praca w dni wolne - problem z pracodawc±

Data: 2010-05-20 19:58:04
Autor: Wojtek
praca w dni wolne - problem z pracodawc±
Witam

Pracujê w sklepie. Mój pracodawca wymaga ode mnie abym pracowa³ w dni ustawowo wolne. Nie dostajê za to wolnego. Co mogê zrobiæ. PIP? Czy zg³oszenie do PIP mo¿e byæ anonimowe?

Z góry dziêkujê

Data: 2010-05-20 21:41:31
Autor: qwerty
praca w dni wolne - problem z pracodawc±
U¿ytkownik "Wojtek" <adrenalin@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ht3t81$rp2$1@news.dialog.net.pl...
Pracujê w sklepie. Mój pracodawca wymaga ode mnie abym pracowa³ w dni ustawowo wolne. Nie dostajê za to wolnego. Co mogê zrobiæ. PIP? Czy zg³oszenie do PIP mo¿e byæ anonimowe?

To zale¿y co robisz w tym czasie.

Data: 2010-05-21 00:21:55
Autor: Animka
W dniu 2010-05-20 19:58, Wojtek pisze:
Witam

Pracujê w sklepie. Mój pracodawca wymaga ode mnie abym pracowa³ w dni
ustawowo wolne. Nie dostajê za to wolnego. Co mogê zrobiæ. PIP? Czy
zg³oszenie do PIP mo¿e byæ anonimowe?

Idziesz czy piszesz do PIP. Podpisujesz siê, podajesz adres, ale prosisz o anonimowo¶æ.

--
animka

Data: 2010-05-28 01:20:22
Autor: Feromon
praca w dni wolne - problem z pracodawc±

U¿ytkownik "Animka" <animka@to.nieja.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ht4ehe$7f2$1node1.news.atman.pl...
[...]

tak bym odpowiada³, gdyby pytaj±cy mia³ alternatywê u inego pracodawcy.
Je¶li nie, proponowa³bym negocjacje z pracodawc± nadgodzin czy czegokolwiek ekstra p³atnego.
Mo¿e za wyj±tkiem seksu, je¶li stary i brzydki.
Polski Kapitalizm ma obrzydliw± twarz.
Ale ale - facet i tak sob± daje pomiataæ? Niezrozumia³e.

Feromon

Data: 2010-05-28 19:36:55
Autor: Jotte
praca w dni wolne - problem z pracodawc±
W wiadomo¶ci news:4bfefe37$0$19183$65785112news.neostrada.pl Feromon
<fer0m0n@wp.pl> pisze:

Ale ale - facet i tak sob± daje pomiataæ? Niezrozumia³e.
Posiadanie siusiaka mê¿czyzn± nie czyni...

--
Jotte

Data: 2010-05-21 13:45:34
Autor: Maddy
praca w dni wolne - problem z pracodawcÄ…
W dniu 20-05-2010 19:58, Wojtek pisze:
Witam

Pracuję w sklepie. Mój pracodawca wymaga ode mnie abym pracował w dni
ustawowo wolne. Nie dostaję za to wolnego. Co mogę zrobić. PIP? Czy
zgłoszenie do PIP może być anonimowe?

A masz umowÄ™ o pracÄ™?

Słowo "pracodawca" jest mylące, potocznie jest na grupie używane także w odniesieniu do zleceniodawcy, zamawiającego a czasem w przez jednoosobowych DG w stosunku do głównego/jedynego klienta.

Totalny mętlik pojęciowy.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-05-21 14:41:15
Autor: Wojtek
praca w dni wolne - problem z pracodawc±
Mam
U¿ytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4bf67260$0$19168$65785112news.neostrada.pl...

A masz umowê o pracê?

Mam umowê o pracê.

Data: 2010-05-21 15:14:26
Autor: Maddy
praca w dni wolne - problem z pracodawcÄ…
W dniu 21-05-2010 14:41, Wojtek pisze:
Mam
Użytkownik "Maddy"<maddy@esi.com.pl>  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Mam umowÄ™ o pracÄ™.

W takim razie wszystko powyżej 8 godzin dziennie, 40 godzin tygodniowo i 5 dni w tygodniu to nadgodziny. Powinieneś dostawać dodatek za nadgodziny i dni wolne (nie mówiąc już o wynagrodzeniu zasadniczym za te ekstra godziny pracy), ewentualnie za pracę w dni - wolne inny dzień wolny.

Jeżeli pracodawca odmawia, to pozostaje PIP.
Po anonimowym zgłoszeniu mogą przyjść na kontrolę. Nigdy nie ujawniają kto doniósł, chociaż mogą nieoficjalnie napomknąć, że był donos.
Jak jest niewielu pracowników to pewnie pracodawca się zorientuje, kto to mógł być.

Możesz też iść na ostro i pozwać pracodawce do sądu - jeżeli nie dostałeś wolnych dni należy Ci się dodatkowe wynagrodzenie.
Ale to już nie będzie anonimowe i zasadniczo z etatem możesz się pożegnać.

Musisz mieć jednak jakieś dowody, że pracowałeś ponad normę. To nie musi być ewidencja czasu pracy (bo pewnie jej nie ma a jak jest, to na papierze wszystko się zgadza, na ile znam takie firmy), to mogą być inne dokumenty na których jest np. Twój podpis (np. dowody dostaw). Mogą być świadkowie.

Pytanie jak bardzo jesteÅ› zdeterminowany i jak oceniasz swoje szanse na znalezieni innej pracy.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-05-21 15:28:37
Autor: Wojtek
praca w dni wolne - problem z pracodawc±

Musisz mieæ jednak jakie¶ dowody, ¿e pracowa³e¶ ponad normê. To nie musi
byæ ewidencja czasu pracy (bo pewnie jej nie ma a jak jest, to na papierze wszystko siê zgadza, na ile znam takie firmy), to mog± byæ inne dokumenty na których jest np. Twój podpis (np. dowody dostaw). Mog± byæ ¶wiadkowie.

 W te dni jest zawsze podk³adana inna lista obecno¶ci do podpisu. Czy jako dowód dla s±du wystarczy np. fotografia takiej listy? S±dzê ¿e te listy nie s± ewidencjonowane i s± niszczone.

Data: 2010-05-22 10:25:09
Autor: Icek
> [...]

 W te dni jest zawsze podk³adana inna lista obecno¶ci do podpisu. Czy jako
dowód dla s±du wystarczy np. fotografia takiej listy? S±dzê ¿e te listy

Ale w sensie, ze pracujesz 7 dniw  tygodniu po 60 godzin czy pracujesz od
wtorku do soboty czy od srody do niedzieli ?

Bo rozumiem, ze problemem jest praca w dni z czerwona kartka w kalendarzu.
PIszesz, ze nie dostajesz dni wolnych za to ale ile pracujesz w tygodniu ?
Jaki masz grafik ?

Icek

Data: 2010-05-23 09:05:23
Autor: Alek
praca w dni wolne - problem z pracodawcÄ…
Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał

Pytanie jak bardzo jesteÅ› zdeterminowany i jak oceniasz swoje szanse na znalezieni innej pracy.

Pytanie o szanse na znalezienie innej pracy jest nieistotne. Bo jeśli ma duże szanse na znalezienie innej pracy to lepiej po prostu pracę zmienić i problem sie rozwiąże. Po co fatygować Ważne Instytucje oraz robić kłopot pracodawcy i samemu sobie? A jeśli szanse ma małe to po co narażać się na bezrobocie? A zatem tak czy tak pip i sąd nie są rozwiązaniem.
Aktualne pozostaje tylko pytanie o determinację, chęć dokuczenia pracodawcy, narobienia sobie kłopotu, straty czasu i nerwów i temu podobne. Ale to nie problem prawny tylko psychologiczny czyli NTG ;)

Data: 2010-05-24 11:26:17
Autor: Maddy
W dniu 23-05-2010 09:05, Alek pisze:
[...]

Zmiana pracy spowoduje, że automatycznie na koncie wyląduje mu należne wynagrodzenia za cały przepracowany w wolne dni czas?

Na jakim świecie takie cuda się dzieją?

Po co fatygować Ważne Instytucje oraz robić
kłopot pracodawcy i samemu sobie?

No właśnie, po co męczyć pracodawcę o jakąś tam kasę której nie wypłacił. To przecież takie nietaktowne. Ludzie na poziomie nie rozmawiają o pieniądzach.

A jeśli szanse ma małe to po co
narażać się na bezrobocie? A zatem tak czy tak pip i sąd nie są
rozwiÄ…zaniem.
Aktualne pozostaje tylko pytanie o determinację, chęć dokuczenia
pracodawcy,

No wiem, ja też ma takich dokuczliwych pracowników - co miesiąc chcą pieniędzy. Jak można tak człowiekowi życie uprzykrzać?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-05-24 15:05:57
Autor: Icek
praca w dni wolne - problem z pracodawcÄ…
Zmiana pracy spowoduje, że automatycznie na koncie wyląduje mu należne
wynagrodzenia za cały przepracowany w wolne dni czas?

ale czy on tej kasy nie dostal ?

Watkotworca pisze, ze przeszkadza mu praca w dni wolne

Icek

Data: 2010-05-24 21:16:21
Autor: Alek
[...]

Stosunek pracy to zwykle relacja na lata a nie na miesiąc czy dwa. Zainkasowanie paru groszy nie rozwiązuje żadnego problemu a co da
ciąganie się z pracodawcą po sądach łatwo sobie wyobrazić.

Ludzie na poziomie nie rozmawiajÄ… o pieniÄ…dzach.

A z ludźmi nie na poziomie nie warto mieć do czynienia
i parę złotych niczego nie zmienia.

[...]

Naprawdę muszą się sami dopominać i naprzykrzać?

praca w dni wolne - problem z pracodawc±