Data: 2011-02-22 10:12:43 | |
Autor: adresss | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Czesc,
jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem? Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....- jaki to okolo jest prad? Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu wyjscia? -- ThinkXtra |
|
Data: 2011-02-22 10:41:33 | |
Autor: MarcinJM | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
W dniu 2011-02-22 10:12, adresss@poczta.pl pisze:
Czesc, Poniewaz mam auto z voltomierzem, to widze, ze wskazowka wraca na swoje stale polozenie po ok pol h odpalonego silnika. 2.0 benzyna, aku 56Ah, brak problemow z odpalaniem. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-02-22 10:58:53 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Witam serdecznie.
jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?Kiedy¶ spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie. W pierwszej sekundzie po uruchomieniu pr±d sięgał pond 100A i gwałtownie spadał. Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach pr±d był już wła¶ciwie niemierzalny miernikiem cęgowym. Ogólnie większo¶ciowe doładowanie zamyka się w tym przypadku w pierwszej minucie, kilku minutach. PóĽniej to już szcz±tkowe pr±dy. Jakie¶ mA. X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik wysokoprężny. Około 70Ah. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2011-02-22 02:17:47 | |
Autor: Lisciasty | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
On 22 Lut, 10:58, newsartmediaWYTNI...@op.pl wrote:
Kiedy¶ spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z A jakiego rodzaju były to oszacowania i jakie komentarze niedowierzaj±ce? adre...@poczta.pl wrote: Generalnie BARDZO upraszczaj±c i generalizuj±c, przeciętny akumulator samochodowy ma rezystancję wewnętrzn± na poziomie 0,02 Oma, sprawny akumulator nie powinien przy obci±żeniu nominalnym mieć napięcia niższego niż 11V. Zakładaj±c, że mamy długo męczony akumulator i ładujemy go w czasie jazdy, gdy regulator napięcia zapoda te 14,5V możemy chwilowo napotkać pr±d do 175 A (co by się zgadzało z Twoimi zmierzonymi 100A, przy niezbyt wymęczonym aku). Wraz ze stopniem naładowania ro¶nie napięcie akumulatora toteż pr±d ładowania maleje przez cały czas. Zakładaj±c, że rozrusznik podczas pracy zjada na przykład 500A (to już do¶ć duży diesel chyba), a męczymy go na przykład przez 5s, wyssie około 0,7Ah pojemno¶ci akumulatora. Po odpaleniu, przyjmuj±c wyssany z palca ¶redni pr±d ładowania na poziomie 10A, po jaki¶ 5 minutach jazdy masz uzupełnione braki. Podkre¶lam, że powyższe wywody s± mocno uogólniaj±ce, ale jakie¶ pojęcie powinny dawać ;) Pzdr. L. |
|
Data: 2011-02-22 12:31:16 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Nie spotkałem takiego alternatora.
-- -- - mozemy chwilowo napotkac prad do 175 A -- |
|
Data: 2011-02-22 05:18:48 | |
Autor: Lisciasty | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
On 22 Lut, 13:31, " ±ćęłń󶼿" <j...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Nie spotka em takiego alternatora. Ja też nigdy nie spotkałem żadnego alternatora ;) W mojej skodzinie alternator wydoli do 140A, a to nie jest jako¶ szczególnie wypasiony samochód z dużym silnikiem :> Nie chce mi się szukać ale na pewno s± samochodowe altki z których można poci±gn±ć do 200 A. Pzdr. L. |
|
Data: 2011-02-22 16:58:30 | |
Autor: J.F. | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
On Tue, 22 Feb 2011 05:18:48 -0800 (PST), Lisciasty wrote:
On 22 Lut, 13:31, " ±ćęłń󶼿" <j...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote: Moze i sa, aczkolwiek dawniej wstawialo sie dwa jak trzeba bylo wiecej pradu. No ale moze postep i tu wystapil. Zwracam tylko uwage ze tych 140A moze byc dopiero przy wysokich obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do dyspozycji jest np tylko 80A. J. |
|
Data: 2011-02-22 09:59:18 | |
Autor: Lisciasty | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
On 22 Lut, 16:58, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do A to i tak jest 6,5Ah (czyli 9 ciężkich rozruchów) w ci±gu 5 minut jazdy, nie ma się więc co przejmować że trzeba przejechać 70 km po każdym odpaleniu samochodu, jak twierdz± niektórzy :> L. |
|
Data: 2011-02-22 20:10:15 | |
Autor: J.F. | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
On Tue, 22 Feb 2011 09:59:18 -0800 (PST), Lisciasty wrote:
On 22 Lut, 16:58, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Z tym ze jak czytasz to tych kilkadziesiat A blyskawicznie spada. I zostaje kilka .. no ale to tez znak ze akumulator jest naladowany :-) J. |
|
Data: 2011-02-22 19:56:01 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
A ¶wistak kabel plusowy owija w sreberka.
-- -- - W mojej skodzinie alternator wydoli do 140A -- |
|
Data: 2011-02-22 13:10:29 | |
Autor: Lisciasty | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
On 22 Lut, 20:56, " ±ćęłń󶼿" <j...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
A wistak kabel plusowy owija w sreberka. A może przestałby¶ zgrywać idiotę? http://www.iparts.pl/czesc/alternator,skoda,octavia-1z3-od-2004-02,1-9-tdi-105km,106-5120-17970-100350-0-425-CA1782IR.html L. |
|
Data: 2011-02-22 10:58:53 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Witam serdecznie.
jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?Kiedy¶ spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie. W pierwszej sekundzie po uruchomieniu pr±d sięgał pond 100A i gwałtownie spadał. Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach pr±d był już wła¶ciwie niemierzalny miernikiem cęgowym. Ogólnie większo¶ciowe doładowanie zamyka się w tym przypadku w pierwszej minucie, kilku minutach. PóĽniej to już szcz±tkowe pr±dy. Jakie¶ mA. X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik wysokoprężny. Około 70Ah. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2011-02-22 11:04:56 | |
Autor: Lewis | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
W dniu 2011-02-22 10:12, adresss@poczta.pl pisze:
Czesc, Policz sobie. Weź pod uwagę moc rozrusznika czas w jakim rozrusznik pracuje, inne urządzenia pobierające prąd(popma paliwa, świece żarowe itd), wyjdzie jakieś 2kW przez jakieś 5s(nie biorę już pod uwagę obciążenia po uruchomieniu typu światła, nawiew, dupogrzeje czy co tam jeszcze masz żeby łatwiej było liczyć). Sprawność ładowania akumulatora wynosząca jakieś 60% i masz wynik. Prąd ładowania nie będzie stały, zbiegiem czasu będzie się zmniejszać a do praktycznie całkowitego zaniku po osiągnięciu zamierzonego poziomy napięcia akumulatora w samochodach zazwyczaj 13.8V Dla ułatwienia załóż sobie że akumulator przed rozruchem miał idealnie 13.8V.(w rzeczywistości po nocnym postoju będzie miał 12V albo i mniej jak jest bardzo zimno.) Prąd ładowania będzie ściśle zależał od poziomu rozładowania akumulatora oraz mocy alternatora, opory możesz pominąć żeby było łatwiej. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-02-22 12:32:37 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Nie masz takiego alternatora.
-- -- - wyjdzie jakies 2kW przez jakies 5s -- |
|
Data: 2011-02-22 13:43:02 | |
Autor: Lewis | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
W dniu 2011-02-22 13:32, ąćęłńóśźż pisze:
Nie masz takiego alternatora. A kto mówi o alternatorze? Mówię o poborze prądu z akumulatora przez pierwsze 5s od przekręcenia kluczyka... A poza tym mój alternator ma 1560W na oko. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-02-22 13:41:28 | |
Autor: Waldek Godel | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Dnia Tue, 22 Feb 2011 13:43:02 +0100, Lewis napisał(a):
W dniu 2011-02-22 13:32, ±ćęłń󶼿 pisze: Proszę, nie karm tego toppostuj±cego ¶cierwa. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-02-22 19:42:15 | |
Autor: ToMasz | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
adresss@poczta.pl pisze:
Czesc,mnie kiedyś straszyli ze to jest od 30 do 60 minut pracy silnika. empirycznie sprawdziłem ze trasa (xsara HDi, zima): rano: rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop popołudniu rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop wieczorem: rozruch - 2km-stop Przez 2 tygodnie - nie zabija akumulatora, choć boje sie ze jechałem mocno po bandzie. nawet zastanawiałem sie czy jakiejs baterii słonecznej nie kupić. jeszcze jedno. akumulator "da" tyle prądu ile weźmiesz. ograniczeniem będzie trwałe uszkodzenie tego co popularnie nazywa sie płyty ołowiowe. Może sie to skończyć nawet rozerwaniem akumulatora ( sam tak zabiłem fiamma). natomiast alternator może "dać" tyle prądu, ile jest w stanie "mocy" uzyskać od silnika. wiec na luzie, to za bardzo nie "powalczy". Stąd mamy piszczące paski. na każdy obrót jest jakaś moc do przekazania - i zrywa pasek z kół. jak obroty podskoczą, to mamy mniej mocy na jeden obrót. nigdy (w sprawnym aucie) nie zachodzi sytuacja ze akumulator nie jest ładowany. nidgy, bo nawet 126p zaświeci kontrolkę braku ładowania. Można powiedzieć ze prąd rzędu 1%Q ( czyli .65A dla akumulatora65Ah) to takie "zgrubne" optimum zeby był w dobrej kondycji. Oczywiście to dla akumulatorów rozruchowych, nie takich z nokii :) ToMasz |
|
Data: 2011-02-22 22:52:00 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ik1028$7a9$1inews.gazeta.pl...
adresss@poczta.pl pisze: Ja w podobnym trybie eksploatowałem auto przez kilka lat (około sześciu). W kazdy weekend przejżdżłąem jednak od 200 do 800 km, więc miał okazję sie doładować. Padł po ponad sześciu latach, więc nie miało to specjalnie złego wpływu na jeog kondycję. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg |
|
Data: 2011-02-22 20:27:17 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Dnia Tue, 22 Feb 2011 10:12:43 +0100, adresss@poczta.pl napisał(a):
jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem? W zależno¶ci od stopnia rozładowania, niekiedy nawet kilkana¶cie amperów. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-02-22 20:57:40 | |
Autor: kogutek | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
Dnia Tue, 22 Feb 2011 10:12:43 +0100, adresss@poczta.pl napisał(a):Niekiedy czyli tylko w sytuacji kiedy wla¶ciciel dla sportu odpala rano samochód z korby albo na pych. Po odpaleniu rozrusznikiem zawsze na pocz±tku jest tyle ile może dać alternator. -- |
|
Data: 2011-03-03 21:55:02 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Dnia Tue, 22 Feb 2011 20:57:40 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
W zależno¶ci od stopnia rozładowania, niekiedy nawet kilkana¶cie amperów.Niekiedy czyli tylko w sytuacji kiedy wla¶ciciel dla sportu odpala rano G.. prawda. Tyle, ile chce wzi±ć akumulator. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-03-04 09:48:50 | |
Autor: Andrzej Ława | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
W dniu 03.03.2011 21:55, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Tue, 22 Feb 2011 20:57:40 +0000 (UTC), kogutek napisał(a): ¦miem twierdzić, że będzie to będzie raczej warto¶ć minimalna obu chęci/możliwo¶ci ;) |
|
Data: 2011-03-07 19:32:14 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:48:50 +0100, Andrzej Ława napisał(a):
G.. prawda. Tyle, ile chce wzi±ć akumulator.¦miem twierdzić, że będzie to będzie raczej warto¶ć minimalna obu Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-03-16 23:54:49 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
W dniu 07.03.2011 19:32, Adam Płaszczyca pisze:
Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:48:50 +0100, Andrzej Ława napisał(a): Uważasz, że okre¶lenie "warto¶ć minimalna obu" jest niejasne? |
|
Data: 2011-03-17 01:03:00 | |
Autor: kogutek | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:48:50 +0100, Andrzej Ława napisał(a):z prawa Ohma wynika cos innego. -- |
|
Data: 2011-03-17 23:32:57 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Dnia Thu, 17 Mar 2011 01:03:00 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):
Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;)z prawa Ohma wynika cos innego. Owszem, wynika z niego własnie to, co napisałem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2011-03-17 23:27:14 | |
Autor: kogutek | |
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy | |
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
Dnia Thu, 17 Mar 2011 01:03:00 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):Nieprawda. -- |
|