prawa autorskie - sesja

Data: 2011-07-03 10:15:17
Autor: Marcin [3M]
prawa autorskie - sesja

U偶ytkownik "gadacz" <gadacz_usenet@o2.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iukpp0$2h44$1opal.icpnet.pl...
Witam Szanownych Grupowicz贸w!

Jestem tutaj po raz pierwszy, ale po ilo艣ci post贸w widz臋, 偶e Grupa 偶yje i mo偶e znajdzie si臋 osoba, kt贸ra nieco rozja艣ni moje pytanie.
Mam nadzieje, 偶e nie zrobi艂em do艣膰 du偶ego NTG, ale zapewne kto艣 z Was ma co艣 wsp贸lnego z profesjonaln膮 fotografi膮.

A wi臋c do rzeczy;
Kole偶anka zleci艂a firmie X wykonanie sesji zdj臋ciowej z modelkami, kt贸re pracuj膮 dla firmy X.
Firma Kole偶anki, chcia艂aby odpowiedni "papier", dzi臋ki, kt贸remu b臋dzie mog艂a u偶ywa膰 zdj臋膰 wykonanych przez firm臋 X bez jakichkolwiek ogranicze艅 (mam tutaj na my艣li katalogi etc. w Polsce i na 艣wiecie). Precyzuj膮c chodzi o wizerunek kobiet, kt贸re bra艂y udzia艂 w sesji; One mog膮 nie zdawa膰 sobie sprawy z tego, 偶e ich twarze b臋d膮 rozpowszechniane, o czym niekoniecznie mog艂a informowa膰 firma X (nie wiem, czy maj膮 mi臋dzy sob膮 jak膮艣 umow臋 - tj. firma X a modelki).

Resumuj膮c;
Firma X pyta Kole偶ank臋 co ona chcia艂aby mie膰 na tej umowie (mam wra偶enie, 偶e oni sami nie wiedz膮 jak to napisa膰) i 偶eby przes艂a膰 im wz贸r takiej umowy.
W ka偶dym razie sesja zosta艂a zrobiona, - umowa wykonana, ale jak si臋 zabezpieczy膰 przed ew. roszczeniami modelek, kt贸re nie wiedzia艂y jak b臋d膮 u偶yte te zdj臋cia?

Mo偶e kto艣 z Was posiada jaki艣 wz贸r jakiej艣 umowy?

za pomoc z g贸ry dzi臋kuj臋.
pozdrawiam
Gadacz

Za偶膮daj od firmy zastrze偶enia w umowie licencyjnej, i偶 ponosi ona wszelk膮 odpowiedzialno艣膰 za roszczenia os贸b trzecich.
Je偶eli masz w膮tpliwo艣ci, za偶膮daj w umowie za艂膮cznik贸w, b臋d膮cymi tzw. "model release", podpisanych przez modelki.

Wzory - pewnie jak wszystko - mog膮 by膰 w necie...

prawa autorskie - sesja