prad ladowania akumulatora w czasie jazdy

Data: 2011-02-22 10:58:53
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
prad ladowania akumulatora w czasie jazdy
Witam serdecznie.

jaki prad ladowania akumulatora wystepuje podczas jazdy samochodem?
Odpalilismy auto, zuzylismy troche energii i nastepuje ladowanie....-
jaki to okolo jest prad?
Oraz ile trzeba min. jechac/miec odpalony silnik aby powrocic do stanu
wyjscia?
Kiedyś spróbowałem to oszacować jednak na forum spotkało się to z
niedowierzaniem, więc założyłem miernik cęgowy i sprawdziłem empirycznie.
W pierwszej sekundzie po uruchomieniu prąd sięgał pond 100A i gwałtownie spadał.
Po około sekundzie było już 50A. Po kilku sekundach spadł do kilkanastu Amper i
dalej spadał coraz wolniej. Po 15 minutach prąd był już właściwie niemierzalny
miernikiem cęgowym. Ogólnie większościowe doładowanie zamyka się w tym przypadku
w pierwszej minucie, kilku minutach. Później to już szczątkowe prądy. Jakieś mA.
X-Trail 2.0dCi. Akumulator nie pamiętam dokładnie ale niewielki jak na silnik
wysokoprężny. Około 70Ah.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--

prad ladowania akumulatora w czasie jazdy