prawa z tytułu opłacania ZUS

Data: 2010-07-01 11:47:14
Autor: Rafał
prawa z tytułu opłacania ZUS
Jestem wła¶cicielem firmy od 15 lat. Płace podatki i obowizkowy ZUS zgodnie z konstytucj± i prawem polskim. Jako że jestem wła¶cicielem firmy chorowac nie moge :) bo sie nie da. Raz na kilka lat odwiedzam lekarzy i trafiło mi sie dzi¶. Dostałem skierowanie z niemowlakiem do neurologa, sprawa pilna. Byłem w Częstochowie w kilku miejscach i wyznaczono mi termin na styczeń 2011r. To jaka¶ paranoja !!!!
To sprawa pilna, z dzieckiem na konsultacje a tu jakie¶ jaja.
Co mnie obchodzi że NFZ kasy nie daje ! Ode mnie bior± ! Czy tego nie można zaskarżyć gdzie¶? To jawne złodziejstwo ! Skoro musze chodzic prywatnie to niech ZUS oddaje ukradzione i wymuszone pieni±dze !

Data: 2010-07-01 11:58:45
Autor: Młotkowy
W dniu 2010-07-01 11:47, Rafał pisze:
[...]

Wiesz...
Nie wiem, czy Ci pogratulować "wywlecznia" tematu, czy Cię wy¶miać, czy-co...

Masz problem, chore dziecko. To nie temat do żartów. Wybacz więc.

Tak. Ten system, to państwo - tak wła¶nie działa. To NORMALNE. To STANDARD.
Zbieraj± kasę od wszystkich, a daj± sobie. Takie jest "ich" założenie. I nie jest ważne, czy będzie to PiS, czy PO, czy SLD. W demokracji (władza ludu = władza motłochu) tak będzie zawsze.
W tym (Twoim) konkretnym przypadku poradziłbym Ci: zamkn±ć (zawiesić) firmę (chyba, że masz m±drego "kierownika", to spu¶ć to na niego), załatwić sobie i rodzinie kartę EKUZ i wyp...ić z tego p..go kraju. W paru innych krajach tego soc-kazetu (UE) system leczniczy działa trochę lepiej.

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-01 12:03:09
Autor: Rafał
prawa z tytułu opłacania ZUS
ale przecież jestesmy w tej ... Unii
i tam s± chyba lepsze prawa
czy nikt nie odważył się zaskarżyć tego ZUSu?
czy nie mam żadnych szans i praw?
przecież żyjemy podobno w cywilizowanym kraju , w Europie :)

Data: 2010-07-01 16:44:46
Autor: JeSt
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Rafał" <admin@czfa.nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0hp4t$qat$1@inews.gazeta.pl...
ale przecież jestesmy w tej ... Unii
i tam s± chyba lepsze prawa
czy nikt nie odważył się zaskarżyć tego ZUSu?
czy nie mam żadnych szans i praw?
przecież żyjemy podobno w cywilizowanym kraju , w Europie :)

Co ma do ubezpieczeń zdrowotnych ZUS po za usług± zbierania kasy?
Jaka wiedza taka ¶wiadomo¶ć.

Data: 2010-07-01 16:52:24
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:4c2ca9d9$0$17087$65785112news.neostrada.pl JeSt
<osobane-mo@wp.pl> pisze:

[...]
Pewnie. Dlatego niektórzy maj± wiedzę i ¶wiadomo¶ć, że "poza" pisze się razem, za¶ matoły tej wiedzy ani ¶wiadomo¶ci nie maj±.

--
Jotte

Data: 2010-07-01 12:09:24
Autor: Liwiusz
Rafał pisze:
[...]

   Wszystko - za darmo - natychmiast - wybierz dwa :)

   Normalnie zaprosiłbym Cię na wybory, ale w sumie sam nie idę - po co wybierać spo¶ród dwóch socjalistów.

   Szkoda że dopiero w takich ektremalnych sytuacjach ludzie przekonuj± się jak bardzo s± okradzani. Mam nadzieję, że już na nikogo z SLD-PSL-PO-PIS nie zagłosujesz?
--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 12:23:29
Autor: Rafał
prawa z tytułu opłacania ZUS
nie chodze na wybory od dawna bo nie ma to sensu
zmienia sie tylko ekipa a złodziejstwo to samo

Data: 2010-07-01 18:54:08
Autor: pwz
W dniu 2010-07-01 12:23, Rafał pisze:
nie chodze na wybory od dawna bo nie ma to sensu
zmienia sie tylko ekipa a zÂłodziejstwo to samo

Myślę, że w tych zdaniach odpowiadasz sobie sam na swoje własne wątpliwości/pytania z postu rozpoczynającego ten wątek.
Krótko: nie głosujesz, nie decydujesz, miej pretensję że "jest jak jest" do siebie samego.
pwz

Data: 2010-07-01 19:02:22
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomości news:i0ih7s$o9v$1news.onet.pl pwz <pwz@onet.eu> pisze:

Myślę
Wszędzie te wszechobecne kłamstwa...

--
Jotte

Data: 2010-07-01 19:37:11
Autor: pwz
W dniu 2010-07-01 19:02, Jotte pisze:
Wszędzie te wszechobecne kłamstwa...

....oraz Żydzi, masoni i wstrętni cykliści, tak?
pwz

Data: 2010-07-01 19:41:59
Autor: Jotte
W wiadomości news:i0ijok$vv2$1news.onet.pl pwz <pwz@onet.eu> pisze:

Wszędzie te wszechobecne kłamstwa...
...oraz Żydzi, masoni i wstrętni cykliści, tak?
.... i radiomaryjcy.

--
Jotte

Data: 2010-07-02 08:02:56
Autor: pwz
W dniu 2010-07-01 19:41, Jotte pisze:
W wiadomości news:i0ijok$vv2$1news.onet.pl pwz <pwz@onet.eu> pisze:

Wszędzie te wszechobecne kłamstwa...
...oraz Żydzi, masoni i wstrętni cykliści, tak?
... i radiomaryjcy.

No to rzeczywiście: uważaj, bo już na pewno masz wokół siebie pełno podsłuchów, a Ziobro śledzi każdy twój ruch...
pwz

Data: 2010-07-02 18:45:27
Autor: Jotte
W wiadomości news:i0jves$ueo$1news.onet.pl pwz <pwz@onet.eu> pisze:

[...]
Jestem na krawędzi załamania nerwowego, osaczony przez wścibskie staruszki, boję się spać, czuję, że rozwścieczone wtargną, zatłuką mnie różańcami i laskami kąsając ruchomymi protezami...

--
Jotte

Data: 2010-07-03 11:36:25
Autor: pwz
W dniu 2010-07-02 18:45, Jotte pisze:
[...]

Byłeś już z tym u specjalisty?
pwz

Data: 2010-07-03 16:59:38
Autor: Jotte
W wiadomości news:i0n0b7$iq2$2news.onet.pl pwz <pwz@onet.eu> pisze:

[...]
Boję się wyjść na dłużej z domu i przechodzić obok kościoła.

--
Jotte

Data: 2010-07-01 12:46:38
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0hpgm$ho8$1@news.onet.pl...

Mam nadzieję, że już na nikogo z SLD-PSL-PO-PIS nie zagłosujesz?

duzego wyboru mu nie zostawiles ;)
szczegolnie ze ci ktorzy pozostali to w wiekszosci swiry, lub nieliczacy sie margines

Data: 2010-07-01 12:58:21
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   W polskim nurcie polityki za ¶wirów uważa się tych, którzy chc± na przykład zniesienia obowi±zku ZUS, albo znacznego ograniczenia podatków. Takimi epitetami zatem nie ma się co przejmować, więcej mówi± o ludziach je rzucaj±cych, niż o samych obrzucanych.

   A czy je¶li kto¶ jest na marginesie, ale ma słuszne pogl±dy, to nie jest wart głosu? Jak już ten system państwowo-socjalistyczny zbankrutuje, to przyjdzie czas na "marginesy". Ty pewnie z tych, co to "w owczym pędzie" zapisaliby się do PZPR, bo cała reszta "to margines". No i "¶wiry" :)

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 13:10:52
Autor: Michał Gut
prawa z tytułu opłacania ZUS
No i "¶wiry" :)

to dosc zachowawcze i bezpieczne - glosowac na tych co mniej dymu narobi±. glosujac na swira moze sie okazac ze jest bardziej porypany niz sie wydawalo na poczatku.

szczerze? chetnie bym zobaczył zapisy ze kandydat na posla musi sie wykazac wyższym wykształceniem minimum magisterium.
a nie tak jak bylo calkiem niedawno gdzie pani beger bedac poslem robila mature! to zenujace!

bedzie obostrzenie w wyksztalceniu, to bedzie mniejsze prawdopodobienstwo idioty w sejmie czy senacie.
Już w ogóle fantastyznie by było jakby to był minimum tytuł doktora - maj±c sejm skladajacy sie z doktorow roznych nauk - byloby swietnie. tylko ze zabrakłoby nam kandydatow do sejmu:)))) nie byloby nawet kim obsadzic ław;)

a na serio - zmiana w ordynacji wyborczej wymuszajaca zwiększenie jako¶ci naszej klasy rz±dz±cej była by lekiem na dużo bol±czek

Data: 2010-07-01 13:26:42
Autor: MZ
W dniu 2010-07-01 13:10, Michał Gut pisze:

[...]

Szczerze? Pomysł tak samo dobry jak nierealizowalny. Zwróć uwagę, że
prawdziwi menedżerowie-fachowcy trzymaj± się bardzo daleko od polityki.
Kto¶ kto umie zarz±dzać i generować zyski prowadzi albo swoj± firmę albo
jest zatrudniony w innej dużej.  To tak jak u Murphego:
Reguły kompetencji:
- Ci co umiej± - robi±, Ci co nie umiej± - ucz±. (Prawo Menckensa)
- Ci co nie umiej± uczyć - zaradzaj±. (Rozszerzenie Martina)
- Ci co nie umiej± zarz±dzać - doradzaj±. (Ekstrapolacja Belaniego)
zgodnie z życiow± prawd± powinno być jeszcze:
- Ci co nie umiej± doradzać - zostaj± politykami :)

--
MZ

Data: 2010-07-01 13:30:23
Autor: Liwiusz
MZ pisze:

[...]

   Poza tym wprowadzenie cenzusu wykształcenia to nic innego jak ograniczenie demokracji. A demokracja to dzi¶ taki fetysz. Warto¶ć sama w sobie, choć obiektywnie bez warto¶ci.

   Sam pomysł ma ¶lepy zaułek logiczny - je¶li większo¶ć nie chce niewykształconych w polityce, może ich  nie wybierać -> zakaz nie jest konieczny. Je¶li jednak większo¶ć będzie chciała nieuków, to ich wybierze, a zakaz kandydowania odrzuci.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 13:40:19
Autor: MZ
W dniu 2010-07-01 13:30, Liwiusz pisze:

[...]

Dodałbym do tego jeszcze empirycznie udowodniony fakt, że bior±c pod
uwagę frekwencję, to sukces "Leppera i s-ki" leży w tym, ze ludzie "na
wsi" potrafi± być bardziej zmobilizowani i id± do urny, bo "trzeba".
Ksi±dz powie z ambony, że nie głosować to grzech, i tyle. Id± i głosuj±
"na swojego", czyli takiego który przynajmniej udaje, że ich los go
obchodzi, no i jest "swój". Ich prawo.
Przy niskiej frekwencji taka grupa, nawet niekoniecznie bardzo liczna w
skali wszystkich uprawnionych, ma konkretny wpływ na wynik. Proste.

--
MZ

Data: 2010-07-01 14:55:13
Autor: Młotkowy
prawa z tytułu opłacania ZUS
W dniu 2010-07-01 13:10, Michał Gut pisze:
bedzie obostrzenie w wyksztalceniu, to bedzie mniejsze

beezddura.

Se kupi± maturę, magisterium, doktorat. Lepper, to se nawet profesura kupił. (albo dr HC, już nie pomnę)
Wszak już od 10-15 lat zadziałał rynek i skoro s± chętni do zapłacenia za ¶wiadectwo/dyplom, to s± chętni, którzy im to sprzedadz± i się podpisz±. Qrestwo nie ma granic.

Trochę trudniej sfałszować/kupić cenzus maj±tkowy.
Albo - płacić za czynne prawo wyborcze. Co¶ rzędu 100zł, aby każdego było stać :) To w końcu tylko 2l dobrej wódki :)

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-01 16:03:57
Autor: Michał Gut
prawa z tytułu opłacania ZUS
a ja mowilem ze to plan idealny?:) nie do realizacji. falszerstwom mozna zaradzic:) odpowiednia penalizacja czynu i po temacie:)

demokracja jest jaska jest - nie mamy nic lepszego do wyboru

Data: 2010-07-01 13:16:22
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0hsch$r7e$1@news.onet.pl...

Ty pewnie z tych, co to "w owczym pędzie" zapisaliby się do PZPR, bo cała reszta "to margines". No i "¶wiry" :)

wyciagasz zbyt daleko idace wnioski, chcialbym tylko zauwazyc ze pozostawiles mu do glosowania taki lpr czy samoobrone, nie liczac innych pomniejszych partii i partyjek

domyslam sie ze chodzilo ci o upr i mikkego, ale jego dosc czesto trudno traktowac powaznie, szczegolnie ze calkiem sensowne punkty programu gospodarczego przetyka chrzescijanstwem, a wedlug mnie proponowane zmiany w szkolnictwie czy ubezpieczeniach to farsa

Data: 2010-07-01 13:19:39
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

gospodarczego przetyka chrzescijanstwem, a wedlug mnie proponowane zmiany w szkolnictwie czy ubezpieczeniach to farsa

   Jakie zmiany w szkolnictwie lub ubezpieczeniach Ci się nie podobaj±?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 13:35:51
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0htkd$uud$1@news.onet.pl...

  Jakie zmiany w szkolnictwie lub ubezpieczeniach Ci się nie podobaj±?

sprywatyzowanie i brak obowiazku jednego, oraz zlikwidowanie obowiazkowosci drugiego

jedno naprodukuje nam analfabetow, drugie zapelni wiezienia, niestety nie wszyscy ludzie potrafia samodzielnie myslec o swoje przyszlosci dalej niz dzien do przodu

taka koncepcja wedlug mnie zwiekszy tylko zwiekszy przepasc pomiedzy klasa biedna a chocby srednioa czy bogata, w dodatku powiekszy ta klase biedna, a to w konsekwencji doprowadzi tylko do wzrostu przestepczosci, albo zacznie produkowac getta na styl amerykanski

Data: 2010-07-01 13:39:04
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Ach, gdyby to jeszcze była prawda. Naprawdę wierzysz w to, że w dobie komputerów dzieciom nie będzie się chciało uczyć czytać? Czy wiesz, że rodziny niemieckie dostaj± AZYL POLITYCZNY w USA tylko dlatego, że nie chc± posyłać dzieci do obowi±zkowej szkoły? Mamy internet i XXI wiek, a Ty tutaj wyjeżdżasz o państwowej obowi±zkowej szkole jako jedynym gwarancie braku analfabetyzmu. Wstyd.

nie wszyscy ludzie potrafia samodzielnie myslec o swoje przyszlosci dalej niz dzien do przodu

   Pomijaj±c już fakt, że brak emerytur to nie przepełnione więzienia (emeryt raczej po cichu umrze, niż napadnie na bank), to jednak planem minim byłoby zast±pienie obecnej formy emerytur, form± minimalnego zasiłku.

[...]

   I tak Ľle w tej Ameryce?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 11:42:13
Autor: Jacek_P
prawa z tytułu opłacania ZUS
Liwiusz napisal:
   Ach, gdyby to jeszcze byĹ‚a prawda. NaprawdÄ™ wierzysz w to, ĹĽe w dobie komputerĂłw dzieciom nie bÄ™dzie siÄ™ chciaĹ‚o uczyć czytać?

To nie jest przypuszczenie. To jest stwierdzone. Jak myślisz, dlaczego
nastąpił taki rozwój dotykowych interfejsów OBRAZKOWYCH?

Czy wiesz, że rodziny niemieckie dostają AZYL POLITYCZNY w USA tylko dlatego, że nie chcą posyłać dzieci do obowiązkowej szkoły?

No i co z tego wynika poza faktem, ĹĽe USA majÄ… juĹĽ tylko przewagÄ™ militarnÄ…,
technologiczną właśnie tracą, a tzw. miękką stracili już dawno.

Mamy internet i XXI wiek, a Ty tutaj wyjeżdżasz o państwowej obowiązkowej szkole jako jedynym gwarancie braku analfabetyzmu. Wstyd.

Nie wstyd. Ja twoje podejście odbieram jako naiwny libertarianizm.

> biedna, a to w konsekwencji doprowadzi tylko do wzrostu przestepczosci, > albo zacznie produkowac getta na styl amerykanski
   I tak Ĺşle w tej Ameryce?

Źle. Twoje przykłady są jak wyznania współczesnego mieszczucha zachwycającego
się szlachtą z XVI i XVII wieku, tylko że... większość i tak pochodzi
od chłopów pańszczyźnianych. Ja akurat zwiedziłem, nie ukrywam że zza szyby
samochodu i nie miałem ochoty wychodzić na zewnątrz, dzielnicę murzyńską
w Los Angeles i takiej nędzy NIGDZIE u nas nie widziałem. Ty widzisz
Wall Street i Manhattan a zgrabnie przemilczasz, ĹĽe juĹĽ 20% obywateli
USA wisi na klamce DOŻYWIAJĄCEJ pomocy społecznej.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-07-01 13:55:37
Autor: Liwiusz
Jacek_P pisze:
Liwiusz napisal:
[...]

   Bo sÄ… prostsze i bardziej uniwersalne. ZresztÄ… czego ma to dowodzić? Ze i obowiÄ…zkowa szkoĹ‚a nie uczy czytać?

Mamy internet i XXI wiek, a Ty tutaj wyjeżdżasz o państwowej obowiązkowej szkole jako jedynym gwarancie braku analfabetyzmu. Wstyd.

Nie wstyd. Ja twoje podejście odbieram jako naiwny libertarianizm.

   A ja Twoje jak naiwnÄ… wiarÄ™ w socjalizm ;)

[...]

   Jest klamka, to i uwiesza siÄ™ coraz wiÄ™cej. Jedno pokolenie, drugie juĹĽ dwa razy wiÄ™ksze itd. OpĹ‚aca siÄ™. Zmienić klamkÄ™ na zamek, to nie bÄ™dÄ… wisieć.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 14:01:42
Autor: szerszen
grup dyskusyjnych:i0hup0$380$1@news.onet.pl...

  Ach, gdyby to jeszcze była prawda. Naprawdę wierzysz w to, że w dobie komputerów dzieciom nie będzie się chciało uczyć czytać?

naprawde wierzysz w to, ze kazde dziecko bedzie mialo komputer, o dostepie
do internetu nie wspominajac, jak mu starzy nie kupia i nie ukradnie, to
gdzie go zobaczy jesli nie w szkole?
do ktorej przeciez nie pojdzie, bo obowiazku nie bedzie, a bedzie trzeba
kase zaplacic, ktorej tez nie ma, albo lepiej ja bedzie wydac na cos innego

Mamy internet i XXI wiek, a Ty tutaj wyjeżdżasz o państwowej obowi±zkowej szkole jako jedynym gwarancie braku analfabetyzmu.

no popatrz, a to w takim razie skad ten lament o anafabetyzmie funkcjonalnym
i wtornym ktory w polsce jest coraz wiekszy

i nie mowie ze to gwarant i do tego jedyny, ale przynajmniej jest i tych
najbiedniejszych iu najbardziej opornych czegos nauczy, jesli jego
zabraknie, to nikt ich nie zagoni do nauki

  Pomijaj±c już fakt, że brak emerytur to nie przepełnione więzienia (emeryt raczej po cichu umrze, niż napadnie na bank), to jednak planem minim byłoby zast±pienie obecnej formy emerytur, form± minimalnego zasiłku.

akurat nie pisalem o emeryturach, pisalem chocby o oc
a co do stwierdzenia ze emeryt nie napadnie na bank ;)
to widac nie czytasz doniesien zza wielkiej wody, tam emeryt napadajacy na bank (jeden seryjnie) czy sklep, to coraz czestszy widok

  I tak Ľle w tej Ameryce?

a tak dobrze?

Data: 2010-07-01 14:07:53
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:
[...]

   Kto będzie się chciał nauczyć czytać, ten się nauczy, państwowa i obowi±zkowa szkoła tutaj nie jest potrzebna.

   Zreszt± obecnie szkoła "uczy" o wiele więcej niż czytanie i pisanie, więc twierdzenie, że szkoła jest po to, aby nie było analfabetyzmy jest tak samo sensowne, jak - na przykład - to, że obowi±zkowe ubezpieczenia OC kierowców istniej± dlatego, aby wspomóc przemysł papierniczy (papierowe polisy).

[...]

   I nie widzisz, że to wła¶nie dowodzi, że uczenie kogo¶ na siłę nie ma sensu? Że ludzie nie potrafi± wyci±gać prostych wniosków, o rozumieniu tego co czytaj±, już nie wspominaj±c.

akurat nie pisalem o emeryturach, pisalem chocby o oc

  Co maj± OC do więzień?

a co do stwierdzenia ze emeryt nie napadnie na bank ;)
to widac nie czytasz doniesien zza wielkiej wody, tam emeryt napadajacy na bank (jeden seryjnie) czy sklep, to coraz czestszy widok

   Ale on z biedy napadł, czy jak? Na czynsz nie miał?

  I tak Ľle w tej Ameryce?

a tak dobrze?

   Jest jak jest. Ważne że jest różnorodno¶ć.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 14:30:13
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0i0es$8ag$1@news.onet.pl...

  Kto będzie się chciał nauczyć czytać, ten się nauczy, państwowa i obowi±zkowa szkoła tutaj nie jest potrzebna.

pewnie, tylko kto go zacheci, kto mu pokarze jak rodzice beda tacy sami, a on naprodukuje kolejne takie same dzieci w ilosci wiekszej, bo oczywiscie o zapobieganiu niechcianej ciazy tez nic nie bedzie wiedzial

[...]

a czy ja pisalem ze szkola jest tylko po to aby nie bylo analfabetyzmu?
uczy wielu rzeczy, potrzebnych czy nie to sprawa dyskusyjna, ale uczy, pokazuje, zacheca, jedni pojda dalej i cos osiagna, inni nie, ale jesli nikt im nie pokarze, nikt ich nie zacheci, to odsetek tych, ktorzy "nie pojda dalej" sie zwiekszy

  I nie widzisz, że to wła¶nie dowodzi, że uczenie kogo¶ na siłę nie ma sensu?

nie, nie widze, bo jesli teraz jest tak zle, to wyobraz sobie jak bedzie zle, jak i tej szkoly zabraknie

Że ludzie nie potrafi± wyci±gać prostych wniosków, o rozumieniu tego co czytaj±, już nie wspominaj±c.

a ty chcesz spowodowac aby wogole nie byli w stanie nic przeczytac i to ma byc lepsze?
dla kogo, dla tych na samej gorze, bo beda mieli tania sile robocza?

 Co maj± OC do więzień?

kurna liwiusz, inteligentny z ciebie chlop i naprawde jak dziecku musze wykladac?
a jak taki bez oc przywali, to co dalej?
zakladajac ze zgodnie z zapisem z programu panstwo jednak ustanowi fundusz gwarancyjny, to ten fundusz poszkodowanemu wyplaci, a od winowajcy bedzie chcial sciagac, pol biedy jak trafi na takiego, z ktorego da sie cos sciagnac, ale jak trafi na takiego co go nie stac, to juz mamy czlowieka zadluzonego, albo w pierdlu, cierpi na tym rowniez jego rodzina, ktora jest poniekad rowniez poszkodowana

jesli takiego funduszu nie bedzie, to mamy jeszcze kolejnego poszkodowanego, bo on tez kasy z niego nie sciagnie

niby nic, niby brak ubezpieczenia, a ludzi ktorzy na tym ucierpia cala masa

tak wiem, ze i dzisiaj sa tacy, ale poniewaz jest to obowiazkowe i brak jego grozi sporymi konsekwencjmi, jest ich niewielu

  Ale on z biedy napadł, czy jak? Na czynsz nie miał?

tak, z biedy, z powodu ostatniego krachu swiatowego, ktory w stanach odbil sie mocniej niz u nas, poszperaj po necie, to sam sie dokopiesz

  Jest jak jest. Ważne że jest różnorodno¶ć.

no tyle to ja wiem, ale to ie znaczy ze wszystko jest dobre, albo w calosci

Data: 2010-07-01 15:45:17
Autor: Agent0700
prawa z tytułu opłacania ZUS

Kto będzie się chciał nauczyć czytać, ten się nauczy, państwowa i
obowi±zkowa szkoła tutaj nie jest potrzebna.

Studia nie s± obowi±zkowe a jeszcze trochę i mało kto nie będzie miał "wyższego" :-)

Więc co mówić o podstawówce?

Data: 2010-07-01 15:50:22
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0i65b$fb8$2inews.gazeta.pl Agent0700
<agentkomar@gazeta.pl> pisze:

Studia nie s± obowi±zkowe a jeszcze trochę i mało kto nie będzie miał "wyższego" :-)
W dodatku takiego, co to byle baranowi pozwala pisać "pokaRZe".

--
Jotte

Data: 2010-07-01 17:11:00
Autor: Liwiusz
Agent0700 pisze:

[...]

   W dodatku większo¶ć studiów jest płatna. Bardzo dobry przykład.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-02 08:36:23
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0ib66$8b4$3@news.onet.pl...

  W dodatku większo¶ć studiów jest płatna. Bardzo dobry przykład.

raczej nietrafiony, bo aby pojsc na studia trzeba skonczyc podstawowke, gimnazjum i szkole srednia

Data: 2010-07-02 09:07:07
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   I co z tego?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-02 13:17:44
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0k37n$85s$1@news.onet.pl...

  I co z tego?

to o czym juz pisalem, ze spora czesc z tych ktorzy ida dzisiaj na studia, nie skonczy nawet podstawowki

Data: 2010-07-02 13:06:49
Autor: Goomich
prawa z tytułu opłacania ZUS
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> naskrobał/a w news:i0ib66$8b4$3news.onet.pl:

   W dodatku większo¶ć studiów jest płatna. Bardzo dobry przykład.

Doskonały, gdyż większo¶ć dyplomów jest mniej warta niż papier na których zostały wydrukowane.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl   UIN: 6750153

Data: 2010-07-01 17:07:37
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

a jak taki bez oc przywali, to co dalej?

   To samo jak mi w moim BMW uszkodzi piłk± zderzak za 15 000zł dzieciak, którego rodzice o czym¶ takim jak OC nie słyszeli.

   Czyli: albo podejmuję ryzyko, że przywali we mnie menel (i płacę ze swoich), albo ubezpieczam AC, albo nie kupuje tak drogiego samochodu.

  Ale on z biedy napadł, czy jak? Na czynsz nie miał?

tak, z biedy, z powodu ostatniego krachu swiatowego, ktory w stanach odbil sie mocniej niz u nas, poszperaj po necie, to sam sie dokopiesz

  Ale pisałe¶, że on to seryjnie robił, czyli co? Poza tym czy z faktu, że jaki¶ emeryt (czy nawet 100 emerytów w kraju) napadło na banki, oznacza że państwo ma "napadać" na Bogu ducha winnych obywateli, zabierać im pieni±dze i dawać tym emerytom?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-02 08:40:54
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0iavs$8b4$1@news.onet.pl...

  Czyli: albo podejmuję ryzyko, że przywali we mnie menel (i płacę ze swoich), albo ubezpieczam AC, albo nie kupuje tak drogiego samochodu.

aha, czyli ja mam wydawac dodatkowe pieniadze aby ktos mogl sie nieubezpieczyc ;) ciekawa koncepcja

nadal jednak to niczego nie zmienia w kwestii zapelniania wiezien i produkowania dluznikow

 Ale pisałe¶, że on to seryjnie robił, czyli co?

tak, napadl chyba na 3 instytucje zanim go zlapali

Poza tym czy z faktu, że jaki¶ emeryt (czy nawet 100 emerytów w kraju) napadło na banki, oznacza że państwo ma "napadać" na Bogu ducha winnych obywateli, zabierać im pieni±dze i dawać tym emerytom?

nie, ale tez calkowite zlikwidowanie pewnych panstwowych mechanizmow spowoduje, ze odsetek ludzi zyciowo zmuszonych do takich zachowan wzrosnie, problem nie jest w tym ze sa podatki, problem jest w gospodarowaniu nimi, to nalezy zmieniac, a nie likwidowac wszystkie mechanizmy

Data: 2010-07-02 09:09:56
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Ciekawa, dodatkowo stosowana prawie we wszystkich dziedzinach, poza komunikacj±, oczywi¶cie. Bo chyba nie chcesz, aby każdy obywatel miał OC na wszystko od wszystkiego?

nadal jednak to niczego nie zmienia w kwestii zapelniania wiezien i produkowania dluznikow

   Nie zmienia, bo więzienia z OC maj± niewiele wspólnego.

 Ale pisałe¶, że on to seryjnie robił, czyli co?

tak, napadl chyba na 3 instytucje zanim go zlapali

   Czyli nie robił tego z biedy, no chyba że założymy, że on tam na kieszonkowe napadał.

[...]

   Zmniejszanie podatków popieram zawsze :)

--
Liwiusz

Data: 2010-07-02 13:21:43
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0k3c7$85s$2@news.onet.pl...

  Ciekawa, dodatkowo stosowana prawie we wszystkich dziedzinach, poza komunikacj±, oczywi¶cie. Bo chyba nie chcesz, aby każdy obywatel miał OC na wszystko od wszystkiego?

osobiscie jestem za tym, aby kazdy czlowiek mial oc, w zamian za rezygnacje z oc komunikacyjnego w obecnej formie

  Nie zmienia, bo więzienia z OC maj± niewiele wspólnego.

w konskewencji niesplacania dlugow jak najbardziej maja

  Czyli nie robił tego z biedy, no chyba że założymy, że on tam na kieszonkowe napadał.

a ty myslisz ze jak ktos napadnie na bank, to zaraz 5 baniek zielonych wyciaga? ;)

  Zmniejszanie podatków popieram zawsze :)

ale nie piszemy tutaj o pomyslach zmniejszania, tylko calkowitej likwidacji niektorych rzeczy

Data: 2010-07-01 15:37:26
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0hsch$r7e$1news.onet.pl Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

W polskim nurcie polityki za ¶wirów uważa się tych, którzy chc± na przykład zniesienia obowi±zku ZUS
Nie szkodzi. Ja też jestem za zniesieniem obowi±zku ZUS.
Tylko jak i z czego zrealizować zobowi±zania wobec dotychczasowych ograbionych?

[...]
Nie. Polityka to nie matematyka - sk±d wiadomo czy marginalny ma słuszne pogl±dy? Zwykle tak mu się tylko zdaje.
W polityce słuszny pogl±d to taki, który jest skutecznie reprezentowany.

Jak już ten system państwowo-socjalistyczny zbankrutuje, to przyjdzie czas na "marginesy".
Czy ciebie nie stać na trochę lepszy towar? :)

--
Jotte

Data: 2010-07-01 16:51:06
Autor: JeSt
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0i5o8$62m$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Też bym był jakby¶ wskazał jaki¶ rozs±dny sposób "odłożenia" sobie na wysok± emeryturę
podał przez ile lat miałbym oszczędzać i jakie byłyby to kwoty aby mieć np. ¶wiadczenie
miesięczne w nie wygórowanej kwocie 2 000 euro przez powiedzmy 20 lat.

Data: 2010-07-01 16:59:35
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:4c2cab55$0$17085$65785112news.neostrada.pl JeSt
<osobane-mo@wp.pl> pisze:

[...]
Po prostu trzeba zrobić maj±tek.
Jak na przykład Doda albo Muchanna czy inna Rusin.

podał przez ile lat miałbym oszczędzać i jakie byłyby to kwoty aby mieć
np.  ¶wiadczenie
miesięczne w nie wygórowanej kwocie 2 000 euro przez powiedzmy 20 lat.
Niestety jestem niewystarczaj±co lotny aby postulowany przez ciebie cud wymy¶lić.
Jeste¶ bowiem - czy chcesz czy nie - obci±żony systemem solidaryzmu społecznego, z którego nie widać wyj¶cia.

BTW - "niewygórowanej" pisze się razem.

--
Jotte

Data: 2010-07-02 08:44:42
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "JeSt" <osobane-mo@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4c2cab55$0$17085$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

to dosc proste, oczywiscie pod warunkiem ze w ciagu swojego zycia zawodowego tez bedziesz zarabial przynajmniej ze 3-4 tys euro na lapke

Data: 2010-07-02 10:44:46
Autor: Młotkowy
W dniu 2010-07-02 08:44, szerszen pisze:

[...]

Nic podobnego. Powtarzam po raz nie-wiem-który:

WeĽ sobie jakiego¶ sprytszita (może być Excel) i wstukaj do A1:
=fv(0,05/12;40*12;600)
(Te 600 wzi±łem z sufitu, należy tu wpisać wysoko¶ć ¶redniej miesięcznej składki na ZUS)
To co się wy¶wietli, te 915tys zł, to Twój kapitał po 40 latach pracy. Tak działa procent składany.

A poniżej wstukaj:
=A1*0,05/12
- to jest miesięczna emerytura (nieopodatkowana!), na któr± sam sobie uskładasz. Tylko z odsetek!!! Nie ruszaj±c kapitału.

A kapitał zostaje i możesz go komu¶ zapisać w spadku.

Oczywi¶cie, w ci±gu tych 40 lat mog± zdarzyć się różne zawirowania. Ale one działaj± w obie strony. Jest też inflacja, ale jest też możliwo¶ć inwestowania nieco bardziej efektywnego, niż bankowa lokata. To powyżej, to tylko najprostsze oszacowanie pokazuj±ce jak nas państwo okrada.

Tylko idioci i złodzieje (w tym Jotte) popieraj± państwowe przymusowe ubezpieczenia emerytalne.

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-02 09:09:57
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-07-02, Młotkowy <nie.mam@a.co.pl> wrote:

[...]

[...]

5% rocznie zysku netto ponad inflację, to jest że tak powiem bajanie.
Twoje wyliczenia nie s± realne, więc i wnioski jakie z nich wyci±gasz s± błędne.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-02 11:14:36
Autor: Liwiusz
On 2010-07-02, Młotkowy <nie.mam@a.co.pl> wrote:

[...]

[...]

   W ogóle oszczędzanie w papierowym pieni±dzu w perspektywie kilkudziesięciu lat jest głupie. Przecież wiadomo, że za kilkadziesi±t lat, to i złotówki obecnej nie będzie (jak już system ZUSowski zbankrutuje), a za parę lat to i euro nie będzie. Trzeba inwestować w to, co ma warto¶ć większ± niż podpis skarbnika - surowce, metale szlachetne itp.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-02 11:24:27
Autor: Młotkowy
On 2010-07-02, Młotkowy <nie.mam@a.co.pl> wrote:

[...]

[...]

Więc przecież napisałem o inwestowaniu bardziej efektywnym, niż bankowe lokaty. Bior±c sprawy w swoje ręce trzeba się trochę douczyć. Opłaci się. Surowce i metale też mog± się zdewaluować ;). Nie-od-rzeczy jest inwestowanie we własne dzieci. To jak pakiet kontrolny akcji firmy Rodzina S.A. :)

W cytowanym przykładzie conieco upro¶ciłem i wyraĽnie to wskazałem, a szanowni adwersarze odpowiadaj± "upro¶ciłe¶, więc całe szacowanie jest o kant d. rozcza¶".
Oczywi¶cie ich socjalistyczne my¶lenie jest zgodnie z marksistowsk± dialektyk± z założenia słuszne i niepodważalne. :)

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-02 09:54:33
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-07-02, Młotkowy <nie.mam@a.co.pl> wrote:

[...]

W cytowanym przykładzie conieco upro¶ciłem i wyraĽnie to wskazałem, a szanowni adwersarze odpowiadaj± "upro¶ciłe¶, więc całe szacowanie jest o kant d. rozcza¶".

Upro¶ciłe¶ na zasadzie: Będę *ZAWSZE* piękny, młody i bogaty.
Poza tym nawet jak się znasz (a nie możesz oczekiwać od KAŻDEGO, by
się na tym znał), to rynki s± nieprzewidywalne, a przede wszystkim
musisz na to po¶więcać czas, by mieć nieprzeciętne zyski.

Oczywi¶cie ich socjalistyczne my¶lenie jest zgodnie z marksistowsk± dialektyk± z założenia słuszne i niepodważalne. :)

Nie pokazałe¶ żadnego rozwi±zania możliwego do zrealizowania w praktyce. A jak nie wiesz jakie były problemy przed przymusowymi składkami emerytalnymi, to sobie weĽ poczytaj literaturę omawiaj±c±
problematykę tamtych czasów.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-02 13:29:58
Autor: Herald
Dnia 2 Jul 2010 11:54:33 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

A jak nie wiesz jakie były problemy przed przymusowymi składkami emerytalnymi, to sobie weĽ poczytaj literaturę omawiaj±c±
problematykę tamtych czasów.

No wła¶nie, przydałoby ci się to :)))
von Bismarck potrzebował kasy na zbrojenie niemiec - st±d wprawadził ten
system, mami±c ludzi i teraz nie łatwo "to odkręcić" - tzn - system
bismarckowski.

Data: 2010-07-02 18:50:18
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:slrni2rb75.2p0t.proteuspl-test.org Wojciech Bancer
<proteus@post.pl> pisze:

Ja wam co¶ powiem i to zupełnie za darmo.
Dostałem niedawno z ZUSu takie pisemko, w którym skalkulowano mi ile dostanę emerytury podaj±c kapitał pocz±tkowy i zakładaj±c obecne ¶rednie dochody (czyli de facto składki) i dożyję wieku emerytalnego.
Nie przeklinałem, bo nie znałem odpowiednich przekleństw...

--
Jotte

Data: 2010-07-02 13:24:51
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Młotkowy" <nie.mam@a.co.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0k8tu$okj$1@news.onet.pl...

Nic podobnego. Powtarzam po raz nie-wiem-który:

problem z toba jest taki, ze powtarzasz, a nie czytasz

pytanie bylo "rozs±dny sposób "odłożenia" sobie na wysok± emeryturę"

zarabiajac tyle co napisalem bedzie mogl na starosc miec taka "emeryturke", mniej wiecej

Data: 2010-07-02 09:50:13
Autor: Jackare
prawa z tytułu opłacania ZUS
Użytkownik "JeSt" <osobane-mo@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c2cab55$0$17085$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jest bardzo prosty.
Wychodzisz z systemu społeczno-prawno-podatkowego i chowasz się w tzw szarej strefie. Intensywnie pracuj±c robisz i pomnażasz maj±tek, który jest w cało¶ci do Twojej dyspozycji. Trzeba mieć na tyle charakteru i siły aby nie ulec lansowanym powszechnie tzw trendom i stajlom albo robić to z głow±, czyli generalnie rzecz biorać Twoje życie nie może być zbyt wystawne i budz±ce zaciekawienie (czyt. zawi¶ć) otoczenia lub wszystko co masz oficjalnie nie może być Twoje (ryzyko utraty !!!) lub musisz się pogodzić z tym że ze stanu posiadania będziesz się tłumaczyć dozwlonym póki co i nieopodatkowanym nierz±dem własnym.
Wbrew pozorom można tak żyć, można zrobić naprawdę duży maj±tek i nie oddać ani grosza z niego państwu (nie licz±c podatków po¶rednich itp) i jeszcze można z tegoż państwa nieco grosza i ¶wiadczeń wyci±gn±ć buduj±c sobie odpowiednio dług± historię horoby alkoholowej, będ±c odpowiednio długo zarejestrowanym bezrobotnym.
Gospodaruj±c odpowiednio wypracowywanym maj±tkiem, można go wielokrotnie pomnożyć, zalegalizować i zostać tzw szanowanym biznesmenen lub generalnie zrobić z nim co się chce, np przehulać.
Oficjalnie można być biednym bezrobotnym, w rzeczywisto¶ci można żyć dostatnio a nawet wystawnie. Trzeba tylko być odpowiednio zdyscyplinowanym i konsekwentnym, nie poddawać się społeczno-marketingowym presjom. Nie trzeba mieć w tym celu ani wykształcenia ani specjalnych koneksji.
Znam wiele takich osób. Kilku osobi¶cie, znacznie wiecej tylko z widzenia, np całe klany cygańskie w moim mie¶cie żyj±ce z pok±tnego handlu z którego zyski inwestuj± np w złoto. Gdyby jeden z drugim sprzedali złoto które maj± zgromadzone, mogliby kupić pół miasta. Żyj± w niskostandardowych miejskich mieszkaniach w dużych rodzinach, w życiu dnia nie przepracowali (w powszechnym tego słowa rozumieniu), z czytaniem i pisaniem krucho (liczyć potrafi± !!!), ale obracaj± naprawdę dużymi pieniędzmi (jeżeli niewykształcony człowiek potrafi w ci±gu doby zarobić około 15 ty¶ zł przy koszcie około 1,2 - 2,5  ty¶ zł to chyba nie jest najgorszy wynik).
Nie można ? Jak nie , jak tak....
--
Jackare

Data: 2010-07-02 10:53:30
Autor: Młotkowy
W dniu 2010-07-02 09:50, Jackare pisze:
musisz się pogodzić z tym że ze stanu posiadania będziesz się tłumaczyć
dozwlonym póki co i nieopodatkowanym nierz±dem własnym.

Nie do końca.
Chyba nawet tutaj kto¶-kiedy¶ przytoczył przykład pani, która dochody tłumaczyła nierz±dem, ale nie miała ani "rachunków z hoteli", ani umów (ani kontaktów) z agencjami towarzyskimi. No i s±d "nie dał wiary jej wyja¶nieniom" i musiała zapłacić jak za zboże.

Wydaje mi się, że powiedziała po prostu za dużo.
Należy się ograniczyć do stwierdzenia, że pieni±dze pochodz± z "przychodów wynikaj±cych z czynno¶ci, które nie mog± być przedmiotem prawnie skutecznej umowy," zgodnie z Art. 2 ust. 1. pkt 4) UoPDOOF
i choćby żelazem przypiekali nie powiedzieć nic więcej. Niech udowadniaj±.

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-01 17:10:20
Autor: Liwiusz
Jotte pisze:
[...]

   Jakby nie patrzeć, jako¶ trzeba. Były pomysły, aby dawać na to pieni±dze z prywatyzacji. Nawet logiczne, bo to emeryci na to pracowali.

   Obecnie trzeba by wprowadzić podatek celowy, przeznaczany tylko na emerytów i z każdym rokiem zmniejszany.

[...]

   Argument był "nie warto głosować, bo jest marginalny".

Czy ciebie nie stać na trochę lepszy towar? :)

  A "Was" stać? ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 17:21:52
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0ib4u$8b4$2news.onet.pl Liwiusz
[...]

W każdym razie dobrze by było i krok taki wydaje się na chwilę obecn± niezbędny.

Były pomysły, aby dawać na to pieni±dze z prywatyzacji. Nawet logiczne, bo to emeryci na to pracowali.
Obecnie trzeba by wprowadzić podatek celowy, przeznaczany tylko na emerytów i z każdym rokiem zmniejszany.
Znaczy w miarę jak będ± umierać?
A jak kto¶ zło¶liwie pożyje za długo?
Zreszt± to bzdura. Jest masa takich, co jeszcze emerytami nie s±, a już sporo do systemu wpakowali przymusowo (jak ja). I oni maj± swoje prawa.

[...]
I jest w tym jaka¶ doza słuszno¶ci.

Czy ciebie nie stać na trochę lepszy towar? :)
A "Was" stać? ;)
Nas tak, ale My nie potrzebujemy. :)

--
Jotte

Data: 2010-07-01 18:11:31
Autor: Liwiusz
Jotte pisze:

[...]

   Co to znaczy "za długo"?

Zreszt± to bzdura. Jest masa takich, co jeszcze emerytami nie s±, a już sporo do systemu wpakowali przymusowo (jak ja). I oni maj± swoje prawa.

   Też trzeba je respektować. Wyliczyć ile włożyli, i na staro¶ć - wypłacić proporcjonaln± emeryturę.

   Natomiast z faktu, że trzeba robić to, co powyżej, nie oznacza, że należy nadal obiecywać i wci±gać w ten złodziejski proceder kolejne niewinne pokolenia. Bo w końcu dojdzie do sytuacji, że naprawdę nie będzie z czego płacić. Wówczas o takich dobrodziejstwach jak "wypłata emerytom" będzie można pomarzyć. Mamy tylko jedn± wyspę, a i tak nie wiadomo, czy kto¶ kupiłby j± za nasze socjalistyczne długi.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 18:29:42
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0ienl$hoa$1news.onet.pl Liwiusz
[...]

Przecież to proste. Jak nie zdołał uskładać na tyle, ile bezczelnie żyje.
I pamiętaj, że ZUS to nie tylko emerytury. To także renty.

[...]
Proporcjonaln± do czego?

[...]
Znowu pierdolenie...

--
Jotte

Data: 2010-07-01 18:34:50
Autor: Liwiusz
Jotte pisze:
[...]

   Przecież nie mówimy o uskładaniu sobie, tylko o życiu z państwowej emerytury.

I pamiętaj, że ZUS to nie tylko emerytury. To także renty.

   O tak, i największ± rzeszę rencistów w Europie. Pracuj±cych w ochronie ;)

Też trzeba je respektować. Wyliczyć ile włożyli, i na staro¶ć - wypłacić proporcjonaln± emeryturę.
Proporcjonaln± do czego?

   Do długo¶ci i wysoko¶ci odprowadzanych składek.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 18:46:12
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0ig3c$kgq$1news.onet.pl Liwiusz
[...]

Nie, nie o tym mówimy. Mówimy o emeryturach w ogóle.
Powtórzę więc pytanie - co będzie wg ciebie jak nie odłoży na swoje bezczelnie długie życie?

I pamiętaj, że ZUS to nie tylko emerytury. To także renty.
O tak, i największ± rzeszę rencistów w Europie. Pracuj±cych w ochronie ;)
¬ródło takich twierdzeń by się przydało, bo inaczej to kupa ¶miechu (jak z Korwina i jego zwolenników).
Ale - sk±d kasa na tych naprawdę niezdolnych do pracy?

Też trzeba je respektować. Wyliczyć ile włożyli, i na staro¶ć - wypłacić proporcjonaln± emeryturę.
Proporcjonaln± do czego?
Do długo¶ci i wysoko¶ci odprowadzanych składek.
A co jak bezczelnie nie dał rady i został przedtem kalek±?

--
Jotte

Data: 2010-07-01 18:59:19
Autor: Liwiusz
Jotte pisze:
[...]

   Odłożenie czego¶ nie jest warunkiem koniecznym otrzymywania emerytury z ZUS, a o tym mówimy.

[...]

   A sk±d maj± brać kasę - na przykład - leworęczni? Albo bezzębni? Przecież to nie pytanie do państwa.

[...]

   Znów - nie mówimy o rentach, tylko o tym, co przysługiwałoby komu¶, kto już składki płacił, przed czasem gdy państwowy system emerytalny byłby likwidowany.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 19:08:19
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0ihh9$q03$1news.onet.pl Liwiusz
[...]

Nie, nie o tym mówimy.
Sk±d kasa na zapracowane prawa emerytalne i renty po likwidacji ZUS?

A sk±d maj± brać kasę - na przykład - leworęczni? Albo bezzębni?
Z bankomatu.

Przecież to nie pytanie do państwa.
To pytanie do ciebie.

Znów - nie mówimy o rentach
Ależ mówimy, mówimy.
Nawet jak ci to niewygodne.

--
Jotte

Data: 2010-07-01 19:40:55
Autor: Liwiusz
Jotte pisze:
[...]

   Była już moja odpowiedĽ na to pytanie.

A sk±d maj± brać kasę - na przykład - leworęczni? Albo bezzębni?
Z bankomatu.

   No wła¶nie.

Przecież to nie pytanie do państwa.
To pytanie do ciebie.

   Pojawi się taki problem w¶ród mojej rodziny, lub znajomych, albo kto¶ się o tak± pomoc zwróci, to będę się zastanawiał.

[...]

   To dyskutuj sobie z tym, z kim dyskutowałe¶ o rentach.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 19:48:25
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0ijv9$q9$1news.onet.pl Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

Sk±d kasa na zapracowane prawa emerytalne i renty po likwidacji ZUS?
Była już moja odpowiedĽ na to pytanie.
Jak zwykle ci nie wyszła.

Przecież to nie pytanie do państwa.
To pytanie do ciebie.
Pojawi się taki problem w¶ród mojej rodziny, lub znajomych, albo kto¶ się o tak± pomoc zwróci, to będę się zastanawiał.
Wylazł wreszcie sobek.

nie mówimy o rentach
Ależ mówimy, mówimy.
Nawet jak ci to niewygodne.
To dyskutuj sobie z tym, z kim dyskutowałe¶ o rentach.
Na razie ciebie załatwiłem.
Bez mydła.

--
Jotte

Data: 2010-07-01 20:16:05
Autor: Liwiusz
prawa z tytułu opłacania ZUS
Jotte pisze:

Na razie ciebie załatwiłem.
Bez mydła.

   Znów ci się udało, pech. Możesz już wracać do piaskownicy.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 20:19:38
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0im18$6fj$2news.onet.pl Liwiusz

Cienizna.
Nawet jak na ciebie.

--
Jotte

Data: 2010-07-01 19:12:56
Autor: Młotkowy
W dniu 2010-07-01 18:46, Jotte pisze:
Proporcjonaln± do czego?
Do długo¶ci i wysoko¶ci odprowadzanych składek.
A co jak bezczelnie nie dał rady i został przedtem kalek±?

1) "Trzeba było się ubezpieczyć" (C) W.Cimoszewicz, 1997.
2) Może mieć dzieci (rodzeństwo, rodzinę), które by go utrzymały.
3) Może liczyć na dobrowoln± ofiarno¶ć dobrych ludzi. Je¶li im państwo nie zrabuje, to może będ± chętniej wspierać autentycznie potrzebuj±cych.

Je¶li w żaden sposób o siebie nie zadbał - to ma umierać z głodu ku nauce reszty motłochu.

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-01 19:17:14
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0iiap$s6r$1news.onet.pl Młotkowy <nie.mam@a.co.pl>
pisze:

[...]
Co za bydlę...

--
Jotte

Data: 2010-07-01 20:05:42
Autor: Młotkowy
pisze:

[...]

A merytorycznie, jak rozumiem - nie masz żadnych kontrargumentów.
Dziękuję.

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-01 20:18:51
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0ildn$46h$1news.onet.pl Młotkowy <nie.mam@a.co.pl>
pisze:

[...]
Nic nie rozumiesz..
Gdy będziesz nagabywał parkuj±cych pod hipermarketem (co warto by się stało) przypomnij sobie swoje posty.

--
Jotte

Data: 2010-07-01 23:09:47
Autor: MZ
pisze:

A merytorycznie, jak rozumiem
Nic nie rozumiesz..
Gdy będziesz nagabywał parkuj±cych pod hipermarketem (co warto by się
stało) przypomnij sobie swoje posty.

Nieładnie życzyć komu¶ Ľle :) A poza tym to Ľle dobrany argument - pod
hipermarketami 90% nagabuj±cych to zwykłe żule którym się nie chce
pracować ale wypić to i owszem.
Jak sobie po¶cielesz, tak się wy¶pisz. Państwo solidarne jako¶ do mnie
nie trafia, gdy płac±c koszmarny haracz na NFZ do dentysty muszę i¶ć i
tak prywatnie, tak samo zreszt± jak do zwykłego lekarza w ramach
opłacanego z pensji prywatnego abonamentu medycznego.

--
MZ

Data: 2010-07-01 23:19:50
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci  MZ" <"mcold0[wyt] <nie.mam@a.co.pl> pisze:

Nieładnie życzyć komu¶ Ľle :)
Dlaczego?

A poza tym to Ľle dobrany argument - pod
hipermarketami 90% nagabuj±cych to zwykłe żule którym się nie chce
pracować ale wypić to i owszem.
Przeprowadziłe¶ w tej materii udokumentowane badania?
Czy tak sobie tylko pieprzysz?

Jak sobie po¶cielesz, tak się wy¶pisz.
Co z tymi co sobie bez własnej winy nie zd±żyli w ogóle posłać?

Państwo solidarne jako¶ do mnie nie trafia
Nie moja wina.
Ale ty do niego będziesz próbował trafić jak ci na operację ratuj±c± życie kogo¶ bliskiego albo własne zwyczajnie kasy nie starczy.
Czy może będziesz niepokoił wówczas ludzi w ich domach pod wieczór i okazywał zalaminowan± karteczkę?

--
Jotte

Data: 2010-07-01 23:47:36
Autor: MZ
W dniu 2010-07-01 23:19, Jotte pisze:
W wiadomo¶ci  MZ" <"mcold0[wyt] <nie.mam@a.co.pl> pisze:

Nieładnie życzyć komu¶ Ľle :)
Dlaczego?
Je¶li nie wiesz to i tak nie zrozumiesz.

[...]

A co tu badać, wystarczy raz w tygodniu robić zakupy w hipermarkecie.
Powiedzmy, że pieprzę z własnego wieloletniego do¶wiadczenia, wystarczy?

Jak sobie po¶cielesz, tak się wy¶pisz.
Co z tymi co sobie bez własnej winy nie zd±żyli w ogóle posłać?
Fundacje, fundusz typu PFRON?

[...]

Ujmę to tak: gdybym kasę któr± pompuję od lat co miesi±c w ten system
odkładał na takie wła¶nie okazje, to uwierz, stać by mnie było na
dowoln± operację jaka byłaby potrzebna. Postawmy sprawę jasno: w tym
kraju ci±gle się niektórym wydaje że "się należy". Woda zalała, to "się
należy, państwo ma pomóc" a na pytanie dlaczego się nie ubezpieczyli -
panie a kto to mógł przewidzieć, poza tym to kosztuje. A inni płac± co
roku ubezpieczenie żeby bank nie zerwał umowy kredytowej. Albo
zwyczajnie jednak rozumiej±, że ubezpieczenie wła¶nie jest od takich
nieprzewidzianych akcji. Z innej beczki: mieszkania komunalne i krzyk,
że nie można odziedziczyć, że czynsze podnosz±. Że nie płaci czynszu, bo
nie stać, ale do mniejszego się nie przeprowadzi bo to "się należy". A
inni haruj± jak woły z perspektyw± spłacania co miesi±c rat kredytu
przez najbliższe 30 lat i jako¶ nie krzycz±, że się należy. Nic się nie
należy, na wszystko trzeba sobie zapracować. Jak kto¶ umie to głow±, jak
ma warunki to czym innym, jak nie ma warunków to "tymi ręcyma". Nie
można mieć ciastka i zje¶ć ciastka. Powszechny dobrobyt to utopia. Tak
wychwalane USA to kraj kontrastów jakich nie u¶wiadczysz nawet w Rosji.
Zreszt± widać co się dzieje, gdy Obama próbuje wprowadzić system
powszechnej opieki zdrowotnej. Tam tego od lat nie było i ludzie jako¶
żyli. Zawsze będ± biedni i bogaci i nic tego nie zmieni. Janosika
powiesili na haku a rewolucja się nie sprawdziła. Jeszcze jakie¶ pytania?
--
MZ

Data: 2010-07-02 00:19:31
Autor: Jotte
W wiadomo¶ci  MZ" <"mcold0[wyt] <"mcold0[wyt] <nie.mam@a.co.pl> pisze:

Nieładnie życzyć komu¶ Ľle :)
Dlaczego?
Je¶li nie wiesz to i tak nie zrozumiesz.
Je¶li nie umiesz odpowiedzieć to mam twoje zdanie w d....

[...]
Do ob¶miania wystarczy.

Jak sobie po¶cielesz, tak się wy¶pisz.
Co z tymi co sobie bez własnej winy nie zd±żyli w ogóle posłać?
Fundacje, fundusz typu PFRON?
No i?

[...]
Brednie. Nie masz pojęcia o kosztach zabiegów operacyjnych i opieki po nich.
Zreszt± mógłby¶ zabiegu potrzebować _zanim_ na niego uciułasz i wtedy musiałby¶ wykitować.

[...]
Państwo nie tyle ma pomagać jak zalało.
Państwo ma raczej zrobić, żeby nie zalało.
Zrobiło?

A inni płac± co
roku ubezpieczenie żeby bank nie zerwał umowy kredytowej.
Kredyt nie jest przymusowy.

Albo
zwyczajnie jednak rozumiej±, że ubezpieczenie wła¶nie jest od takich
nieprzewidzianych akcji.
Ubezpiecz się od wszystkiego.

Z innej beczki: mieszkania komunalne i krzyk,
że nie można odziedziczyć, że czynsze podnosz±. Że nie płaci czynszu, bo
nie stać, ale do mniejszego się nie przeprowadzi bo to "się należy".
Dach nad głow±, miejsce do życia to podstawowe dobro. Je¶li państwo nie potrafi tego zapewnić, to po h*j takie państwo?

inni haruj± jak woły z perspektyw± spłacania co miesi±c rat kredytu
przez najbliższe 30 lat i jako¶ nie krzycz±, że się należy.
Sk±d wiesz co krzycz±?

Nic się nie
należy, na wszystko trzeba sobie zapracować.
Jak kto¶ umie to głow±, jak
ma warunki to czym innym, jak nie ma warunków to "tymi ręcyma".
Tym co bez własnej winy nie mog± zapracować to im gaskomoren wybudujesz?

Nie można mieć ciastka i zje¶ć ciastka.
Można. Wystarczy mieć dwa.
Na przykład zabieraj±c drugie temu, co je ma niesłusznie.

 Powszechny dobrobyt to utopia. Tak
wychwalane USA to kraj kontrastów jakich nie u¶wiadczysz nawet w Rosji.
Byłe¶, widziałe¶, czy tak sobie pierdolisz?

Zreszt± widać co się dzieje, gdy Obama próbuje wprowadzić system
powszechnej opieki zdrowotnej. Tam tego od lat nie było i ludzie jako¶
żyli.
Mówisz o tym, którym udało się przeżyć czy o tych, którym się nie udało?
A jakby¶ ty lub kto¶ z twoich bliskich należał do tych drugich to też by¶ tak gadał?

Zawsze będ± biedni i bogaci i nic tego nie zmieni. Janosika
powiesili na haku a rewolucja się nie sprawdziła. Jeszcze jakie¶ pytania?
Nie, nie ma sensu.

--
Jotte

Data: 2010-07-02 00:50:38
Autor: MZ
W dniu 2010-07-02 00:19, Jotte pisze:
[...]

Ostatni raz odpisuję bo jeste¶ kole¶ prosty jak unijny banan.
[...]
Więc rżyj jak głupi do sera bo jak widać na tyle cię tylko stać.

Jak sobie po¶cielesz, tak się wy¶pisz.
Co z tymi co sobie bez własnej winy nie zd±żyli w ogóle posłać?
Fundacje, fundusz typu PFRON?
No i?
No i co?
[...]
No to może i bym wykitował. Jednak pracuj±c uciłałbym zanim byłoby
potrzebne. Najlepiej to wyci±gać łapę do "państwa". Tylko że "państwo"
to po prostu inni ludzie i dlaczego maj± harować na mnie?

[...]

Zaskarż państwo. Pewnie nie zrobiło bo haracz poszedł na premie dla
wiadomych osób. Gdyby się ubezpieczyli, nie byłoby teraz płaczu.

A inni płac± co
roku ubezpieczenie żeby bank nie zerwał umowy kredytowej.
Kredyt nie jest przymusowy.
Życie nie jest przymusowe. Zwłaszcza na cudzy rachunek. Dlaczego komu¶
"ma się należeć" a inny musi to sobie wypracować haruj±c po 12 godzin
dziennie? Najlepiej si±¶ć, chlać i czekać aż tzw. opieka społeczna
pomoże, da mieszkanie i zapłaci rachunki. Widać że taki model
preferujesz. Ja nie, i nie zgadzam się na łożenie na nierobów.

Albo
zwyczajnie jednak rozumiej±, że ubezpieczenie wła¶nie jest od takich
nieprzewidzianych akcji.
Ubezpiecz się od wszystkiego.

Ubezpiecz się od postawowych problemów jak zalanie, pożar, kradzież, na
życie. Bo inaczej kto¶ kto po tobie dziedziczy będzie płacić twoje długi
do końca życia.

[...]

Z czego ma zapewnić? z pieniędzy tych którzy pracuj± dla tych którzy
postanowili nie pracować? Dostosowuj±c poziom dyskusji do słów które
rozumiesz: p..liusz jak potłuczony.
inni haruj± jak woły z perspektyw± spłacania co miesi±c rat kredytu
przez najbliższe 30 lat i jako¶ nie krzycz±, że się należy.
Sk±d wiesz co krzycz±?

Nic nie krzycz± bo nie maj± czasu. Pracuj± na siebie zamiast pieprzyć na
newsach o "podstawowym dobru które "się należy".
[...]

Ty jednak .. inny jeste¶. Fundacja, PFRON, ile razy mam powtórzyć żeby
dotarło?

Nie można mieć ciastka i zje¶ć ciastka.
Można. Wystarczy mieć dwa.
Na przykład zabieraj±c drugie temu, co je ma niesłusznie.

Niesłusznie? Ukradł? To do s±du. Aaaaaaa może był m±drzejszy,
sprytniejszy i zarobił na nie więc trzeba mu odebrać i dać takiemu
jotte? Kolejny raz, tak żeby¶ zrozumiał: p..lisz aż żal. Komunizm się
skończył.
Powszechny dobrobyt to utopia. Tak
wychwalane USA to kraj kontrastów jakich nie u¶wiadczysz nawet w Rosji.
Byłe¶, widziałe¶, czy tak sobie pierdolisz?

Bywam kilka razy do roku i tu i tu. Skończ p...lić jak nie umiesz tego
robić umiejętnie.

[...]

Moi bliscy s± z tych co nie wyci±gaj± łapy "bo się należy". Taka
rodzinna tradycja - zarabiać na siebie.

Zawsze będ± biedni i bogaci i nic tego nie zmieni. Janosika
powiesili na haku a rewolucja się nie sprawdziła. Jeszcze jakie¶ pytania?
Nie, nie ma sensu.
Dokładnie, szkoda klawiatury, więc z mojej strony EOT.

--
MZ

Data: 2010-07-02 02:44:15
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci  MZ" <"mcold0[wyt] <"mcold0[wyt] <"mcold0[wyt]
<nie.mam@a.co.pl> pisze:

Ostatni raz odpisuję bo jeste¶ kole¶ prosty jak unijny banan.
Nie jestem twoim kolesiem, sadzeniaku.

Do ob¶miania wystarczy.
Więc rżyj
Często się nabijam z idiotów.
Załapałe¶ się.

No i co?
No i już.

No to może i bym wykitował.
Dobry pomysł.

Jednak pracuj±c uciłałbym zanim byłoby
potrzebne.
Tak ci się tylko wydaje.

Najlepiej to wyci±gać łapę do "państwa". Tylko że "państwo"
to po prostu inni ludzie i dlaczego maj± harować na mnie?
Wiem, że w twoim konkretnym przypadku nie warto.
Ale zasada solidarno¶ci społecznej daje ci jednak szansę.
W imię tej zasady ja się na ciebie zrzucę bez protestu choć z obrzydzeniem.

Życie nie jest przymusowe.
To zrób dobry uczynek i przyjmij pozycję wertykaln± bez kontaktu z podłożem.

nie zgadzam się na łożenie na nierobów.
Nieistotne na co ty się zgadzasz lub nie - jeste¶ bowiem nikim.
Ale gdyby¶ został niedołężnym kalek±, niezdolnym do samodzielnej egzystencji to się uprzejmie w imię swych pogl±dów zabijesz czy będziesz jednak oczekiwał pomocy od "państwa" na cudzy (więc i mój) rachunek?

Ubezpiecz się od wszystkiego.
Ubezpiecz się od postawowych problemów jak zalanie, pożar, kradzież, na
życie. Bo inaczej kto¶ kto po tobie dziedziczy będzie płacić twoje długi
do końca życia.
Ubezpieczyłe¶ się od nieuleczalnej choroby, kalectwa (w tym umysłowego)?

[...]
Postanowili?

Dostosowuj±c poziom dyskusji do słów które
rozumiesz: p..liusz jak potłuczony.
Gdyby los posadził cię na wózku, na który cię nawet nie stać to by¶ zrozumiał o czym pierdolę.
Zm±drzenia ci jednak nie gwarantuję.

inni haruj± jak woły z perspektyw± spłacania co miesi±c rat kredytu
przez najbliższe 30 lat i jako¶ nie krzycz±, że się należy.
Sk±d wiesz co krzycz±?
Nic nie krzycz± bo nie maj± czasu.
Sk±d, chłopcze, wiesz?

[...]
Ty jednak .. inny jeste¶.
To prawda. W odróżnieniu od ciebie nie jestem bezrozumnym hujem.

Komunizm się skończył.
A idiotyzm, jak po tobie widać - nie.

[...]
Każdy dureń może udawać obieży¶wiata, a pisać z warsiawki

Moi bliscy s± z tych co nie wyci±gaj± łapy "bo się należy"
To ty masz jeszcze jakich¶ bliskich?

z mojej strony EOT.
Oby to była prawda.

--
Jotte

Data: 2010-07-02 09:36:51
Autor: Maddy
W dniu 02-07-2010 00:50, MZ pisze:
W dniu 2010-07-02 00:19, Jotte pisze:
Zresztą mógłbyś zabiegu potrzebować _zanim_ na niego uciułasz i wtedy
musiałbyś wykitować.
No to może i bym wykitował. Jednak pracując uciłałbym zanim byłoby
potrzebne.

Hmm. wyobraź sobie, że dopada Cię stwardnienie rozsiane w wieku 25 lat (a ta choroba najczęściej dopada ludzie przed trzydziestką).
Ile uciułałeś?
A, jakbyĹ› nie wiedziaĹ‚ -  bez leczenia to siÄ™ na to tak szybko nie umiera. Po prostu szybciej stajesz siÄ™ kalekÄ… niezdolnym do samodzielnego podtarcia sobie tyĹ‚ka.

Nie mam pieniędzy na leczenie więc umieram - to jest OPTYMISTYCZNY scenariusz.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-02 09:43:48
Autor: Liwiusz
Maddy pisze:
[...]

   NiektĂłrzy majÄ… w ĹĽyciu wiÄ™ksze marzenia, niĹĽ przeĹĽyć najedzonym do późnej staroĹ›ci. MoĹĽe wĹ‚aĹ›nie wĹ›rĂłd takich chorych ludzi byĹ‚oby sporo chÄ™tnych na zaĹ‚ogowÄ… wyprawÄ™ na Marsa w jednÄ… stronÄ™?

   Obecnie ludzie sÄ… ĹĽaĹ‚oĹ›ni. Dawniej chcieli chociaĹĽ umierać za swoje ideaĹ‚y. Współczesny czĹ‚owiek Ameryki by nigdy nie odkryĹ‚. BO NIEBEZPIECZNIE! Wstyd...

--
Liwiusz

Data: 2010-07-02 12:11:47
Autor: Maddy
W dniu 02-07-2010 09:43, Liwiusz pisze:
Maddy pisze:
[...]

Hmm. wyobraĹş sobie, ĹĽe dopada CiÄ™ stwardnienie rozsiane w wieku 25 lat
(a ta choroba najczęściej dopada ludzie przed trzydziestką).
Ile uciułałeś?
A, jakbyś nie wiedział - bez leczenia to się na to tak szybko nie
umiera. Po prostu szybciej stajesz siÄ™ kalekÄ… niezdolnym do
samodzielnego podtarcia sobie tyłka.

Nie mam pieniędzy na leczenie więc umieram - to jest OPTYMISTYCZNY
scenariusz.

Niektórzy mają w życiu większe marzenia, niż przeżyć najedzonym do
późnej starości.

Ty czytasz czasem co napisałeś czy masz jakiś wstręt do swoich wypowiedzi?
Co to ma wspĂłlnego z tematem?
I co jest złego w chęci spokojnego życia w zdrowi i względnym dostatku do późnej starości?

Marzysz, żeby zachorować na jakąś nieuleczalną i trwale okaleczająca chorobę?

Może właśnie wśród takich chorych ludzi byłoby sporo
chętnych na załogową wyprawę na Marsa w jedną stronę?

Ach, bo przecież nieuleczalnie chorzy z zasady nie mają rodzin i przyjaciół z którymi chcieliby spędzić ten kawałek życia, który im został, prawda?
A jak chcą to jest to błee, płaskie i w ogóle zasługuje tylko na pogardę.

Wysłać chorych w kosmos, niech nie kłują w oczy i nie zabierają naszych składek.
Jak już muszą umierać powoli, z każdym dniem tracąc sprawność, zdani na opiekę innych, to niech to będzie na innej planecie. Bo to takie nieestetyczne... No i leki kosztuja fortunę a zaledwie spowalniają postęp choroby - czysta rozrzutność.

Obecnie ludzie są żałośni. Dawniej chcieli chociaż umierać za swoje
ideały.

Co Ty opowiadasz, ciągle kultywuje się te piękne tradycje.
Codziennie ludzie giną w imię ideałów.
Chętnie i z żarem w sercu odpalają bomby na środku zatłoczonego targu albo kierują samolot w sam środek zaludnionego biurowca.
Wszystko w imię idei, nic dla osobistej korzyści. Piękne.. poruszające...
Idę zwymiotować
..
..
..
..
..
A za co w tym kontekście chcieli umierać chorzy?
Bo poza chęcią popełnienia samobójstwa, żeby nie być obciążeniem dla rodziny, nic mi nie pasuje.
To ma być ten Twój ideał? Masz raka to się zastrzel, żeby przypadkiem Liwiusz nie musiał łożyć na Twoje leczenie.

Zastanawiam się czasem czy Ty posiadasz jakieś uczucia? Coś na kształt empatii?

No wiesz, taki współczucie dla kolegi, któremu syn zachorował na białaczkę, wiec ten zrezygnował ze soków spadochronowych, żeby było na leczenia.
Dla sąsiadki która chodzi ze stomnią i bardziej ją interesuje, żeby od niej nie śmierdziało niż żeby zdobywać K2.
No i żeby było na ten chleb - nikt nie chce pracownika chodzącego z wokiem kału, wiec to jest największe marzenie - mieć co zjeść i nie żebrać po ludziach.

W sumie mogła by się powiesić, nie?

Współczesny człowiek Ameryki by nigdy nie odkrył.

Znaczy, gdyby wszyscy współcześni ludzie mieszali w Afryce, to nigdy by się stamtąd nie wynieśli, nie "odkryli" Europu, Azji, Australii, no i obydwu Ameryk?

I do takiego wniosku doprowadziły Cię rozważania o sytuacji materialnej osób przewlekle chorych i niedołężnych? Czy może o sposobie finansowania ich leczenia? O prawdopodobieństwie samodzielnego sfinansowaie leczenia przez 30-latka z SM?

Czasami strach podążać Twoim tokiem myślenia.

BO
> NIEBEZPIECZNIE! Wstyd...

Co Ty wiesz o wstydzie. Ty, który proponujesz wysłać niepełnosprawnych w kosmos, w końcu tutaj nie mają niczego, dla czego warto żyć. Inwalidzi, to się samo przez się rozumie?

Masz jakiś uraz do chorych ludzi (współczuję, ale to się da leczyć) czy po prostu jesteś tak bezmyślnym i nieczułym egoistą?

Liczę na to pierwsze (da się leczyć!) ale obawiam się tego drugiego.
Więcej jest na świecie ludzi po porstu złych niż dysfunkcyjnych.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-02 19:22:26
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomości news:i0k5bp$el2$1news.onet.pl Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

Niektórzy mają w życiu większe marzenia, niż przeżyć najedzonym do późnej starości.
Większe czy inne?

Może właśnie wśród takich chorych ludzi byłoby sporo chętnych na załogową wyprawę na Marsa w jedną stronę?
A moĹĽe nie.

Obecnie ludzie są żałośni.
Wielu - tak.

Dawniej chcieli chociaż umierać za swoje ideały.
A ty chcesz umierać za swoje ideały (zakładam, że jakieś masz)?
Cóż ci zatem stoi na przeszkodzie?

--
Jotte

Data: 2010-07-02 09:29:11
Autor: Maddy
W dniu 01-07-2010 23:47, MZ pisze:
W dniu 2010-07-01 23:19, Jotte pisze:
W wiadomoĹ›ci  MZ"<"mcold0[wyt]<nie.mam@a.co.pl>  pisze:

Nieładnie życzyć komuś źle :)
Dlaczego?
Jeśli nie wiesz to i tak nie zrozumiesz.

A poza tym to Ĺşle dobrany argument - pod
hipermarketami 90% nagabujących to zwykłe żule którym się nie chce
pracować ale wypić to i owszem.
Przeprowadziłeś w tej materii udokumentowane badania?
Czy tak sobie tylko pieprzysz?

A co tu badać, wystarczy raz w tygodniu robić zakupy w hipermarkecie.
Powiedzmy, że pieprzę z własnego wieloletniego doświadczenia, wystarczy?

Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz.
Co z tymi co sobie bez własnej winy nie zdążyli w ogóle posłać?
Fundacje, fundusz typu PFRON?

Państwo solidarne jakoś do mnie nie trafia
Nie moja wina.
Ale ty do niego będziesz próbował trafić jak ci na operację ratującą
życie kogoś bliskiego albo własne zwyczajnie kasy nie starczy.
Czy może będziesz niepokoił wówczas ludzi w ich domach pod wieczór i
okazywał zalaminowaną karteczkę?

UjmÄ™ to tak: gdybym kasÄ™ ktĂłrÄ… pompujÄ™ od lat co miesiÄ…c w ten system
odkładał na takie właśnie okazje, to uwierz, stać by mnie było na
dowolną operację jaka byłaby potrzebna.

To weźmy przykład. Moja nagła choroba, pobyt na OIOMie, operacje i rehabilitacja potem kosztowały NZF około 100tys zł. (to są szacunki, wiem ile kosztuje doba na OIOMie i ile kosztowały, leki które we mnie wpompowano - to nie była aspiryna).

Od 8 lat prowadzę firmę, więc miesięcznie do NFZ trafia za mnie powiedzmy średnio 200 zł. To jest do dziś 19200 tys hojnie licząc (kiedyś składka była sporo niższa).
Wcześniej pracowałam na etacie, ale na NFZ/Kasy chorych załapują się tylko ostatnie 3 lata mojej pracy. Około 300 zł składki miesięcznie. Max 10800.

Moja jedna choroba kosztowała NFZ 3 razy więcej niż tam wpłaciłam.

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, to Twoje składki wyglądają podobnie (oczywiście możesz być dyrektorem banku i zarabiać na etacie 50tys miesięcznie, ale tacy nie marnują czasu pieprzeniem na grupach dyskusyjnych).
A to oznacza, że jeden zawał skasuje połowę Twojego konta w NFZ (gdyby NFZ trzymał konta dla poszczególnych ubezpieczonych).
A jak np. zostaniesz ciężko poparzony, na Twoje leczenie będzie się musiało zrzucić 4-5 innych przedsiębiorców przez kilkanaście lat.

I o ile nie zamierzasz zakończyć życia malowniczym samobójstwem w wieku 50 lat, to odkładając co miesiąc równowartość składki na NFZ może będzie Cię stać na emeryturze na endoprotezę stawu biodrowego. Ale już nie na leczenie raka.

Mówisz o operacjach. A co z chorobami przewlekłymi. Cukrzyca typ II, miażdżyca, POCHP (palisz?). One kosztują więcej niż przeszczep serca. Tyle że koszt rozkłada się na wiele lat. Za to choroba taka na ogół powoduje, że już niewiele składki od chorego do systemu wpłynie.

Ale oczywiście Tobie może się zdarzyć co najwyżej skomplikowane złamanie nogi na nartach.
Nie tętniak mózgu albo rak jelita grubego. I na pewno nie jakas przewlekła choroba, która trwale uniemożliwi Ci pracę.

Gratulacje, zazdroszczÄ™.

ps. nie spotkałam jeszcze osoby która wołając oburzona "dlaczego mam płacić za innych?" nie miała oporów, żeby "inni" płacili za nią

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-02 09:40:21
Autor: Liwiusz
Maddy pisze:

[...]

   W tym sÄ™k, ĹĽe wĹ‚aĹ›nie nie wiemy ile kosztuje taka wizyta na OIOMie. Ceny lekĂłw to teĹĽ wielki szwindel - nie majÄ… nic wspĂłlnego z cenami rynkowymi i konkurencjÄ…. Wiadomo, ĹĽe paĹ„stwo kupi, to ceny siÄ™ winduje.

A jak np. zostaniesz ciężko poparzony, na Twoje leczenie będzie się musiało zrzucić 4-5 innych przedsiębiorców przez kilkanaście lat.

   Na tym wĹ‚aĹ›nie polega ubezpieczenie, dlaczego zakĹ‚adasz ĹĽe nie moĹĽna by siÄ™ ubezpieczyć poza NFZ? Kierowcy majÄ… OC na bajoĹ„skie sumy i skĹ‚adki nie sÄ… jakieĹ› specjalnie wysokie.

[...]

   A kto powiedziaĹ‚, ĹĽe odkĹ‚adanie skĹ‚adki jest jedynÄ… alternatywÄ…?

[...]

   Wszelkie dyskusje o cenach operacji sÄ… bez sensu, poniewaĹĽ nie znamy cen operacji. Rynkowych cen - ustalonych w sposĂłb majÄ…cy na uwadze z jednej strony konkurencjÄ™ szpitali ze sobÄ…, i moĹĽliwoĹ›ci pacjentĂłw z drugiej. Na pewno okazaĹ‚oby siÄ™, ĹĽe wiele operacji jednak da siÄ™ zrobić taniej. Ponadto byĹ‚aby motywacja do tego, aby poszukiwać taĹ„szych alternatyw leczenia. Teraz pĹ‚aci paĹ„stwo i kaĹĽdemu zaleĹĽy, aby byĹ‚o jak   najdroĹĽej. Nawet pacjentowi (bo chce, aby lekarz zarobiĹ‚).

ps. nie spotkałam jeszcze osoby która wołając oburzona "dlaczego mam płacić za innych?" nie miała oporów, żeby "inni" płacili za nią

   Nic dziwnego, przecieĹĽ to naturalne, logiczne, sĹ‚uszne. DziwiÄ™ siÄ™, ĹĽe siÄ™ dziwisz. Jak dajÄ…, to siÄ™ bierze.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-02 09:53:22
Autor: spp
prawa z tytułu opłacania ZUS
W dniu 2010-07-02 09:40, Liwiusz pisze:

Na tym właśnie polega ubezpieczenie, dlaczego zakładasz że nie można by
się ubezpieczyć poza NFZ? Kierowcy mają OC na bajońskie sumy i składki
nie sÄ… jakieĹ› specjalnie wysokie.

NFZ ma teoretycznie jeszcze większą bajońską sumę - może dlatego składki są tak wysokie?

--
spp

Data: 2010-07-02 09:56:12
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-07-02, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A jak np. zostaniesz ciężko poparzony, na Twoje leczenie będzie się musiało zrzucić 4-5 innych przedsiębiorców przez kilkana¶cie lat.

   Na tym wła¶nie polega ubezpieczenie, dlaczego zakładasz że nie można by się ubezpieczyć poza NFZ? Kierowcy maj± OC na bajońskie sumy i składki nie s± jakie¶ specjalnie wysokie.

Bo prywatna ubezpieczalnia może odmówić, a NFZ nie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-02 12:04:02
Autor: Liwiusz
On 2010-07-02, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

   Bardzo bym chciał, aby kto¶ odmówił mi prawa do ubezpieczenia samochodu...

--
Liwiusz

Data: 2010-07-02 10:13:33
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-07-02, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Liwiusz, przestać walić populistyczne kawałki i zastanów się w czyim interesie
jest odmowa OC? W *Twoim*. A podmiot prywatny działa *przede wszystkim* w swoim interesie.

Samochód Ci ubezpiecz±, bo nie zachodzi zdarzenie pewne. Jak masz szrota,
który nawet nie wyjedzie, to tym bardziej nikogo nie uszkodzisz na duż± kwotę.

A jak chorujesz nieuleczalnie (a ja np. choruję), i za 5-15 lat,
nie będziesz nic widzieć, to Cię nikt na t± okoliczno¶ć nie ubezpieczy,
bo masz zdarzenie pewne. Więc co mam robić? ¦wiadomie podj±ć ubezpieczenie, przed wykryciem choroby, to jest np. w ci±gu pierwszych 5 lat życia?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-02 12:34:57
Autor: MZ
prawa z tytułu opłacania ZUS
W dniu 2010-07-02 09:29, Maddy pisze:
[...]
[...]

Ok, rozumiem Twoje podejście i wyliczenia, ale ... tu dochodzimy do
początku tego wątku czyli niemożliwości skorzystania w rozsądnym czasie
z usługi, na którą się przez cały czas pracy składam. Pozwolisz, że
przypomnÄ™
"Raz na kilka lat odwiedzam lekarzy i trafiło mi
sie dziś. Dostałem skierowanie z niemowlakiem do neurologa, sprawa pilna.
Byłem w Częstochowie w kilku miejscach i wyznaczono mi termin na styczeń
2011r. To jakaĹ› paranoja !!!!"

Ty miałaś szczęście, że znalazło się łóżko, lekarz itd. Niektórzy
dostają komunikat jak powyżej. I wtedy co, pozostaje być wcześniej
zapobiegawczym i wykupić abonament w jakimś LuxMedzie, Medicoverze,
Falcku czy czymś podobnym. Tylko że to co miesiąc pareset złotych,
ktĂłrych na dodatek nawet nie odliczysz w PITcie od dochodu. Ten system
jest zły, skorumpowany, przeciążony zgrają urzędasów kosztem nawet
lekarzy. Tylko diabeł tkwi w szczegółach : nikomu się nie spieszy do
prawdziwej reformy, bo to pozbawiłoby cieplutkich państwowych posadek
zbyt wiele osĂłb, ktĂłre majÄ… zbyt wielu wysoko postawionych znajomych. Od
przyszłego roku wejdzie (jak nic nie skopią) nowy dowód osob., z tzw.
chipem. Nic nie stało na przeszkodzie, żeby już teraz zacząć integrować
go z systemem informacji medycznej. Nic nie stało w teorii... Piloty
takiego systemu dały całkiem przyzwoity wynik, tylko jednocześnie
pokazały, że sporo stanowisk jest zwyczajnie zbędnych. No i ... poszły
do szuflady, głęboko.

[...]

Policz, ile kosztuje wyprodukowanie paczki papierosĂłw, a ile ta paczka
kosztuje w sklepie. Akurat temat palaczy i ich zdrowia był tu kilka razy
wałkowany i tak naprawdę to dla państwa są oni bardzo "ekonomiczni".
Najpierw od każdej fajki płacą ogromny podatek akcyzowy, a potem sobie
umierają młodo. Z drugiej strony całkiem niedawno opublikowano wyniki
badań w dużych miastach na całym świecie i wyszło, że tzw. pył miejski
jest bardziej rakotwĂłrczy niĹĽ dym tytoniowy. I co teraz, dodatkowy nowy
podatek od mieszkania w dużym mieście? To kwestia czasu

--
MZ

Data: 2010-07-02 13:30:44
Autor: szerszen

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c2d954c$0$2603$65785112@news.neostrada.pl...

To weźmy przykład. Moja nagła choroba, pobyt na OIOMie, operacje i rehabilitacja potem kosztowały NZF około 100tys zł.

wszczepienie "bajpasow" mojego znajomego w stanach, obciazylo jego konto na 80tys zielonych, jako ze to byl zabieg ratujacy zycie, operacje zrobili, a dlug sciagali dopoki mogli

Data: 2010-07-02 14:00:52
Autor: Maddy
W dniu 02-07-2010 13:30, szerszen pisze:

[...]

A tam sÄ… prywatne ubezpieczenia!
A poza tym powinien sobie odkładać te 50 dolców miesięcznie to by miał na by-pasy, nie?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-02 14:10:24
Autor: Herald
Dnia Fri, 02 Jul 2010 14:00:52 +0200, Maddy napisał(a):

wszczepienie "bajpasow" mojego znajomego w stanach, obciazylo jego konto
na 80tys zielonych, jako ze to byl zabieg ratujacy zycie, operacje
zrobili, a dlug sciagali dopoki mogli

A tam s± prywatne ubezpieczenia!
A poza tym powinien sobie odkładać te 50 dolców miesięcznie to by miał na by-pasy, nie?

80 000 / 50 = 1 600 miesięcy :))
Obawiam się że nie odłożyłby 80k przy odkładaniu 50$ miesięcznie ;)

Data: 2010-07-02 14:12:57
Autor: szerszen

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c2dd4f9$0$2606$65785112@news.neostrada.pl...

A poza tym powinien sobie odkładać te 50 dolców miesięcznie to by miał na by-pasy, nie?

napewno ;) i jeszcze by mu zostalo na biale proste zeby

Data: 2010-07-02 09:02:46
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-07-01, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

nie trafia, gdy płac±c koszmarny haracz na NFZ do dentysty muszę i¶ć i
tak prywatnie, tak samo zreszt± jak do zwykłego lekarza w ramach
opłacanego z pensji prywatnego abonamentu medycznego.

To zostań przedsiębiorc±. Tam "haracz" jest ryczałtowy.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-02 11:07:35
Autor: Liwiusz
On 2010-07-01, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

   Nieraz haracz jest większy od przychodu.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-02 10:46:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-07-02, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Skoro Ci wszyscy piękni, zdolni i młodzi teraz oddaj± tak± ciężk± kasę
w ramach procentowych umów o pracę, to chyba nie w±tpisz, że im się
ryczałt opłaci?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-02 13:54:30
Autor: Maddy
On 2010-07-02, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

nie trafia, gdy płacąc koszmarny haracz na NFZ do dentysty muszę iść i
tak prywatnie, tak samo zresztą jak do zwykłego lekarza w ramach
opłacanego z pensji prywatnego abonamentu medycznego.
To zostań przedsiębiorcą. Tam "haracz" jest ryczałtowy.
Nieraz haracz jest większy od przychodu.

Skoro Ci wszyscy piękni, zdolni i młodzi teraz oddają taką ciężką kasę
w ramach procentowych umĂłw o pracÄ™, to chyba nie wÄ…tpisz, ĹĽe im siÄ™
ryczałt opłaci?

Zwłaszcza że to jest 200 zł.

O proszÄ™ bardzo, kolega biznesmen.
Dobrze zarabia, ma żonę niepracującą i dwójkę dzieci w wieku przedszkolny. Na leczenie całej tej rodziny płaci do NFZ 233 zł miesięcznie, z czego większość odpisuje od podatku.
A dzieci w tym wieku lubią chorować.

Ludzie, jeżeli dla kogoś kto nazywa się przedsiębiorcą 200zł miesięcznie "abonamentu państwowego" to jest dużo, to jego firma stoi na krawędzi bankructwa.
A jeżeli stać go na leczenie prywatne, wykupienie abonamentu dla calej rodziny który pokryjenie nie tylko badania secjalistyczne ale także specjalistyczne leczenie szpitalne, w tym przewlekłe, to te 200zł to dla niego fistaszki. Naprawdę tania polisa ubezpieczeniowa na najgorsze wypadki.

Niedawno myślałam, że może sobie wykupię jakiś abonament.
Nie musiałabym stać w kolejkach do trzech różnych "logów". I co?

Mam do "wyboru" jednÄ… firmÄ™. NajtaĹ„szy abonament, dla mnie, to jest okoĹ‚o 100zĹ‚ miesicznie (bo mam brzydkÄ… historiÄ™ choroby - historiÄ™, nie aktualny stan zdrowia) to tylko rekompensata 15% odpĹ‚atnoĹ›ci, czyli za resztÄ™ muszÄ™ i tak zaplacić sama ĹĽywym pieniÄ…dzem.  I nie ma abonamentu na stomatologa, a to mĂłj najwiÄ™kszy medyczny wydatek, caĹ‚a reszta to pikuĹ›.
Czy jakieĹ› prywatne ubezpieczenie w ogĂłle daje stomatologiÄ™? TakÄ… na poziomie, nie jak w NZOZach?

A, gastrolog tam, gdzie by dziaĹ‚aĹ‚o to ubezpieczenie (jeden w mieĹ›cie) ma pierwszy termin za miesiÄ…c. W NZOZowej przychodni  - 5 tygodni. Straszny luksus.

Nie, państwowa służba zdrowia nie jest świetna. Ale nie jest też najgorsza.
Za te pieniądze które płacę nikt nie da nic porównywalnego. I to bez ankiety medycznej z groźba zerwania umowy, jakby się okazało, że coś w niej pominęłam.

A tak a propos leczenia sie tylko w prywatnych klinikach - koleżanka postanowił usunąć sobie w takiej woreczek żółciowy - za własne pieniądze, bo ze skierowaniem musi czekać pół roku.
Klinika jak na dzikim zachodzie, jednoosobowe pokoje z łazienkami, telewizją telefonem, pielęgniarka przynosi wazon, bo odwiedzający przynieśli choremu kwiaty
Dowiedziała się, że jakby coś poszło nie tak, to intensywna terapia jest blisko - w wojewódzkim zespolonym, rzut beretem. Podrzucą ja tam i wtedy juz NFZ będzie finansowal utrzymanie je przy zyciu.

Czyż nie słodkie?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-02 14:07:22
Autor: Herald
prawa z tytułu opłacania ZUS
Dnia Fri, 02 Jul 2010 13:54:30 +0200, Maddy napisał(a):

Czyż nie słodkie?

I to zawsze tutaj preferuj± i siej± zamordyzm takie liwiusze, olgierdy,
bancery i jeszcze paru innych klakierów. pierdza nonstop o "prywacie" i
jakie to "terefere-qq".
S±dzę że oni "pełnia funkcję" jak ten kole¶ z "Piła 6" ... którego póżniej
spotkało to na co zasłużył i co go powinno spotkać.
Ufam że tych ww. także spotka to na co zasługuj±.
Zwłaszcza za na smiewanie się z ludzi którzy normalnie pracuj±, często w
skrajnych warunkach za minimaln± brutto.

Data: 2010-07-02 12:11:21
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-07-02, Herald <herald@onet.eu> wrote:
[...]

Liwiusz i ja w tym w±tku prezentujemy przeciwne pogl±dy, a Ty nas wrzuciłe¶ do jednego woreczka. Fajny jeste¶. :)

Zwłaszcza za na smiewanie się z ludzi którzy normalnie pracuj±, często w
skrajnych warunkach za minimaln± brutto.

To ja poproszę cytat tego mojego na¶miewania się tak jak to opisałe¶.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-07-02 14:32:13
Autor: Młotkowy
W dniu 2010-07-02 14:07, Herald pisze:
S±dzę że oni "pełnia funkcję" jak ten kole¶ z "Piła 6" ... którego póżniej
spotkało to na co zasłużył i co go powinno spotkać.

.... z ludĽmi, którzy wiedzę o ¶wiecie i wzorce społeczne czerpi± z filmów typu "Piła 6" nie ma sensu dyskutować.

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-02 17:27:55
Autor: bim-bom
On 2010-07-02, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Niedawno myślałam, że może sobie wykupię jakiś abonament.
Nie musiałabym stać w kolejkach do trzech różnych "logów". I co?

Mam do "wyboru" jedną firmę. Najtańszy abonament, dla mnie, to jest
około 100zł miesicznie (bo mam brzydką historię choroby - historię, nie
aktualny stan zdrowia) to tylko rekompensata 15% odpłatności, czyli za
resztę muszę i tak zaplacić sama żywym pieniądzem. I nie ma abonamentu
na stomatologa, a to mój największy medyczny wydatek, cała reszta to pikuś.
Czy jakieĹ› prywatne ubezpieczenie w ogĂłle daje stomatologiÄ™? TakÄ… na
poziomie, nie jak w NZOZach?

A, gastrolog tam, gdzie by działało to ubezpieczenie (jeden w mieście)
ma pierwszy termin za miesiÄ…c. W NZOZowej przychodni - 5 tygodni.
Straszny luksus.

Ja mam zupełnie inną opinię o prywatnych abonamentach. Moja firma wykupiła taki abonament wszystkim pracownikom (indywidualnie to by kosztowało 150-250zł/mies.). Za darmo są np. alergolog, dermatolog, gastrolog, ortopeda, psycholog, psychiatra. Często da się nawet umówić "na dzisiaj" na odpowiednią godzinę. A z ciekawości sprawdziłem gastrologa - są wolne terminy za 3 dni a później co tydzień...
Jak dla mnie to jest dobra oferta w akceptowalnej cenie. Dodatkowymi plusami jest rejestracja przez internet na określoną godzinę i to, że kiedy czekam w poczekalni, nie jestem otoczony umierającymi 70latkami.

Data: 2010-07-03 06:45:29
Autor: gazebo
On 2010-07-02, Liwiusz<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

kiedy czekam w poczekalni, nie jestem otoczony umierajÄ…cymi 70latkami.

A jak z odpłatnością za recepty, czy też zabiegi rehabilitacyjne? Pytam bo też miałem taki abonament wykupiony przez firmę ale przestałem tam chodzić. Prościej mi było iść do rodzinnego i od niego wziąć skierowanie niż biegać i przepisywać recepty albo skierowanie na zabiegi. Co gorsza owa firma nie serwuje zastrzyków w niedziele i nie ma kontraktu np. z pogotowiem na takie dni.

--
bla

Data: 2010-07-03 08:00:35
Autor: bim-bom
W dniu 2010-07-03 06:45, gazebo pisze:

[...]
owa firma nie serwuje zastrzykĂłw w niedziele i nie ma kontraktu np. z
pogotowiem na takie dni.

To co mam to "Opieka Specjalistyczna" w Medicover. Wypisanie recept jest darmowe. Na stronie jest możliwość przejrzenia przepisanych leków i przycisk "zamów ponownie" ;)
Jak jest potrzebne np. prześwietlenie albo coś tego typu, a nie robią tego u siebie, to dają skierowanie do takiego ośrodka, gdzie normalnie takie rzeczy są płatne, ale z tym skierowaniem bezpłatne. Rehabilitacja raczej nie byłaby darmowa. Lekarze przyjmują tylko pn-pt.

Data: 2010-07-04 07:23:31
Autor: gazebo
Użytkownik bim-bom napisał:
[...]

przycisk "zamĂłw ponownie" ;)
[...]

No więc tak bardzo hop do przodu to nie jest. Jak na razie nie słyszałem o prywatnej firmie, która by w pełni zastąpiła państwowe lecznictwo. A co do recept to mnie zaskoczyłeś. Skoro to firma prywatna to na jakiej zasadzie pacjent otrzymuje leki refundowane przez państwo w ramach składki zdrowotnej?

--
bla

Data: 2010-07-04 08:32:14
Autor: spp
W dniu 2010-07-04 07:23, gazebo pisze:

Skoro to firma prywatna to na jakiej
zasadzie pacjent otrzymuje leki refundowane przez państwo w ramach
składki zdrowotnej?

Bo receptę wypisuje ... lekarz. I nie ma znaczenia czy on prywatny czy państwowy?

--
spp

Data: 2010-07-04 08:46:18
Autor: gazebo
Użytkownik spp napisał:
Skoro to firma prywatna to na jakiej
zasadzie pacjent otrzymuje leki refundowane przez państwo w ramach
składki zdrowotnej?

Bo receptÄ™ wypisuje ... lekarz. I nie ma znaczenia czy on prywatny czy
państwowy?

To jakby oszustwo jakieś. W Luxmedzie, do którego parę razy się udałem ortopeda (reumatolog również) od razu zaznaczył, że jestem w prywatnej przychodni i recepty na 100%. Tak samo skierowania na zabiegi. Mogłem sie do niego zapisać w ramach NFZ, i owszem, z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. I kolejny miesiąc w kolejce na zabiegi. Jedyne co faktycznie to wizyta i ewentualne RTG bo mają. Ale tak na pierwszy rzut oka to jest dojenie państwa jeśli w prywatnej przychodni jeśli lekarze przyjmujący w prywatnych placówkach wystawiają recepty czy skierowania w ramach swojej pracy w państwowych placówkach.

--
bla

Data: 2010-07-04 10:10:42
Autor: spp
W dniu 2010-07-04 08:46, gazebo pisze:

Ale tak na pierwszy rzut
oka to jest dojenie państwa jeśli w prywatnej przychodni jeśli lekarze
przyjmujÄ…cy w prywatnych placĂłwkach wystawiajÄ… recepty czy skierowania w
ramach swojej pracy w państwowych placówkach.

W zasadzie masz rację - aby wystawić receptę na zniżkowe leki lekarz musi mieć podpisaną umowę z NFZ.
Problem w tym, ĹĽe wiÄ™kszość z nas pĹ‚acÄ…c skĹ‚adki zdrowotne dawno te zniĹĽki opĹ‚aciĹ‚a  i nikt nie widzi w takim postÄ™powaniu lekarzy wielkiego przestÄ™pstwa. To raczej system opieki zdrowotnej jest chory ale ... to na pewno NTG :(
--
spp

Data: 2010-07-04 12:48:52
Autor: gazebo
Użytkownik spp napisał:
[...]

Problem w tym, że większość z nas płacąc składki zdrowotne dawno te
zniżki opłaciła i nikt nie widzi w takim postępowaniu lekarzy wielkiego
przestępstwa. To raczej system opieki zdrowotnej jest chory ale ... to
na pewno NTG :(

Nie do końca. Spór szedł w kierunku opłacalności czy też zastępstwa państwowego lecznictwa przez podmioty prywatne. I tym drugim nie opłaca się świadczyć pełnego zakresu usług. Stety bądź niestety zwykłego ludzia na stać na świadczenia teoretycznie gwarantowane. I jakby na to nie patrzeć zwykłego szarego człowieka nie stać jest na odkładanie i w związku z tym leczenia.

--
bla

Data: 2010-07-02 08:46:26
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0ib4u$8b4$2@news.onet.pl...

  Argument był "nie warto głosować, bo jest marginalny".

o nie, nie, nie bylo takiego argumentu, sam go sobie dopowiedziales ;)

Data: 2010-07-02 09:12:39
Autor: Liwiusz

   Napisałe¶:

"duzego wyboru mu nie zostawiles  ;)
szczegolnie ze ci ktorzy pozostali to w wiekszosci swiry, lub nieliczacy sie margines"

zrozumiałem to tak, że nie warto na ten pozostawiony wybór głosować, bo jest on marginesem (albo ¶wirami).

--
Liwiusz

Data: 2010-07-02 13:34:17
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0k3ha$85s$3@news.onet.pl...

zrozumiałem to tak, że nie warto na ten pozostawiony wybór głosować, bo jest on marginesem (albo ¶wirami).

dlatego napisalem, ze sam to sobie dopowiedziales, po prostu na chwile obecna sa to frakcje ktore nie sa w stanie zaistniec, bo nie maja lapy na mediach czy to panstwowych czy prywatnych i glosowanie na nich nic nie da, procz wlasnej satysfakcji

Data: 2010-07-01 15:38:16
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0hpgm$ho8$1news.onet.pl Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

Normalnie zaprosiłbym Cię na wybory, ale w sumie sam nie idę - po co wybierać spo¶ród dwóch socjalistów.
No proszę.
Wygl±da na to, że wspólnie nie pójdziemy, tylko z  różnych powodów (choć ja jednak znacznie m±drzejszych).

Mam nadzieję
Jest takie przysłowie mówi±ce czyj± matk± jest nadzieja.

--
Jotte

Data: 2010-07-01 20:38:23
Autor: Pa pa5merf
Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
[...]

liwiusz, ty niepoprawny optymisto i łatfowierny zjadaczu kiełbasy
wyborczej!:O)
od kiedy to w polsce mamy uczciwe wybory?:O)
od kont pamiętam to wyniki wtboruf dawno były ustawione pod stołem i tak
jest dzisiaj i nie zanosi się na to żeby w pszyszło¶ci się co¶ zmieniło!:O(
"ludziom" się mówi sondażami na kogo maj± głosowaćten ciemny motłoch idzie
na ten teatszyk:O(
do niego nie miej pretencji bo nie miało to żadnego znaczenia na kogo
zagłosował, pretensje miej do siebie i tych co się ta te pseudo wybory godz±
i nic nie robi± żeby ten stan żeczy zmienić!:O)

Data: 2010-07-01 20:59:43
Autor: Liwiusz
Pa pa5merf pisze:

liwiusz, ty niepoprawny optymisto i łatfowierny zjadaczu kiełbasy
wyborczej!:O)
od kiedy to w polsce mamy uczciwe wybory?:O)

   W tych wyborach szczególnie roz¶mieszył mnie taki "szczegół":

http://wyborcza.pl/1,91446,8063535,Sprawa_wyborow_w_Brukseli___do_prokuratury_rejonowej.html

I gdzie jak gdzie - w Brukseli! ;)

[...]

   Nie trzeba nawet fałszować wyborów, wystarczy wystawić kilku "swoich" kandydatów, poudawać, że się czym¶ różni±, resztę kandydatów przemilczeć w mediach.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 21:51:52
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0ioj1$eqi$1news.onet.pl Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> pisze:

Ty już naprawdę wstydu nie masz, żeby z tym czym¶ rozmawiać???

--
Jotte

Data: 2010-07-02 18:37:19
Autor: Pa pa5merf
[...]

to ty nie wiesz ze w brukseli najwyĽsi rang± urzędnicy unijni nie s± przez
nikogo wybierani i nikt nie ma prawa ich odwołać, ani nikt nie może ich
kontrolować?:O)
to s± marionetki prywatnych bankuf, żondy i politycy większo¶ci krajuf
równiesz, u nas tak samo:O(

[...]

fałszować tszeba żeby władzy nie oddać!:O)
a cenzura w mediach to tylko jeden z elementuf teatszyku, dalej jest
o¶mieszanie i kompromitowanie konkurencji i opozycji, niedopuszczanie jej do
do udziału w wyborach (procesu polityczne), sondaże i wiele wiele trikuf,
więc obuć się i daj sobie spokuj z tymi wyborami!:O)

Data: 2010-07-01 12:40:59
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Rafał pisze:
[...]

Jestem niemal w identycznej sytuacji. Tyle, że Warszawie do neurologa mogli¶my pój¶ć już za 4 miesi±ce (jak dziecko bedzie dwa razy starsze). Debilizm, paranoja.

Poszli¶my oczywi¶cie prywatnie, za 120 zł było 50 minut dokładnego badania, konsultacji, porad. Pełen profesjonalizm, polecam Pani neurolog Potakiewicz z Warszawy, http://www.gabinetpromyk.eu/.

I tez mam ochotę wyrwać te 120 zł ZUSowi z parchatej, złodziejskiej kieszeni.

Przecież gdybym inwestował prywatnie te kilkaset zł miesięcznie, mógłbym mieć zapewnion± całkiem wypasion± prywatn± opiekę medyczn± jak i sensown± emeryturę. Jedyne co płacenie ZUS może dać, to długotrwała opieka szpitalna i operacje - to prywatnie kosztuje potworn± kasę - no chyba, że można sie prywatnie ubezpieczyć na wypadek konieczno¶ci leczenia.

Seco

Seco

Data: 2010-07-01 13:02:56
Autor: Michał Gut
prawa z tytułu opłacania ZUS
z zusem siedzimy po takie uszy ze szkoda gadac.... nie rusza go bo co by nie zrobili bedzie katastrofa....
mozna by finansowac leczenie samodzielnie ale co z idiotami ktorzy nie wykupia ubezpieczenia sami? przyklad masz w USA gdzie leczenie to przywilej za ktory musisz slono zaplacic - nie wystarczy tylko pracowac (jak u nas).
Trzeba by uwalic raczej NFZ a jeszcze lepiej sprywatyzowac szpitale. Firma ktora ma na siebie zarobic i ktorej szefowi zalezy na zarobku bedzie dzialac lepiej. Konkurencja ukróci ceny a jednoczesnie zlikwiduje patologie (np. dziesiatki lipnych badan zeby wyciagnac z nfz kase bo szpital ma dlugi). Nie bedzie ustawianych przetargow - bedzie wiecej sprzetu za mniejsza kase.....

ale jak kolega napisal demokracja to wladza motlochu....niestety nikt nic lepszego dotad nie wymyslil

Data: 2010-07-01 13:07:46
Autor: Liwiusz
Michał Gut pisze:

ale jak kolega napisal demokracja to wladza motlochu....niestety nikt nic lepszego dotad nie wymyslil

   To drugie stwierdzenie to taka sama prawda, jak na przykład "o kursie statku decyduje głosowanie w¶ród pasażerów, niestety nic lepszego dot±d nie wymy¶lono".

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 14:49:32
Autor: Młotkowy
W dniu 2010-07-01 13:02, Michał Gut pisze:
mozna by finansowac leczenie samodzielnie ale co z idiotami ktorzy nie
wykupia ubezpieczenia sami? przyklad masz w USA gdzie leczenie to

Dziwne pytania zadajesz...
To przecież oczywiste: Maj± umierać (z głodu) pod mostem obro¶nięci wrzodami ku przestrodze (i nauce) pozostałych. To taka społeczna rola, bardzo potrzebna.
W ekonomii politycznej socjalizmu to się nazywało "społeczny podział pracy".

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-01 15:44:02
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomo¶ci news:i0hsiq$kro$1portraits.wsisiz.edu.pl Michał Gut
<michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> pisze:

demokracja to wladza motlochu....niestety nikt nic  lepszego dotad nie wymyslil
Co nie znaczy, że nie można tego ulepszyć.
Ale to i tak nieprawda. Demokracja to władza tych, co najlepiej motłochem umiej± manipulować.
To także da się ulepszyć.

--
Jotte

Data: 2010-07-01 13:14:51
Autor: Agent0700
prawa z tytułu opłacania ZUS

Przecież gdybym inwestował prywatnie te kilkaset zł miesięcznie, mógłbym
mieć zapewnion± całkiem wypasion± prywatn± opiekę medyczn± jak i
sensown± emeryturę.

Jeden taki chciał to wprowadzić. Dlaczego na niego nie głosowałe¶.

Pewnie dlatego, że to "¶wir".

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2010-07-01 14:56:46
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Agent0700 pisze:

[...]

Nie pamiętam takiego prawdę mówi±c. A swoj± droga to ja miałem decyduj±cy głos? cholera, mogłem nieĽle na tym zarobić!

Seco

Data: 2010-07-01 15:34:53
Autor: Agent0700
prawa z tytułu opłacania ZUS

Nie pamiętam takiego prawdę mówi±c. A swoj± droga to ja miałem
decyduj±cy głos? cholera, mogłem nieĽle na tym zarobić!

Korwin

Data: 2010-07-01 23:58:08
Autor: Zygmunt
[...]

W tym wła¶nie sedno, te nasze składki to id± głównie na poważne szpitalne
leczenie, które z wiekiem jest całkiem częste oraz dopłaty do leków. Na same
etaty lekraskie to idzie nie tak dużo.

Data: 2010-07-02 00:00:44
Autor: MZ
W dniu 2010-07-01 23:58, Zygmunt pisze:
[...]

Obawiam się, że tylko czę¶ciowo masz rację. Zastanów się, ile z tych
składek idzie na "marmurowe schody" i wszechobecn± biurokrację i pensje
z-ców kierowników, z-ców z-ców kierowników itd. A wystarczyłby dobrze
zrobiony (nie mylić produktem na P. w wiadomej firmie na Z.) system
informatyczny.

--
MZ

Data: 2010-07-02 00:11:35
Autor: Johnson
Zygmunt pisze:

W tym wła¶nie sedno, te nasze składki to id± głównie na poważne szpitalne
leczenie, które z wiekiem jest całkiem częste oraz dopłaty do leków. Na same
etaty lekraskie to idzie nie tak dużo.

O naiwno¶ci ... Koszty osobowe to pewnie z 80-90%.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, my¶l o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozs±dku, zastanów się nad sob± samym.

Data: 2010-07-02 07:45:38
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Zygmunt pisze:
[...]

Chciałbym zobaczyć dokładne wyliczenie, na co idzie kasa. Podobno potworne pieni±dze id± na lewe renty. A wydawać by się mogło, że wystarczy inspektor, który pojedzie do delikwenta na rencie i skontroluje co taki "biedny" na rencie porabia.
Oczywi¶cie dywagować jest łatwo ;-)

Seco

Data: 2010-07-02 09:41:38
Autor: Maddy
W dniu 02-07-2010 07:45, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Zygmunt pisze:
Jedyne co płacenie ZUS może dać, to długotrwała opieka szpitalna i
operacje - to prywatnie kosztuje potwornÄ… kasÄ™ - no chyba, ĹĽe moĹĽna
sie prywatnie ubezpieczyć na wypadek konieczności leczenia.

W tym właśnie sedno, te nasze składki to idą głównie na poważne szpitalne
leczenie, które z wiekiem jest całkiem częste oraz dopłaty do leków.
Na same
etaty lekraskie to idzie nie tak duĹĽo.

Chciałbym zobaczyć dokładne wyliczenie, na co idzie kasa. Podobno
potworne pieniÄ…dze idÄ… na lewe renty.

Owszem, idą. I fundusz rentowy ma deficyt. Ale nawet jakby miał nadwyżkę to nawet grosz z tego nie pójdzie na służbę zdrowia. BO TO JEST INNA INSTYTUCJA.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-12 10:49:15
Autor: Tomasz Kaczanowski
Zygmunt pisze:
[...]

Problem w tym, że nasze składki id± głównie w niewiadome strony, bo s± Ľle zarz±dzane...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-07-02 07:45:38
Autor: Danusia
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Rafał" <admin@czfa.nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i0ho73$mfe$1inews.gazeta.pl...
[...]

No jak jestes wła¶cicielm firmy to ja jestem księdzem. Dlaczego? bo człowiek płac±cy różne podatki od 15 lat doskonale wie że leczenie to składka tzw "zdrowotna" która idzie na NFZ, a ZUS nie ma z tym nic wspólnego.
Tak samo wszyscy kolejno wypowiadaj±cy sie bredz± swa niekompetencj± pisz±c o ZUS i leczeniu.

Data: 2010-07-02 08:03:25
Autor: Rafał
prawa z tytułu opłacania ZUS
zus czy nfz
dla mnie to samo
i nie widze nic złego w tym że sie mylę i nie mam pojęcia bo księgowa nie jestem a zmienia się wszystko ci±gle tylko po to żeby nastepny prezes sie nałapał

Data: 2010-07-02 09:57:18
Autor: jedrus
Danusia pisze:

[...]

Formularz na ubezpieczenie zdrowotne skladasz do ZUS

Tak samo wszyscy kolejno wypowiadaj±cy sie bredz± swa niekompetencj± pisz±c o ZUS i leczeniu.

To juz nie jego broszka do jakiej szufladki kasa zostanie przekazana a szkoda. Kiedys pytalem panienke z okienka w ZUS, gdzie moge zobaczyc rozliczenie mojej skladki zdrowotnej. Odpowiedzi z e r o. Ma byc skladka i juz - odpowiada urzedniczka ale kompletnie nie jest zorientowana na co idzie ta skladka. Ja zreszta tez. Na http://zdrowiomat.btx.pl/ jest dosc ciekawy moim zdaniem pomysl na zmniejszenie kolejek, tylko chora kase nalezy chciec zreformowac a nie ciagle mowic o reformie. Gdyby np. emerytki a raczej "emerytki paple" nie przesiadywaly ciagle ( to tez jakis sposob na samotne zycie) w lekarskich gabinetach, to i problem z kolejkami bylby mniejszy. Zdejmuje sie z takiej karty kwote za wizyte, za utrzymanie placowki, za budowe nowych szpitali.... a to co zostanie kumuluje sie lub nie na kolejny miesiac rozliczeniowy. Dzisiaj jest niestety tak jak napisal przedpisca. Placi skladke, placi za siebie i jezeli nie korzysta z uslugi medycznej to nic mu sie nie kumuluje, bo przeciez placi na te rogadane emerytki ktore na jego konto prowadza zycie towarzyskie w placowkach NFZ. Placi tez na "palace" NFZ cokolwiek mialoby to znaczyc.
Art. 68 Ustawy Zasadniczej ( Konstytucja ) traktuje o rownym dostepie do   ochrony zdrowia ale jaka to rownosc?
W pkt3 tego art. jest mowa o dzieciach wiec dobrze byloby, coby przedpisca poczytal sobie te zapisy i podjal odpowiednie kroki.
W koncu to panstwo wzielo na siebie obowiazeck ochrony zdrowia swoich poddany... ups, obywateli.

--
jedrus

Kiedy leje a brak chmurki, to ktos z Tob± leci w kulki.
http://lecawkulki.eu/ , a Mokotów jest tu:  http://mokotow.btx.pl/

Data: 2010-07-03 09:05:39
Autor: Danusia
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "jedrus" <jedrus@nospam.btx.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c2d9bda$0$17082$65785112news.neostrada.pl...
Danusia pisze:

Art. 68 Ustawy Zasadniczej ( Konstytucja ) traktuje o rownym dostepie do ochrony zdrowia ale jaka to rownosc?

Ale to nie zmienia faktu że tytuł tego w±tku jest "prawa z tytułu opłacania ZUS", a z tytułu opłacania ZUS nie masz żadnych praw do leczenia. Cała ta dyskusja to stado psów wypuszczonych na lisa, biegn± i szczekaj±.

Data: 2010-07-03 09:40:38
Autor: jedrus
Danusia pisze:

Danusia pisze:

[...]

Alez wszystko sie zgadza tylko ze z tresci watku wynika co innego. Byc moze autor watku polecial skrotem myslowym albo nie wpisal "DO" ZUS, bo obie te skladki zalatwia sie wlasnie w ZUSie.
Facet ma problem z pomoca medyczna ktora PANSTWO gwarantuje i opisal to w tresci watku. Czy dalej bedziemy pic piane o topic?

Data: 2010-07-03 09:41:38
Autor: Rafał
prawa z tytułu opłacania ZUS
chyba trafili¶my na Pani± z ZUS co ich broni :)

Data: 2010-07-04 10:08:25
Autor: kogutek
[...]

ZUS według konstytucji nie jest obowi±zkowy. Konstytucja opisuje w zasadzie 3 (
słownie 3) sytuacje w których obywatel ma jaki¶ obowi±zek. Do tego jest jeszcze
kilka możliwo¶ci wprowadzenia innych obowi±zków. Z zastrzeżeniem że mog± być
wprowadzone w sytuacjach wyj±tkowych i obowi±zywać tylko na czas trwania
sytuacji wyj±tkowych. Prawo powinno być logiczne, inaczej nie ma sensu. Skoro
obywatele tego kraju godz± się na co¶ dlatego ze im kto¶ wcisn±ł kit to nie
znaczy że prawo jest złe tylko że ludzie s± głupi. Przed referendum
konstytucyjnym każdy kto ma skrzynkę na listy dostał projekt konstytucji. Ci co
nie mięli skrzynek mogli sobie tre¶ć pobrać na kilka sposobów. Dla mnie to wstyd
nie znać konstytucji własnego kraju i publicznie opierać się na plotkach
dotycz±cych jej zapisów. W konstytucji nie ma zapisu o obowi±zku płacenia ZUSu,
nie ma również nic o tym że państwo ma w jaki¶ sposób zagwarantować dostęp do
usług medycznych albo gwarantować wypłatę rent i emerytur. Ono według
konstytucji: może, sprzyja, umożliwia, daje prawo. Ale niczego nie gwarantuje.
Powiniene¶ założyć sprawę przeciwko temu komu płacisz składki o zwrot  kasy za
leczenie dziecka. Oczywi¶cie j± przegrasz. Ale jak by takie sprawy założyło
milion obywateli to już niekoniecznie by przegrali. Jak masz jaja to zwrócisz
się o zwrot kasy. Kto¶ musi być pierwszy. Prekursorem nie płacenia ZUSu jest mój
znajomy. Jak go straszyli że mu parasol w d..  otworz± to powołał się na
konstytucję i dali mu spokój. Wiesz co to znaczy. Nie chcieli żeby sprawa stała
się w jaki¶ sposób publiczna. W tej chwili znam sporo osób które prowadz± DG i
legalnie wypisali się z ZUSu.  --

Data: 2010-07-04 10:21:50
Autor: spp
W dniu 2010-07-04 10:08, kogutek pisze:

 W tej chwili znam sporo osób które prowadz± DG i
legalnie wypisali się z ZUSu.

A Ty sam płacisz czy nie płacisz ZUS-u?

--
spp

Data: 2010-07-04 11:44:43
Autor: kogutek
prawa z tytułu opłacania ZUS
W dniu 2010-07-04 10:08, kogutek pisze:

>  W tej chwili znam sporo osób które prowadz± DG i
> [...]

Kiedy¶ płaciłem. Potem jak się okazało że nie trzeba płacić i zostało to
przećwiczone na żywym organizmie to oczywi¶cie nie płaciłem. Przez ostatnie
kilka lat kto¶ za mnie płacił. Ostatni raz napisałem ze ZUS jest nieobowi±zkowy.
W tym miesi±cu wypłaci mi pierwszy raz rentę. Nie będę podcinał gałęzi na której
będę siedział. Kiedy¶ ona uschnie, ale po co mam kusić licho? W zasadzie to ZUS
jest obowi±zkowy. Należy go płacić. Tam w zasadzie. On jest bezwzględnie
obowi±zkowy. Jak kto¶ nie płaci to mu wora ukręc± i z torbami puszcz± jego
wnuki. W konstytucji jest zapisany obowi±zek płacenia ZUSu. Konstytucja to rzecz
¶więta. Patrz Pan jak to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. --

Data: 2010-07-05 08:05:24
Autor: Rafał
prawa z tytułu opłacania ZUS
a dlaczego przegram skoro mam racje?

Data: 2010-07-05 10:54:16
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Rafał" <admin@czfa.nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0rsmf$qjn$1@inews.gazeta.pl...

a dlaczego przegram skoro mam racje?

bo wygrywa nie ten kto ma racje, tylko ten co ma lepszego papuge albo wiecej kasy

Data: 2010-07-05 13:10:44
Autor: Rafał
prawa z tytułu opłacania ZUS
a jeszcze inaczej ...
jestem zatrudniony i oprócz tego mam własn± działalno¶ć z której mam płacić drugi raz zdrowotne
co mi grozi jak tego płacił nie będę?
przecież zakład pracy płaci mi zdrowotne więc prawa do leczenia mam :)

Data: 2010-07-05 15:03:45
Autor: szerszen
prawa z tytułu opłacania ZUS

Użytkownik "Rafał" <admin@czfa.nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:i0seiu$1to$1@inews.gazeta.pl...

jestem zatrudniony i oprócz tego mam własn± działalno¶ć z której mam płacić drugi raz zdrowotne

kiedys nie trzeba bylo placic, ale zorientowali sie ze moga wiecej kasy nachapac

co mi grozi jak tego płacił nie będę?

a tego to nie wiem, ale napewno znajda sposob aby wyrwac ta kase od ciebie wraz z odsetkami i jakimis karami ;)

Data: 2010-07-06 11:26:35
Autor: bim-bom
W dniu 2010-07-05 13:10, Rafał pisze:
[...]

Na zdrowotne płacisz 9% podstawy. Od podatku możesz odliczyć 7.75%, czyli ok. 85% tego co wpłaciłe¶. Je¶li z tego skorzystasz, to tak naprawdę jakby¶ płacił ze 30zł/m - robi Ci to duż± różnicę?..

prawa z tytułu opłacania ZUS