prad ladowania akumulatora w czasie jazdy

Data: 2011-02-22 10:12:43
Autor: adresss
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Czesc,

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?

Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
wyjscia?

--
ThinkXtra

Data: 2011-02-22 10:41:33
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-02-22 10:12, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Poniewaz mam auto z voltomierzem, to widze, ze wskazowka wraca na swoje stale polozenie po ok pol h odpalonego silnika. 2.0 benzyna, aku 56Ah, brak problemow z odpalaniem.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-02-22 10:58:53
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Witam serdecznie.

[...]
Kiedy¶ spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z
niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie.
W pierwszej sekundzie po uruchomieniu pr±d sięgał pond 100A i gwałtownie spadał.
Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i
dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach pr±d był już wła¶ciwie niemierzalny
miernikiem cęgowym. Ogólnie większo¶ciowe doładowanie zamyka się w tym przypadku
w pierwszej minucie, kilku minutach. PóĽniej to już szcz±tkowe pr±dy. Jakie¶ mA.
X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik
wysokoprężny. Około 70Ah.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2011-02-22 02:17:47
Autor: Lisciasty
On 22 Lut, 10:58, newsartmediaWYTNI...@op.pl wrote:

[...]

A jakiego rodzaju były to oszacowania i jakie komentarze
niedowierzaj±ce?

adre...@poczta.pl  wrote:
> jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
> Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
> jaki to okolo jest prad?

Generalnie BARDZO upraszczaj±c i generalizuj±c, przeciętny akumulator
samochodowy ma rezystancję wewnętrzn± na poziomie 0,02 Oma, sprawny
akumulator nie powinien przy obci±żeniu nominalnym mieć napięcia
niższego niż 11V. Zakładaj±c, że mamy długo męczony akumulator i
ładujemy go w czasie jazdy, gdy regulator napięcia zapoda te 14,5V
możemy chwilowo napotkać pr±d do 175 A (co by się zgadzało z Twoimi
zmierzonymi 100A, przy niezbyt wymęczonym aku). Wraz ze stopniem
naładowania ro¶nie napięcie akumulatora toteż pr±d ładowania maleje
przez cały czas.

Zakładaj±c, że rozrusznik podczas pracy zjada na przykład 500A (to już
do¶ć duży diesel chyba), a męczymy go na przykład przez 5s, wyssie
około 0,7Ah pojemno¶ci akumulatora. Po odpaleniu, przyjmuj±c wyssany z
palca ¶redni pr±d ładowania na poziomie 10A, po jaki¶ 5 minutach jazdy
masz uzupełnione braki.

Podkre¶lam, że powyższe wywody s± mocno uogólniaj±ce, ale jakie¶
pojęcie powinny dawać ;)

Pzdr.
L.

Data: 2011-02-22 12:31:16
Autor: ±ćęłń󶼿
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Nie spotkałem takiego alternatora.

-- -- -

mozemy chwilowo napotkac prad do 175 A

Data: 2011-02-22 05:18:48
Autor: Lisciasty
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
On 22 Lut, 13:31, " ±ćęłń󶼿" <j...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Nie spotka em takiego alternatora.

Ja też nigdy nie spotkałem żadnego alternatora ;)

W mojej skodzinie alternator wydoli do 140A, a to nie jest jako¶
szczególnie wypasiony samochód z dużym silnikiem :> Nie chce mi się
szukać ale na pewno s± samochodowe altki z których można poci±gn±ć do
200 A.

Pzdr.
L.

Data: 2011-02-22 16:58:30
Autor: J.F.
On Tue, 22 Feb 2011 05:18:48 -0800 (PST),  Lisciasty wrote:
[...]

Moze i sa, aczkolwiek dawniej wstawialo sie dwa jak trzeba bylo wiecej
pradu. No ale moze postep i tu wystapil.

Zwracam tylko uwage ze tych 140A moze byc dopiero przy wysokich
obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do
dyspozycji jest np tylko 80A.

J.

Data: 2011-02-22 09:59:18
Autor: Lisciasty
On 22 Lut, 16:58, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do
dyspozycji jest np tylko 80A.

A to i tak jest 6,5Ah (czyli 9 ciężkich rozruchów) w ci±gu 5 minut
jazdy, nie ma się więc co przejmować że trzeba przejechać 70 km po
każdym odpaleniu samochodu, jak twierdz± niektórzy :>

L.

Data: 2011-02-22 20:10:15
Autor: J.F.
On Tue, 22 Feb 2011 09:59:18 -0800 (PST),  Lisciasty wrote:
[...]

Z tym ze jak czytasz to tych kilkadziesiat A blyskawicznie spada. I zostaje kilka .. no ale to tez znak ze akumulator jest naladowany
:-)

J.

Data: 2011-02-22 19:56:01
Autor: ±ćęłń󶼿
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
A ¶wistak kabel plusowy owija w sreberka.

-- -- -

Data: 2011-02-22 13:10:29
Autor: Lisciasty
On 22 Lut, 20:56, " ±ćęłń󶼿" <j...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
A wistak kabel plusowy owija w sreberka.

A może przestałby¶ zgrywać idiotę?

http://www.iparts.pl/czesc/alternator,skoda,octavia-1z3-od-2004-02,1-9-tdi-105km,106-5120-17970-100350-0-425-CA1782IR.html

L.

Data: 2011-02-22 11:04:56
Autor: Lewis
[...]

Policz sobie. Weź pod uwagę moc rozrusznika czas w jakim rozrusznik pracuje, inne urządzenia pobierające prąd(popma paliwa, świece żarowe itd), wyjdzie jakieś 2kW przez jakieś 5s(nie biorę już pod uwagę obciążenia po uruchomieniu typu światła, nawiew, dupogrzeje czy co tam jeszcze masz żeby łatwiej było liczyć).
Sprawność ładowania akumulatora wynosząca jakieś 60% i masz wynik.
Prąd ładowania nie będzie stały, zbiegiem czasu będzie się zmniejszać a do praktycznie całkowitego zaniku po osiągnięciu zamierzonego poziomy napięcia akumulatora w samochodach zazwyczaj 13.8V

Dla ułatwienia załóż sobie że akumulator przed rozruchem miał idealnie 13.8V.(w rzeczywistości po nocnym postoju będzie miał 12V albo i mniej jak jest bardzo zimno.)
Prąd ładowania będzie ściśle zależał od poziomu rozładowania akumulatora oraz mocy alternatora, opory możesz pominąć żeby było łatwiej.
--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-02-22 12:32:37
Autor: ±ćęłń󶼿
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Nie masz takiego alternatora.

-- -- -

wyjdzie jakies 2kW przez jakies 5s

Data: 2011-02-22 13:43:02
Autor: Lewis
W dniu 2011-02-22 13:32,  ąćęłńóśźż pisze:
Nie masz takiego alternatora.

A kto mówi o alternatorze? Mówię o poborze prądu z akumulatora przez pierwsze 5s od przekręcenia kluczyka...

A poza tym mĂłj alternator ma 1560W na oko.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-02-22 13:41:28
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 22 Feb 2011 13:43:02 +0100, Lewis napisał(a):

W dniu 2011-02-22 13:32,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Nie masz takiego alternatora.

Proszę, nie karm tego toppostuj±cego ¶cierwa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2011-02-22 19:42:15
Autor: ToMasz
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

mnie kiedyĹ› straszyli ze to jest od 30 do 60 minut pracy silnika.
empirycznie sprawdziłem ze trasa (xsara HDi, zima):
rano: rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
popołudniu rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
wieczorem: rozruch - 2km-stop
Przez 2 tygodnie - nie zabija akumulatora, choć boje sie ze jechałem
mocno po bandzie. nawet zastanawiałem sie czy jakiejs baterii słonecznej
nie kupić.
jeszcze jedno. akumulator "da" tyle prÄ…du ile weĹşmiesz. ograniczeniem
będzie trwałe uszkodzenie tego co popularnie nazywa sie płyty ołowiowe.
Może sie to skończyć nawet rozerwaniem akumulatora ( sam tak zabiłem
fiamma).

natomiast alternator może "dać" tyle prądu, ile jest w stanie "mocy"
uzyskać od silnika. wiec na luzie, to za bardzo nie "powalczy". Stąd
mamy piszczÄ…ce paski. na kaĹĽdy obrĂłt jest jakaĹ› moc do przekazania - i
zrywa pasek z kół. jak obroty podskoczą, to mamy mniej mocy na jeden obrót.

nigdy (w sprawnym aucie) nie zachodzi sytuacja ze akumulator nie jest
ładowany. nidgy, bo nawet 126p zaświeci kontrolkę braku ładowania. Można
powiedzieć ze prąd rzędu 1%Q ( czyli .65A dla akumulatora65Ah) to takie
"zgrubne" optimum  zeby byĹ‚ w dobrej kondycji. OczywiĹ›cie to dla
akumulatorĂłw rozruchowych, nie takich z nokii :)

ToMasz

Data: 2011-02-22 22:52:00
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ik1028$7a9$1inews.gazeta.pl...
adresss@poczta.pl pisze:
rano: rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
popołudniu rozruch - 2km-stop - rozruch 2km stop
wieczorem: rozruch - 2km-stop

Ja w podobnym trybie eksploatowaĹ‚em auto przez kilka lat (okoĹ‚o szeĹ›ciu). W kazdy weekend przejĹĽdĹĽĹ‚Ä…em jednak od 200 do 800 km, wiÄ™c miaĹ‚ okazjÄ™  sie doĹ‚adować. PadĹ‚ po ponad szeĹ›ciu latach, wiÄ™c nie miaĹ‚o to specjalnie zĹ‚ego wpĹ‚ywu na jeog kondycjÄ™.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-02-22 20:27:17
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 22 Feb 2011 10:12:43 +0100, adresss@poczta.pl napisał(a):

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?

W zależno¶ci od stopnia rozładowania, niekiedy nawet kilkana¶cie amperów. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2011-02-22 20:57:40
Autor: kogutek
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):
> [...]

> jaki to okolo jest prad?

W zależno¶ci od stopnia rozładowania, niekiedy nawet kilkana¶cie amperów.
Niekiedy czyli tylko w sytuacji kiedy wla¶ciciel dla sportu odpala rano
samochód z korby albo na pych. Po odpaleniu rozrusznikiem zawsze na pocz±tku
jest tyle ile może dać alternator.

Data: 2011-03-03 21:55:02
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 22 Feb 2011 20:57:40 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

[...]

G.. prawda. Tyle, ile chce wzi±ć akumulator. --

Data: 2011-03-04 09:48:50
Autor: Andrzej Ława
W dniu 03.03.2011 21:55, Adam Płaszczyca pisze:
[...]

¦miem twierdzić, że będzie to będzie raczej warto¶ć minimalna obu
chęci/możliwo¶ci ;)

Data: 2011-03-07 19:32:14
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 04 Mar 2011 09:48:50 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

G.. prawda. Tyle, ile chce wzi±ć akumulator.
¦miem twierdzić, że będzie to będzie raczej warto¶ć minimalna obu
chęci/możliwo¶ci ;)

Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;)

Data: 2011-03-16 23:54:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.03.2011 19:32, Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Uważasz, że okre¶lenie "warto¶ć minimalna obu" jest niejasne?

Data: 2011-03-17 01:03:00
Autor: kogutek
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):

> chęci/możliwo¶ci ;)

Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;)

z prawa Ohma wynika cos innego. --

Data: 2011-03-17 23:32:57
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 17 Mar 2011 01:03:00 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

Sprawny akumulator nie zeżre tyle, ile alternator mógłby dać ;)

z prawa Ohma wynika cos innego.

Owszem, wynika z niego własnie to, co napisałem. --

Data: 2011-03-17 23:27:14
Autor: kogutek
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał(a):

Owszem, wynika z niego własnie to, co napisałem.
Nieprawda. --

prad ladowania akumulatora w czasie jazdy