Data: 2009-06-18 12:39:31 | |
Autor: pj | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
Witam wszystkich grupowiczów.
Sieci telefonii komórkowych od początku swego istnienia stosują różnicowanie taryf na rozmowy w zależności od sieci, do której dzwonimy (do "swoich" taniej, do "obcych" drożej, do Play - najdrożej). Jednak od czasu gdy pojawiła się możliwość przenoszenia numeru pomiędzy sieciami osoba wybierająca numer nie ma pewności, do jakiej sieci dzwoni. Tym samym nie wie, ile będzie ją kosztować rozmowa. Dowie się o tym dopiero po rozmowie (prepaid) lub po otrzymaniu faktury (abonament). I tu pojawia się moje (laika) pytanie: czy nieznajomość kosztu korzystania z usługi (a nawet niemożliwość jego ustalenia przed skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego punktu widzenia? Pozdrawiam, Paweł |
|
Data: 2009-06-18 21:41:13 | |
Autor: Arek | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
pj pisze:
[..] skorzystaniem) nie narusza praw konsumenta? Jak to wygląda z prawnego Operatorzy są ponad prawem. Mogą Cię nawet jawnie oszukiwać ile chcą. pozdrawiam Arek -- http://www.arnoldbuzdygan.com |
|
Data: 2009-06-19 08:07:19 | |
Autor: Nostradamus | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:h1e59o$slf$1inews.gazeta.pl... pj pisze: Łżesz jak zwykle. |
|
Data: 2009-06-19 11:47:49 | |
Autor: Arek | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
Nostradamus pisze:
Łżesz jak zwykle. Dorośniesz to się przekonasz. Mogę Ci dać choćby kilka przykładów. 1. Konkurs Ery 100 mercedesów - oszustwo bezczelne. Za taki numer zarzą każdej innej firmy od razu poszedłby do puchy 2. Ostatnia mega awaria billingu Plusa - myślisz, że cokolwiek napisali na swoich stronach, że wysłali do klientów SMSy albo bilingi do sprawdzenia? Nie. Bo po co. Wydymali klientów i wszystko jest OK :) Zresztą nie pierwszy raz, takie awarie plus kilka mniejszych mieli już nie raz od kiedy monitoruję sprawę. 3. Palenie kart klientów z kasą, podwójne liczenie połączeń, odmowa przyjmowania reklamacji itd., zrywanie umów i żądanie bezprawnych "kar umownych" za takie numery inne zarządy też od razu poszłyby do ciupy. Ale nie oni. To tak pierwsze z brzegu zabawy :) Arek -- http://www.arnoldbuzdygan.com |
|
Data: 2009-06-19 11:52:31 | |
Autor: Arek | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
Arek pisze:
To tak pierwsze z brzegu zabawy :) No i jeszcze smsowe loterie fantowe organizowane oczywiście bez żadnych zgód ministerstwa finansów. Arek -- http://www.arnoldbuzdygan.com |
|
Data: 2009-06-18 22:30:07 | |
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
pj wrote:
I tu pojawia się moje (laika) pytanie: czy nieznajomość kosztu Jeżeli rzeczywiście nie możesz ustalić kosztu połączenia przed jego wykonaniem, może być to potraktowane jako naruszenie praw konsumenta. Niemniej z reguły operatorzy umożliwiają takie sprawdzanie. M. |
|
Data: 2009-06-18 22:32:49 | |
Autor: scream | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
Dnia Thu, 18 Jun 2009 22:30:07 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a): Niemniej z reguły operatorzy umożliwiają takie sprawdzanie. Jak, którzy? Nie licze tu jakiejś strony www która podobno to umozliwia (zapomnialem jaki miala adres). Powiedzmy, ze nie mam internetu i chce sprawdzic. -- best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
|
Data: 2009-06-18 22:42:00 | |
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
scream wrote:
Dnia Thu, 18 Jun 2009 22:30:07 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl) B3, telefonicznie, SMS-em M. |
|
Data: 2009-06-18 23:24:33 | |
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
Dnia Thu, 18 Jun 2009 12:39:31 -0700 (PDT), pj napisał(a):
Witam wszystkich grupowiczów. puściłem wątek na pl.misc.telefonia.gsm temat: "sprawdzanie operatora numeru sieci" -- Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_4.php |
|
Data: 2009-06-19 09:44:02 | |
Autor: BETON | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
Data: 2009-06-19 13:12:33 | |
Autor: Kaziu | |
prawa konsumenta i telefonia komórkowa | |
pj <pawel.janocinski@gmail.com> wrote:
[...] Jednak od czasu gdy pojawiła się możliwość przenoszenia To ze nie jest to oczywiste nie znaczy ze takiej informacji nie mozna odnalezc, np. korzystajac z http://is.eranet.pl/updir/era.cgi Wczesniej tez osoba nie wiedziala do jakiej sieci dzwoni - chyba ze znala alokacje numerow do roznych sieci. -- Kaziu |