Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   prawa konsumenta i telefonia komórkowa

prawa konsumenta i telefonia komórkowa

Data: 2009-06-18 12:39:31
Autor: pj
prawa konsumenta i telefonia komórkowa
Witam wszystkich grupowiczów.

Sieci telefonii komórkowych od początku swego istnienia stosują
różnicowanie taryf na rozmowy w zależności od sieci, do której
dzwonimy (do "swoich" taniej, do "obcych" drożej, do Play -
najdrożej). Jednak od czasu gdy pojawiła się możliwość przenoszenia
numeru pomiędzy sieciami osoba wybierająca numer nie ma pewności, do
jakiej sieci dzwoni. Tym samym nie wie, ile będzie ją kosztować
rozmowa. Dowie się o tym dopiero po rozmowie (prepaid) lub po
otrzymaniu faktury (abonament).

I tu pojawia się moje (laika) pytanie: czy nieznajomość kosztu
korzystania z usługi (a nawet niemożliwość jego ustalenia przed
skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego
punktu widzenia?

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2009-06-18 21:41:13
Autor: Arek
prawa konsumenta i telefonia komórkowa
pj pisze:
[..]
skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego
punktu widzenia?

Operatorzy są ponad prawem.
Mogą Cię nawet jawnie oszukiwać ile chcą.

pozdrawiam
Arek


--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-06-19 08:07:19
Autor: Nostradamus
prawa konsumenta i telefonia komórkowa

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:h1e59o$slf$1inews.gazeta.pl...
pj pisze:
[..]
skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego
punktu widzenia?

Operatorzy są ponad prawem.
Mogą Cię nawet jawnie oszukiwać ile chcą.

Łżesz jak zwykle.

Data: 2009-06-19 11:47:49
Autor: Arek
prawa konsumenta i telefonia komórkowa
Nostradamus pisze:
Łżesz jak zwykle.

Dorośniesz to się przekonasz.

Mogę Ci dać choćby kilka przykładów.
1. Konkurs Ery 100 mercedesów - oszustwo bezczelne. Za taki numer zarzą każdej innej firmy od razu poszedłby do puchy
2. Ostatnia mega awaria billingu Plusa - myślisz, że cokolwiek napisali
na swoich stronach, że wysłali do klientów SMSy albo bilingi do sprawdzenia? Nie. Bo po co. Wydymali klientów i wszystko jest OK :)
Zresztą nie pierwszy raz, takie awarie plus kilka mniejszych mieli już nie raz od kiedy monitoruję sprawę.
3. Palenie kart klientów z kasą, podwójne liczenie połączeń, odmowa przyjmowania reklamacji itd., zrywanie umów i żądanie bezprawnych "kar umownych" za takie numery inne zarządy też od razu poszłyby do ciupy. Ale nie oni.

To tak pierwsze z brzegu zabawy :)

Arek



--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-06-19 11:52:31
Autor: Arek
prawa konsumenta i telefonia komórkowa
Arek pisze:
To tak pierwsze z brzegu zabawy :)

No i jeszcze smsowe loterie fantowe organizowane oczywiście bez żadnych zgód ministerstwa finansów.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-06-18 22:30:07
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
prawa konsumenta i telefonia komórkowa
pj wrote:

I tu pojawia się moje (laika) pytanie: czy nieznajomość kosztu
korzystania z usługi (a nawet niemożliwość jego ustalenia przed
skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego
punktu widzenia?


Jeżeli rzeczywiście nie możesz ustalić kosztu połączenia przed jego wykonaniem, może być to potraktowane jako naruszenie praw konsumenta. Niemniej z reguły operatorzy umożliwiają takie sprawdzanie.

M.

Data: 2009-06-18 22:32:49
Autor: scream
prawa konsumenta i telefonia komórkowa
Dnia Thu, 18 Jun 2009 22:30:07 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Niemniej z reguły operatorzy umożliwiają takie sprawdzanie.

Jak, którzy?
Nie licze tu jakiejś strony www która podobno to umozliwia (zapomnialem
jaki miala adres). Powiedzmy, ze nie mam internetu i chce sprawdzic.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-06-18 22:42:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
prawa konsumenta i telefonia komórkowa
scream wrote:
Dnia Thu, 18 Jun 2009 22:30:07 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Niemniej z reguły operatorzy umożliwiają takie sprawdzanie.

Jak, którzy?

B3, telefonicznie, SMS-em

M.

Data: 2009-06-18 23:24:33
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
prawa konsumenta i telefonia komórkowa
Dnia Thu, 18 Jun 2009 12:39:31 -0700 (PDT), pj napisał(a):

Witam wszystkich grupowiczów.

Sieci telefonii komórkowych od początku swego istnienia stosują
różnicowanie taryf na rozmowy w zależności od sieci, do której
dzwonimy (do "swoich" taniej, do "obcych" drożej, do Play -
najdrożej). Jednak od czasu gdy pojawiła się możliwość przenoszenia
numeru pomiędzy sieciami osoba wybierająca numer nie ma pewności, do
jakiej sieci dzwoni. Tym samym nie wie, ile będzie ją kosztować
rozmowa. Dowie się o tym dopiero po rozmowie (prepaid) lub po
otrzymaniu faktury (abonament).

I tu pojawia się moje (laika) pytanie: czy nieznajomość kosztu
korzystania z usługi (a nawet niemożliwość jego ustalenia przed
skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego
punktu widzenia?

Pozdrawiam,
Paweł

puściłem wątek na  pl.misc.telefonia.gsm
temat: "sprawdzanie operatora numeru sieci"


--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php

Data: 2009-06-19 09:44:02
Autor: BETON
prawa konsumenta i telefonia komórkowa
Data: 2009-06-19 13:12:33
Autor: Kaziu
prawa konsumenta i telefonia komórkowa
pj <pawel.janocinski@gmail.com> wrote:
[...] Jednak od czasu gdy pojawiła się możliwość przenoszenia
numeru pomiędzy sieciami osoba wybierająca numer nie ma pewności, do
jakiej sieci dzwoni. Tym samym nie wie, ile będzie ją kosztować
rozmowa. Dowie się o tym dopiero po rozmowie (prepaid) lub po
otrzymaniu faktury (abonament).


To ze nie jest to oczywiste nie znaczy ze takiej informacji nie
mozna odnalezc, np. korzystajac z http://is.eranet.pl/updir/era.cgi
Wczesniej tez osoba nie wiedziala do jakiej sieci dzwoni - chyba
ze znala alokacje numerow do roznych sieci.


--
Kaziu

prawa konsumenta i telefonia komórkowa

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona