pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach

Data: 2010-04-20 09:01:41
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
W dniu 2010-04-19 22:47, Michał Pysz pisze:
Ciekawi mnie czy mam obowiązek podawać informację o fakcie, iż
pracuję/nie pracuję gdzie indziej.

A jeśli skłamiesz i przekroczysz limity godzin? Może być bardzo
nieprzyjemnie od strony prawnej, jak to wyjdzie. A i od strony etycznej,
ukrywanie takich faktów jest bardzo śliskie.

Do tego, np. w niektórych zawodach wręcz nie wolno pracować gdzie indziej.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-20 07:15:23
Autor: GK
Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> napisał(a):
W dniu 2010-04-19 22:47, Michał Pysz pisze:
> Ciekawi mnie czy mam obowiązek podawać informację o fakcie, iż
> pracuję/nie pracuję gdzie indziej.

A jeśli skłamiesz i przekroczysz limity godzin?
Jakich godzin?

Może być bardzo nieprzyjemnie od strony prawnej, jak to wyjdzie.
Dla kogo, prócz kierowców i niektórych zawodów medycznych?

A i od strony etycznej,ukrywanie takich faktów jest bardzo śliskie.
???

Do tego, np. w niektórych zawodach wręcz nie wolno pracować gdzie indziej.
Przykłady? I nie mów, że urzędnik w samorządzie to zawód. Urząd to miejsce pracy, nie zawód.:)

GK

Data: 2010-04-20 09:29:54
Autor: Michał Pysz
pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
Dla sprecyzowania:
- ja jestem pracownikiem.

Pracodawca pyta mnie: gdzie jeszcze Pan pracuje

Pytanie: czy muszę mu odpowiedzieć

Nie jestem kierowcą gdzie faktycznie ważny jest odpoczynek przez ileś godzin.
Nie pracuję też w CBA czy innym miejscu gdzie dostęp jest do danych niejawnych.

Ilość godzin to moja sprawa, czy ktoś może mi zabronić pracowania po godzinach albo w nocy?

mp.

Data: 2010-04-20 09:36:21
Autor: Tomasz Kaczanowski
Michał Pysz pisze:
[...]

Jeśli nie będzie to praca u konkurencji, albo wykonywanie konkurencyjnej pracy. Dodatkowo może to być nie pytanie, czy pracujesz w innym miejscu, tylko, czy w innym miejscu odliczana nie jest kwota wolna od opodatkowania, by nie odliczać jej dwukrotnie. W zależności od tego w jakim kontekście było zadane pytanie, jest ono zasadne, bądź niekoniecznie. Niestety szklana kula jest w serwisie i ciężko dyskutantom odpowiedzieć, co w danym przypadku. Ja bym nie ukrywał, choćby z powodu tego, że jeśli wiadomość taka byłaby oficjalna, zawsze łatwiej wykręcić się choćby z jakiejś delegacji...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-04-20 07:40:16
Autor: olgierd
Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:36:21 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

Ilość godzin to moja sprawa, czy ktoś może mi zabronić pracowania po
godzinach albo w nocy?

Jeśli nie będzie to praca u konkurencji, albo wykonywanie konkurencyjnej
pracy.

To też nieprawda. Podejmowanie zatrudnienia w konkurencji z mocy ustawy jest niedozwolone wyłącznie dla członków zarządów spółek prawa handlowego. Normalny pracownik, i owszem, może mieć nałożony taki zakaz, ale wyłącznie w drodze zawartej umowy o zakazie konkurencji.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-20 10:07:20
Autor: zly
Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:29:54 +0200, Michał Pysz napisał(a):

Ilość godzin to moja sprawa, czy ktoś może mi zabronić pracowania po godzinach albo w nocy?

Pierwszą pracę okńczysz o 15, drugą zaczynasz o 16. Pracodawca z pierwszej
mówi ci: panie, sytuacja awaryjna, będziesz pan musiał 3h zostać -
nadgodziny. Sytuacja jednak jest taka, że szef drugiej pracy nie toleruje
spóźnień. Co robisz? :)
Może po prostu chce się zabezpieczyć przed takimi sytuacjami?

--
marcin

Data: 2010-04-20 08:15:53
Autor: GK
zly <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisał(a):
[...]

Ale to problem pracownika, nie pracodawcy. :) Dopiero po wyborze pracownika przekształca się to w problem jednego z pracodawców.

GK

Data: 2010-04-20 10:32:22
Autor: zly
Dnia Tue, 20 Apr 2010 08:15:53 +0000 (UTC), GK napisał(a):

Ale to problem pracownika, nie pracodawcy. :) Dopiero po wyborze pracownika przekształca się to w problem jednego z pracodawców.

Czyli jest to potencjalny problem, a zapobiegawczy pracodawca woli być
przygotowanym na taką sytuację :)

--
marcin

Data: 2010-04-20 12:39:22
Autor: Jotte
pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach
W wiadomości news:hqjkrf$g1h$1srv.cyf-kr.edu.pl Michał Pysz
<pysz.michal@wp.pl> pisze:

Dla sprecyzowania:
- ja jestem pracownikiem.
Pracodawca pyta mnie: gdzie jeszcze Pan pracuje
Pytanie: czy muszę mu odpowiedzieć
Nie.
Pomijam kilka specyficznych zawodów (z których kilka sam zresztą wymieniasz), a do których stosuje się przepisy szczególne.

Informacje, jakich pracodawca może żądać są wymienione w KP (tu głównie chodzi o osobę dopiero ubiegającą się o zatrudnienie) oraz w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. nr 62, poz. 286; ostatnia zmiana w Dz. U. z 2006 r. nr 125, poz. 869).

--
Jotte

Data: 2010-04-20 09:47:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-20 09:15,  GK pisze:
[...]

No bo pracodawca jak się dowie o kłamstwie, to szczęśliwy nie będzie.

Do tego, np. w niektórych zawodach wręcz nie wolno pracować gdzie indziej.
Przykłady? I nie mów, że urzędnik w samorządzie to zawód. Urząd to miejsce pracy, nie zawód.:)

Urząd to miejsce pracy, ale konkretne stanowisko w tymże to urzędnik. I
nie tylko samorząd, ale np. US takoż.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-20 07:44:12
Autor: olgierd
Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:01:41 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

Ciekawi mnie czy mam obowiązek podawać informację o fakcie, iż
pracuję/nie pracuję gdzie indziej.

A jeśli skłamiesz i przekroczysz limity godzin? Może być bardzo
nieprzyjemnie od strony prawnej, jak to wyjdzie.

Prawo do 11-godzinnego dobowego oraz 35-godzinnego weekendowego odpoczynku przysługuje pracownikowi u *konkretnego pracodawcy*, a nie w ogóle. To sprawa pracownika czy w ramach realizacji swojego uprawnienia ogląda telewizję, kopie ogródek, dorabia u innego chlebodawcy czy chodzi z psem na spacer.

Data: 2010-04-20 09:52:49
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-20 09:44, olgierd pisze:
[...]

W ogólności pewnie tak. W szczególności jednak może być nieprawda.
Przykładowo: Instruktor prawa jazdy może pracować 8h dziennie ,,na
fotelu'' i jednocześnie nie więcej niż 12h dziennie w dowolnym rodzaju
pracy. Jeśli więc ktoś pracując ,,na fotelu'' instruktora nie poda
informacji o tym, że pracuje gdzie indziej, to przekroczy limity.

Podejrzewam, że takie limity znajdują się także w innych przepisach.

Pytanie następne: Czy pracodawca w trosce o jakość pracy nie może
narzucić takich limitów wewnętrznie? Bo jak mu przychodzi pracownik na
tokarkę po nocce w innej fabryce, to mu wypadkowość rośnie, wydajność
spada....

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-20 08:07:57
Autor: olgierd
Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:52:49 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

[...]

Owszem, faktycznie, par. 14 rozporządzenia MI w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów.

Podejrzewam, że takie limity znajdują się także w innych przepisach.

Oczywiście, zdarzają się takie przepisy. Jest to raczej wyjątek, niż reguła.

[...]

Nie może wewnętrznie, obawiam się, że nawet w umowie by się nie dało -- kp wyraźnie mówi o "zakazie konkurencji" a nie o "zakazie podejmowania dodatkowej pracy".

Data: 2010-04-20 08:27:46
Autor: GK
olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):
Owszem, faktycznie, par. 14 rozporządzenia MI w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów.
Ale to dalej jest problem pracownika, nie pracodawcy. Pracodawca ma uzyskać tylko oświadczenie. Jedyną znaną mi grupą zawodową, za którą to pracodowca odpowiada za naruszenie norm przez pracownika, są pracownicy transportu, którzy na bieżąco powinni informować swoich pracodawców (także zleceniodawców) o czasie pracy, prowadzenia pojazdów, odpoczynkach itd. Kiedyś byli to także bodajże radiolodzy i laboranci, ale nie śledziłem tego.

Data: 2010-04-20 08:34:47
Autor: olgierd
Dnia Tue, 20 Apr 2010 08:27:46 +0000,  GK napisał(a):

Kiedyś byli to także bodajże radiolodzy i laboranci, ale nie śledziłem
tego.

Oni nadal mają swoje normy, ale -- także w zakresie czasu pracy w ramach swojego ZOZ.

Data: 2010-04-20 11:07:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-04-20 10:27,  GK pisze:
[...]

No przecie o uzyskiwaniu takich oświadczeń rozmawiamy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-04-20 10:34:17
Autor: Herald
[...]

Jesteś pierdolnięty totalnie.
Co ty niewolnictwo chcesz oficjalnie wprowadzić??
Może pracodawca miałby decydować że pracownik, po godzinach pracy nie może
pójść do kina, i że spać ma się kłaść o 20:48. o piwie w środę ma
zapomnieć, bo pracodafca sobie ustalił taki cykl.

facet - idź się leczyć na paznokcie, bo na głowę to zdecydowanie za późno.

pracodawca pyta o zatrudnienie w innych miejscach