pranie ubrań rowerowych z tzw. membra n±

Data: 2010-01-29 12:26:06
Autor: Tans
pranie ubrań rowerowych z tzw. membra n±
Witam! Jakie ¶rodki chemiczne s± polecane do prania ubrań "oddychaj±cych" z tzw. membran± (softshelle, lekkie kurtki rowerowe itp.)? Czy pierze się je tylko ręcznie czy można mechanicznie w pralce (niestety, nie posiadam już odpowiedniej metki z oznaczeniami)?

Tans

Data: 2010-01-29 04:02:35
Autor: player
On 29 Sty, 12:26, Tans <.@.> wrote:
[...]

hey,
Ja windstopper piore recznie - ciepla woda ( 30-40 C ) + plyn do
prania.
Jakies ciuchy nieprzemakalne w plynie do prania goretex'u.
Ogolnie w pralce tez nie powinno sie nic stac, ale to juz zalezy od
jakosci ciuchow.
Mi kiedys z krutki po takim praniu zaczela kruszyc sie i odpadac
membrana ( nie gore )
Widac badziew to byl ;)

--
jay

Data: 2010-01-29 19:56:14
Autor: Rafał Wawrzycki
pranie ubrań rowerowych z tzw. membran±
Dnia 29 sty 2010 w li¶cie [news:2cdd24e2-d105-4517-be17-
9b377624c0e2@q4g2000yqm.googlegroups.com] player [bad-biker@gazeta.pl] napisał(a):

Ogolnie w pralce tez nie powinno sie nic stac, ale to juz zalezy od
jakosci ciuchow.

Windstopper Biemme udało mi się już kilka razy przez pomyłkę uprać w 90 stopniach :)
Wiatroodporny jest nadal jak najbardziej. Zgubił jeno impregnat i przemaka. Ale na deszcz mam co innego.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

Sprzedam rowerowy szpej podróżniczy: http://tiny.pl/hxqkl

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj±c na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Data: 2010-01-29 13:02:35
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2010-01-29 12:26, Tans pisze:
Witam! Jakie ¶rodki chemiczne s± polecane do prania ubrań
"oddychaj±cych" z tzw. membran± (softshelle, lekkie kurtki rowerowe
itp.)? Czy pierze się je tylko ręcznie czy można mechanicznie w pralce

W kazdym sklepie z taka odzieza powinni miec odpowiednie plyny do prania
+ impregnaty, na pewno maja je w sklepach z odzieza gorska. Nalezy
wystrzegac sie tradycyjnych proszkow do prania oraz wszelkich "zwyklych"
plynow do plukania niezaleznie, czy pierzesz recznie, czy w pralce.

Pozdrawiam,
Pawel

Data: 2010-01-29 15:46:13
Autor: ...::QRT::...
Dnia Fri, 29 Jan 2010 12:26:06 +0100, Tans napisał(a):

[...]

to zazy co to membrana i w jakis sposób jest wkomponowana w tkaninę. Jesli ma być nieprzmakalne to najlepiej zachować wszelkie możliwe ¶rodki
ostrożnio¶ci. Ale w sumie nie wiem jakie bo nie posiadam takich ciuchów :)

Jesli to np windstopper czy inna membrana który jest napylona na jak±s
warstwę tkaniny to także jest to do¶ć delikatne i może sie np łuszczyć po
niewłasciwej pielęgnacji. Mi np z koszulki zlazło po 2 latach w miarę
intensywnego używania i prania bez większych ceregieli w zwykłych
proszkach. Jesli jest to laminat np 3 warstwowy czyli tkanina - membrana - tkanina to
wówczas jest to do¶ć odporne i w zasadzie poprostu normalnie się pierze
tyle ze np programem dla deliktnych tkanin. Plyny do płukania nie s± ponoć wskazane w ogóle aczkolwiek ja tego w ogóle
nie uzywam wiec nie wiem :) --
www.warszawski.info

Data: 2010-01-29 16:46:05
Autor: Kostek Wycirowski

"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> schrieb im Newsbeitrag news:19e0uzq2lszg8.3hei1rlck7zr$.dlg40tude.net...
[...]

Ty to chyba jeste¶ ksi±dz, bo nie masz, nie używasz, ale się wypowiadasz. To dokładnie tak jak ksi±dz o rodzinie, albo seksie.

Data: 2010-01-29 17:18:04
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Kostek Wycirowski pisze:

[...]

Czyszczenie łańcucha cyckami też nie jest wskazane. Nie mam cycków,
a wiem. Ty zapewne tez nie masz cycków, a też zapewne wiesz. To, że QRT nie używa płynów zmiękczaj±cych nie oznacza, że nie ma prawa wiedzieć, że do specjalnych tkanin (które posiada) nie należy ich używać.

A swoj± drog± ksi±dz o rodzinie i seksie też się nie powinien
wypowiadać ;-)

Seco

Data: 2010-01-29 17:29:27
Autor: Coaster
Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
Kostek Wycirowski pisze:

[...]

Naprawde? A pastor i pop?

--
PoZdR
"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."

Data: 2010-01-29 19:54:27
Autor: Kostek Wycirowski
pranie ubrań rowerowych z tzw. membran±

"Coaster" >>
A swoj± drog± ksi±dz o rodzinie i seksie też się nie powinien
wypowiadać ;-)

Naprawde? A pastor i pop?

A po co głupio pytasz? Jak w/w żonaci, to czemu nie?  Zawsze jako jego owieczka można sprawdzić jak swoje nauki stosuje w praktyce.
A zreszt± ten temat jest tu chyba OT?

Data: 2010-01-29 20:16:16
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Kostek Wycirowski pisze:

[...]

Pastor może mieć żonę, może się bzykać, więc jest bardziej odpowiedni± osob±, do mówienia o rodzinie i seksie.

A pop, to nie wiem.

BTW zauważyłe¶ emotikona na końcu zdania? Jak kto¶ ma ochotę radzić się księdza w sprawie rodziny i seksu, to niech sie radzi. Droga wolna :-)

Seco

Data: 2010-01-29 19:52:54
Autor: Kostek Wycirowski
pranie ubrań rowerowych z tzw. membran±

"Bartosz 'Seco' Suchecki" <> Czyszczenie łańcucha cyckami też nie jest wskazane. Nie mam cycków,
a wiem. Ty zapewne tez nie masz cycków, a też zapewne wiesz.

Ciekawy pomysł na biznes. Takie myjnie s± już dla samochodów, trzeba by pomy¶leć o takiej dla rowerów :)

Data: 2010-01-29 17:56:41
Autor: ...::QRT::...
Dnia Fri, 29 Jan 2010 16:46:05 +0100, Kostek Wycirowski napisał(a):

[...]

Bo oczywi¶cie sam fakt posiadania danej rzeczy implikuje niejako
automatycznie pełn± o niej wiedzę i do¶wiadczenie w zakresie ekspolatacji,
budowy, używania i serwisu?

Data: 2010-01-29 19:50:55
Autor: Kostek Wycirowski
pranie ubrań rowerowych z tzw. membran±

"...::QRT::..."

Bo oczywi¶cie sam fakt posiadania danej rzeczy implikuje niejako
automatycznie pełn± o niej wiedzę i do¶wiadczenie w zakresie ekspolatacji,
budowy, używania i serwisu?

Odwracasz kota ogonem, ja nie zarzuciłem Tobie wypowiadania sie o rzeczach, kóre posiadasz i z tego powodu uważasz się za eksperta, tylko za porady na poziomie eksperta w stosunku do rzeczy kórych nie posiadasz i nie "obsługujesz".

To tak jak z Sokratesem - SOkrates to człowiek, ale nie każdy człowiek to SOkrates.

Data: 2010-01-29 20:23:17
Autor: ...::QRT::...
pranie ubrań rowerowych z tzw. membran±
Dnia Fri, 29 Jan 2010 19:50:55 +0100, Kostek Wycirowski napisał(a):

"...::QRT::..."

[...]

A tam. poprostu jak ci moja wypowiedz nie pasuje z merytorycznego punktu
widzenia, napisałem bzdurę, nieprawde albo masz poprostu inn± opinie na ten
temat to pisz konkrety. Bo jak na razie to się czepiasz o niewiadomo w sumie co.

Data: 2010-01-29 21:02:10
Autor: Kostek Wycirowski

"...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> schrieb im Newsbeitrag news:hapy62zr4wpd.1t0l8tj34c3uq.dlg40tude.net...
[...]

Dobra, dobra, nie nakręcajmy się. Zwracam honor, bo w sumie w obydwu przypadkach które mnie "ruszyły" dodałe¶ na końcu zdania emotikon. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!

;)

Data: 2010-01-30 08:49:24
Autor: artek
pranie ubrań rowerowych z tzw. membraną
W dniu 2010-01-29 16:46, Kostek Wycirowski pisze:
Ty to chyba jesteĹ› ksiÄ…dz, bo nie masz, nie uĹĽywasz, ale siÄ™
wypowiadasz. To dokładnie tak jak ksiądz o rodzinie, albo seksie.

.... a ginekolog o ciÄ…ĹĽy.

co za kretyński tekst.

--
artek

Data: 2010-01-30 10:01:44
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
artek pisze:
W dniu 2010-01-29 16:46, Kostek Wycirowski pisze:
Ty to chyba jesteĹ› ksiÄ…dz, bo nie masz, nie uĹĽywasz, ale siÄ™
wypowiadasz. To dokładnie tak jak ksiądz o rodzinie, albo seksie.

... a ginekolog o ciÄ…ĹĽy.

Do cholery, to mocny argument ;-)

co za kretyński tekst.

A z drugiej strony ginekolog ogląda ciężarne na żywo a ksiądz reczej nie ogląda seksu na żywo.

Więc tekst nie jest całkiem kretyński.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2010-01-30 11:20:22
Autor: artek
W dniu 2010-01-30 10:01, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
artek pisze:
[...]

owszem, imo najbardziej przemawiający do wyobraźni, choć nie jedyny.

co za kretyński tekst.

A z drugiej strony ginekolog ogląda ciężarne na żywo a ksiądz raczej nie
oglÄ…da seksu na ĹĽywo.

Więc tekst nie jest całkiem kretyński.

generalnie chodzi o to, że żeby o czymś pisać, czy na czymś się znać, wcale nie trzeba tego osobiście doświadczać w sposób bezpośredni i najbardziej dosłowny. nie muszę bezpośrednio doświadczać urazu, aby mu zapobiegać. psycholog prowadzący terapię małżeńską też nie musi być żonaty/zamężna. albo w temacie wątku - wcale nie muszę wyprać membrany w płynie zmiękczającym, żeby wiedzieć, że tego robić nie należy - notabene w końcu udało mi się moją żonę tego oduczyć, bo lała te płyn do wszystkiego co pralka prała. i tak dalej ...

a teksty o księżach i seksie dodatkowo trącą wyjątkowo tanią demagogią. są po prostu głupie.

--
artek

Data: 2010-01-30 14:48:19
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
artek pisze:
[...]

A z drugiej strony ginekolog przez wiele lat uczy siÄ™ o ginekologii i ciÄ…ĹĽy, zdaje egzaminy z wiedzy na ten temat.

generalnie chodzi o to, że żeby o czymś pisać, czy na czymś się znać, wcale nie trzeba tego osobiście doświadczać w sposób bezpośredni i najbardziej dosłowny.

Znałem kiedyś księdza seksuologa. Z jednej strony miał wiedzę o seksie,
z drugiej strony mówił o seksie jako o grzechu.

Całe szczęście, że od kiedy religia i kościół katolicki stała mi się całkiem obca, moje życie stało się dużo lepsze.

I nie tylko z powodu seksu przedmałżeńskiego :-)

a teksty o księżach i seksie dodatkowo trącą wyjątkowo tanią demagogią. są po prostu głupie.

Sam tekst faktycznie trÄ…ci demagogiÄ…, co innego sensowna dyskusja na ten temat.

Ale to temat na pl.rec.religia ;-)

Seco

Data: 2010-02-05 23:47:20
Autor: Ryszard Mikke
kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):

UĹĽytkownik "artek" <artek@usunto.wro.vectranet.pl> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci news:4b6407e6$1news.home.net.pl...
> psycholog prowadzÄ&#65533;cy terapiÄ&#65533; maĹ&#65533;ĹĽeĹ&#65533;skÄ&#65533; teĹĽ nie musi byÄ&#65533; ĹĽonaty/zamÄ&#65533;
ĹĽna.

ROTFL Jestem ciekaw jakie maĹ&#65533;ĹĽeĹ&#65533;stwo pĂłjdzie po porade do psychologia co sa
m tego nie przeĹĽyĹ&#65533; :>

Znakomita większo¶ć nawet nie spyta.

rmikke

Data: 2010-01-30 08:53:47
Autor: artek
pranie ubrań rowerowych z tzw. membraną
W dniu 2010-01-29 15:46, ...::QRT::... pisze:

Plyny do płukania nie są ponoć wskazane w ogóle aczkolwiek ja tego w ogóle
nie uzywam wiec nie wiem :)

płyny do zmiękczania tkanin zatykają membranę, dlatego są niewskazane. jak dla mnie wystarcza zwykła pralka i zwykły proszek kolor, program na 40 stopni, a po praniu goretexu ewentualnie psiknięcie impregnatem.

--
artek

Data: 2010-02-01 17:38:49
Autor: Frankie
artek pisze:

płyny do zmiękczania tkanin zatykają membranę, dlatego są niewskazane. jak dla mnie wystarcza zwykła pralka i zwykły proszek kolor, program na 40 stopni, a po praniu goretexu ewentualnie psiknięcie impregnatem.

Proszek tez nie jest wskazany, poniewaz jest za agresywny i przyczynia sie do wykruszania membrany.
Alternatywa dla drogich (30-40 zl) "specyfikow" typu Nikwax czy tez Holmenkoll jest plyn do prania tkanin welnianych lub poprostu szare mydlo w platkach. Chyba najtansza i najlepsza alternatywa :-)

--
pzdr,
frankie.

Data: 2010-01-29 17:23:43
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Tans pisze:
[...]

Najlepiej zapytać producenta lub sprzedawcę.

A jak się nie da, to ręcznie w płynie specjalnym do tej tkaniny.
Potem nie zmiękczać płynem i nie suszyć w suszarce lub na kaloryferze.
Wtedy masz pewno¶ć.

Ja windstoppera biemme piorę od kilku lat w zwykłym proszku, suszę czasem na kaloryferze. Kurtka działa jak dawniej, to samo gacie z windtexu, chyba tez biemme.

Seco

Data: 2010-01-31 04:32:57
Autor: kaczor1
pranie ubrań rowerowych z tzw. membran±
On 29 Sty, 17:23, Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz...@seco.maupa.tlen.pl>
wrote:
Tans pisze:

> [...]
> (niestety, nie posiadam już odpowiedniej metki z oznaczeniami)?

Najlepiej zapytać producenta lub sprzedawcę.

Najlepiej producenta.

Jak kupowałem portki na łódkę, wypytałem sprzedawcę o wszystko.
Zalecił a nawet wręcz kazał używać impregnatu po praniu i dałby sobie
ręce poobcinać za słuszno¶ć takiego traktowania gaci.
I co. Nie miał by teraz r±k a ja spodni, bo producent ZABRANIA
stosowania impregnatów (niszcz± t± konkretn± membranę) i unieważnia
gwarancje.
Warto sprawdzić co się kupuje przed zakupem i jakie będ± koszty
utrzymanie nie taniej w końcu odzieży a sprzedawcy często nie maj±
pojęcia co sami sprzedaj±.

[...]

Ja windstoppera prałem w zwykłym proszku i po roku zacz±ł być do¶ć
przewiewny - nadaje się już tylko do cywilnego stosowania.
Mam drugi identyczny polar.
Piorę w płynie do niego przeznaczonym. Dwa lata i nic się z nim nie
dzieje.

Z braku laku można też stosować do prania szare mydło.
Żadnych płynów zmiękczaj±cych (w proszkach też często s± substancje
zatykaj±ce membranę)
A najlepiej zapytać producenta.

Pozdrawiam Roland

Data: 2010-01-29 19:47:48
Autor: kml
pranie ubrań rowerowych z tzw. membran±

Użytkownik "Tans" <.@.> napisał w wiadomo¶ci news:0030ad24$0$30038$c3e8da3news.astraweb.com...
[...]

Grangers. Ja zamierzam się przeprać wła¶nie w tym preparacie, ale od pocz±tku miesi±ca nie byłem się w stanie ogarn±ć z tematem ;/ Inne ¶rodki grangersa odbieram bardzo dobrze i nie boje sie wrzucić ciuchów do prania. Jedny ból to cena: 80 PLN za litr :|

kml
Last update 9/1/2010 Beskidy 2009/2010.

Data: 2010-01-29 21:11:24
Autor: solar
Tans pisze:
[...]

Impregnowanych nie posiadam, Gardy przeciwdeszczowej nigdy nie prałem - deszcz j± opłukuje, a pozostałe - WS Biemme, WS Gore, Windtex Endury, Polartec Powerstretcha, Crafta piorę od kilku lat w pralce, pranie delikatne, 40C, płyn do prania koloru, BEZ płynów zmiękczaj±cych, BEZ proszków z lanolin±, wirowanie... i wszystko działa.

"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocze¶nie z jakiego¶ powodu maj± zwyczaj tłumnego chodzenia do ko¶cioła."
                                   kat. intelektualista Jerzy Turowicz

pranie ubrań rowerowych z tzw. membra n±