Data: 2011-10-19 23:24:11 | |
Autor: Mateusz | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Cześć Wam,
Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę na resztę życia. pozdrawiam, Mateusz |
|
Data: 2011-10-20 11:16:43 | |
Autor: J.F | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Pewnie sie mylisz. Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie. To chyba predzej w C moze sie ktos pytac, jesli nie chce zebys mu cenny towar zniszczyl, droga ciezarowke czy kary z ITD sciagnal. Ale zawsze trzeba bedzie wozic piasek na budowe czy wegiel. Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-) Poza tym D i C to chyba sobie nie przeszkadzaja. J. |
|
Data: 2011-10-20 14:05:18 | |
Autor: Mateusz | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze:
Pewnie sie mylisz. Coś w tym jest. Jak zacząłem jeździć w upsie (zatrudniają, bo zbliża się szczyt paczkowy) to nawet mnie o doświadczenie nie pytali a teraz odbieram towar z gliwickiej strefy ekonomicznej za dosyć ciężkie pieniądze. Do tego, poszli mi na rękę, bo nawet własnej działalności i auta nie muszę mieć. Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-) Wręcz bezcenny ;-) Czyli w sumie to wychodzi na to, że to loteria... jeszcze trochę pojeżdżę i pewnie zdobędę jakieś kontakty i już będzie lepiej. Dzięki za odpowiedź. |
|
Data: 2011-10-20 14:17:26 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-20 14:05, Mateusz pisze:
W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze: A jakie do¶wiadczenie masz mieæ rozwo¿±c paczki?? Masz prawko, nie jeste¶ karany, jako¶ je¼dzisz to nic wiêcej nie potrzeba. No mo¿e przydaje siê troszkê si³y. Sam kiedy¶ je¼dzi³em przez 8 miesiêcy w DPD. Terenu swojego nauczy³em siê w tydzieñ (w sensie, ¿e po tygodniu wiedzia³em mniej wiêcej o której godzinie bêdê w jakim¶ tam miejscu). Towaru mia³o siê czasem na pace za parêdziesi±t tysiêcy albo i wiêcej. Wozi³em telefony, telewizory czy inny sprzêt AGD/RTV, opony, papiery z banków itp. Wa¿ne by³o dla DPD aby nie byæ karanym i podpisaæ weksel. Kasy przy sobie te¿ mia³o siê sporo, jak dostarcza³o siê paczki za pobraniem. |
|
Data: 2011-10-20 14:35:56 | |
Autor: Mateusz | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-20 14:17, Kamil 'Model' pisze:
A jakie do¶wiadczenie masz mieæ rozwo¿±c paczki?? Masz prawko, nie Sk±d ja to znam... weksla nie podpisywa³em, z pobraniami trochê strachu by³o, bo je¼dzi³em w zastêpstwie po wiochach przy Gliwicach i na tych wsiach ró¿nie bywa... plusem s± napiwki ;-) a od stopu do stopu masz 20km i czasami trzeba niemi³osiernie zapieprzaæ. Teraz na jednym stopie mam ok 20 paczek i jest o niebo lepiej. Uda³o mi siê od³o¿yæ trochê kasy i mo¿e mi starczy na kat D i kwalifikacjê. |
|
Data: 2011-10-20 14:49:33 | |
Autor: J.F | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
U¿ytkownik "Mateusz" napisa³ w wiadomo¶ci
Uda³o mi siê od³o¿yæ trochê kasy i mo¿e mi starczy na kat D i kwalifikacjê. Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w ramach aktywizacji, to moze dla mlodych firm :-) J. |
|
Data: 2011-10-20 15:09:44 | |
Autor: Mateusz | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-20 14:49, J.F pisze:
Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i ca³e szczê¶cie, bo to naprawdê ciê¿kie pieni±dze. |
|
Data: 2011-10-20 22:21:19 | |
Autor: namikk | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Mateusz wrote:
wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to możliwe i do których drzwi pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w całym kraju budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostają tylko "znajomi królika".Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź? Pozdrawiam |
|
Data: 2011-10-21 11:19:58 | |
Autor: Mateusz | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-20 22:21, namikk@poczta.onet.pl pisze:
Mateusz wrote:Sam też nie jestem dobry w te klocki, ale miałem na myśli dofinansowanie z europejskiego funduszu społecznego. Wszystko zależy od tego jaki peogram w danym roku jest realizowany. Myślę, że powinieneś zadzwonić do PUP i napewno udzielą Ci wyczerpujących informacji. |
|
Data: 2011-10-21 12:09:58 | |
Autor: Mateusz | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
trafiłem na stronę Wojewódzkiego Urzędu Pracy - oni pełnią funkcję informacyjną, jeżeli chodzi o wszelkie formy dofinansowania kursów (nie tylko na PR).
może to komuś pomoże: http://efs.wup-katowice.pl/__data/assets/pdf_file/0003/14628/Opisy_Projektow_1_6_1_1_WUP_2010_v_7.pdf W sprawie kursów należy się kontaktować z beneficjentem (nie z urzędem) |
|
Data: 2011-10-21 22:59:02 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-20 22:21, namikk@poczta.onet.pl pisze:
Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdrad¼ mo¶ci panie je¶li ³aska jak to jak jestes z dolnego slaska to tu: http://www.ue.kwalifikacjewstepne.pl/ http://www.prawojazdy.wroc.pl/ jak nie jestes, to sie przemelduj ;) |
|
Data: 2011-10-23 19:05:47 | |
Autor: gadacz | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-20 22:21, namikk@poczta.onet.pl pisze:
Mateusz wrote: większość PUPów ma obcięty budżet, a raczej chyba wszystkie. Aby startować po kasę, to najlepiej na początku roku uderzyć, wtedy jeszcze jest co brać, później to kicha. A ogólnie z tymi dofinansowaniami to nie jest tak wesoło bo i tak kasę trzeba mieć. Mam tutaj na myśli poręczycieli. pozdrawiam gadacz |
|
Data: 2011-10-20 14:39:05 | |
Autor: J.F | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup
W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze: Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-)Wręcz bezcenny ;-) Zalezy, w takim MPK to sie pewnie nie przejmuja, jakies biuro podrozy moze miec wieksze straty. Czyli w sumie to wychodzi na to, że to loteria... jeszcze trochę pojeżdżę i pewnie zdobędę jakieś kontakty i już będzie lepiej. Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic. Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice. No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze w wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A on ... sie boi :-) J. |
|
Data: 2011-10-20 15:05:01 | |
Autor: Mateusz | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:
Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic. Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że nic mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie mam kategorię D+E? chyba tak nie ? coś czuję ze na samym D bym nie skończył, bo coraz więcej przewoźników wymaga takiej kategorii. No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze wWeź mi nawet o woju nie mów... jakbym miał B jak poszedłem, to C bym zrobił bezpłatnie zapewne... ale trudno. Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z yarisa do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;) Pozdrawiam, Mateusz |
|
Data: 2011-10-20 18:33:39 | |
Autor: J.F | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości
W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze: Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że nic mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie mam kategorię D+E? chyba tak nie ? coś czuję ze na samym D bym nie skończył, bo coraz więcej przewoźników wymaga takiej kategorii. No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze wWeź mi nawet o woju nie mów... jakbym miał B jak poszedłem, to C bym zrobił bezpłatnie zapewne... ale trudno. Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z yarisa do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;) Pozdrawiam, Mateusz |
|
Data: 2011-10-20 18:41:30 | |
Autor: J.F | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Użytkownik "Mateusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ea01c7d$0$8453$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze: Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic. Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że nic mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie mam kategorię D+E? chyba tak nie ? Tak, tzn "kategorii C+E i D – uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii D+E" Odwrotnie nie ! coś czuję ze na samym D bym nie skończył, bo coraz więcej przewoźników wymaga takiej kategorii. Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa, ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z przyczepka bagazowa. No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze w Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z yarisa do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;) Pan prawdziwej ciezarowki nie prowadzil od 40 lat, a i wtedy to byl jakis niewielki Star, a tu mu pracodawca mowi ze zatrudniony jako kierowca, kwalifikacje ma, to niech wsiada do zestawu i jezdi 8h dziennie :-) J. |
|
Data: 2011-10-21 07:33:53 | |
Autor: WOJO | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Tak, tzn Pozwolisz, że skoryguję. Posiadając kat C+E uzyskujesz automatycznie uprawnienia B+E i D+E. Podobnie posiadając D+E (tylko niektóre OSK w Polsce robią taki kurs) uzyskujesz automatycznie uprawnienia na C+E i B+E. Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa, ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z przyczepka bagazowa. I ponownie wymagana korekta. Na autobus przegubowy wystarczy kat D. D+E może się przydać przy ciągnięciu przyczepy autobusem. Pozdrawiam ! WOJO |
|
Data: 2011-10-21 10:00:02 | |
Autor: J.F | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j7r085$ma7$1@news.lublin.pl...
Tak, tzn Pozwolisz, że skoryguję. Powyzszy zapis pochodzi z ustawy, wersja z 2009r wiec moze nieaktualna. Zapisu w przeciwna strone nie widze ... co nie znaczy ze nie ma. Ale jesli nie ma, to daje do myslenia :-) Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa, ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z przyczepka bagazowa.I ponownie wymagana korekta. Tylko jak pisze - strasznie dawno nie widzialem autobusu z przyczepa. Takiego prawdziwego, bo niewykluczone ze jezdza takie 19-osobowe z laweta :-) Albo np brygada na budowe z agretatem. J. |
|
Data: 2011-10-20 12:09:30 | |
Autor: WOJO | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezieniaRób C potem D, potem E :) I na dokładkę KW. Pozdrawiam ! WOJO |
|
Data: 2011-10-20 14:16:49 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-19, Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote:
Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę na resztę życia. Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem. Na samo C nie znajdziesz raczej nic ciekawego za ciekawe pieniądze. Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie. Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępną (kilka tys. PLN) -- WildS |
|
Data: 2011-10-20 14:48:06 | |
Autor: Mateusz | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-20 14:16, WildS pisze:
Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem. Fakt - na C rzadko się trafiają jakieś sensowne oferty. Wszystko ma jakieś plusy i minusy, ale myślę, że bus będzie lepszym wyborem. Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępną wiem o tym... bez tego to mogę sobie prywatnie jeździć... Cholernie żałuję, że prawko tak późno zrobiłem, bo jakbym miał już D przed 2008r to nie musiałbym dokładać tej kasy. W sumie tez mogło być gorzej, bo mam 26 lat więc mogę mieć kwalifikację przyspieszoną (to zaledwie 140 godzin zamiast 280). Jak coś palnąłem albo coś się zmieniło to korekta byłaby wskazana :) Pozdrawiam, Mateusz |
|
Data: 2011-10-20 21:50:34 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-20, Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote:
No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie maZalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem.Fakt - na C rzadko się trafiają jakieś sensowne oferty. Wszystko ma jakieś plusy i minusy, ale myślę, że bus będzie lepszym wyborem. co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy "tirem". No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo mając C kurs na D jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60) Jak juz zrobisz wybrane kategorie i znajdziesz stałą pracę to stwierdzisz byc moze, ze niepotrzebnie robiles nieuzywane kategorie ;) Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępnąwiem o tym... bez tego to mogę sobie prywatnie jeździć... zgadza sie. Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i cisnął ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji. Jesli idziesz w kierunku C+E to zainteresuj się też podstawowym kursem ADR, wieksze firmy czesto tego wymagają bo wożą wszystko co sie trafi. -- WildS |
|
Data: 2011-10-21 07:21:11 | |
Autor: WOJO | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie maI tu się nie zgodzę. Egzamin teoretyczny będzie trudniej zdać... No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo mając C kurs na D jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60)40 zamiast 60 zgadza sie. Taaak. Musisz być bezrobotnym lub mieć co najwyżej średnie wykształcenie lub mieć powyżej 50 lat. Chciałem robić KW i nie spełniam warunków, więc czekam cierpliwie. Kiedyś to się musi zmienić, bo kierowców wciąż ubywa... :) WOJO |
|
Data: 2011-10-20 23:17:54 | |
Autor: Excite | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-20 14:16, WildS pisze:
Ciekawe oferty zaczynaj± siê od C+E. Bez do¶wiadczenia te¿ da siê Te ciekawe pieni±dze przestaj± byæ ciekawe jak siê przeliczy zarobki "tirowca" na godzinê pracy. |
|
Data: 2011-10-20 23:44:17 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-20, Excite <niema@nie.bedzie.pl> wrote:
Ciekawe oferty zaczynaj± siê od C+E. Bez do¶wiadczenia te¿ da siê Po porównaniu do ¶redniej krajowej z powrotem zaczynaj± byæ ciekawe. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-10-21 23:08:15 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-19 23:24, Mateusz pisze:
Maj±c prawko na kat. B i bior±c pod uwagê perspektywy znalezienia ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza. |
|
Data: 2011-10-22 15:35:38 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-21, mister <bez@emaila.com> wrote:
ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza. No ja nie jestem przekonany. Może i zakwaterowanie lesze ale i napracujesz się więcej za kółkiem niz na tirze. Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców (sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie). Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łącznie z następnym. (na tirze max po 6). Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz na tirach bo w pokoju hotelowym. Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba odespać, np. w dzień. W komunikacji miejskiej to chyba z rok by trzeba robić, zeby koszty zrobienia uprawnień się zwróciły. Tak czy tak, uważam, że CE i D to dośc rozłączne scieżki rozwoju zawodowego. -- WildS |
|
Data: 2011-10-22 16:55:48 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-22 15:35, WildS pisze:
Na takich miêdzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus .... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance. Do tego dla autobusów o ile pamiêtam mozna jeden tygodniowy odpoczynek bzdura. Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami byæ mo¿e lepszymi niz nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj) facetem. Przerabia³em przez krótki okres podwójn± obsadê na tirze i wolê do tego dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/ |
|
Data: 2011-10-22 20:44:37 | |
Autor: jack | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Kolego jak nie wiesz to nie pisz g³upot.:
"to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia " Jad±c w podwójnej obsadzie doba pracy ma 30h.: 4,5h jazda 1 kierowca,4,5jazda drugi,4,5 jazda 1,4,5 jazda drugi=18h w szoferce do tego 2 razy w tyg.jazda 20h[czyli po 10kazdy] Do tego min.9h odpoczynku czyli ³ózko. Jad±c w pojedynczej po 4,5h musze mieæ przerwe min.45min dopiero jazda 4,5h max. 2 razy w tyg.mogê jechaæ 10h w cyklu: 4,5h jazda 45min.pauza 4,5h jazda 45min.pauza 1h jazda. Problem jest jazda w uni,do tego na tachografie cyfrowym gdzie masz zapisane wszystkie "grzeszki":przekroczenie predko¶ci,czasu pracy,czasu jazdy itp. Wyobraz sobie ze przekraczasz np.predko¶æ w Polsce,¶³owacji,czy Rumuni,jedziesz np.do Niemiec i masz kontrol BAG . Kontroluj± 28 dni do ty³u,w Polsce dostajesz 500z³ a w Niemczech za to samo 500e. To boli i niemca nie interesuje ze to by³o w Polsce. I po³owa wyp³aty posz³a. pozdro.jack ps.dziwie sie dupk± co jezdza za 3,5tys.po europie. Ja ola³em prace za 5,5tys. w tym tydz,wolnego. Szwab nie wejdzie do auta za 2000e,bed±c co dzieñ w domu. Na dalekie trasy od.3000e. Szanujmy sie. -- |
|
Data: 2011-10-22 20:58:33 | |
Autor: jack | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Plujs.Mateusz jeste¶ m³ody rób wszystko co sie da.Wydane pieni±dze szybko odrobisz.
Ja zrobi³em C+E w wieku 45lat,praca sama mnie znalaz³a.Na kursie E mia³em 1h jazdy po miescie[reszta plac].Pierwsza jazda samodzielna to by³a ci±g³a modlitwa[tez sie ba³em]. Pierwszy tygodniowy kurs :Rumunia,wegry,s³owaqcja ,czechy- doswiadczenie 100razy wieksze jak po kursie. Wrazenia nie zapomniane:poniedzia³ek -zwiedzasz Budapeszt[h],wtorek-Cuj Napoke[Ru],Sroda-Hajduszoboszlo[h],Czwartek-Pisek[cz.] W uni jeszcze lepiej. Jak sta³em w styczniu w Kudowie 3dni z powodu zamieci zwiedzi³em ca³± Kudowe i okolicê. Zarobki powoli id± w góre jak znasz jezyki jeste¶ go¶æ,przebierasz w ofertach z europy. powodzenia. pozdro.jack -- |
|
Data: 2011-10-23 21:41:03 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-22 20:44, jack pisze:
Kolego jak nie wiesz to nie pisz g³upot.: gdzie wedlug ciebie napisalem glupoty? mowa byla o podwojnej obsadzie, 4,5h, 4,5h odpoczynku. czytaj ze zrozumieniem. |
|
Data: 2011-10-22 22:29:52 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, mister <bez@emaila.com> wrote:
Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowcówjezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance. Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie tak łatwo wylornetkować. Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie śpią wszyscy na raz. Kierowcy zmieniają się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub siedzisz na fotelu pasazera do 18h. Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niznie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj) facetem. Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej Czyli jadąc z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np. Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w jedynce ale nie koniecznie ;) Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tegodokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/ Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to żyć nie umierać -- WildS |
|
Data: 2011-10-22 22:41:16 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:
Juz ci tu ponizej ktos napisa³, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie Optymista... Przyk³ad, który widzia³em na w³asne oczy: Kierowcy startowali z Sulejówka, dojazd do Wawy na dziewi±t± rano. Z Wawy uda³o siê wyjechaæ jako¶ ko³o jedenastej, potem parê nie planownanych postojów po drodze. Przed granic±: tarczki do ¶mieci i jedziemy dalej do Splitu. W sumie kierowcy wyszli z domu ko³o szóstej rano, do hotelu trafili ko³o szesnastej nastêpnego dnia... Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-10-22 22:54:58 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzieOptymista... Przykład, który widziałem na własne oczy: Kierowcy ja przedstawiłem sytuacje "po legalu". Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minus autobusów dla mnie. Bo przecież nie powiesz 40 ludziom, że teraz idziesz zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i opisujesz albo tarczki za okno i jazda. Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie są same cyfrowe i tacho to świętość. -- WildS |
|
Data: 2011-10-22 23:49:12 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:
ja przedstawi³em sytuacje "po legalu". Wiem. Ja doda³em kwiatka z rzeczywisto¶ci :) Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy siê mog± dziaæ. Kolejny minus W tym przypadku to bym trzydzie¶ci parê osób wywali³ na kopach z autokaru... Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na uniê do firmy co ma Jakby cyfrowych siê nie dawa³ oszukaæ to ¶wiat by³by piêkny... Skoro je¼dzicie zgodnie z przepisami to fajnie, ¿e wytrzymujecie konkurencjê z innymi firmami. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-10-23 00:15:50 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
No taka jazda to juz spore przegiecie.Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minusW tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach z Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co maJakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... Skoro W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak podepniesz magnes. Na szczęście cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy mają wejść i nowa generacja cyfrowych tachografów. Skrótowo: Tacha mają rejestrować przeważającą w danej minucie czynność. Czyli np. 29 sekund jazdy i 31 sekund pracy zapisywać jako pracę (obecnie w korkach minuty przeciekają przez palce). Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na magnesiarzy, którzy psują robotę niewiele mniej niż ci co wyrzucaja tarczki za okno. -- WildS |
|
Data: 2011-10-23 00:25:26 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:
W tym przypadku to bym trzydzie¶ci parê osób wywali³ na kopach zNo taka jazda to juz spore przegiecie. Spora czê¶æ opó¼nienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunków drogowych. Te imbecyle z którymi jecha³em potrzebowali godziny(!) z hakiem na postój pt. wc i jedziemy dalej. Jakby cyfrowych siê nie dawa³ oszukaæ to ¶wiat by³by piêkny... Skoro [ciach] Firma w której pracujê ¿yje miêdzy innymi z nadzorowania flot. Czego to ludzie nie wymy¶l±, ¿eby ukra¶æ parê litrów paliwa czy pojechaæ trochê d³u¿ej ni¿ mo¿na... Pzdr, Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-10-23 00:38:49 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
Tu jest duża przewaga jazdy tirem. Jak przegniesz dużo w autobusie toSpora część opóźnienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunkówW tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach zNo taka jazda to juz spore przegiecie. co? szukać noclegu w motelu dla 30-40 osób? Koszty, ich stracony czas itd. A towar. Najczęściej nic się kompletnie nie stanie jak zamiast dojechać po poludniu dojedzie nastepnego dnia z samego rana (no chyba, ze awizacje, kurierka albo podobne). No i towar śpi razem z tobą, nie trzeba dodatkowo płacić za jego zakwaterowanie ;) Firma w której pracuję żyje między innymi z nadzorowania flot. Czego toJakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... SkoroW cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak Wiadomo. Tez w trasie widzę na własne oczy i słyszę różne rzeczy. Grunt, że ktoś jednak nad tym pracuje i powoli zmiany idą w dobrym kierunku. Jak dla mnie to przede wszystkim powinno się rozszerzyć funkcjonalność prawa jazdy. Wsadzić mu czipa tak, żeby spełniało funkcję również karty kierowcy. Przestaliby jezdzic niektórzy na nie swoich kartach. No ale do tego pewnie akurat jeszcze daleko. -- WildS |
|
Data: 2011-10-23 17:42:36 | |
Autor: WOJO | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w
każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na magnesiarzy, którzy psują robotę niewiele mniej niż ci co wyrzucaja tarczki za okno. Zaraz, jestem młody i naiwny, ale w przypadku kontroli ITD masz pokazać tarczki... Rysujesz sobie nowy komplet kredką ?:) Pozdrawiam ! WOJO |
|
Data: 2011-10-24 03:17:43 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, WOJO <sorry@address.unknown.hehe> wrote:
Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w bierzesz urlopowke od szefa np. Albo wypisujesz tarczke najpierw na kogos innego z firmy a potem na siebie kolejna już. Mnóstwo sposobów na oszustwo bo tachograf analogowy nie ma mozliwosci weryfikacji ani zapisu do pozniejszej kontroli, czyja tarczka jest w środku a cyfrowy i owszem. BTW: W przypadku niespodziewanej kontroli kara za brak tarczki moze byc nizsza za zarejestrowane wykroczenia ;) Stad jedzenie albo wyrzucanie ;) -- WildS |
|
Data: 2011-10-23 11:07:40 | |
Autor: J.F. | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Dnia Sat, 22 Oct 2011 22:54:58 +0200 (CEST), WildS napisa³(a):
Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na uniê do firmy co ma No ale wiesz - kazdy kij ma dwa konce. Gdyby tak kazdy chcial pracowac w firmie co ma tacho cyfrowe, to pewnie by tam nie bylo wolnych miejsc, albo by mniej placili :-) J. |
|
Data: 2011-10-23 11:20:15 | |
Autor: J.F. | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Dnia Sat, 22 Oct 2011 22:29:52 +0200 (CEST), WildS napisa³(a):
jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance. Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km .. Spania po drodze nie ma, bo to za drogo. dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/ Jakos watpie zeby firma za to placila. Raczej w miedzyczasie kaze nastepna grupe przewiezc :-) To juz chyba lepiej jakies pielgrzymki wozic, ktore autokaru potrzebuja na codzien. J. |
|
Data: 2011-10-23 12:09:43 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/ Ciê¿ko, wyjazdy typu ¶roda->¶roda chyba nie ciesz± siê zbyt du¿± popularno¶ci±, pojechaæ i wróciæ bez odpoczynku siê nie da, paliwo na pusty przelot kosztuje wiêcej ni¿ kilka dni hotelu dla dwóch kierowców. Krzysiek Kie³czewski |
|
Data: 2011-10-23 12:27:40 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpaniijezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance.Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie To że się da to nie znaczy, ze się da legalnie. Czasem jeżdżą tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona jedna, drugi udaje pasażera i "kręci pauzę", spi się po pare godzin na fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasnąć, kilometry lecą, auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu. Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jadą a potem jedzie gdy oni kręcą pauzę. Z własnego doświadczenia. Spanie w aucie nawet na leżance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL to lepiej sie chyba pasem przypiąć jak do jakiejs podróży kosmicznej. Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mogą jechać 18 (2x w tyg 20). Tak, że trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_ taką załogę nadal obowiązuje czas pracy załogi 2 osobowej. -- WildS |
|
Data: 2011-10-23 21:41:59 | |
Autor: jack | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: >>> jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus >>> ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia >>> w lezance. >> Tu siê mylisz. Spaæ w trakcie jazdy na le¿ance nie mo¿na. Mo¿esz sobie >> próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie >> tak ³atwo wylornetkowaæ. > Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii > autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km .. > Spania po drodze nie ma, bo to za drogo. To ¿e siê da to nie znaczy, ze siê da legalnie. Czasem je¿d¿± tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona jedna, drugi udaje pasa¿era i "krêci pauzê", spi siê po pare godzin na fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasn±æ, kilometry lec±, auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu. Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'krêci pauzê' gdy dwaj pierwsi jad± a potem jedzie gdy oni krêc± pauzê. Z w³asnego do¶wiadczenia. Spanie w aucie nawet na le¿ance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL to lepiej sie chyba pasem przypi±æ jak do jakiejs podró¿y kosmicznej. Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy za³ogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mog± jechaæ 18 (2x w tyg 20). Tak, ¿e trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_ tak± za³ogê nadal obowi±zuje czas pracy za³ogi 2 osobowej. -- WildS Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej co¶ ko³o 40km/h pojedziesz. Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montuj± tachografy montuj± równie¿ "spiocha" a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w tej firmie].Rok temu kosztowa³o to co¶ 3,5tys. No i najprymitywniejszy i na³atwiej wykrywalny magnes[BAG rozsypuje na impulsator opi³ki które ³adnie wskazuj± miejsce przy³ozenia i mozesz sobie t³umaczyæ ze nie wiesz co i kto. Narzekaj± tylko ci który poka¿± w³ascicielowi ze mo¿na a w razie wypadku p³acz±. Nie warto ryzykowaæ nie tylko na duze kary[do 35000z³]ale wrazie wypadku masz wikt i opierunek na dobre kilka lat a do tego stargane sumienie. Ty zyskasz te 100-200z³ ryzykuj±c ¿yciem swoim i innych by szef zyska³ wielokrotnie wiecej nic nie ryzykuj±æ. Ale có¿ g³upota towarzyszy cz³owiekowi od urodzenia. Dlatego nie wsi±de za kierownice 45tonówki za mniej niz 10000z³.[trochê mniej od darmozjadów z rzadu] pozdro.jack -- |
|
Data: 2011-10-24 03:29:14 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, jack <jackglajt@vp.pl> wrote:
Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej coś koło 40km/h pojedziesz. bylem pasazerem w actrosie full automat na magnesie. Szedl normalnie 90 i nawet bledow na komputerze nie wywalal. Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montują tachografy montują również "spiocha" a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w tej firmie].Rok temu kosztowało to coś 3,5tys. 40/44 tonowki ;) w Polsce za takie pieniadze trudno bedzie cos znalezc, chyba, ze moze na jakichs wypasionych gabarytach jesli tam jeszcze jest dobra kasa. Ja tam jezdze po legalu. Rozpieprzenie skrzyni biegow kosztuje cos ze 30 kPLN w moim aucie a kara za magnes na zachodzie do 15k€. Co do opiłkow to slyszalem sprzeczne opinie. W koncu impulsator sam tez jakies pole magnetyczne generuje. -- WildS |
|
Data: 2011-10-23 21:46:26 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-22 22:29, WildS pisze:
Tu siê mylisz. Spaæ w trakcie jazdy na le¿ance nie mo¿na. Mo¿esz sobie prosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli nie masz pojecia o tym co piszesz. Juz ci tu ponizej ktos napisa³, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie nikt mi nie musi nic pisac, ja doskonale o tym wiem, ale do czego to odnosisz? Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla czlowieku, czy ja pisze o przewozach regularnych czy o turystyce? widziales kiedys wycieczke ktora pojechala autobusem do UK po to, aby od razu z niej wrocic? Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki p³aci to nie spotkalem sie z innym, niz dniowka, sposobem rozliczania pracy kierowcy w turstyce |
|
Data: 2011-10-24 03:54:12 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, mister <bez@emaila.com> wrote:
Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobieprosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli nie masz pojecia o tym co piszesz. hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk Pord z p.m.s. W rozporządzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi prowadzi. Rozp 561/2006 RII,Art8,p8. "Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju." -- WildS |
|
Data: 2011-10-24 21:01:29 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-24 03:54, WildS pisze:
hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory przestan sie blaznic. W rozporz±dzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, ¿e aby jestes idiota, nie znasz przepisow, nie rozrozniasz odpoczynku dziennego od przerwy i jeszcze masz czelnosc dyskutowac. |
|
Data: 2011-10-24 22:15:38 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-24, mister <bez@emaila.com> wrote:
W dniu 2011-10-24 03:54, WildS pisze: No jasne, no ale w koncu jestem tylko tirowcem, jak mozna ode mnie czegos wymagac, np. dobrego wychowania, nie to co bywalcy niusów tacy jak ty. Pewnie nawet nie przeczytales ani kawalka z przepisów, które przytoczyłem a pozujesz na teoretyka przepisów. Wytknalbym ci dalej gdzie sie myliles ale nie bede z chamem dyskutował. Mozemy wrócic do dyskusji jak sie nauczysz lepszych manier. Tak, zeby tirowca nie odrzucalo na mysl o wymianie zdan z toba. to nara. -- WildS |
|