prawa z tytułu opłacania ZUS

Data: 2010-07-04 10:08:25
Autor: kogutek
prawa z tytułu opłacania ZUS
Jestem właścicielem firmy od 15 lat. Płace podatki i obowizkowy ZUS zgodnie z konstytucją i prawem polskim. Jako że jestem właścicielem firmy chorowac nie moge :) bo sie nie da. Raz na kilka lat odwiedzam lekarzy i trafiło mi sie dziś. Dostałem skierowanie z niemowlakiem do neurologa, sprawa pilna. Byłem w Częstochowie w kilku miejscach i wyznaczono mi termin na styczeń 2011r. To jakaś paranoja !!!!
To sprawa pilna, z dzieckiem na konsultacje a tu jakieś jaja.
Co mnie obchodzi że NFZ kasy nie daje ! Ode mnie biorą ! Czy tego nie można zaskarżyć gdzieś? To jawne złodziejstwo ! Skoro musze chodzic prywatnie to niech ZUS oddaje ukradzione i wymuszone pieniądze !

ZUS według konstytucji nie jest obowiązkowy. Konstytucja opisuje w zasadzie 3 (
słownie 3) sytuacje w których obywatel ma jakiś obowiązek. Do tego jest jeszcze
kilka możliwości wprowadzenia innych obowiązków. Z zastrzeżeniem że mogą być
wprowadzone w sytuacjach wyjątkowych i obowiązywać tylko na czas trwania
sytuacji wyjątkowych. Prawo powinno być logiczne, inaczej nie ma sensu. Skoro
obywatele tego kraju godzą się na coś dlatego ze im ktoś wcisnął kit to nie
znaczy że prawo jest złe tylko że ludzie są głupi. Przed referendum
konstytucyjnym każdy kto ma skrzynkę na listy dostał projekt konstytucji. Ci co
nie mięli skrzynek mogli sobie treść pobrać na kilka sposobów. Dla mnie to wstyd
nie znać konstytucji własnego kraju i publicznie opierać się na plotkach
dotyczących jej zapisów. W konstytucji nie ma zapisu o obowiązku płacenia ZUSu,
nie ma również nic o tym że państwo ma w jakiś sposób zagwarantować dostęp do
usług medycznych albo gwarantować wypłatę rent i emerytur. Ono według
konstytucji: może, sprzyja, umożliwia, daje prawo. Ale niczego nie gwarantuje.
Powinieneś założyć sprawę przeciwko temu komu płacisz składki o zwrot  kasy za
leczenie dziecka. Oczywiście ją przegrasz. Ale jak by takie sprawy założyło
milion obywateli to już niekoniecznie by przegrali. Jak masz jaja to zwrócisz
się o zwrot kasy. Ktoś musi być pierwszy. Prekursorem nie płacenia ZUSu jest mój
znajomy. Jak go straszyli że mu parasol w d..  otworzą to powołał się na
konstytucję i dali mu spokój. Wiesz co to znaczy. Nie chcieli żeby sprawa stała
się w jakiś sposób publiczna. W tej chwili znam sporo osób które prowadzą DG i
legalnie wypisali się z ZUSu.  --

Data: 2010-07-04 10:21:50
Autor: spp
W dniu 2010-07-04 10:08, kogutek pisze:

 W tej chwili znam sporo osób które prowadzą DG i
legalnie wypisali się z ZUSu.

A Ty sam płacisz czy nie płacisz ZUS-u?

--
spp

Data: 2010-07-04 11:44:43
Autor: kogutek
prawa z tytułu opłacania ZUS
W dniu 2010-07-04 10:08, kogutek pisze:

>  W tej chwili znam sporo osób które prowadzą DG i
> [...]

Kiedyś płaciłem. Potem jak się okazało że nie trzeba płacić i zostało to
przećwiczone na żywym organizmie to oczywiście nie płaciłem. Przez ostatnie
kilka lat ktoś za mnie płacił. Ostatni raz napisałem ze ZUS jest nieobowiązkowy.
W tym miesiącu wypłaci mi pierwszy raz rentę. Nie będę podcinał gałęzi na której
będę siedział. Kiedyś ona uschnie, ale po co mam kusić licho? W zasadzie to ZUS
jest obowiązkowy. Należy go płacić. Tam w zasadzie. On jest bezwzględnie
obowiązkowy. Jak ktoś nie płaci to mu wora ukręcą i z torbami puszczą jego
wnuki. W konstytucji jest zapisany obowiązek płacenia ZUSu. Konstytucja to rzecz
święta. Patrz Pan jak to punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. --

Data: 2010-07-05 08:05:24
Autor: Rafał
prawa z tytułu opłacania ZUS
a dlaczego przegram skoro mam racje?

Data: 2010-07-05 10:54:16
Autor: szerszen

Użytkownik "Rafał" <admin@czfa.nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i0rsmf$qjn$1@inews.gazeta.pl...

a dlaczego przegram skoro mam racje?

bo wygrywa nie ten kto ma racje, tylko ten co ma lepszego papuge albo wiecej kasy

Data: 2010-07-05 13:10:44
Autor: Rafał
prawa z tytułu opłacania ZUS
a jeszcze inaczej ...
jestem zatrudniony i oprócz tego mam własną działalność z której mam płacić drugi raz zdrowotne
co mi grozi jak tego płacił nie będę?
przecież zakład pracy płaci mi zdrowotne więc prawa do leczenia mam :)

Data: 2010-07-05 15:03:45
Autor: szerszen

Użytkownik "Rafał" <admin@czfa.nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i0seiu$1to$1@inews.gazeta.pl...

jestem zatrudniony i oprócz tego mam własną działalność z której mam płacić drugi raz zdrowotne

kiedys nie trzeba bylo placic, ale zorientowali sie ze moga wiecej kasy nachapac

co mi grozi jak tego płacił nie będę?

a tego to nie wiem, ale napewno znajda sposob aby wyrwac ta kase od ciebie wraz z odsetkami i jakimis karami ;)

Data: 2010-07-06 11:26:35
Autor: bim-bom
W dniu 2010-07-05 13:10, Rafał pisze:
[...]

Na zdrowotne płacisz 9% podstawy. Od podatku możesz odliczyć 7.75%, czyli ok. 85% tego co wpłaciłeś. Jeśli z tego skorzystasz, to tak naprawdę jakbyś płacił ze 30zł/m - robi Ci to dużą różnicę?..

prawa z tytułu opłacania ZUS