pralka - jakiej marki NIE polecacie

Data: 2009-10-02 13:03:17
Autor: basti78
pralka - jakiej marki NIE polecacie
mysle o Siemens, Bosch, Candy

nie mysle o Amica, Whirpool

dobrze mysle? ;)

--

Sebastian

Data: 2009-10-02 13:05:41
Autor: Maciej Ślużyński
pralka - jakiej marki NIE polecacie
Użytkownik "basti78" <basti@o2.pl> napisał w wiadomości news:ha4mma$6eh$1inews.gazeta.pl...
mysle o Siemens, Bosch, Candy

nie mysle o Amica, Whirpool

dobrze mysle? ;)

Dobrze. Ale myśl też o Aristonie - mam model Cachemire od dobrych kilku lat i ani razu się nie popsuł.

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

Data: 2009-10-02 13:12:46
Autor: ąćęłńóśźż
pralka - jakiej marki NIE polecacie
Siemens, Bosch, Whirlpool - dobry dostęp do części zamiennych (Serwis centralny / niezależne punkty serwisowe).

Candy, Electrolux - marny dostęp i bardzo drogie części zamienne (quasimonopol jakichś "jedynych" wyłącznych" "autoryzowanych").

JaC

Data: 2009-10-04 17:29:04
Autor: Irokez
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:ha4n60$2ku$1news.wp.pl...
Siemens, Bosch, Whirlpool - dobry dostęp do części zamiennych (Serwis centralny / niezależne punkty serwisowe).

Whirpol - moze i dobry, ale jak mi padł głupi wyłacznik typu isostat załaczający głowne zasilanie (stopił się bo styczki mu się zabrudziły) to jak sie nie mylę jakieś 120zł wychodziło. To na aledrogo kupujemy stary odbiornik radiowy Śniżka za 5 zł i mamy isostat.
Ponieważ spaliła sie jedna sekcja a druga jeszcze działała to tą druga zasiliłem stycznik (co mi się walał po szafie) i teraz to on przeżyje na pewno tą pralkę i te prądy.

Pozdrofka

--
Irokez

Data: 2009-10-09 21:03:32
Autor: Gil
Maciej Ślużyński <maciejsl@icpnet.pl> napisał(a):
Użytkownik "basti78" <basti@o2.pl> napisał w wiadomości news:ha4mma$6eh$1inews.gazeta.pl...
> mysle o Siemens, Bosch, Candy
>
> nie mysle o Amica, Whirpool

Polecam Polar o ile jeszcze produkują. Mam wersję "Gracja" - prezent ślubny od
teścia. Pierze od 12 lat i nic się nie zepsuło do tej pory. Absolutnie nic.

Data: 2009-10-02 13:35:51
Autor: Boombastic
[...]

Candy też bym odpuścił.

Data: 2009-10-02 13:53:27
Autor: Tomasz O.
pralka - jakiej marki NIE polecacie
Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ha4oj2$1urc$1newsread2.aster.pl...
 Candy też bym odpuścił.

5 lat bez awaryjnej pracy. Z własnej winy tylko uszkodziliśmy gumę łączącą zbiornik z obudową i tu faktycznie potwierdza się to co pisał ktoś wcześniej tzn. kiepski dostęp do części zamiennych. Termin dostawy 3 tygodnie, cena za kawałek gumy chyba z 80 pln. Na allegro znalazłem bez kłopotu i wymieniłem.

Tomasz

Data: 2009-10-02 13:49:40
Autor: Boombastic

Użytkownik "Tomasz O." <tomasz.okonski@onet.eu> napisał w wiadomości news:ha4pak$hbk$1news.onet.pl...
[...]

A ja mam 10 lat pracy i nie polecam ich produktów.

Data: 2009-10-02 15:53:01
Autor: Terminator
pralka - jakiej marki NIE polecacie
mysle o Siemens, Bosch, Candy

zawsze NIE polecam CANDY - złom!
przynajmniej współczesne, kupiłem 2 lata temu, na razie jakoś działa (dzięki moim zabiegom) ale po konstrukcji nie wróże jej dłuższej służby...

....pisałem juz o tym wiele razy...

Bosh - tak

Data: 2009-10-03 07:41:04
Autor: Iw
pralka - jakiej marki NIE polecacie
zawsze NIE polecam CANDY - złom!
przynajmniej współczesne, kupiłem 2 lata temu, na razie jakoś działa (dzięki moim zabiegom) ale po konstrukcji nie wróże jej dłuższej służby...

Potwierdzam,
Candy mielismy kilkuletnia, jak sie popsulo cos tam z programatorem, to nam pan naprawiacz powiedzial, ze taniej wyjdzie kupic nowa.
Polecam Siemensa.
iw

Data: 2009-10-04 19:01:54
Autor: Piotrek
pralka - jakiej marki NIE polecacie
mysle o Siemens, Bosch, Candy

nie mysle o Amica, Whirpool

dobrze mysle? ;)

odpusc sobie Candy, pomysle jeszcze o Hooverze

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-10-05 08:12:44
Autor: slonko
pralka - jakiej marki NIE polecacie
basti78 pisze:
mysle o Siemens, Bosch, Candy

nie mysle o Amica, Whirpool

dobrze mysle? ;)

Aristona nowego stanowczo NIE polecam

Data: 2009-10-05 09:19:38
Autor: Jackare
pralka - jakiej marki NIE polecacie

nie mysle o Amica, Whirpool

z ciekawości zapytam dlaczego?
Moja szwagierka ma whirpoola ładowanego od góry. Będzie już ze 12 lat jak go ma a on pracuje i ma się dobrze. Dużo prania przynajmiej od 6 lat kiedy to urodziło im się dziecko.
Moi teściowie mają amicę. Będzie już z 8 lat jak sobie pracuje, pranie około raz w tygodniu, czasem dwa razy.
Ja też sobie kupiłem amicę, ale to się nie liczy ona może ma 1,5 roku lub nawet mniej.
Moja mama ma indesita i ma on już jakieś 12 lat. I jest OK.

Przed amicą miałem indesita. Pracował około 14 lat bez zarzutu. Zmieniłem tą pralkę "prewencyjnie" by nie zostać zaskoczony awarią która zawsze wypadnie w niekorzystnym momencie, a tak kupiłem pralkę w momencie o którym ja zdecydowałem, a starą - w pełni sprawną sprzedałem i jeszcze odzyskałem jakieś 15% ceny nowej pralki. Przypuszczam że nadal jest sprawna i cieszy właściciela.

Moim zdaniem kluczowej jest miejsce w którym pralka stoi i pracuje. Jeżeli to miejsce jest wilgotne, nieprzewiewne i nieogrzewane to IMHO żadna pralka nie ma szans. Wszystkie opisane wyżej przypadki to pralki w pomieszczeniach suchych, ciepłych  i o normalnie działającej wentylacji.
--
Jackare

Data: 2009-10-06 08:54:35
Autor: Dominik & Co
Jackare napisał(a):

nie mysle o Amica, Whirpool

z ciekawości zapytam dlaczego?

To może ja powiem. Mam od 6 lat Amicę digital 1200 (PB5512).
Zeszły łożyska bębna (wymiana), były problemy z pompą (wymiana),
ciekło z okolic zasobnika proszku (słynny kod E07)- uszczelniłem
silikonem. No i wreszcie sztandarowa usterka- zawór przesterowania.
Pralka ma tzw aqua spray- podczas prania pompa pompuję wodę nie
do odpływu, ale do górnej dyszy spryskującej pranie.
Oczywiście zawór z czasem się przycina pobierając coraz większy prąd
i pali się triak sterujący. Jest on w montażu powierzchniowym
na płytce programatora, bez żadnego bezpiecznika, sterowany prosto z nogi
procesora- więc zwykle zabiera tegoż ze sobą do krainy wiecznych łowów.
Ja miałem szczęście, spalił się sam triak. Zamontowałem na zewnątrz płytki,
dołożyłem bezpiecznik, wymieniłem zawór i na razie działa.
Pralka stoi w przewiewnej, przyzwoicie ogrzewanej łazience
(zero problemów z wilgocią).
Szwagier nabył w tym samym czasie Boscha- zero usterek.

Nie nauczony doświadczeniem kupiłem okap Amica, skuszony najniższym
(na etykietce) poziomem hałasu. Oczywiście ryczał jak dziki bawół,
nawet na najniższym biegu, musiałem dorobić regulator fazowy (o dziwo,
działał).

Dlatego raczej nie kupię już nic firmy Amica.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-10-08 15:23:29
Autor: gary
pralka - jakiej marki NIE polecacie
no to skoro tak się licytujemy
u teściów od ponad 20 lat działa jeszcze Polar cośtam PS BIO
w ciągu ostatnich 3 lat wymieniłem amortyzatory (na jakieś dziwne plastikowe) rozerwany fartuch gumowy (z winy użytkownika) i wystrzeloy kondensator od śilnika. wszystkie elementy kosztowały grosze i podejrzewam że pralka jeszcze parę lat pochodzi, jak tylko jej rdza nie zeżre pudła
Romek

Data: 2009-10-09 08:20:59
Autor: PeJot
Dominik & Co pisze:
[...]

O jakiej wartości ?

wymieniłem zawór

Jaki to koszt ? Moja Amica ma już 7 czy 8 lat i jeszcze nic złego pod tym kątem się nie stało.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-09 08:54:10
Autor: Dominik & Co
pralka - jakiej marki NIE polecacie
PeJot napisał(a):

dołożyłem bezpiecznik,

O jakiej wartości ?

Szczerze pisząc, nie pamiętam (a nie chce mi się rozkręcać
pralki). Pomierzyłem prąd przy włączonym zaworze (pralka prała)
i dałem większy (a na pewno mniejszy od znamionowego prądu triaka).
Pralka od ponad 1,5 roku działa dobrze, pierze dość często.

Tu moje boje:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=799319&highlight=

wymieniłem zawór

Jaki to koszt ? Moja Amica ma już 7 czy 8 lat i jeszcze nic złego pod tym kątem się nie stało.

A ma Aqua Spray i zawór przesterowania? Bo jak nie ma, to po prostu
nie ma się czego bać. Ale z tego, co widzę na elektroda.pl ta usterka
jest częsta.

Sam zawór to 40-50 zł w zależności od sklepu:
http://www.hurt-agd.bazarek.pl/opis/45431/amica-zawor-przesterowania-pralki-amica.html
Jeśli jest i działa prawidłowo, ja bym nie wymieniał, ale dołożył w szereg
ze sterowaniem oprawkę bezpiecznikową na przewód, coś takiego jak:
http://multisort.pl/product/1967.Oprawka%3Bosiowa%3Bbezpiecznikowa%3B5x20%3Bna%3Bprzewod.html
Całość to koszt rzędu 3 zł, a ewentualne spalenie triaka może pociągnąć
za sobą cały programator, czyli koszt ca 300 zł.

A kiedy Ci zejdzie tylko bezpiecznik, wiesz, że czas zmienić zawór :-)

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-10-09 09:04:51
Autor: Dominik & Co
Dominik & Co napisał(a):

Pralka od ponad 1,5 roku działa dobrze, pierze dość często.

Autopoprawka- już ponad 2 lata (spojrzałem na daty postów
na elektrodzie). Jak ten czas leci :-)

Całość to koszt rzędu 3 zł, a ewentualne spalenie triaka może pociągnąć
za sobą cały programator, czyli koszt ca 300 zł.

Dodam, że dostęp do zaworu i przewodów (przynajmniej w mojej pralce)
jest łatwy- trzeba zdjąć pasek blachy poniżej drzwiczek (po bokach są wkręty).

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-10-09 09:12:33
Autor: PeJot
Dominik & Co pisze:
PeJot napisał(a):

[...]

Polecają 300 mA:

http://www.pralkoporadnik.pol.pl/porady/uszk.html

Jaki to koszt ? Moja Amica ma już 7 czy 8 lat i jeszcze nic złego pod tym kątem się nie stało.

A ma Aqua Spray i zawór przesterowania?

Ma i ciągle działa. Na razie wymienię pro-forma, koszt niewielki. Najchętniej wymieniłbym na jakiś elektrozawór przemysłowy, ale znowu ten oryginalny przełączalny jest bimetalem, zapewne soft programatora to uwzględnia, trzeba by jakieś opóźnienie wprowadzić.

Całość to koszt rzędu 3 zł, a ewentualne spalenie triaka może pociągnąć
za sobą cały programator, czyli koszt ca 300 zł.

A kiedy Ci zejdzie tylko bezpiecznik, wiesz, że czas zmienić zawór :-)

Zawór wymienię, założę owe 300 mA bezzwłoczny.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-09 11:36:04
Autor: Dominik & Co
pralka - jakiej marki NIE polecacie
PeJot napisał(a):

Polecają 300 mA:

Na pewno ten rząd wielkości.

http://www.pralkoporadnik.pol.pl/porady/uszk.html

Chyba raczej to:
http://www.wyprawy.pol.pl/porady/zab.html

BTW Punkt 3 jest mocno dyskusyjny- nie zadziała Ci czujnik
wypływu wody i sąsiad zalany (w trupa)...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-10-09 11:41:42
Autor: PeJot
Dominik & Co pisze:

BTW Punkt 3 jest mocno dyskusyjny- nie zadziała Ci czujnik
wypływu wody i sąsiad zalany (w trupa)...

Dokładnie tak, chociaż skuteczność fabrycznego zabezpieczenia w postaci "przyklejonego" brudem do podłogi pralki kawałka styropianu jest wielce dyskusyjna.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-09 11:54:07
Autor: Dominik & Co
PeJot napisał(a):

Dokładnie tak, chociaż skuteczność fabrycznego zabezpieczenia w postaci "przyklejonego" brudem do podłogi pralki kawałka styropianu jest wielce dyskusyjna.

No, u mnie działał, jak pralka popuszczała wodę z okolic zasobnika proszku.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-10-09 12:10:07
Autor: PeJot
Dominik & Co pisze:
PeJot napisał(a):

[...]

Przy okazji grzebania w pralce, warto go zatem skontrolować.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-12 22:49:01
Autor: PeJot
pralka - jakiej marki NIE polecacie
PeJot pisze:

Jaki to koszt ?

Sam sobie odpowiem: 32 złote ;) zaś w necie 48.

Moja Amica ma już 7 czy 8 lat i jeszcze nic złego pod tym kątem się nie stało.

Stary zawór był już mocno "zarośnięty". Po wymianie na nowy aqua spray pracuje jak nowy, pełnym strumieniem. Niepokoi mnie tylko fakt, że pompa jest mocno obciążona przez system aqua spray, zaś filtr jest mocno symboliczny. Za 8 lat eksploatacji zdążyłem wymienić pompę 2 razy, ceramiczne łożyska długo nie wytrzymują kontaktu z piaskiem. Trzeba by dać gęsty filtr ( i często do niego zaglądać ), albo wyłączyć całkiem aqua spray. Ucierpi na tym jakość prania, ale pompa dłużej pożyje. Tyle że pompka ma całkiem sympatyczną cenę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-13 09:59:30
Autor: Dominik & Co
PeJot napisał(a):

Stary zawór był już mocno "zarośnięty". Po wymianie na nowy aqua spray

Widzisz, lada moment triak mógł podziękować za współpracę :-)
Bezpiecznik założyłeś?

[...]

Ja bym wymieniał pompę (dopiero 1 sztuka za mną :-). Ludziska na necie polecają
wyłączanie AS, ale IMO znacząco wpływa in plus na skuteczność prania. A filtr
faktycznie mogliby dać lepszy...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-10-13 10:16:35
Autor: PeJot
Dominik & Co pisze:

Widzisz, lada moment triak mógł podziękować za współpracę :-)
Bezpiecznik założyłeś?

Oczywiście.

Ja bym wymieniał pompę (dopiero 1 sztuka za mną :-). Ludziska na necie polecają
wyłączanie AS, ale IMO znacząco wpływa in plus na skuteczność prania. A filtr
faktycznie mogliby dać lepszy...

Wtedy trzeba by go czyścić raz na tydzień :) Jedyna rada - wsad trzeba obowiązkowo wytrzepać z piasku.

A z innych działań prewencyjnych, to sprawdzę jeszcze szczotki silnika, czy aby nie zbyt krótkie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-08 11:05:43
Autor: Iza

Użytkownik "Jackare" <j@sp.de.pl> napisał w wiadomości news:hac79u$hf4$1nemesis.news.neostrada.pl...

nie mysle o Amica, Whirpool

z ciekawości zapytam dlaczego?
Moja szwagierka ma whirpoola ładowanego od góry. Będzie już ze 12 lat jak go ma a on pracuje i ma się dobrze.
[...]
[...]

Witam

Przyłączając się do rozmowy powiem że u mojego brata stoi pralka Whirpool (ładowana z boku) już ponad 15 lat bez jednej naprawy. I co z tego? Czy to znaczy, że Whirpool jest "the best"? Nie. Był najlepszy 15 lat temu ale teraz się już tak nie produkuje. Teraz rzeczy psują się miesiąc po upłynięciu gwarancji (jak moja pralko suszarka Ariston, 1700 zł w sklepie a po 2 latach naprawa za 500 zł. Elektronika oczywiście).

Generalnie moja rada co do całego sprzętu agd to kupować marki z łatwym i niedrogim dostępem do części zamiennych i serwisu. To jest pierwsza rzecz o jaką trzeba się dowiedzieć.

Z marek polecam Bosha (bardzo porządny i niedrogi serwis - taką mają politykę, żeby opłacało się naprawić), niestety wzornictwo pozostawia wiele do życzenia (dlatego postawiłam na aristona). Oraz Samsunga (mam lodówkę), oni znają się na elektronice a obecnie w AGD psuje się prawie wyłącznie elektronika.

Powodzenia w zakupach, pozdrawiam
Iza

Data: 2009-10-09 11:59:28
Autor: Prawusek
"Iza" <izobell80@gmail.com> wrote in message

oni znają się na elektronice a obecnie w AGD psuje się prawie wyłącznie
elektronika.

Bo to jest tak konstruowane jak ta hala w Katowicach. Zasady projektowania
są doskonale znane (możliwe, ze nie wszystkim), takie napiecia przebicia
powinny być 3x większe niż napięcie pracy. I teraz bałwan nie sprawdzi jaki
mogą być maxima w sieci i nie założy zabezpieczenia przepięciowego lub
jakiegos filtra za parę groszy, A później części zamiennych brak.

Data: 2009-10-13 00:06:18
Autor: wolim
pralka - jakiej marki NIE polecacie
On 2 Paź, 13:03, "basti78" <ba...@o2.pl> wrote:
mysle o Siemens, Bosch, Candy

nie mysle o Amica, Whirpool

dobrze mysle? ;)

--

Sebastian

Ja polecam Aristona. Jak kupowałem 3 miesiące temu, to nie byłem
przekonany. Ale kupiłem - taką z suszarką. Cena super. Do tego wersja
Silent, czy jakoś tak. Serio, jak się stoi 1m od pralki, to nie
słychać że pierze. Jak wiruje, to też cichutko szumi tylko. Mam
nadzieje, ze będzie tak długo ;) Do tego chyba 2 szybkie programy (15
i 30 minut), które z powodzeniem standardowo brudne (znaczy
nieświerze) ubrania - chociaż chyba teraz większość pralek to ma....
Druga sprawa, to przekonać żonę, że te programy nadają się do stałego
używania ;)

Data: 2009-10-13 20:08:07
Autor: smichu
pralka - jakiej marki NIE polecacie

Użytkownik "basti78" <basti@o2.pl> napisał w wiadomości news:ha4mma$6eh$1inews.gazeta.pl...
mysle o Siemens, Bosch, Candy

nie mysle o Amica, Whirpool

Whirpool miałem 12 lat (taką ładowaną od góry).
Niby ok tylko dlaczego każde wyjęcie filtra poprzedzone było koniecznością jego zniszczenia? Nie robiłem tego za często (nie było potrzeby).
Zastosowali jakiś taki głupi patent, który z uporem maniaka się zapiekał. Zamiast zrobić wkręcany (wykręcany) to sobie coś ponwymyślali.
Jak kupowałem następną pralkę to nie słuchałem opowiastek sprzedawcy "że och i że ach" tylko kazałem filtr wyjąć.
No i mam elektroluxa.
pozdr
smiechu

Data: 2009-10-18 12:36:49
Autor: ąćęłńóśźż
pralka - jakiej marki NIE polecacie
A po cholerę wyjmować, skoro jest to filtr samoczyszczący?
Ale masz racje, jak już się zdarzy konieczność, to chyba w każdej pralce wyjmowanie filtra jest operacją gorszą psychicznie niż
trzymanie małego szczeniaka w domu ;-))
JaC

-- -- -

Niby ok tylko dlaczego każde wyjęcie filtra poprzedzone było koniecznością jego zniszczenia?

Data: 2009-10-13 21:27:42
Autor: Madz
pralka - jakiej marki NIE polecacie
Dnia Fri, 2 Oct 2009 13:03:17 +0200, basti78 napisał(a):

mysle o Siemens, Bosch, Candy

Polecam boscha, chodzi juz 15 lat - rok temu wymienilem szczotki (25 zl na
allegro) i chodzi dalej :). m.

pralka - jakiej marki NIE polecacie