pralka od góry cz od frontu - jakie marki?

Data: 2009-10-15 18:07:31
Autor: Robert
pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
Witam

Może już było na grupie ale odnowię. Mam nie wielka łazienkę i czas na wybór pralki. Ja jestem za ładowaną od góry, Żonka od frontu. Może macie jakieś doświadczenia w tek kwestii i ewentualnie sprawdzone marki.

Data: 2009-10-15 18:29:14
Autor: Jarek P.
Robert <jusiek@interia.pl> wrote:
[...]

Było z milion razy.
Po raz milion pierwszy: dyskusja czy ładowana od góry czy od frontu przypomina trochę dyskusję o wyższości świąt jajecznych nad choinkowymi, bierzcie jaka wam się podoba i do łazienki pasuje, bo różnice między nimi są minimalne, ale jednak są:

Jedyną chyba zaletą pralki ładowanej od góry jest fakt, że wymaga minimum miejsca do jej postawienia i obsługi, potem ma już same wady. A w szczególności:
- niemozność wykorzystania miejsca na pralce (na bocznoładowanej mozna postawić mnóstwo rzeczy, na górnoładowanej nie).
- mniejszy komfort rozładunku przy górnoładowanej połączony z niezdrową dla kręgosłupa pozycją, w jakiej trzeba to robić
- wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w porównaniu z podobną bocznoładowaną.

J.

Data: 2009-10-15 18:53:25
Autor: dtp70
pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
[...]
Jedyną chyba zaletą pralki ładowanej od góry jest fakt, że wymaga minimum miejsca do jej postawienia i obsługi, potem ma już same wady.
W małej łazience właśnie ta zaleta, że zajmuje mało miejsca może mieć dość istotne znaczenie dla użytkownika.

A w szczególności:
- niemozność wykorzystania miejsca na pralce (na bocznoładowanej mozna postawić mnóstwo rzeczy, na górnoładowanej nie).
Pralka to nie półka ani szafka ;)
- mniejszy komfort rozładunku przy górnoładowanej połączony z niezdrową dla kręgosłupa pozycją, w jakiej trzeba to robić
To twoje prywatne zdanie czy masz na to jakieś wyniki badań przeprowadzonych przez niezależnych badaczy pozycji użytkowników pralek?
- wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w porównaniu z podobną bocznoładowaną.
Zepsuć się może wszystko... nieważny czy ładowane od przodu, z boku czy z góry.

Zadowolony użytkownik pralki ładowanej od góry (Electrolux)

Data: 2009-10-15 19:53:31
Autor: Jarek P.
dtp70 <no@spam.pl> wrote:

Pralka to nie półka ani szafka ;)

A co za różnica, jak ją nazwiesz? Skoro jest na pralce miejsce, to dlaczego ma się marnować? Zwłaszcza w ciasnej i małej łazience, w której tego miejsca za wiele nie ma?

To twoje prywatne zdanie czy masz na to jakieś wyniki badań
przeprowadzonych przez niezależnych badaczy pozycji użytkowników
pralek?

Oj poszukaj sobie dowolnego poradnika w stylu "jak mieć zdrowy kręgosłup", tam na 100% będą rysunki pokazujące jak należy się schylać, a jak schylać się nie wolno.

Zepsuć się może wszystko... nieważny czy ładowane od przodu, z boku
czy z góry.

Owszem, ważne. Pralki górnoładowane z racji sposobu mocowania bębna są bardzo skromnie łożyskowane a przy tym brak miejsca między bębnem a obudową powoduje, że amortyzacja bębna jest też słabsza niż w pralkach bocznoładowanych. Skutek jednego z drugim jest taki, że awaria łożysk w pralce górnoładowanej jest dość typową usterką.
I nie, nie twierdzę, że pralki bocznoładowane się nie psują i mają wieczne łożyska. Po prostu statystyka na ich korzyść świadczy. Pewnie zaraz zapytasz o to, czy to moja prywatna opinia, czy też mam na ten temat jakieś oficjalnie publikowane wyniki badań przeprowadzonych przez Niezależną i Bezstronną Komisję Do Spraw Badania Częstotliwości Występowania Usterek w Pralkach, więc uprzedzając od razu dopowiem, że opinię taka można usłyszeć od serwisowców. Pisał o tym udzielający się niegdyś na grupie Zayzayer, pisali i inni.

Zadowolony użytkownik pralki ładowanej od góry (Electrolux)

I tak trzymać, skoro jesteś zadowolony, super.

J.

Data: 2009-10-15 21:35:16
Autor: Boombastic
[...]
[cut]

Ja to tylko mogę potwierdzić z własnych obserwacji. Moja mało intensywnie eksploatowana pralka górnoładowana miala w mojej opinii wytrzymac znacznie dłużej, bo przeciez ma takie stabilne podparcie. A tutaj serwis powiedział mi zupełnie co innego, bo okazuje się, ze łożyska do wymiany. O amortyzacji to można zapomnieć. Do tego stuki, puki klapy, wibracje i głośna praca. Miałem, spróbowałem, nie dziękuję. No chyba jeśli ktoś jest zmuszony to rozumiem, ale mając świadomy wybór nie kupiłbym już nigdy górnoładowanej.

Data: 2009-10-15 21:07:20
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 15 Oct 2009 18:29:14 +0200, Jarek P. napisał(a):

- wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w porównaniu z podobną bocznoładowaną.

Mhm. Prawa fizyki przestały obowiązywać...

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-10-15 21:51:26
Autor: Aru
Jarek P. pisze:

[...]

pojecie komfortu jest tutaj względne bo ja osobiście nie wyobrażam sobie zmiany pralki (candy górnoładowana) właśnie ze względu na fakt że dziś bez specjalnej gimnastyki wyciągam z pralki cała pranie kulturalnie przenosząc do miseczki czy umywalki (która mam obok).

Do pralki ładowanej z przodu musiałbym klęknąć lub średnio stabilnie kucnąć na posadzce - na co trzeba sporo miejsca. Komfortu tu nie widzę.

Co do możliwości wykorzystania miejsca na pralce to argument dokładnie taki sam jak ten że dzięki pralce ładowanej od góry nie potrzebuję miejsca z przodu, boku etc i mogę pralkę wcisnąć w kąt łazienki a nie wystawiać na środku żeby był dostęp do drzwiczek i iejsca na kucanie :-)

- wbrew pozorom i legendom mniejsza trwałość pralki górnoładowanej w porównaniu z podobną bocznoładowaną.

Moja opinia jest odmienna, widać wierzę w legendy i 9 letnią candy (oraz kilka innych podobnej konstrukcji u znajomych). Nawet jeśli w serwisie ląduje więcej pralek ładowanych od góry to bez informacji dotyczących proporcji sprzedaży pralek (górno -boczno ładowanych) takie dane sa bez sensu.

Wśród moich znajomych 90% pralek to ładowane od góry !!!

Podsumowując - to jaką wybierzesz powinno wynikać z twoich potrzeb, warunków w łazience i upodobań bo nie ma jednoznacznych danych stawiających wyżej jeden z typów.

aru

Data: 2009-10-16 14:21:38
Autor: Zbylut
pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
Aru zapodal(a):

[...]

przecież wygodniejsze jest podstawienie 'naczynia' i jednym ruchem wygrzebanie
prania - samo wypada. Z górnoładowanej trzeba ręcznie wyciągać do góry. Gdzie
tu komfort?

taki sam jak ten że dzięki pralce ładowanej od góry nie potrzebuję miejsca z przodu, boku etc i mogę pralkę wcisnąć w kąt łazienki a nie wystawiać na środku żeby był dostęp do drzwiczek i iejsca na kucanie :-)

przecież zawsze jest tak, że pralka przynajmniej jedną ścianką stoi do zewnątrz? Obstawiasz pralkę dookoła?:) Wiem są małe łazienki, ale przeca otworzenie drzwiczek to jest 30 cm co jakiś czas, to na to trzeba
miejsce rezerwować?

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-16 18:46:07
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 16 Oct 2009 14:21:38 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

przecież wygodniejsze jest podstawienie 'naczynia' i jednym ruchem wygrzebanie
prania - samo wypada. Z górnoładowanej trzeba ręcznie wyciągać do góry. Gdzie
tu komfort?

Mhm. Tylko zapomniałeś, że trzeba do tego sie schylić.
[...]

No trzeba, bo wtedy koło niej możesz już nie przejść. --

Data: 2009-10-16 19:07:35
Autor: Zbylut
pralka od gĂłry cz od frontu - jakie marki?
Adam Płaszczyca napisal(a):

Mhm. Tylko zapomniałeś, że trzeba do tego sie schylić.

ja kucam, tak wygodniej.

przeca otworzenie drzwiczek to jest 30 cm co jakiś czas, to na to trzeba
miejsce rezerwować?

No trzeba, bo wtedy koło niej możesz już nie przejść.

to te drzwiczki obowiązek trzymać cały czas otwarte? :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-16 23:56:33
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 16 Oct 2009 19:07:35 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

Mhm. Tylko zapomniałeś, że trzeba do tego sie schylić.

ja kucam, tak wygodniej.

A ja nie muszę, jeszcze wygodniej.

No trzeba, bo wtedy koło niej możesz już nie przejść.

to te drzwiczki obowiązek trzymać cały czas otwarte? :)

Przydaje się - inaczej zaczyna woda w środku śmierdzieć. --

Data: 2009-10-17 11:00:40
Autor: Zbylut
Adam Płaszczyca napisal(a):

ja kucam, tak wygodniej.

A ja nie muszę, jeszcze wygodniej.

wygodniej się schylać?
to te drzwiczki obowiązek trzymać cały czas otwarte? :)

Przydaje się - inaczej zaczyna woda w środku śmierdzieć.

w swojej 2letniej pralce - nie stwierdziłem po praniu ani wody ani
smrodu

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-17 17:01:09
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 17 Oct 2009 11:00:40 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

ja kucam, tak wygodniej.
A ja nie muszę, jeszcze wygodniej.
wygodniej się schylać?

Wygodniej się trochę schylić, niż najpierw kucać/klękać, a potem się
schylać.
Przydaje się - inaczej zaczyna woda w środku śmierdzieć.
w swojej 2letniej pralce - nie stwierdziłem po praniu ani wody ani
smrodu
Może zacznij jej używać? ;)

Data: 2009-10-17 19:25:42
Autor: Zbylut
Adam Płaszczyca napisal(a):

Wygodniej się trochę schylić, niż najpierw kucać/klękać, a potem się
schylać.

ja tam się nie schylam. Zauważ, że Ty musisz działać przeciw sile
grawitacji, a u mnie mi ona pomaga :)

smrodu
Może zacznij jej używać? ;)

jest w użyciu, w dobrych kobiecych rękach :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-18 01:13:54
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 17 Oct 2009 19:25:42 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

ja tam się nie schylam. Zauważ, że Ty musisz działać przeciw sile
grawitacji, a u mnie mi ona pomaga :)

Zauważam, że żeby wyjąć coś z pralki bocznej musisz najpierw podnieść, a
potem dopiero leci samo. A podnosisz na wyciągniętej ręce. --

Data: 2009-10-18 08:00:11
Autor: Zbylut
Adam Płaszczyca napisal(a):

Zauważam, że żeby wyjąć coś z pralki bocznej musisz najpierw podnieść, a
potem dopiero leci samo. A podnosisz na wyciągniętej ręce.

podnieść? Ja po prostu jednym ruchem pociągam to co jest w bębnie i ta
"masa" wypada do michy, zostają jakieś pojedyncze skarpetki...

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-18 13:12:24
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 18 Oct 2009 08:00:11 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

podnieść? Ja po prostu jednym ruchem pociągam to co jest w bębnie i ta
"masa" wypada do michy, zostają jakieś pojedyncze skarpetki...

Po które to musisz się schylić do poziomu otworu drzwiczek. A w pralce ładowanej od góry tą masę wyciągasz dwoma rękami, zaś pojedyncze
sztuki po lekkim schyleniu się. Wiesz, mam dwie pralki w w dwóch mieszkaniach - jedną odgórną, drugą
boczną. I ta ładowana od góry zdecydowanie jest dla mnie wygodniejsza.

Data: 2009-10-19 15:57:43
Autor: Zbylut
pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
Adam Płaszczyca zapodal(a):

Po które to musisz się schylić do poziomu otworu drzwiczek. A w pralce ładowanej od góry tą masę wyciągasz dwoma rękami, zaś pojedyncze
sztuki po lekkim schyleniu się.

już mówiłem że nie schylam się:) Uważam pralkę boczną za dużo wygodniejszą.

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-19 20:30:01
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 19 Oct 2009 15:57:43 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

już mówiłem że nie schylam się:) Uważam pralkę boczną za dużo wygodniejszą.

No to rozumiem, ale wiesz, większośc ludzi ma więcej niż te 50cm wzrostu...

Data: 2009-10-16 19:32:50
Autor: Jarek P.
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Mhm. Tylko zapomniałeś, że trzeba do tego sie schylić.

Do górnoładowanej schylać się nie trzeba? Przeciez bęben jest w niej na dokładnie tej samej wysokości. Masz fizyczną budowę orangutana i łapki przy kolanach?

J.

Data: 2009-10-16 23:55:48
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 16 Oct 2009 19:32:50 +0200, Jarek P. napisał(a):

Do górnoładowanej schylać się nie trzeba? Przeciez bęben jest w niej na dokładnie tej samej wysokości. Masz fizyczną budowę orangutana i łapki przy kolanach?

Nie, nie trzeba. Trzeba do niej sięgnąć, a do ładowanej z przodu trzeba od
razu na kolana. --

Data: 2009-10-17 09:02:09
Autor: Jarek P.
pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Nie, nie trzeba. Trzeba do niej sięgnąć, a do ładowanej z przodu
trzeba od razu na kolana.

Jeśli do pralki górnoładowanej tylko sięgasz, nie schylając się, to nie ma siły, musisz mieć łapki jak orangutan. Ale to i tak ne tłumaczy konieczności padania na kolana przed pralką bocznoładowaną, ona ma bęben na dokładnie tej samej wysokości.

J.

Data: 2009-10-17 17:00:21
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 17 Oct 2009 09:02:09 +0200, Jarek P. napisał(a):

[...]

Och, oczywiście, że trzeba łapę włozyc do środka, jednak nie musze ani
kucać, ani klękać i dodatkowo sie schylać.
tłumaczy konieczności padania na kolana przed pralką bocznoładowaną, ona ma bęben na dokładnie tej samej wysokości.

Tylko krawędź otworu drzwiczek duuużo niżej. --

Data: 2009-10-17 20:07:22
Autor: Jarek P.
pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Och, oczywiście, że trzeba łapę włozyc do środka, jednak nie musze ani
kucać, ani klękać i dodatkowo sie schylać.

Żeby sięgnąc do dna, musisz się schylać. Chyba, że masz budowę ciała orangutana.

Tylko krawędź otworu drzwiczek duuużo niżej.

Co z tego, skoro sięgnąć musisz do tego samego poziomu? A że sięgasz od boku nie od góry? No inaczej jest, ale za to zdrowiej  (kucasz zamiast robić skłon) i widzisz, co wyciągasz, przy górnoładowanej zaś jest z tym gorzej.

J.

Data: 2009-10-17 20:35:23
Autor: Prawusek
"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
> [...]

od boku nie od góry? No inaczej jest, ale za to zdrowiej  (kucasz
zamiast robić skłon) i widzisz, co wyciągasz, przy górnoładowanej

Starszym lepsza górnoładowana czego nie sięgną rękami mogą wyciągnąć
szczypcami (dawniej były takie drewniane).

Data: 2009-10-18 01:13:06
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 17 Oct 2009 20:07:22 +0200, Jarek P. napisał(a):

kucać, ani klękać i dodatkowo sie schylać.

Żeby sięgnąc do dna, musisz się schylać. Chyba, że masz budowę ciała orangutana.

Może zamiast w kółko powtarzać swoje, przeczytasz to, co napisałem?

Tylko krawędź otworu drzwiczek duuużo niżej.

Co z tego, skoro sięgnąć musisz do tego samego poziomu? A że sięgasz

Ano tyle, że nie mogę sięgnąć - musze mieć ramię poniżej tego poziomu, do
tego łątwiej jest wyciągać coś do góry, niż poziomo. --

Data: 2009-10-18 09:09:59
Autor: Jarek P.
pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Może zamiast w kółko powtarzać swoje, przeczytasz to, co napisałem?

W zasadzie to samo mógłbym napisać. W jednej i w drugiej pralce dół bębna jest na tej samej wysokości i jest to jakieś 30cm od ziemi. No jakim cudem nie trzeba się schylać?

Ano tyle, że nie mogę sięgnąć - musze mieć ramię poniżej tego
poziomu,

Otwór za drzwiczkami jest dość duży, umożliwia włożenie ręki pod kątem.

do tego łątwiej jest wyciągać coś do góry, niż poziomo.

Mówisz? Ciekawe...

J.

Data: 2009-10-18 13:10:41
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 18 Oct 2009 09:09:59 +0200, Jarek P. napisał(a):

W zasadzie to samo mógłbym napisać. W jednej i w drugiej pralce dół bębna jest na tej samej wysokości i jest to jakieś 30cm od ziemi. No jakim cudem nie trzeba się schylać?

A teraz przeczytaj to, co napisałem. Przy tej ładowanej od góry trzeba się trochę schylić, głowa będzie
kilkadziesiąt cm powyżej pralki. Przy ładowanej od frontu - muszę sie mocno
schylić, głowa będzie poniżej góry pralki, a żeby wyciągnąć drobne sztuki
(bieliznę, skarpety), praktycznie muszę mieć ramię na poziomie poniżej
górnej krawędzi otworu drzwiczek. W tym drugim przypadku jest jeszcze o tyle niewygodnie, że nie widzę po co
sięgam, w ładowanej od góry takiego problemu nie ma.
Ano tyle, że nie mogę sięgnąć - musze mieć ramię poniżej tego
poziomu,
Otwór za drzwiczkami jest dość duży, umożliwia włożenie ręki pod kątem.

I co to pomoże na skarpetkę która sie przyczepiła do bębna i dynda radośnie
na górze?

do tego łątwiej jest wyciągać coś do góry, niż poziomo.
Mówisz? Ciekawe...

Oczywiście. Weź sobie odważnik 2kg i najpierw postaw koło nogi i go
podnieś, a potem postaw w głebi półki i go podnieś. --

Data: 2009-10-18 14:16:24
Autor: Jarek P.
[...]

Przejdź się do najbliższego sklepu z pralkami i przećwicz to, co napisałes, bo albo wyolbrzymiasz, albo w życiu pralki bocznoładowanej nie używałeś.

W tym drugim przypadku jest jeszcze o tyle niewygodnie, że nie widzę
po co sięgam, w ładowanej od góry takiego problemu nie ma.

W ładowanej od góry widzisz po co sięgasz sięgając do samego dna? Ciekawe... :-)

I co to pomoże na skarpetkę która sie przyczepiła do bębna i dynda
radośnie na górze?

Z pralkami automatycznymi, bocznoładowanymi mam do czynienia od jakichś 30 lat. I takiego numeru nie widziałem, jak żyję. Nie wiem, może moje skarpetki jakies mniej czepliwe są...

Oczywiście. Weź sobie odważnik 2kg i najpierw postaw koło nogi i go
podnieś, a potem postaw w głebi półki i go podnieś.

Moja mama jest obecnie osobą starszą i z dość schorowanym kręgosłupem. Miała przez lata pralke bocznoładowana, obecnie musiała się przestawić na górnoładowaną. I klnie na czytm świat stoi: że głosna, że BARDZO niewygodnie się z niej pranie wyciąga, bo trzeba do góry podnosić, żeby wybrać do końca trzeba się bardzo schylać (tak, wolała kucać, jak trzeba było, dla jej kręgosłupa było to zdrowsze, mogła sobie nawet usiąść na stołeczku, jak chciała, teraz nie ma takich możliwości).

J.

Data: 2009-10-19 01:19:59
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 18 Oct 2009 14:16:24 +0200, Jarek P. napisał(a):

poziomie poniżej górnej krawędzi otworu drzwiczek.

Przejdź się do najbliższego sklepu z pralkami i przećwicz to, co napisałes, bo albo wyolbrzymiasz, albo w życiu pralki bocznoładowanej nie używałeś.

No wcale ;) Mam taką w domu :D

A w drugim domu mam taką odgórną.
po co sięgam, w ładowanej od góry takiego problemu nie ma.

W ładowanej od góry widzisz po co sięgasz sięgając do samego dna? Ciekawe... :-)

Oczywiście, co w tym dziwnego?

Z pralkami automatycznymi, bocznoładowanymi mam do czynienia od jakichś 30 lat. I takiego numeru nie widziałem, jak żyję. Nie wiem, może moje skarpetki jakies mniej czepliwe są...

Cóż, widać w innym matrixie zyjesz :D

[...]

Cholera, a moja chwali sobie zamiane na górnoładowaną, bo ciszej, bo
łatwiej i klękac nie trzeba...

Data: 2009-10-15 20:30:11
Autor: Druid29

Użytkownik "Robert" <jusiek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hb7hvs$j24$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

W ciasnej łazience - u mnie doskonale się sprawdziła pralka ładowana od przodu - o głębokości 33 cm. Pralka to Whilpool, ma obecnie 8 lat i nic jej nie dolega. Dobry dostęp do drzwiczek i możliwość położenia czegokolwiek na jej blacie - bezcenne.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2009-10-15 21:08:38
Autor: Maverick
Robert pisze:
[...]

Jest jeszcze trzecie, lepsze rozwiazanie - pralka ladowana z boku z dolna szuflada. Dzieki temu nie trzeba sie mocno schylac, a ma wszystkie zalety ladowanej z boku.

Ja sam mam normalna ladowana z boku - i jestem zadowolony - nawet w malej lazience. Nigdy na ladowana od gory nie zamienie (jest taka u tesciow i w mieszkaniu szwagierki - wynajmowanym).

--
Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

Data: 2009-10-16 16:43:07
Autor: Chris
pralka od góry cz od frontu - jakie marki?
Robert nabazgrał:
[...]

Pralka ładowana od góry jest często dużo głośniejsza.
Wadą pralki ładowanej od przodu jest to że małe dziecko może poprzestawiać program w czasie pracy, mój szrab uwielbia przestawiać bo tak fajnie się świeca te sensorki i jaka fajna gałka jest :)

--
Nie daj się nabrać wejdź na: http://bezwypadkowy.net/
Szukasz znajomych ?? http://just4fun.pl/  zapraszam.

Data: 2009-10-16 19:07:35
Autor: Zbylut
Chris napisal(a):

Wadą pralki ładowanej od przodu jest to że małe dziecko może poprzestawiać program w czasie pracy, mój szrab uwielbia przestawiać bo tak fajnie się świeca te sensorki i jaka fajna gałka jest :)

przycisku "z kluczykiem" nie ma? --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-10-18 22:26:42
Autor: Chris

[...]