pralnia Ojca Dyrektora

Data: 2010-03-02 23:47:22
Autor:
pralnia Ojca Dyrektora
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał(a):
po awanturze "mBank: złodziejski bank" z kluczowymi słowami
takimi jak "Jeżeli ten mBank jest uczciwy..."

Jeżeli bank uznał to za oszustwo, to nie powinień zwrócić kwot przelewów/wpłat
do nadawców???
Od kiedy antena radia/ pasmo tv czy inne mass media mają w bankowości moc
sprawczą? :)))

Data: 2010-03-03 01:58:35
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik <newsroomy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hmk82a$8sb$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wg mnie bank postapił prawidłowo nie zwracając pieniedzy nadawcom; - intencją darczynców było bowiem przekazanie ich datków Fundacji Radio Maryja i bank przekazując środki fundacji uczynił zadość ich życzeniu. Wysłane pieniądze trafiły (przynajmniej wg oświadczenia banku) do właściwego adresata.

p47

Data: 2010-03-03 01:28:22
Autor:
pralnia Ojca Dyrektora
p47 <karolakowie1@wp.pl> napisał(a):

> [...]
>
> -- Wg mnie bank postapił prawidłowo nie zwracając pieniedzy nadawcom; - intencją darczynców było bowiem przekazanie ich datków Fundacji Radio Maryja i bank przekazując środki fundacji uczynił zadość ich życzeniu. Wysłane pieniądze trafiły (przynajmniej wg oświadczenia banku) do właściwego adresata.

Poczekaj... ZAŁÓŻMY, ŻE 1000 osób robi przelewy/wpłaty na to  dziwne konto w B
podając swoje dane jako nadawcy. Wychodzi, że to przekręt i bank B w geście
dobrej woli blokuje lewe konto a sumę  przelewów przekazuje do właściwego
adresata (np. w worku czy 1 przelewem 'korekcyjnym') Normalnie odbiorca datków wydrukowałby sobie wyciag z konta i miałby tam kwoty
wpłat od 1000 osób wraz z danymi nadawców a tu będzie miał np. 'uznanie
reklamacji' czy 'z dobrej woli'  i 1 kwotę z banku B?

A czy po drodze nie zginą dane pierwotnych nadawców??? Dla przejrzystości bank B powinien zwrócić kwoty do nadawców ze standardową
adnotacją (którą stosuje jeszcze np. Kredyt Bank czy Millennium)

Data: 2010-03-03 02:46:30
Autor: p47
pralnia Ojca Dyrektora

Użytkownik <newsroomy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hmkdvm$mdr$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Dla przejrzystości bank B powinien zwrócić kwoty do nadawców ze standardową
adnotacją (którą stosuje jeszcze np. Kredyt Bank czy Millennium)

Trzymajmy sie jednak przepisów prawa;-)

W obecnie istniejacej sytuacji bank nie może tych pieniędzy ani zwracac nadawcy, ani też przekazc fundacji,- jak to juz kilkakrotnie pisałem ma OBOWIĄZEK wypływający z prawa bankowego zablokowac owe pieniadze na koncie , jako ze znalazły sie na nim w  wyniku przestepstwa (np.  wyłudzenia przez tych podszywających się pod fundację, ale paragrafów mozna znaleźć wiecej).
Tymczasem bank poczuwając się do winy (albo w celu ratowania twarzy) z WŁASNYCH srodków wypłacił faktycznemu beneficjentowi tych wpłat cała sumę,- tak przynajmniej sam twierdzi. Z chwila powzięcia  podejrzenia, że pieniądze na koncie pochodzą z przestepstwa bank powinien te pieniądze zablokowac i wszcząć odpowiednie procedury.

Oczywiście przed wykryciem przekretu,  jesli prawdziwe są szczegóły dot. tego konta, które znane sa jedynie bankowi i przestepcom, a także zabierającemu tu głos niejakiemu "zwyklyklientwieluzwyklychbankow " (ciekawe, którą z tych dwóch opcji reprezentuje,- mBank chyba nie, bo na bankowosci nie zna się;-)) to bank powinien własnie wpłaty zwracac, z uwagi na rozbiezność między nazwą własciciela konta a podawanym beneficjentem zapisanym na wpłacie. Ale tego nie uczynił i to jest jego niedociągnięcie !

p47

Data: 2010-03-03 10:12:16
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora

"p47" <karolakowie1@wp.pl> wrote in message news:hmkfnb$95m$1nemesis.news.neostrada.pl...

Bredzisz, złotko.

k.

Data: 2010-03-03 02:13:51
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
p47 odpowiedz merytorycznie
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100302&typ=po&id=po31.txt

p47 umiesz rzucać wyzwiska a innym zarzucasz że nie umieją wnieść czegoś
merytorycznego do dyskusji. Proszę, daję Ci szansę, wykazania się siłą
Twoich argumentów. Moja "atakująca radio Maryja" teza brzmi:
-- -
idąc tokiem rozumowania o.Dyrektora wszyscy lub prawie wszyscy proboszczowie
w Polsce popełniają "współudział w złym" bo nie zatrudniają ochroniarzy
którzy obmacywaliby każdą kobietę wchodzącą do kościoła, sprawdzając
czy nie jest ona uzbrojona. W razie strzelaniny, proponuję aresztować
mordercę za zabójstwo a proboszcza za zaniedbanie w zakresie bezpieczeństwa
-- -
A teraz czekam na Twoje kontragumenty. Czekam cierpliwie. Czy się doczekam?

Data: 2010-03-03 11:41:44
Autor:
to bank działał bez należytej staranności i to on odpowiada
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl napisał(a):
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100302&typ=po&id=po31.txt

ND czy organom Ojca Dyrektora można różne rzeczy zarzucać, ale ta informacja:

"Warto przypomnieć, że pytana o sprawę Komisja Nadzoru Finansowego zauważyła,
iż zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego, bank, który nie sprawdził, czy
podany przez klienta numer rachunku zgadza się z nazwą wierzyciela, oznaczoną
w poleceniu przelewu, "działa bez należytej staranności" i ponosi
odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę."

powinna być na czołówkach mediów masowych. Bo ludzie GENERALNIE nie mają
świadomości, że banki NIE SPRAWDZAJĄ danych odbiorcy z nr konta. Darzą system
bankowy pełnym zaufaniem. I nie mają świadomości zagrożeń  płynących z
mechanizmu, którego ofiarą padł m.in. Ojciec Dyrektor. (taki mechanizm skłania wręcz do nadużyć)

Bo ile może być podobnych spraw, które nie zostały nagłośnione, czy nawet nie
wyjdą na jaw? Tzn wyjdą,ale np. przy kontroli skarbowej u nadawcy
przelewu/wpłaty. (US: Proszę Pana pani nie wpłacił na konto tej firmy, ta
firma nie miała nigdy i nie ma takiego konta, itp.)

Data: 2010-03-03 18:48:37
Autor: Krzysztof Halasa
to bank działał i to on odpowiada
" " <newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl> writes:

(US: Proszę Pana pani nie wpłacił na konto tej firmy, ta
firma nie miała nigdy i nie ma takiego konta, itp.)

US tego nie wie, oni moga jedynie powiedziec, ze konta nie ma na liscie.
No moze ktos bardziej rozgarniety, gdy zobaczy numer mBanku, ale nie
liczylbym na to.
Aczkolwiek przy malej sumie, watpie by sprawdzali (tzn. teraz moga
sprawdzac akurat te wplaty, bo jest "afera").
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-03 03:08:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"p47" hmkcth$8ge$1@nemesis.news.neostrada.pl

[...]

A mnie wydaje się, że nie należy iść tą drogą, gdyż pewnego dnia ludzie
będą po prostu słali na dowolne numery, dopisując ,,Radio Maryja''. :)
Ponadto w ten sposób ulotnił się złodziej, który zapewne spróbuje teraz
swych sił w ciekawszy sposób. :)

Data: 2010-03-03 03:32:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

[...]

Należało raczej wykryć oszusta, gdy było to raczej proste. :)
Rozgłoszenie przez Rydzyka sprawy jedynie utrudniło takie namierzenie.
Mądrością Rydzyk tu nie popisał się. :) Nie chodzi mi teraz o naciąganie
prawa i twierdzenie, że Rydzyk utrudnia prokuraturze życie, ale o stwierdzenie
faktu -- w takich sytuacjach warto zachować tak zwaną dyskrecję i spokój. :)

Co jest ważniejsze -- trochę pieniędzy, które mogłyby zaginąć :) czy osoba
złodzieja, który teraz zabierze się za te (czy inne) staruszki inaczej? :)
Można było ograniczyć możliwość wypłacania kartą bankomatową do 50 złotych
dziennie, nie :) tłumacząc właścicielowi, dlaczego tak się dzieje (podając
jako powód czyjeś niedopatrzenie -- mBank słynie z różnych głupich błędów)
i cierpliwie czekać na błąd związany z przelaniem na konto mniej anonimowe
lub na jakiś podobny błąd. Już samo pytanie o powód takiej blokady mogłoby
wiele powiedzieć o delikwencie -- na przykład skąd dzwoni. W ostateczności
można było kartę zablokować.

Przelanie na inne konto jest niebezpieczne -- trzeba mieć to inne konto.
A zablokowanie tego innego jest raczej proste. Ostatecznie można by było
tak uczynić, że delikwent by ujawnił, na jakie konto chce przelać, ale
nie przelałby, gdyż ,,system by się pomylił i wywrócił''...

Tacy ludzie zazwyczaj nie od razu :) połapią się w tym, że dodatkowe :)
utrudnienia są celowe, nie zaś wynikają z beznadziejności polskich banków. :)

Idąc cierpliwie po nitce do kłębka, być może odkryłoby się prawdziwe oszustwa...
Ale tu potrzebna jest współpraca z prokuraturą czy policją. :) (i z Bogiem)

Rydzyk rozgłaszając sprawę, zachował się jak zwykły dureń. :)

Zachował się niemal jak człowiek, który spisał numery rejestracyjne złodzieja, ;)
uciekającego samochodem, który ukradł ten samochód temuż zapisującemu. :)

Ale rozgłaszając, przypomniał (w czas!!) o sprawie stoczni. :)
Nie zdziwiłbym się wcale, gdyby okazało się, że ktoś celowo wydrukował te
blankiety (być może nawet w małej liczbie) tylko po to, aby nagłośnić samą
sprawę stoczni. :) A jeśli nawet te blankiety drukował prawdziwy oszust,
to już na pewno ręką Boska poszła w kierunku przypomnienia ludziom sprawy
stoczni gdańskiej -- kolebki Solidarnoiści. :)

Rydzyk więc ukarał samego siebie. :) I tak powinno być!!! :)
Rydzyk jest jak małpa, którą można złapać na garść ziarna. :)
Wierci się w drzewie dziuplę wielkości garści małpy i sypie się
do wnętrza tejże dziupli ziarno -- małpa wkłada rękę, nabiera
ziarna i nie może wyjąć tejże ręki, gdyż jest ona teraz za duża.
Małpa nie chcąc ,,oddać'' ziarna, daje się złapać cała. :)
(wilk tymczasem potrafi odgryźć uwięzioną łapę -- oby ujść z życiem z zasadzki)

Gdyby Rydzyk był mniej pazerny na pieniądze, znalazłby znacznie więcej, niż rzekomo stracił.
(przede wszystkim szacunek ,,organów ścigania'' -- miałyby dzięki Rydzykowi złodzieja w garści)

Data: 2010-03-03 03:37:19
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
pralnia Ojca Dyrektora
oj, Eneuelu, nie pisz tak szczegółowo bo p47
uzna ześ mój wspólnik w przestępstwie :P

Data: 2010-03-03 10:13:40
Autor: kashmiri
pralnia Ojca Dyrektora

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> wrote in message news:3461.0000023d.4b8dcb5fnewsgate.onet.pl...
oj, Eneuelu, nie pisz tak szczegółowo bo p47
uzna ześ mój wspólnik w przestępstwie :P

Ciiiicho, p47 już się domyśla, że to my!

Data: 2010-03-03 08:53:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

"kashmiri" hmkuml$bhm$1@news.onet.pl

> oj, Eneuelu, nie pisz tak szczegółowo bo p47
> uzna ześ mój wspólnik w przestępstwie :P

Ciiiicho, p47 już się domyśla, że to my!

Na pewno poznał już naszą działalność karcianą...
BTW -- na moich oczach ekspedientka demontowała
i montowała urządzenie czytające karty i PINy -- nic
nie wybuchło a zmontowanym czytaniem odczytano moją kartę paskową...

Cholera.... Ooops -- przepraszam...
Znów cały zarobek pójdzie na marne... ;)

Data: 2010-03-03 07:18:47
Autor: pyrtek
Fraudy Re: pralnia Ojca Dyrektora
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
[...]

Nie chciałbym wskazywać drogi potencjalnym złodziejom, ale kasę na lewo wylewa się za pomocą Western Union. Niekoniecznie w Polsce. Zero identyfikacji odbiorcy gotówki.
(np: http://petitions.number10.gov.uk/InterFraud/ lub google )

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-03-03 08:56:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Fraudy Re: pralnia Ojca Dyrektora

"pyrtek" hmkv09$bu8$1@news.onet.pl

[...]

Nie, no tak nie można... Wszycy się zdemaskujemy? ;)

Data: 2010-03-03 18:54:09
Autor: Krzysztof Halasa
pyrtek <upixb_at_lykamspam_pl@null.com> writes:

Nie chciałbym wskazywać drogi potencjalnym złodziejom, ale kasę na
lewo wylewa się za pomocą Western Union. Niekoniecznie w Polsce. Zero
identyfikacji odbiorcy gotĂłwki.

Bez sensu, przeciez tu chodzi o to, by nie mozna bylo ustalic tozsamosci
zadnej osoby, bioracej udzial w procederze. Do tego, zwlaszcza biorac
pod uwage mBank, nadaja sie bankomaty.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-03-04 02:16:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Fraudy Re: pralnia Ojca Dyrektora

"Krzysztof Halasa" m34okxb8am.fsf@intrepid.localdomain

Bez sensu, przeciez tu chodzi o to, by nie mozna bylo ustalic tozsamosci
zadnej osoby, bioracej udzial w procederze. Do tego, zwlaszcza biorac
pod uwage mBank, nadaja sie bankomaty.

Kartę można było zablokować i złodziej pokusiłby się o przelanie.
Można nawet było pozostawić te lewe blankiety i śmiać się ze złodzieja,
kierując wpłaty na konto LuksaWeritasa. :) Można było nawet modlić się
w intencjach dobrodzieja, który własnym sumptem ;) wydrukował blankiety
przynoszące zysk Weritasowi. :)

Ale do tego trzeba być kimś. :) Pieniacz tak nie postąpi. :)

-=-

IMO należało po ciuchu :) zablokować możliwość wypłacania pieniędzy
kartą bankomatową i czekać cierpliwie na błąd złodzieja, po czym go
capnąć go za dupsko przy okazji przelania. :) Gdyby ów pienił się,
dopytując, dlaczego karta nie daje szmalu, należało go uspokajać
i obiecywać przysłanie nowej karty... :)

A w razie dokonania zlecenia przelewu, należało szybciuteńko sprawdzić,
do kogo należy konto odbiorcy i skąd poszło zlecenie przelewu, ale szmalu
nie należało wypuszczać, chyba że szło o malutką kwotę, której nie byłoby
żal stracić... :) Na przelew banki mają dwa dni... To straszne :) dużo czasu. :)

Ale Ojcu ;) zabrakło pokory -- nie zwrócił się do specjalistów i profesjonalistów,
lecz podjął kroki na własną rękę. :) Zapatrzony w ulatniające się złotówki, narobił
szumu, choć rozsądek podpowiadał, że najskuteczniejszym rozwiązaniem jest powiadomienie
nie całego świata (w tym i złodzieja, który jak nikt inny nasłuchiwał wieści z tego
ogródka) lecz mBanku i ,,organów''... :)

Ojciec użył swej broni -- mediów!!! Użył, aby obudzić do przeklinania Moherowe Berety!

Ktoś tu pisał, że Bóg odbiera rozum temu, kogo chce ukarać. :)

Ojciec nie tylko wypuścił z rąk złodzieja i pokazał, że w wolnej Polsce
nie ma zaufania ani do banków, ani do ,,organów'', a jedynie do swej
paraformacji Moherowych Beretów, ale na domiar złego ;) przypomniał
światu o tym, że jest złodziejem. :)

Wracając do stoczni -- sprytnie!! Radio traciło popularność, więc trzeba było
zmienić zakres działalności na taką, która by dawała szmal. W Polsce dobrym
źródłem dużych pieniędzy są szkoły wyższe. :) Rydzyk więc ogłosił, że zbiera
na ratowanie kolebki Solidarności i zbudował za to szkołę, z której teraz
ciągnie zyski. :)

Być może nawet samo radio nie przynosi Rydzykowi zysku. :)
Być może staje się ów Rydzyk kimś na kształt Urbana -- Radio
pozwala na wygadanie się, a szmal robiony jest na czym innym. :)

Szkoła to bezpieczny biznes -- nikt nie sprawdza, czy robota została
wykonana poprawnie. :) Kosi się szmal od studentów, od państwa, miasta,
z UE, z organizacji pozarządowych, międzynarodowych fundacji, czy od
ofiarodawców nieświadomych swojej głupoty... Za nic nie bierze się
odpowiedzialności -- to nie fabryka samochodów, które mogą rozsypać
się na drodze, jeśli zostaną źle wykonane...

Data: 2010-03-03 03:06:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
pralnia Ojca Dyrektora

 <newsroomy@gazeta.SKASUJ-TO.pl>  hmk82a$8sb$1@inews.gazeta.pl

Jeżeli bank uznał to za oszustwo, to nie powinień zwrócić kwot przelewów/wpłat
do nadawców???

No właśnie. :) Chyba byłoby to rozsądniejsze, o ile byłaby taka możliwość. :)

Od kiedy antena radia/ pasmo tv czy inne mass media mają w bankowości moc
sprawczą? :)))

Od kiedy? To proste pytanie. Należy zapytać raczej: Do kiedy tak ma być? :)

Ja bym wolał, aby ten stan rzeczy (nadludzkość duchownych) został
jak najszybciej zamieniony w normalny. :)

pralnia Ojca Dyrektora