Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   praca alternatora

praca alternatora

Data: 2010-01-12 02:51:11
Autor: Piter
praca alternatora
na  ** p.m.s **  KA-RAM-BA pisze tak:

Uruchamiam silnik i wychodzę z pojazdu (pracuje sobie na wolnych obrotach) Przez jakieś 5 minut  ładowanie mam coś ok. 12,7 V.
Potem dostaje jakiegoś kopa i ładowanie jest już 14,4 V.

Jak przygazujesz to od razu wskoczy 14,4 V
czy 14,4 V wskakuje zawsze równo po 5 minutach?

Jak to pierwsze to uszkodziły się w alternatorze diody wzbudzenia.



--
    Piter
    vw golf mk2

Data: 2010-01-12 03:05:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
praca alternatora
Hello Piter,

Tuesday, January 12, 2010, 2:51:11 AM, you wrote:

Uruchamiam silnik i wychodzę z pojazdu (pracuje sobie na wolnych
obrotach) Przez jakieś 5 minut  ładowanie mam coś ok. 12,7 V.
Potem dostaje jakiegoś kopa i ładowanie jest już 14,4 V.
Jak przygazujesz to od razu wskoczy 14,4 V
czy 14,4 V wskakuje zawsze równo po 5 minutach?
Jak to pierwsze to uszkodziły się w alternatorze diody wzbudzenia.

Jakby się diody uszkodziły, to w ogóle by nie ładował. Uszkodziła się
żarówka - kontrolka ładowania.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

Data: 2010-01-11 23:53:05
Autor: KA-RAM-BA
praca alternatora
Odpowiem ogólnie na wszystkie pytania:

Jak przygazuje "na postuju" to ładowanie nie wzrasta, ale jak juz
samochód sie toczy to momentami przy przygazowaniu ładowanie wzrasta.

Zrobiłem mały teścik:
Podłaczyłem miernik pod jedną świecę
Po uruchomieniu silnika napiecie na świecy wynosiło średnio 12 V i na
alternatorze też.
Po około 5 minutach napiecie na świecy spadło do 0 i wtedy pojawiło
sie ładowanie 14,4 V


Alternator mam 75 Ah a akumulator 74 Ah (680 A)

żaróweczka, kontrolka ładowania jest sprawna, przynajmniej na taką
wygląda, zapala się gdy silnik nie pracuje i gaśnie od razu po
uruchomieniu

KA-RAM-BA

Data: 2010-01-12 09:18:44
Autor: Karolek
praca alternatora
KA-RAM-BA pisze:
Odpowiem ogólnie na wszystkie pytania:

Jak przygazuje "na postuju" to ładowanie nie wzrasta, ale jak juz
samochód sie toczy to momentami przy przygazowaniu ładowanie wzrasta.

Zrobiłem mały teścik:
Podłaczyłem miernik pod jedną świecę
Po uruchomieniu silnika napiecie na świecy wynosiło średnio 12 V i na
alternatorze też.
Po około 5 minutach napiecie na świecy spadło do 0 i wtedy pojawiło
sie ładowanie 14,4 V

I wszystko sie zgadza.
Swiece zarowe powoduja ten spadek napiecia.
I tak ma byc.


--
Karolek

Data: 2010-01-12 11:33:12
Autor: J.F.
praca alternatora
Użytkownik "KA-RAM-BA" <ka-ram-ba@wp.pl> napisał
Zrobiłem mały teścik:
Podłaczyłem miernik pod jedną świecę
Po uruchomieniu silnika napiecie na świecy wynosiło średnio 12 V i na
alternatorze też.
Po około 5 minutach napiecie na świecy spadło do 0 i wtedy pojawiło
sie ładowanie 14,4 V

No i wszystko jasne.

Ale naprawde nie jest niezwykle ze alternator na wolnych obrotach slabo laduje, a rozladowany przy rozruchu akumulator chwile dochodzi do pelnego napiecia, albo alternator potrzebuje wiekszych obrotow zeby "zaskoczyc", albo jest uszkodzony z podobnymi objawami. Trzeba sprawdzac dalej.

J.

praca alternatora

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona