pralka umarła?

Data: 2009-10-26 11:36:30
Autor: Kapsel
pralka umarła?

Pralka jest Amica. W sumie od niedawna się znamy, jakiś starszy model, nie
znam historii.

Od początku coś nie halo z nią było, chociaż uznałem że to moja
nieumiejętność obsługi - działały tylko 3-4 programy z bodaj 15 na pokrętle
(jakieś syntetyczne). Ale prała.

Potem znów nie chciała zaskoczyć, w sensie nie włączała się jak kręciłem
pokrętłami, żadnej reakcji że ma prąd w ogóle, ale jak pokrętłem pomerdałem
więcej to w końcu na programie syntetycznym zaskakiwała.

Wczoraj chciałem zrobić pranie i pralka nie reaguje w ogóle :( Kombinowałem
z pokrętłem, otwieraniem i zamykaniem otworu na pranie, wyciąganiem
wtyczki, zmienianiem kontkatu... cisza. Zakładam że pralka padła - racja? Strzelam że coś z elektroniki padło...
jakieś szacunki co do naprawy? Pewnie się nie opłaca, co? :>

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-10-26 11:58:33
Autor: Boombastic
pralka umarła?

Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1s1c7g6glkwww.dlg@kapselek.net...

[...]

Awaria może byc prozaiczna - na przykład padł czunik zamknięcia drzwiczek lub pokrywy i już pralka nie startuje lub poważniejsza - zrypany programator.

Data: 2009-10-26 12:43:34
Autor: Kapsel
pralka umarła?
Mon, 26 Oct 2009 11:58:33 +0100, Boombastic napisał(a):

[...]

Zakładam, że sam nie naprawię, bo znam się tyle, co nic. Innych testów, niż to co opisałem zrobić już nie mogę? Bo chciałem się
upewnić, że na pewno nie działa, a nie że czegoś nie dopatrzyłem i wyjdę na
głupka ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-10-26 14:10:39
Autor: Boombastic
pralka umarła?

Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:15nh9swduz35r$.dlgkapselek.net...
[...]

Ja miałem jeszcze taki jeden przypadek, że pralka głupiała i zatrzymywała sie w jednym miejscu jak miałem zatkany odpływ wody z pojemnika na środki piorace, ale objawy miałem inne niż to co opisujesz. U mnie jak sie pralka nie właczała to pomagało uderzenie w zatrzask pokrywy i ruszała :-)

Data: 2009-10-26 14:30:22
Autor: Kapsel
pralka umarła?
Mon, 26 Oct 2009 14:10:39 +0100, Boombastic napisał(a):

[...]

No to jeszcze wypróbuje metodę "na młotek" a potem trza będzie już kogoś
zawezwać :]

Dzięki za pomoc.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-10-27 14:49:27
Autor: Krzysztof Wilk
pralka umarła?
Kapsel pisze:
[...]

Na Elektrodzie się o tym od wieków pisze.
Wyłącznik główny (na płycie programatora) się odgiął na nóżkach
i krzywka go nie przełącza.
Naprawa przy pomocy pistoletu z klejem.
Więcej szczegółów na wspomnianej Elektrodzie.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum28.html -stąd zacznij szukać

Data: 2009-11-02 17:10:56
Autor: Kapsel
pralka umarła?
Tue, 27 Oct 2009 14:49:27 +0100, Krzysztof Wilk napisał(a):

[...]

Było dokładnie to, co opisałeś :)
Wpadł do mnie ostatnio kolega - automatyk, opisałem mu problem i Twoją
sugestię, zajrzał, dogiął i właśnie się pierze :)

Dzięki za radę!

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-11-03 09:33:30
Autor: Krzysztof Wilk
pralka umarła?

Było dokładnie to, co opisałeś :)
Wpadł do mnie ostatnio kolega - automatyk, opisałem mu problem i Twoją
sugestię, zajrzał, dogiął i właśnie się pierze :)

Dobrze byłoby przykleić ten wyłącznik do płytki.
U mnie tak właśnie serwisant zrobił na gwarancji i już ze 4 lata trzyma.
Ten wyłącznik ma za długie nóżki i niedługo znów się odegnie.

Data: 2009-11-03 09:42:39
Autor: Kapsel
pralka umarła?
Tue, 03 Nov 2009 09:33:30 +0100, Krzysztof Wilk napisał(a):

[...]

Tak mi też poradzono, ale kleju nie mięliśmy to trza było skręcić ot tak na
razie.
Natomiast jakiś poxipol nabędę i przydziabię płytkę wkrótce.

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-10-28 22:30:39
Autor: Marex
pralka umarła?
Boombastic <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Ja miałem jeszcze taki jeden przypadek, że pralka głupiała i zatrzymywała sie w jednym miejscu jak miałem zatkany odpływ wody z pojemnika na środki piorace, ale objawy miałem inne niż to co opisujesz. U mnie jak sie pralka nie właczała to pomagało uderzenie w zatrzask pokrywy i ruszała :-)

    Dawniej tak było w ZURTcie - "piescią raz! - i jest obraz(telewizyjny)
   Też niedawno mialem problem z Gorenje W 22S .Niby cos tam próbowala, ale wyswietlała błedy, wylewala po paru minutach proszki, nie chciala obracać sie od początku. Wydawalo mi się, że przeszukalem wszystko, pomagali z elektoda.pl.Nic.Zdesperwany zawiozlem ja do odległego serwisu i tam dojrzeli , że wąż za pojemnikiem na proszki puszcza wodę(od spodu.Powstawało małe zamieszanie dla sterowania cisnieniowego dla hydrostatu, ten głupiał, żle sterował elektroniką ,itd.Diabeł nieraz tkwi w szczegółach. Niedawno ,ok.m-ca temu ktos tu bardzo wyraznie i dokładnie pokazał jak uleczył swoją Amikę.pokazał to na stronie Elektroda.pl. Poczytaj!Może coś trafisz?                                              Pozdrawia~M

Data: 2009-10-29 09:00:19
Autor: Kapsel
pralka umarła?
Wed, 28 Oct 2009 22:30:39 +0000 (UTC), Marex napisał(a):

Niedawno ,ok.m-ca temu ktos tu bardzo wyraznie i dokładnie pokazał jak uleczył swoją Amikę.pokazał to na stronie Elektroda.pl. Poczytaj!Może coś trafisz?

Krzysztof już wyżej elektrodę zasugerował, wczoraj coś rozczytałem, ale jak
widać z wątku wyżej nie miałem kiedy popróbować sam ;) Natomiast spróbuję
się tym zająć w weekend, bo faktycznie opisy na tym forum dość szczegółowe. W ogóle mam jakieś skojarzenie, że pralki gdzieś kumulują prąd, który może
porazić nawet po odłączeniu od gniazdka, prawda to? Bo martwy mechanik, to
zły mechanik ;]

--
Kapsel
  http://kapselek.net