|prasa| Rowerzysta ma pod g贸rk臋

Data: 2009-06-30 13:09:24
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod g贸rk臋
On Tue, 30 Jun 2009 03:29:52 -0700 (PDT)
Szprota aka Stefandora <stefandora@gmail.com> wrote:

Jeszcze troch臋 dzisiejszej prasy rowerowej.

http://tnij.org/dpd7
- Od 20 lat kursuj臋 po tym mie艣cie, ale takiego wysypu rowerzyst贸w jak
w tym roku to, s艂owo daj臋, jeszcze nie widzia艂em - m贸wi mi sto艂eczny
taks贸wkarz. - Nie lubi臋 ich. Wje偶d偶aj膮 w dzikim p臋dzie na przej艣cia
dla pieszych, z chodnika na jezdni臋 i odwrotnie, sun膮 pod pr膮d!

Ja te偶 ich nie lubi臋 z dok艂adnie tych samych przyczyn. :-|

Jad臋 ja sobie dzi艣 do pracy (ju偶 od progu wkurzony w wysokim stopniu,
bo koszula si臋 do mnie przyklei艂a zanim w聽og贸le zd膮偶y艂em wsi膮艣膰 na
rower), przeje偶d偶am przez skrzy偶owanie (szybko, bo na ko艅c贸wce
zielonego), a偶 tu nagle na przej艣ciu dla pieszych pedalarz jaki艣 艂aduje
si臋 z impetem na聽jezdni臋. Z mojej prawej, patrz膮c te偶 w prawo (wiem na
co dra艅 si臋 gapi艂, bo ja te偶 widzia艂em t臋 lask臋 w聽autobusie, ale to go
nie usprawiedliwia!) i oczywi艣cie mi臋 nie widz膮c. Ledwie mi si臋 uda艂o
kretyna wymin膮膰!

Jad臋 dalej, wje偶d偶am na rondo, a z ronda zje偶d偶a w艂a艣nie rowerzystka.
Stylowa 偶e ojej, na holendrze, pasuj膮ca jak ula艂 do Cycle Chic,
tylko, kurwa, dlaczego pod pr膮d?!!! Tym razem to ja jej nie widzia艂em,
bo patrzy艂em w lewo, dla upewnienia 偶e si臋 w艂a艣nie pod nic nie 艂aduj臋.
Zn贸w min臋li艣my si臋 o聽w艂os, po czym spokojnie pojecha艂a dalej chyba nawet
nie zauwa偶ywszy, 偶e co艣 zasz艂o.

No偶 kurde! Sk膮d si臋 takie elementy bior膮 na drogach publicznych?! Gdzie
jest drog贸wka, kiedy jej potrzebujemy? Jeszcze troch臋 i stan臋 si臋
zwolennikiem obowi膮zkowych egzamin贸w na kart臋 rowerow膮.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-30 13:13:28
Autor: Mariusz Kruk
|prasa| Rowerzysta ma pod g贸rk臋
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
co dra si gapi, bo ja te widzia砮m t lask w燼utobusie, ale to go
nie usprawiedliwia!) i oczywi禼ie mi nie widz眂. Ledwie mi si uda硂
kretyna wymin辨!

1. Co to za krzaki wstawiasz?
2. Wymin辨?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / I'm  changing  \accent  to \mathaccent here;

Data: 2009-06-30 13:26:25
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod g贸rk臋
On Tue, 30 Jun 2009 13:13:28 +0200
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

> [...]
>co dra艅 si臋 gapi艂, bo ja te偶 widzia艂em t臋 lask臋 w聽autobusie, ale to go
>nie usprawiedliwia!) i oczywi艣cie mi臋 nie widz膮c. Ledwie mi si臋 uda艂o

1. Co to za krzaki wstawiasz?

Ja? Ja wstawiam krzaki? Ja wstawiam legalnego utf8-a, tylko Tw贸j slrn
pewnie nie umie go wy艣wietli膰.

2. Wymin膮膰?

A co zrobi膰? Przecie偶 si臋 porusza艂 i nie w tym samym kierunku co ja.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-30 13:32:13
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
>co dra si gapi, bo ja te widzia砮m t lask w燼utobusie, ale to go
>nie usprawiedliwia!) i oczywi禼ie mi nie widz眂. Ledwie mi si uda硂
1. Co to za krzaki wstawiasz?
Ja? Ja wstawiam krzaki? Ja wstawiam legalnego utf8-a, tylko Tw骿 slrn
pewnie nie umie go wy秝ietli.

W sensie co wstawiasz np. pomi阣zy "w" a " autobusie".

2. Wymin辨?
A co zrobi? Przecie si porusza i nie w tym samym kierunku co ja.

Argh, przepraszam. Nie zrozumia砮m w takim razie opisu sytuacji. Mia砮m
wra縠nie, 縠 on skr阠i tak, 縠 go wyprzedza砮.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Microsoft Office 2000: Nic Ci nie przera縜

Data: 2009-06-30 13:53:16
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod g贸rk臋
On Tue, 30 Jun 2009 13:32:13 +0200
> [...]

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
>Ja? Ja wstawiam krzaki? Ja wstawiam legalnego utf8-a, tylko Tw贸j slrn

W sensie co wstawiasz np. pomi臋dzy "w" a " autobusie".

Aaaa鈥 O to chodzi. Bardzo mo偶liwe, 偶e lepk膮 spacj臋.

>A co zrobi膰? Przecie偶 si臋 porusza艂 i nie w tym samym kierunku co ja.

Argh, przepraszam. Nie zrozumia艂em w takim razie opisu sytuacji. Mia艂em
wra偶enie, 偶e on skr臋ci艂 tak, 偶e go wyprzedza艂e艣.

W zasadzie taki w艂a艣nie manewr wykonywa艂, ale ja go wymija艂em, gdy si臋
w艂a艣nie w艂膮cza艂 do ruchu i jeszcze nie jecha艂 wzd艂u偶 drogi.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-30 13:59:14
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
>pewnie nie umie go wy秝ietli.
W sensie co wstawiasz np. pomi阣zy "w" a " autobusie".
Aaaa??? O to chodzi. Bardzo mo縧iwe, 縠 lepk spacj.

W sensie z palca wstawiasz? (TeX-owe przyzwyczajenia? ;->)

>A co zrobi? Przecie si porusza i nie w tym samym kierunku co ja.
Argh, przepraszam. Nie zrozumia砮m w takim razie opisu sytuacji. Mia砮m
wra縠nie, 縠 on skr阠i tak, 縠 go wyprzedza砮.
W zasadzie taki w砤秐ie manewr wykonywa, ale ja go wymija砮m, gdy si
w砤秐ie w潮cza do ruchu i jeszcze nie jecha wzd硊 drogi.

No to ja ju nic nie rozumiem. :-)
Albo skr阠i i go wyprzedzi砮, albo jecha z przeciwka i go wymin背e,
albo jecha prostopadle/sko秐ie i po prostu przeci背e jego tor jazdy.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Chlorofil  -  cz硂wiek odczuwaj眂y poci眊 do
\  Kruk@epsilon.eu.org   / pijak體

Data: 2009-06-30 14:10:51
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod g贸rk臋
On Tue, 30 Jun 2009 13:59:14 +0200
> [...]

>Aaaa??? O to chodzi. Bardzo mo偶liwe, 偶e lepk膮 spacj臋.

W sensie z palca wstawiasz? (TeX-owe przyzwyczajenia? ;->)

W sensie z palca, ale nie wynika to ze zTeXowienia.

>W zasadzie taki w艂a艣nie manewr wykonywa艂, ale ja go wymija艂em, gdy si臋
>w艂a艣nie w艂膮cza艂 do ruchu i jeszcze nie jecha艂 wzd艂u偶 drogi.

No to ja ju偶 nic nie rozumiem. :-)
Albo skr臋ci艂 i go wyprzedzi艂e艣, albo jecha艂 z przeciwka i go wymin膮艂e艣,
albo jecha艂 prostopadle/sko艣nie i po prostu przeci膮艂e艣 jego tor jazdy.

Wje偶d偶a艂 na jezdni臋 pod k膮tem prostym, z聽oczywistym zamiarem skr臋cenia
w prawo ju偶 na jezdni, 偶eby ni膮 dalej pojecha膰, ale w momencie kiedy
wykonywa艂em manewr unikni臋cia kolizji, on聽by艂聽jako艣 tak w po艂owie
swojego manewru. Gdybym nie uciek艂 w lewo, kt贸ry艣 z nas waln膮艂by
drugiego od boku.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-30 14:17:27
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
Albo skr阠i i go wyprzedzi砮, albo jecha z przeciwka i go wymin背e,
albo jecha prostopadle/sko秐ie i po prostu przeci背e jego tor jazdy.
Wje縟縜 na jezdni pod k眛em prostym, z爋czywistym zamiarem skr阠enia
w prawo ju na jezdni, 縠by ni dalej pojecha, ale w momencie kiedy
wykonywa砮m manewr unikni阠ia kolizji, on燽y碃jako tak w po硂wie
swojego manewru. Gdybym nie uciek w lewo, kt髍y z nas waln背by
drugiego od boku.

OK. Rozumiem. Ale jak dla mnie to pod wymijanie nie podpada. 痚by by硂
wymijanie musieliby禼ie si porusza w przeciwnych kierunkach.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Microsoft Office 2000: Dzielisz bez wysi砶u
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-06-30 23:31:42
Autor: Titus Atomicus
In article <20090630132625.19c6447a@sultan>,
 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

> [...]

> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"

Ja? Ja wstawiam krzaki? Ja wstawiam legalnego utf8-a, tylko Tw骿 slrn

Moze i legalnego, ale niezalecanego.
Badz czlowiekiem.

TA

Data: 2009-07-01 06:07:33
Autor: fabian
> [...]

Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
co dra艅 si臋 gapi艂, bo ja te偶 widzia艂em t臋 lask臋 w autobusie, ale to go
[...]

Wyjd藕 ze 艣redniowiecza. Ka偶de normalne oprogramowanie wy艂ka UTFa be偶 zaj膮kni臋cia. UTF wreszcie pozwoli odej艣膰 poronionemu systemowi stron kodowych. No, mo偶e par臋na艣cie lat temu, kiedy ka偶dy bajt by艂 na wag臋 z艂ota mia艂o to sens. Teraz mamy 艂膮cza z gumy wi臋c nie ma takiego problemu. ;)

Fabian.

Data: 2009-07-01 12:42:36
Autor: Titus Atomicus
In article <h2ene7$4hc$1@opal.futuro.pl>,
 fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote:

> Badz czlowiekiem.

Wyjd ze 秗edniowiecza. Ka縟e normalne oprogramowanie wy砶a UTFa be zaj眐ni阠ia. UTF wreszcie pozwoli odej舵 poronionemu systemowi stron kodowych. No, mo縠 par阯a禼ie lat temu, kiedy ka縟y bajt by na wag z硂ta mia硂 to sens. Teraz mamy 潮cza z gumy wi阠 nie ma takiego problemu. ;)

Bzdura. 1. Sporo osob korzysta z netu przez komorke
2. Sporo osob korzysta ze starego sprzetu. Ja na przyklad mam 10letniego notebooka. Do usenetu/maili etc nadaje sie znakomicie.
Czy mam go zmieniac tylko dlatego, ze ktos che byc nowoczesny?

No i na dodatek - nie wiem jak to jest ale u mnie niektore UTF8 sie krzacza, inne nie. Nie wiem od czego to zalezy.

TA

Data: 2009-07-01 12:46:07
Autor: Mariusz Kruk
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world"
2. Sporo osob korzysta ze starego sprzetu. Ja na przyklad mam 10letniego notebooka. Do usenetu/maili etc nadaje sie znakomicie.

Nie sta ci i dorabiasz ideologi.

MSPANC
--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / A left brace was mandatory here, so I've put

Data: 2009-07-01 13:48:46
Autor: fabian
> [...]

No i na dodatek - nie wiem jak to jest ale u mnie niektore UTF8 sie krzacza, inne nie. Nie wiem od czego to zalezy.

R骲 co chcesz, ale nie zmuszaj innych do tego samego. Mnie tam wisi czy jest 1 bajt na znak czy 2. Nawet na 10 letnim komputerze nie robi r罂nicy czy ksi笨ka zajmuje 150 czy 300 KB.

Fabian.

Data: 2009-07-01 14:10:47
Autor: Titus Atomicus
In article <h2fiev$o8r$1@opal.futuro.pl>,
 fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote:

R骲 co chcesz, ale nie zmuszaj innych do tego samego.

Ale uzywanie UTF8 oznacza ze to TY zmuszasz innych do kupowanie nowego komputera. Mimo ze wystarczyloby ISO8859.
Takie sa zasady netykiety - rownac do slabszych.

Mnie tam wisi czy jest 1 bajt na znak czy 2. Nawet na 10 letnim komputerze nie robi r罂nicy czy ksi笨ka zajmuje 150 czy 300 KB.

Jaka znowu ksiazka?

I przeczytaj raz jeszcze. Roznice robi tym, ktorzy odbieraja na komorce lub przez komorka.
i to nie chodzi o 150 czy 300KB - pomysl o tych ktory subskrybuja kilka czy kilkanascie grup - jak sie to porzemnozy przez ilosc postow na kazdej to wychodza juz MBajty...

No i druga sprawa (tez pisalem ale do ciebie nie dotarlo) - stary komputer. Na starym komputerze masz mniej mozliwosci, jesli chodzi o wybor oprogramowania.

TA

Data: 2009-07-01 09:04:26
Autor: bob
|prasa| Rowerzysta ma pod g髍k

i to nie chodzi o 150 czy 300KB - pomysl o tych ktory subskrybuja kilka
czy kilkanascie grup - jak sie to porzemnozy przez ilosc postow na
kazdej to wychodza juz MBajty...

pitolicie, Hipolicie
Te 10 lat temu to ludzie liczyli bajty, bo wisieli na dial-upie tepsy
- bylo wolno i drogo. Teraz na komorkach na samym EDGE-u masz o
wielsze szybciej.
Jak komus z roznicy w ISO i utf8 sie uzbieraja MB, to znaczy ze tresc
idzie w dziesiatki czy setki MB, wiec i tak pewnie jedzie na
abonamencie i pare MB mu zwisa i powiewa.

Data: 2009-07-01 22:37:58
Autor: Titus Atomicus
In article <2ff0260f-38b6-4109-b9b1-2242e7cffe2a@b9g2000yqm.googlegroups.com>,
 bob <alcohol.denat@gmail.com> wrote:

> [...]

Te 10 lat temu to ludzie liczyli bajty, bo wisieli na dial-upie tepsy
- bylo wolno i drogo. Teraz na komorkach na samym EDGE-u masz o

Niektorzy maja tylko GPRS. Nie kazdy nadaje z miasta.

TAk czy siak bez wzgledu na to co tam niektorzy bredza - UTF jest wciaz tylko dopuszczany a ISO zalecane.
Podobnie na wielu grupach zagranicznych.

TA

Data: 2009-07-01 23:02:56
Autor: johnkelly
> [...]

Podobnie na wielu grupach zagranicznych.

Ten UTF to jaki klon Shimano?

TA

--
Maciej "johnkelly" R罂alski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl
blog: www.maciejrozalski.eu .........................................

Data: 2009-07-01 13:59:54
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod g贸rk锚
On Wed, 01 Jul 2009 12:42:36 +0200

> [...]

2. Sporo osob korzysta ze starego sprzetu. Ja na przyklad mam 10letniego notebooka. Do usenetu/maili etc nadaje sie znakomicie.

Przepraszam, ale nie rozumiem 鈥 w jaki spos贸b dziesi臋cioletnio艣膰
notebooka powoduje jego niekompatybilno艣膰 z jakimkolwiek kodowaniem?

Czy mam go zmieniac tylko dlatego, ze ktos che byc nowoczesny?

Nie musisz. Mo偶esz mnie doda膰 do swojej listy 鈥瀟ych klient贸w nie
obs艂ugujemy鈥. Niniejszym udzielam Ci nawet licencji na wykorzystanie
w聽tej li艣cie mojego eksfejsa. ;>

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-07-01 16:49:49
Autor: Titus Atomicus
|prasa| Rowerzysta ma pod g髍k
In article <20090701135954.18bbd7ba@sultan>,
 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

Przepraszam, ale nie rozumiem - w jaki spos骲 dziesi阠ioletnio舵
notebooka powoduje jego niekompatybilno舵 z jakimkolwiek kodowaniem?

W takim, ze 10 lat temu UTF8 nie byl tak powszechny.
A nie zawsze mozna instalowac najnowsze oprogramowanie. Wybor programow ktore sensownie chodza na takim sprzecie i obsluguje UT8 jest znacznie mniejszy niz w przypadku sprzetu wspolczesnego. A jak obsluguja UT8 to znowu czgos innego tamm nie maja.
Czy ty naprawde nie rozumiesz, czy rznies glupa?

> Czy mam go zmieniac tylko dlatego, ze ktos chce byc nowoczesny?

Nie musisz. Mo縠sz mnie doda do swojej listy ?tych klient體 nie
obs硊gujemy". Niniejszym udzielam Ci nawet licencji na wykorzystanie
w爐ej li禼ie mojego eksfejsa. ;>

Mhm. Tylko to akurat niewiele zmieni, bo uzywajacy UTF8 w sposob bezposredni i posredni psuja kodowanie w postach innych osob.
Pomysl inaczej.
Co z tego, ze u ciebe w czytniku wszytsko bedzie ok?
Ale bedzie tak za pierwszym razem.
Jak nastepna osoba w tym watku to skrzaczy (bo jej czytnik ma problemy z UTF), to potem bedziesz widzial juz post skrzaczony...

TA

Data: 2009-07-01 17:12:10
Autor: Titus Atomicus
In article <Titus_Atomicus-E9D922.16494901072009@news.onet.pl>,

> [...]

Jak nastepna osoba w tym watku to skrzaczy (bo jej czytnik ma problemy z UTF), to potem bedziesz widzial juz post skrzaczony...

PS Zreszta od 'uzywania UT8 bo jestem nowoczesny i moj czytnik obsluguje' juz krok do uzywania htmla. No stad do - dlaczego nie wysylac obrazkow i filmow? Mamy szybkie lacza i szybkie komputery.
Jakis czas temu zasubskrybowalem sobie kiedys 'liste dyskusyjna milosnikow Pana Samochodzika'. Po jakims czasie wypisalem sie, bo nie dalo sie tego czytac, totalne krzaki, ludzi nie zwracaja uwagi na kodowanie, jedni pisza z dolu do gory, inni z gory na dol...
Zeby znalezc cokolwiek w archiwum, traci sie czas.
Oczywiscie, niektorym to zupelnie nie przeszkadza. Ba, nawet nie widza w tym nic niestosownego, i nie wiedza ze mozna inaczej. Koronnym argumentem jest oczywiscie - przeciez moj czytnik/mailer na to pozwala...

TA

Data: 2009-07-01 17:34:38
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod g贸rk录
On Wed, 01 Jul 2009 16:49:49 +0200

> [...]

Czy ty naprawde nie rozumiesz, czy rznies glupa?

Ale o co Ci chodzi? Na s膮siednim biurku mam dziesi臋cioletni komputer
z聽zainstalowanym 艣rodowiskiem od pocz膮tku do ko艅ca UTF-owym. Jak kto艣
nie lubi Linuksa, to 40tude Dialog (wzorcowo obs艂uguj膮cy kodowania)
p贸jdzie i w Win9x sprzed sporo wi臋cej ni偶 10 lat. W czym problem?

> [...]

Pomysl inaczej.
Co z tego, ze u ciebe w czytniku wszytsko bedzie ok?

Czego艣 nie zrozumia艂e艣 na kt贸rym艣 etapie. UTF8 na niusach jest po
to聽w艂a艣nie, 偶eby w聽_ka偶dym_ czytniku by艂o OK. Bez pieprzenia si臋
z聽charsetami, bez zast臋powania niedost臋pnych znak贸w ,,magicznymi''
ci膮gami i bez wszystkich innych protez. Mo偶na by chyba nawet
zrezygnowa膰 z聽deklaracji kodowania, nawet nie upieraj膮c si臋 przy
u偶ywaniu UTF8 przez wszystkich, bo poszczeg贸lne sposoby zapisywania
unikodu s膮 rozr贸偶nialne i bez niej (nie chce mi si臋 w tej chwili
analizowa膰, czy wszystkie).

Sam kiedy艣 by艂em przeciwnikiem unikodu na niusach, no ale to by艂o
w艂a艣nie 10 lat temu 鈥 wtedy wiele program贸w mia艂o takie czy inne
problemy z unikodem. Od tego czasu troszk臋 si臋 jednak zmieni艂o, wi臋c
nie聽wci膮gaj na si艂臋 Internetu z powrotem w XX wiek.

Ale bedzie tak za pierwszym razem.
Jak nastepna osoba w tym watku to skrzaczy (bo jej czytnik ma problemy z UTF), to potem bedziesz widzial juz post skrzaczony...

Ale czemu jej czytnik ma mie膰 takie problemy? UTF-8 jest standardowy,
opisany, 艂atwy do zaimplementowania鈥 呕aden wsp贸艂czesny niusrider
godzien tego miana nie ma z nim problemu. Je艣li kto艣 ma kaprys u偶ywania
maszyny dziesi臋cioletniej i to go zmusza do u偶ywania zepsutego
programu, kt贸ry przeszkadza innym, to sorry 鈥 on jest problemem, nie
ca艂y usenet wok贸艂 niego.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-07-01 17:13:33
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-01, Tomasz Minkiewicz wrote:

Ale czemu jej czytnik ma mie takie problemy? UTF-8 jest standardowy,
opisany, 砤twy do zaimplementowania?

Taki znowu 砤twy do zaimplementowania nie jest - by硂 sporo bug體
r罂nego rodzaju zwi眤anych z obs硊g UTF-8 zanim wszystko zacz瓿o chodzi
jak nale縴 - z uwagi na zmienn wielko舵 znaku (od 1 do 4 bajt體).

Data: 2009-07-02 11:45:57
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod g贸rk?
On Wed, 1 Jul 2009 17:13:33 +0000 (UTC)

On 2009-07-01, Tomasz Minkiewicz wrote:

> Ale czemu jej czytnik ma mie膰 takie problemy? UTF-8 jest standardowy,
> opisany, 艂atwy do zaimplementowania?

Taki znowu 艂atwy do zaimplementowania nie jest - by艂o sporo bug贸w
r贸偶nego rodzaju zwi膮zanych z obs艂ug膮 UTF-8 zanim wszystko zacz臋艂o chodzi膰
jak nale偶y - z uwagi na zmienn膮 wielko艣膰 znaku (od 1 do 4 bajt贸w).

Nie przesadzaj. UFT-8 jest naprawd臋 艂atwy. Nie wiem, czy si臋 tym
zainteresowa艂e艣 i czyta艂e艣 jak si臋 t臋 zmienn膮 d艂ugo艣膰 za艂atwia
i jak bajty jednocze艣nie zawieraj膮ce cz臋艣膰 warto艣ci codepointu nios膮
jednocze艣nie w starszych bitach informacj臋 o聽pozosta艂ej d艂ugo艣ci
sekwencji? IMHO to jest zaprojektowane wybitnie elegancko i 鈥 jak si臋
ju偶 zapozna z ide膮 鈥 tak naturalnie, 偶e ka偶dy inny system kodowania
znak贸w wydaje si臋 brzydszy (wliczaj膮c pozosta艂e 鈥瀠nikody鈥).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-07-02 09:53:41
Autor: Jan Srzednicki

On 2009-07-01, Tomasz Minkiewicz wrote:

> [...]

r罂nego rodzaju zwi眤anych z obs硊g UTF-8 zanim wszystko zacz瓿o chodzi
jak nale縴 - z uwagi na zmienn wielko舵 znaku (od 1 do 4 bajt體).

Nie przesadzaj. UFT-8 jest naprawd 砤twy. Nie wiem, czy si tym
zainteresowa砮 i czyta砮 jak si t zmienn d硊go舵 za砤twia
i jak bajty jednocze秐ie zawieraj眂e cz甓 warto禼i codepointu nios
jednocze秐ie w starszych bitach informacj o爌ozosta砮j d硊go禼i
sekwencji? IMHO to jest zaprojektowane wybitnie elegancko i ? jak si
ju zapozna z ide ? tak naturalnie, 縠 ka縟y inny system kodowania
znak體 wydaje si brzydszy (wliczaj眂 pozosta砮 ?unikody?).

twy do wy秝ietlania/zapisywania to mo縠 jest, ale powa縩e problemy
pojawia硑 si przy r罂nych metodach parsowania tekstu zakodowanego w
UTF - by硑 bugi w wyra縠niach regularnych, wszelakiej ma禼i parserach
itp. Jeszcze rok temu wylaz problem z wyra縠niami regularnymi w perlu
przy przetwarzaniu UTF-8 - i to bardzo krytyczny problem.

Data: 2009-07-01 21:16:05
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
W takim, ze 10 lat temu UTF8 nie byl tak powszechny.
A nie zawsze mozna instalowac najnowsze oprogramowanie.

Biedaku, kup sobie wreszcie normalny komputer zamiast u縠ra si z tym
zabytkiem spod znaku ogryzka.

> [...]
Mhm. Tylko to akurat niewiele zmieni, bo uzywajacy UTF8 w sposob bezposredni i posredni psuja kodowanie w postach innych osob.

Wr阠z przeciwnie. To nieumiej眂y sobie poradzi w砤禼iwie z UTF-8
psuj.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Borger  King:  "Have it our way, your way is
\  Kruk@epsilon.eu.org   / irrelevant"

Data: 2009-07-01 22:44:53
Autor: Titus Atomicus
In article <slrnh4ndfl.lps.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl>,
> [...]

>A nie zawsze mozna instalowac najnowsze oprogramowanie. Biedaku, kup sobie wreszcie normalny komputer zamiast u縠ra si z tym

Ale ja sie nie uzeram.
Zwroc uwage ze mimo ze jestem jednym z nielicznych uzywajacym tu maka to w zasadzie nie ma dluzaszego watku w ktorym po pewnym czasie ktos nie skrzacza zawartosc postu, a co gorsza tematu.
Wiec problem z UTF8 chyba jednak istnieje i to na pecetach tez. Wiec badz laskaw ograniczyc te swoje insynuacje do pl.comp.os.advocacy gdzie nikt poza podobnymi tobie oszolomami tego nie czyta.

> [...]

Wr阠z przeciwnie. To nieumiej眂y sobie poradzi w砤禼iwie z UTF-8

To rob szkolenia dla pcetycznych uzywajacyh UTF8.

EOT

TA

Data: 2009-07-02 07:55:23
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
>A nie zawsze mozna instalowac najnowsze oprogramowanie. Biedaku, kup sobie wreszcie normalny komputer zamiast u縠ra si z tym

Tylko co?

Zwroc uwage ze mimo ze jestem jednym z nielicznych uzywajacym tu maka to w zasadzie nie ma dluzaszego watku w ktorym po pewnym czasie ktos nie skrzacza zawartosc postu, a co gorsza tematu.

Temat zazwyczaj krzacz mi硂秐icy OE

Wiec problem z UTF8 chyba jednak istnieje i to na pecetach tez.

Bzdura. Krzaczenie tematu to nie kwestia u縴wanego kodowania.
(BTW, na pecetach jest pierdyliard czytnik體; nie jest si skazanym na
jeden)

Wiec badz laskaw ograniczyc te swoje insynuacje

Taaaak... w szkole by砮 prymasem, prawda?

do pl.comp.os.advocacy gdzie nikt poza podobnymi tobie oszolomami tego nie czyta.

M骻砨y przesta zachowywa si jak buc i wyje縟縜 z adpersonami?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Microsoft Office 2000: Ju si nie dasz

Data: 2009-07-02 09:01:23
Autor: Tiber
|prasa| Rowerzysta ma pod gorke
Mariusz Kruk, lewak przebrzyd硑 albo prawicowy pacan
w wiadomo禼i slrnh4oiub.lps.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl pobredza:

[...]

W przypadku takiego Pr阦ierza 90-95 procent stanowi tematy Pietii/G眘iorka (Noworyta Reader) oraz Massaia/MHC Mega (XanaNews), gdy trafiaj na posty zakodowane w UTF-ie i chc z nich zrobi ISO. Dwa egzotyki.

--
tbr

Data: 2009-07-02 14:31:59
Autor: Titus Atomicus
In article <slrnh4oiub.lps.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl>,
 Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world"
>Ale ja sie nie uzeram.

Tylko co?

Nie sadze, zeby wiek tego komputera wplywal jakos na komfort uzytkowania uzytkownika...

>Zwroc uwage ze mimo ze jestem jednym z nielicznych uzywajacym tu maka to >w zasadzie nie ma dluzaszego watku w ktorym po pewnym czasie ktos nie >skrzacza zawartosc postu, a co gorsza tematu.

> [...]

No to co maja maki do tego? Zdecyduj sie.
Na maku rzadko kto tego uzywa, a juz na pewno nie do newsow...

> [...]

Bzdura. Krzaczenie tematu to nie kwestia u縴wanego kodowania.
(BTW, na pecetach jest pierdyliard czytnik體; nie jest si skazanym na

Ale fakt jest faktem ze zjawisko wystepuje.

>Wiec >badz laskaw ograniczyc te swoje insynuacje

Taaaak... w szkole by砮 prymasem, prawda?

_Insynuacje_. Sprawdz sobie w slowniku. Bo znowu to robisz.

>do pl.comp.os.advocacy gdzie >nikt poza podobnymi tobie oszolomami tego nie czyta.

M骻砨y przesta zachowywa si jak buc i wyje縟縜 z adpersonami?

Ja wyjezdzam??? Wroc do poczatku watku i sobie poczytaj. Zwracajac uwage rowniez i na twoj wklad...

TA

Data: 2009-07-02 15:05:34
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
Tylko co?
Nie sadze, zeby wiek tego komputera wplywal jakos na komfort uzytkowania uzytkownika...

To mo縠 uzgodnij to sam ze sob.

> [...]
Temat zazwyczaj krzacz mi硂秐icy OE
No to co maja maki do tego? Zdecyduj sie.

To nie ja przytacza砮m krzaczenie temat體 przeciwko UTF, nieprawda?

> [...]
jeden)
Ale fakt jest faktem ze zjawisko wystepuje.

Innemi s硂wy - co z tego, 縠 nie na temat, ale fajnie si odezwa. Ca硑
ty.

>Wiec >badz laskaw ograniczyc te swoje insynuacje
Taaaak... w szkole by砮 prymasem, prawda?
_Insynuacje_. Sprawdz sobie w slowniku. Bo znowu to robisz.

W przeciwie駍twie do ciebie, ja wiem co znaczy s硂wo "insynuacje".

> [...]
Ja wyjezdzam??? Wroc do poczatku watku i sobie poczytaj. Zwracajac uwage rowniez i na twoj wklad...

Msg-ID poprosz.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb This message was not tested on animals.
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-06-30 13:53:09
Autor: fabian
Tomasz Minkiewicz wrote:
No偶 kurde! Sk膮d si臋 takie elementy bior膮 na drogach publicznych?! Gdzie
jest drog贸wka, kiedy jej potrzebujemy? Jeszcze troch臋 i stan臋 si臋
zwolennikiem obowi膮zkowych egzamin贸w na kart臋 rowerow膮.

Kierowcy samochod贸w czyni膮 tak samo, pod pr膮d raczej nie je偶d偶膮, bo si臋 nie mieszcz膮 i wstyd by艂 by tak utkn膮膰 jak by co艣 z naprzeciwka jecha艂o. Poza tym tak samo nie patrz膮 jak i gdzie jad膮 i w dupie wszystko maj膮 ;) Egzamin czy jego brak niczego tu nie zmienia, bo nie chodzi o znajomo艣膰 prawa, a nawet jego przestrzegania.

Fabian.

Data: 2009-06-30 14:16:09
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod g贸rk臋
On Tue, 30 Jun 2009 13:53:09 +0200

Tomasz Minkiewicz wrote:
> [...]

Kierowcy samochod贸w czyni膮 tak samo, pod pr膮d raczej nie je偶d偶膮, bo si臋 nie mieszcz膮 i wstyd by艂 by tak utkn膮膰 jak by co艣 z naprzeciwka jecha艂o. Poza tym tak samo nie patrz膮 jak i gdzie jad膮 i w dupie wszystko maj膮 ;) Egzamin czy jego brak niczego tu nie zmienia, bo nie chodzi o znajomo艣膰 prawa, a nawet jego przestrzegania.

Kierowcy samochod贸w mnie nie obchodz膮, natomiast jako rowerzysta czuj臋
si臋 za偶enowany widz膮c takie zachowanie pedalarzy. :-P

A to dziewcz臋 w艂a艣ciwie nie jecha艂o po rondzie pod pr膮d, tylko
przeje偶d偶a艂o na wprost przez wysepk臋 po艣rodku, ale w rezultacie
gdy聽wje偶d偶a艂em na rondo z聽dochodz膮cej ulicy, szli艣my praktycznie
na聽czo艂owego dzwona.