prad drozeje

Data: 2021-05-05 13:07:20
Autor: J.F
prad drozeje

A w mediach: elektrownie narzekaja na ceny praw do emisji CO2.
Obecnie 50euro/tone, co powoduje, ze emisja kosztuje wiecej niz sam
wegiel. Podwyzki pradu musza byc.

A mnie interesuje - komu sie placi? Kto na tym zarabia?
A wczesniej nie bylo?

No coz, rozwiazanie na szybko ... wylapywac ten CO2, i do zbiornika.
Tzn do jakiego zuzytego wyrobiska gazu, bo inne to chyba zbyt
nieszczelne. Albo sprzedac Chinczykom czy Murzynom, a oni sobie wypuszcza :-)

J.

Data: 2021-05-05 12:48:59
Autor: K
prad drozeje
On 05/05/2021 12:07, J.F wrote:

[...]

Mnie bardziej interesuje czy za te pieniadze mozna kupic czyste powietrze i cofnac zmiany klimatyczne czy moze te pieniadze zostana rozdane jako dotacje niezwiazane z poprawa sytuacji w krajach ktore ten CO2 produkuja ;)

Data: 2021-05-05 15:06:09
Autor: tmk__
prad drozeje
W dniu 05.05.2021 o 13:07, J.F pisze:

[...]

tyle znalazłem, niech ktoś powie że to nieprawda:

https://wysokienapiecie.pl/34903-ceny-co2-rekordowo-wysokie-budzet-zarobil-12-mld-zl/#dalej
https://forsal.pl/artykuly/1425631,sprzedaz-praw-do-emisji-co2-czy-ktos-oprocz-budzetu-panstwa-zarobi-na-tym-miliony.html

Data: 2021-05-05 15:51:33
Autor: J.F
prad drozeje
On Wed, 5 May 2021 15:06:09 +0200, tmk__ wrote:
[...]

Pewnie prawda, tylko jak to wszystko rozumiec?

Bo z jednej strony ... tak jakby napisali, ze Polska nie zuzywa calych
przyznanych praw, i nadwyzke sprzedaje na europejskich czy swiatowych
gieldach. To skad ten halas?
Budzet zaczal takze sprzedawac prawa krajowym przedsiebiorstwom?
Po gieldowych cenach?

A w calosci - budzet sprzedaje elektrowniom, elektrownie podnosza ceny
pradu, budzet robi doplaty ?

J.

Data: 2021-05-06 06:08:10
Autor: ddddddddddddd
prad drozeje
W dniu 05.05.2021 o 14:06, tmk__ pisze:
[...]

to jest sprzedaż na giełdzie, ale kto "produkuje" prawa do emisji i na co idą te pieniądze - nie wiadomo. Raczej nie jest to Państwo Polskie, gdzieś kiedyś oglądałem gościa, który próbował do tego dojść, ale o ile giełdę znaleźć łatwo, o tyle z głównym sprzedawcą chyba był problem (ale nie pamiętam dokładnie, na pewno były jakieś niejasności)

Lukasz

Data: 2021-05-06 14:19:11
Autor: J.F
prad drozeje
On Thu, 6 May 2021 06:08:10 +0100, ddddddddddddd wrote:
[...]

Wydaje mi sie, ze kiedys tam planujac ograniczenia przydzielili prawa
do emisji poszczegolnym panstwom na podstawie emisji w przeszlosci,
czyli de facto stanu przemyslu.
I Polska dostala dosc duzo, bo sie liczyl okres z PRL.

Zreszta masz tam napisane - dochod budzetu.
Bo jakby mialy placic komus innemu ... o, to by panstwa nie podpisaly
:-)

https://pl.wikipedia.org/wiki/Handel_emisjami_zanieczyszcze%C5%84
https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_System_Handlu_Emisjami

"W 2009 roku Europol poinformował o rosnącej skali oszustw
podatkowych, które w niektórych krajach mogą sięgać 90% wartości
wszystkich wymienianych emisji[27]. W 2010 roku ujawniono, że w ciągu
ostatnich dwóch lat grupy przestępcze zarobiły w ten sposób ponad 7
mld euro. Pod koniec 2010 roku Komisja Europejska zapowiedziała również
przygotowanie regulacji, która ukróci trwający co najmniej do 2008
roku proceder uruchamiania zagranicznych zakładów produkujących inny
gaz cieplarniany HFC-23 wyłącznie w celu ich zamknięcia i uzyskania w
ten sposób pakietów uprawnień o emisji o znacznej wartości rynkowej."

J.

Data: 2021-05-07 06:38:08
Autor: ddddddddddddd
prad drozeje
W dniu 06.05.2021 o 13:19, J.F pisze:
[...]

Czyli możliwe, że w ramach przyznanych praw do emisji to skarb państwa kasuje firmy za emisję, a za przekroczenie emisji pieniądze lądują w ... no właśnie, gdzie?

Zreszta masz tam napisane - dochod budzetu.
Bo jakby mialy placic komus innemu ... o, to by panstwa nie podpisaly
:-)
oczywiście, przecież polityk nie działałby na szkodę obywateli ;-)

Lukasz

Data: 2021-05-07 11:40:27
Autor: J.F
prad drozeje
On Fri, 7 May 2021 06:38:08 +0100, ddddddddddddd wrote:
[...]

Byc moze nie ma przekroczen - firma ma kupic prawo do emisji.
Na krajowej czy zagranicznej gieldzie.
A za przekroczenie przewidziana sroga kara.

Data: 2021-05-05 19:41:14
Autor: Peter
prad drozeje

Albo sprzedac Chinczykom czy Murzynom, a oni sobie wypuszcza :-)

J.

poprowadzić taką rurę jak nordstream tylko po wierzchu na teren np
ukrainy i tam wydalać za darmo wszystkie wyziewy ze spalania węgla

ps dzisiaj kupiłem nowy samochód w salonie, benzynowy, emisja 156milikilogramów czegośtam, musiałem podpisać wiele oświadczeń chyba że wiem i że jestem świadomy

Data: 2021-05-06 14:26:06
Autor: J.F
prad drozeje
On Wed, 5 May 2021 19:41:14 +0200, Peter wrote:
[...]

salon w UK?
A odnosnie czego te papiery byly - zebys zostal swiadomym trucicielem,
czy wlasnie oswiadczyles, ze zdajesz sobie sprawe, ze kiedys moga
zabronic tym jazdy ? :-)

J.

Data: 2021-05-06 17:25:57
Autor: PeJot
prad drozeje
W dniu 2021-05-05 o 13:07, J.F pisze:

A w mediach: elektrownie narzekaja na ceny praw do emisji CO2.
/.../

Albo sprzedac Chinczykom czy Murzynom, a oni sobie wypuszcza :-)

W kosmosie podobno próżnia jest :)

--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza

Data: 2021-05-06 22:13:44
Autor: Irek.N.
prad drozeje
W kosmosie podobno próżnia jest :)

Widzisz, to jest myśl, wystarczy rurę wyciągnąć na tyle daleko w przestrzeń, żeby siła odśrodkowa obrotu ziemi ją napinała, a próżnia sama sobie odessie co jej tam na wlocie do rury przy gruncie podamy.
Genialne ;)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2021-05-07 10:44:37
Autor: cyklista
prad drozeje
Irek.N. pisze:
[...]

Genialne to będzie jak wymyślisz na tyle odporny materiał żeby wytrzymał i dlaczego atmosfera nie ucieka jak jest próżnia nad nią ;)

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2021-05-07 11:27:00
Autor: TomN
prad drozeje

https://www.youtube.com/watch?v=pcCf25EPGg8

--
'Tom N'

Data: 2021-05-07 21:58:22
Autor: Irek.N.
prad drozeje

https://www.youtube.com/watch?v=pcCf25EPGg8

To smutne jest :(

Miłego.
Irek.N.

Data: 2021-05-07 17:15:05
Autor: Shrek
prad drozeje
W dniu 06.05.2021 o 22:13, Irek.N. pisze:
[...]

W środek rury kapsuły wynoszące ładunki na orbitę. I polityków (bez kapsuł) żeby ich wysłać w pisdu.

--
Shrek

Data: 2021-05-07 21:54:59
Autor: Irek.N.
prad drozeje
W środek rury kapsuły wynoszące ładunki na orbitę. I polityków (bez kapsuł) żeby ich wysłać w pisdu.

Ja tu sobie jaja robię, a Ty o marzeniach piszesz :(

Miłego.
Irek.N.

Data: 2021-05-07 22:06:44
Autor: Shrek
prad drozeje
W dniu 07.05.2021 o 21:54, Irek.N. pisze:
W środek rury kapsuły wynoszące ładunki na orbitę. I polityków (bez kapsuł) żeby ich wysłać w pisdu.

Ja tu sobie jaja robię, a Ty o marzeniach piszesz :(

Ale przyznasz, że taki machający kończynami kurdupel, z zepsutym uzębieniem, w atmosferze CO2, wybierający się w pisdu... ;)

--
Shrek

Data: 2021-05-07 19:28:43
Autor: _Master_
prad drozeje
W dniu środa-05-maja-2021 o 13:07, J.F pisze:
Kto na tym zarabia?

Pomyśl o tym przy urnie wyborczej

prad drozeje