prawa z tytułu opłacania ZUS

Data: 2010-07-01 12:40:59
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
prawa z tytułu opłacania ZUS
Rafał pisze:
Jestem właścicielem firmy od 15 lat. Płace podatki i obowizkowy ZUS zgodnie z konstytucją i prawem polskim. Jako że jestem właścicielem firmy chorowac nie moge :) bo sie nie da. Raz na kilka lat odwiedzam lekarzy i trafiło mi sie dziś. Dostałem skierowanie z niemowlakiem do neurologa, sprawa pilna. Byłem w Częstochowie w kilku miejscach i wyznaczono mi termin na styczeń 2011r. To jakaś paranoja !!!!
To sprawa pilna, z dzieckiem na konsultacje a tu jakieś jaja.
Co mnie obchodzi że NFZ kasy nie daje ! Ode mnie biorą ! Czy tego nie można zaskarżyć gdzieś? To jawne złodziejstwo ! Skoro musze chodzic prywatnie to niech ZUS oddaje ukradzione i wymuszone pieniądze !

Jestem niemal w identycznej sytuacji. Tyle, że Warszawie do neurologa mogliśmy pójść już za 4 miesiące (jak dziecko bedzie dwa razy starsze). Debilizm, paranoja.

Poszliśmy oczywiście prywatnie, za 120 zł było 50 minut dokładnego badania, konsultacji, porad. Pełen profesjonalizm, polecam Pani neurolog Potakiewicz z Warszawy, http://www.gabinetpromyk.eu/.

I tez mam ochotę wyrwać te 120 zł ZUSowi z parchatej, złodziejskiej kieszeni.

Przecież gdybym inwestował prywatnie te kilkaset zł miesięcznie, mógłbym mieć zapewnioną całkiem wypasioną prywatną opiekę medyczną jak i sensowną emeryturę. Jedyne co płacenie ZUS może dać, to długotrwała opieka szpitalna i operacje - to prywatnie kosztuje potworną kasę - no chyba, że można sie prywatnie ubezpieczyć na wypadek konieczności leczenia.

Seco

Seco

Data: 2010-07-01 13:02:56
Autor: Michał Gut
prawa z tytułu opłacania ZUS
z zusem siedzimy po takie uszy ze szkoda gadac.... nie rusza go bo co by nie zrobili bedzie katastrofa....
mozna by finansowac leczenie samodzielnie ale co z idiotami ktorzy nie wykupia ubezpieczenia sami? przyklad masz w USA gdzie leczenie to przywilej za ktory musisz slono zaplacic - nie wystarczy tylko pracowac (jak u nas).
Trzeba by uwalic raczej NFZ a jeszcze lepiej sprywatyzowac szpitale. Firma ktora ma na siebie zarobic i ktorej szefowi zalezy na zarobku bedzie dzialac lepiej. Konkurencja ukróci ceny a jednoczesnie zlikwiduje patologie (np. dziesiatki lipnych badan zeby wyciagnac z nfz kase bo szpital ma dlugi). Nie bedzie ustawianych przetargow - bedzie wiecej sprzetu za mniejsza kase.....

ale jak kolega napisal demokracja to wladza motlochu....niestety nikt nic lepszego dotad nie wymyslil

Data: 2010-07-01 13:07:46
Autor: Liwiusz
Michał Gut pisze:

ale jak kolega napisal demokracja to wladza motlochu....niestety nikt nic lepszego dotad nie wymyslil

   To drugie stwierdzenie to taka sama prawda, jak na przykład "o kursie statku decyduje głosowanie wśród pasażerów, niestety nic lepszego dotąd nie wymyślono".

--
Liwiusz

Data: 2010-07-01 14:49:32
Autor: Młotkowy
W dniu 2010-07-01 13:02, Michał Gut pisze:
mozna by finansowac leczenie samodzielnie ale co z idiotami ktorzy nie
wykupia ubezpieczenia sami? przyklad masz w USA gdzie leczenie to

Dziwne pytania zadajesz...
To przecież oczywiste: Mają umierać (z głodu) pod mostem obrośnięci wrzodami ku przestrodze (i nauce) pozostałych. To taka społeczna rola, bardzo potrzebna.
W ekonomii politycznej socjalizmu to się nazywało "społeczny podział pracy".

--
Dziękuję. Pozdrawiam.            Młotkowy

Data: 2010-07-01 15:44:02
Autor: Jotte
prawa z tytułu opłacania ZUS
W wiadomości news:i0hsiq$kro$1portraits.wsisiz.edu.pl Michał Gut
<michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> pisze:

demokracja to wladza motlochu....niestety nikt nic  lepszego dotad nie wymyslil
Co nie znaczy, że nie można tego ulepszyć.
Ale to i tak nieprawda. Demokracja to władza tych, co najlepiej motłochem umieją manipulować.
To także da się ulepszyć.

--
Jotte

Data: 2010-07-01 13:14:51
Autor: Agent0700
prawa z tytułu opłacania ZUS

Przecież gdybym inwestował prywatnie te kilkaset zł miesięcznie, mógłbym
mieć zapewnioną całkiem wypasioną prywatną opiekę medyczną jak i
sensowną emeryturę.

Jeden taki chciał to wprowadzić. Dlaczego na niego nie głosowałeś.

Pewnie dlatego, że to "świr".

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2010-07-01 14:56:46
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Agent0700 pisze:

[...]

Nie pamiętam takiego prawdę mówiąc. A swoją droga to ja miałem decydujący głos? cholera, mogłem nieźle na tym zarobić!

Seco

Data: 2010-07-01 15:34:53
Autor: Agent0700
prawa z tytułu opłacania ZUS

Nie pamiętam takiego prawdę mówiąc. A swoją droga to ja miałem
decydujący głos? cholera, mogłem nieźle na tym zarobić!

Korwin

Data: 2010-07-01 23:58:08
Autor: Zygmunt
[...]

W tym właśnie sedno, te nasze składki to idą głównie na poważne szpitalne
leczenie, które z wiekiem jest całkiem częste oraz dopłaty do leków. Na same
etaty lekraskie to idzie nie tak dużo.

Data: 2010-07-02 00:00:44
Autor: MZ
W dniu 2010-07-01 23:58, Zygmunt pisze:
[...]

Obawiam się, że tylko częściowo masz rację. Zastanów się, ile z tych
składek idzie na "marmurowe schody" i wszechobecną biurokrację i pensje
z-ców kierowników, z-ców z-ców kierowników itd. A wystarczyłby dobrze
zrobiony (nie mylić produktem na P. w wiadomej firmie na Z.) system
informatyczny.

--
MZ

Data: 2010-07-02 00:11:35
Autor: Johnson
Zygmunt pisze:

W tym właśnie sedno, te nasze składki to idą głównie na poważne szpitalne
leczenie, które z wiekiem jest całkiem częste oraz dopłaty do leków. Na same
etaty lekraskie to idzie nie tak dużo.

O naiwności ... Koszty osobowe to pewnie z 80-90%.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2010-07-02 07:45:38
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Zygmunt pisze:
[...]

Chciałbym zobaczyć dokładne wyliczenie, na co idzie kasa. Podobno potworne pieniądze idą na lewe renty. A wydawać by się mogło, że wystarczy inspektor, który pojedzie do delikwenta na rencie i skontroluje co taki "biedny" na rencie porabia.
Oczywiście dywagować jest łatwo ;-)

Seco

Data: 2010-07-02 09:41:38
Autor: Maddy
W dniu 02-07-2010 07:45, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Zygmunt pisze:
[...]

etaty lekraskie to idzie nie tak duĹźo.

Chciałbym zobaczyć dokładne wyliczenie, na co idzie kasa. Podobno
potworne pieniądze idą na lewe renty.

Owszem, idą. I fundusz rentowy ma deficyt. Ale nawet jakby miał nadwyżkę to nawet grosz z tego nie pójdzie na służbę zdrowia. BO TO JEST INNA INSTYTUCJA.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-07-12 10:49:15
Autor: Tomasz Kaczanowski
Zygmunt pisze:
[...]

Problem w tym, że nasze składki idą głównie w niewiadome strony, bo są źle zarządzane...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

prawa z tytułu opłacania ZUS