prawdziwie mocny klej

Data: 2010-10-08 21:14:00
Autor: Jakub Tarczewski
prawdziwie mocny klej

Do sklejenia mam zawias w laptopie (nie do kupienia).
Próbowałem poxipolu ale po 10h od sklejenia i przy pierwszej próbie
wytrzymalościowej po prostu odłamał sie przy leciutkim nacisnieciu
palcem - jednym słowem badziewie mocne tylko w reklamie. Ktoś zna
jakis dobry klej. Tworzywo to chyba aluminium lub podobny stop. Dość
spora powierzchnia połączenia, czysta i nawet zazębiająca sie wiec
dobry klej powinien sobie poradzić. Jest to cześć zawiasu nie narazona
na największe naprężenia i dlatego licze że ma szanse to zrobić klejem.

cóż, jedyny klej jaki może pomóc to 'jakiś' epoksydowy (poxipol też jest epoksydowy, ale akurat w takich zastosowaniach się słabo sprawdza, ze względu na rodzaj i ilość wypełniaczy). Kluczowe jest dobre przygotowanie powierzchni -staranne odtłuszczenie (czystym acetonem albo amoniakiem), zmatowienie tuż przed klejeniem i solidne ściśnięcie (być może mały, modelarski ścisk) w trakcie utwardzania. Z krajowych miałem dobre doświadczenia z klejem epoxy "dragon", z zagranicznych z 'aralditem' tzw. półelastycznym, ale możliwości jest mnóstwo.
Tym niemniej bez dodatkowego wzmocnienia (np. malutką śrubką albo -jeśli się da- przez owinięcie włóknem szklanym czy węglowym) połączenie długo nie wytrzyma. Nawet najlepszy klej dobrze przenosi wyłącznie siły ścinające, a zawias podlega powtarzalnym naprężeniom wielokierunkowym, i to czasem dynamicznym. Spróbuj zastanowić się nad wzmocnieniem złącza.

Data: 2010-10-08 21:25:47
Autor: Panslavista
prawdziwie mocny klej

Nie lepiej poszukaæ w serwisie firmowym kompa z ca³± obudow± - s± przecie¿ np. zjarane?

Data: 2010-10-08 23:42:48
Autor: Panslavista
prawdziwie mocny klej

"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4caf704d$0$21010$65785112news.neostrada.pl...