Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po "naszej" stronie...

prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po "naszej" stronie...

Data: 2010-06-25 00:01:46
Autor: Rudolf Wasilewski
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po "naszej" stronie...
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100615&typ=po&id=po01.txt

http://www.altair.com.pl/start-4638

Lektura ciekawa, która niezależnie od możliwych rosyjskich przyczynków do katastrofy rządowego Tupolewa, podważa merytoryczne uzasadnienie oczywistych kardynalnych win i grzechów, popełnionych przez polskie służby i polskie władze. Jest oczywistym (przynajmniej dla mnie), że osoba odpowiedzialna (minister Klich) mający ponoć hipotetyczny plan uzdrowienia, którego z powodów politycznych, (bądź ekonomicznych) nie jest w stanie realizować- po takiej katastrofie: p o d a j e   s i e   d o   d y m i s j i...
Nic takiego nie nastąpiło i chyba nie nastąpi. Do tego potrzeba człowieka z misją- którą odrzucono, a tu mamy człowieka z teką ministra. Czy na pewno takiego chcemy???
  A może premierowi właśnie taki jest potrzebny...?
Pojawiają się głosy, że zarzuty T.Hypkiego są bezpodstawne, że są wynikiem gry interesów (w podtekście: rosyjskich służb:-))))

Niezasadny polski serwilizm wobec silnych partnerów (zakup starych F-16 z serwisem za granicą- w miejsce zakupu grippena i  jego technologii dla polskiego przemysłu, czy zakup gazu w Rosji na wiadomych warunkach)narażają nasze wnuki na ekonomiczne skutki tych decyzji. T.Hypki systematycznie obnażał takie decyzje niezależnie od opcji politycznej decydenta. Jest Poznaniakiem- człowiekiem pragmatycznym twardo stojącym na ziemi. Mrówczo pracującym od wielu lat dla polskiego lotnictwa niezależnie od koloru przekonań postaci tymczasowo zasiadających na świeczniku. To chyba jest poważna wada:-((  Szkoda, że swą niezależność dziś musi okupić atakami
NAWET ze strony... prawicy:-O

Może polska histeria zatoczyła koło i dziś dla prawicy(!) wszystkie prawa mają "charakter historyczny" ( dla młodzieży: tak tłumaczono za komuny podejmowane decyzje sprzeczne z elementarnymi rachunkami i zdrowym rozsądkiem ;-)

Polecam lekturę "prawicowego" pisma, które poszukuje prawdy u źródeł z WSI ;-(

Rudolf Wasilewski

Data: 2010-06-24 22:29:44
Autor: porterhouse
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po
My tu chcemy czytac o lotnictwie a nie o polityce lub Hypkim. Daj sobie spokoj
z tym Hypkim, facet potrafi pisac rowne idiotyzmy jak kazdy inny, nie jest
duzo lepszy od Fiszera. Czytalem jego wiele wypocin i sie niedobrze robi.
Czasami potrafi byc blizej prawdy (jak w wypadku tej katastrofy). Wogole to
sie niedobrze robi jak sie widzi takich "ekspertow" lotniczych w polskich
media. W tym innym "normalnym" swiecie nie mozesz byc zadnym "ekspertem"
lotniczym jak nie masz na swoim koncie bogatej kariery w lotnictwie, byc moze
przelatane kilka tysiecy godzin w liniach lotniczych, itp.

--


Data: 2010-06-25 11:38:15
Autor: lady mutant
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po
porterhouse pisze:
... nie mozesz byc zadnym "ekspertem"
lotniczym jak nie masz na swoim koncie bogatej kariery w lotnictwie, byc moze
przelatane kilka tysiecy godzin w liniach lotniczych, itp.


Szkoda że Guderian o tym nie wiedział...
(ten od czołgów)

-- lm

Data: 2010-06-25 06:25:43
Autor: saturn5
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po

T.Hypki systematycznie obnażał takie decyzje niezależnie od opcji
politycznej decydenta.

Bez wpadania w niepotrzebny 'serwilizm' wobec Hypkiego. Hypki nie posiada
monopolu na prawde, jest jedynm z wielu dziennikarzy w tej branzy. Jego opinie
tez potrafia byc mocno kontrowersyjne (chociazby wlasnie temat F-16). Jego
znajomosc lotnictwa tez jest bardzo wycinkowa bo ze facet nie jest zadnym
pilotem to bardzo czesto to wychodzi.

--


Data: 2010-06-25 09:23:16
Autor: Rudolf Wasilewski
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po
saturn5 pisze:
T.Hypki systematycznie obnażał takie decyzje niezależnie od opcji
politycznej decydenta.

Bez wpadania w niepotrzebny 'serwilizm' wobec Hypkiego. Hypki nie posiada
monopolu na prawde, jest jedynm z wielu dziennikarzy w tej branzy. Jego opinie
tez potrafia byc mocno kontrowersyjne (chociazby wlasnie temat F-16). Jego
znajomosc lotnictwa tez jest bardzo wycinkowa bo ze facet nie jest zadnym
pilotem to bardzo czesto to wychodzi.



Na pewno jest twardy i uparty w swych działaniach, co często zjednuje mu wrogów. Dowiódł tego jako inżynier w skutecznej realizacjach kilku obiektów, na których przelatano "parę godzin". Licencja i osobiście przelatane godziny są argumentem, ale na pewno nie w kwestii zarzutów agenturalności i promowania obcych interesów...
Dla mnie podobne sugestie z kręgów WSI nie stają się wiarygodne przez to tylko, że wypowiada je praktykujący pilot...

RW

Data: 2010-06-25 13:02:57
Autor: lady mutant
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po "naszej" stronie...
Rudolf Wasilewski pisze:
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100615&typ=po&id=po01.txt

http://www.altair.com.pl/start-4638

Lektura ciekawa, która niezależnie od możliwych rosyjskich przyczynków
do katastrofy rządowego Tupolewa, podważa merytoryczne uzasadnienie
oczywistych kardynalnych win i grzechów, popełnionych przez polskie
służby i polskie władze. Jest oczywistym (przynajmniej dla mnie), że
osoba odpowiedzialna (minister Klich) mający ponoć hipotetyczny plan
uzdrowienia, którego z powodów politycznych, (bądź ekonomicznych) nie
jest w stanie realizować- po takiej katastrofie: p o d a j e   s i e   d
o   d y m i s j i...

widać realizuje to co ma realizować...

skoro wg Bronisława-Dwururki i basujących mu przydupników typu gen.
Koziej... Nie stać naszej "sprofesjonalizowanej" armii na wystawienie
dwóch batalionów w Afganistanie, no to faktycznie lepiej zwijać
manele...

A i z tym wyjściem z NATO to nie było przejęzyczenie....
Bo po co komu taki sojusznik-kula u nogi?

Data: 2010-06-25 13:20:30
Autor: -=MAKARENA=-
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po "naszej" stronie...

Niezasadny polski serwilizm wobec silnych partnerów (zakup starych F-16 z
serwisem za granicą-

- polskie F-16C/D Block 52+ są fabrycznie nowe,
- posiadają wyposażenie całkowicie różne od pierwszych wersji,
- posiadają nowszy silnik o większym ciągu,
- koncepcja aerodynamiczna sprzed 30 lat - nikt póki co nie wymyślił nic nowszego, lepszej zwrotności nie da się uzyskać ze względu na wytrzymałość człowieka

w miejsce zakupu grippena i  jego technologii dla
polskiego przemysłu,

Gripen:
- nie jest kompatybilny z wymianą danych taktycznych NATO (m. in. nie mógłby współpracować bez opracowania nowej wersji z NATO-wskim AWACS-em)
- nie przenosi najnowszego uzbrojenia NATO, a jedynie nieco starsze wersje o nieco skromniejszych możliwościach,
- nie przenosi rakiet przeciwradarowych - ani HARM, ani ALARM
- uzupełnienie możliwości Gripena wymagałoby poniesienia kosztów prac rozwojowych i dalszego czekania



--
--

Pozdrawiam :

      MAKARENA __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5227 (20100624) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Data: 2010-06-25 14:25:03
Autor: Rudek
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po "naszej" stronie...
F-16 napewno jest sprawnym środkiem bojowym. Mam na myśli co innego:

Przy "sile" naszej armii typ samolotu jest rzeczą wtórną, w stosunku do tego , co zamówienia i technologie z nim związane dają gospodarce. Zamykanie tworzonych ogromnym kosztem przez wiele dziesięcioleci zakładów lotniczych i ich biur konstrukcyjnych daje doraźne oszczędności i...  zaprzepaszczenie w dającej się przewidzeć przyszłości szansy na odtworzenie ich potencjału, eksport towarów wysokoprzetworzonych i myśli technicznej.

Grippen dawał zamówienia i technologię do stworzenia nowych ofert. I to by było na tyle....
RW






Data: 2010-06-25 15:40:32
Autor: uwaga_NAIP
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po "naszej" stronie...

Grippen dawał zamówienia i technologię do stworzenia nowych ofert. I to by

wież, liczy się jeszcze obronnośc kraju. Znasz jakiekolowei POZYTYWNE dośw bojeowe grippenów - samolotów znanych tylko z brochur i pokazów?

jk

Data: 2010-06-25 14:30:03
Autor: Krzysztof Chajęcki
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po "naszej" stronie...
Dnia Fri, 25 Jun 2010 15:40:32 +0200, uwaga_NAIP napisał(a):

Grippen dawał zamówienia i technologię do stworzenia nowych ofert. I to
by

wież, liczy się jeszcze obronnośc kraju. Znasz jakiekolowei POZYTYWNE
dośw bojeowe grippenów - samolotów znanych tylko z brochur i pokazów?

jk

kolina, znów 5 byków  w dwóch wierszach.... przedszkolanka wzięła urlop??? :-O

--
meping

Data: 2010-06-25 18:26:10
Autor: porterhouse
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po

Grippen dawał zamówienia i technologię do stworzenia nowych ofert.

Grippen nic dodatkowego nie dawal poza tradycyjny "offset".


--


Data: 2010-06-25 22:20:04
Autor: Rudolf Wasilewski
prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po
porterhouse pisze:
Grippen dawał zamówienia i technologię do stworzenia nowych ofert.

Grippen nic dodatkowego nie dawal poza tradycyjny "offset".


Zapłata produkcją w nowej technologii i owa technologia. Wędka już jest, a paru zdolnych inżynierów od projektowania chyba jeszcze mamy?
R

prawda- prawdą, ale sprawiedliwość musi być po "naszej" stronie...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona

W dziale Lifestyle

W dziale Motoryzacja

W dziale Extreme

W dziale Gry

W dziale Sport

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

W dziale High-Tech

W dziale Kultura