stron) itede.
BTW:
  Hasło "weksel" słyszałeś?
  Aspekty są dwa:
1. zabezpieczenie wierzyciela, bez względu na to czy weksel
  pełni rolę zabezpieczenia/poręczenia,
2. fakt że z ustawy z czasów Piłsudzkiego wynika, iż
  "sprzedaż weksla", czyli *samoistny* obrót wekslowy,
  a nie w roli zabezpieczenia, nie bardzo może być
  opodatkowany. A przynajmniej dotąd nikt tego skutecznie
  nie podważał.
  Tylko trzeba sobie parę stron o wekslach poczytać
(polecam archiwum grupy, wraz z linkami)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-16 19:42:12
Autor: Kicer
pożyczka od rodziny
Gotfryd Smolik news wrote:

On Thu, 16 Feb 2012, Kicer wrote:

Witam

chcialbym pożyczyć większą kwotę od osoby z poza

  Argh... jest tu gdzieś Stokrotka? ;)

ah miałem wątpliwość, ale widocznie w złą stronę ;)

[...]

ok, dzięki, poczytam

  Tyle, że pytasz o wymagania KONIECZNE.
  A one nie do końca pokrywają się z rozwiązaniami skutecznymi,
możliwie bezpiecznymi (dla obu stron) itede.

jeśli chodzi tylko o bezpieczeństwo, to martwić się nie muszę ;)

dzięki i pozdrawiam

--
Michał Walenciak
gmail.com kicer86

Data: 2012-02-16 20:37:12
Autor: Liwiusz
pożyczka od rodziny
z czasów Piłsudzkiego

Ktoś tu o Stokrotce pisał? :)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-16 21:39:00
Autor: Gotfryd Smolik news
pożyczka od rodziny
On Thu, 16 Feb 2012, Liwiusz wrote:

z czasów Piłsudzkiego

Ktoś tu o Stokrotce pisał? :)

  No mówię, że człowiek czyta takie cóś i później mu się utrwala ;)
  Włażę pod stół!
  Thx :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-16 22:42:41
Autor: Jarek S.
pożyczka od rodziny

Użytkownik "Kicer" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jhjef1$pd3$1kushnir.sileman...
[...]

a co to ten crosspost i Followup?

Pewnie Ty z tych co stawiają sobie targety, spotykają się na eventach i chodzą na lunch yes?

Data: 2012-02-16 16:42:24
Autor: witek
pożyczka od rodziny
On 2/16/2012 3:42 PM, Jarek S. wrote:

a co to ten crosspost i Followup?

Pewnie Ty z tych co stawiają sobie targety, spotykają się na eventach i
chodzą na lunch yes?

akurat obydwa pojecia funkcjonują od lat cho cho cho albo i dluzej.
wiec sie czepiasz dziecko neostrady.

Data: 2012-02-17 08:16:09
Autor: Jarek S.
pożyczka od rodziny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jhk0og$ie1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Gdzie chłopino funkcjonują? Chyba w korporacjach i tzw. warszafce....

Dzieckiem niestety już dawno nie jestem , szkoda.....  mam 48 lat :(

Data: 2012-02-17 08:09:42
Autor: witek
pożyczka od rodziny
On 2/17/2012 1:16 AM, Jarek S. wrote:
[...]

Odpowiedz gdxzie funkcjonuja juz byla.
Nie rozumiem po co sie jeszcze rzucasz.

Data: 2012-02-17 15:17:03
Autor: Jarek S.
pożyczka od rodziny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jhln38$nv1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Pewnie wielu rzeczy nie rozumiesz ale to z wiekiem przechodzi.... najwyżej trochę boli :)

Data: 2012-02-17 13:31:33
Autor: zly
pożyczka od rodziny
Dnia Fri, 17 Feb 2012 08:16:09 +0100, Jarek S. napisał(a):

Gdzie chłopino funkcjonują? Chyba w korporacjach i tzw. warszafce....

Ani tu, ani tu. W usenecie.

Dzieckiem niestety już dawno nie jestem , szkoda.....  mam 48 lat :(

Czyli demencja...
--
marcin

Data: 2012-02-17 14:57:25
Autor: Jarek S.
pożyczka od rodziny

Użytkownik "zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisał w wiadomości news:pt0b3i06cbqf.dlgpiki.fixed...
[...]

Powinieneś być zadowolony że nie pracujesz dla mnie, pierwszego dnia gdybyś użył crossposta i Followupa bym Cię skierował do urzędu pracy...

Sorry! Bym Cię forwardował do urzędu pracy a później mógłbyś na fejsie żalić się na przygody w lajfie... :) :) :)

Na głupotę nie ma rady, biedny ten kraj !

Data: 2012-02-17 08:12:09
Autor: witek
pożyczka od rodziny
On 2/17/2012 7:57 AM, Jarek S. wrote:

Powinieneś być zadowolony że nie pracujesz dla mnie, pierwszego dnia gdybyś
użył crossposta i Followupa bym Cię skierował do urzędu pracy...

To znaczy, ze jestes niedouczony dupek, ktory jest glupi jak but z lewej nogi, a wydaje mu sie, ze wszystki rozumy pozjadal.

Nikt ci nie kaze wszystkiego wiedziec, ale to nie znaczy, ze jak ty czegos nie wiesz to to nie istnieje.

Data: 2012-02-17 15:14:26
Autor: Jarek S.
pożyczka od rodziny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jhln7p$nv1$2inews.gazeta.pl...
[...]

Kobieto, ale epitety to zostaw dla siebie albo matce zamelduj.... o ile ją znasz !

Data: 2012-02-17 08:40:55
Autor: witek
pożyczka od rodziny
On 2/17/2012 8:14 AM, Jarek S. wrote:
[...]

zarozumialy beton
dokladnie tego sie spodziewalem.

Data: 2012-02-17 15:45:30
Autor: Jarek S.
pożyczka od rodziny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jhlotn$nv1$5inews.gazeta.pl...
[...]

Wicia..... widzę że ze szkoły już wróciłeś, a lekcje odrobione?
Zrób to dzisiaj to przez weekend posiedzisz sobie w internecie :)

Data: 2012-02-20 10:35:37
Autor: Kamil
pożyczka od rodziny
Dnia Fri, 17 Feb 2012 08:12:09 -0600, witek napisał(a):

To znaczy, ze jestes niedouczony dupek, ktory jest glupi jak but z lewej nogi

Ja tak zupełnie z ciekawości.... dlaczego but z lewej nogi ma być głupi?
Z prawej nogi już nie będzie głupi?
Albo od czego to zależy że z jednej nogi jest głupi a z drugiej już nie
jest głupi?

Data: 2012-02-20 10:45:02
Autor: Bydlę
poĹźyczka od rodziny
On 2012-02-20 10:35:37 +0100, Kamil <asdfg@asd.com> said:

Ja tak zupełnie z ciekawości.... dlaczego but z lewej nogi ma być głupi?

Bo człowiek prawy jest OK, a lewy już nie. (tak samo jak interes)

--
Bydlę

Data: 2012-02-17 16:39:06
Autor: zly
pożyczka od rodziny
Dnia Fri, 17 Feb 2012 14:57:25 +0100, Jarek S. napisał(a):

Powinieneś być zadowolony że nie pracujesz dla mnie

Wierz mi. Jestem.

Sorry! Bym Cię forwardował do urzędu pracy a później mógłbyś na fejsie żalić się na przygody w lajfie... :) :) :)

Naprawdę nie rozróżniasz pewnych rzeczy? Czy tylko udajesz? Zwrotów typu
cd-rom, czy e-mail też nie używasz?

Na głupotę nie ma rady, biedny ten kraj !

Znów się z tobą zgodzę. Czy już odpisałeś na prośbę Kicera? Też jestem ciekaw :)
--
marcin

Data: 2012-02-17 19:40:07
Autor: Gotfryd Smolik news
pożyczka od rodziny
On Fri, 17 Feb 2012, Jarek S. wrote:

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał
On 2/16/2012 3:42 PM, Jarek S. wrote:

a co to ten crosspost i Followup?
[...]
akurat obydwa pojecia funkcjonują od lat cho cho cho albo i dluzej.
wiec sie czepiasz dziecko neostrady.

Gdzie chłopino funkcjonują?

  Na newsach, czyli w usenecie.
  To jest zupełnie oddzielny mechanizm obsługi komunikacji,
z własnym protokołem transportowym, inny niż poczta, inny
niż strony www (i oparte o strony www metody komunikacji).
  Być może korzystasz z bramki www-news i nie zdajesz
sobie z tego sprawy, ale to nie powód żebyś usiłował
wyłożyć że "wiesz lepiej".
  Owszem, określenia o których mowa są angielskie, ale
nie stosuje się powszechnie ich polskich tłumaczeń,
bo funkcjonalność *nie jest* tylko i wyłącznie
ograniczona do pojedynczej właściwości.
  Weźmy taki crosspost: nie sprowadza się on do posłania
tej samej treści na dwie grupy, ale pozostawienia
tych treści "związanych" ze sobą tak długo, jak
długo dalsi uczestnicy powiązania nie zerwą; to
nie jest "tylko kopia", i ta cecha bierze się właśnie
ze specyfiki protokołu NNTP, który przewiduje pole
na wskazanie źródła "wiążącego" posty.
  Można wysłać dwie kopie posta na dwie grupy i można
wysłać crosspost - to nie to samo, i w zupełności
zgadzam się z założeniem że nie ma sensu tworzyć
polskiego słowa na takie zdarzenie.
  Chyba gdzieś ostatnio wspominałem Śniadeckiego... ;>

Chyba w korporacjach i tzw. warszafce....

  Jeszcze tupnij :>, rozumiem że linki do wikipedii są
nie dość wiarygodne, ale jednak spróbuj zajrzeć.
  Nie, to akurat NIE JEST "korporacyjne" słownictwo.
  Czysto techniczne, co usiłowałem wyłożyć w innym poście.

Dzieckiem niestety już dawno nie jestem , szkoda.....  mam 48 lat :(

  Oj, młodzieńcze... ;), chodziło o "dziecko neostrady".
  Taki sposób myślenia, spotykany również u redaktorów brukowców,
streszczający się w ujęciu "internet == www".
  Nie, tak nie jest.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-16 23:01:25
Autor: Kicer
pożyczka od rodziny
Jarek S. wrote:

Pewnie Ty z tych co stawiają sobie targety, spotykają się na eventach i
chodzą na lunch yes?

Chętnie usłyszę Twoje tłumaczenia tych dwóch zwrotów.

poozdrawiam

--
Michał Walenciak
gmail.com kicer86

Data: 2012-02-17 00:59:56
Autor: Gotfryd Smolik news
pożyczka od rodziny
On Thu, 16 Feb 2012, Jarek S. wrote:

Użytkownik "Kicer" <a@b.c> napisał
ps pozwoliłem sobie na crosspost, bo nie wiem gdzie bardziej moje pytanie
pasuje. Followup na pl.soc.prawo

a co to ten crosspost i Followup?

  Zdefiniowane w standardzie protokołu NNTP, w którym działają newsy,
czyli to coś w czym dyskutujemy na grupie usenetowej, określenia
dotyczące konkretnych działań na poście.
  Takie technikalia, w rodzaju "dodać gazu" albo "włączyć prawy
sygnalizator" przy jeździe samochodem.
  W zasadzie mało merytoryczne, ale posługiwanie się nimi znakomicie
ulatwia wyjaśnienie co zrobi(ł) kierujący (kierujący posta :>)
  Niestety w wersji "laserowy"[2], jak wiadomo bardzo polskiego
słowa ;) (szczególnie dobrze odpowiada FUTowi[5] z tytułu zaliczania
do akronimów).

  Do tego, o temopora, o mores, ujęte jest w tym czymś co nazywa
się "netykieta", pełni rolę savoir-vivre[2] :P i o zgrozo, zaleca
*wyraźne* oznaczanie takich zdarzeń jak crosspost[5] i FUT,
do "prawie zakazu" crosspostów włącznie (dlatego pytający
się tłumaczy, jakbyś nie zauważył, bo inaczej mógłby się
na plonka... no dobra, nie będę rozszerzał ;>)

Pewnie Ty z tych co stawiają sobie targety, spotykają się
na eventach i chodzą na lunch yes?

  Ja np. z tych co z rzadka sobie biorą taki event[1] na research,
z autorem w targecie backgroundera[4] do reality show.
  Coś jeszcze: czy jak wyrażę nadzieję że odróżniasz luch[5]
od obiadu (szczególnie biorąc pod uwagę tych, którzy jadają
oba te posiłki), to się bardzo pomylę[6]?

  Konkretnie, na deser masz wędkę w polskiej wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Crosspost
http://pl.wikipedia.org/wiki/FUT
(w obu jest link do netykiety)

....żeby było porządnie, powinna być:

  LITERATURA ŹRÓDŁOWA:
[1] - cytaty z przedpiścy: ("target","event","lunch")
[2] - słownik wyrazów obcych:
http://www.bryk.pl/s%C5%82owniki/s%C5%82ownik_wyraz%C3%B3w_obcych/246863-savoir_vivre_fr_wym_sawuar_wiwr.html
[3] - inne słowniki:
http://naukowefakty.pl/czlowiek/jezyki/%E2%80%9Claser%E2%80%9D-jest-akronimem-a-nie-nazwa-wlasna/
[4] - [1] Profesjolekt dziennikarski:
http://www.pulib.sk/elpub2/FF/Olostiak2/pdf_doc/33.pdf
  (pozostałe określenia, użyć funkcji "szukaj" w przeglądarce PDFów)
[5] - wikipedia jak wyżej oraz uznany standard RFC wraz z opisem:
http://www.faqs.org/rfcs/rfc977.html
[6] tak, wiem, nie każdy zwyczaj jest staropolski, nic nie poradzę

  Czy może jeszcze coś wyjaśnić? Grupowicze pewnie pomogą ;)

pzdr, Gotfryd
PS:
  Bez urazy poproszę, ale streszczając, to strzeliłeś kulą w płot!
  :)

Data: 2012-02-17 08:28:13
Autor: chochlik_drukarski
pożyczka od rodziny

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1202170021470.1308quad...
[...]

Albo w dizlu i w klimie

Data: 2012-02-16 23:46:38
Autor: FĂŤanor AicanĂĄro
poĹźyczka od rodziny
W dniu 2012-02-16 18:30, Kicer pisze:
od osoby z poza mojej najbliĹźszej rodziny
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
spoza (!)

FA
--
http://skroc.pl/lifehouse
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2012-02-17 18:22:06
Autor: Kicer
pożyczka od rodziny
Fëanor Aicanáro wrote:

W dniu 2012-02-16 18:30, Kicer pisze:
od osoby z poza mojej najbliższej rodziny
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
spoza (!)

FA

już mnie Gotfryd Smolik uświadomił.
Niestety w internecie pełno tego typu kwiatków, a że jestem wzrokowcem to szybko się "uczę" ;)

Aż strach pomyśleć kiedy zacznę pisać "ktury" :)

Michał Walenciak
gmail.com kicer86
http://kicer.sileman.net.pl
gg: 3729519

Data: 2012-02-17 12:48:41
Autor: Przemek
pożyczka od rodziny

[...]

Nie wiem jaka to kwota ale jakąś część tej sumy ciotka może ci podarować (limit kwoty gdzies w necie znajdziesz bo zalezy od kategorii pokrewienstwa- mozna raz na 5 lat zdaje mi się) a zmniejszy ci to kwotę od ktorej bedziesz placic PCC- ale jesli mowimy o sumach wiekszych niz 100 tys to moim zdaniem bawienie sie w darowizne to szkoda zachodu. Pomysl podalem tylko celem rozwazenia przez ciebie.

Data: 2012-02-18 19:34:40
Autor: macso
pożyczka od rodziny

[...]

ciotka to co prawda nie 1 grupa, więc podatku się nie uniknie
ale pozostałe formalności masz tutaj

http://www.infor.pl/prawo/artykuly/328003,czy_pozyczka_w_rodzinie_podlega_pcc.html

macso

Data: 2012-02-18 20:46:26
Autor: Liwiusz
pożyczka od rodziny
W dniu 2012-02-18 19:34, macso pisze:

[...]

Jak się ma głowę na karku, to i PCC się uniknie ;)
http://www.remitent.pl/emisja-weksli-bez-pcc-interpretacja-indywidualna-z-2011r/3972

--
Liwiusz

pożyczka od rodziny