prad ladowania akumulatora w czasie jazdy

Data: 2011-02-22 10:58:53
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Witam serdecznie.

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?
Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
wyjscia?
Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z
niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie.
W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał.
Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i
dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach prąd był już właściwie niemierzalny
miernikiem cęgowym. Ogólnie większościowe doładowanie zamyka się w tym przypadku
w pierwszej minucie, kilku minutach. Później to już szczątkowe prądy. Jakieś mA.
X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik
wysokoprężny. Około 70Ah.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2011-02-22 02:17:47
Autor: Lisciasty
On 22 Lut, 10:58, newsartmediaWYTNI...@op.pl wrote:

[...]

A jakiego rodzaju były to oszacowania i jakie komentarze
niedowierzające?

adre...@poczta.pl  wrote:
> jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
> Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
> jaki to okolo jest prad?

Generalnie BARDZO upraszczając i generalizując, przeciętny akumulator
samochodowy ma rezystancję wewnętrzną na poziomie 0,02 Oma, sprawny
akumulator nie powinien przy obciążeniu nominalnym mieć napięcia
niższego niż 11V. Zakładając, że mamy długo męczony akumulator i
ładujemy go w czasie jazdy, gdy regulator napięcia zapoda te 14,5V
możemy chwilowo napotkać prąd do 175 A (co by się zgadzało z Twoimi
zmierzonymi 100A, przy niezbyt wymęczonym aku). Wraz ze stopniem
naładowania rośnie napięcie akumulatora toteż prąd ładowania maleje
przez cały czas.

Zakładając, że rozrusznik podczas pracy zjada na przykład 500A (to już
dość duży diesel chyba), a męczymy go na przykład przez 5s, wyssie
około 0,7Ah pojemności akumulatora. Po odpaleniu, przyjmując wyssany z
palca średni prąd ładowania na poziomie 10A, po jakiś 5 minutach jazdy
masz uzupełnione braki.

Podkreślam, że powyższe wywody są mocno uogólniające, ale jakieś
pojęcie powinny dawać ;)

Pzdr.
L.

Data: 2011-02-22 12:31:16
Autor: ąćęłńóśźż
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Nie spotkałem takiego alternatora.

-- -- -

mozemy chwilowo napotkac prad do 175 A

Data: 2011-02-22 05:18:48
Autor: Lisciasty
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
On 22 Lut, 13:31, " ąćęłńóśźż" <j...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Nie spotka em takiego alternatora.

Ja też nigdy nie spotkałem żadnego alternatora ;)

W mojej skodzinie alternator wydoli do 140A, a to nie jest jakoś
szczególnie wypasiony samochód z dużym silnikiem :> Nie chce mi się
szukać ale na pewno są samochodowe altki z których można pociągnąć do
200 A.

Pzdr.
L.

Data: 2011-02-22 16:58:30
Autor: J.F.
On Tue, 22 Feb 2011 05:18:48 -0800 (PST),  Lisciasty wrote:
[...]

Moze i sa, aczkolwiek dawniej wstawialo sie dwa jak trzeba bylo wiecej
pradu. No ale moze postep i tu wystapil.

Zwracam tylko uwage ze tych 140A moze byc dopiero przy wysokich
obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do
dyspozycji jest np tylko 80A.

J.

Data: 2011-02-22 09:59:18
Autor: Lisciasty
On 22 Lut, 16:58, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
obrotach, a i auto troche pradu potrzebuje. Wiec moze sie okazac ze do
dyspozycji jest np tylko 80A.

A to i tak jest 6,5Ah (czyli 9 ciężkich rozruchów) w ciągu 5 minut
jazdy, nie ma się więc co przejmować że trzeba przejechać 70 km po
każdym odpaleniu samochodu, jak twierdzą niektórzy :>

L.

Data: 2011-02-22 20:10:15
Autor: J.F.
On Tue, 22 Feb 2011 09:59:18 -0800 (PST),  Lisciasty wrote:
[...]

Z tym ze jak czytasz to tych kilkadziesiat A blyskawicznie spada. I zostaje kilka .. no ale to tez znak ze akumulator jest naladowany
:-)

J.

Data: 2011-02-22 19:56:01
Autor: ąćęłńóśźż
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
A świstak kabel plusowy owija w sreberka.

-- -- -

Data: 2011-02-22 13:10:29
Autor: Lisciasty
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
On 22 Lut, 20:56, " ąćęłńóśźż" <j...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
A wistak kabel plusowy owija w sreberka.

A może przestałbyś zgrywać idiotę?

http://www.iparts.pl/czesc/alternator,skoda,octavia-1z3-od-2004-02,1-9-tdi-105km,106-5120-17970-100350-0-425-CA1782IR.html

L.

prad ladowania akumulatora w czasie jazdy