prawa autorskie - filmy, klipy

Data: 2010-06-13 13:38:45
Autor: Darek
prawa autorskie - filmy, klipy
jeszcze tylko dodam, ze przed rozpoczeciem poszczegolnych czesci
filmu mam zamiar podac autora i zrodlo pochodzenia w formie napisow.

pzdr

Data: 2010-06-13 17:30:57
Autor: winyl
prawa autorskie - filmy, klipy
Jeśli film jest czyjąś własnością to musisz poprosić właściciela o zgodę
na wykorzystanie całego filmu,fragmentu w swoim dziele i to najlepiej na
piśmie. Odpowiedz też winna być na piśmie.

Co dalej? Właściciel może się zgodzić nieodpłatnie wykorzystanie albo
zażądać zapłaty albo nie zgodzić się na wykorzystanie. Ewntualnie poda
Ci warunki na jakich wł.intel. może zostać wykorzystana. Najcześciej
jest to umowa między stronami. Warto taką umowę zachować na wypadek ew.
roszczeń przed sądem.

W każdy materiał audio/wizualny ktoś włożył swoją pracę,zainwestował w
sprzęt, nie oczekuj więc że zgodzi się z miejsca na nieodpłatne
wykorzystanie.
Każde wykorzystanie jakiegokolwiek materiału a/w,nawet prywatnego
filmiku z youtube bez poproszenia autora o zgodę jest naruszeniem prawa
własności intelektualnej. Nie możemy domniemywać że i tak tak ktoś by
się zgodził bo tego nie wiemy,dopóki o tą zgodę nie poprosimy

Podstawa prawna Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83

Winyl

Data: 2010-06-13 18:23:49
Autor: winyl
prawa autorskie - filmy, klipy
Nie doprecyzowałem.Wszystko to jest poprawne jeśli nowe twoje dzieło
powstanie z twojej prywatnej inicjatywy.

Chyba że materiał jaki zamierzasz wykorzystać to dostępne publicznie
wiadomości,notki prasowe dokumentujące byłe zdarzenie.

Reszta podlega ochronie ustawy a prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Winyl

Data: 2010-06-13 17:46:09
Autor: Darek
prawa autorskie - filmy, klipy
Nie doprecyzowałem.Wszystko to jest poprawne jeśli nowe twoje dzieło
powstanie z twojej prywatnej inicjatywy.

nie rozumiem tego a z jakiej innej inicjatywy moglo by powstać?

Chyba że materiał jaki zamierzasz wykorzystać to dostępne publicznie
wiadomości,notki prasowe dokumentujące byłe zdarzenie.

no np takie:
http://wyborcza.pl/10,91676,8006615,Marzy_by_strzelac_gole__jego_rodzice_o_dofinansowaniu.html

to nie jest dokladnie moj material, poniwaz nie mam aktualnie linku,
ale tez material z wydarzen polsat.

nie bardzo rozumiem co napisales powyzej.

pzdr

prawa autorskie - filmy, klipy