|prasa| Rowerzysta ma pod górkę

Data: 2009-06-30 03:29:52
Autor: Szprota aka Stefandora
|prasa| Rowerzysta ma pod górkę
Jeszcze trochę dzisiejszej prasy rowerowej.

http://tnij.org/dpd7
- Od 20 lat kursuję po tym mie¶cie, ale takiego wysypu rowerzystów jak
w tym roku to, słowo daję, jeszcze nie widziałem - mówi mi stołeczny
taksówkarz. - Nie lubię ich. Wjeżdżaj± w dzikim pędzie na przej¶cia
dla pieszych, z chodnika na jezdnię i odwrotnie, sun± pod pr±d!
Spowalniaj± i tak trudny w Warszawie ruch. Z drugiej strony, wie pani,
ja im się nie dziwię. Taki korek. Ta dziewczyna na rowerze będzie
prędzej.

--
Pzdr,
Dorota

Data: 2009-06-30 12:58:05
Autor: cynamoon
|prasa| Rowerzysta ma pod górkę

Użytkownik "Szprota aka Stefandora" <stefandora@gmail.com> napisał w
wiadomo¶ci
[...]

a ja od 40 lat kursuje po tym mie¶cie i takiego wysypu aut jak w tym roku,
słowo daję, jeszcze nie widziałem...
Nie lubię ich i dziwię się im. Taki korek. ;-)
Marek

Data: 2009-06-30 19:53:31
Autor: Adrian S.
cynamoon wrote:

a ja od 40 lat kursuje po tym mie¶cie i takiego wysypu aut jak w tym roku,
słowo daję, jeszcze nie widziałem...
Nie lubię ich i dziwię się im. Taki korek. ;-)
Marek

 dobra odpowiedĽ, ich jest tyle że chyba się specjalnie gdzie¶ na internecie
umawiaj± na te swoje samochodowe manifestacje, i to codziennie od pon do pt
7-9 i 16-18... za czym oni tak protestuj±? --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-06-30 13:09:24
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod gĂłrkÄ™
On Tue, 30 Jun 2009 03:29:52 -0700 (PDT)
Szprota aka Stefandora <stefandora@gmail.com> wrote:

Jeszcze trochÄ™ dzisiejszej prasy rowerowej.

http://tnij.org/dpd7
- Od 20 lat kursuję po tym mieście, ale takiego wysypu rowerzystów jak
w tym roku to, słowo daję, jeszcze nie widziałem - mówi mi stołeczny
taksówkarz. - Nie lubię ich. Wjeżdżają w dzikim pędzie na przejścia
dla pieszych, z chodnika na jezdniÄ™ i odwrotnie, sunÄ… pod prÄ…d!

Ja też ich nie lubię z dokładnie tych samych przyczyn. :-|

JadÄ™ ja sobie dziĹ› do pracy (juĹĽ od progu wkurzony w wysokim stopniu,
bo koszula się do mnie przykleiła zanim w ogóle zdążyłem wsiąść na
rower), przejeżdżam przez skrzyżowanie (szybko, bo na końcówce
zielonego), aż tu nagle na przejściu dla pieszych pedalarz jakiś ładuje
się z impetem na jezdnię. Z mojej prawej, patrząc też w prawo (wiem na
co drań się gapił, bo ja też widziałem tę laskę w autobusie, ale to go
nie usprawiedliwia!) i oczywiście mię nie widząc. Ledwie mi się udało
kretyna wyminąć!

Jadę dalej, wjeżdżam na rondo, a z ronda zjeżdża właśnie rowerzystka.
Stylowa że ojej, na holendrze, pasująca jak ulał do Cycle Chic,
tylko, kurwa, dlaczego pod prąd?!!! Tym razem to ja jej nie widziałem,
bo patrzyłem w lewo, dla upewnienia że się właśnie pod nic nie ładuję.
Znów minęliśmy się o włos, po czym spokojnie pojechała dalej chyba nawet
nie zauważywszy, że coś zaszło.

NoĹĽ kurde! SkÄ…d siÄ™ takie elementy biorÄ… na drogach publicznych?! Gdzie
jest drogĂłwka, kiedy jej potrzebujemy? Jeszcze trochÄ™ i stanÄ™ siÄ™
zwolennikiem obowiÄ…zkowych egzaminĂłw na kartÄ™ rowerowÄ….

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-30 13:13:28
Autor: Mariusz Kruk
|prasa| Rowerzysta ma pod gĂłrkÄ™
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"
co drań się gapił, bo ja też widziałem tę laskę w autobusie, ale to go
nie usprawiedliwia!) i oczywi¶cie mię nie widz±c. Ledwie mi się udało
kretyna wymin±ć!

1. Co to za krzaki wstawiasz?
2. Wymin±ć?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / I'm  changing  \accent  to \mathaccent here;

Data: 2009-06-30 13:26:25
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod gĂłrkÄ™
On Tue, 30 Jun 2009 13:13:28 +0200
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

> [...]
>co drań się gapił, bo ja też widziałem tę laskę w autobusie, ale to go
>nie usprawiedliwia!) i oczywiście mię nie widząc. Ledwie mi się udało

1. Co to za krzaki wstawiasz?

Ja? Ja wstawiam krzaki? Ja wstawiam legalnego utf8-a, tylko TwĂłj slrn
pewnie nie umie go wyświetlić.

2. Wyminąć?

A co zrobić? Przecież się poruszał i nie w tym samym kierunku co ja.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-30 13:32:13
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
>co drań się gapił, bo ja też widziałem tę laskę w autobusie, ale to go
>nie usprawiedliwia!) i oczywi¶cie mię nie widz±c. Ledwie mi się udało
1. Co to za krzaki wstawiasz?
Ja? Ja wstawiam krzaki? Ja wstawiam legalnego utf8-a, tylko Twój slrn
pewnie nie umie go wy¶wietlić.

W sensie co wstawiasz np. pomiędzy "w" a " autobusie".

2. Wymin±ć?
A co zrobić? Przecież się poruszał i nie w tym samym kierunku co ja.

Argh, przepraszam. Nie zrozumiałem w takim razie opisu sytuacji. Miałem
wrażenie, że on skręcił tak, że go wyprzedzałe¶.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Microsoft Office 2000: Nic Cię nie przeraża

Data: 2009-06-30 13:53:16
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod gĂłrkÄ™
On Tue, 30 Jun 2009 13:32:13 +0200
> [...]

>pewnie nie umie go wyświetlić.

W sensie co wstawiasz np. pomiędzy "w" a " autobusie".

Aaaa… O to chodzi. Bardzo możliwe, że lepką spację.

>A co zrobić? Przecież się poruszał i nie w tym samym kierunku co ja.

Argh, przepraszam. Nie zrozumiałem w takim razie opisu sytuacji. Miałem
wrażenie, że on skręcił tak, że go wyprzedzałeś.

W zasadzie taki właśnie manewr wykonywał, ale ja go wymijałem, gdy się
właśnie włączał do ruchu i jeszcze nie jechał wzdłuż drogi.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-30 13:59:14
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
>pewnie nie umie go wy¶wietlić.
W sensie co wstawiasz np. pomiędzy "w" a " autobusie".
Aaaa??? O to chodzi. Bardzo możliwe, że lepk± spację.

W sensie z palca wstawiasz? (TeX-owe przyzwyczajenia? ;->)

>A co zrobić? Przecież się poruszał i nie w tym samym kierunku co ja.
Argh, przepraszam. Nie zrozumiałem w takim razie opisu sytuacji. Miałem
wrażenie, że on skręcił tak, że go wyprzedzałe¶.
W zasadzie taki wła¶nie manewr wykonywał, ale ja go wymijałem, gdy się
wła¶nie wł±czał do ruchu i jeszcze nie jechał wzdłuż drogi.

No to ja już nic nie rozumiem. :-)
Albo skręcił i go wyprzedziłe¶, albo jechał z przeciwka i go wymin±łe¶,
albo jechał prostopadle/sko¶nie i po prostu przeci±łe¶ jego tor jazdy.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Chlorofil  -  człowiek odczuwaj±cy poci±g do
\  Kruk@epsilon.eu.org   / pijaków

Data: 2009-06-30 14:10:51
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod gĂłrkÄ™
On Tue, 30 Jun 2009 13:59:14 +0200
> [...]

>Aaaa??? O to chodzi. Bardzo moĹĽliwe, ĹĽe lepkÄ… spacjÄ™.

W sensie z palca wstawiasz? (TeX-owe przyzwyczajenia? ;->)

W sensie z palca, ale nie wynika to ze zTeXowienia.

>W zasadzie taki właśnie manewr wykonywał, ale ja go wymijałem, gdy się
>właśnie włączał do ruchu i jeszcze nie jechał wzdłuż drogi.

No to ja juĹĽ nic nie rozumiem. :-)
Albo skręcił i go wyprzedziłeś, albo jechał z przeciwka i go wyminąłeś,
albo jechał prostopadle/skośnie i po prostu przeciąłeś jego tor jazdy.

Wjeżdżał na jezdnię pod kątem prostym, z oczywistym zamiarem skręcenia
w prawo już na jezdni, żeby nią dalej pojechać, ale w momencie kiedy
wykonywałem manewr uniknięcia kolizji, on był jakoś tak w połowie
swojego manewru. Gdybym nie uciekł w lewo, któryś z nas walnąłby
drugiego od boku.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-30 14:17:27
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
Albo skręcił i go wyprzedziłe¶, albo jechał z przeciwka i go wymin±łe¶,
albo jechał prostopadle/sko¶nie i po prostu przeci±łe¶ jego tor jazdy.
Wjeżdżał na jezdnię pod k±tem prostym, z oczywistym zamiarem skręcenia
w prawo już na jezdni, żeby ni± dalej pojechać, ale w momencie kiedy
wykonywałem manewr uniknięcia kolizji, on był jako¶ tak w połowie
swojego manewru. Gdybym nie uciekł w lewo, który¶ z nas waln±łby
drugiego od boku.

OK. Rozumiem. Ale jak dla mnie to pod wymijanie nie podpada. Żeby było
wymijanie musieliby¶cie się poruszać w przeciwnych kierunkach.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Microsoft Office 2000: Dzielisz bez wysiłku
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-06-30 23:31:42
Autor: Titus Atomicus
In article <20090630132625.19c6447a@sultan>,
 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

> [...]

> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Minkiewicz"

Ja? Ja wstawiam krzaki? Ja wstawiam legalnego utf8-a, tylko Twój slrn

Moze i legalnego, ale niezalecanego.
Badz czlowiekiem.

TA

Data: 2009-07-01 06:07:33
Autor: fabian
> [...]

kretyna wyminąć!
1. Co to za krzaki wstawiasz?
Ja? Ja wstawiam krzaki? Ja wstawiam legalnego utf8-a, tylko TwĂłj slrn

Wyjdź ze średniowiecza. Każde normalne oprogramowanie wyłka UTFa beż zająknięcia. UTF wreszcie pozwoli odejść poronionemu systemowi stron kodowych. No, może paręnaście lat temu, kiedy każdy bajt był na wagę złota miało to sens. Teraz mamy łącza z gumy więc nie ma takiego problemu. ;)

Fabian.

Data: 2009-07-01 12:42:36
Autor: Titus Atomicus
In article <h2ene7$4hc$1@opal.futuro.pl>,
 fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote:

> Badz czlowiekiem.

WyjdĽ ze ¶redniowiecza. Każde normalne oprogramowanie wyłka UTFa beż zaj±knięcia. UTF wreszcie pozwoli odej¶ć poronionemu systemowi stron kodowych. No, może paręna¶cie lat temu, kiedy każdy bajt był na wagę złota miało to sens. Teraz mamy ł±cza z gumy więc nie ma takiego problemu. ;)

Bzdura. 1. Sporo osob korzysta z netu przez komorke
2. Sporo osob korzysta ze starego sprzetu. Ja na przyklad mam 10letniego notebooka. Do usenetu/maili etc nadaje sie znakomicie.
Czy mam go zmieniac tylko dlatego, ze ktos che byc nowoczesny?

No i na dodatek - nie wiem jak to jest ale u mnie niektore UTF8 sie krzacza, inne nie. Nie wiem od czego to zalezy.

TA

Data: 2009-07-01 12:46:07
Autor: Mariusz Kruk
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world"
2. Sporo osob korzysta ze starego sprzetu. Ja na przyklad mam 10letniego notebooka. Do usenetu/maili etc nadaje sie znakomicie.

Nie stać cię i dorabiasz ideologię.

MSPANC
--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / A left brace was mandatory here, so I've put

Data: 2009-07-01 13:48:46
Autor: fabian
> [...]

No i na dodatek - nie wiem jak to jest ale u mnie niektore UTF8 sie krzacza, inne nie. Nie wiem od czego to zalezy.

Rób co chcesz, ale nie zmuszaj innych do tego samego. Mnie tam wisi czy jest 1 bajt na znak czy 2. Nawet na 10 letnim komputerze nie robi różnicy czy ksi±żka zajmuje 150 czy 300 KB.

Fabian.

Data: 2009-07-01 14:10:47
Autor: Titus Atomicus
In article <h2fiev$o8r$1@opal.futuro.pl>,
 fabian <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote:

Rób co chcesz, ale nie zmuszaj innych do tego samego.

Ale uzywanie UTF8 oznacza ze to TY zmuszasz innych do kupowanie nowego komputera. Mimo ze wystarczyloby ISO8859.
Takie sa zasady netykiety - rownac do slabszych.

Mnie tam wisi czy jest 1 bajt na znak czy 2. Nawet na 10 letnim komputerze nie robi różnicy czy ksi±żka zajmuje 150 czy 300 KB.

Jaka znowu ksiazka?

I przeczytaj raz jeszcze. Roznice robi tym, ktorzy odbieraja na komorce lub przez komorka.
i to nie chodzi o 150 czy 300KB - pomysl o tych ktory subskrybuja kilka czy kilkanascie grup - jak sie to porzemnozy przez ilosc postow na kazdej to wychodza juz MBajty...

No i druga sprawa (tez pisalem ale do ciebie nie dotarlo) - stary komputer. Na starym komputerze masz mniej mozliwosci, jesli chodzi o wybor oprogramowania.

TA

Data: 2009-07-01 09:04:26
Autor: bob
|prasa| Rowerzysta ma pod górkę

i to nie chodzi o 150 czy 300KB - pomysl o tych ktory subskrybuja kilka
czy kilkanascie grup - jak sie to porzemnozy przez ilosc postow na
kazdej to wychodza juz MBajty...

pitolicie, Hipolicie
Te 10 lat temu to ludzie liczyli bajty, bo wisieli na dial-upie tepsy
- bylo wolno i drogo. Teraz na komorkach na samym EDGE-u masz o
wielsze szybciej.
Jak komus z roznicy w ISO i utf8 sie uzbieraja MB, to znaczy ze tresc
idzie w dziesiatki czy setki MB, wiec i tak pewnie jedzie na
abonamencie i pare MB mu zwisa i powiewa.

Data: 2009-07-01 22:37:58
Autor: Titus Atomicus
In article <2ff0260f-38b6-4109-b9b1-2242e7cffe2a@b9g2000yqm.googlegroups.com>,
 bob <alcohol.denat@gmail.com> wrote:

> [...]

Te 10 lat temu to ludzie liczyli bajty, bo wisieli na dial-upie tepsy
- bylo wolno i drogo. Teraz na komorkach na samym EDGE-u masz o

Niektorzy maja tylko GPRS. Nie kazdy nadaje z miasta.

TAk czy siak bez wzgledu na to co tam niektorzy bredza - UTF jest wciaz tylko dopuszczany a ISO zalecane.
Podobnie na wielu grupach zagranicznych.

TA

Data: 2009-07-01 23:02:56
Autor: johnkelly
> [...]

Podobnie na wielu grupach zagranicznych.

Ten UTF to jaki¶ klon Shimano?

TA

--
Maciej "johnkelly" Różalski ..... gg:1716136 ..... johnkelly(at)wp.pl
blog: www.maciejrozalski.eu .........................................

Data: 2009-07-01 13:59:54
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod gĂłrkĂŞ
On Wed, 01 Jul 2009 12:42:36 +0200

> [...]

2. Sporo osob korzysta ze starego sprzetu. Ja na przyklad mam 10letniego notebooka. Do usenetu/maili etc nadaje sie znakomicie.

Przepraszam, ale nie rozumiem – w jaki sposób dziesięcioletniość
notebooka powoduje jego niekompatybilność z jakimkolwiek kodowaniem?

Czy mam go zmieniac tylko dlatego, ze ktos che byc nowoczesny?

Nie musisz. Możesz mnie dodać do swojej listy „tych klientów nie
obsługujemy”. Niniejszym udzielam Ci nawet licencji na wykorzystanie
w tej liście mojego eksfejsa. ;>

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-07-01 16:49:49
Autor: Titus Atomicus
|prasa| Rowerzysta ma pod górkĽ
In article <20090701135954.18bbd7ba@sultan>,
 Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

Przepraszam, ale nie rozumiem - w jaki sposób dziesięcioletnio¶ć
notebooka powoduje jego niekompatybilno¶ć z jakimkolwiek kodowaniem?

W takim, ze 10 lat temu UTF8 nie byl tak powszechny.
A nie zawsze mozna instalowac najnowsze oprogramowanie. Wybor programow ktore sensownie chodza na takim sprzecie i obsluguje UT8 jest znacznie mniejszy niz w przypadku sprzetu wspolczesnego. A jak obsluguja UT8 to znowu czgos innego tamm nie maja.
Czy ty naprawde nie rozumiesz, czy rznies glupa?

> Czy mam go zmieniac tylko dlatego, ze ktos chce byc nowoczesny?

Nie musisz. Możesz mnie dodać do swojej listy ?tych klientów nie
obsługujemy". Niniejszym udzielam Ci nawet licencji na wykorzystanie
w tej li¶cie mojego eksfejsa. ;>

Mhm. Tylko to akurat niewiele zmieni, bo uzywajacy UTF8 w sposob bezposredni i posredni psuja kodowanie w postach innych osob.
Pomysl inaczej.
Co z tego, ze u ciebe w czytniku wszytsko bedzie ok?
Ale bedzie tak za pierwszym razem.
Jak nastepna osoba w tym watku to skrzaczy (bo jej czytnik ma problemy z UTF), to potem bedziesz widzial juz post skrzaczony...

TA

Data: 2009-07-01 17:12:10
Autor: Titus Atomicus
In article <Titus_Atomicus-E9D922.16494901072009@news.onet.pl>,

> [...]

Jak nastepna osoba w tym watku to skrzaczy (bo jej czytnik ma problemy z UTF), to potem bedziesz widzial juz post skrzaczony...

PS Zreszta od 'uzywania UT8 bo jestem nowoczesny i moj czytnik obsluguje' juz krok do uzywania htmla. No stad do - dlaczego nie wysylac obrazkow i filmow? Mamy szybkie lacza i szybkie komputery.
Jakis czas temu zasubskrybowalem sobie kiedys 'liste dyskusyjna milosnikow Pana Samochodzika'. Po jakims czasie wypisalem sie, bo nie dalo sie tego czytac, totalne krzaki, ludzi nie zwracaja uwagi na kodowanie, jedni pisza z dolu do gory, inni z gory na dol...
Zeby znalezc cokolwiek w archiwum, traci sie czas.
Oczywiscie, niektorym to zupelnie nie przeszkadza. Ba, nawet nie widza w tym nic niestosownego, i nie wiedza ze mozna inaczej. Koronnym argumentem jest oczywiscie - przeciez moj czytnik/mailer na to pozwala...

TA

Data: 2009-07-01 17:34:38
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod gĂłrkÂĽ
On Wed, 01 Jul 2009 16:49:49 +0200

> [...]

Czy ty naprawde nie rozumiesz, czy rznies glupa?

Ale o co Ci chodzi? Na sąsiednim biurku mam dziesięcioletni komputer
z zainstalowanym środowiskiem od początku do końca UTF-owym. Jak ktoś
nie lubi Linuksa, to 40tude Dialog (wzorcowo obsługujący kodowania)
pójdzie i w Win9x sprzed sporo więcej niż 10 lat. W czym problem?

> [...]

Pomysl inaczej.
Co z tego, ze u ciebe w czytniku wszytsko bedzie ok?

Czegoś nie zrozumiałeś na którymś etapie. UTF8 na niusach jest po
to właśnie, żeby w _każdym_ czytniku było OK. Bez pieprzenia się
z charsetami, bez zastępowania niedostępnych znaków ,,magicznymi''
ciÄ…gami i bez wszystkich innych protez. MoĹĽna by chyba nawet
zrezygnować z deklaracji kodowania, nawet nie upierając się przy
uĹĽywaniu UTF8 przez wszystkich, bo poszczegĂłlne sposoby zapisywania
unikodu są rozróżnialne i bez niej (nie chce mi się w tej chwili
analizować, czy wszystkie).

Sam kiedyś byłem przeciwnikiem unikodu na niusach, no ale to było
właśnie 10 lat temu – wtedy wiele programów miało takie czy inne
problemy z unikodem. Od tego czasu troszkę się jednak zmieniło, więc
nie wciągaj na siłę Internetu z powrotem w XX wiek.

Ale bedzie tak za pierwszym razem.
Jak nastepna osoba w tym watku to skrzaczy (bo jej czytnik ma problemy z UTF), to potem bedziesz widzial juz post skrzaczony...

Ale czemu jej czytnik ma mieć takie problemy? UTF-8 jest standardowy,
opisany, łatwy do zaimplementowania… Żaden współczesny niusrider
godzien tego miana nie ma z nim problemu. Jeśli ktoś ma kaprys używania
maszyny dziesięcioletniej i to go zmusza do używania zepsutego
programu, który przeszkadza innym, to sorry – on jest problemem, nie
cały usenet wokół niego.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-07-01 17:13:33
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-01, Tomasz Minkiewicz wrote:

Ale czemu jej czytnik ma mieć takie problemy? UTF-8 jest standardowy,
opisany, łatwy do zaimplementowania?

Taki znowu łatwy do zaimplementowania nie jest - było sporo bugów
różnego rodzaju zwi±zanych z obsług± UTF-8 zanim wszystko zaczęło chodzić
jak należy - z uwagi na zmienn± wielko¶ć znaku (od 1 do 4 bajtów).

Data: 2009-07-02 11:45:57
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod gĂłrk?
On Wed, 1 Jul 2009 17:13:33 +0000 (UTC)

On 2009-07-01, Tomasz Minkiewicz wrote:

> Ale czemu jej czytnik ma mieć takie problemy? UTF-8 jest standardowy,
> opisany, Ĺ‚atwy do zaimplementowania?

Taki znowu łatwy do zaimplementowania nie jest - było sporo bugów
różnego rodzaju związanych z obsługą UTF-8 zanim wszystko zaczęło chodzić
jak należy - z uwagi na zmienną wielkość znaku (od 1 do 4 bajtów).

Nie przesadzaj. UFT-8 jest naprawdÄ™ Ĺ‚atwy. Nie wiem, czy siÄ™ tym
zainteresowałeś i czytałeś jak się tę zmienną długość załatwia
i jak bajty jednocześnie zawierające część wartości codepointu niosą
jednocześnie w starszych bitach informację o pozostałej długości
sekwencji? IMHO to jest zaprojektowane wybitnie elegancko i – jak się
już zapozna z ideą – tak naturalnie, że każdy inny system kodowania
znaków wydaje się brzydszy (wliczając pozostałe „unikody”).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-07-02 09:53:41
Autor: Jan Srzednicki

On 2009-07-01, Tomasz Minkiewicz wrote:

> [...]

różnego rodzaju zwi±zanych z obsług± UTF-8 zanim wszystko zaczęło chodzić
jak należy - z uwagi na zmienn± wielko¶ć znaku (od 1 do 4 bajtów).

Nie przesadzaj. UFT-8 jest naprawdę łatwy. Nie wiem, czy się tym
zainteresowałe¶ i czytałe¶ jak się tę zmienn± długo¶ć załatwia
i jak bajty jednocze¶nie zawieraj±ce czę¶ć warto¶ci codepointu nios±
jednocze¶nie w starszych bitach informację o pozostałej długo¶ci
sekwencji? IMHO to jest zaprojektowane wybitnie elegancko i ? jak się
już zapozna z ide± ? tak naturalnie, że każdy inny system kodowania
znaków wydaje się brzydszy (wliczaj±c pozostałe ?unikody?).

Łatwy do wy¶wietlania/zapisywania to może jest, ale poważne problemy
pojawiały się przy różnych metodach parsowania tekstu zakodowanego w
UTF - były bugi w wyrażeniach regularnych, wszelakiej ma¶ci parserach
itp. Jeszcze rok temu wylazł problem z wyrażeniami regularnymi w perlu
przy przetwarzaniu UTF-8 - i to bardzo krytyczny problem.

Data: 2009-07-01 21:16:05
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
W takim, ze 10 lat temu UTF8 nie byl tak powszechny.
A nie zawsze mozna instalowac najnowsze oprogramowanie.

Biedaku, kup sobie wreszcie normalny komputer zamiast użerać się z tym
zabytkiem spod znaku ogryzka.

> [...]
Mhm. Tylko to akurat niewiele zmieni, bo uzywajacy UTF8 w sposob bezposredni i posredni psuja kodowanie w postach innych osob.

Wręcz przeciwnie. To nieumiej±cy sobie poradzić wła¶ciwie z UTF-8
psuj±.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Borger  King:  "Have it our way, your way is
\  Kruk@epsilon.eu.org   / irrelevant"

Data: 2009-07-01 22:44:53
Autor: Titus Atomicus
In article <slrnh4ndfl.lps.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl>,
> [...]

>A nie zawsze mozna instalowac najnowsze oprogramowanie. Biedaku, kup sobie wreszcie normalny komputer zamiast użerać się z tym

Ale ja sie nie uzeram.
Zwroc uwage ze mimo ze jestem jednym z nielicznych uzywajacym tu maka to w zasadzie nie ma dluzaszego watku w ktorym po pewnym czasie ktos nie skrzacza zawartosc postu, a co gorsza tematu.
Wiec problem z UTF8 chyba jednak istnieje i to na pecetach tez. Wiec badz laskaw ograniczyc te swoje insynuacje do pl.comp.os.advocacy gdzie nikt poza podobnymi tobie oszolomami tego nie czyta.

> [...]

Wręcz przeciwnie. To nieumiej±cy sobie poradzić wła¶ciwie z UTF-8

To rob szkolenia dla pcetycznych uzywajacyh UTF8.

EOT

TA

Data: 2009-07-02 07:55:23
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
>A nie zawsze mozna instalowac najnowsze oprogramowanie. Biedaku, kup sobie wreszcie normalny komputer zamiast użerać się z tym

Tylko co?

Zwroc uwage ze mimo ze jestem jednym z nielicznych uzywajacym tu maka to w zasadzie nie ma dluzaszego watku w ktorym po pewnym czasie ktos nie skrzacza zawartosc postu, a co gorsza tematu.

Temat zazwyczaj krzacz± miło¶nicy OE

Wiec problem z UTF8 chyba jednak istnieje i to na pecetach tez.

Bzdura. Krzaczenie tematu to nie kwestia używanego kodowania.
(BTW, na pecetach jest pierdyliard czytników; nie jest się skazanym na
jeden)

Wiec badz laskaw ograniczyc te swoje insynuacje

Taaaak... w szkole byłe¶ prymasem, prawda?

do pl.comp.os.advocacy gdzie nikt poza podobnymi tobie oszolomami tego nie czyta.

Mógłby¶ przestać zachowywać się jak buc i wyjeżdżać z adpersonami?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Microsoft Office 2000: Już się nie dasz

Data: 2009-07-02 09:01:23
Autor: Tiber
|prasa| Rowerzysta ma pod gorke
Mariusz Kruk, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
w wiadomo¶ci slrnh4oiub.lps.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl pobredza:

[...]

W przypadku takiego Pręgierza 90-95 procent stanowi± tematy Pietii/G±siorka (Noworyta Reader) oraz Massaia/MHC Mega (XanaNews), gdy trafiaj± na posty zakodowane w UTF-ie i chc± z nich zrobić ISO. Dwa egzotyki.

--
tbr

Data: 2009-07-02 14:31:59
Autor: Titus Atomicus
In article <slrnh4oiub.lps.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl>,
 Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world"
>Ale ja sie nie uzeram.

Tylko co?

Nie sadze, zeby wiek tego komputera wplywal jakos na komfort uzytkowania uzytkownika...

>Zwroc uwage ze mimo ze jestem jednym z nielicznych uzywajacym tu maka to >w zasadzie nie ma dluzaszego watku w ktorym po pewnym czasie ktos nie >skrzacza zawartosc postu, a co gorsza tematu.

> [...]

No to co maja maki do tego? Zdecyduj sie.
Na maku rzadko kto tego uzywa, a juz na pewno nie do newsow...

> [...]

Bzdura. Krzaczenie tematu to nie kwestia używanego kodowania.
(BTW, na pecetach jest pierdyliard czytników; nie jest się skazanym na

Ale fakt jest faktem ze zjawisko wystepuje.

>Wiec >badz laskaw ograniczyc te swoje insynuacje

Taaaak... w szkole byłe¶ prymasem, prawda?

_Insynuacje_. Sprawdz sobie w slowniku. Bo znowu to robisz.

>do pl.comp.os.advocacy gdzie >nikt poza podobnymi tobie oszolomami tego nie czyta.

Mógłby¶ przestać zachowywać się jak buc i wyjeżdżać z adpersonami?

Ja wyjezdzam??? Wroc do poczatku watku i sobie poczytaj. Zwracajac uwage rowniez i na twoj wklad...

TA

Data: 2009-07-02 15:05:34
Autor: Mariusz Kruk
> [...]
Tylko co?
Nie sadze, zeby wiek tego komputera wplywal jakos na komfort uzytkowania uzytkownika...

To może uzgodnij to sam ze sob±.

> [...]
Temat zazwyczaj krzacz± miło¶nicy OE
No to co maja maki do tego? Zdecyduj sie.

To nie ja przytaczałem krzaczenie tematów przeciwko UTF, nieprawdaż?

> [...]
jeden)
Ale fakt jest faktem ze zjawisko wystepuje.

Innemi słowy - co z tego, że nie na temat, ale fajnie się odezwać. Cały
ty.

>Wiec >badz laskaw ograniczyc te swoje insynuacje
Taaaak... w szkole byłe¶ prymasem, prawda?
_Insynuacje_. Sprawdz sobie w slowniku. Bo znowu to robisz.

W przeciwieństwie do ciebie, ja wiem co znaczy słowo "insynuacje".

> [...]
Ja wyjezdzam??? Wroc do poczatku watku i sobie poczytaj. Zwracajac uwage rowniez i na twoj wklad...

Msg-ID poproszę.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb This message was not tested on animals.
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2009-06-30 13:53:09
Autor: fabian
Tomasz Minkiewicz wrote:
NoĹĽ kurde! SkÄ…d siÄ™ takie elementy biorÄ… na drogach publicznych?! Gdzie
jest drogĂłwka, kiedy jej potrzebujemy? Jeszcze trochÄ™ i stanÄ™ siÄ™
zwolennikiem obowiÄ…zkowych egzaminĂłw na kartÄ™ rowerowÄ….

Kierowcy samochodów czynią tak samo, pod prąd raczej nie jeżdżą, bo się nie mieszczą i wstyd był by tak utknąć jak by coś z naprzeciwka jechało. Poza tym tak samo nie patrzą jak i gdzie jadą i w dupie wszystko mają ;) Egzamin czy jego brak niczego tu nie zmienia, bo nie chodzi o znajomość prawa, a nawet jego przestrzegania.

Fabian.

Data: 2009-06-30 14:16:09
Autor: Tomasz Minkiewicz
|prasa| Rowerzysta ma pod gĂłrkÄ™
On Tue, 30 Jun 2009 13:53:09 +0200

Tomasz Minkiewicz wrote:
> [...]

Kierowcy samochodów czynią tak samo, pod prąd raczej nie jeżdżą, bo się nie mieszczą i wstyd był by tak utknąć jak by coś z naprzeciwka jechało. Poza tym tak samo nie patrzą jak i gdzie jadą i w dupie wszystko mają ;) Egzamin czy jego brak niczego tu nie zmienia, bo nie chodzi o znajomość prawa, a nawet jego przestrzegania.

Kierowcy samochodĂłw mnie nie obchodzÄ…, natomiast jako rowerzysta czujÄ™
siÄ™ zaĹĽenowany widzÄ…c takie zachowanie pedalarzy. :-P

A to dziewczę właściwie nie jechało po rondzie pod prąd, tylko
przejeżdżało na wprost przez wysepkę pośrodku, ale w rezultacie
gdy wjeżdżałem na rondo z dochodzącej ulicy, szliśmy praktycznie
na czołowego dzwona.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-30 23:33:15
Autor: Krzysztof Olszak
Szprota aka Stefandora pisze:

[...]

Skoro to taksowkarz, to o sobie mowil i swoich kolegach. Wszystko sie zgadza.

Krzysztof