Data: 2010-01-12 02:51:11 | |
Autor: Piter | |
praca alternatora | |
na ** p.m.s ** KA-RAM-BA pisze tak:
Uruchamiam silnik i wychodzę z pojazdu (pracuje sobie na wolnych obrotach) Przez jakieś 5 minut ładowanie mam coś ok. 12,7 V. Jak przygazujesz to od razu wskoczy 14,4 V czy 14,4 V wskakuje zawsze równo po 5 minutach? Jak to pierwsze to uszkodziły się w alternatorze diody wzbudzenia. -- Piter vw golf mk2 |
|
Data: 2010-01-12 03:05:01 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
praca alternatora | |
Hello Piter,
Tuesday, January 12, 2010, 2:51:11 AM, you wrote: Uruchamiam silnik i wychodzę z pojazdu (pracuje sobie na wolnychJak przygazujesz to od razu wskoczy 14,4 V Jakby się diody uszkodziły, to w ogóle by nie ładował. Uszkodziła się żarówka - kontrolka ładowania. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) |
|
Data: 2010-01-11 23:53:05 | |
Autor: KA-RAM-BA | |
praca alternatora | |
Odpowiem ogólnie na wszystkie pytania:
Jak przygazuje "na postuju" to ładowanie nie wzrasta, ale jak juz samochód sie toczy to momentami przy przygazowaniu ładowanie wzrasta. Zrobiłem mały teścik: Podłaczyłem miernik pod jedną świecę Po uruchomieniu silnika napiecie na świecy wynosiło średnio 12 V i na alternatorze też. Po około 5 minutach napiecie na świecy spadło do 0 i wtedy pojawiło sie ładowanie 14,4 V Alternator mam 75 Ah a akumulator 74 Ah (680 A) żaróweczka, kontrolka ładowania jest sprawna, przynajmniej na taką wygląda, zapala się gdy silnik nie pracuje i gaśnie od razu po uruchomieniu KA-RAM-BA |
|
Data: 2010-01-12 09:18:44 | |
Autor: Karolek | |
praca alternatora | |
KA-RAM-BA pisze:
Odpowiem ogólnie na wszystkie pytania: I wszystko sie zgadza. Swiece zarowe powoduja ten spadek napiecia. I tak ma byc. -- Karolek |
|
Data: 2010-01-12 11:33:12 | |
Autor: J.F. | |
praca alternatora | |
Użytkownik "KA-RAM-BA" <ka-ram-ba@wp.pl> napisał
Zrobiłem mały teścik: No i wszystko jasne. Ale naprawde nie jest niezwykle ze alternator na wolnych obrotach slabo laduje, a rozladowany przy rozruchu akumulator chwile dochodzi do pelnego napiecia, albo alternator potrzebuje wiekszych obrotow zeby "zaskoczyc", albo jest uszkodzony z podobnymi objawami. Trzeba sprawdzac dalej. J. |