praktyki TP

Data: 2009-09-14 15:27:35
Autor: krzysiek
praktyki TP
Od jakiegoś czasu TP zmieniła sobie kuriera i co miesiąc faktury przychodzą na granicy lub po terminie płatności za fakturę.
Robię dopiero przelew jak dostane fakturę, bo tam jest informacja jakim tytułem powinienem go zrobić. Wpłata na konto jest u nich księgowana po 2 dniach od dokonania przelewu (ING) i w ten sposób płacę odsetki.
Co z tym zrobić?

--
krzysiek

Data: 2009-09-14 09:38:24
Autor: witek
praktyki TP
krzysiek wrote:
[...]

na tp.pl załóz sobie konto, dostaniesz maila o fakturze zanim jeszcze zostanie wydrukowana.

Data: 2009-09-14 17:06:38
Autor: 'Tom N'
praktyki TP
witek w <news:h8lkh1$t7b$3inews.gazeta.pl>:

krzysiek wrote:
[...]

Było ;P

dostaniesz maila o fakturze zanim jeszcze zostanie wydrukowana.

Bez przesady -- w lipcu nie dostałem powiadomienia, a wrześniowe
powiadomienie przypełzło 11 mimo, że data wystawienia faktury to 9 :D

Ale zawsze można wejść na konto i numer faktury zobaczyć.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-14 21:58:23
Autor: pmlb
praktyki TP
krzysiek wrote:
[...]

Wybaczcie, ze dorzuce swoje trzy grosze, ale nie rozumiem. Tak prosta sprawa, a tak skomplikowana:)
Rozwiazan tyle ile ludzi dostaje fakture.
Nie rozumiem jednego - odsetki ustawowe juz od pierwszego dnia - to jakas paranoja lub polski wynalazek!
Pisze to dlaego, ze w UK nie ma czegos takiego jak odsetki ustwowe.. odsetki moze jedynie przydzielic Sad.
A wiec caly problem z dniem dostarczenia faktory sie konczy....
Skoro na faktorach masz przewaznie 14 dni od daty wystawienia, to nawet po 3 miesiacach mozesz ja zaplacic bez wylaczania lini czy odsetek, faktura przychodzi poczta panstwowa - tez zastanawiam sie dlaczego w polsce kurier? Czyzby bylo taniej?
Wiem, ze to troche OT ale czytam ten watek i jakos nie moge pozbierac mysli o co biega?
A moze chodzi wlasnie o to, ze firmy w ten sposob wyludzaja "odsetki ustawowe" od klienta?
Ja wiem, ze moze za dlugo siedze na wyspach (wiecej jak 10 lat) i moge pewnych niuansow polskich nie rozumiec, ale niektore sprawy to wrecz czysta glupota by nie nazwac tego bardziej dosadnie. Bardziej to przypomina dziki kraj wschodu niz europe. To sa moje spostrzezenia.

Data: 2009-09-16 21:20:20
Autor: Andrzej
praktyki TP
Użytkownik pmlb napisał:

[...]

tez dorzuce 0,03PLN: czemu nie ustawić przelewów internetowych na kwotę ostatniej faktury +/- 2% (strzelam, na pewno da sie jakis algorytm ustawic) i wysyłać na dwa dni przed terminem płatności?
mnie tez tu dziwi kilka rzeczy: to bank ksieguje dwa dni przelew? czy pani ksiegowa z tpsa? nie liczy sie data wplywu srodkow na konto? i o co chodzi z tym tytułem przelewu? nie można puścic bez żadnego tytułu? czy pani ksiegowa z tpsa nie korzysta z iph?
a moze pani przepisuje z "komputera" do zeszytu wszystkie kwoty i dlatego dwa dni jej sie schodzi?
tez sie czepam bo nic z tego nie kumam: puszczam przelewy za FV do różnych instytucji nie czekając na te dokumenty, najczesciej wpisuje tylko nazwe miesiaca w tytule przelewu i wszystko jest ok.
wytłumaczcie pls, o ile to mozliwe o co biega tepsie

pozdr

Data: 2009-09-16 21:46:29
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
praktyki TP
Andrzej wrote:

[...]

W takim systemie płacenia, jak piszesz, zabulisz za każdą notę odsetkową, jaką im się będzie kiedykolwek chciało wystawić. Poza tym 2 % czy nawet 5 % tolerancji jest dobre w przypadku płacenia samego abonamentu.
Przelewy po kilku, czy czasem nawet kilkunastu dniach księguje sobie tp, a potem liczy te piiip odsetki.

M.

Data: 2009-09-17 06:56:59
Autor: Andrzej
praktyki TP
Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:
Andrzej wrote:

[...]

nota musi miec jakas podstawe.
ale kwoty faktur sa mniej wiecej zblizone i wiesz ile wydzwoniłeś w danym miesiacu, wiec imho kwota jest do przewidzenia - nie co do grosza, ale zawsze.

Przelewy po kilku, czy czasem nawet kilkunastu dniach księguje sobie tp, a potem liczy te piiip odsetki.

taki sposób naliczania odsetek jest zgodny z prawem? na fakturze nie ma tekstu, ze liczy sie data wpływu na konto bankowe?

pozdr

Data: 2009-09-16 22:41:19
Autor: agent73
praktyki TP
On Wed, 16 Sep 2009 21:20:20 +0200, Andrzej <andrzejk@porsche.de>
wrote:

mnie tez tu dziwi kilka rzeczy: to bank ksieguje dwa dni przelew? czy pani ksiegowa z tpsa? nie liczy sie data wplywu srodkow na konto?

2 dni?! Trochę to dziwne. Wszystkie przelewy zlecam (przez Internet) z
datą realizacji dokładnie w terminie płatności faktur i jeszcze mi się
nie zdarzyło żeby mi ktokolwiek naliczył jakieś odsetki. W umowie
konta bankowego mam zapis, że takie przelewy idą pierwszą sesją
elixira. Wygląda więc na to, że to bank może przetrzymywać
pieniądze... Czy w umowie ROR ING ma jakieś zapisy odnośnie
maksymalnych terminów realizacji przelewów?

i o co chodzi z tym tytułem przelewu? nie można puścic bez żadnego tytułu?

Bez żadnego tytułu podobno nie można (system bankowy nie przepuści),
można natomiast z dowolnym tytułem, bo zwykle i tak każdy klient ma
swój numer konta (w TP tak jest) więc tytuł przelewu nie ma żadnego
znaczenia w tym przypadku.

[...]

Nie no, bez przesady, nikt niczego ręcznie nie przepisuje, ani nawet
nie sprawdza. Po prostu ujemny stan konta klienta po terminie
płatności musi być >=0

--
A.

Data: 2009-09-17 07:03:05
Autor: Andrzej
praktyki TP

wrote:

[...]

no wiec właśnie, tez mi sie to nie zdarzyło - wychodzi na to, ze to tpsa ksieguje dwa dni i dolicza sobie odsetki za dwa dni opoznienia.

[...]

to była złośliwość, bo pierwszy raz słyszę o takich przypadkach z płątnościami faktur. jeszcze tylko pozostaje pytanie co tpsa rozumie przez uznanie konta: jesli date zaksiegowania przez pracownika tpsa, to cos tu nie gra.

pozdr

Data: 2009-09-16 22:52:44
Autor: pmlb
praktyki TP
[...]

A nie mozna po prostu zrobic np. termin platnosci taki a taki i do 30 dni masz bez odsetek.
Wowczas odpadaja spekulacje o 2 dniach, os godzinie 16 czy piatkowych przelwach...
Dlaczego tak nie mozna zrobic, czy te odsetki to az tak spory przychod dla firmy telkomunikacyjnej i banku, ze nie chca z tego zrezygnowac?

Data: 2009-09-15 10:42:01
Autor: Herald
praktyki TP
Dnia Mon, 14 Sep 2009 09:38:24 -0500, witek napisał(a):

na tp.pl załóz sobie konto, dostaniesz maila o fakturze zanim jeszcze zostanie wydrukowana.

hehehe - chyba za kilkanaście lat :)
Uruchomiłem sobie ta usługę (on-line) od samego początku jej udostępnienia
przez OPa. Kiedyś to jeszcze mejle przychodziły w miarę - a ostatnimi czasy
to potrafią w ogóle nie dojść. A już na pewno nie było tak że mejl był
wcześniej niż stan konta na stronie www.
Najpewniejsze, nawet nie widać że jest faktura wystawiona w zakładce
"faktury i noty" to spojrzeć na swoje .. saldo :))) - tam jest najszybciej
i najdokładniej :)- fajnie w kolorze pomarańczowym :))

Data: 2009-09-14 15:33:36
Autor: 'Tom N'
praktyki TP

Założyć konto <https://www.tp.pl/slr/pl/konto/zakl_konta/>

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-14 16:52:06
Autor: blad
praktyki TP
Użytkownik "'Tom N'" <
[...]

mając to konto mozesz pobrac fakture w pdf
ale wygodniej dac dyspozycję polecenia zaplaty - wtedy ostatniego dnia
wskazanego na fakturze ich bank pobierze z twojego konta potrzebna
kwote.

Jak masz jakies pozniej watpliwosci, to mozesz do 30 dni po fakcie
zareklamowac tą kwotę  i natychmiast twoj ING przywroci ci tą kwote
na rachunek, a sprawe zaplacenia za fakture (po terminie) zostawi tobie

Kiedys TPsa chciala jakies karne odsetki ode mnie ale powiedzialem im
że mam Polecenie Zaplaty - od razu zrezygnowali :-)
*** blad ***

Data: 2009-09-14 17:22:00
Autor: blad
praktyki TP
Użytkownik "'Tom N'" <

Data: 2009-09-14 15:28:12
Autor: Smok Eustachy
praktyki TP
Dnia Mon, 14 Sep 2009 17:22:00 +0200, blad napisał(a):
/..../
Jak masz jakies pozniej watpliwosci, to mozesz do 30 dni po fakcie
zareklamowac tą kwotę  i natychmiast twoj ING przywroci ci tą kwote na
rachunek, a sprawe zaplacenia za fakture (po terminie) zostawi tobie

Kiedys TPsa chciala jakies karne odsetki ode mnie ale powiedzialem im Ĺźe
mam Polecenie Zaplaty - od razu zrezygnowali :-) *** blad ***

Chyba, że się zrobi błąd i przez pomyłkę ściągną 2000zł. To akurat nie tyczy się tylko TP ale polecenia zapłaty jako rozwiązania. Polecenie zapłaty=dodatkowe konto na które leci przelew w kwocie +-
spodziewane rachunki.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-14 19:56:06
Autor: Tristan
praktyki TP
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 17:28 (autor Smok Eustachy publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <pan.2009.09.14.15.30.04@Eustachy.pl>):

Chyba, że się zrobi błąd i przez pomyłkę ściągną 2000zł. To akurat nie
tyczy się tylko TP ale polecenia zapłaty jako rozwiązania.

Polecenie zapłaty można odwołać w ciągu iluśtam tygodni. Dwa razy już
odwoływałem szaleństwa Polkomtela.
Polecenie zapłaty=dodatkowe konto na które leci przelew w kwocie +-
spodziewane rachunki.

??

--
Tristan

Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa, lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby, by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

Data: 2009-09-14 18:21:08
Autor: Smok Eustachy
praktyki TP
Dnia Mon, 14 Sep 2009 19:56:06 +0200, Tristan napisał(a):

[...]

Tak ale kasa z konta spadła i za co dozyjesz do pierwszego?

Polecenie zapłaty=dodatkowe konto na które leci przelew w kwocie +-
spodziewane rachunki.

??

W miare bezpieczny patent. --
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-15 03:46:06
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
praktyki TP
> Polecenie zapłaty można odwołać w ciągu iluśtam tygodni. Dwa razy już
> odwoływałem szaleństwa Polkomtela.

Tak ale kasa z konta spadła i za co dozyjesz do pierwszego?

W przypadku PZ dzwonisz do banku i prosisz o anulowanie ostatniej
zaplaty. Pieniadze ksieguja Ci w ciagu minut / godzin. Potem sobie na
spokojnie wyjasniasz sprawe z druga strona zuzywajac ta kase 'do
pierwszego'.

Ja rozumiem, ze 10 lat temu ta forma platnosci byla nowoscia, ale
dajciez spokoj, to jeden z najwygodniejszych sposobow regulowania
platnosci...

Cepan

Data: 2009-09-15 14:30:13
Autor: SDD
praktyki TP

Użytkownik "Smok Eustachy" <Smok@Eustachy.pl> napisał w wiadomości news:pan.2009.09.14.18.23.01Eustachy.pl...

Tak ale kasa z konta spadła i za co dozyjesz do pierwszego?

W mBanku wraca *natychmiast* po odwolaniu.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-09-14 17:29:05
Autor: Big Jack
praktyki TP
W wiadomości
*blad* napisał(-a):

[...]

Czkawkę masz? :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2009-09-14 18:21:36
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
praktyki TP
blad wrote:

[...]

Są udokumentowane przypadki generowania PZ po terminie płatności, a potem żądanie odsetek ;-) I podane przez Ciebie magiczne zaklęcie nie zadziałało... do czasu ręcznej interwencji

M.

Data: 2009-09-14 20:40:54
Autor: Big Jack
praktyki TP
W wiadomości
[...]

Mnie Orange SMS-ami umoralniał, że za zaległości w płatnościach będą pobierać ustawowe odsetki. A mam właśnie PZ. No to złożyłem reklamację, że mówiąc delikatnie nie myślą co do kogo wysyłają i zażądałem jednorazowego upustu w abonamencie w wys. 50%. Reklamacja uwzględniona :)

Data: 2009-09-14 20:55:35
Autor: 'Tom N'
praktyki TP
Big Jack w <news:4aae8e36$1news.home.net.pl>:

[...]

Ogólnie rzecz ujmując, to problem maja ze sobą taki, że nawet gdy pobiorą
PZ/otrzymają wpłatę w ostatnim dniu terminu , to i tak księgują w przebiegu
nocnym dnia następnego, a czasem (gdy termin przypada na piątek) księgują po
kilku dniach. --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-09-14 16:30:16
Autor: cyklista
praktyki TP
Użytkownik krzysiek napisał:
[...]

Ja zgłaszam oficjalną reklamację, powołując się na prawo i żądam żeby odsetki egzekwowali od niesolidnego dostarczyciela. Najpierw się próbowali wykręcać, ale odsetki anulowali a dostarczyciela zmienili na pocztę polską.

praktyki TP