prąd ładowania telefonu przez usb

Data: 2014-03-08 11:23:13
Autor: RadoslawF
prąd ładowania telefonu przez usb
Dnia 2014-03-07 22:38, Użytkownik ToMasz napisał:
witam

Parę tygodni temu, była dyskusja o wartości prądu ładowania telefonu. Że
niby ładowarka nie wydala, że kabel za słaby....
Kupiłem taki miernik-przelotkę-USB. z jednej strony wejście z drugiej
wyjście - wpina się to między ładowarkę a telefon. otóż na tej samej
ładowarce i kablu, ericsson arc "bierze" ponad 0.8A a sgs2 0.6a.
niezależnie czy telefon jest załączony czy nie. Czyżby to była kwestia
"wynegocjowania" prądu? Nie wygląda to na "niemoc" ładowarki.

Skoro jest ładowane to i prąd musi brać.
Kolejna sprawa to czy na pewno odróżniasz wyłączenie telefonu
od przejścia w stan uśpienia ? w tym drugim przypadku wyłączony
masz tylko ekran a reszta potrzebuje zasilania.

Co do długości ładowania przez USB to USB2 ma lub powinno mieć
ograniczenia prądowe i praktyka wykazuje że naładowanie trwa
dłużej niż z ładowarki.
Jak masz czas to sprawdź ile czasu będzie trwało ładowanie
z gniazda USB3, tam jest inne ograniczenie i powinno naładować
szybciej niż przez USB2.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-08 11:53:22
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 08 Mar 2014 11:23:13 +0100, RadoslawF napisał(a):

Jak masz czas to sprawdź ile czasu będzie trwało ładowanie
z gniazda USB3, tam jest inne ograniczenie i powinno naładować
szybciej niż przez USB2.

to też jest trzeci rodzaj prawdy.

USB 1.x ma ograniczenie do 500mA
Tak samo USB2 i USB3
Różne wykonania pozwalają czasem pobierać więcej, było to szczególnie przydatne do podpinania dysków twardych 2.5" na USB, które pobierają właśnie trochę poniżej 500mA plus plus trochę prądu dla kontrolera, co powodowało, że na tych portach, gdzie był ścisły limit, niektóre dyski nie chciały startować.

Jest natomiast przewidziana przez standard USB specjalny tryb ładowania, który pozwalał pobierać znacznie więcej prądu. Co ciekawsze - w USB2 był on WYŻSZY niż w USB3 - 1.8A i 1.5A
Tyle, że w USB2 w zasadzie w ogóle tego nie zastosowano. Tak samo jak kolejnego trybu przewidzianego w USB3 - 5A

Nowe USB3.1 ma w trybie ładowania pozwalać pobierać do 2A z opcjami 5A a nawet z wyższym napięciem niż 5V. Jak to ktokolwiek zaimplementuje.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-03-08 20:32:32
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-03-08 12:53, Użytkownik Waldek Godel napisał:
[...]

A czwarty twierdzi ze dyski twarde w obudowach USB2 miały przeważnie
specjalny podwójny kabel (lub dwa kable) w celu zapewnienia odpowiedniej
ilości prądu a w obudowach USB3 już się tego rozwiązania nie
stosuje. Raczej nie dlatego że wydajność prądowa gniazd USB 11, 2 i 3
jest taka sama.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-09 14:56:08
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-03-08 20:32, RadoslawF pisze:
[...]

To co napisałeś podpada dokładnie pod 3 rodzaj prawdy.

Data: 2014-03-09 16:27:51
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-03-09 14:56, Użytkownik Artur Maśląg napisał:

[...]

To jakim cudem dysk startuje przy 500mA z USB3 a nie potrafi tego
zrobić przy 500mA w USB2 ? napiszesz jakąś śmieszną teoryjkę ?

Pozdrawiam

Data: 2014-03-09 18:29:24
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-03-09 16:27, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-03-09 14:56, Użytkownik Artur Maśląg napisał:
(...)
[...]

Ponieważ np. prądu nie starczyło...

napiszesz jakąś śmieszną teoryjkę ?

Na obecną chwilę to Ty tutaj opowiadasz jakieś śmieszne historyjki
o tym, jakoby dyski twarde w obudowach UBS2 miały przeważnie
specjalny podwójny kabel, a te w USB3 już nie. Pewne też
wyjaśnisz jakim cudem te dyski z USB3 pracują z USB2 bez
użycia 'podwójnych kabli'.

Data: 2014-03-10 13:34:53
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-03-09 18:29, Użytkownik Artur Maśląg napisał:

[...]

A dlaczego nie starczyło skoro teoretycznie było tyle samo ?

[...]

Ja opowiadam rzeczywiste, jak ktoś uważa je za śmieszne to
mogę pogratulować humoru i braku wiedzy.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-10 14:54:20
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-03-10 13:34, RadoslawF pisze:
[...]

A było teoretycznie tyle samo?

[...]

                                                   ^^^^^^^^^
wyjaśnisz jakim cudem te dyski z USB3 pracują z USB2 bez
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
użycia 'podwójnych kabli'.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ja opowiadam rzeczywiste,jak ktoś uważa je za śmieszne to
mogę pogratulować humoru i braku wiedzy.

Na obecną chwilę to brakiem wiedzy sam się popisujesz
i wyciągasz nieuzasadnione wnioski. W ramach tych
'rzeczywistych historyjek' możesz odpowiedzieć na podkreślone
zdanie, które możesz traktować jako pytanie.

Data: 2014-03-11 16:01:45
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-03-10 14:54, Użytkownik Artur Maśląg napisał:

[...]

Tak napisał osobnik któremu odpowiedziałem, może dla odmiany
zaczniesz czytać całe wątki a nie tylko wybrane fragmenty na ktore
odpisujesz.

[...]

Czyli nie ogarniesz całości i będziesz się czepiał wycinka.
Można i tak, tylko uprzedzaj rozmówców że jesteś na poziomie
pięciolatka.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-11 16:39:28
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-03-11 16:01, RadoslawF pisze:
[...]

Czytałem całość, nawet hinty były, ale nie, Ty będziesz
szedł w zaparte i nie odpowiesz na pytanie, a być może byś
załapał w czym problem.

Można i tak, tylko uprzedzaj rozmówców że jesteś na poziomie
pięciolatka.

Tak, to poziom który jeszcze łapiesz, później już idzie
gorzej :)

Data: 2014-03-10 09:12:36
Autor: masti
prąd ładowania telefonu przez usb
Dnia pięknego Sun, 09 Mar 2014 16:27:51 +0100 osobnik zwany RadoslawF
napisał:

To jakim cudem dysk startuje przy 500mA z USB3 a nie potrafi tego zrobić
przy 500mA w USB2 ? napiszesz jakąś śmieszną teoryjkę ?

bo przecież 500mA przy USB3 to jest 5000mA. Nie widzisz jakie głupoty piszesz?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-10 12:36:45
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 10 Mar 2014 09:12:36 +0000 (UTC), masti wrote:
> To jakim cudem dysk startuje przy 500mA z USB3 a nie potrafi tego zrobić
> przy 500mA w USB2 ? napiszesz jakąś śmieszną teoryjkę ?
>  bo przecież 500mA przy USB3 to jest 5000mA. Nie widzisz jakie głupoty  piszesz?

Przedpisca, trochę naokoło, próbuje obalić rewelację o takim samym
limicie prądu w USB2 i USB3. Cal słuszny, metoda trochę kulawa ;-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-03-10 15:02:16
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-03-10 13:36, Michal Tyrala pisze:
[...]

Spoko, może się jeszcze czegoś ciekawego dowiemy ;)

Data: 2014-03-10 13:33:07
Autor: RadoslawF
napisał:

[...]

Nie rozumiesz co czytasz, 500mA to wartość teoretyczna a nie
praktyczna.

Pozdrawiam

Data: 2014-03-10 12:56:08
Autor: masti
prąd ładowania telefonu przez usb

napisał:

[...]

O'RLY?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-03-09 17:40:41
Autor: mk_102
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5yxg6szbn2si$.dlg@lepper.institute.com...

USB 1.x ma ograniczenie do 500mA
Tak samo USB2 i USB3

To jest też trzeci rodzaj prawdy, bo USB 3.0 ma ograniczenie na 900 mA.

MK

Data: 2014-03-09 17:55:18
Autor: mk_102
[...]

Stosowano, stosowano. Obejrzyj sobie starsze płyty główne Gigabyte np: GA-P55-UD3P i programik "Charge on/off".

Pozdrawiam
MK

Data: 2014-03-09 18:35:04
Autor: Artur Maśląg
prąd ładowania telefonu przez usb
W dniu 2014-03-08 12:53, Waldek Godel pisze:
(...)
USB 1.x ma ograniczenie do 500mA
Tak samo USB2 i USB3

Jeżeli mnie pamięć nie myli, to USB3 ma 900mA.

Data: 2014-03-08 14:22:40
Autor: Habeck Colibretto
prąd ładowania telefonu przez usb
Dnia 08.03.2014, o godzinie 11.23.13, na pl.misc.telefonia.gsm, RadoslawF
napisał(a):

[...]

Niech jeszcze sprawdzi czy coś się zmienia po zainstalowaniu
http://event.asus.com/mb/2010/ai_charger/

Swoją drogą zastanawiam się dlaczego ipady się ładują wolno ze zwykłego
portu (nawet kilkanaście godzin), a jak się zainstaluje to coś, to się
ładują normalnie (kilka h). Większy prąd idzie do USB?

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

prąd ładowania telefonu przez usb