prawa spoldzielni mieszkaniowej

Data: 2011-02-23 11:31:09
Autor: tadek
prawa spoldzielni mieszkaniowej
witajcie,
czy spoldzielnia mieszkaniowa moze wymagac ode mnie i pozostalych
mieszkancow poprzez oswiadczenie ile osob i kto mieszka w mieszkaniu?

tresc zapytania:

zarzad s.m. "XYZ" uprzejmie prosi mieszkancow o wypelnienie nizej
okreslonego tekstu oswiadczenia i zwrot do Administracji Spoldzielni w
terminie do 25.02.2010.

Oswiadczam, ze w lokalu....w budynku przy
ulicy........................zamieszkuja nastepujace osoby:

1
2
3
4
5
6
7

Powyzsze dane sa zgodne z stanem faktycznym, co potwierdzam
wlasnrecznym podpisem majac swiadomosc, ze za skladanie falszywych
oswiadczen grozi odpowiezialnosc karna (kodeks karny art 233§1),
zobowiazujac sie nadto do niezwlocznego powiadomienia Administracji
spoldzielni o jakiejkolwiek zmianie liczby osob zmieszkujacych w moim
lokalu mieszkalnym.

A na koncu: w przypadku nie dostarczenia w wyznaczonym terminie
wypelnionego oswiadczenia, Spoldzielnia naliczac bedzie oplaty od osob
na podstawie posiadanych informacji.

Data: 2011-02-23 13:45:43
Autor: witek
On 2/23/2011 1:31 PM, tadek wrote:
[...]

Ile tak, kto nie.
chodzi o to, ze pewne składniki czynszu zależą od ilości osób zamieszkujących.
jak nie podacie beda naliczac na podstawie ich własnej wiedzy.
nic wiecej nie mogÄ…

Data: 2011-02-23 12:57:10
Autor: JaMyszka
On 23 Lut, 20:45, witek  wrote:
> czy spoldzielnia mieszkaniowa moze wymagac ode mnie i pozostalych
> mieszkancow poprzez oswiadczenie ile osob i kto mieszka w mieszkaniu?

Mnie też ciekawi ten problem - czy spółdzielnia ma prawo ż±dać danych
osobowych osób zamieszkuj±cych w moim mieszkaniu własno¶ciowym?

> [...]

> 2
> (...)
> Powyzsze dane sa zgodne z stanem faktycznym, co potwierdzam

Podobny druk o¶wiadczenia znajduje się na stronie mojej spółdzielni..

> [...]
> zobowiazujac sie nadto do niezwlocznego powiadomienia Administracji
> spoldzielni o jakiejkolwiek zmianie liczby osob zmieszkujacych w moim

Czy spółdzielnia ma prawo powoływać się na art. przewidziany do
stosowania w wymiarze sprawiedliwo¶ci?
http://www.edukacjaprawnicza.pl/index.php?mod=m_aktualnosci&cid=43&id=470

> A na koncu: w przypadku nie dostarczenia w wyznaczonym terminie
> wypelnionego oswiadczenia, Spoldzielnia naliczac bedzie oplaty od osob
> na podstawie posiadanych informacji.
Ile tak, kto nie.
chodzi o to, ze pewne składniki czynszu zależ± od ilo¶ci osób
zamieszkuj±cych.
jak nie podacie beda naliczac na podstawie ich własnej wiedzy.
nic wiecej nie mog±

Ja ten problem rozwi±załam w ten sposób, że zwiększyłam kwotę przelewu
o naliczenia czynszu zależne od liczby osób, a w opisie zaznaczyłam
ile osób więcej zamieszkuje u mnie w danym miesi±cu.
Uważam, że w ten sposób wypełniłam mój obowi±zek w stosunku do
spółdzielni, jak i moich s±siadów.
Ale ciekawa jestem, jak to wygl±da pod względem prawnym.

--
Pozdrawiam :)
JM

Data: 2011-02-23 22:05:11
Autor: ąćęłńóśźż
prawa spoldzielni mieszkaniowej
Od mieszkańców (spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu) jak najbardziej.
Masz przydział lokalu spółdzielczego na te i te konkretne osoby wymienione z imienia i nazwiska oraz stopnia pokrewieństwa i tyle
Twojego.

-- -- -

Data: 2011-02-23 22:38:47
Autor: tadek
On 23 Lut, 22:05, ±ćęłń󶼿 <antys...@interia.pl> wrote:
> [...]

> czy spoldzielnia mieszkaniowa moze wymagac ode mnie i pozostalych mieszkancow poprzez oswiadczenie ile osob i kto mieszka w

A co jesli mieszkanie nie jest juz spoldzielcze wlasnosciowe?zmiana
formy wlasnosci nastapila w listopadzie 2010.wszystko potwierdzone
jest aktem notarialnym.w chwili obecnej mieszkanie jest wlasnosciowe.

Data: 2011-02-24 07:46:03
Autor: ±ćęłń󶼿
prawa spoldzielni mieszkaniowej
Stosunki pomiędzy członkami (he, he) reguluje statut spółdzielni.
Natomiast generalnie pewne normy budowlane jak i ustawa o utrzymaniu porz±dku i czysto¶ci w gminach oraz wydane na jej podstawie akty prawa miejscowego (zwykle gminne "Regulaminy") okre¶laj± pewne wielko¶ci (dotycz±ce m.in. usuwania nieczysto¶ci stałych) od "liczby mieszkańców".
Więc podstawę prawn± do deklaracji przez wła¶ciciela lokalu liczby mieszkańców spółdzielnia ma.

-- -- -

Data: 2011-02-25 01:28:55
Autor: animka
W dniu 2011-02-24 07:38, tadek pisze:
On 23 Lut, 22:05, ąćęłńóśźż<antys...@interia.pl>  wrote:
[...]

Ile juz wybuliłeś na ten rok podatku za użytkowanie wieczyste i bodajże gruntowego?
Mocno dokopali tym co wzięli mieszkania na całkowitą własność.

--
animka

Data: 2011-02-25 20:04:59
Autor: ąćęłńóśźż
prawa spoldzielni mieszkaniowej
Animko!
Do szkoły, są tzw. uniwersytety trzeciego wieku...

-- -- -

podatku za uĹĽytkowanie wieczyste

prawa spoldzielni mieszkaniowej