praca m³odociaych

Data: 2012-07-31 18:17:42
Autor: Arek
praca m³odociaych
Kto¶ wyja¶ni jak to naprawdê jest?
Chyba by³ zakaz zatrudniania osób poni¿ej 16 roku ¿ycia...

Czytam, ¿e m³odociany to od 15 lat.
W tygodniku (chyba Angora), ¿e miêdzy 15 a 16 r¿. nale¿y siê
specjalna ochrona (krótszy czas pracy, d³u¿sza przerwa) itd.
Jest jakie¶ rozró¿nienie dla 15 do 16 lat i 16 do 18 lat?
Wydaje mi siê, ¿e dotyczy to wszystkich m³odocianych czyli 15-18
lat.
Od kiedy 15-latkom pozwolno pracowaæ (poza reklam±, sportem,
kultur± itp.)?

  A poza tym - po co jest wymóg ukoñczenia gimnazjum? Jakie¶
przedmioty wybitnie przydatne niewykwalifikowanym wprowadzili
w 3. kl. gimnazjum?
Mam na my¶li g³ównie pracê w wakacje gdy praca nauce nie
przeszkadza. A mo¿e wakacje maj± s³u¿yæ m³odszym do korepetycji,
wiêc lepiej zamiast w wakacje odpoczywaæ lub popracowaæ powinni
siê uczyæ?

Arek

PS. Ciekawi± mnie zmiany w tej dziedzinie. ¯eby by³o jasne -
jestem zwolennikiem rozwi±zañ bardziej liberalnych np. tu
http://tnij.org/praca_nastolatkow  ale nie wiem, czy to tam
aktualne po doj¶ciu do w³adzy obecnej ekipy.
Nb. ciekawe, czy przewidywania pani N.D. siê ziszcz±.

Data: 2012-08-01 00:47:06
Autor: Aha....
praca m³odociaych

[...]

JKedz przyglupie do afryki tak dzieciaki zapierdalaja za grosze juz od 5 roku zycia.

Data: 2012-08-09 17:27:02
Autor: Arek
praca m³odociaych
Aha.... napisa³(a) w wiadomo¶ci: ...

[...]

  Co prawda odpowied¼ nie jest dla mnie (nazywam siê inaczej...)
ale doceniam uprzejmo¶æ i grzeczno¶æ osób, które mi odpowiadaj±.
  Pozwolê sobie zauwa¿yæ, ¿e pytanie dotyczy³o nie afrykañskich ale
polskich przepisów, za¶ link traktowa³ przede wszystkim o dzieciach
amerykañskich.
  Zada³em pytanie, bo natkn±³em siê w sieci na nispójne i dziwne -
moim zdaniem - informacje dot. wieku i nielogicznego wymogu ukoñczenia
gimazjum. Niestey, du¿o ¶miecia jest w sieci, co Twoja odpowied¼
potwierdza.

z wyrazami szacunku
 Arek

Data: 2012-08-01 08:27:49
Autor: Kowal
praca m³odociaych
 A poza tym - po co jest wymóg ukoñczenia gimnazjum? Jakie¶
przedmioty wybitnie przydatne niewykwalifikowanym wprowadzili
w 3. kl. gimnazjum?

Nie ma takiego wymogu.

praca m³odociaych