prawda was wyzwoli od pracy

Data: 2020-03-24 11:58:04
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Położna napisała na FB, że musiała sama zrobić sobie sama maseczkę i ma
dłonie zżarte od płynu dezynfekcyjnego, za co została zwolniona ze
szpitala. Co ciekawe, nawet nie podała jego nazwy.

Są do tego jakieś podstawy prawne?
Czy jak napiszę, że w robocie mam stary komputer albo niewygodne krzesło,
to też mogą mnie zwolnić?

http://24tp.pl/n/66769

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-24 13:10:42
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8ofify2h6jo4$.1wc36kvzohast.dlg@40tude.net...
[...]

Z tego co slychac - zazwyczaj tak. Jakis zapis w umowie o dbaniu o dobre imie firmy.

Ale na ile przechodzi to w sadach ... nie wiem.

Pamietasz o tym pracowniku IKEI, co sie nie chcial identyfikowac z wartosciami firmy ? :-P

J.

Data: 2020-03-24 14:21:18
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 24 Mar 2020 13:10:42 +0100, J.F. napisał(a):

Pamietasz o tym pracowniku IKEI, co sie nie chcial identyfikowac z wartosciami firmy ? :-P

Ale on głosił, że "akceptacja i promowanie homoseksualizmu i innych
dewiacji to sianie zgorszenia" i sprzeciwiał się "zmuszaniu pracowników
sklepu do udziału w akcjach promujących ruch LGBT" w IKEI. Został zwolniony za dyskryminację i poniżanie innych osób:

https://www.prawo.pl/kadry/zwolniony-pracownik-ikea-z-powodu-pogladow-pip-nie-ma-zastrzezen,456465.html

Tutaj kobieta tylko napisała, że musiała sama zrobić sobie sama maseczkę,
nawet nie podając, o jaką placówkę medyczną chodzi, ale nożyce same się
odezwały.

Data: 2020-03-24 22:33:30
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-24 o 14:21, Olin pisze:
Tutaj kobieta tylko napisała, że musiała sama zrobić sobie sama maseczkę,
nawet nie podając, o jaką placówkę medyczną chodzi, ale nożyce same się
odezwały.

Wczoraj pokazywali w telewizji Ukrainki, które szyją dla lekarzy maseczki!
To woła o pomstę do nieba. Takie maseczki (jak twierdzono jeszcze niedawno) są bezużyteczne. Teraz raptem użyteczne?

--
animka

Data: 2020-03-24 22:29:36
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
[...]

Był wywiad z dyrektorkiem tego szpitala. Twierdził, że maseczki i płyny są w wystarczającej ilości. Może pracownikom żałuje i wydziela?

--
animka

Data: 2020-03-25 11:11:59
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 24 Mar 2020 22:29:36 +0100, Animka napisał(a):

Był wywiad z dyrektorkiem tego szpitala. Twierdził, że maseczki i płyny są w wystarczającej ilości. Może pracownikom żałuje i wydziela?

Dziwnym trafem w poniedziałek około 14 szpital zamieścił na FB apel:

"Podhalański Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II w Nowym Targu zwraca
się z gorącą prośbą o przekazywanie, bądź też odsprzedaż na rzecz szpitala
jednorazowego sprzętu ochrony osobistej - maseczek jednorazowego użytku
oraz płynu do dezynfekcji"
https://tvn24.pl/najnowsze/article4512890.ece/szpital+nt.jpg

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-25 14:45:05
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-25 o 11:11, Olin pisze:
[...]

Maseczki jednorazowego użytku. Tak sobie myślę, że jak upiorę to jedną, którą mam w domu to chyba nic jej się nie stanie i zarazki się wypiorą.

--
animka

Data: 2020-03-25 22:02:08
Autor: Robert Tomasik
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 25.03.2020 o 14:45, Animka pisze:
,
[...]

Zarazki, to nie wiem. Wirus zdycha podobno w temp. 60°C, więc należałoby
to wziąć pod uwagę podczas prania.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-25 22:57:44
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
[...]

Podobno nie 60 st tylko 70 st. Uprałabym (ręcznie) w 70 st. Trochę pomoczyłaby się i woda przestygła trochę.
Myślę, że to dobry sposob.
Bylam dzisiaj w aptece po receptę i przy okazji zapytałam czy są maseczki. Pani powiedziała mi, że są, ale z kapturami. Pomyślałam: a na co mi kaptur. Mogłam z ciekawości zapytać o cenę, ale przez ten kaptur zapomniałam.

--
animka

Data: 2020-03-26 07:58:40
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 25.03.2020 o 22:57, Animka pisze:

Podobno nie 60 st tylko 70 st. Uprałabym (ręcznie) w 70 st. Trochę pomoczyłaby się i woda przestygła trochę.

Do piekarnika na 70 stopni i pół godziny (jak masz taki co taką temp utrzyma), jak nie to do słoika i słoik na 20 min do wrzącej wody (w sensie zakręcone na sucho w słoiku). Wie ktoś czy ozonator wytłucze, bo różne opinie słyszałem.

No i pozostaje najprostsza - wirus "zdycha" po kilku dniach, więc maseczka do kwarantanny;) Problem w tym, że inny bakterii moze się na niej namnożyć (bo wirusy poza organizmem nosiciela się nie mnożą).

Wie ktoś czy ozonowanie działa?

--
Shrek

Data: 2020-03-26 07:26:08
Autor: Dominik Ałaszewski
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia 26.03.2020 Shrek <1@wp.pl> napisał/a:

utrzyma), jak nie to do słoika i słoik na 20 min do wrzącej wody (w sensie zakręcone na sucho w słoiku). Wie ktoś czy ozonator wytłucze, bo

Ale po kiego toruńskiego grzyba takie kombinacje? Wystarczy pewnie dobrze wyprać, tak jak przy myciu rąk mydłem
(w 70 stopniach ktoś ręce myje?)- otoczkę lipidową wirusa szlag trafi.

https://weglowy.blogspot.com/2020/03/koronawirus-mydo.html

Data: 2020-03-26 08:38:18
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 26.03.2020 o 08:26, Dominik Ałaszewski pisze:

[...]

Ale i maseczkę po kilku razach też szlag trafi;)

--
Shrek

Data: 2020-03-26 08:22:33
Autor: Dominik Ałaszewski
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia 26.03.2020 Shrek <1@wp.pl> napisał/a:

Ale i maseczkę po kilku razach też szlag trafi;)

Cóż, nic nie jest wieczne. Aczkolwiek prana
delikatnie w ciepłej wodzie powinna wytrzymać
dłużej niż kilka razy- wszystko zależy od jakości
wykonania. Ubrania jakoś po kilku praniach się
nie rozlatują...

Data: 2020-03-26 10:02:43
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "DominikAłaszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r5hoo9$73h$1@news.vectranet.pl...
[...]

Ale trzeba prac w goracej, zeby wirusa zabic.

J.

Data: 2020-03-26 10:03:15
Autor: Dominik Ałaszewski
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia 26.03.2020 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a:

Ale trzeba prac w goracej, zeby wirusa zabic.

Wirus formalnie nie żyje, więc zabić sensu stricte
go nie można.

A zniszczyć go można generalnie każdym środkiem
powierzchniowo czynnym (mydłem, szamponem, proszkiem
do prania), który usunie jego otoczkę lipidową
- podawałem linka. --

Data: 2020-03-26 11:08:50
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Thu, 26 Mar 2020 10:03:15 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

Wirus formalnie nie żyje, więc zabić sensu stricte
go nie można.

W wojsku mówiono "obezwładnić n-pla".

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-26 15:49:15
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-26 o 10:02, J.F. pisze:
[...]

Pomoczy sie w gorącej z proszkiem do prania, potem woda przestygnie i rąk sobie człowiek nie poparzy.

--
animka

Data: 2020-03-26 10:40:02
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 26.03.2020 o 09:22, Dominik Ałaszewski pisze:

[...]

I tak i nie. Maseczka to jednak bardziej skomplikowana struktura niż bawełna. Wypierzesz ją trzy razy to będzie maiła skuteczność bawełny - i tak jakąś, ale mniejszą niż na początku. Pytanie tylko czego oczekujesz.

IMHO każdy kawał szmaty na mordce zmniejsza ryzyko zakażenia _innych_ bo jednak wirus sam z siebie nie lata, tylko w areozlu płynów ustrojowych wydzielanych przy kładpaniu mordą - i tu się sprawdzi. Ponieważ wychodzi na to, że można zarażać bezobjawowo, to wniosek, żeby każdy nosił szmatę na mordzie poza domem wydaje się słuszny. Czy pomoże noszącemy - zdania są podzielone.

Czy sprawna maseczka jest lepsza od szlika - no jest. Czy jak nie masz maseczki to nosić szmatę - no tak. Czy jak masz maseczkę to warto powalczyć, żeby jej nie zmienić w szmatę - IMHO warto.

--
Shrek

Data: 2020-03-26 10:15:00
Autor: Dominik Ałaszewski
prawda was wyzwoli od pracy
[...]

W rzeczy samej, nic dodać nic ująć.

A co do dezynfekcji, to UVC ponoć też nieźle działa, ale czy
na pogarszanie się właściwości też nie wpłynie?

Data: 2020-03-26 11:44:08
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 26.03.2020 o 11:15, Dominik Ałaszewski pisze:

W rzeczy samej, nic dodać nic ująć.

A co do dezynfekcji, to UVC ponoć też nieźle działa, ale czy
na pogarszanie się właściwości też nie wpłynie?

UV nie mam, ale raczej nie powinno niszczyć nadmiernie. Co z ozonem, bo akurat ozonator mam pod ręką?

--
Shrek

Data: 2020-03-26 11:11:01
Autor: Dominik Ałaszewski
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia 26.03.2020 Shrek <1@wp.pl> napisał/a:

UV nie mam, ale raczej nie powinno niszczyć nadmiernie. Co z ozonem, bo akurat ozonator mam pod ręką?

A ozon tkaninie nie zaszkodzi? IMHO powinien niszczyć (wirusa ale i
potencjalnie tkaninę), jednoatomowy tlen powstający z rozpadu ozonu jest bardzo agresywny. Chlor niszczy koronawirusa:
https://www.totylkoteoria.pl/2020/03/koronawirus-dezynfekcja-inaktywacja.html
ale akurat o ozonie tu nie ma.
 Ale wg mnie powinno działać, wodę w końcu się z dobrym skutkiem ozonuje
zamiast chlorowania...

Data: 2020-03-26 12:25:24
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 26.03.2020 o 12:11, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Samochody się ozonuje i tapicerka się nie rozpada;) Nawet jak szkodzi podobnie jak pranie, to przynajmniej wygodniej.

--
Shrek

Data: 2020-03-29 12:39:51
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

I pytanie podstawowe - dlaczego nie było takich zalecen od poczatku.
Własnie zeby zakrywac usta czymkolwiek podczas kontaktu z innymi.

bo ja rozumiem, ze gadano ze maseczka nic nie daj bo by sie ludzi rzucili wykupili (w sumie i tak sie rzucili) ale własnie jakiekolwiek zakrywanie ust zapobiegłoby rozprzestrzenianiu!

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2020-03-29 15:01:23
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 29.03.2020 o 14:39, Budzik pisze:

[...]

Bo ludzie nie są takimi idiotami jak się władzy wdaje i nie uwierzą, że szalik pomaga a maseczka nie.

--
Shrek

Data: 2020-03-31 10:43:10
Autor: ąćęłńóśźż
prawda was wyzwoli od pracy
Raz umyłem pod wodą filtr Hepa z odkurzacza myśląc, że to zmywalny z goretexu, a był z jakiejś celulozy, dziury w tej papierowej harmonijce się porobiły przy pierwszym myciu pod strumieniem wody.

-- -- -

Data: 2020-03-26 10:48:55
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Thu, 26 Mar 2020 07:26:08 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

Ale po kiego toruńskiego grzyba takie kombinacje? Wystarczy pewnie dobrze wyprać, tak jak przy myciu rąk mydłem
(w 70 stopniach ktoś ręce myje?)- otoczkę lipidową wirusa szlag trafi.

W sumie i to jest raczej nadgorliwość, bo mędrca szkiełko i oko głosi, że:

"Noszenie ochronnej maski typu chirurgicznego ma sens tylko wówczas, gdy
opiekujemy się chorym, sami jesteśmy zakażeni koronawirusem 2019-nCoV albo
podejrzewamy u siebie zakażenie. Maski są skuteczne tylko w połączeniu z
innymi środkami ochronnymi, zwłaszcza myciem rąk - radzą eksperci na
stronie Światowej Organizacji Zdrowia.

Eksperci Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zalecają noszenie maseczek (i
zgłaszanie się do lekarza) wszystkim osobom mającym gorączkę, trudności z
oddychaniem, kichającym i kaszlącym. Takie działanie profilaktyczne
praktykowane jest od wielu lat na przykład w Japonii.

Zdrowi potrzebują maseczek tylko wówczas, gdy opiekują się przebywającą w
tym samym pomieszczeniu osobą z podejrzeniem infekcji.

Maseczki służą przede wszystkim do ochrony osób zakażonych, aby nie
stanowili zagrożenia dla otoczenia - wyjaśniał płk prof. Krzysztof
Korzeniewski, kierownik Zakładu Epidemiologii i Medycyny Tropikalnej
Wojskowego Instytutu Medycznego w rozmowie z PAP Life.

Noszone przez osoby niezakażone bardziej działają na dobre samopoczucie
noszących, niż mają znaczenie epidemiologiczne. Maseczki powszechnie
stosowane, np. w służbie zdrowia, mają tak duże pory, że ich skuteczność
pod względem blokowania drobnoustrojów wydostających się z wydychanym
powietrzem jest znikoma - dodał."

https://twojezdrowie.rmf24.pl/choroby/koronawirus-covid-19/news-cala-prawda-o-maseczkach-czy-uchronia-cie-przed-koronawiruse,nId,4352737#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Data: 2020-03-26 11:18:53
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1duzmwi24lrbc$.1hifnm8ijbbou$.dlg@40tude.net...
[...]

A jak zdrowy idzie do sklepu ?

[...]

Czyli co - w szpitalu chorzy w maskach, a personel bez ?

[...]

Przejezyczenie i chodzilo o powietrze wdychane ?
Ale co - na wydychanym dzialają? Pory nie sa za duze ?

A moze po prostu w ogole nie dzialaja i g* daja ? :-)

Data: 2020-03-26 11:48:27
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Thu, 26 Mar 2020 11:18:53 +0100, J.F. napisał(a):

A moze po prostu w ogole nie dzialaja i g* daja ? :-)

Skoro poprawiają samopoczucie noszącego, to działają, bo stan psychiczny
może wpływać na odporność organizmu, a bezsprzecznie lepiej umrzeć w dobrym
nastroju.

Przyswoiłem, że maseczka chroni otoczenie przede mną, jeśli kicham i pluję,
ale sam tylko "minimalizuję ryzyko zakażenia", bo wirus i tak jest
wielokrotnie mniejszy (0.3 um) niż pory. Ów aerozol biologiczny przenoszący
wirusa nie przekracza 300 um, czyli 0.3 mm. --

Data: 2020-03-26 11:06:29
Autor: Dominik Ałaszewski
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia 26.03.2020 Olin <kuku@adres.w.stopce> napisał/a:

Przyswoiłem, że maseczka chroni otoczenie przede mną, jeśli kicham i pluję,
ale sam tylko "minimalizuję ryzyko zakażenia", bo wirus i tak jest

Ale maseczka w sumie może chronić też przed mimowolnym dotykaniem okolic nosa i ust brudnymi rękami, gdy jest się w potencjalnie skażonej
okolicy. Zawsze coś :-)

Data: 2020-03-26 12:59:58
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Thu, 26 Mar 2020 11:06:29 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

Ale maseczka w sumie może chronić też przed mimowolnym dotykaniem okolic nosa i ust brudnymi rękami, gdy jest się w potencjalnie skażonej
okolicy. Zawsze coś :-)

To brzmi przekonywająco, choć osoby opanowane mogą po prostu trzymać ręce w
kieszeniach.

Data: 2020-03-26 16:13:23
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-26 o 12:59, Olin pisze:
[...]

Kieszenie też nie czyste (po kluczach, pieniądzach itd).
Telefon i rękawiczki skórzane to przecieram spirytusem z Polmosu.

--
animka

Data: 2020-03-29 12:39:52
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik Animka animka@tonie.ja.wp.pl ...

[...]

Trudno, zarazisz sie w takim razie przez kieszen...
co z tego ze w kieszeni brudno skoro bedziesz tam trzymac reke a nie usta?

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2020-03-26 14:07:31
Autor: Uncle Pete
prawda was wyzwoli od pracy
Ale maseczka w sumie może chronić też przed mimowolnym dotykaniem
okolic nosa i ust brudnymi rękami, gdy jest się w potencjalnie skażonej
okolicy. Zawsze coś :-)

Dokładnie. Usłyszałem podobne tłumaczenie od aptekarki, kiedy zapytałem, po co nosi rękawiczki (wielorazowe), skoro wirus nie wchodzi przez skórę, a te rękawiczki i tak już ma brudne. Odpowiedziała, że pomagają jej nie dotykać twarzy, czysto psychologicznie.

Data: 2020-03-26 11:48:53
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 26.03.2020 o 11:18, J.F. pisze:

[...]

Ludzie dajcie już spokój z tym rozmiarem wirusa. On nie wylata
z paszczy sam, tylko w aerozolu. To tak jakbyś zamknął muchę w samochodzie i dowodził, że przecież przejdzie przez zamknietą bramę, bo odstęp między szczebelkami bramy jest dużo większy niż mucha.

--
Shrek

Data: 2020-03-26 12:57:54
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Thu, 26 Mar 2020 11:48:53 +0100, Shrek napisał(a):

[...]

Wirus podróżuje samochodem, który ma nie więcej niż 0.3 mm szerokości.
Zawsze jednak może się zdarzyć, że auto trafi akurat w szczebelek bramy.
W sumie maska - podobnie jak modlitwa - nie szkodzi, a i niektórym dodaje
urody; w dodatku ich produkcja zwiększa PKB.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-26 13:11:12
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 26.03.2020 o 12:57, Olin pisze:

Wirus podróżuje samochodem, który ma nie więcej niż 0.3 mm szerokości.

A taki "samochód" to powstrzymuje w większości przypadków szmata z czegokolwiek.

Zawsze jednak może się zdarzyć, że auto trafi akurat w szczebelek bramy.

Może się zdarzyć wiele rzeczy, ale chodzi o to że zdarza się zdecydowanie rzadziej.

W sumie maska - podobnie jak modlitwa - nie szkodzi, a i niektórym dodaje
urody; w dodatku ich produkcja zwiększa PKB.

Z tym, że maski pomogły pokonać niejedną epidemię w azji (tam jest zwyczaj, że jak kaszlesz to maska na ryj i nie ma dyskusji) a modlitwa jeszcze nikomu nie pomogła. A i zaszkodziła jak ktoś wpadł na genialny pomysł wirusparty w kościele.

--
Shrek

Data: 2020-03-26 13:20:01
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Thu, 26 Mar 2020 13:11:12 +0100, Shrek napisał(a):

 jak kaszlesz to maska na ryj i nie ma dyskusji

Tego akurat chyba nikt nie neguje.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-26 14:23:43
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 26.03.2020 o 13:20, Olin pisze:

  jak kaszlesz to maska na ryj i nie ma dyskusji

Tego akurat chyba nikt nie neguje.

W tym wątku może i nie, ale masa jest secjalistów od "wirus jest mały i przez maskę przejdzie". Zresztą dżejef pytał o rozmiary porów w masce.

--
Shrek

Data: 2020-03-26 16:20:03
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-26 o 14:23, Shrek pisze:
[...]

Tak gadali, bo masek w aptekach zabrakło.

--
animka

Data: 2020-03-26 16:40:18
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e7c8895$0$17360$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i co - maseczka powiedzmy ze te kropelki wylapie ... ale potem one wyschna, a wirus zostanie.

Chorym zmieniac maseczki co pare godzin i stare  do pieca ?

A to co chorym jednak wyleci ... zdazy opasc na chodnik i sie zwiazac, czy tez grozi, ze woda odparuje, a wirus bedzie latal ...

J.

Data: 2020-03-26 17:06:24
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 26.03.2020 o 16:40, J.F. pisze:

[...]

Z założenia maseczki się wymienia... A nawet jak nie to lepiej jak się przyklei do maseczki kaszlącego niż innego osobnika.

Chorym zmieniac maseczki co pare godzin i stare  do pieca ?

Zasadniczo tak być powinno. W praktyce - powinno być do worka, worek do śmieci, albo jak pisałem - do słoika, słoik do wrzątku i z powrotem na ryło;)

A to co chorym jednak wyleci ... zdazy opasc na chodnik i sie zwiazac, czy tez grozi, ze woda odparuje, a wirus bedzie latal ...

To tak jak z muchą - rzeczywiście może wylecieć z tego samochodu i przez bramę... ale najczęściej nie wylatuje. I o to chodzi. Jakakolwiek szmata na ryj zmniejsza znacząco prawdopodobieństwo, że zarazisz inną osobę. Kampania "społeczeństwo nie potrzebuje maseczek (bo by kurwa wyszło, że daliśmy dupy i maseczek nie ma)" jest jednym z bardziej szkodliwych kłamstw tej pandemii. Zablokowanie możliwości kupna z ali to już o sabotaż zahacza.

--
Shrek

Data: 2020-03-26 17:19:22
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e7cd2ff$0$559$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale ja sie boje, ze sie odklei :-)

Chorym zmieniac maseczki co pare godzin i stare  do pieca ?

Zasadniczo tak być powinno. W praktyce - powinno być do worka, worek do śmieci, albo jak pisałem - do słoika, słoik do wrzątku i z powrotem na ryło;)

Powinno, ale ile to maseczek trzeba :-)

[...]

Z kazdym oddechem moze wyleciec. To ma duza szanse.

[...]

U nas nie ma zwyczaju zabezpieczania innych. Moze trzeba bedzie po wakacjach popracowac.
A wiec ... maseczki nosiliby przezorni, wiec zazwyczaj zdrowi, a z tego co sugerujesz - im nic nie daje :-)

Zablokowanie możliwości kupna z ali to już o sabotaż zahacza.

No, w sumie chyba tak.
Ale jakies szczytne intencje musialy temu przyswiecac ...

J.

Data: 2020-03-26 17:34:51
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 26.03.2020 o 17:19, J.F. pisze:

Z założenia maseczki się wymienia... A nawet jak nie to lepiej jak się przyklei do maseczki kaszlącego niż innego osobnika.

Ale ja sie boje, ze sie odklei :-)

Może się odklei, może nie. A jak nie masz maski to pójdzie w świat raczej napewno.

[...]

Sporo - a co chcesz powiedzieć, że władze naszego tekturowego państewka dały dupy? ;) To tak jak pisałem - da się używać wielorotnie.

To tak jak z muchą - rzeczywiście może wylecieć z tego samochodu i przez bramę... ale najczęściej nie wylatuje. I o to chodzi.

Z kazdym oddechem moze wyleciec. To ma duza szanse.

Ale znacząco mniej niż bez maseczki. A całkiem małe różnice (zwłaszcza na początku) moga zmienić scenariusz diametralnie. Odkąd było wiadomo, że moga zarażać bezobjawowi powinien być nakaz noszena szmaty na ryju poza domem. Tylko trzeba by się przyznać, że wcześniej się myliliśmy... Niektórym to ciężko przychodzi...

[...]

Dlatego ma być nakaz.

Moze trzeba bedzie po wakacjach popracowac.

Po wakacjach to już bedzie miało znaaacznie mniejsze znaczenie - główna bitwa już będzie rozstrzygnięta.

A wiec ... maseczki nosiliby przezorni, wiec zazwyczaj zdrowi, a z tego co sugerujesz - im nic nie daje :-)

Dlatego powinien być nakaz.

Zablokowanie możliwości kupna z ali to już o sabotaż zahacza.

No, w sumie chyba tak.
Ale jakies szczytne intencje musialy temu przyswiecac ...

Zasadniczo dwie:

- nie będzie maseczek to nie będzie spekulacji,
- państwo będzie miało monopol na maseczki a zgodnie z teorią skapywania dobroć ta spadnie na uprzywilejowanych, jak pewien działacz pis.

Nie wiem już czy lepiej jak idioci czy skurwysyny.

--
Shrek

Data: 2020-03-27 11:12:06
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Thu, 26 Mar 2020 17:34:51 +0100, Shrek napisał(a):

[...]

Maseczek nie starcza dla służby zdrowia, a są jej bardziej potrzebne niż
suwerenowi.

"W pierwszych dniach po wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce premier
Mateusz Morawiecki oraz minister zdrowia Łukasz Szumowski twierdzili
zgodnie, że jeśli w jakimkolwiek szpitalu występują braki, zaraz uzupełni
je Agencja Rezerw Materiałowych. Premier Morawiecki 2 marca oznajmił, że
nie ma potrzeby dodatkowych zakupów. Szpitale jednak alarmowały, że wbrew
zapewnieniom ministra zdrowia nie mają nawet podstawowego sprzętu
ochronnego.
Agencja Rezerw Materiałowych ogłosiła 11 lutego przetarg na sprzęt
medyczny, ale jego rozstrzygnięcie miało zapaść na jesieni tego roku.
Wcześniej pewną ilość maseczek wysłano do Chin w ramach akcji ,,solidarni z
Wuhan". Za to 19 lutego dziękował marszałek Elżbiecie Witek ambasador Chin
w Polsce Liu Guangyuan. Jesienią 2019 roku transport 22 ton medykamentów i
sprzętu ochronnego trafił do Zambii. Co w takim razie Agencja Rezerw
Materiałowych robiła w ostatnim czasie? Wszystko wskazuje na to, że
skupowała węgiel.

Przetarg na miał węglowy I A i II A z opcją przechowywania został
uruchomiony już w październiku. Wielkość i cena pozostaje tajemnicą. Jednak
według naszych informatorów druga fala skupu ruszyła w lutym 2020 roku.
Wówczas, 17 lutego, zaczęli protestować górnicy, domagając się podwyżki
oraz zakupu węgla leżącego na hałdach. Z racji ciepłej zimy (według portalu
Wysokie Napięcie) na zwałach znalazło się około 14 mln ton. W takiej
sytuacji już w 2016 roku ARM przeprowadziła skup interwencyjny na polecenie
premier Beaty Szydło."

https://wyborcza.pl/7,75398,25815848,agencja-rezerw-mialowych.html

Nie wiem już czy lepiej jak idioci czy skurwysyny.

Ci akurat łączą dwa w jednym.

Data: 2020-03-27 12:07:25
Autor: Robert Tomasik
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 27.03.2020 o 11:12, Olin pisze:

Przetarg na miał węglowy I A i II A z opcją przechowywania został
uruchomiony już w październiku. Wielkość i cena pozostaje tajemnicą.

W październiku 2019 roku nikt nie myślał o żadnej epidemii i trudno od
kogokolwiek oczekiwać, by się na nią przygotowywał. Sądzę, że ARM miała
jakiś zapas tych maseczek, który normalnie ma i nie było żadnych
powodów, by miała ich szczególnie więcej magazynować. Ten zapas
wystarczał przez ostatnie ćwierć wieku.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-27 12:27:09
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Fri, 27 Mar 2020 12:07:25 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

W październiku 2019 roku nikt nie myślał o żadnej epidemii i trudno od
kogokolwiek oczekiwać, by się na nią przygotowywał.

Ale w lutym 2020 już tak i rozpisali przetarg, który miał być
rozstrzygnięty ... jesienią. Za to w lutym w najlepsze b.r. skupowali miał
węglowy.

Mam ponownie wkleić to samo?

Data: 2020-03-27 13:13:12
Autor: Robert Tomasik
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 27.03.2020 o 12:27, Olin pisze:

[...]

Sądzisz, że jak kupują miał węglowy, to wszyscy pracownicy Agencji się
na to rzucają i nawet nie są w stanie biurek sprzątać w tym czasie?
Sądzę, że oni jednocześnie masę przetargów ogłaszają.

Na stronie https://bip.arm.gov.pl/index.php?dz=zp-ogloszenia&start=30
nie widzę innych ogłoszeń, niż związanych z bieżącą działalnością.

[...]

Nawet 10 wklejeń niczego tu do sprawy nie wnosi. Widocznie Premier był
przekonany, że zapas masek w Agencji wystarczy. Czy słusznie, to jeszcze
inna sprawa, ale przetarg na miał węglowy tego zmienić nie może.
Przecież miału jesienią 2019 roku nie kupowali zamiast maseczek jesienią
2020 roku.

Sam przetarg na maseczki zresztą pewnie jest obliczony raczej na
uzupełnienie zapasu. Świadczy to o tym, że ktoś tam przyszłościowo
myśli. Epidemia wiecznie nie będzie trwała. Nie wiadomo, co wirusy
wymyślą jesienią, więc trzeba zapas uzupełnić.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-27 14:15:10
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Fri, 27 Mar 2020 13:13:12 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Sądzisz, że jak kupują miał węglowy, to wszyscy pracownicy Agencji się
na to rzucają i nawet nie są w stanie biurek sprzątać w tym czasie?
Sądzę, że oni jednocześnie masę przetargów ogłaszają.

Agencja nie jest od podtrzymywania nierentownego górnictwa na koszt
podatników. Na co komu miał węglowy, którego nikt nie chciał kupić?

[...]

Miał kupowali w lutym, miesiąc temu, bo zbliżają się wybory a górników jest
prawie 100 tys.
Z maseczkami im się do niczego nie spieszyło.
O przekonaniach Premiera (koniecznie pisanego od wielkiej litery) nawet mi
się nie chce gadać, bo widocznie zaszkodziły mu te koktajle Mołotowa, co to
je rzucał w milicyjne nyski i do dzisiaj nie złapał kontaktu z
rzeczywistością.

[...]

Tak się składa, że żadnych zapasów nie ma, a w szpitalach maseczek brakuje,
w tym w nowotarskim, co dało początek niniejszemu wątkowi, bo położna
ośmieliła się o tym napisać na FB.
Nie ma również testów i respiratorów. Pewnie Premier zapewne zajmie się
takimi drobiazgami, kiedy z taśm produkcyjnych zjedzie już milionowy
samochód elektryczny i zasadzą pół miliarda drzew.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-27 15:11:50
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:99zs1bbthmd9$.srg7amm81w7c$.dlg@40tude.net...
[...]

A to tak nie wiadomo, czy nikt. Zdaje sie, ze elektrownie wegiel i tak mielą, to miał im pasuje.
Ale po nizszej cenie, z importu :-)

 Widocznie Premier był
przekonany, że zapas masek w Agencji wystarczy. Czy słusznie, to jeszcze

Dla rzadu starczy :-)

inna sprawa, ale przetarg na miał węglowy tego zmienić nie może.
Przecież miału jesienią 2019 roku nie kupowali zamiast maseczek jesienią
2020 roku.

No wiesz - pieniadze, moc urzednicza - i potem brakuje na maseczki.

Miał kupowali w lutym, miesiąc temu, bo zbliżają się wybory a górników jest
prawie 100 tys.

A chorych na razie 1500 :-)

[...]

A to tak wcale nie oznacza, ze nie ma zapasow :-)

J.

Data: 2020-03-27 15:36:41
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Fri, 27 Mar 2020 15:11:50 +0100, J.F. napisał(a):

A to tak nie wiadomo, czy nikt. Zdaje sie, ze elektrownie wegiel i tak mielą, to miał im pasuje.
Ale po nizszej cenie, z importu :-)

Może ARM eksportuje miał, który potem importują elektrownie i wtedy taniej
wychodzi. Za nadwyżkę jesienią miały być kupione maseczki, ale wirus nie chciał tyle
czekać.

Tak się składa, że żadnych zapasów nie ma, a w szpitalach maseczek brakuje,

A to tak wcale nie oznacza, ze nie ma zapasow :-)

Jasne. 100 tys. tanich mieszkań na wynajem zbudowanym ramach "Mieszkania Plus" już
dawno zostało zbudowanych i zasiedlonych, tylko rząd się tym nie chwali, bo
jest skromny i zajęty pracą.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-27 16:57:40
Autor: Robert Tomasik
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 27.03.2020 o 14:15, Olin pisze:

[...]

Jeśli chodzi o pierwszą część, to oczywiście masz rację. Przy czym jest
to na tyle tajna organizacja, że nie do końca wiadomo publicznie, do
czego jest.

Natomiast co do tego, do czego on jest, to dość ładnie to opisano pod
linkiem https://tiny.pl/t3wb5, a ja się nie znam.

[...]

I sądzisz, ze oni z tym miałem, to zrobili tak, że z rana wstali i
doszli do wniosku. A co tam, kupimy sobie milin ton miału, to górnicy na
nas zagłosują :-)

Z maseczkami im się do niczego nie spieszyło.

Po pierwsze zauważ, ze to, co kupują teraz, to będzie na jesieni. Po za
tym pewnie jakiś tam zapas mieli. W lutym ten cały wirus, to był "gdzieś
tam w Chinach".

[...]

Premier jest od zarządzania krajem, a nie podejmowania decyzji o zakupie
maseczek. Hitler podobno pod koniec wojny próbował dowodzić
poszczególnymi kompaniami i wiemy, jak się to skończyło.

[...]

I moim zdaniem Dyrektor Szpitala miał rację. Bo ona jest położną, a nie
zaopatrzeniowcem ani rzecznikiem prasowym szpitala. Nawet jeśli tych
środków brakowało (bo nie wiem, czy brakuje, czy jest "w sam raz"), to
powinna się o nie zwrócić do odpowiedniej osoby, a nie do FaceBooka.
FaceBook miał im tam maseczki wysłać?

Nie ma również testów i respiratorów. Pewnie Premier zapewne zajmie się
takimi drobiazgami, kiedy z taśm produkcyjnych zjedzie już milionowy
samochód elektryczny i zasadzą pół miliarda drzew.

Zrobi się gównoburza, ale nie zdzierżyłem. Z czego wnosisz, że nie ma
testów i respiratorów?

Testów się nie robi, bo to nie ma sensu. Skoro test wykrywa zarażenie po
4 dniach, a czeka się na niego kolejne 2 dni, to tak naprawdę możesz
dostać wynik po tygodniu. Powiedzmy, że dostaniesz negatywny. Skąd
wiadomo, czy nie zaraziłeś się dzień później? Dlatego każdego traktujemy
jako zarażonego i to daje największe bezpieczeństwo.

Brak respiratorów w Polsce, to na szczęście chwilowo mit. Czy słyszałeś,
by kogokolwiek odpięto od respiratora, by podłączyć inną osobę, która po
prostu lepiej rokuje? Pytam, bo informacji w necie masa i może w Polsce
był taki przypadek.

Po za tym od tych, co twierdzą, ze mamy za mało respiratorów chciałbym
usłyszeć ile ich dokładnie powinniśmy mieć i dlaczego akurat tyle, a nie
10 mniej lub 20 więcej.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-29 09:45:43
Autor: Kviat
prawda was wyzwoli od pracy

[...]

Mit powiadasz?

http://szpitalmiejski.elblag.pl/

"(...)oraz na zakup niezbędnego sprzętu medycznego:

     kombinezony ochrony indywidualnej,
     maski ochronne FFP3, maski chirurgiczne,
     płyny do dezynfekcji rąk i powierzchni, urządzenia do odkażania,
     sprzęt medyczny: kardiomonitory, respiratory, kapsuła dla zakażonych pacjentów, ssaki elektryczne, pompy strzykawkowe, termometry, pulsoksymetry."

Zapytaj w tym szpitalu, dlaczego zbierają na zakup respiratorów i dlaczego uważają, że mają ich za mało.
I dlaczego o maseczki nie proszą agencji rezerw miałowych, tylko proszą ludzi o pieniądze żeby je samodzielnie kupić.

Daj znać co odpowie ten przypadek.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-03-29 13:27:40
Autor: Robert Tomasik
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 29.03.2020 o 09:45, Kviat pisze:

[...]

(...)
Zapytaj w tym szpitalu, dlaczego zbierają na zakup respiratorów i dlaczego uważają, że mają ich za mało.

Bo zawsze można ich mieć więcej, a jest okazja.

I dlaczego o maseczki nie proszą agencji rezerw miałowych, tylko proszą ludzi o pieniądze żeby je samodzielnie kupić.

Jesteś pewien, że nie poprosili. Kilka lat temu spotkałem sie z
sytuacją, że Fundacja zbierała pieniądze, bo nie było endoprotez dla
pacjentów. Potem pacjentom montowali endoprotezy przesłane przez NFZ,
ale pieniędzy pacjentom nie zwracali.

Zauważ, że tam są dwa rachunki. Jeden, to jakiegoś stowarzyszenia.
Sądzisz, ze powołali to Stowarzyszenie w związku z COVID-19? Wpisz sobie
w Google "Prośba o wsparcie w walce z koronawirusem COVID-19" Wyskakuje
kilka stron zawsze zbierających środki, oraz kilka szpitali. W tych
akurat brakuje?

Nie twierdzę, że w tym wypadku jest to jakieś oszustwo, ale w każdym
razie taki apel nie jest dowodem czegokolwiek.

Daj znać co odpowie ten przypadek.

To nie mój pomysł. Sam napisz. Jeszcze lepsze światło dałoby napisanie
do kilku innych szpitali, co to nie zbierają akurat z zapytaniem
"czemu?". Mają nadmiar? Nie potrzebują? Może mają mniej kreatywne władze.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-29 14:37:12
Autor: Kviat
prawda was wyzwoli od pracy
[...]

Albo ktoś kto ma o tym pojęcie i wie, że w tym szpitalu brakuje respiratorów postanowił poprosić o pomoc.

I dlaczego o maseczki nie proszą agencji rezerw miałowych, tylko
proszą ludzi o pieniądze żeby je samodzielnie kupić.

Jesteś pewien, że nie poprosili.

Nic takiego nie napisałem.

Uważasz, że to jakiś idiota zamieścił ogłoszenie na stronie szpitala i zapomniał ze spisu potrzeb usunąć maseczki?

Kilka lat temu spotkałem sie z
sytuacją, że Fundacja zbierała pieniądze, bo nie było endoprotez dla
pacjentów. Potem pacjentom montowali endoprotezy przesłane przez NFZ,
ale pieniędzy pacjentom nie zwracali.

Urzekła mnie ta historia.

Ja np. spotkałem się z sytuacją, że politycy pis zarabiali na handlu ciuchami z PCK.
Tylko jaki to ma związek?

Zauważ, że tam są dwa rachunki. Jeden, to jakiegoś stowarzyszenia.

Nie jakiegoś. To po pierwsze. Po drugie, jest na oficjalnej stronie szpitala.
A po trzecie jest tam też rachunek szpitala. Przez przypadek to pominąłeś, czy tak zwyczajnie ci umknęło?

Sądzisz, ze powołali to Stowarzyszenie w związku z COVID-19?

Nie. Nie sądzę. W przeciwieństwie do ciebie, zamiast rzucać głupimi spekulacjami chciało mi się przeznaczyć 3 sekundy na sprawdzenie:
http://www.krs-online.com.pl/stowarzyszenie-serce-za-usmiech-przy-krs-48083.html

Sądzisz, że powołali stowarzyszenie w 2001 roku ze względu na COVID-19?

Wpisz sobie
w Google "Prośba o wsparcie w walce z koronawirusem COVID-19" Wyskakuje
kilka stron zawsze zbierających środki, oraz kilka szpitali. W tych
akurat brakuje?

I te kilka stron nie dało ci domyślenia, że może agencja rezerw miałowych jaje dupy i stąd tyle próśb o pomoc?
Pewnie wszycy to oszuści i naciągacze, a administratorzy szpitalnych witryn internetowych to debile i na swoich stronach zamieszczają numery kont oszustów i naciągaczy. Zapewne bez wiedzy dyrekcji szpitali.

Nie twierdzę, że w tym wypadku jest to jakieś oszustwo,

To po co ta dyskusja i głupie sugestie?

ale w każdym
razie taki apel nie jest dowodem czegokolwiek.

No pewnie. Dla jaj sobie zamieścili.

Daj znać co odpowie ten przypadek.

To nie mój pomysł. Sam napisz.

Tak, to jest twój pomysł.
[...]

Może.
Widzę, że masz wiele dobrych pomysłów.
Zawsze możesz zapytać i napisać co ci odpowiedzieli.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-03-29 12:39:51
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

Ty pytasz na serio? Przed szczytem zachorowan?

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2020-03-30 14:45:30
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Fri, 27 Mar 2020 16:57:40 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

I sądzisz, ze oni z tym miałem, to zrobili tak, że z rana wstali i
doszli do wniosku. A co tam, kupimy sobie milin ton miału, to górnicy na
nas zagłosują :-)

Właśnie tak. ARM kupowała węgiel już za Szydło, żeby uspokoić nastroje,
choć nie tym ma się zajmować.

Po pierwsze zauważ, ze to, co kupują teraz, to będzie na jesieni. Po za
tym pewnie jakiś tam zapas mieli. W lutym ten cały wirus, to był "gdzieś
tam w Chinach".

Koronawirus nie dostosował się do harmonogramu zamówień i złośliwie
przywędrował już teraz.
Misiewicze biorą ciężkie pieniądze, żeby właściwie ocenić zagrożenia dla
państwa, w tym ewentualne epidemie, ale w styczniu i lutym biało-czerwona
drużyna była rozemocjonowana 2 miliardami na kurwizję, to i nie miała czasu
na głupoty.

Premier jest od zarządzania krajem, a nie podejmowania decyzji o zakupie
maseczek. Hitler podobno pod koniec wojny próbował dowodzić
poszczególnymi kompaniami i wiemy, jak się to skończyło.

Skoro premier zarządza krajem, to ma wpływ na to, kto jest mianowany na
stanowiska państwowe. Jak mu idzie, można ocenić po losie koni z Janowa
Podlaskiego i kursach spółek Skarbu Państwa.

[...]

Dyrektor szpitala w NT najwyraźniej sądził, że FB jak najbardziej maseczki
wysyła, skoro sam zamieścił na fejsie apel o szycie maseczek dla szpitala.

Zrobi się gównoburza, ale nie zdzierżyłem. Z czego wnosisz, że nie ma
testów i respiratorów?

Smutno mi, że nie dowierzasz Bernadecie Krynickiej, która powiada:
"Mam nadzieję, że tego zakaźnego nie będzie, bo ten szpital się nie
podźwignie. Zakładamy, że ta sytuacja będzie trwała kilka miesięcy, część
personelu odejdzie na emerytury, nie zbierzemy ekipy, żeby ten szpital
pociągnąć. Jesteśmy tak nieprzygotowani, że to głowa mała. Nie ma warunków,
personel jest nieprzeszkolony i nawet o tym nie wie."

Inne źródła też są dalekie od optymizmu:
"Lekarze alarmują, że szpitale do walki z wirusem i powodowaną przez niego
chorobą nie są przygotowane - w zakaźnych, do których kieruje się chorych,
brakuje masek i kombinezonów. Zbyt mało jest także testów - podobnie jak
laboratoriów, które mogą analizować ich wyniki.
Skuteczną walkę z koronawirusem może uniemożliwić też zbyt mała liczba
respiratorów. Wirus atakuje płuca, niszczy je, bez respiratorów chorym, u
których wystąpią ciężkie objawy, nie da się uratować życia. Sprzęt z rynku
światowego wykupili już Chińczycy, polski rząd jakoś nie pomyślał.
Ogólnopolski Związek Świadczeniodawców Wentylacji Mechanicznej alarmuje, że
to nie brak łóżek może utrudnić walkę z wirusem, ale właśnie brak
respiratorów."
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1944498,1,pis-sie-przestraszyl-koronawirusa-i-panikuje.read

Testów się nie robi, bo to nie ma sensu.

Za to nieuki w Niemczech, Norwegii, Korei Pd. i innych zacofanych krajach
robią, ile tylko mogą.

Data: 2020-03-31 09:42:49
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
[...]

Jeszcze raz wrócę, do Twojej wypowiedzi, bo zainspirował mnie do tego
Andrzej Sośnierz, skądinąd poseł PiS i były szef NFZ:

"Przede wszystkim robić więcej testów. Trzeba wyłapywać jak najwięcej tych,
którzy nie mają objawów, a zakażają. Dlatego trzeba też bardziej
skrupulatnie przeprowadzać wywiad epidemiologiczny i izolować wszystkich
potencjalnie zakażonych. Dalej - wszystkim osobom objętym kwarantanną i
nadzorem epidemiologicznym robić testy, a nie czekać na objawy, bo przecież
mogą one w ogóle u nich nie wystąpić. Jeśli test daje wynik negatywny -
zwalniać z kwarantanny, żeby człowiek mógł wrócić do pracy.

Nie możemy na dłuższą metę izolować od siebie wszystkich. Należy odwrócić
sytuację i izolować zakażonych i potencjalnie zakażonych, a pozostałym
pozwolić w miarę normalnie żyć - z pewnymi ograniczeniami, ale nie tak
drastycznymi jak w tej chwili.
Na razie jednak Niemcy w przeliczeniu na liczbę mieszkańców robią pięć,
sześć razy więcej testów niż my. To ich ogromna przewaga w walce z
koronawirusem i widać jej efekty w postaci stosunkowo niskiej liczby
zgonów.

Norwegia robi w przeliczeniu na milion mieszkańców cztery razy więcej
testów niż Niemcy i ma jeszcze mniejszy odsetek zgonów. To znaczy, że ta
strategia się opłaca, bo dzięki testom wyłapują wielu bezobjawowych
nosicieli i mogą ich izolować."

Należy jednak zaznaczyć, że Sośnierz z wykształcenia jest lekarzem, więc z
pewnością nie zna się na rzeczy tak dobrze jak fachowcy od wszystkiego po
internetach.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
Jacek Czaputowicz

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-31 09:49:11
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 31-03-2020 o 09:42, Olin napisał:
[...]

Można dodać jeszcze Koreę, gdzie tak samo postawiono na dużą ilość badań i w zasadzie nie zamknęli tam knajp, zakładów pracy ect...

--
http://zrzeda.pl

Data: 2020-03-31 10:15:55
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 31 Mar 2020 09:49:11 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

Można dodać jeszcze Koreę, gdzie tak samo postawiono na dużą ilość badań i w zasadzie nie zamknęli tam knajp, zakładów pracy ect...

W Szwecji też ponoć starają się żyć w miarę możliwości normalnie; tak samo
miało być w Wielkiej Brytfannie, ale symulacje pokazały, że fala zachorowań
będzie nagła i tamtejsza służba zdrowia nie wydoli, więc Boris zmienił
zadanie co do strategii.

Przy okazji zauważyłem, że zapomniałem o lince do źródła o zapewne
niepokojącym Ciemnogrodzką tytule "Poseł PiS: Walka z koronawirusem jest
niekonsekwentna i nieudolna"
https://wyborcza.pl/7,75398,25830878,posel-pis-walka-z-koronawirusem-jest-niekonsekwentna-i-nieudolna.html

Data: 2020-03-31 10:21:16
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 31-03-2020 o 10:15, Olin pisze:
[...]

ale w WB nie stawiano na testy (bo to też kosztuje), a na zbiorową odporność (matematycy twierdzą, że jeśli ok 70% społeczeństwa jest uodpornionych na takiego wirusa, to ma on małe szanse na rozprzestrzenianie się), ale po czasei sobie uświadomili, że będzie jednak za dużo przypadków ciężkim w tym samym czasie i ichnia służba zdrowia sobie z tym nie poradzi, stąd zmiana. No a w Korei przecież zaczęło się w tym samym czasie co we Włoszech...

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2020-03-31 10:51:53
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 31 Mar 2020 10:21:16 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

[...]

Też czytałem, że do wygaszenia epidemii potrzebna jest odporność 70-80%
populacji. Szczepionka nie wiadomo kiedy będzie, więc jedyna szansa na
wyrobienie odporności to zetknąć się z wirusem i przeżyć. Na to właśnie
liczył Johnson, ale zmienił zdanie, bo były jakieś symulacje i liczba
chorych w jednostce czasu wyszła dużo za duża w stosunku do możliwości
przerobowych tamtejszej służby zdrowia, co zresztą sam zauważyłeś.

Nawiasem mówiąc, w UK niezależnie od tego testów jest o wiele więcej niż u
nas, a przecież do ich przeprowadzenia potrzebne są jeszcze laboratoria.
Wątpię, żeby wybudowano je, wyposażono i przeszkolono personel dopiero w
marcu. Czyli, wbrew opiniom naszych prorządowych kolegów, dało się dużo lepiej
przygotować na epidemię, pod warunkiem że priorytetem nie był miał węglowy.

Data: 2020-03-31 11:08:35
Autor: Zbynek Ltd.
prawda was wyzwoli od pracy
Olin napisał(a) :

Czyli, wbrew opiniom naszych prorządowych kolegów, dało się dużo lepiej
przygotować na epidemię, pod warunkiem że priorytetem nie był miał węglowy.

I wspomaganie 2 miliardami gadzinówki.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-04-04 06:22:34
Autor: gaska.alojzy
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu wtorek, 31 marca 2020 10:15:57 UTC+2 użytkownik Olin napisał:
> [...]

będzie nagła i tamtejsza służba zdrowia nie wydoli, więc Boris zmienił

Ale co w tej Szwecji? Co u nich? Robią testy?

cyt.
 władze nie ogłaszają ogólnonarodowej kwarantanny, a ulice, restauracje i sklepy są pełne ludzi. Szwedzi idą na czołówkę z koronawirusem, licząc, że przed katastrofą uchroni ich zdrowy rozsądek i budowanie odporności stadnej.. Co tam w tefauenach?
https://youtu.be/IH3LqtivbAg

Data: 2020-04-06 07:46:18
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy

Data: 2020-03-31 15:54:06
Autor: Kubuś Puchatek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 31.03.2020 o 09:42 Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:

[...]

10/10
Obecna walka z koronawirusem jest bardziej szkodliwa niż sam wirus.
Kamil

Data: 2020-03-31 14:59:54
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik Kubuś Puchatek kpt@kpt.org ...

10/10
Obecna walka z koronawirusem jest bardziej szkodliwa niż sam wirus.

Co proponujesz?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2020-03-31 19:22:02
Autor: Kubuś Puchatek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 31.03.2020 o 16:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  pisze:

Użytkownik Kubuś Puchatek kpt@kpt.org ...

10/10
Obecna walka z koronawirusem jest bardziej szkodliwa niż sam wirus.

Co proponujesz?

Przy tak nieodpowiedzialnym społeczeństwie jakie mamy?
Nic.
Pozatym to wszystko co było w poście Olina.
Kamil

Data: 2020-04-01 10:59:52
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
[...]

W jakim sensie nic? Zrezygnować z wszelkich obostrzen i puscic spoleczenstwo na głeboka wode?

Pozatym to wszystko co było w poście Olina.

Czyli wiecej testów? Czy coś jeszcze Olin proponował?

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2020-04-01 13:18:32
Autor: ąćęłńóśźż
prawda was wyzwoli od pracy
W Europie Zachodniej też brakuje masek.
To upadek brukselki.

-- -- -

Data: 2020-03-27 22:02:16
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-27 o 12:27, Olin pisze:
Ale w lutym 2020 już tak i rozpisali przetarg, który miał być
rozstrzygnięty ... jesienią. Za to w lutym w najlepsze b.r. skupowali miał
węglowy.

Podobno miałem nie wolno palić. Po co oni to skupowali?
Może to było złoto, a nie miał.

--
animka

Data: 2020-03-27 22:44:28
Autor: Robert Tomasik
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 27.03.2020 o 22:02, Animka pisze:

[...]

Miałem nie wolno w piecach domowych palić. Musza być specjalne do tego
skonstruowane.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-03-28 03:24:58
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
[...]

Skoro nie wolno to dlaczego sprowadzali. To musiał być jakić przekręt.
Górnicy ciężko pracują, a oni kombinują z miałem od Rosji.

--
animka

Data: 2020-03-27 18:14:23
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
[...]

A na co się przygotowywała agencja rezerw miałowych? On przypadkie nie jest właśnie od tego, żeby przygotowywać się na różne epidemie i inne klęski żywiołowe?

--
Shrek

Data: 2020-03-27 18:39:01
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e7e346d$0$17350$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i jakies tam maseczki miala.
A przy okazji moze i miał do elektrowni ...

J.

Data: 2020-03-27 18:52:09
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 27.03.2020 o 18:39, J.F. pisze:

[...]

A to ona jest od tego żeby na wypadek epidemii czy innych problemów mieć jakieś maseczki? Bo jakieś to i ja miałem.

--
Shrek

Data: 2020-03-27 13:34:12
Autor: Kris
prawda was wyzwoli od pracy
A to ona jest od tego żeby na wypadek epidemii czy innych >problemów mieć jakieś maseczki? Bo jakieś to i
 ja miałem

Generalnie trochę racji masz. Ale gdyby miała miliardy tych maseczek na koronocostam a epidemia kraj nasz by ominęla to pewnie Sam byś linkował jak to marnują publiczną kasę.
A co do miału- pewien jesteś że się jego zapasy nie przydadzą?
Głupie pytanie zadałem?
A jakby tak z p?ł roku temu TVN plus Wybiórcza napisały że ARM miliardy maseczek kupuje?
Idioci?
Sam byś tu dziwne teorie tworzył a memy sponsorowane były by przezłosliwe zapewne.

Data: 2020-03-28 00:19:50
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 27.03.2020 o 21:34, Kris pisze:
[...]

Genialne rozwiązanie. Jesteśmy od tego, żeby gromadzić zapasy na przykład na wypadek epidemii. Na wypadek jakby nie było epidemii to nie gromadźmy, za to kupujmy miał.

A co do miału- pewien jesteś że się jego zapasy nie przydadzą?
Głupie pytanie zadałem?

To może inaczej - jeszcze bardziej niż miał przyda się kasa. Właśnie wymyśliłeś jak nic nie robić:P

--
Shrek

Data: 2020-03-28 03:22:25
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-27 o 21:34, Kris pisze:
[...]

Dbają spaślaki o swoje dupy, a do aptek NIKT nie dostarczył.
Ktoś z tych bałwochwałów powinien już trochę dawniej rozdawać maseczki LUDZIOM!

--
animka

Data: 2020-03-29 12:39:51
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]

Jaki termin waznosci maja maseczki?

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2020-03-29 07:28:57
Autor: Kris
prawda was wyzwoli od pracy
Jaki termin waznosci maja maseczki?

Nie mam pojęcia.
Na dzisiaj wszystkim brakuje Jest kraj w którym rządzący przewidzieli co trzeba i zabezpieczyli stosowną ilość masek, rękawiczek,środków do dezynfekcji i respiratorów?
Co tam kraj, biznes nie przewidział.
Skoro biznes nie dał rady to i politykom się nie dziwię.
Przciez jeszcze dwa miechy temu maseczek,rękawiczek itp nie brakowało. Więc każdy milon zainwestowany wtedy w zakup powyższego (a ponoć jakieś trzyliterowe agencje ostrzegały już wtedy) dzisiaj by z 5 mln zysku dał.

Ps
Gdzieś tam w innym wątku pisałeś ze respirator kosztuje 25tysi.
Wczoraj czytałem że 70 tysi Ale przyznam że nie weryfikowałem.

Data: 2020-03-29 15:54:19
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Jaki termin waznosci maja maseczki?

Nie mam pojęcia.

Ok, ale trzeba załozyć ze bardzo długą, prawda?
to co za problem było sie zabezpieczyc i miec zapas? W styczniu nadal nie wiedzieli?

CZym zajmuje sie ta agencja rezerw?

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2020-03-29 11:09:30
Autor: Kris
prawda was wyzwoli od pracy
? W styczniu nadal nie
wiedzieli? Kurcze, gdzieś tam wyżej pisałem że nikt nie wiedział. Miloner?w bam nie przybyło bo widać nikt w maski nie zainwestował.

CZym zajmuje sie ta agencja rezerw?

Nie mam pojęcia i w sumie mało mnie to interesuje.

Data: 2020-03-29 18:59:58
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

? W styczniu nadal nie
wiedzieli? Kurcze, gdzieś tam wyżej pisałem że nikt nie wiedział. Miloner?w bam
nie przybyło bo widać nikt w maski nie zainwestował.

Nie mozesz tego wiedziec bo nie masz narzedzi do przeprowadzenia takiej analizy.

CZym zajmuje sie ta agencja rezerw?

Nie mam pojęcia i w sumie mało mnie to interesuje.

Rozumiem.  Tez mam juz tgo wszystkiego dosc ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2020-03-30 14:00:44
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia 29 Mar 2020 15:54:19 GMT, Budzik napisał(a):

CZym zajmuje sie ta agencja rezerw?

Przekupstwem wyborczym. W spółkach górniczych jest zatrudnionych ~83 tys.
osób, a każda ma przecie rodzinę. Do tego dochodzą kooperanci kopalń.

Całkowicie offtopicznie zauważę, że zatrudnienie w górnictwie rośnie, a
węgla wydobywają coraz mniej, no to jak ich nie wspomóc. https://wysokienapiecie.pl/18649-wydobycie-wegla-w-polsce-mln-ton-zatrudnienie/

Data: 2020-03-29 18:05:56
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 29.03.2020 o 16:28, Kris pisze:
[...]

Możesz przypomnieć od kiedy premier z ministrem kłamali, że są przygotowani? Minister zdrowia i nie będący w końcu7 idiotą p.o.remier nie zdawali sobie sprawy, że maseczki i środki ochronne są przydatne w czasie epidemii? Więc jak do kurwy nędzy byli przygotowani skoro nie mieli nawet głupich maseczek, za to w chuj miału węglowego?

--
Shrek

Data: 2020-03-29 18:59:58
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Ciebie za idiotę nie uważam, siebie zresztą też a kurcze masek nie
kupiliśmy wtedy żeby teraz je z nadtokrotnym przebiciem sprzedać.
Tego nie przewidział NIKT.

Porownujesz nieporownywalne.
dla ciebie byłoby to spekulacyjne ryzyko.
dla nich w najgorszym razie przesuniecie w czasie niewielkiego wydatku budzetowego - inny poziom ryzyka.

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,

Data: 2020-03-29 13:22:57
Autor: Kris
prawda was wyzwoli od pracy
Porownujesz nieporownywalne. dla ciebie byłoby to >spekulacyjne ryzyko. dla nich w najgorszym razie >przesuniecie w czasie >niewielkiego wydatku budzetowego - inny poziom ryzyka

Kurcze NIKT dużymi literami napisałem wczesniej. Nieprzypadkowo
Zrozumiesz w końcu?

Data: 2020-03-29 22:45:07
Autor: Kviat
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 29.03.2020 o 22:22, Kris pisze:
[...]

Jak nikt?
To za co oni biorą pieniądze, wynagrodzenie z moich podatków, skoro wiedzieli wcześniej niż inni co się dzieje?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-03-29 14:14:26
Autor: Kris
prawda was wyzwoli od pracy
Jak nikt?
Kto?

To za co oni biorą pieniądze, wynagrodzenie z moich podatków, >skoro wiedzieli wcześniej niż inni co >się dzieje?

Mnie pytasz. Moja odpowiedż:
Nie mam pojęcia a chętnie bym się dowiedział.

Data: 2020-03-30 06:09:49
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 29.03.2020 o 23:14, Kris pisze:
Jak nikt?
Kto?

NIemcy?

--
Shrek

Data: 2020-03-30 06:06:44
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 29.03.2020 o 20:19, Kris pisze:

Ciebie za idiotę nie uważam, siebie zresztą też a kurcze masek nie kupiliśmy wtedy żeby teraz je z nadtokrotnym przebiciem sprzedać. Tego nie przewidział NIKT.

Czy aby na pewno? We wszystkich krajach sprzęt ochronny w szpitalach zakaźnych kończył się gdzieś tak przy trzecim pacjencie? Wszystkie kraje UE nie przystąpiły do unijnego mechanizmu przetargu i zakupów, czego skutkiem jest, że muszą teraz na rynku konkurować z UE? Niemcy importują pacjentów, więc chyba jakiś tam sprzęt jednak mają?

Więc jak do kurwy nędzy byli
przygotowani skoro nie
mieli nawet głupich maseczek, za >to w chuj miału węglowego?

Mnie o to pytasz? Ja ośmiornice za swoją kasę jadam

Przestań już o osmiarniczkach. Za kasę przewaloną przez pis możnaby kupić miliony ton ośmiorniczek.

O termin wybor?w mnie zapytaj jeszcze.
Pytać możesz.
Póki co

To po co piszesz, skoro się potem denerwujesz, jak ktoś zapyta o szczegóły?

--
Shrek

Data: 2020-03-30 11:25:08
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e817052$0$537$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Co by nie mowic, to za PiS sie pieniadze na 500+ znalazly, a wczesniej "nie ma budzecie".
Wiec na co przewalali, jesli osmiorniczki nieistotne ?

Z drugiej strony na tych tasmach to o jakis wielkich przewalach nie slychac.
Komus tam zona dentystka zapomniala ie rozliczyc z fiskusem, ktos z rodzina na Karaiby w delegacje polecial ... PO to nawet krasc nie potrafilo ? :-)

J.

Data: 2020-03-30 11:45:25
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 30-03-2020 o 11:25, J.F. pisze:
[...]

hmm ale zniknęły z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, podniosły się podatki, pojawiło się trochę nowych, inflacja (ukryty podatek od oszczędności w walucie kraju) zaczęła szaleć...

więc nie nie znalazły się pieniądze na 500+ (które moim zdaniem jest niedobrym systemem, bo nawet jakby pieniądze było, to powinny być wydawane inaczej w bardziej motywujący do rozwoju sposób)

--
http://zrzeda.pl

Data: 2020-03-30 12:03:06
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r5sf3k$k4e$1@gioia.aioe.org...
[...]

Kiedy sie wlasnie nie podniosly,

pojawiło się trochę nowych,

znikomo jakos

inflacja (ukryty podatek od oszczędności w walucie kraju) zaczęła szaleć...

Inflacja owszem.
Na ile to ukryty podatek ... i czy aby na pewno rzad go zabiera ?

więc nie nie znalazły się pieniądze na 500+ (które moim zdaniem jest niedobrym systemem, bo nawet jakby pieniądze było, to powinny być wydawane inaczej w bardziej motywujący do rozwoju sposób)

Zalezy do czego maja motywowac :-)
Dzieci tez sa wazne, bo kto wam/nam pomoze na starosc, przeciez nie opiekuncze panstwo :-)

Zmotywujemy do dzieci co w przyszlosci zaowocuje w ZUS, w PKB, w imigrantach - tzn w ich braku ...

J.

Data: 2020-03-30 12:22:57
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 30-03-2020 o 12:03, J.F. pisze:
[...]

jak nie, kwota wolna od podatku dla osób z powyżej progu została zmniejszona.

pojawiło się trochę nowych,

znikomo jakos

a jednak

inflacja (ukryty podatek od oszczędności w walucie kraju) zaczęła szaleć...

Inflacja owszem.
Na ile to ukryty podatek ... i czy aby na pewno rzad go zabiera ?

zbiera go emitent waluty, jest nim NBP, NBP należy do państwa....

[...]

pod warunkiem, że w związku z zapożyczeniem się nie bedą tak wielkie podatki, że te dzieci wyemigrują...

Dodatkowo jak pokazują statystyki 500+ przy ogromnych kosztach miało znikomy wpływ na zwiększenie się dzietności, a ta już spada i to bardzo.

Jeśli chodzi o systemy motywujące, można popatrzeć na skandynawie - odpowiednik 500+ w Danii dostaje się, gdy ktoś z domowników płaci podatek dochodowy, tak by była zachęta do pracowania. Inne systemy wsparcia również zachęcają do pracy i rozwoju, zarabiania, tak żeby dzieci nie dziedziczyły biedy.

Zmotywujemy do dzieci co w przyszlosci zaowocuje w ZUS, w PKB, w imigrantach - tzn w ich braku ...

ZUS należałoby zmarginalizować, bo system oparty na piramidzie finansowej, jak pokazano jest niewydolny, a w czasie, gdy więcej rzeczy wytwarzanych będzie automatycznie aż takiego zapotrzebowania na nowych obywateli (poza tym, zeby ktoś ZUS płacił) nie będzie. Dlatego dawno powinniśmy przejść na system kapitałowy, który jest niej zależny od demografii, z małym zabezpieczeniem socjalnym i to na takim poziomie dość podstawowym i zależnym (żadne emerytury obywatelskie) od aktywności zawodowej.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2020-03-30 15:08:08
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r5sha0$1r8d$1@gioia.aioe.org...
[...]

A o ktorym progu mowisz,
Teraz to trudno te kwote wolna obliczyc, tak ulatwili,
ale nawet jesli zmniejszyli, to sa to drobne ...

pojawiło się trochę nowych,
znikomo jakos
a jednak

Ale znikomo.
Plany mieli ambitne, potem sie troche poblokowalo, teraz sie chyba odblokowaly i rosna bardziej.
Ale co mnie jakis podatek bankowy obchodzi - niech placa :-)

[...]

Zalezy w jakim trybie emituje.

U nas to chyba NBP doplacal do interesu przez bony pieniezne, ale teraz moze doplaca mniej ..
No, tak nie calkiem doplacal, bo jednak zysk wypracowywal.

[...]

A i tak moga pomagac :-)

Dodatkowo jak pokazują statystyki 500+ przy ogromnych kosztach miało znikomy wpływ na zwiększenie się dzietności, a ta już spada i to bardzo.

Musialbym przeanalizowac, bo jeszcze jest demografia - byc moze spadlo mniej, niz powinno.

Jeśli chodzi o systemy motywujące, można popatrzeć na skandynawie - odpowiednik 500+ w Danii dostaje się, gdy ktoś z domowników płaci podatek dochodowy, tak by była zachęta do pracowania.

Jest to jakis pomysl, ale jak jest bezrobocie, lub niepelnosprawnosc, czy rozwod lub smierc malzonka - to sie niekoniecznie sprawdzi.

Poza tym - czy to istotne czy pracuja czy nie ?
Jesli tylko dzieci nie wyjada, to ZUS beda placic :-)

Inne systemy wsparcia również zachęcają do pracy i rozwoju, zarabiania, tak żeby dzieci nie dziedziczyły biedy.

Ale czy sie nam nie przyda tania sila robocza ?

[...]

Ale ma tez sporo zalet.

[...]

Ktory sie okaze niewydolny, pieniadze przepadna i uslyszysz "nie mamy pana plaszcza" :-(

Aczkolwiek ... ZUS inwestujacy w roboty ... moze to i nie glupie...

J.

Data: 2020-03-30 15:18:28
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 30-03-2020 o 15:08, J.F. pisze:
[...]

tu trochę drobnych, tam trochę drobnych, pensje wzrosły w miedzy czasie, a próg dalej nie drgnął....

[...]

tia... nie obchodzi, tylko przez ro masz mniej usług "w cenie", wyższe oprocentowanie kredytów, niższe depozytów, rózne dodatkowe opłaty, których mogło by nie być.

[...]

jeśli nawet to w stosunku do prognoz w granicach błędu, szczególnie jeśli weźmie się cały okres i zauważy że rosnąć ponad średnią przewidywaną zaczęło jeszcze przed wejściem 500+, więc korelacja była niewielka.

[...]

Jeśłi tyle plag spada, to jest pomoc socjalna

Poza tym - czy to istotne czy pracuja czy nie ?
Jesli tylko dzieci nie wyjada, to ZUS beda placic :-)

nie, jeśli dzieci będą nauczone złych wzorców, same uczyć się nei będą w większości i będą liczyć na socjal, więc tak te nie wyjadą, ale one będą biedę dziedziczyć.

Inne systemy wsparcia również zachęcają do pracy i rozwoju, zarabiania, tak żeby dzieci nie dziedziczyły biedy.

Ale czy sie nam nie przyda tania sila robocza ?

otóż, przyszłość to usługi, albo duża wiedza, resztę w coraz większym stopniu wykonują automaty.

[...]

co ma sporo zalet i jakich?

[...]

A wiesz na czym polega bezpieczne inwestowanie? Kurde ludzi, może choć podstawy ekonomi warto zgłębić. Dowiedzieć się o inwestowaniu trochę więcej.

Aczkolwiek ... ZUS inwestujacy w roboty ... moze to i nie glupie...

ZUS w nic nie inwestuje, on wydaje to co dostaje, to jest piramida finansowa, a nie system kapitałowy. PODSTAWY - zdobądź PODSTAWY!!!!

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2020-03-30 14:37:32
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@poczta.onet.pl ...

[...]

JF - serio nie zauwazyłes ze w ciagu kilku lat przeszlismy z ery "duzo darmowych kont z karta" do ery "darmowe konta tylko warunkowo, w promocji, w zamian za" a i tak co miesiac pare / parenascie złotych z ciebie sciagniemy?

Data: 2020-03-30 17:29:06
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAB90A8813D606budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@poczta.onet.pl ...
[...]
[...]

Nie zauwazylem.
Mam tych kont az za duzo, i w zadnym nie place :-)

J.

Data: 2020-03-30 15:59:56
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy

[...]
[...]

I wszedzie masz bezwarunkowo free?

--
Pozdrawia... Budzik
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2020-03-30 16:08:33
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r5srj3$1e24$1@gioia.aioe.org...
W dniu 30-03-2020 o 15:08, J.F. pisze:
Ale co mnie jakis podatek bankowy obchodzi - niech placa :-)

tia... nie obchodzi, tylko przez ro masz mniej usług "w cenie"

Wszystkie mam za darmo. Tzn uzywam tylko tych, co za darmo :-)

wyższe oprocentowanie kredytów,

a czy nie mniejsze akurat ?
Bo tak ogolnie to chyba spadalo.

niższe depozytów,

owszem, choc to niekoniecznie tak wprost wynika z tego podatku.

rózne dodatkowe opłaty, których mogło by nie być.

Wypisuje sie z takiego banku :-)

[...]

a 500+ to nie pomoc socjalna ?

[...]

Uslugami sie nie najesz, ani nawet nie ubierzesz,
a automaty trzeba zrobic, i je potem obslugiwac - donosic te blache czy worki z tworzywem, odbierac produkty :-)

[...]

Taka "piramida finansowa ZUS".

[...]

Musialbys nauczyc pracownikow ZUS.

A sam ... kiedys sie sparzysz, tylko juz nikogo nie bedzies mogl winic.

Aczkolwiek ... ZUS inwestujacy w roboty ... moze to i nie glupie...
ZUS w nic nie inwestuje, on wydaje to co dostaje, to jest piramida finansowa, a nie system kapitałowy. PODSTAWY - zdobądź PODSTAWY!!!!

Wiem, ale proponujesz, zeby inwestowal ...

J.

Data: 2020-03-30 14:16:54
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Mon, 30 Mar 2020 11:25:08 +0200, J.F. napisał(a):

Co by nie mowic, to za PiS sie pieniadze na 500+ znalazly, a wczesniej "nie ma budzecie".

Budżet miał notorycznie deficyt, nawet w 2019, więc się nie "znalazły",
tylko powiększono dług państwa.

Data: 2020-03-30 14:43:54
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1hmgzw0ox2ct9$.l0lhsdl8ikir.dlg@40tude.net...
[...]

Owszem, powiekszono dlug panstwa, ale notoryczny deficyt mamy od 50 lat.
I za PO 500+ nie bylo, a deficyt co roku byl.
A za PIS .. 500+ jest, a roczny deficyt niewiele powiekszono, a nawet go w pozniejszych latach zmniejszano.

Czyli dobrze policzyli, za co pochwala im sie nalezy.
Ale jakim cudem tak dobrze policzyli, nie bedac w rzadzie ?

J.

Data: 2020-03-30 14:54:13
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Mon, 30 Mar 2020 14:43:54 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

W 2019 w 14 krajach UE była nadwyżka, więc misiewicze się niczym nie
popisali:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/14-krajow-UE-z-nadwyzka-w-finansach-publicznych-Polska-z-deficytem-7656018.html
W 2017 w 13 krajach:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/13-krajow-UE-z-nadwyzka-w-finansach-publicznych-Polska-w-czerwonym-obozie-7584742.html

Kaczyści roztrwonili pieniądze wynikające z koniunktury, a teraz będzie
dupa, bo nic nie odłożyli na trudne czasu, które właśnie przyszły.
Osobom niezaradnym można było pomóc za 1/8 tego co poszło na 500+. A poszło
również do osób, które i bez tego nie miały na co narzekać.
Chodziło wyłącznie o przekupienie suwerena i się udało, bo nie tyka się ich
żadna afera i spokojnie mają licencję na dojenie za 500 srebrników.

Data: 2020-03-30 16:26:05
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:108wjq28dtq0g$.qyfybatk9co7$.dlg@40tude.net...
[...]

polowa z nadwyzka, ale polowa z deficytem :-)

Kaczyści roztrwonili pieniądze wynikające z koniunktury, a teraz będzie
dupa, bo nic nie odłożyli na trudne czasu, które właśnie przyszły.

To mozesz miec racje. Ale czy PO by odkladalo ?

[...]

Ale po co suweren ma glosowac na rzad, ktory na nim oszczedza ? :-)

J.

Data: 2020-03-30 16:38:05
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Mon, 30 Mar 2020 16:26:05 +0200, J.F. napisał(a):

polowa z nadwyzka, ale polowa z deficytem :-)

Połowa wsi w robocie, połowa z jabolem pod gieesem.
Którą wybierasz?

To mozesz miec racje. Ale czy PO by odkladalo ?

Wątpię, żeby okradali PCK z jabłek i gaci, a PiS po to wszystko przepuścił,
żeby mógł bezkarnie doić i się nie zawiódł na suwerenie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-30 21:26:36
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 30.03.2020 o 16:26, J.F. pisze:

Kaczyści roztrwonili pieniądze wynikające z koniunktury, a teraz będzie
dupa, bo nic nie odłożyli na trudne czasu, które właśnie przyszły.

To mozesz miec racje. Ale czy PO by odkladalo ?

Tego nie wiemy, wiemy natomiast, że po nie twierdziła że jest lepsza od peo:P

Ale po co suweren ma glosowac na rzad, ktory na nim oszczedza ? :-)

Choćby po to, zeby potem nie kwiczeć.

--
Shrek

Data: 2020-03-30 19:33:37
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 30.03.2020 o 11:25, J.F. pisze:

Co by nie mowic, to za PiS sie pieniadze na 500+ znalazly, a wczesniej "nie ma budzecie".

Może dlatego, że pis rządził na górce a po na dorobku?

Wiec na co przewalali, jesli osmiorniczki nieistotne ?

Nie wiadomo. Cały pis szuka tych wałków i znaleźć nie może. Wychodzi na to, że na 200 gram ośmiorniczek i zegarek nowaka:P

Komus tam zona dentystka zapomniala ie rozliczyc z fiskusem, ktos z rodzina na Karaiby w delegacje polecial ... PO to nawet krasc nie potrafilo ? :-)

Brak dowodu jest dowodem:P

--
Shrek

Data: 2020-03-31 12:30:38
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e822d6e$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 30.03.2020 o 11:25, J.F. pisze:
Co by nie mowic, to za PiS sie pieniadze na 500+ znalazly, a wczesniej "nie ma budzecie".

Może dlatego, że pis rządził na górce a po na dorobku?

Mial szczescie, i znow trafil w koniunkture ... no ale koniunktura zaczela sie troche wczesniej,
no i obiecal 500+ i dal - Morawiecki lepszym ekonomistą niz Rostowski ?

Wiec na co przewalali, jesli osmiorniczki nieistotne ?

Nie wiadomo. Cały pis szuka tych wałków i znaleźć nie może. Wychodzi na to, że na 200 gram ośmiorniczek i zegarek nowaka:P

No, byly tam jeszcze inne zarzuty, ale to dla PSL, jak to sie szarogesili po instytucjach.
Ciekawe, ze faktycznie PiS tego nie rusza ... czeka na wlasiciwy moment, czy nawet te plotki byly nieprawdziwe ?

J.

Data: 2020-03-31 13:10:03
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 31-03-2020 o 12:30, J.F. pisze:
[...]

Raczej nie, bo Keynes, na którego Morawiecki się powoływał twierdził, że takie pobudzanie rozsądne jest w czasie dekoniunktury, a nie w czasie koniunktury - powód prosty - nie ma nic darmo, trzeba za takie coś zapłacić. O ile za stymulacje w czasie koniunktury z dużym p-stwem przyjdzie płacić w czasie dekoniunktury, to jeśli stymulacja jest w czasie dekoniunktury, to zapłata przyjdzie w czasie koniunktur, więc dla społeczeństwa będzie mniej odczuwalna.

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2020-03-31 14:31:33
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r5v8ec$3sp$1@gioia.aioe.org...
[...]

nie bedzie Keyness plul nam w twarz :-)

Ale ja nie o tym - jakos lepiej policzyli na co budzet bedzie stac, i to w perspektywie kilku miesiecy ...

J.

Data: 2020-03-31 14:54:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 31-03-2020 o 14:31, J.F. pisze:
[...]

Nie nie stać, co weryfikowane jest obecnie. Na szczęście dla rządzących jest epidemia, na którą pewnie zrzucą winę, ale okres zapłaty za tą stymulację właśnie nadchodził, stąd właśnie szybko rosnąca inflacja w zeszłym roku.

Patrzenie na co nas stać, jeśli przejemy pieniądze ze wszystkich możliwych zabezpieczeń w czasie koniunktury, gdy wtedy powinniśmy odkładać właśnie pieniądze na dekoniunkturę, by mieć poduszkę finansową, to jedno z głupszych posunięć.

--
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2020-03-31 15:07:08
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r5vehi$1bdi$1@gioia.aioe.org...
[...]

Inflacja ich nie obchodzi. Ba - jest im na reke - bedzie sie mozna szczycic wzrostem gospodarczym, podwyzkami placy minimalnej, emerytur, albo 600+ :-)

Chyba ze ... wzrosnie oprocentowanie obligacji.
Ale na razie nie wzrosnie, bo NBP kupi :-)

[...]

A o to, to niech sie kolejny rzad martwi :-)
A dzieki temu latwiej wygramy kolejne wybory, bo ludzie beda pamietac ze PiS dal, a PO zabrala :-)

Jakby tak jeszcze ta pandemia polowe emerytow wybila ... :-)

J.

Data: 2020-03-31 15:49:25
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 31 Mar 2020 15:07:08 +0200, J.F. napisał(a):

Inflacja ich nie obchodzi. Ba - jest im na reke - bedzie sie mozna szczycic wzrostem gospodarczym, podwyzkami placy minimalnej, emerytur, albo 600+ :-)

Chyba ze ... wzrosnie oprocentowanie obligacji.

Część obligacji jest indeksowana inflacją, więc automagicznie trzeba będzie
więcej wydać z budżetu.

Jakby tak jeszcze ta pandemia polowe emerytow wybila ... :-)

To PiS straci najpewniejszą część elektoratu:
"Największe poparcie PiS zdobyło wśród osób w wieku 60 lat i więcej, gdzie
na tę partię zagłosowało 55,6 proc. wyborców, KO uzyskała w tej grupie
25,3- proc. poparcie, SLD - 10-proc., PSL - 7,4-proc., natomiast
Konfederacja - 1,1- proc."

https://RMF24.pl/raporty/raport-wybory-parlamentarne-2019-fakty/najnowsze/news-wyniki-wyborow-jak-glosy-rozkladaly-sie-wedlug-wieku-plci-wy,nId,3276136#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Data: 2020-03-31 18:54:42
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 31.03.2020 o 14:31, J.F. pisze:

Ale ja nie o tym - jakos lepiej policzyli na co budzet bedzie stac, i to w perspektywie kilku miesiecy ...

Powiedzmy, że pół roku temu usiadłem, policzyłem, wziąłem kredyt pod korek, wynająłem długoterminowo apartament w centrum, jakiś drogi samochód w leasing, resztę wydałem na dziwki i koks.

Czy byłbym lepszym, księgowym niż alternatywny ja, który jeżdzę starym volvo i mam kilkadziesiąt tysi oszczędności?

--
Shrek

Data: 2020-03-31 13:32:20
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 31 Mar 2020 12:30:38 +0200, J.F. napisał(a):

no i obiecal 500+ i dal - Morawiecki lepszym ekonomistą niz Rostowski ?

Chavez też obiecał i dał. Przed nim był Peron i legion innych, z których -
według takich kryteriów - każdy był lepszy od Rostowskiego.

Ciekawe, ze faktycznie PiS tego nie rusza

Trudno ruszyć coś, czego nie ma. W Niepołomicach oskarżyli burmistrza pod
wziętymi z dupy zarzutami, żeby wsadzić na komisarza 27-letniego misiewicza
z Wojnicza, więc gdyby coś rzeczywistego się trafiło, nie sposób byłoby nie
usłyszeć.

Data: 2020-03-31 18:48:02
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 31.03.2020 o 12:30, J.F. pisze:

Może dlatego, że pis rządził na górce a po na dorobku?

Mial szczescie, i znow trafil w koniunkture ... no ale koniunktura zaczela sie troche wczesniej,

Bo pis nie tyle ma szczęście, co dochodzi do władzy właśnie przez obietnice rodzdawnictwa w prosperity.

no i obiecal 500+ i dal - Morawiecki lepszym ekonomistą niz Rostowski ?

Rostowski był w kryzysie globalnym (i trzeba przyznać, że polska go świetnie przeszła) a pinokio na górce. Pinokia ocenimy za 10 lat - zobaczymy jak teraz sobie poradzi, choć startował ze znacznie lepszej pozycji startowej. Ale obawiam się, że wincent był o klasę lepszy.

[...]

Akurat szarogęsili się wszyscy po kolei. Natomiast najbardziej AWS (TKM) i potem pisiory.

Ciekawe, ze faktycznie PiS tego nie rusza ... czeka na wlasiciwy moment, czy nawet te plotki byly nieprawdziwe ?

Przecież oni zrobili tam najazd hunów. A to co się tam działo wcześniej - powiem ci, że nic chwalebnego, ale też żadna gruba afera, zwłaszcza w porównaniu z obajtkami, glonajadami i glapińskiego, misiewiczami itp.

--
Shrek

Data: 2020-03-31 23:31:09
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 31 Mar 2020 18:48:02 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Obiecywac to moze i w kryzysie :-)

[...]

Ale ja o 2015. Vincent mowi, ze absolutnie nie ma pieniedzy,
Mateusz pokazuje, ze jednak sa.

[...]

Ale nie mowie o grubej aferze - ale chocby to, ze w sluzbowa delegacje
polecial z cala rodzina, to sie nadaje na pociagniecie sprawy ...

porównaniu z obajtkami, glonajadami i glapińskiego, misiewiczami itp.

A o co chodzi z Misiewiczem ? Podpadl wszystkim, ale w zasadzie za co ?

Obajtek i Glapinski - podobnie, o co tu chodzi ?

J.

Data: 2020-03-31 23:55:33
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 31.03.2020 o 23:31, J.F. pisze:

Bo pis nie tyle ma szczęście, co dochodzi do władzy właśnie przez
obietnice rodzdawnictwa w prosperity.

Obiecywac to moze i w kryzysie :-)

Może aż tak głupi to ludzie jednak nie są. A może miał rzeczywiście farta. Jak dla mnie populiści zwyciężają zwykle jak jest dobrze (albo tragicznie).

[...]

Właśnie powiedziano sprawdzam. Wolałbym teraz mieć wincenta.

[...]

Szczerze - nie wiem czy takie rzeczy się nagminnie zdarzały. A jeśli już to czy tym znanym.

porównaniu z obajtkami, glonajadami i glapińskiego, misiewiczami itp.

A o co chodzi z Misiewiczem ?

A pamiętasz określenie "misiewicze? No i na peło nic nie znaleźli a jego akurat zamknęli. Więc jak to?

Podpadl wszystkim, ale w zasadzie za co ?

Obajtek i Glapinski - podobnie, o co tu chodzi ?

No to jak o nic, to na peło więcej nie znajdą - i dlatego jest w temacie cisza.

--
Shrek

Data: 2020-04-01 00:06:39
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-31 o 23:55, Shrek pisze:

Właśnie powiedziano sprawdzam. Wolałbym teraz mieć wincenta.

Teraz to nie wiem, ale zamiast Wincenta na piedestale postawiłabym profesora Kołodkę.

--
animka

Data: 2020-04-01 03:24:38
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 31 Mar 2020 23:55:33 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

A czemu nie ..

A może miał rzeczywiście farta. Jak dla mnie populiści zwyciężają zwykle jak jest dobrze (albo tragicznie).

Zeby poprzednicy przegrali, to nie moze byc zbyt dobrze
[...]

Ale wincent nie mowil, ze trzeba oszczedzac na trudne czasy, tylko ze
nie ma pieniedzy w budzecie :-)

[...]

Raczej tym z drugiej linii ... ale bylo na tasmach :-)

porównaniu z obajtkami, glonajadami i glapińskiego, misiewiczami itp.
A o co chodzi z Misiewiczem ?

A pamiętasz określenie "misiewicze?

Pamietac to pamietam, ale uzasadnienia to nie widzialem :-)

No i na peło nic nie znaleźli a jego akurat zamknęli. Więc jak to?

Ale zwolnili ... wiec jak to ? :-)

Podpadl wszystkim, ale w zasadzie za co ?
Obajtek i Glapinski - podobnie, o co tu chodzi ?
No to jak o nic, to na peło więcej nie znajdą - i dlatego jest w temacie cisza.

Ale Glapinski jest samorzadny i niezalezny, a Obajtek jest prezesem
polpanstwowej, a nawet cwiercpanstwowej firmy, wiec o co chodzi ?

J.

Data: 2020-04-01 06:59:58
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 01.04.2020 o 03:24, J.F. pisze:

Może aż tak głupi to ludzie jednak nie są.

A czemu nie ..

Bo jak podejdzie do ciebie żul na ulicy bez grosza, to raczej nawet pisior nie uwierzy, że da mu darmowe mieszkanie, elektryczny samochód i 500PLN co miesiąc?

A może miał rzeczywiście
farta. Jak dla mnie populiści zwyciężają zwykle jak jest dobrze (albo
tragicznie).

Zeby poprzednicy przegrali, to nie moze byc zbyt dobrze

Niezupełenie - w większości systemów zmieniają się co kadencje, dwie , max trzy.

Właśnie powiedziano sprawdzam. Wolałbym teraz mieć wincenta.

Ale wincent nie mowil, ze trzeba oszczedzac na trudne czasy, tylko ze
nie ma pieniedzy w budzecie :-)

I zapewne miał rację. Mnie na przykład "stać" na porsze czejena, ale nie mam na niego pieniędzy. Który ja byłby lepszym "ministrem finansów" - ten który został dzisiaj z porsze i ratą lizingową 3k czy ten który zostałby z oszczędnościami pozwalającymi nominalnie przeżyć rok bez pracy?

Szczerze - nie wiem czy takie rzeczy się nagminnie zdarzały. A jeśli już
to czy tym znanym.

Raczej tym z drugiej linii ... ale bylo na tasmach :-)

No widać to max pisich mozliwości - a mają do dyspozycji, żeby takie fakty znaleźć całe państwo od pięciu lat.

A pamiętasz określenie "misiewicze?

Pamietac to pamietam, ale uzasadnienia to nie widzialem :-)

Najazd różnej menażerii bez kompetencji i za różne zasługi dla szefostwa. Na przykład z wątkiem pracy za seks;)
Ale zwolnili ... wiec jak to ? :-)

No to gdzie była afera -tam gdzie nie zamknęli, bo przez pięć lat grama dowodu nie znaleźli?

[...]

Właśnie przez takie pytania peło przerżneło wybory.

--
Shrek

Data: 2020-04-01 09:49:23
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 31-03-2020 o 23:31, J.F. napisał:

[...]

Ale jak właśnie życie zweryfikowało, Mateusz kłamał, bo pieniędzy nie było, wziął na kredyt i zabrał pieniądze z innyych potrzebnych funduszy.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2020-03-30 11:36:48
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 29-03-2020 o 18:05, Shrek pisze:
[...]

widziałem mema:

https://img.joemonster.org/mg/albums/022020/main_02obywatele_dajcie_g_os~1.jpg

czyli wg tego to nie musiało być kłamstwo, dla rządu wystarczy....

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2020-03-30 14:14:24
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Sun, 29 Mar 2020 11:19:56 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

 Tego nie przewidział NIKT.

Ci, którzy zajmują się czymś więcej niż propaganda, jednak przewidzieli i
kupili choćby testy na koronowirusa i je wykonują.
Poniżej liczba testów na milion mieszkańców:

3692 - Korea Południowa, 2820 - Chiny (Guangdong), 826 - Włochy, 401 - Izrael, 350 - Niderlandy, 347 - Wielka Brytania, 66 - Japonia, 5 - Stany Zjednoczone. https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-na-swiecie,ile-testow-na-koronawirusa-wykonuje-sie-w-roznych-krajach-,artykul,20645172.html

W Polsce 59 i dlatego mamy tak wspaniałe statystyki, bo wystarczy stłuc
termometr, żeby nie było gorączki.

Data: 2020-03-30 14:53:47
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:undubr0rc715$.1s03eh02w2id8$.dlg@40tude.net...
[...]

Ale tak prawde mowiac ... to jest przebadane 3.5 osoby na tysiac.
A 997 chodzi nieprzebadane.

Wiec trzeba dobrze tymi testami dysponowac - np testujemy wszystkich przyjezdnych.

2820 - Chiny (Guangdong),

Cale Chiny, czy jedna prowincja ?
Bo jak juz dopuscisz do rozpowszechnienia wirusa, to taka ilosc testow nie pomoze.

826 - Włochy,
401 - Izrael,
350 - Niderlandy,
347 - Wielka Brytania,
66 - Japonia,
5 - Stany Zjednoczone.

To jest ciekawe. W USA maja 103 tys zakazonych na ~400 mln mieszkancow, wiec nam
wychodzi ok 250 zakazonych na milion mieszkancow.
Tego sie nie wykryje 5 testami.

Jakies stare dane i msci sie na nich te 5/mln w poprzednich tygodniach ?
A media twierdza, ze najwiecej chorych to w NY, tam tych testow musialobyc istotnie wiecej.

Data: 2020-03-30 15:00:05
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Mon, 30 Mar 2020 14:53:47 +0200, J.F. napisał(a):

3692 - Korea Południowa,

Ale tak prawde mowiac ... to jest przebadane 3.5 osoby na tysiac.
A 997 chodzi nieprzebadane.

Czyli słuszną linię ma nasza władza, bo rękami i nogami broni się, żeby
tylko suwerena nie testować, chyba że jest z rządu; wtedy robią od ręki,
choć sam dowiodłeś, że to nie ma sensu.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-30 16:17:34
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3dtg2kxaowd3.emv4jvd267c6$.dlg@40tude.net...
[...]

W rzadzie jest sens - trzeba testowac rzad i osoby towarzyszace co tydzien.
Oni sie nie spotykaja z reszta hołoty, to ryzyko zakazenia przez inne osoby spada :-)

J.

Data: 2020-03-29 20:33:48
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-29 o 16:28, Kris pisze:
[...]

Może i u nas znajdą jakieś schowane w krypcie?
https://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/6468184,maseczki-krypta-waszyngton-katedra-koronawirus-covid-19.html

--
animka

Data: 2020-03-29 07:56:02
Autor: gaska.alojzy
prawda was wyzwoli od pracy
użytkownik Kris napisał:
> [...]

Gdzieś tam w innym wątku pisałeś ze respirator kosztuje 25tysi.
Wczoraj czytałem że 70 tysi Ale przyznam że nie weryfikowałem.

Wysoka cena = duża prowizja dla wszystkich, dla urzędników również:)
Ileż to certyfikatów różnistych trza zdobyć, ileż to pozwoleń
w każdym państwie:)

To jest zwykły gówniany zasilacz:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71pJnO5cmPL._SX466_.jpg

Widzisz ile tam różnistych znaczków? To są różne takie ośrodki
w różnych państwach które wydają te certyfikaty:)

Teraz sobie wyobraź ile papierów trza zdobyć aby sprzedać nie jakiś
gówniany zasilacz do laptopa tylko urządzenie medyczne.
Teraz wiesz skąd cena 70 tysi za respirator?

Data: 2020-03-29 16:11:31
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Teraz wiesz skąd cena 70 tysi za respirat

Respirator to tak przy okazji dla Budzika był.

Ja bym sie zdziwił gdyby nie podrozały.
Cena która podałem to była cena na szybko znaleziona w necie, szpitale pewnie i tak kupuja duzo drozsze i bardziej skomplikowane egzemplarze.

Taki priv
Ale maseczka  czy inne rękawiczki?
Przewidział ktoś wzrost popytu?

Kiedy? Bo w styczniu trzeba było przewidziec i kupowac na potege.
Skoro data waznosci długa to nie ma zadnego ryzyka ze sie zmarnuja bo mozna je potem wykorzystac.

Mozna zadawac pytanie - jakie rezerwy powinnismy miec na taka sytuacje kiedy jeszcze nie ma zadnych symptomow...
Ale w styczniu juz były przeciez.
W chinach zaczeło sie przeciez w grudniu dziać...

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2020-03-29 11:19:50
Autor: gaska.alojzy
prawda was wyzwoli od pracy
użytkownik Budzik napisał:

Kiedy? Bo w styczniu trzeba było przewidziec i kupowac na potege.

Inni myśleli podobnie i też chcieli kupować na potęgę? Łot bystrzak!

Data: 2020-03-29 18:59:58
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik  gaska.alojzy@gmail.com ...

Kiedy? Bo w styczniu trzeba było przewidziec i kupowac na potege.

Inni myśleli podobnie i też chcieli kupować na potęgę? Łot bystrzak!

Nie wiem.
Jakie ma to znaczenie?

Mamy mało danych ale wyobrazmy sobie taka sytuacje na podstawie tego co wiemy:
- jestes szefem Agencji Rezerw Materiałowych
- dostajesz informacje ze w chinach w grudniu pojawia sie jakies dziwne nowe zapalenie płuc
- lekarze bardzo szybko zaczynaja porównania do SARS
- sytuacja bardzo szybko sie rozwija, cała prowincja zostaje zamknieta

I teraz co mozesz zrobic siedzac w takiej wydawałoby sie bezpiecznej Polsce jako szef takiej instytucji:
- nic (jakos to bedzie)
- zgromadzic materiałów potrzebnych w normalnej sytuacji na miesiac
- kupic materiałów potrzebnych na rok i jak nic sie nie wydarzy to rotowac nimi tak zeby sie nic nie marnowało. Albo zuzywac przez nastepne 5 lat...

Wytłumaczysz mi dlaczego tonami wegla mozna rotowac a wazacymi gramy maseczkami nie mozna? Nawet jakby ich było potrzebne 500 milionów...
zakładajac ze taka maseczka wazy 10gr to 500 milionów maseczek to jest 5 tysiecy ton? 100 tirów? dobrze licze? Kupowali je wczesniej po 50gr to jest 250milionów złotych. Niewiele...

Widziałem kiedys jak w jednym szpitalu przyjechały słuzby zajmujace sie utylizacja leków i min zostało wyrzucone 2 palety nutridrinków.
Widzac takie marnotrawstwo człowiek zaczyna coraz mniej oczekiwać... :(

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

Data: 2020-04-01 13:26:54
Autor: ąćęłńóśźż
prawda was wyzwoli od pracy
Numer polega na tym, że skośni to ukrywali jak długo się dało.
A gdyby skośni nie ukryli, to reszta świata byłaby na epidemię lepiej przygotowana.

-- -- -
W chinach zaczeło sie przeciez w grudniu dziać.

Data: 2020-04-01 12:59:51
Autor: Budzik
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

W chinach zaczeło sie przeciez w grudniu dziać.

Numer polega na tym, że skośni to ukrywali jak długo się dało.
A gdyby skośni nie ukryli, to reszta świata byłaby na epidemię
lepiej przygotowana.
Mowisz tak bo nie pamietasz chronologii u nas, prawda?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2020-04-01 15:28:48
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Wed, 1 Apr 2020 13:26:54 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

Numer polega na tym, że skośni to ukrywali jak długo się dało.
A gdyby skośni nie ukryli, to reszta świata byłaby na epidemię lepiej przygotowana.

Dlaczego właściwie więcej miału węglowego miałoby pomóc w przygotowaniach?

Data: 2020-03-29 17:15:59
Autor: Kviat
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 29.03.2020 o 16:56, gaska.alojzy@gmail.com pisze:

Teraz sobie wyobraź ile papierów trza zdobyć aby sprzedać nie jakiś
gówniany zasilacz do laptopa tylko urządzenie medyczne.
Teraz wiesz skąd cena 70 tysi za respirator?

Ale co proponujesz w zamian?
Że szpitale powinny móc używać urządzenia medyczne wyprodukowane przez Kazika w garażu?
Chciałbyś leżeć pod takim respiratorem i modlić się żeby cię prąd nie kopnął?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-03-30 09:07:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
prawda was wyzwoli od pracy
użytkownik Kris napisał:
[...]

Cześć ro mogą być certyfikaty, ale większość to deklaracje zgodności. Certyfikat może być ale nie musi, w zależności co to. Certyfikat przy niektórych deklaracjach może być co najwyżej "dupochronem". Same certyfikaty wymagane są w nielicznych przypadkach i znaczek rzadko to oddaje.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2020-03-27 18:12:34
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
[...]

I myślisz, że suweren wykupi służbie zdrowia na aliexpress czy jak?

Zresztą - tłumaczenie jest, że maski szkodzą, w co nawet chyba idiota nie uwierzy.

https://wyborcza.pl/7,75398,25815848,agencja-rezerw-mialowych.html

Nie wiem już czy lepiej jak idioci czy skurwysyny.

Ci akurat łączą dwa w jednym.

To z w sumie dobrze - skuwrwsywin idiota łatwiejszy przeciwnik niż inteligenty skurwysyn.

--
Shrek

Data: 2020-03-26 16:02:32
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-26 o 10:48, Olin pisze:
[...]

A który człowiek chory i na dodatek złośliwy typ założy maseczkę. Taki to ma wszystko w ciężkim poważaniu.

Wczoraj w Warszawie przybyło podobno 15-stu chorych.
Byłam w aptece i Auchanie z niezasłoniętą twarzą, jechałam autobusem w te i we wte. W domu zaczęło mnie telepać zimno, polopiryny nie mam (bo zapomniałam jakiejś kupić). Zażyłam więc paracetamol i jakoś w dniu dzisiejszym chyba normalnie się czuję, bo mnie już zimno nie trzęsie. Nie wiem co będzie jutro, pojutrze, ale nikt chyba nie wie.

--
animka

Data: 2020-03-26 15:46:20
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-26 o 07:58, Shrek pisze:
[...]

Szkoda piekarnika, a ze słoikiem za dużo roboty.
Wolę już uprać.

  Wie ktoś czy ozonator wytłucze, bo
różne opinie słyszałem.

Czytalam niedawno o tym w internecie. Jak ozonujesz np. mieszkanie, to musisz wyjść potem z domu bo to trucizna.
Poszukaj na google. Wpisz: ozon albo ozonator.
Kupiłam kiedyś ozonator na Allegro, ale to było wielkie oszustwo. Podłączany do gniazdka elektrycznego. Jak podłączyłam, to wyleciała z niego jakas trucizna i potem nie robił już nic. Widocznie w środku było już pusto, a miał działać zawsze. Nie wiem czy to już wyrzuciłam, czy gdzies leży, bo szukałam i niw mogę znaleźć.

No i pozostaje najprostsza - wirus "zdycha" po kilku dniach, więc maseczka do kwarantanny;) Problem w tym, że inny bakterii moze się na niej namnożyć (bo wirusy poza organizmem nosiciela się nie mnożą).

Lepiej uprać i mieć na twarzy coś czystego.

Wie ktoś czy ozonowanie działa?

Podobno działa.

--
animka

Data: 2020-03-24 14:20:30
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 24.03.2020 o 11:58, Olin pisze:
[...]

Pis nie potrzebuje podstaw prawnych. Pis jest prawem.

--
Shrek

Data: 2020-03-24 14:27:24
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 24 Mar 2020 14:20:30 +0100, Shrek napisał(a):

Są do tego jakieś podstawy prawne?

Pis nie potrzebuje podstaw prawnych. Pis jest prawem.

No rzeczywiście, to chyba ten:
https://www.malopolska.pl/samorzad/sejmik/radni/marek-wierzba-1

czyli została zwolniona, bo nie kocha Maliniaka i jego tonsurki.

Data: 2020-03-24 14:38:14
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 24.03.2020 o 14:27, Olin pisze:

No rzeczywiście, to chyba ten:
https://www.malopolska.pl/samorzad/sejmik/radni/marek-wierzba-1

Przecież pis całkiem oficjalnie napisał w ustawie, że podstawą kryterium, do przedłużenia stosunku pracy jest staż pracy. Nie należy w żaden sposób domniemywać, że staż pracy jest powiązany z prawomyślnym lub nie okresem zatrudnienia danej osoby. Podobnie jak będą kwalifikować do respiratora - nie na podstawie wieku a peselu:P

--
Shrek

Data: 2020-03-24 15:19:03
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 24 Mar 2020 14:38:14 +0100, Shrek napisał(a):

 Podobnie jak będą kwalifikować do respiratora - nie na podstawie wieku a peselu:P

Niezawodnie w szczycie epidemii poseł PiS będzie miał do respiratora
pierwszeństwo przed działaczem powiatowym, a ten z kolei przed gminnym.
Nie zdziwię się, jeśli gorszy sort będzie musiał dokonać konwersji poglądów
politycznych, żeby móc skorzystać z tych urządzeń, jeśli w ogóle zostanie
wpuszczony do szpitala. --

Data: 2020-03-24 15:36:20
Autor: J.F.
prawda was wyzwoli od pracy
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p4i6finda2jw$.11f8agd410cpe.dlg@40tude.net...
[...]

Posel, to chyba ma prawo do szpitala MSWiA.

Ale ... tam moze byc niezbyt duzo respiratorow ...

Nie zdziwię się, jeśli gorszy sort będzie musiał dokonać konwersji poglądów
politycznych, żeby móc skorzystać z tych urządzeń, jeśli w ogóle zostanie
wpuszczony do szpitala.

Nie zostanie.
Dawniej, to by im moze zmarl w kolejce na SOR, ale teraz na SOR przeciez nie wpuszcza :-)

J.

Data: 2020-03-24 15:43:22
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Tue, 24 Mar 2020 15:36:20 +0100, J.F. napisał(a):

Dawniej, to by im moze zmarl w kolejce na SOR, ale teraz na SOR przeciez nie wpuszcza :-)

No tak. Jako przyczyna zgonu wpisze się "wychłodzenie organizmu", co nie
popsuje statystyk związanych z Covid-19.

Data: 2020-03-24 16:48:00
Autor: Shrek
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 24.03.2020 o 15:36, J.F. pisze:

Nie zostanie.
Dawniej, to by im moze zmarl w kolejce na SOR, ale teraz na SOR przeciez nie wpuszcza :-)

Przecież minister stale powtarza, żeby zostać w domu i nie chodzić do szpitali, bo jak przyjdą pacjenty, to się służba zdrowia załamie.

--
Shrek

Data: 2020-03-24 22:55:28
Autor: Animka
prawda was wyzwoli od pracy
W dniu 2020-03-24 o 15:36, J.F. pisze:
[...]

Ciekawostka:
Jakis Abdul co ma swoją knajpkę naprodukował żarcia dla lekarzy przy ul. Szaserów. W dowód wdzięczności.
Sztur pisał jakie oni jedzenie chorym dają.
Mnie ten katering stawiał przy łóżku żarcie takie którego ktos nie dojadł. Naruszone. A herbata to zlewki po paru pacjentach. Słodka jak ulepek. Cukru tam nie ma. Widocznie bacjenci sami sobie słodzili i niedopijali. Stąd te zlewki dla mnie bo ja nie daję łapówek.
Nic prawie nie jadłam. Te obiady z poprzedniego dnia po kimś od razu kazałam im zabierać. Przez 10 dni schudłam 10 kilo. Jak na siebe spojrzałam w lustrze w domu to dostałam szoku! Skóra brzucha wisiała mi z pół metra.Widziałam takie coś pierwszy raz na oczy. Po trochu w domu zaczęłam dochodzić do siebie, chociaż zawsze byłam osobą raczej drobnej postury.
Czajnika, żeby sobie zrobić tam herbaty nie było. Nie było nawet tego potrzebnego pomieszczenia gdzie powinna być jakas herbata czy nawet kompot i żeby ludzie sobie nalewali do swoich kubeczków. Dziadostwo nad dziadostwem. Jak salowa przyszła wymienić pościel to tylko poprzewracała wszystko na lewą stronę. Poduszki to jakieś szmaty. Jak wychodziłam ze szpitala to akurat jacyś wieżli ładne, nowe puchowe poduszki dla Vipów. Na takiej pewnie spał Wałęsa czy Kaczyński.

--
animka

Data: 2020-03-26 15:49:12
Autor: Zbynek Ltd.
prawda was wyzwoli od pracy
Olin napisał(a) :
[...]

Lekarze są masowo szantażowani przez dyrekcje szpitali:
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/sygnalisci-szantazowani/ar-BB11IPQK?li=BBr5KbO
Grożą im dyscyplinarkami, jeśli nie zaprzestaną mówić o nieprawidłowościach i o brakach.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-03-29 07:48:34
Autor: gaska.alojzy
prawda was wyzwoli od pracy
użytkownik Olin napisał:
prawda was wyzwoli od pracy

Widzę p.Olin aktywny od połowy 2016r. Czemu nie miałeś żadnych "ale"
np. w 2015r? Dobrze się żyło? Patrzę i Pan jaki fizyk jądrowy.

Instytut w którym pracujesz miał coś wspólnego z budową PL elektrowni?
https://twitter.com/pikus_pol/status/1238367043172347905

Żeby nie było żem pisoski troll, zobaczymy ile tych samochodów
elektrycznych pisy zbudują. Jak nie patrzeć leci już druga kadencja.

Data: 2020-03-30 14:26:36
Autor: Olin
prawda was wyzwoli od pracy
Dnia Sun, 29 Mar 2020 07:48:34 -0700 (PDT), gaska.alojzy@gmail.com
napisał(a):

Czemu nie miałeś żadnych "ale"
np. w 2015r?

Zajadałem się ośmiorniczkami, oczywiście w przerwach w doprowadzaniu kraju
do ruiny, to co miałem narzekać.

Instytut w którym pracujesz miał coś wspólnego z budową PL elektrowni?
https://twitter.com/pikus_pol/status/1238367043172347905

No właśnie nie i dlatego skończyła mi się kasa na te ośmiorniczki, ale za
wyrosła jedna wielka ośmiornicę, tylko niejadalna.