pralnia Ojca Dyrektora

Data: 2010-03-02 13:58:04
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
pralnia Ojca Dyrektora
po awanturze "mBank: złodziejski bank" z kluczowymi słowami
takimi jak "Jeżeli ten mBank jest uczciwy..." oraz "bałbym
się w takim baanku trzymać pieniądze" czy "zareeagowali przez
rzecznika prasowego" (czytaj: nie bylo expres pielgrzymki z Łodzi
do Torunia na kolanach) i w ogóle fochu na cale USA i całą Polskę

pani dr Gabriela Masłowska zapowiedziała nawet uleczenie polskich
banków ze stanu chorobowego jakim niewątpliwie jest błyskawiczne
księgowanie eliksirów i zapowiedziała interwencję w GIIF, KNF, MF
i jeszcze Bóg wie gdzie, bo jak to możliwe, żeby nie sprawdzano
ręcznie każdego przelewu, no zgroza po prostu

jak myślicie co będzie dalej? Obstawiam, że do kwerendy pralniowej
w każdym banku dopisane będą słowa "radio" "fundacja" "Maryja" itp.

ciekawe, czy to oznacza że wszystkie fundacje wszystkich podmiotów
będą miały opóźnione wpływy? Bo w obawie przed awanturnictwem pana
Tadzia Muchomorka wszelkie Multibanki, Millenia, BZWBK i inne obce
wrogie narodowi polskiemu :) banki będą oglądać każdy przelew "na
fundację"?

druga kwestia: RM cichotko poinformowało że mBank już przyniósł kasę
w zębach "przekazał równowartość kwot które wpłynęły na te rachunki"
a teraz szykują jakieś "zawiadomienie kierunkowe" do prokuratury...

Znaczy chcą drugi raz dostać od oszusta tę samą kasę którą już im
przekazał mBank? czyżby to realizacja starotestamentowego biblijnego
wzorca nakazującego "oddawanie w czwórnasób" (któraś z ksiąg Mojżesza)?

I ciekawe o ile Radiu Maryja spadną wpływy z datków? A może wzrosną?

Data: 2010-03-02 14:27:23
Autor: A
pralnia Ojca Dyrektora
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.000001f4.4b8d0b5cnewsgate.onet.pl...
ciach

druga kwestia: RM cichotko poinformowało że mBank już przyniósł kasę
w zębach "przekazał równowartość kwot które wpłynęły na te rachunki"
a teraz szykują jakieś "zawiadomienie kierunkowe" do prokuratury...

To zmiana na lepsze w mBanku, radowac się trzeba .:):)
Do tej pory po 30 dniach pisali, że "niestety w celu starannego ..... jeszcze 30 dni potrzebujemy"
A tu proszę reakcja natychmiastowa :))))

Data: 2010-03-02 05:44:10
Autor: Krzysiek
pralnia Ojca Dyrektora
On 2 Mar, 14:27, "A" <j...@tp.pl> wrote:

To zmiana na lepsze w mBanku, radowac si trzeba .:):)
Do tej pory po 30 dniach pisali, e "niestety w celu starannego .....
jeszcze 30 dni potrzebujemy"
A tu prosz reakcja natychmiastowa :))))

bo jak się zrobi awanturę na forum albo, jak widać w mediach, to
potrafią działać szybko.

Data: 2010-03-02 17:00:58
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl
(<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl>) ma odwage pisac:

/ciach/

Po prostu nóż się w kieszeni otwiera...

k.

Data: 2010-03-02 14:10:57
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
pralnia Ojca Dyrektora
Po prostu nóż się w kieszeni otwiera...

nie wiem czy kolega należy do rydzykowej alkaidy i nóż mu sie otwiera gdy czyta że nie okazałem należnej czołobitności
Łojcu Dyrektorowi czy też wyraża oburzenie na postepowanie tegoż Łojca i wyraża w ten sposób dystans wobec cwaniactwa RM?

Data: 2010-03-02 19:20:43
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl
<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> had the courage to write:
[...]

Do mafii z Torunia? Z takim nickiem jak mój???

Chyba za dużo cytatu wyciąłem. Nóż w kieszeni się otwiera, kiedy się czyta, jak mbank "zaniósł w zębach" drugie tyle, byle tylko Radio Mafii go nie szantażowało.

k.

Data: 2010-03-02 14:43:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"kashmiri" hmj26c$to$1@news.onet.pl

Po prostu nóż się w kieszeni otwiera...

Po co nosisz noże w kieszeniach? Noś pistolety,
rewolwery, granaty, gazy łzawiące... Po co Ci noże? :)

Ja bym o Rydzyku coś napisał, ale teraz mi nie chce się. :)
Nic rewelacyjnego -- po prostu bym zauważył, że jak mBank wiedział,
komu wpłacali Polacy teraz -- na lewe blankiety, tak Rydzyk wiedział,
komu wpłacali Polacy przed laty -- gdy Rydzyk zbierał na stocznię.

Skoro mBank wiedział, komu przekazać, to i Rydzyk powinien był wiedzieć. :)

Miłość (czyli Bóg) cierpliwa jest. Inni mówią -- nierychliwy, ale sprawiedliwy.
O Rydzyku warto (a nawet trzeba) pisać, bo to publiczny człowiek, ale IMO kres
Rydzykowi (i jego głupocie) [za]da dopiero działalność Boska, nie ludzka. :)

Data: 2010-03-02 18:06:48
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:hmj4sn$qt1$2inews.gazeta.pl...

[...]

Wprawdzie z wariatem nie ma co dyskutować, ale trzeba skorygowac oczywiste kłamstwo;- Radio Maryja, gdy nie mogło zużytkowac zebranych pieniędzy na wykup stoczni (poniewaz rząd odmówił negocjacji ze spólką pracowniczą i nie chciał im stoczni sprzedać) ogłosił nowe, także dot. dobra publicznego przeznaczenie tych pieniędzy i zadeklarował, iż tym, którzy z nowym celem (tj. budową Wyższej Szkołu Medialnej i Kultury w Toruniu) nie zgadzają się pieniądze zostaną zwrócone.
Wszyscy ci (zresztą b. nieliczni), którzy zażądali zwrotu swoje pieniądze otrzymali. NIKT z darczyńców nie zgłosił  się do organów scigania z informacją, że został oszukany i że mu pieniędzy nie zwrócono.
Owszem, zgłosili się do prokuratury podobne do Ciszewskiego bęcwały, ale okazało się, że ani grosza na Radio Maryja nie wpłacali i ich wiedza na ten temat polega wyłącznie na plotkach i pomówieniach. Dlatego tez prokuratura prawomocnie odmówiła wszczęcia postepowania nie stwierdzając popełnienia jakiegokolwiek przestepstwa.
Toteż ci, co powtarzają te bzdury o "oszustwie" są zwykłymi durnami, albo pospolitymi oszczercami.
E.C usprawiedliwiają tylko jego żółte papiery..

p47

Data: 2010-03-02 18:51:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"p47" hmjh8t$fub$1@nemesis.news.neostrada.pl

Wprawdzie z wariatem nie ma co dyskutować,

Nie warto. Zdobyłeś numery i inne dane dokumentów, o których pisałeś?

ale trzeba skorygowac oczywiste
kłamstwo;- Radio Maryja, gdy nie mogło zużytkowac zebranych pieniędzy

Mogło -- choćby niedawno, gdy sprzedawano inne stocznie. :)
Może stale pomagać -- wykupując inne upadające przedsiębiorstwa. :)

na wykup stoczni (poniewaz rząd odmówił negocjacji ze spólką pracowniczą i nie

Należało przed rozpoczęciem zbiórki zastanowić się nad tym, czy ,,rząd'' zechce. :)
Można było oddać bezpośrednio stoczniowcom. :) (choć stocznia miała też znaczenie symboliczne)

[...]

Ja jestem bezrobotnym pracownikiem białostockiej uczelni wyższej.
Słuchałem RR uważnie, ale nie usłyszałem tego, żę Rydzyk proponuje
zwracanie pieniędzy. :) O tym, ę zbiera na stocznię -- słyszałem,
więc jeśli naprawdę ogłaszał chęć zwracania -- na pewno też bym usłyszał. :)

Później przestałem słuchać RR. :)

Wszyscy ci (zresztą b. nieliczni), którzy zażądali zwrotu swoje pieniądze

Ja żądam!!!

otrzymali. NIKT z darczyńców nie zgłosił  się do organów scigania z
informacją, że został oszukany i że mu pieniędzy nie zwrócono.

GDybym maiłą zgłasać sięz każdą szkodą, musiałbym ieć nie jednego prawnika,
lecz wielu na swoich usługach. :) GDy mi ,,nieznajomi'' ;) sprawcy potłukli
dzrwi w samochodzie, też nie zgłąszałem się do ,,organów'', a jednaj
uszkodzony samochód można zobaczyć. :)

Owszem, zgłosili się do prokuratury podobne do Ciszewskiego bęcwały, ale

Mnie to nie przeszkadza, że mnie tak nazywasz. Bogu polecam ukaranie :)
tego, kto brał ode  mnie zarabiane przeze nie pieniądze, po czym nazywał
mnie publicznie bęcwałem. :) I zamierzam śmiać się, gdy ten człowiek
ucierpi tak, jak ucierpiały dzieci Kortwerii pod Jeżewem lub jak
ucierpiał JPII czy jego honorowy prałat. :)

okazało się, że ani grosza na Radio Maryja nie wpłacali

Ja wpłacałem. I nawet (za zgodą białostockich przedstawicieli wiadomego
radia) drukowałem i rozprowadzałem blankiety (ale z poprawnym numerem
konta tego radia) za freeko. :) Zakonnica w Augustowie dopominała się
moich danych, gdy jej dałem ,,co nieco'' -- odparłem, że Bóg mnie zna
i że Jego pamięć dla mnie więcej znaczy, niż ludzka. :)

Pozdrawiam ja przy okazji. :) Mnie wielu rozpoznaje, więc być może
i ona mnie przypomina sobie. :) Jeździłem wówczas ,,zielonym samochodem''.
Teraz bywam nazywany ,,białym'', choć u muzułmanów (potomków Tatarów spod
Sokółki) zostałem rozpoznany mimo czarnego ;) przebrania. :)

i ich wiedza na ten
temat polega wyłącznie na plotkach i pomówieniach.

Ja płaciłem na to radio i angażowałem się w jego rozwój.
Wpłaciłem także na ratowanie stoczni. :)

Dlatego tez prokuratura
prawomocnie odmówiła wszczęcia postepowania nie stwierdzając popełnienia
jakiegokolwiek przestepstwa.

Ja wpłaciłem i ja uważam, że zostałem oszukany. O tym, że za te pieniądze
Rydzyk zbudował szkołę, dowiaduję się dopiero teraz -- czyli dużo zebrał. :)

Ja jestem bezrobotnym ex-pracownikiem białostockiej uczelni wyższej.
Z polecenia duchownych rzymskokatolickiego Kościoła zabroniono przyjęcia
mnie do pracy na UwB po tym, jak mnie namówiono do rezygnacji (dla dobra
sprawy) z pracy na jakiś czas. :)

Toteż ci, co powtarzają te bzdury o "oszustwie" są zwykłymi durnami,

Oto uczciwość  Rydzyka -- dureń to ten, kto mu płacił, odejmując sobie od ust.

albo
pospolitymi oszczercami.
E.C usprawiedliwiają tylko jego żółte papiery..

Niestety nie masz numerów czy innych danych tych ,,papierów''. :)
(nie masz, bo tych ,,papierów'' nie ma i nigdy ich nie było)
Masz możliwość ,,szczekania'' -- i dobrze! Jestem zwolennikiem
wolności słowa. :) Ze mną do tej pory nikt nie wygrał, choć
miałem przeciwników ,,godnych'' i straciłem w swym życiu wiele lat. :)

p47

To nie jest nazwisko. :)

Ja byłem bezrobotny i z głodu :) połamały się dwa moje palce (ogólnie
kości i zęby osłabły) -- mleko jest drogie w zestawieniu z mięsem. :)
A Rydzyk w tym czasie budował uczelnię, ale ja dla niego nie byłem
dobrym kandydatem do pracy, choć tu pracowałem i społecznie, i za
spore pieniądze jako informatyk. :) Coś tu dodać? Chyba to, że dla
mnie odległość Toruń-Białystok to żadna odległość, o ile w Toruniu
dostałbym jakiś ,,kąt'' do życia, z możliwością codziennego mycia
się w ciepłej wodzie. :)

I to cały Rydzyk. :)

Czcij ojca swego i matkę swoją. :)
  (czyli ogólnie tych, którym coś zawdzięczasz)

Nie zabijaj.
  (oficjalnie nauka rzymskokatolicka uznaje, iż
  pozostawianie kogoś bez środków do zycia jest zabijaniem)

Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu.
  (rewelacja o ,,papierach'' w kolorze kanarka) ;)

Nie kradnij.
  (stocznia)

-=-

Płaciłem na Radio Rydzyka :) -- przelewami bankowymi, wpłatami ,,na poczcie'',
wpłatami gotówkowymi w siedzibach (nie tylko w Białymstoku) Radia Maryja.
Część tych wpłat odliczyłem od podstawy opodatkowania, części nie, bo nie
każda wpłata miała pokwitowanie i... Tych darowizn było za dużo, a prawo
zezwalało na odliczanie jakiejś części przychodu. Przychodu miałem bardzo
dużo, ale i datków było sporo. :)

Wpłaciłem też Rydzykowi na ratowanie stoczni. :)

Data: 2010-03-02 23:52:45
Autor: SDD
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:hmjj7b$ith$1inews.gazeta.pl...

Ja jestem bezrobotnym pracownikiem (...)

Calkowicie OT - coz to za ciekawa fucha?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-03-03 02:57:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"SDD" hmk4rs$812$1@news.onet.pl

> Ja jestem bezrobotnym pracownikiem (...)

Calkowicie OT - coz to za ciekawa fucha?

+  Ja jestem bezrobotnym ex-pracownikiem

Diabli wiedzą (nie wiem, czy wszyscy diabli), kim
ja jestem -- ex-pracownikiem czy pracownikiem, bo
przy zatrudnianiu miałem być tam pracownikiem tak
długo, jakbym chciał. Łazewskiemu i jemu podobnym
duszpasterzom akademickim :) nie spodobał się mój
status uczelniany. :)

Napisałem pracownikiem zamiast ex-pracownikiem, bo gdzieś
tam w głębinach swego serca nadal czuję się pracownikiem.
Ale rzecz jasna powinienem był napisać ex-pracownikiem. :)

No... Wreszcie ściągnął się d końca film o lesbijce. :)

 http://waszefilmy.gazeta.pl/index.php/76/CHEERLEADERKA?gid=3

Nawet chyba ;) okiełznałem Winzgrozę tak, aby oglądać mimo
niedoboru RAMki... WindowsMediaPlayer jest po prostu koszmarny!

Ale chyba trzeba iść spać. :)

Ktoś ma jakieś dobre linki do dobrych filmów? :)
(najlepiej takich, które można oglądać bez zbędnych utrudnień -- na
przykład pod WXP bez serwisowych packów, choć w ostateczności może być i z packami)
Nudzi mi się. Płuca czują się coraz lepiej, ale mimo wszystko -- nudzi mi się. :)

Data: 2010-03-02 17:55:40
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

[...]

Masz rozkaz manipuloweać, to rób to chociaz inteligentniej:-)
1. rzucasz bezczelnie oszczerstwa (karalne!!) tytułując ten post "pralnia Ojca Dyrektora":.-ca o  niby jest prane. Co najwyżej ty masz wyprany umysł..;-)
2. bęcawale, czy uwazasz za sytuację prawidłową, że mbank otworzył konto oszustom posługującym się nazwą i adresem fundacji Radia Maryja  bez odpowiedniego sprawdzenia ich uprawnień do posługiwania się tą nazwą.
3. to, że zaistniały nieprawidłowosci w działaniu mBanku stwierdziła nie p. dr. Masłowska, ale sam mBank, natychmiast  przyznając się do błedu i podejmując wiadome kroki , które miały jego zaniedbania częściowo naprawić.
4. czyzbyś był jednym z tych oszustów, skoro tak cię zaniepokoiło i uważasz za niewłasciwe, iż zostanie złozone zawiadomienie do prokuraturzy o popełnieniu przestepstwa??
5. skoro sam przypuszczasz, że w wyniku tego zamieszania Radio Maryja poniosło straty, a część winy za zaistniałą sytuację ponosi mBank to dlaczego winowajca ma nie ponieść  konsekwencji, też finansowych, swojego co najmniej niedbalstwa?

p47

Data: 2010-03-02 19:01:42
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
pralnia Ojca Dyrektora
Oj kolego, kolego, masz chyba jakies stany maniakalno-depresyjne

Jedyne co  skrytykowałem, to pychę i arogancję Łojca Dyrektora, domagającego się extra traktowania. Zarzucasz mi "oszczerstwo" jako jedyny argument wskazując tytuł newsa (gdyż treści już nie mogłeś się przyczepić). A sam popełniłeś oszczerstwo które mi zarzucasz, poprzez publiczne zadanie tzw. "pytania lepperycznego":

4. czyzbyś był jednym z tych oszustów, skoro tak cię zaniepokoiło ?

oczywiście, ścigać Cię nie będę, bo nie masz waść zdolności honorowej

A odpowiadając na pytanie kolegi wprost, napiszę, że złożenie zawiadomienia o przestępstwie uważam za właściwe oraz
za właściwe uważam także umieszczenie w tej samej celi więziennej
przestępcy okradającego radio Maryja i innego, okradającego np.
stoczniowców i ich rodziny. Prawo jest równe dla wszystkich...

Zanim kolega oburzy się gdy wyczyta w jakimś innym newsie że
Łojciec Dyrektor jest "rezydentem" wyjaśniam że słowo to NIE MUSI
oznaczać rezydentów mafii ani rezydentów obcych wywiadów, ale
w bankowości oznacza obywatela polskiego zameldowanego w Polsce
na pobyt stały (i pan Tadeusz Rydzyk w tym sensie _jest_ rezydentem)

Podobnie słowo "pralnia" użyte przeze mnie, ma kilka odcieni znaczeniowych, m.in. tak nazywane są w bankach jednostki organizacyjne które _przeciwdziałające_ praniu brudnych pieniędzy.
Poza tym, w komentowanej przez Ciebie wiadomości napisałem, że
Wzbogacone będą zapewne kwerendy pralniowe, a zatem Łojciec
Dyrektor nieświadomie i niechcący przyczyni się do poprawy stanu
praworządności w Polsce bo z uwagi na jego nieuzasadniony atak histerii być może ktoś przy okazji ręcznego oglądania przelewów
na jakąś tam zupełnie inną fundację X wykryje jakies przestępstwo.

Przypuszczam, że mBank nie otworzył żadnego konta dla radia Maryja.
 Zapewne właścicielem trefnego rachunku jest osoba fizyczna,
jakiś tam "pan Zenobiusz Kurdupelski" np. :) albo co jeszcze bardziej prawdopodobne, pan Zenobiusz jest uczciwym emerytem
któremu zły człowiek ukradł dowód osobisty na potrzeby oszustwa
a po użyciu "uczciwie oddał" np. odsyłając go pocztą.

Przypuszczam że radio Maryja poniesie stratę nie tyle z uwagi na działanie oszusta co z uwagi na histerię Łojca Dyrektora.

oceniając sprawę swoim racjonalnym umysłem nigdy nie wpadłbym
na pomysł, jakoby kilka lewych wpłat mogło zniechęcić słuchaczy
do wpłacania. Taka sugestia jest bowiem statystycznie równie sensowna
co pytanie "czy wiedza o tym, że banknoty NBP są podrabialne i wśród setek milionów banknotów na pewno istnieją banknoty
fałszywe, zniechęca Cię do robienia zakupów w biedronce?

Gdyby ojciec Dyrektor poskromił swoją pychę, mBank wyjaśniłby sprawę tak że nikt by o tym nie wiedział. I finanse radia by nie ucierpiały
ale skoro Ojciec Dyrektor sam sugeruje ze słuchacze powinni poczuc się
zniechęceni, to niech potem się nie dziwi jeśli tak się właśnie stanie.
Tutaj się kłania znajomość podstaw psychologii.

Kolejna kwestia: nawet nie wiem jak skomentować dowcip kolegi, że mBank ulegając mafijnemu szantażowi "przyznał się do błędu". To jest równie sensowne co twierdzenie że właściciel sklepiku płacący
mafiozom "za ochronę" poświadcza tym samym że "ochroniarze" są uczciwymi
przedsiębiorcami (bo przecież gdyby tylko chciał, "mógł iść na policję",
a skoro tego nie uczynił, widocznie płacenie mu odpowiada, nieprawdaż?)

Uważam, że mBank jest całkowicie niewinny, podobnie, jak w przypadku
ewentualnej strzelaniny w kościele proboszcz będzie niewinny nawet jeśli
udowodnię mu że przy wejściu do kościoła nie zainstalował wykrywacza
metali i nie zatrudnił ochraniarzy obmacujących wszystkie wchodzące do
tego kościoła kobiety. Po prostu, msza świeta jest spotkaniem o takim charakterze, że (w przeciwieństwie np. do meczów piłkarskich) na co dzień nie ma potrzeby rewidowania wszystkich wchodzących i wychodzących.

a jeżeli nawet jakaś świrnięta nieobmacana przez ochroniarza kobieta
wniesie do kościoła broń i zacznie strzelać do przypadkowych ludzi,
to winna będzie tylko i wyłącznie ona jako sprawca a nie proboszcz... Podobnie, na co dzień nie ma potrzeby ręcznego weryfikowania danych
beneficjenta, co więcej uważam że banki działające szybko i bez zbędnej
zwłoki są polskiemu społeczeństwu potrzebne tak samo jak kościoły
bez wykrywaczy metalu. --

Data: 2010-03-03 09:25:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> 3461.00000213.4b8d5286@newsgate.onet.pl

[...]

Jeśli jest równe, dlaczego karać tą samą celą oszustów różnego kalibru?

Rydzyk okradł :) biednych stoczniowców, a ten oszust jedynie starał :)
się okraść bogatego Rydzyka. To raz, ale jest jeszcze rozmiar
przestępstwa -- IMO Rydzyk ukradł znacznie więcej niż ten
dzisiejszy oszust zamierzał ukraść. :)

a jeżeli nawet jakaś świrnięta nieobmacana przez ochroniarza kobieta
wniesie do kościoła broń i zacznie strzelać do przypadkowych ludzi,
to winna będzie tylko i wyłącznie ona jako sprawca a nie proboszcz...

Kobiety można nie tylko obmacać, ale i prześwietlić, a jednak broń przeniosą. :)

Jest dowcip o niemieckim robotniku, który przed II wojną światową
wynosił z fabryki samochodów części i złożył z tego w domu karabin
maszynowy. ;) Kobiecina może wnosić do kościoła broń palną kawałek
po kawałku. Na dodatek taka broń to nic nadzwyczajnego -- starczy
jakaś lufka (kiedyś takich używano do palenia papierosów) z mocowaniem
i nabój...

[...]

Banki mogą sprawdzać, a mimo tego sprawdzania pracować równie szybko. :)

Data: 2010-03-03 09:57:54
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> wrote in message news:3461.00000213.4b8d5286newsgate.onet.pl...

/ciach/

Dobrze prawisz, ale to ciut za mądre dla pacjenta o numerze p47.

k.

Data: 2010-03-02 19:23:57
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
agentom walczacym z Radiem Maryja mówimy stanowcze: NIE!
Apeluję do agenta wiadomych sił, podpisującego sie nickiem p47

Masz rozkaz manipuloweać, to rób to chociaz inteligentniej:-)

przecież nikt Ci nie uwierzy, że jesteś słuchaczem lub choćby sympatykiem czcigodnego radia z Torunia!

czyż jest mozliwe, aby słuchacz tej rozgłośni, choćby nie widomy
i nie mogący czytać NIGDY NIE SŁYSZAŁ w kościele ewangelii Mt 5,20-26?

Pan Jezus mówi jasno i wyraźnie: "A Ja wam mówię, że każdy, kto się gniewa na swego brata będzie osądzony. A kto powie bratu: Głupcze, stanie przed Wysoką Radą. A jeśli mu powie: BĘCWALE, skazany zostanie na ogień potępienia. "

Także nie z nami te numery bezimienny oficerze Urzędu Bezpieczeństwa!

Chciałeś zniesławić Łojca Dyrektora tworząc nieprawdziwy obraz "ciemnego" i nienawistnego sluchacza radia Maryja ale Ci sie nie udało, bo właśnie Ciebie zdemaskowałem!

Alleluja i do przodu! Siać, siać, siać!

Data: 2010-03-02 20:08:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
agentom walczacym z Radiem Maryja mówimy stanowcze: NIE!

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> 3461.00000216.4b8d57bd@newsgate.onet.pl

Chciałeś zniesławić Łojca Dyrektora tworząc nieprawdziwy
obraz "ciemnego" i nienawistnego sluchacza radia Maryja
ale Ci sie nie udało, bo właśnie Ciebie zdemaskowałem!

Ojciec Założyciel :) jest kanalią niezależnie od tego czy p47 go zniesławia, czy nie. :)

Data: 2010-03-02 23:55:06
Autor: ikarek
napisał w wiadomości news:hmjno1$7ci$1inews.gazeta.pl...

[...]

Mój obraz słuchacza RM został ukształtowany przez wizerunek
starszego pana bez wszystkich zębów, który krzyczał i pluł na
pisarza Pawła Huelle, z okazji sprawy, jaką wytoczył Huellemu
prałat Jankowski. W ciągu następnych lat wizerunek ten utrwalił
się, za sprawą kolejnych bodźców o podobnym charakterze.

Można do nich doliczyć również agresywną ignorancję pana p47,
który pisze głupoty, obraża wszystkich jak leci, a do tego zdołał
na grupie dyskusyjnej wykryć sprawcę tego przestępstwa ^^

Data: 2010-03-03 02:02:02
Autor: p47

Użytkownik "ikarek" <lisz@poczta.spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w wiadomości news:hmk50i$8e7$1news.onet.pl...
[...]

Oto typowy przedstawiciel czytelników GWnianej,  taki, co to prezentuje agresywną ignorancję,  pisze głupoty, obraża  ludzi o odmiennym zdaniu jak leci i nic konkretnego poza tym nie jest w stanie przedstawić
;-))

p47

Data: 2010-03-03 03:01:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
agentom walczacym z Radiem Maryja mówimy stanowcze: NIE!

"p47" hmkd40$8ig$1@nemesis.news.neostrada.pl

[...]

To zdania niedokończone? :) Psychozabawa? :)

[..] taki, co to prezentuje [..]

A nie powinno być raczej jakoś tak?

  [..] taki, który prezentuje [..]

Data: 2010-03-04 01:44:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
agentom walczacym z Radiem Maryja mówimy stanowcze: NIE!

"ikarek" hmk50i$8e7$1@news.onet.pl

[...]

Rydzyk mawiał -- ,,Alleluja i do przodu''.

A mnie uczono (i na religiach, i w świeckiej szkole) że jeśli
są jakieś trudności, to znak, że trzeba zastanowić się. :)

Jedzie człowiek autostradą i słyszy łomot dobywający się spod kół.

Głupi wścieka się, mądry zaś myśli -- co to jest? I widzi, że
najechał na linie brzegowe drogi... Głupi łomocze w barierki
lub wpada do rowu; mądry zaś (i uważny, który łomot pojmuje jako
współpracę z nim, nie zaś złośliwość drogowców) wraca na właściwą
drogę, czyli? -- nawraca się! :)

Głupiec, widząc znak zakazujący wjeżdżania, wjeżdża i mówi -- jestem ponad prawem!
Mądry, widząc znak zakazujący  wjeżdżania, zastanawia się nad tym, dlaczego nie
wolno mu wjechać i jeśli nie znajduje wytłumaczenie, które mu zezwala na ominięcie
zakazu (na przykład pod znakiem może być tabliczka -- ,,nie dotyczy mądrych'')
nie wjeżdża. :)

Mądry, widząc na jezdni ciągła linię, nie przejeżdża jej, gdyż pojmuje, iż
inni ,,w pocie czoła'' wyznaczali, skąd dokąd nie należy jej przejeżdżać,
zaś głupiec przejeżdża i jakiś czas ;) nic złego go nie spotyka...

Mądry, zaglądając do Pisma Świętego, czyta: ,,szczęśliwy, kto się radzi
własnego Rozumu'' i wie o tym, że Rozum jest darem Boga; zaś głupiec
wsłuchuje się w szelest ,,głosu wewnętrznego -- być może dobywającego
się z uszkodzonego nerwu słuchowego, a może z cieknącego kranu, lub
może ze śpiewu skowronka czy innej wrony lub szczekania psa... :)

Aby było jasne -- Bóg zabrania człowiekowi życia bezrozumnego. :)
Nakazuje [Bóg] człowiekowi rozumne życie!!!
Tako rzecze nauka rzymskokatolicka, o czym czasami ;) zapominają duchowni JPII. :)

Data: 2010-03-02 21:12:58
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora
p47 <karolakowie1@wp.pl> had the courage to write:

[...]

(1) To nie oszczerstwo - wyrażenie "pralnia ojca dyrektora" nie spełnia warunków bycia pomówieniem.
(2) Dopuściłeś się publicznego znieważenia, to można ścigać z oskarżenia prywatnego.

2. bęcawale, czy uwazasz za sytuację prawidłową, że mbank otworzył konto oszustom posługującym się nazwą i adresem fundacji Radia Maryja  bez odpowiedniego sprawdzenia ich uprawnień do posługiwania się tą nazwą.

mBank nie otworzył konta na nazwę fundacji, tylko blankiety wpłat były na nazwę fundacji. Prawo bankowe w Polsce nie nakazuje sprawdzania zgodności nazw. Przeproś natychmiast za "bęcwała".

[...]

Nie zaniedbania, tylko wizerunek.

4. czyzbyś był jednym z tych oszustów, skoro tak cię
zaniepokoiło i uważasz  za niewłasciwe, iż zostanie złozone
zawiadomienie do prokuraturzy o  popełnieniu przestepstwa?

Insunuujesz?

[...]

RM nie poniosło strat, tylko *nie odniosło korzyści*. Jeśli znasz prawo, za korzyści nieodniesione nie należy się odszkodowanie (o ile umowa między podmiotami nie stanowi inaczej).
Straty (moralne) mogli ponieść co najwyżej wpłacający.

Odszczekaj teraz wszystkie potwarze, które rzuciłeś. I zanotuj sobie na przyszłość, że na tej grupie - co cię może zdziwić - obowiązują zasady kultury. Jeśli się nie podoba - do widzenia, nikt za tobą płakać nie będzie.

Nie pozdrawiam,
k.

Data: 2010-03-02 19:21:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"kashmiri" hmjgus$d0f$1@news.onet.pl

RM nie poniosło strat, tylko *nie odniosło korzyści*. Jeśli znasz prawo, za

Odniosło korzyści -- skorzystało z cudzych blankietów i zyskało rozgłos. :)

Problem w tym, czy ten rozgłos dał mu/radiu zyski, czy straty. W moich oczach
RR znów straciło -- dowiedziałem się tego, że ,,moherowe berety'' to ,,paramilitarna'' ;)
organizacja, która -- zanika... Myślałem do tej pory, że te berety to ze 30 milionów
ludzi, podczas gdy jest tychże beretów od miliona do półtora miliona (a może znacznie
mniej niż jeden milion) i na dodatek te berety mają wysoką ;) średnią wieku...

Wkrótce RR nie będzie miało żadnego poparcia w narodzie polskim.

korzyści nieodniesione nie należy się odszkodowanie (o ile umowa między
podmiotami nie stanowi inaczej).
Straty (moralne) mogli ponieść co najwyżej wpłacający.

:)

Ukazali swoją roztropność. ;) Przeca numer kont RR jest stale podawany na antenach RTV...

[...]

Ja  nie będę, choć on daje mi możliwość wypowiadania się. :)

Nie pozdrawiam,

Ależ pozdrów! Zdrowi (umysłowo) są mniej groźni od schorowanych. :)

-=-

Ja, gdy głodowałem, powiedziałem Bogu coś na kształt: póki nie znajdę
dowodów tego, że Rydzyk jest kanalią, nie uznam go za kanalię. :) Może
Rydzyk nie jest zbyt odważny (mówiłem, myśląc o incydencie z Suchocką
i o jego manii prześladowczej) ale kanalią nie jest. :)

Co jedna można powiedzieć o człowieku, który (także za moje pieniądze)
żyje (pławi się!) w dostatku, buduje szkołę wyższą i pozwala mi na to,
abym marnował swoje życie jako bezrobotny ex-pracownik białostockiej
uczelni wyższej, na której Ozorowski (tak -- ten :) Ozorowski) i jemu
podobni zabronili mi pracowania? :)

Białystok -- to tu rektorem była minister Kudrycka, która nazwała Rydzyka panem zamiast ojcem. :)
To w jej szkole rektorem jest Jerzy Kopania, profesor uniwersytetu, podopieczny Ozorowskiego. :)
To ten Kopania zabronił zatrudniania mnie na uczelni w tym mieście. :)

Rzekomym powodem odmowy miało być moje nieczczenie ojca mojego i mojej matki. :)
Kopania miał pecha -- moja matka osobiście prosiła go o zdjęcie tego zakazu,
Kopania wykazał się kolejny raz logiką od śniadania do obiadu i od obiadu do kolacji. :)
(ja miałem z nim rozmawiać, ale akurat wówczas złamał się drugi palec mojej prawej ręki)

Rzeczywiste powody były inne:

 -- pieniądze (,,rodzinnej firmy'')
 -- władza (nad duszami)
    oraz
 -- seks (pani Łucji Stalenczyk i jej podobnych). :)

-=-

JPII zmarł (w złej godzinie) i nie jest święty. :)

Dzieci Korterii spłonęły pod Jeżewem.

Honorowy prałat JPII zmarł na raka odbytu, niemal w czasie
    odprawiania mszy świętej po tym, jak zapowiedział, że nad
    morze to ja mogę jechać , ale po dopiero jego trupie. :)

Rydzyk wykazał się budowaniem ,,cywilizacji życia'', która nie
    znalazła na swojej uczelni :) miejsca pracy dla swego dobrodzieja,
    zasłużonego ex-pracownika białostockiej uczelni, prześladowanego
    przez wyższe duchowieństwo polskiej części rzymskokatolickiego Kościoła.

Ale wojna -- trwa nadal!!! :)

Data: 2010-03-02 20:42:42
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> napisał w wiadomości news:hmjgus$d0f$1news.onet.pl...
[...]

Coraz bardziej utwierdzam się w podejrzeniach, że możesz byc tym przestępcą, który zerował na naiwności i uczciwości darczyńców Radia Maryja,- skąd bowiem masz wiedzę, na jaka nazwę konto było otwartę? To wie tylko bank (ale obowiazuje go i utrzmuje tajemnice bankową) i własnie sprawcy...!

[...]

Tak, wizerunek banku, który dopuscił sie zaniedbań.

4. czyzbyś był jednym z tych oszustów, skoro tak cię
zaniepokoiło i uważasz  za niewłasciwe, iż zostanie złozone
zawiadomienie do prokuraturzy o  popełnieniu przestepstwa?

Insunuujesz?

Wyciągam jedynie  logiczne wnioski, - zawsze to przestępca najbardziej jest zainteresowany, aby zawiadomienie o jego występku nie dostało się do prokuratury... A jeszcze taka wiedza o szczegółach przestepstwa nieznanych ogółowi...

[...]

Miło, że niemal słowo w słowo cytujesz O. Rydzyka, -On własnie twierdzi, że należy zadośćuczynic za straty WPŁACAJĄCYCH!

[...]

A ja ci radzę, 2 razy dziennie oblewania zimną woda i koniecznie parowe nasiadówki!!Nasiadówki koniecznie!

;-)))

p47

Data: 2010-03-02 21:02:00
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
pralnia Ojca Dyrektora
A ja ci radzę, 2 razy dziennie oblewania zimną woda i koniecznie parowe nasiadówki!!Nasiadówki koniecznie!

nie jestem zbytnio obeznany ze szczegółami "kuchni" dot.
pracy służb takich jak NKWD, UB, SB, czy spalone WSI
choć słyszalem o takich określeniach jak "ścieżki zdrowia"
na określenie ciężkiego pobicia drewnianymi pałkami,
dlatego nie wiem, jaką esbecką torturę kaci narodu polskiego
nazywali nasiadówkami parowymi ale oficer "p47" kolejny raz
stosuje groźby karalne lub conajmniej ostro przegina pałę.
> [...]

A jeszcze taka wiedza o szczegółach przestepstwa nieznanych ogółowi...

no i zdemaskowano nas :P wysoki sądzie przyznaję się do winy :P
wałek ukręciliśmy wspólnie w trójkę ja (zwykły), kashimiri i eneuel :P
niniejszym składam samokrytykę i proszę o wychowawczy surowy wymiar kary :P

Data: 2010-03-02 22:31:12
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000220.4b8d6eb8newsgate.onet.pl...
[...]

Zwracam uwagę na to, ze ten "zwykłydureńzwyklebredzący" stosuje  prymitywny chwyt z opublikowanej kiedyś instrukcji SB , która zalecała, aby w celu dyskredytacji niewygodnego przeciwnika, gdy argumentów brakuje,  przypisywać mu jakąś negatywna cechę, czy nadać poniżająca nazwe. Może ona byc nawet całkowicie bzdurna, bo , jak juz Goebbels mówił, "ludzie uwierza w kłamstwo 100 razy powtórzone".
No i "zwykłydureńzwyklebredzący"  przypomniał sobie, czego go uczyli i wymyslił oficera WSI;-)))

> [...]

niniejszym składam samokrytykę i proszę o wychowawczy surowy wymiar kary :P

Powyższe  dowcipasy mają pokryc fakty przyłapania tego indywiduum na tym, że opisywane przez tego durnia okoliczności przestępstwa znać mógł tylko sprawca występku. Wnioski , pamietając o pokazywanej tu, nieustannej "sympatii", licznych oszczerstwach, zniesławiajacych kłamstwach itp.  tego osobnika do Radio Maryja, niech  każdy sam wyciągnie...

p47

Data: 2010-03-03 00:48:13
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
pralnia Ojca Dyrektora
[...]

wniosek pierwszy: czy kolega p47 był kiedyś związany ze świadkami Jehowy?
bo aż kłuje w oczy pewien ich mechanizm myślowy. każdy kto nie wyraża się czołobitnie o ich misji (nie trzeba ich wyzywać
od sekciarzy, wystarczy powiedzieć: domokrążcy) zaraz nazywany jest kłamcą
oszczercą, itd. itp. Emocjonalny stosunek do Radia Maryja także wskazuje
na osobowość podatną na manipulacje (czyżby skok ze ŚJ do Rodziny RM?)

wniosek drugi: kolega nigdy nie pracował w banku w dziale kredytów i nie
przechodził szkolenia z zakresu przeciwdziałania nadużyciom finansowym... gdyby kolega przepracował tydzień w wydziale kredytów albo choćby na obsłudze rachunków osobistych i firmowych, wiedziałby który typ czynu
zabronionego jest problemem dla banku (czytaj: prawdopodobieństwo że bank
nie zauważy nadużycia jest większe).

wniosek trzeci: osobowość dogmatyczna. podkreślam TYLKO jako słowo kluczowe.

Data: 2010-03-04 01:30:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> 3461.00000238.4b8da3bd@newsgate.onet.pl

> [...]

oszczercą, itd. itp. Emocjonalny stosunek do Radia Maryja także wskazuje
na osobowość podatną na manipulacje (czyżby skok ze ŚJ do Rodziny RM?)

Mnie nazywano współpracownikiem szatana lub człowiekiem na usługach szatana. :)

Natomiast panie w parkach (parki -- takie z drzewami i fontannami)
były zdumione moją znajomością Pisma Świętego. :)

Data: 2010-03-04 03:08:50
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
pralnia Ojca Dyrektora
Natomiast panie w parkach (parki -- takie z drzewami i fontannami)
były zdumione moją znajomością Pisma Świętego. :)

skoro już jestesmy przy kwestiach religii: Eeneuelu, opisz mi w skrócie o co masz żal do JP2? Bo czasami wspominasz "kościół JP2"
jako cos negatywnego. Czy pan Karol Wojtyła ur. w Wadowicach podpadł
Tobie czymś osobiście czy tez masz zastrzeżenia tylko do podwładnych?

Data: 2010-03-04 17:39:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> 3461.000002a8.4b8f1632@newsgate.onet.pl

[...]

No... Wreszcie... Tyle czasu na to [pytanie] czekałem, aż tu teraz mi nie chce się odpisywać... ;)

JPII podpadł mi osobiście -- gdyby mi nie podpadł, nie prowadziłbym z nim wojny. :)

Jego ulubieniec, ksiądz Henryk Samul jest moim prześladowcą i JP2 wziął go w obronę,
twierdząc, iż Samul ma zawsze rację. :) Samul to małe piwo tak zwane, ale Samul
wspierany przez papieża to duży problem, dlatego Jan Paweł II stał się moim wrogiem,
którego należało wyeliminować :) z konfliktu. Ponieważ JPII nie chciał opuścić swego
ulubieńca za życia, :) Bóg zarządził to, co zarządził -- śmierć, i to haniebną, gdyż
przedwczesną. :) A na dodatek w godzinie śmierci JPII umieścił moją datę urodzin,
niejako zauważając, że moje życie (data ,,początku'' którego umieszczona jest
w godzinie śmierci JPII) stanęło na przeszkodzie (zapewne nie jako jedyne)
do świętości Jana Pawła II.

Ja jestem Dzieckiem śmierci, więc dla mnie miłym jest takie rozwiązanie,
w którym niejako śmierć bierze mnie w obronę. Bogu przystoi rozstrzyganie
śmiercią, co jest wiadome każdemu rzymskiemu katolikowi. :)

Oczywiście nie twierdzę, że tak wiele dla Boga znaczyłem, iż poświęcił ;)
swego papieża, by mnie uratować. Bóg ma umysł nieskończenie mocniejszy od
ludzkich umysłów i raczej wykorzystał wiele sytuacji tak, aby i mnie
zadowolić śmiercią Jana Pawła II, :) i innych, i dać sobie szansę na
zbawianie ludzkości. :) Nawet gotów jestem stwierdzić, że mnie po to
wciągnął w konflikt z Samulem, aby mnie nakłonić ;) do prowadzenia
wojny z Janem Pawłem II i Kościołem JPII.

JPII skrzywił naukę rzymskokatolicką -- wprowadził swoje deformacje niegodne
papieża, starał się oszukiwać Boga, budował Kościół satanistyczny -- taki,
który uznaje istnienie Boga, ale nie chce Mu służyć! To Bóg miał usługiwać
Kościołowi Jana Pawła II, nie Kościół ów -- Bogu. Takie rozwiązanie oczywiście
nie wchodziło w tak zwaną grę. Bóg może zgodzić się na różne innowacje, ;) ale
nie na taką, w której człowiek staje się nadrzędną wartością względem Boga
i Jego praw. :)

Żaden fizyk różańcem nie modyfikuje prawa grawitacji. :) Żaden matematyk koronką
do miłosierdzia (czy inną) nie modyfikuje praw matematyki. Żaden przyrodnik czy
inny naukowiec właściwy (filozof to niekoniecznie naukowiec) nie stara się
podporządkować sobie Boga czy Jego praw. Owszem, każdy (taki naukowiec) chce
(zgodnie z nakazem Boga!) zrozumieć i podporządkować sobie świat z jego
,,żywiołami'', a więc uczynić ten świat sobie posłusznym/poddanym, ale
żaden nie dyskutuje z Bogiem na temat zastosowanych przez Boga praw! Tu
obowiązuje bezwzględne posłuszeństwo i uszanowanie autokratycznych (: ciągot ;)
Boga!!! Jak Bóg stworzył (dał) 3 zasady zachowania, to tak ma być, choćby ktoś
,,rezolutniejszy'' uznał, że 3 to za mało. :) Jak Bóg dał 4 siły, to tak ma być
i koniec! Może kiedyś zostaną odnalezione :) inne siły i inne prawa -- ale nie
zostaną one stworzone dzięki ludzkim wysiłkom. To człowiek ma podporządkować
się Bogu, nie bóg człowiekowi. :)

-=-

Jan Paweł II jest moim osobistym wrogiem, ale (jak znam Boga) został nim
z woli Boga, aby mnie nakłonić ;) do publicznej wojny z nim. :) Jan Paweł II
jest także wrogiem Boga. :) Bóg wykorzystuje moją prywatną wojnę pomiędzy mną
i JPII do prowadzenia i wyjaśniania (nie twierdzę, że swoją powinność czynię
bezbłędnie) sedna czy zasadności globalnej wojny pomiędzy Nim i JPII.

JPII nie tylko nie uchronił mnie przed moim oprawcą -- księdzem Henrykiem
Samulem, ale jeszcze dobił mnie za sprawą swego honorowego prałata a mego
ówczesnego proboszcza -- księdza Stanisława Rabiczko. Proboszcz ów zadbał
o to, aby mnie (i sobie, i Kościołowi JPII) podporządkować. :) Warto dodać,
że ten proboszcz namawiał mnie do chwilowej rezygnacji :) z pracy na uczelni?
Miałem na chwilę :) zrezygnować, aby sprawdzić, czy jest dla mnie miejsce
w klasztorze. :) Proboszcz nawet dał mi 200 złotych (które mu oddałem
swoimi banknotami jako dar dla parafii, zanim wyszedłem z plebani;
proboszcz dał mi jeden banknot o nominale 200 złotych, ja zaś dałem
mu wtedy dwie stuzłotówki, których nie odnotowałem w dokumentach
księgowych -- nie zmniejszyłem nimi swego podatku) na wyjazd do
Częstochowy, gdzie miano decydować o tym, czy Bóg mnie powołuje
(czy nie) do klasztornego życia. :)

JPII skrzywiał naukę rzymskokatolicka tak, aby służyła jemu i ,,konsekrowanym''.
Wystawiał Bogu złą opinię. :) Budował w Polsce gospodarkę i ogólnie mentalność
absurdalną, celem czego (absurdalnej gospodarki czy absurdalnego myślenia
w ogóle) miało być utrzymywanie (i bogacenie się) ,,konsekrowanych'' kosztem
reszty społeczeństwa. :)

Jak wampir (nietoperz) czy komarzyca znieczula swego dawcę krwi, tak
i JPII otumaniał Polaków tak, aby dali się oszukiwać i naciągać, :)
stąd nie każdy ;) na czas zauważył, że coś jest nie tak, jak być powinno. :)

Po śmierci Jana Pawła II wiemy między innymi o tym, że:

 -- JPII umarł za wcześnie (nie dożył święta, które ustanawiał)

 -- podano godzinę jego śmierci z dokładnością do jednej minuty
    (i akurat tak podana godzina ,,koresponduje'' z moją datą urodzin)

 -- nowy papież nie obrał sobie imienia Jana Pawła III, ale Benedykta XVI
    (czyli zapowiedział, iż nie będzie kontynuował drogi swego poprzednika,
    choć tradycją miały być imiona dwóch papieży Soboru Watykańskiego II
    przynajmniej do czasu zjednoczenia monoteizmu lub choćby przywrócenia
    jedności Chrześcijan, jaka miała miejsce przed schizmą wschodnią) :)

    dzień za dniem (począwszy od samego początku swego pontyfikatu -- od
    pierwszych sekund tegoż) nowy papież nie tylko wyborem imienia, ale
    i słowami oraz czynami łamie (prostuje?) dorobek polskiego papieża

-=-

Mógłbym długo (i jakoś sensowniej) opisywać problem Jana Pawła II, ale wiem
o tym, iż tym lepszy jest post, im krótszy, dlatego dobrze uczynię, jeśli
będę swoje racje wykładał po kawałku. :)

-=-

JPII podpadł mi osobiście -- gdyby mi nie podpadł, nie prowadziłbym z nim wojny. :)
Bóg wie o tym, że ja pupy swojej nie ruszę, jeśli nie poniosę własnej straty!
Ale że ja mam gadane -- byłem dla Boga dobrym żołnierzem. :) W nagrodę uwiecznił
moją datę urodzin. :) Wyjaśniam Mu, że to dla mnie za mało (bo z kupieckiej natury
bęcwałów :) Kościoła JPII coś we mnie zostało) i domagam się od Niego wydłużania
mojego życia (nie o to chodzi, że mi do Niego nie tęskno, ale jakoś tak) odmładzania
wyglądu mojego ciała, zdrowia, kobiet, pieniędzy i władzy...

Bóg mi na to -- jak myślisz, dlaczego się tego dopominasz? Czyż nie dlatego,
aby brać w obronę lekarzy :) tłuczonych przez Kościół JPII i nadal tłuc
,,konsekrowanych'', którzy nie dopuszczają młodych dziewcząt do ciebie?

Ja ci młodych dziewcząt nie skąpię -- nie zabraniam ci zdrowiem czy wyglądem
żenienia się, a nawet przypominam ci o tym, że nie jesteś związany religią
czy moim nakazem do jednożeństwa! Możesz zmienić religię (uczono cię o tym
na lekcjach religii, uczono i później) bez obawy o zbawienie Twojej duszy
i możesz ożenić się z wieloma kobietami, o ile one wyrażą na to zgodę. :)

Bóg ukazuje mi przyczyny mojego upadku (brak pieniędzy!) i przypomina mi
o tym, co pisałem -- że tylko miecz skutecznie rozstrzyga spory i gasi żal!
Daje mi bogacić się bez trudu i sprawia, że podobam się młodym dziewczętom,
zdatnym :) do wychodzenia za mąż, rodzenia dzieci, kochania męża... Ale
do tego wszystkiego pokazuje (i mnie, i tym dziewczynom) ich kurewskie :)
wychowanie, nakazujące ;) im podbijanie ich ceny w moich oczach, :) choć
(i mnie, i tym dziewczynom) pokazuje, że jeśli się w którejś zakocham,
będę mógł (i będę chciał!) dać jej więcej, niż taka dziewczyna zdoła pragnąć. :)

I tu kolejny ból -- JPII nakazał wychowywanie dziewcząt na kurwy, :) nie na
żony. :) Niejedna dziewczyna, będąc młodą i ładną, podbija swoją cenę w oczach
innych ludzi tak długo, aż staje się niezdatną do rodzenia zdrowych dzieci,
a przez to -- niechcianą na żonę. :) Żaden majątek nie zastąpi młodości
kobiecie! Żadna wiedza, żadna dobroć itd. -- to taki wyrok Boski, nie mój.
A mimo tego stanu rzeczy niejedna za młodu :) (nierzadko mając solidny posag)
stara się nie o urodę czy zdrowie, ale o... zarabianie pieniędzy...

Data: 2010-03-04 17:42:05
Autor: Valdi
pralnia Ojca Dyrektora
"Eneuel Leszek Ciszewski" news:hmono1$6p5$1inews.gazeta.pl

[ciach]

RESPECT Enuel. Ty jesteś filarem tej grupy :)

Data: 2010-03-04 17:59:42
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
pralnia Ojca Dyrektora
RESPECT Enuel. Ty jesteś filarem tej grupy :)

ja też czytam Eneuela z przyjemnością, aczkolwiek przyznaję
że prawie nic nie zrozumiałem z tego posta. Jakoś procenty
i połowy grosików łapię łatwiej niż zarzut jakoby papież
nakazywał prostytucję (?!). Być może z uwagi na ograniczenia
językowe nie sledzę odpowiedników ebay.pl i allegro.pl na
całym świecie, stąd nie spotykam się z wystawianiem kobiet na sprzedaż (w szczególności: na aukcji) i nie bardzo rozumiem
wywód o "podbijaniu ceny" za kobietę ani jaki to ma związek (a
wg Eneuela jakiś ma) z prostytucją.

Nie rozumiem zarzutów o to, jakoby Bóg miał służyć Kościołowi JP2

Przyjałem do wiadomości że Eneuel wszedł w jakiś spór personalny
z hierarchią który rzekomo oparł się aż o Rzym i JP2 miał jeżeli
dobrze zrozumiałem powstrzymać się od zrzucenia ze stanowiska
jakiegoś ważnego hierarchy lub jakiegoś małoznaczącego proboszcza

O ile zrozumiałem, Eneuel wini JP2 za to że nie znalazł sobie kobity
gdyż tejże kobity nie mógł zachęcić afrodyzjakiem zwanym forsą, a
forsy nie mógł zdobyć bo wylali go z uczelni (albo sam odszedł?!)

Sumując, Miło mi było przeczytać, że B16 póki co niczym nie podpadł tak wielkiemu Białostoczczaninowi. Aczkolwiek, o tym co będzie dalej
to zapewne nie wie nawet sam Eneuel :P

Data: 2010-03-05 03:34:54
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl writes:

ja też czytam Eneuela z przyjemnością, aczkolwiek przyznaję
że prawie nic nie zrozumiałem z tego posta.

Swoja droga, zastanawiam sie czasem jak to z nim jest - czy on cos po
prostu permanentnie bierze, czy to moze jakis rodzaj badan
psychiatrycznych, czy jeszcze cos innego - bo chyba nie ma takiej opcji,
by ktos takie rzeczy pisal samoistnie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-06 22:54:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"Krzysztof Halasa" m3wrxrfqcx.fsf@intrepid.localdomain

[...]

Na szczęście to nie ja spłonąłem pod Jeżewem, ale gówno :) Kościoła Jana Pawła II.
Brali czy nie brali, permanentnie czy niepermanentnie -- ja żyję, gówno spłonęło
i nikt tego nie odmieni. :)

JPII nadal nie jest święty i to też fakt -- niezależnie od tego, czy berety :)
nazwą mnie ćpunem czy nie. :)

Data: 2010-03-07 10:38:36
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> had the courage to write:
[...]

Żona mówi, że miała w młodości przyjaciółkę, dziewczyna też tworzyła takie teksty (ponoć jeszcze lepsze). Tak samo też fascynowały ją gry słów itd. Parę razy zamykali ją w psychiatryku - dostawała prochy (stwierdzono bodaj zaburzenie dwubiegunowe) i wychodziła, była zresztą nieprzeciętnie inteligentna. Dzisiaj funkcjonuje normalnie (= na prochach), skończyła polonistykę, pracuje. Prochy ponoć trochę zmuliły jej kreatywność i spostrzegawczość, ale inteligencja została.

To tak a propos Leszka.

Data: 2010-03-07 11:50:51
Autor: Adam Płaszczyca
pralnia Ojca Dyrektora
Dnia Sun, 7 Mar 2010 10:38:36 +0400, kashmiri napisał(a):

[...]

Polecam 'Piękny umysł'. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-03-07 15:08:23
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:hzt5u8xmjrkx.dlgoldfield.org.pl...
[...]

Polecam 'Piękny umysł'.

Taka prozaiczna uwagą,- przypominam , że jednak ZDECYDOWANA większość wariatów NIE ma nic wspólnego z genialnymi zdolnosciami!
;-))

p47

Data: 2010-03-07 19:12:34
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> had the courage to write:
[...]

Też polecam :)

Zresztą nie trzeba szukać w filmach. Wielu (większość?) geniuszy zostałoby obecnie zaklasyfikowanych jako osoby z zaburzeniami psychicznymi.

Bo co to są "zaburzenia"? Po prostu - jedynie! - znaczące odstępstwo od tego, co w danym momencie w danym społeczeństwie *jest uważane* za normę (tzw. "normalność").

Psychiatrzy dziś "leczyliby" i Witkacego, i Van Gogha, i da Vinci, i mojego znajomego pisarza mówiącego w 14 językach, i wielu wielu innych nieprzeciętnych. W Europie zapewne zamknęliby dziś Jezusa - chociaż w takich Indiach nawet dziś nie przychodzi nikomu do głowy, aby "leczyć" różnej maści wędrownych nauczycieli.

Inna sprawa, na ile ci ludzie są zdolni funkcjonować w tzw. społeczeństwie. Eneuel - nie twierdzę, iżby był geniuszem, aczkolwiek nigdy nie wiadomo ;) - najwyraźniej się stara... I tutaj można poszukać paru sposobów, coby mu to zadanie ułatwić: mniej lub bardziej skuteczne techniki oferują psychiatria, psychoterapie różnej maści, niektóre religie czy ruchy New Age (chociaż w tych ostatnich "normą" jest czasem co innego niż w powszechnym odczuciu)...

W sumie - zastanawiam się, czy właśnie pbb nie spełnia dla Eneuela jakiejś roli mocno terapeutycznej? Sądząc po jego zwierzeniach, nie zdziwiłbym się...

Pozdrówka,
k.

Data: 2010-03-09 15:57:12
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:

[...]

To raczej nieco inny przypadek - mi sie wydaje, ze to, co on pisze, nie
jest tak calkowicie oderwane od rzeczywistosci, ma z nia raczej jakis
luzny zwiazek, choc nie wiadomo jaki (moze jakby ktos zaczal dokladnie
grzebac, to by sie wyjasnilo w jakichs starszych archiwach - jasne jest,
ze on celowo podaje namiary na rozne osoby tak, by ktos zaczal tego
szukac).

Tak na pierwszy rzut oka, mam wrazenie, ze to po prostu problem
z kobieta, z kobietami, albo raczej z ich brakiem. Znam podobnego
czlowieka - kobiety takich nie lubia, chyba ze wzgledu na
nieprzewidywalnosc. Podpinanie do tego JPII, jakichs ksiezy i ich
chciwosci itp, KK, chrzescijanstwa, to chyba tylko taki trick
odwracajacy uwage. Uklady z kobietami rządzą sie raczej swoimi zasadami,
choc nie twierdze, ze koniecznie sprzecznymi ze wszystkim.

Ale nie wiem. Ja sie psychologia zajmuje tylko bardzo hobbystycznie :-)
Bylbym jednak bardzo zdziwiony, gdyby rzeczywiscie JPII osobiscie mial
z tym cos wspolnego. Z drugiej strony, JPII nie zyje od pewnego czasu
(podobnie chyba jak niektorzy inni wymienieni), moze lepiej byloby
skoncentrowac swoja uwage na zyjacych?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-06 22:53:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> 3461.000002fc.4b8fe6fe@newsgate.onet.pl

ja też czytam Eneuela z przyjemnością, aczkolwiek przyznaję
że prawie nic nie zrozumiałem z tego posta.

Nie prawie nic, ale nic w ogóle. :)
Po co więc pisać do analfabetów, którzy zatrzymali
swą edukację na arytmetyce szkoły podstawowej? :)

Data: 2010-03-05 02:26:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"Valdi" hmom83$eut$1@news.interia.pl

[ciach]

RESPECT Enuel. Ty jesteś filarem tej grupy :)

Mam na imię Eneuel... :) Zdrobniale może być Ene. :)
Gdybym miał na imię Enuel, dałby zarobić społeczeństwu ;) na
imiennych tablicach rejestracyjnych. :) Ale mam na imię Eneuel.

I jeśli napiszesz na klawiaturze telefonu
,,mój Eneuel'' to ,,wykręcisz'' numer mojego telefonu. :)
(tak to jest, aby ewentualna ukochana nie zapomniała numeru mego telefonu)

Gdybym miał prawnika, zleciłbym mu uurzędowienie ;) tego imienia. :)
Chciałbym, aby to słowo stało się moim urzędowym imieniem a później
imieniem ,,powszechnym''. :) Na razie jest zarezerwowane tylko dla mnie. :)

Samul obawiał się tego, że zmienię nazwisko i zginę mu z oczu. :)
Przemyślałem to i zacząłem stosować to imię, aby upewnić Samula
co do tego, że nawet zmiana nazwiska nie ukryje mnie przed nim. :)
Moje Elfy i Elty czekały na moje decyzje -- kryć się czy walczyć otwarcie...
Przeliczyłem siły (wyszło mi na to, że długo nie pożyję) i postanowiłem, że
będę tłukł Samula otwarcie, bez uników, bez chowania się, bez podstępów!

Samul to małe piwo tak zwane. Jan Paweł II padł po pierwszych ciosach... :)
Rycerstwo Korterii i pospolite hultajstwo złożyło broń po płomiennej pielgrzymce...

Wojna z Korterią okazała się łatwa do wygrania, ale straciłem czas!
Na własnej skórze poznałem, jaka jest bezwzględność ,,sług Miłości''
 -- starłem się z ich nienawiścią... ,,Słudzy'' nigdy nie rezygnują. :)
Nigdy nie respektują :) swoich postanowień rozejmowych, nigdy nie dotrzymują
słowa -- chyba, że przypadkiem lub z konieczności... Walczą do upadłego! Nie
potrafią żyć w pokoju (nie wiem, co z kuchnią) ;) i dążą zawsze do wojny...
Wierzą w Boga i drżą ze strachu. Boją się śmierci i zabijają innych...

I są niemal jak zwierzęta -- więc łatwo z nimi wygrać. :)

Data: 2010-03-03 18:26:04
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
"p47" <karolakowie1@wp.pl> writes:

bo , jak juz
Goebbels mówił, "ludzie uwierza w kłamstwo 100 razy powtórzone".

Nie potwierdzam, byl raczej nieco mniejszym optymista.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-04 00:50:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"Krzysztof Halasa" m3pr3lb9lf.fsf@intrepid.localdomain

> Goebbels mówił, "ludzie uwierza w kłamstwo 100 razy powtórzone".

Nie potwierdzam, byl raczej nieco mniejszym optymista.

Dużo mniejszym. ;) Kazał powtarzać tysiąc razy. :)

Data: 2010-03-04 01:27:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"p47" hmk0ou$rl7$1@nemesis.news.neostrada.pl

[...]

No proszę -- i już wiemy, z jakich kręgów wywodzi się agent p47. :)
Jak mBank zna nazwisko, na jakie założono wiadomy rachunek, tak p47 zna eSBeckie metody. :)

[...]

Ja wyciągam wnioski -- znasz metody eSBeckie, węc jesteś ex-eSBekiem.

Nawet podpowiadasz nam swoim dochodeniem do rzekomej prawdy o rozmówcy -- kim jesteś. :)

Data: 2010-03-03 09:26:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"p47" hmjpsl$r2n$1@atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Ty utwierdzasz się w podejrzeniu, iż Twój interlokutor jest Rydzykiem,
(bo jednak to Rydzyk żeruje na naiwności darczyńców Radia Maryja)
a tenże Twój interlokutor uważa, że podszywasz się pod słuchacza RR...

Data: 2010-03-02 21:35:48
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:

RM nie poniosło strat, tylko *nie odniosło korzyści*.

To akurat kwestia zupelnie niezalezna, tu RM nie jest zadna strona.

Straty (moralne) mogli ponieść co najwyżej wpłacający.

Wplacajacy poniesli przeciez najzwyklejsze straty pieniezne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-02 21:49:20
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
pralnia Ojca Dyrektora
> [...]

Wplacajacy poniesli przeciez najzwyklejsze straty pieniezne.

oj, dziadku, dziadku, dlaczego nie sprawdziliście tych 26 cyferek?
a dziadkowi wstyd. No i mamy stratę moralną :)

no i może podupaść moralne armii wpłacających :) bo skoro nie wiadomo
czy te pieniądze trafią do celu to po co wpłacać :) Do tej pory taki dziadek jeden z drugim myślał sobie ze bank to jest
instytucja z definicji uczciwa (pewne jak w banku) ale skoro sam łojciec dyrektor mówi że bank nie koniecznie musi być uczciwy
a pkobp z kropką już w połowie sprzedane wrogom Polski to skąd dziadek
ma mieć pewność że pracownicy pkobp nie ukradną tych pieniędzy dla RM?

do tej pory dziadkowi taka myśl (pracownik banku kradnie) do głowy by
nawet nie przyszła, ale skoro łojciec dyrektor tak mówi, to coś w tym jest!

zwłaszcza że siąsiadka mówiła że jakiś polbank jest w kłopotach
ci prawda dziadek nie wie co to jest ten polbank ale domysla sie że to jest chyba jakiś  skrót od "pko bank polski" no w każdym razie tak się dziadek
domyśla ale wnuczka zapytać sie wstydzi co by nie myślał że dziadek głupi.

Data: 2010-03-02 22:09:01
Autor: Tomasz Chmielewski
pralnia Ojca Dyrektora
On 02.03.2010 21:49, zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:

[...]

Czy to wstyd, czy nie wstyd - jak to ktos madry powiedzial:

"lepiej sie nie odzywac i sprawiac wrazenie glupca,
niz sie odezwac, i rozwiac wszelkie watpliwosci"

;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-03-03 09:54:00
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora

"Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> wrote in message news:m3bpf6bgwr.fsfintrepid.localdomain...
[...]

Dyskusyjne. Nie zostali pozbawieni ani grosza wbrew własnej woli - trudno więc określić to jako "stratę pieniężną".

Wg mnie wyłącznie nie odnieśli satysfakcji moralnej płynącej z przekonania, że pieniądze zostały wydatkowane właśnie przez fundację z Torunia.

k.

Data: 2010-03-03 18:31:56
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
[...]

Rozwazania "moralne" itp. swoja droga, ale od strony formalnej wyglada
to IMHO zupelnie prosto - bank niewlasciwie wykonal przelew (nie
powinien go zaksiegowac). Nikogo nie powinno interesowac, czy
wplacajacy ma satysfakcje moralna lub inna z wykonania przelewu, to
takze nie wydaje sie byc sprawa beneficjenta.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-03 19:53:53
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3lje9b9bn.fsfintrepid.localdomain...
[...]

Stawiasz mocno kontrowersyjna tezę.
Załóżmy, że pan A chce przesłać pieniądze panu B z tyt. np. zapłaty za dostarczony towar. Dokonuje więc przelewu okreslonej sumy, ale pomyłkowo na błędny numer konta. Jednakże w jakis sposób (jaki, to nieistotne) bank jednoznacznie identyfikuje tę wpłatę i określa prawidłową, pełną tożsamość deklarowanego odbiorcy wskazywanego na przelewie. Czyje wówczas są te przelane pieniądze??

p47

Data: 2010-03-05 03:22:39
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
[...]

To zalezy - jesli to jest tzw. "oczywista pomylka", to bank moze przelew
zaksiegowac (wiadomo wtedy czyje sa pieniadze).
Jesli pomylka nie jest oczywista (a tu nie jest, nawet bank sie nie
zgadza), to bank nie moze takiego przelewu zaksiegowac, wiec pieniadze
nie moga znalezc sie w dyspozycji odbiorcy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-05 05:35:04
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3aaunh5hs.fsfintrepid.localdomain...
[...]

A dlaczego wg ciebie tu rzekomo "sprawa nie jest oczywista??!  -czyĹźbyś sugerował, ze ofiarodawcy wpisując na przelewach nazwę beneficjenta :" Fundacja Radia Maryja - Toruń" i dopisując, "darowizna na cele kultu religijnego" w istocie chcieli, aby te pieniądze skasowało kilku sprytnych panĂłw, nic z Radio Maryja nie mających wspĂłlnego?
Spróbuj w koncu myśleć, rozumiem, żeś nieprzyzwyczajony, ale zapewniam, to nie boli;-))

p47

Data: 2010-03-05 08:47:51
Autor: Kamil Jońca
pralnia Ojca Dyrektora
"p47" <karolakowie1@wp.pl> writes:

[...]

A dlaczego wg ciebie tu rzekomo "sprawa nie jest oczywista??!
-czyżbyś sugerował, ze ofiarodawcy wpisując na przelewach nazwę
beneficjenta :" Fundacja Radia Maryja - Toruń" i dopisując, "darowizna
na cele kultu religijnego" w istocie chcieli, aby te pieniądze
skasowało kilku sprytnych panów, nic z Radio Maryja nie mających
wspólnego?
Ja często w przelewach wpisywałem "opłata za usługi seksualne", czy "dla
myszki miki" sugerujesz, że bank powinien znaleźć konto jakiejś agencji
towarzyskiej i jej przekazać pieniądze? Lub wysłać do Walta Disneya?
KJ

Spokojnie... To tylko prowokacja.

Data: 2010-03-05 13:40:25
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87k4trfbvc.fsfalfa.kjonca...
[...]

Tak, a poza tym powinni tez te twoje przekazy wysłać wszystkim, w których nazwie jest np. litera "s",- skoro chcesz, aby wybierac sobie dowolny fragmencik informacji zawartych na druku przelewu, a ignorowac inne, np. podana tam nazwę beneficjenta to dlaczego nie wybierac sobie stamtąd np. dowolnej literki?
;-))

p47

PS. Głupota ludzka wciąż mnie zadziwia...
;-)

Data: 2010-03-05 13:47:52
Autor: Kamil Jońca
pralnia Ojca Dyrektora
"p47" <karolakowie1@wp.pl> writes:

PS. Głupota ludzka wciąż mnie zadziwia...
No, nie?
KJ
PS. Nie trudź się odpowiadaniem, ja już pewnie i tak nie przeczytam.

"Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
[Georges Courteline]

Data: 2010-03-06 12:13:13
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
"p47" <karolakowie1@wp.pl> writes:

A dlaczego wg ciebie tu rzekomo "sprawa nie jest oczywista??!

Bo "sprawa oczywista" to jest np. oczywista literowka (z tym, ze
w numerze konta moze byc trudno popelnic oczywista literowke). Tu jednak
konto istnieje, tylko nalezy do kogos innego - to jest niezgodnosc nazwy
beneficjenta, nic oczywistego, co bank sam moze poprawic na swoje
ryzyko.

[...]

Czy tego typu uwagi sa reprezentatywne dla pracownikow Radia Maryja?
Przyznaje ze nie jestem przyzwyczajony do konwersacji na takim poziomie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-06 20:27:22
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3vdd9wvna.fsfintrepid.localdomain...
[...]

Tyle, ze w powyższym swoim rozumowaniu wygodnie pominąłes wyraźnie opisane przeze mnie okoliczności, cyt."..Jednakże w jakis sposób (jaki, to
 nieistotne) bank jednoznacznie identyfikuje tę wpłatę i określa prawidłową, pełną toĹźsamość deklarowanego odbiorcy wskazywanego na
przelewie. ".
W tym wyraźnym kontekście czy dalej upierasz się, zapewne powodowany wyłączającą zdolnośc myslenia irracjonalną niechęcią do RM, że sprawa "nie jest oczywista"?

[...]

Nie sądzę, ale pewnej odpowiedzi udzielic nie mogę, ani nie jestem pracownikiem RM, ani żadnego nie znam;-)

Przyznaje ze nie jestem przyzwyczajony do konwersacji na takim poziomie.

Istotnie, sądząc po prezentowanym przez ciebie poziomie rozumowania;-)

p47

Data: 2010-03-02 19:19:02
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl writes:

druga kwestia: RM cichotko poinformowało że mBank już przyniósł kasę
w zębach "przekazał równowartość kwot które wpłynęły na te rachunki"

Widocznie suma byla niewielka, bo przeciez nie mieli prawa przekazac
pieniedzy z tamtego konta (mogli je tylko oddac wlascicielom, np.
odbijajac przelewy (i niech sie poczta martwi)).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-02 20:33:07
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3mxyqbn8p.fsfintrepid.localdomain...
[...]

Nieprawda, bank miał OBOWIĄZEK pieniądze zatrzymać. I to zarówno z powodów opisanych w kodeksie karnym, jak i w prawie bankowym:
art. 106a ust 3 ustawy prawo bankowe

"W przypadku powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że zgromadzone na
rachunku bankowym środki, w całości lub w części pochodzą lub mają
związek z przestępstwem innym niż przestępstwo, o którym mowa w art.
165a lub art. 299 Kodeksu karnego, bank jest uprawniony do dokonania
blokady środków na tym rachunku. Blokada może nastąpić wyłącznie do
wysokości zgromadzonych na rachunku środków, co do których zachodzi
takie podejrzenie."

mBank dodatkowo uznał swoją winę i oczywistość sprawy i dlatego od razu (podobno) przekazał wskazywanemu przez darczyńcĂłw adresatowi, czyli prawdziwej fundacji Radia Maryja jakies, tymczasem swoje,  pieniądze.
Fundacja ta obecnie wzywa darczyncĂłw do nadsyłania dowodĂłw wpłaty, aby ustalić wysokośc środkĂłw  faktycznie wpłaconych na fałszywe konto, aby moć zatem okreslić wysokość strat, a takĹźe miec dowody przestepstwa. Nie moĹźe bowiem ufac informacjom banku, ktĂłry juz wykazał się niestarannością i bałaganem.

p47

Data: 2010-03-02 20:36:21
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
pralnia Ojca Dyrektora
towarzyszu "p47", jak Wam nie wstyd zniesławiać
Łojca Dyrektora? Na czyje zlecenie tworzycie
obraz Rydzyka-paranoika który nie dowierza bankowi?

oficerze spalonych WSI wasza działalność jest haniebna!

Data: 2010-03-02 22:09:04
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
[...]

Prawda prawda.

bank miał OBOWIĄZEK pieniądze zatrzymać. I to zarówno z
            ^^^^^^^^^
powodĂłw opisanych w kodeksie karnym, jak i w prawie bankowym:
[...]

                                               ^^^^^^^^^^
blokady środków na tym rachunku. Blokada może nastąpić wyłącznie do
wysokości zgromadzonych na rachunku środków, co do których zachodzi
takie podejrzenie."

Obowiazek i uprawnienie to dwie rozne rzeczy :-)
Koniecznosc zablokowania tych srodkow na rachunku "sprawcy" byla
oczywista, natomiast do zwrotu przelewow bank ma prawo ze wzgledu na
niezgodnosc danych (wadliwe wykonanie przelewu, ktory nie powinien sie
wykonac).

Ale oczywiscie w praktyce to moze wygladac mniej teoretycznie.

mBank dodatkowo uznał swoją winę

I slusznie, bo byl winny tego, ze nie sprawdzil nazwy beneficjenta. Ale
to wina wzgledem wplacajacych.

i oczywistość sprawy i dlatego od
razu (podobno) przekazał wskazywanemu przez darczyńców adresatowi,
czyli prawdziwej fundacji Radia Maryja jakies, tymczasem swoje,
pieniądze.

Co bank robi ze swoimi pieniedzmi to inna sprawa.

Fundacja ta obecnie wzywa darczynców do nadsyłania dowodów wpłaty, aby
ustalić wysokośc środkĂłw  faktycznie wpłaconych na fałszywe konto, aby
moć zatem okreslić wysokość strat, a także miec dowody przestepstwa.

Ale to moze tylko miec sens np. do dzialania w imieniu wplacajacych.
Sama fundacja nie jest tu strona.

Nie moĹźe bowiem ufac informacjom banku,

Mysle ze akurat tu mozna zaufac informacji z banku, to jest proste do
obliczenia.

który juz wykazał się
niestarannością i bałaganem.

Nie wydaje mi sie, chyba ze tak nazywasz praktyke stosowana przez
(prawie) wszystkie banki w Polsce (i nie tylko).

To kwestia kalkulacji oplacalnosci, bank moze sie zastanowic czy wiecej
zaplaci za ew. wadliwie zaksiegowane przelewy, czy za sprawdzanie nazw
beneficjentow. Tak czy owak, poszkodowanymi sa wplacajacy, bo bank
powinien po prostu odbijac takie przelewy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-02 22:47:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"Krzysztof Halasa" m37hpubfdb.fsf@intrepid.localdomain

[...]

Zróbmy eksperyment ,,odwrotny'' -- wpłacajmy na konto Rydzyka, lecz
z dopiskiem ,,Cioci Krzysztofa Halasa''. :) Za jakiś czas Krzysztof
Halasa zwróci się do mBanku (poprzez grupy dyskusyjne -- czyli mniej
więcej tak, jak Rydzyk do mBanku się zwrócił) z żalem i z pretensjami.

Zobaczymy, czy i tym razem mBank przyniesie w zębach pieniądze... ;)

Data: 2010-03-03 10:09:27
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:hmk3m7$pge$2inews.gazeta.pl...

[...]

Dobre :)

Podsunąłeś pomysł: wpłacić parę milionów na nr konta fundacji, ale z innym nazwiskiem - a po paru miesiącach publicznie, w mediach zażądać natychmiastowego zwrotu. Fundacja leży finansowo :)

Pzdr.
k.

Data: 2010-03-03 08:49:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"kashmiri" hmkueo$b37$1@news.onet.pl

Podsunąłeś pomysł: wpłacić parę milionów

Nie trzeba milionów. Rydzykowi też nie wpłacono na lewe konto milionów.
Trzeba być pomylonym do kwadratu, aby na to lewe konto wpłacać -- raz,
gdyż to Rydzyk a dwa, że to lewe konto.

na nr konta fundacji, ale z innym
nazwiskiem - a po paru miesiącach publicznie, w mediach zażądać
natychmiastowego zwrotu. Fundacja leży finansowo :)

Dlaczego fundacja leży finansowo?

Podejrzewam, że bank po prostu nie odda. :)

Data: 2010-03-03 18:45:36
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:

Podsunąłeś pomysł: wpłacić parę milionów na nr konta fundacji, ale z
innym nazwiskiem - a po paru miesiącach publicznie, w mediach zażądać
natychmiastowego zwrotu. Fundacja leĹźy finansowo :)

Nie ma szans by to przeszlo. Sorbnetem moze jeszcze?

Chociaz z drugiej strony, mBank, sam nie wiem :-)
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-03 22:41:25
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora
[...]

eh nie, można w kilku ratach... ważne żeby nazwisko adresata było czyjeś inne, a nr konta - fundacji. Kiedy już te niespodziewane miliony ładnie zagospodarują (na nowe samochody, częstotliwości radiowe itp.), należy głośno i medialnie zrobić z nich złodziei i zażądać zwrotu...

Data: 2010-03-03 22:45:13
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> napisał w wiadomości news:hmmagm$30p$1news.onet.pl...
[...]

Ty jesteś jednak głupszy niz nawet norma rekruta sowieckiego przewiduje!;-))
Zanim jednak napiszę  wiecej o tej głupocie podkreslę, Ĺźe dureń kashmiri przyznaje, Ĺźe chciałby celowo i podstepem wmanewrowac fundację Radia Maryja w sytuację mająca ją poniĹźyć i poderwac jej renomę, a takĹźe spowodowac jej straty finansowe mimo, ze nie zrobiłaby ona nic w celu osiągnięcia nienaleĹźnych korzyści. Innywi słowy ten dureń marzy, aby podstepem niewinną ofiare obecnego przestępstwa zrĂłwnać z celowo i z premedytacja działającymi teraz przestępcami. Myslę, ze takie działanie nie byłoby bezkarne (choć nalezałoby udowodnic premedytację, do czego ten post mĂłgłby być dowodem)

A poza tym jego pomysł jest po prostu głupi (co nie dziwota, znając posty tego osobnika);-))
1.przede wszystkim aby tylko spróbowac cokolwiek takiego zrobić, musiałby miec owe miliony, a zwykle głupcy ich nie mają;-))
2. nie ma Ĺźadnych podstaw, aby wmawiać, Ĺźe fundacja zaakceptowałaby owe "miliony" napływające na jej konto, a  adresowane na kogos innego. Radio Maryja na swoją działalność otrzymuje relatywnie b. niewielkie środki (jedynie roczny  zysk TVN wystarczyłby na OIDP 41 lat działalności RM), a więc takie wpłaty nie uszłyby uwadze. A Radio Maryja jest niezwykle uczciwe i skrupulatne w swojej działalności, -wielokrotne, liczne kontrole dotychczas nie wykazały ĹťADNYCH nieprawidłowości w jego działaniu!!
3. gdyby jednak załozyć roboczo  nieprawdopodobną sytuację, ze wpłaty te zostałyby przyjęte to beneficjent, w przeciwienstwie do banku, nie ma zadnego obowiązku  śledzic tytuły wpłat. -oczywiscie moĹźe to robic, ale prawo tego mu nie nakazuje bezwzględnie.
Poniewaz w opisywanej sytuacji, w przeciwieństwie do obecnego oszustwa, RM nie podejmowało najmniejszych działań w celu wprowadzenia wpłacającego w błąd to owszem, (jak pokazuje praktyka sądownicza) zostałoby zobowiązane do zwrotu przyjętych, a zagospodarowanych pieniędzy, ale w ratach i to takich, aby nie naruszaly one interesów spłacającego. No, np spłata w ciągu 40 lat..;-)
4. winnym przekazania takich pieniędzy byłby ponownie bank, który nie dochował należytej staranności.

p47

Data: 2010-03-04 10:05:35
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora
p47 (<karolakowie1@wp.pl>) ma odwage pisac:

[...]

Gdzieś tak napisałem? Umiejętności czytania z podstawówki się kłania.

/ciach/
[...]
udowodnic premedytację, do czego ten post mógłby być dowodem)

/ciach/

[...]

To wnioskowanie o "uczicowści" na podstawie "wyników kontroli" normalnie powala. Coś w stylu sylogizmu: "nie widać, a więc nie istnieje".
Taka logika to u was w Aninie powszechna?

/ciach/
[...]

Bankowi teĹź nie.

[...]
pieniędzy, ale w ratach i to takich,  aby nie naruszaly one interesĂłw
spłacającego. No, np spłata w ciągu 40  lat..;-)

Tak? No chyba że wyrok wydawałby sąd religijny.

4. winnym przekazania takich pieniędzy byłby ponownie bank, który nie dochował należytej staranności.

Och, to może w ogóle sąd obciążyłby bank? Przecież to bank jest winny, niech ponosi konsekwencje!
Już lecę zakładać fundację.

k ;)

Data: 2010-03-05 03:25:05
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
[...]

eh nie, moĹźna w kilku ratach...

Tak czy owak, nierealne - wieksze przelewy ogladane sa dokladnie.
Granica na pewno jest rozna, ale blizsza sumie podlegajacej zgloszeniu.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-03 22:51:51
Autor: MarekZ
pralnia Ojca Dyrektora
Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3d3zlb8ov.fsf@intrepid.localdomain...

Nie ma szans by to przeszlo. Sorbnetem moze jeszcze?

Chciałem tutaj zauważyć, że wykonywałem takie eksperymenty z Sorbnetem (niezgodność danych beneficjenta, choć fakt, że właściciele rachunku to były zawsze osoby fizyczne a nie osoby prawne) i dochodziło!

Data: 2010-03-04 00:40:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"MarekZ" hmmlfl$vio$1@srv.cyf-kr.edu.pl

Chciałem tutaj zauważyć, że wykonywałem takie eksperymenty z Sorbnetem
(niezgodność danych beneficjenta, choć fakt, że właściciele rachunku to były
zawsze osoby fizyczne a nie osoby prawne) i dochodziło!

Do rękoczynów? Zróbmy naprawdę eksperyment -- wpłaćmy tej kreaturze po
jednym groszu i zażądajmy zwrotu!!! (przekazania wpłaconego szmalu temu,
kto wskazany jest literkami albo zwrócenia wpłat nadawcom) Zobaczymy, czy
równość obywateli wobec prawa (o którą dopominała się ta kreatura) jest
fikcją, czy rzeczywistością w Polsce. :) Mnie wychowali tak, że ze
wszystkiego trzeba czerpać korzyści!!! Lepiej (jak mawiała moja matka)
z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć. :) Na religiach wbijali mi
w głowę, że Bóg nie śpi i na wszystko trzeba patrzeć jak na dar Boga!

   Na przykład pad mojego notebooka to kara połączona z łaską -- podpowiedź
   Boga, że muszę z jednej strony wyposażyć swoje dwie staruteńkie stacjonarki
   w USB 2 i SATAnizm, z drugiej zaś, że muszę kupić nowy notebook na wszelki
   wypadek oraz dyski na bakapy... :)

   A co zyskujemy dzięki tym lewym blankietom? Wiedzę o Rydzyku!

Na czym rzekomo zależy Rydzykowi? Na duszy ludzkiej czy na szmalu?

Złapał złodzieja -- wg nauki rzymskokatolickiej taki złodziej nie jest
złym człowiekiem, ale człowiekiem, który uległ złu! Lekarz (tu -- duchowny,
czyli ksiądz udostępniający swych ust samemu Chrystusowi) potrzebny jest
choremu, nie zdrowemu. Chorych/grzeszników Bóg powołuje na swoją służbę,
nie sprawiedliwych! I potrafi wynosić na ołtarze najzatwardzialszych
zbrodniarzy, o ile ci wykażą chęć współpracy z Nim i tak zwaną skruchę. :)
Jednym z takich bandytów uświęconych jest tak zwany dobry łotr; inni to
osoby takie jak Maria Magdalena... Przykładów jest cała masa. :)

Co Rydzyk, jako sługa Boży, powinien był uczynić ze złapanym złodziejem?
Przede wszystkim powinien był zobaczyć w nim dzieło Boskie -- dziecko Boże!!!
Dar Boży!!! Dziecko Boże opętane złą wolą przez szatana -- być może wbrew
woli tegoż Bożego dziecka!!! (a więc powinien był zobaczyć nie tyle samego
złodzieja, co ofiarę szatańskiej działalności)

Jak powinien zachować się sługa Boży w takiej sytuacji?
Powinien walczyć o duszę dziecka Bożego, którą diabeł złapał w sidła
pożądania cudzej własności, żerując być może na złej kondycji finansowej
i straszliwych koniecznościach -- typu operacja żony złodzieja czy edukacja
jego dziecka!!!!!! (być może edukacja w szkole Rydzyka!)

Rydzyk, jako dobry pasterz, powinien uwikłaną w potrzaski owieczkę uwolnić
z sideł szatańskich, zresocjalizować, :) uzdrowić duchowo i zwrócić Bogu!!!
(na to bierze szmal -- to jego powinność) Wówczas miałby swój skarb w Niebie!!!
Tymczasem ta kreatura drze się na całe gardo, że mBank jest nieuczciwy, bo ktoś
wydrukował blankiety do wpłat z numerem konta, które nie należy do LuksaWeritasa,
lecz z nazwą RadioMaryja!!! (czy mBank drukował lub opiniował te blankiety?!?!)

Spójrzcie wreszcie Wy oczami zdobywców i darbiorców!!! Dostaliście dar od Boga -- pouczenie!!

Widzicie na własne oczęta swe, że Rydzykowi bardziej zależy na paru groszach
    (sprawne oczęta pocztówek czy bankierek na pewno w pierwszych godzinach
    ,,życia'' blankietu zauważyły, że to jakaś lewizna (toż wiedzą z doświadczenia,
    że RR nie w mBanku ma swoje konto) i prawie na pewno na to konto nie wpłynęło
    wiele złotówek)
niż na nieśmiertelnej duszy ludzkiej!!!

IMO złodziej miał świadomość szybkiego wykrycia spisku przeciwko ,,wolnym
mediom'' -- toż Założycielowi daleko do merdania się z bankiem_dla_wytrwałych,
jakim bez wątpienia jest mBankowa część BRE! Założyciel raczej ;) potrzebuje
dyskrecji, komfortu, stabilności i poważania -- czyli tego, co oferują dopiero
banki z marmuru, i to z naturalnego marmury, nie sztucznego czy z innej wypiekanki
terakotowo-glazurowej greckiego typu!!! Pocztówka czy bankierka widzi chyba natychmiast,
że bankiem odbierającym jest śmieszny (jak na takie cele) mBank i z całą pewnością
w ciemiona  nie jest bita zbyt mocno!

Babcia czy dziadek (czy inny p47) może nie wiedzieć, do kogo należy dany numerek
konta, ale nie pracowniczka banku czy poczty!!! Ja, gdy drukowałem ,,swoje''
blankiety w mig nauczyłem się na pamięć numerów kont ,, kilku'' organizacji
charytatywnych i tego rodzaju oszukanie mnie byłoby raczej niemożliwe! Nie
znałem na pamięć całych numerów, ale wiedziałem, że są tam takie czy inne
zlepki cyferek i do dziś pamiętam, że taki na przykład Licheń miał swe konto
wówczas w Wielkopolskim Kredytowym. :) Do dziś pamiętam ,,wygląd'' tego numeru.
(pamiętam tak, jak pies-przewodnik rozpoznaje napisy na autobusach -- po kształcie)

Nie bronię złodzieja (choć warto zauważyć, że w kraju jest nędza) ale atakuję Rydzyka. :)
Toż Rydzyk -- to duchowny w służbie Boga!!! Na dodatek -- sam jest złodziejem!! :)
Dodam jeszcze, że Chrystusa ostrzega, iż największym grzesznikiem jest ten, kto samego
siebie uważa za niegrzesznika, gdyż ludzka natura ulega złu i każdy człowiek grzeszy. :)

Czasami nawet Bóg usprawiedliwia grzeszenie -- lepiej okraść bogacza i najeść się, niż umrzeć z głodu!
Dawid bodajże okradł samego Boga, zjadając tak zwane chleby pokładane, gdy był głodny. :)

Czyż Rydzyk nie powinien był gromadzić ,,węgli rozgrzanych'' na głowie złodzieja?
Czyż nie powinien był złapać złodzieja i ,,nakarmić''? Może dać pracę (na przykład
poligrafa) może dać edukację dziecku, może zapewnić opiekę medyczną żonie złodzieja?...

Zawsze mnie uczono na religiach i pogadankach czy innych kazaniach, że Chrystusa
nie strzelał z karabinu maszynowego do swych oprawców, wisząc na krzyżu, choć mógł
to uczynić. :) (może niedokładnie -- ale efekt by mógł uzyskać właśnie ten)
Chrystus, kochając ludzi, prosił Boga o wybaczenie nierozumnym i nieświadomym,
a żołnierzowi, który go dobił włócznią, uzdrowił wzrok...

No i... Zawsze i wszędzie ta nauka (rzymskokatolicka) nazywał mi, abym starał
się żyć tak, jak Chrystus... Abym starał się naśladować Go w swych decyzjach...

-=-

Wracając do tego, od czego zaczynałem -- ja gotowy jestem wpłacić Rydzykowi jeden
grosz, aby przekonać się, czy tym razem jakiś bank odniesie pieniądze w zębach. :)

Data: 2010-03-05 03:27:21
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> writes:

Chciałem tutaj zauważyć, że wykonywałem takie eksperymenty z Sorbnetem
(niezgodność danych beneficjenta, choć fakt, że właściciele rachunku
to były zawsze osoby fizyczne a nie osoby prawne) i dochodziło!

Jakie byly przykladowe nazwy beneficjentow (prawdziwego i rzekomego)?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-02 22:48:45
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m37hpubfdb.fsfintrepid.localdomain...
[...]

Pomijasz okoliczności i czynnik czasu. Bank mĂłgł (teoretycznie), a nawet powinien odsyłać pieniądze ofiarodawcom, gdyby stwierdził niezgodność nazwy właściciela  konta z nazwą deklarowanego beneficjenta. Na marginesie zauwaĹźe, Ĺźe nie wiemy, komu bank otworzył to konto i jaką nazwe mu podano i dlaczego ją zaaprobował. Wiedzę na ten temat ma tylko bank, sprawca i ... piszący tu  osobnik o ksywie "zwyklyklientzwyklychbankĂłw" ,- ciekawy, ktĂłrego z tych 2  podmiotĂłw on reprezentuje?...
Ale w momencie, gdy bank powziął więdze (w wyniku zawiadomienia o okolicznościach sprawy zgłoszoną przez prawdziwą fundację) to już nie wolno mu było pieniędzy odsyłac, ale zgodnie z przywołanymi przepisami MUSIAŁ je zablokować!

mBank dodatkowo uznał swoją winę

I slusznie, bo byl winny tego, ze nie sprawdzil nazwy beneficjenta. Ale
to wina wzgledem wplacajacych.

I dlatego ks. Rydzyk wzywa do wyrĂłwnania ICH strat i zbiera dane poszkodowanych.

[...]

Oczywiscie, to poza dyskusją.

[...]

Jednak fundacja tez jest stroną, bo to ona pozbawiona została przeznaczonych dla niej datków.
Celem przestępstwa było zagarniecie przekazywanych jej datków. Można dyskutowac, czy wysyłane pieniądze były jeszcze ofiarodawców, czy już fundacji. MZ już fundacji.

Nie moĹźe bowiem ufac informacjom banku,

Mysle ze akurat tu mozna zaufac informacji z banku, to jest proste do
obliczenia.

Proste do obliczenia jest jesli ma się wgląd w księgi banku,. Oczywiscie bank fundacji ksiąg nie udostępni, co normalne, a więc to kwestia zaufania. Lepiej miec dowód w postaci dowodów wpłaty.;-)

który juz wykazał się
niestarannością i bałaganem.

Nie wydaje mi sie, chyba ze tak nazywasz praktyke stosowana przez
(prawie) wszystkie banki w Polsce (i nie tylko).

Nawet powszechna niestaranność pozostaje niestarannością;-)

Na marginesie,- skąd pewność, że wszyscy tak robią?

p47

Data: 2010-03-03 10:05:34
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora

"p47" <karolakowie1@wp.pl> wrote in message news:hmk1pn$s97$1nemesis.news.neostrada.pl...

/ciach/

[...]

Proszę o wskazanie artykułu z ustawy Prawo bankowe, który by *nakazywał* bankowi zablokowanie tych środków. Chyba że sobie ten artykuł właśnie wymyśliłeś (na potrzeby swoje albo fundacji RM).

Można dyskutowac, czy wysyłane pieniądze były jeszcze ofiarodawców, czy już fundacji. MZ już fundacji.

Oczywiście wszystko jest ich. Typowa logika czarnych.
Proszę o odpowiedni paragraf z Kodeksu cywilnego jako podstawę prawną.

Na marginesie,- skąd pewność, że wszyscy tak robią?

Weryfikacja nazwy odbiorcy w polskej bankowości była wielokrotnie sprawdzana przez grupę, zapraszam do archiwum.

k.

Data: 2010-03-03 18:42:41
Autor: Krzysztof Halasa
pralnia Ojca Dyrektora
"p47" <karolakowie1@wp.pl> writes:

Pomijasz okoliczności i czynnik czasu. Bank mógł (teoretycznie), a
nawet powinien odsyłać pieniądze ofiarodawcom, gdyby stwierdził
niezgodność nazwy właściciela  konta z nazwą deklarowanego
beneficjenta.

Wlasnie. Niezaleznie od okolicznosci i czynnika czasu. Dopiero gdyby to
sie nie udalo, to moglby sie zastanawiac nad czyms innym, np. nad
przeksiegowaniem tych pieniedzy na specjalne konto itd.

Na marginesie zauważe, że nie wiemy, komu bank otworzył
to konto i jaką nazwe mu podano i dlaczego ją zaaprobował.

mBank ma chyba dosc ograniczona oferte, nie? Wiemy komu tego konta nie
otworzyl.

[...]

Przeciez sam napisales, a ja podkreslilem, ze tylko mogl.
Tyle ze kolejnosc jest inna - blokada to pierwszy krok, nie ostatni.

Ale to moze tylko miec sens np. do dzialania w imieniu wplacajacych.
Sama fundacja nie jest tu strona.

Jednak fundacja tez jest stroną, bo to ona pozbawiona została
przeznaczonych dla niej datkĂłw.
Celem przestępstwa było zagarniecie przekazywanych jej datków. Można
dyskutowac, czy wysyłane pieniądze były jeszcze ofiarodawców, czy już
fundacji. MZ juĹź fundacji.

One nie byly ani "juz" fundacji, ani w ogole fundacji. To nie bylo konto
fundacji, tylko (przypuszczalnie) przestepcy, a byc moze np. jakiegos
bezdomnego.

To ze wplacajacy mieli intencje zaplacic fundacji (czy komu tam trzeba),
to zupelnie inna i nie zwiazana sprawa.

Proste do obliczenia jest jesli ma się wgląd w księgi banku,.

Mam nadzieje ze bank jednak ma wglad do swoich ksiag :-)

Oczywiscie bank fundacji ksiąg nie udostępni, co normalne, a więc to
kwestia zaufania. Lepiej miec dowód w postaci dowodów wpłaty.;-)

Przeciez nie ma takiej praktycznej mozliwosci, by te dowody wplat daly
wieksza, albo nawet taka sama sume jak ta z banku. Myslisz ze bankowi
zalezy na zanizeniu sumy? Bank i tak tych pieniedzy nie moze zatrzymac
dla siebie, co im za roznica?

[...]

Z obserwacji.
Niektorzy weryfikuja przy wiekszych kwotach. Nie wiem czy 100% bankow
tak robi, ale jest to powszechne.

Tak w ogole, to jest kwestia kalkulacji i odpowiedzialnosci, a nie
starannosci.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-02 23:47:22
Autor:
pralnia Ojca Dyrektora
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał(a):
po awanturze "mBank: złodziejski bank" z kluczowymi słowami
takimi jak "Jeżeli ten mBank jest uczciwy..."

Jeżeli bank uznał to za oszustwo, to nie powinień zwrócić kwot przelewów/wpłat
do nadawców???
Od kiedy antena radia/ pasmo tv czy inne mass media mają w bankowości moc
sprawczą? :)))

Data: 2010-03-03 01:58:35
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik <newsroomy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hmk82a$8sb$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wg mnie bank postapił prawidłowo nie zwracając pieniedzy nadawcom; - intencją darczynców było bowiem przekazanie ich datków Fundacji Radio Maryja i bank przekazując środki fundacji uczynił zadość ich życzeniu. Wysłane pieniądze trafiły (przynajmniej wg oświadczenia banku) do właściwego adresata.

p47

Data: 2010-03-03 01:28:22
Autor:
pralnia Ojca Dyrektora
p47 <karolakowie1@wp.pl> napisał(a):

> [...]
>
> -- Wg mnie bank postapił prawidłowo nie zwracając pieniedzy nadawcom; - intencją darczynców było bowiem przekazanie ich datków Fundacji Radio Maryja i bank przekazując środki fundacji uczynił zadość ich życzeniu. Wysłane pieniądze trafiły (przynajmniej wg oświadczenia banku) do właściwego adresata.

Poczekaj... ZAŁÓŻMY, ŻE 1000 osób robi przelewy/wpłaty na to  dziwne konto w B
podając swoje dane jako nadawcy. Wychodzi, że to przekręt i bank B w geście
dobrej woli blokuje lewe konto a sumę  przelewów przekazuje do właściwego
adresata (np. w worku czy 1 przelewem 'korekcyjnym') Normalnie odbiorca datków wydrukowałby sobie wyciag z konta i miałby tam kwoty
wpłat od 1000 osób wraz z danymi nadawców a tu będzie miał np. 'uznanie
reklamacji' czy 'z dobrej woli'  i 1 kwotę z banku B?

A czy po drodze nie zginą dane pierwotnych nadawców??? Dla przejrzystości bank B powinien zwrócić kwoty do nadawców ze standardową
adnotacją (którą stosuje jeszcze np. Kredyt Bank czy Millennium)

Data: 2010-03-03 02:46:30
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik <newsroomy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hmkdvm$mdr$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Dla przejrzystości bank B powinien zwrócić kwoty do nadawców ze standardową
adnotacją (którą stosuje jeszcze np. Kredyt Bank czy Millennium)

Trzymajmy sie jednak przepisów prawa;-)

W obecnie istniejacej sytuacji bank nie może tych pieniędzy ani zwracac nadawcy, ani też przekazc fundacji,- jak to juz kilkakrotnie pisałem ma OBOWIĄZEK wypływający z prawa bankowego zablokowac owe pieniadze na koncie , jako ze znalazły sie na nim w  wyniku przestepstwa (np.  wyłudzenia przez tych podszywających się pod fundację, ale paragrafów mozna znaleźć wiecej).
Tymczasem bank poczuwając się do winy (albo w celu ratowania twarzy) z WŁASNYCH srodków wypłacił faktycznemu beneficjentowi tych wpłat cała sumę,- tak przynajmniej sam twierdzi. Z chwila powzięcia  podejrzenia, że pieniądze na koncie pochodzą z przestepstwa bank powinien te pieniądze zablokowac i wszcząć odpowiednie procedury.

Oczywiście przed wykryciem przekretu,  jesli prawdziwe są szczegóły dot. tego konta, które znane sa jedynie bankowi i przestepcom, a także zabierającemu tu głos niejakiemu "zwyklyklientwieluzwyklychbankow " (ciekawe, którą z tych dwóch opcji reprezentuje,- mBank chyba nie, bo na bankowosci nie zna się;-)) to bank powinien własnie wpłaty zwracac, z uwagi na rozbiezność między nazwą własciciela konta a podawanym beneficjentem zapisanym na wpłacie. Ale tego nie uczynił i to jest jego niedociągnięcie !

p47

Data: 2010-03-03 10:12:16
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora

"p47" <karolakowie1@wp.pl> wrote in message news:hmkfnb$95m$1nemesis.news.neostrada.pl...

Bredzisz, złotko.

k.

Data: 2010-03-03 02:13:51
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
p47 odpowiedz merytorycznie
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100302&typ=po&id=po31.txt

p47 umiesz rzucać wyzwiska a innym zarzucasz że nie umieją wnieść czegoś
merytorycznego do dyskusji. Proszę, daję Ci szansę, wykazania się siłą
Twoich argumentów. Moja "atakująca radio Maryja" teza brzmi:
-- -
idąc tokiem rozumowania o.Dyrektora wszyscy lub prawie wszyscy proboszczowie
w Polsce popełniają "współudział w złym" bo nie zatrudniają ochroniarzy
którzy obmacywaliby każdą kobietę wchodzącą do kościoła, sprawdzając
czy nie jest ona uzbrojona. W razie strzelaniny, proponuję aresztować
mordercę za zabójstwo a proboszcza za zaniedbanie w zakresie bezpieczeństwa
-- -
A teraz czekam na Twoje kontragumenty. Czekam cierpliwie. Czy się doczekam?

Data: 2010-03-03 11:41:44
Autor:
to bank działał bez należytej staranności i to on odpowiada
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl napisał(a):
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100302&typ=po&id=po31.txt

ND czy organom Ojca Dyrektora można różne rzeczy zarzucać, ale ta informacja:

"Warto przypomnieć, że pytana o sprawę Komisja Nadzoru Finansowego zauważyła,
iż zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego, bank, który nie sprawdził, czy
podany przez klienta numer rachunku zgadza się z nazwą wierzyciela, oznaczoną
w poleceniu przelewu, "działa bez należytej staranności" i ponosi
odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę."

powinna być na czołówkach mediów masowych. Bo ludzie GENERALNIE nie mają
świadomości, że banki NIE SPRAWDZAJĄ danych odbiorcy z nr konta. Darzą system
bankowy pełnym zaufaniem. I nie mają świadomości zagrożeń  płynących z
mechanizmu, którego ofiarą padł m.in. Ojciec Dyrektor. (taki mechanizm skłania wręcz do nadużyć)

Bo ile może być podobnych spraw, które nie zostały nagłośnione, czy nawet nie
wyjdą na jaw? Tzn wyjdą,ale np. przy kontroli skarbowej u nadawcy
przelewu/wpłaty. (US: Proszę Pana pani nie wpłacił na konto tej firmy, ta
firma nie miała nigdy i nie ma takiego konta, itp.)

Data: 2010-03-03 18:48:37
Autor: Krzysztof Halasa
to bank działał i to on odpowiada
" " <newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl> writes:

(US: Proszę Pana pani nie wpłacił na konto tej firmy, ta
firma nie miała nigdy i nie ma takiego konta, itp.)

US tego nie wie, oni moga jedynie powiedziec, ze konta nie ma na liscie.
No moze ktos bardziej rozgarniety, gdy zobaczy numer mBanku, ale nie
liczylbym na to.
Aczkolwiek przy malej sumie, watpie by sprawdzali (tzn. teraz moga
sprawdzac akurat te wplaty, bo jest "afera").
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-03 03:08:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"p47" hmkcth$8ge$1@nemesis.news.neostrada.pl

[...]

A mnie wydaje się, że nie należy iść tą drogą, gdyż pewnego dnia ludzie
będą po prostu słali na dowolne numery, dopisując ,,Radio Maryja''. :)
Ponadto w ten sposób ulotnił się złodziej, który zapewne spróbuje teraz
swych sił w ciekawszy sposób. :)

Data: 2010-03-03 03:32:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

[...]

Należało raczej wykryć oszusta, gdy było to raczej proste. :)
Rozgłoszenie przez Rydzyka sprawy jedynie utrudniło takie namierzenie.
Mądrością Rydzyk tu nie popisał się. :) Nie chodzi mi teraz o naciąganie
prawa i twierdzenie, że Rydzyk utrudnia prokuraturze życie, ale o stwierdzenie
faktu -- w takich sytuacjach warto zachować tak zwaną dyskrecję i spokój. :)

Co jest ważniejsze -- trochę pieniędzy, które mogłyby zaginąć :) czy osoba
złodzieja, który teraz zabierze się za te (czy inne) staruszki inaczej? :)
Można było ograniczyć możliwość wypłacania kartą bankomatową do 50 złotych
dziennie, nie :) tłumacząc właścicielowi, dlaczego tak się dzieje (podając
jako powód czyjeś niedopatrzenie -- mBank słynie z różnych głupich błędów)
i cierpliwie czekać na błąd związany z przelaniem na konto mniej anonimowe
lub na jakiś podobny błąd. Już samo pytanie o powód takiej blokady mogłoby
wiele powiedzieć o delikwencie -- na przykład skąd dzwoni. W ostateczności
można było kartę zablokować.

Przelanie na inne konto jest niebezpieczne -- trzeba mieć to inne konto.
A zablokowanie tego innego jest raczej proste. Ostatecznie można by było
tak uczynić, że delikwent by ujawnił, na jakie konto chce przelać, ale
nie przelałby, gdyż ,,system by się pomylił i wywrócił''...

Tacy ludzie zazwyczaj nie od razu :) połapią się w tym, że dodatkowe :)
utrudnienia są celowe, nie zaś wynikają z beznadziejności polskich banków. :)

Idąc cierpliwie po nitce do kłębka, być może odkryłoby się prawdziwe oszustwa...
Ale tu potrzebna jest współpraca z prokuraturą czy policją. :) (i z Bogiem)

Rydzyk rozgłaszając sprawę, zachował się jak zwykły dureń. :)

Zachował się niemal jak człowiek, który spisał numery rejestracyjne złodzieja, ;)
uciekającego samochodem, który ukradł ten samochód temuż zapisującemu. :)

Ale rozgłaszając, przypomniał (w czas!!) o sprawie stoczni. :)
Nie zdziwiłbym się wcale, gdyby okazało się, że ktoś celowo wydrukował te
blankiety (być może nawet w małej liczbie) tylko po to, aby nagłośnić samą
sprawę stoczni. :) A jeśli nawet te blankiety drukował prawdziwy oszust,
to już na pewno ręką Boska poszła w kierunku przypomnienia ludziom sprawy
stoczni gdańskiej -- kolebki Solidarnoiści. :)

Rydzyk więc ukarał samego siebie. :) I tak powinno być!!! :)
Rydzyk jest jak małpa, którą można złapać na garść ziarna. :)
Wierci się w drzewie dziuplę wielkości garści małpy i sypie się
do wnętrza tejże dziupli ziarno -- małpa wkłada rękę, nabiera
ziarna i nie może wyjąć tejże ręki, gdyż jest ona teraz za duża.
Małpa nie chcąc ,,oddać'' ziarna, daje się złapać cała. :)
(wilk tymczasem potrafi odgryźć uwięzioną łapę -- oby ujść z życiem z zasadzki)

Gdyby Rydzyk był mniej pazerny na pieniądze, znalazłby znacznie więcej, niż rzekomo stracił.
(przede wszystkim szacunek ,,organów ścigania'' -- miałyby dzięki Rydzykowi złodzieja w garści)

Data: 2010-03-03 03:37:19
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
pralnia Ojca Dyrektora
oj, Eneuelu, nie pisz tak szczegółowo bo p47
uzna ześ mój wspólnik w przestępstwie :P

Data: 2010-03-03 10:13:40
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> wrote in message news:3461.0000023d.4b8dcb5fnewsgate.onet.pl...
oj, Eneuelu, nie pisz tak szczegółowo bo p47
uzna ześ mój wspólnik w przestępstwie :P

Ciiiicho, p47 już się domyśla, że to my!

Data: 2010-03-03 08:53:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"kashmiri" hmkuml$bhm$1@news.onet.pl

> oj, Eneuelu, nie pisz tak szczegółowo bo p47
> uzna ześ mój wspólnik w przestępstwie :P

Ciiiicho, p47 już się domyśla, że to my!

Na pewno poznał już naszą działalność karcianą...
BTW -- na moich oczach ekspedientka demontowała
i montowała urządzenie czytające karty i PINy -- nic
nie wybuchło a zmontowanym czytaniem odczytano moją kartę paskową...

Cholera.... Ooops -- przepraszam...
Znów cały zarobek pójdzie na marne... ;)

Data: 2010-03-03 07:18:47
Autor: pyrtek
Fraudy Re: pralnia Ojca Dyrektora
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
[...]

Nie chciałbym wskazywać drogi potencjalnym złodziejom, ale kasę na lewo wylewa się za pomocą Western Union. Niekoniecznie w Polsce. Zero identyfikacji odbiorcy gotówki.
(np: http://petitions.number10.gov.uk/InterFraud/ lub google )

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-03-03 08:56:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Fraudy Re: pralnia Ojca Dyrektora

"pyrtek" hmkv09$bu8$1@news.onet.pl

[...]

Nie, no tak nie można... Wszycy się zdemaskujemy? ;)

Data: 2010-03-03 18:54:09
Autor: Krzysztof Halasa
pyrtek <upixb_at_lykamspam_pl@null.com> writes:

Nie chciałbym wskazywać drogi potencjalnym złodziejom, ale kasę na
lewo wylewa się za pomocą Western Union. Niekoniecznie w Polsce. Zero
identyfikacji odbiorcy gotĂłwki.

Bez sensu, przeciez tu chodzi o to, by nie mozna bylo ustalic tozsamosci
zadnej osoby, bioracej udzial w procederze. Do tego, zwlaszcza biorac
pod uwage mBank, nadaja sie bankomaty.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-04 02:16:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Fraudy Re: pralnia Ojca Dyrektora

"Krzysztof Halasa" m34okxb8am.fsf@intrepid.localdomain

Bez sensu, przeciez tu chodzi o to, by nie mozna bylo ustalic tozsamosci
zadnej osoby, bioracej udzial w procederze. Do tego, zwlaszcza biorac
pod uwage mBank, nadaja sie bankomaty.

Kartę można było zablokować i złodziej pokusiłby się o przelanie.
Można nawet było pozostawić te lewe blankiety i śmiać się ze złodzieja,
kierując wpłaty na konto LuksaWeritasa. :) Można było nawet modlić się
w intencjach dobrodzieja, który własnym sumptem ;) wydrukował blankiety
przynoszące zysk Weritasowi. :)

Ale do tego trzeba być kimś. :) Pieniacz tak nie postąpi. :)

-=-

IMO należało po ciuchu :) zablokować możliwość wypłacania pieniędzy
kartą bankomatową i czekać cierpliwie na błąd złodzieja, po czym go
capnąć go za dupsko przy okazji przelania. :) Gdyby ów pienił się,
dopytując, dlaczego karta nie daje szmalu, należało go uspokajać
i obiecywać przysłanie nowej karty... :)

A w razie dokonania zlecenia przelewu, należało szybciuteńko sprawdzić,
do kogo należy konto odbiorcy i skąd poszło zlecenie przelewu, ale szmalu
nie należało wypuszczać, chyba że szło o malutką kwotę, której nie byłoby
żal stracić... :) Na przelew banki mają dwa dni... To straszne :) dużo czasu. :)

Ale Ojcu ;) zabrakło pokory -- nie zwrócił się do specjalistów i profesjonalistów,
lecz podjął kroki na własną rękę. :) Zapatrzony w ulatniające się złotówki, narobił
szumu, choć rozsądek podpowiadał, że najskuteczniejszym rozwiązaniem jest powiadomienie
nie całego świata (w tym i złodzieja, który jak nikt inny nasłuchiwał wieści z tego
ogródka) lecz mBanku i ,,organów''... :)

Ojciec użył swej broni -- mediów!!! Użył, aby obudzić do przeklinania Moherowe Berety!

Ktoś tu pisał, że Bóg odbiera rozum temu, kogo chce ukarać. :)

Ojciec nie tylko wypuścił z rąk złodzieja i pokazał, że w wolnej Polsce
nie ma zaufania ani do banków, ani do ,,organów'', a jedynie do swej
paraformacji Moherowych Beretów, ale na domiar złego ;) przypomniał
światu o tym, że jest złodziejem. :)

Wracając do stoczni -- sprytnie!! Radio traciło popularność, więc trzeba było
zmienić zakres działalności na taką, która by dawała szmal. W Polsce dobrym
źródłem dużych pieniędzy są szkoły wyższe. :) Rydzyk więc ogłosił, że zbiera
na ratowanie kolebki Solidarności i zbudował za to szkołę, z której teraz
ciągnie zyski. :)

Być może nawet samo radio nie przynosi Rydzykowi zysku. :)
Być może staje się ów Rydzyk kimś na kształt Urbana -- Radio
pozwala na wygadanie się, a szmal robiony jest na czym innym. :)

Szkoła to bezpieczny biznes -- nikt nie sprawdza, czy robota została
wykonana poprawnie. :) Kosi się szmal od studentów, od państwa, miasta,
z UE, z organizacji pozarządowych, międzynarodowych fundacji, czy od
ofiarodawców nieświadomych swojej głupoty... Za nic nie bierze się
odpowiedzialności -- to nie fabryka samochodów, które mogą rozsypać
się na drodze, jeśli zostaną źle wykonane...

Data: 2010-03-03 03:06:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

 <newsroomy@gazeta.SKASUJ-TO.pl>  hmk82a$8sb$1@inews.gazeta.pl

Jeżeli bank uznał to za oszustwo, to nie powinień zwrócić kwot przelewów/wpłat
do nadawców???

No właśnie. :) Chyba byłoby to rozsądniejsze, o ile byłaby taka możliwość. :)

Od kiedy antena radia/ pasmo tv czy inne mass media mają w bankowości moc
sprawczą? :)))

Od kiedy? To proste pytanie. Należy zapytać raczej: Do kiedy tak ma być? :)

Ja bym wolał, aby ten stan rzeczy (nadludzkość duchownych) został
jak najszybciej zamieniony w normalny. :)

pralnia Ojca Dyrektora