praca za gramanicą a vat

Data: 2015-05-27 12:48:55
Autor: dddddddd
praca za gramanicą a vat
Witam,
mam do wykonania usługę na hali magazynowej w Holandii (wykonanie sieci IT, tylko okablowanie, uruchamia to mój kontrahent z Polski)
Fakturę wystawiam na Polską firmę która twierdzi że do tej pory wystawiali im po prostu FV 23%, a oni fakturowali Holenderską firmę bez vat. Jednak przy pracach na obiekcie budowlanym vat powinien być chyba odprowadzony w kraju wykonywania usługi?
Może w umowie zmienić zakres prac (nie wiem, jako wypożyczenie pracowników do jakiś prac).
Problem polega na tym że muszę mieć wpisane na umowie miejsce wykonywania usługi - bo dojeżdżam tam samochodem, a to koszty...
Infolinia podatkowa twierdzi że powinienem wystawić fakturę bez vat (chyba NP) i zastanawiać się czy przypadkiem nie będę miał kłopotów w Holenderskim US
Chodzi mi tylko o to żeby nikt się przy kontroli nie przyczepił i należny podatek był odprowadzony bez nadmiernych komplikacji...

Łukasz

Data: 2015-05-27 12:49:41
Autor: dddddddd
praca za gramanicą a vat
W dniu 2015-05-27 o 12:48, dddddddd pisze:
[...]

zapomniałem dopisać - moja firma to "jednoosobowa działalność gospodarcza"

Łukasz

Data: 2015-05-28 11:16:42
Autor: J.F.
praca za gramanicą a vat
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości
[...]

Wiesz ... Holendrom to zasadniczo wszystko jedno.
Czy wlasciciel hali dostanie fakture bez VAT, czy VAT do nich wplynie, ale wlasciciel sobie go odliczy.
No chyba ze jest z VAT zwolniony i odliczyc nie moze ...

Ale ... wyciaganie z powyzszego wnioskow przy wypelnianiu deklaracji może być zgubne, bo US nie popatrzy na caloksztalt, tylko na "podatek nie zostal zaplacony" :-)

A mialo byc przedsiebiorcom za rzadow PO lepiej ...

J.

Data: 2015-05-28 12:45:26
Autor: dddddddd
praca za gramanicą a vat
W dniu 2015-05-28 o 11:16, J.F. pisze:

[...]

myślę że skoro mój kontrahent zgadza się na fv23% to taką wystawię - lepiej zapłacić za dużo podatku niż za mało...

Łukasz

praca za gramanicą a vat