prawko - jaka kategoria najpierw ?

Data: 2011-10-19 23:24:11
Autor: Mateusz
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Cześć Wam,

Mając prawko na kat. B i biorąc pod uwagę perspektywy znalezienia jakiejś stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleźć osobie bez doświadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę na resztę życia.

pozdrawiam,
Mateusz

Data: 2011-10-20 11:16:43
Autor: J.F
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Użytkownik "Mateusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Pewnie sie mylisz.
Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.

To chyba predzej w C moze sie ktos pytac, jesli nie chce zebys mu cenny towar zniszczyl, droga ciezarowke czy kary z ITD sciagnal. Ale zawsze trzeba bedzie wozic piasek na budowe czy wegiel.

Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-)

Poza tym D i C to chyba sobie nie przeszkadzaja.

J.

Data: 2011-10-20 14:05:18
Autor: Mateusz
W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze:
Pewnie sie mylisz.
Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i
ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.

Coś w tym jest. Jak zacząłem jeździć w upsie (zatrudniają, bo zbliża się szczyt paczkowy) to nawet mnie o doświadczenie nie pytali a teraz odbieram towar z gliwickiej strefy ekonomicznej za dosyć ciężkie pieniądze. Do tego, poszli mi na rękę, bo nawet własnej działalności i auta nie muszę mieć.

Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-)

Wręcz bezcenny ;-)
Czyli w sumie to wychodzi na to, że to loteria... jeszcze trochę pojeżdżę i pewnie zdobędę jakieś kontakty i już będzie lepiej.

Dzięki za odpowiedź.

Data: 2011-10-20 14:17:26
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2011-10-20 14:05, Mateusz pisze:
W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze:
Pewnie sie mylisz.
Bedzie zapotrzebowanie na kierowcow autobusow, to beda pytali o PJ i
ewentualnie inne wymagane papiery, a najmniej o doswiadczenie.

Co¶ w tym jest. Jak zacz±³em je¼dziæ w upsie (zatrudniaj±, bo zbli¿a siê
szczyt paczkowy) to nawet mnie o do¶wiadczenie nie pytali a teraz
odbieram towar z gliwickiej strefy ekonomicznej za dosyæ ciê¿kie
pieni±dze. Do tego, poszli mi na rêkê, bo nawet w³asnej dzia³alno¶ci i
auta nie muszê mieæ.

A jakie do¶wiadczenie masz mieæ rozwo¿±c paczki?? Masz prawko, nie jeste¶ karany, jako¶ je¼dzisz to nic wiêcej nie potrzeba. No mo¿e przydaje siê troszkê si³y.
Sam kiedy¶ je¼dzi³em przez 8 miesiêcy w DPD. Terenu swojego nauczy³em siê w tydzieñ (w sensie, ¿e po tygodniu wiedzia³em mniej wiêcej o której godzinie bêdê w jakim¶ tam miejscu). Towaru mia³o siê czasem na pace za parêdziesi±t tysiêcy albo i wiêcej. Wozi³em telefony, telewizory czy inny sprzêt AGD/RTV, opony, papiery z banków itp. Wa¿ne by³o dla DPD aby nie byæ karanym i podpisaæ weksel. Kasy przy sobie te¿ mia³o siê sporo, jak dostarcza³o siê paczki za pobraniem.

Data: 2011-10-20 14:35:56
Autor: Mateusz
W dniu 2011-10-20 14:17, Kamil 'Model' pisze:
[...]

Sk±d ja to znam... weksla nie podpisywa³em, z pobraniami trochê strachu by³o, bo je¼dzi³em w zastêpstwie po wiochach przy Gliwicach i na tych wsiach ró¿nie bywa... plusem s± napiwki ;-) a od stopu do stopu masz 20km i czasami trzeba niemi³osiernie zapieprzaæ. Teraz na jednym stopie mam ok 20 paczek i jest o niebo lepiej.

Uda³o mi siê od³o¿yæ trochê kasy i mo¿e mi starczy na kat D i kwalifikacjê.

Data: 2011-10-20 14:49:33
Autor: J.F
prawko - jaka kategoria najpierw ?
U¿ytkownik "Mateusz"  napisa³ w wiadomo¶ci
Uda³o mi siê od³o¿yæ trochê kasy i mo¿e mi starczy na kat D i kwalifikacjê.

Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w ramach aktywizacji, to moze dla mlodych firm :-)

J.

Data: 2011-10-20 15:09:44
Autor: Mateusz
W dniu 2011-10-20 14:49, J.F pisze:
Sprawdz w urzedzie pracy - moze maja jakies dofinansowania, jak nie w
ramach aktywizacji, to moze dla mlodych firm :-)

wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i ca³e szczê¶cie, bo to naprawdê ciê¿kie pieni±dze.

Data: 2011-10-20 22:21:19
Autor: namikk
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Mateusz wrote:

wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
ciężkie pieniądze.

Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź moÅ›ci panie jeÅ›li Å‚aska jak to możliwe i do których drzwi  pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w caÅ‚ym kraju budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostajÄ… tylko "znajomi królika".SÄ… gdzieÅ› w jakimÅ› programie Å›rodki z UE na tego rodzaju przedsiÄ™wziÄ™cie?JakaÅ› podpwiedź?

Pozdrawiam

Data: 2011-10-21 11:19:58
Autor: Mateusz
W dniu 2011-10-20 22:21, namikk@poczta.onet.pl pisze:
Mateusz wrote:

wiem wiem, jak nie z PUP-u to z UE i całe szczęście, bo to naprawdę
ciężkie pieniądze.

Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdradź mości panie jeśli łaska jak to
możliwe i do których drzwi  pukać? U mnie PUP $ nie ma, ponoć w caÅ‚ym kraju
budżet okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostają tylko
"znajomi królika".Są gdzieś w jakimś programie środki z UE na tego rodzaju
przedsięwzięcie?Jakaś podpwiedź?

Pozdrawiam
Sam też nie jestem dobry w te klocki, ale miałem na myśli dofinansowanie z europejskiego funduszu społecznego. Wszystko zależy od tego jaki peogram w danym roku jest realizowany. Myślę, że powinieneś zadzwonić do PUP i napewno udzielą Ci wyczerpujących informacji.

Data: 2011-10-21 12:09:58
Autor: Mateusz
prawko - jaka kategoria najpierw ?
trafiłem na stronę Wojewódzkiego Urzędu Pracy - oni pełnią funkcję informacyjną, jeżeli chodzi o wszelkie formy dofinansowania kursów (nie tylko na PR).

może to komuś pomoże: http://efs.wup-katowice.pl/__data/assets/pdf_file/0003/14628/Opisy_Projektow_1_6_1_1_WUP_2010_v_7.pdf

W sprawie kursów należy się kontaktować z beneficjentem (nie z urzędem)

Data: 2011-10-21 22:59:02
Autor: mister
prawko - jaka kategoria najpierw ?
W dniu 2011-10-20 22:21, namikk@poczta.onet.pl pisze:
Jak nie z PUp-u, to piszesz z UE, zdrad¼ mo¶ci panie je¶li ³aska jak to
mo¿liwe i do których drzwi  pukaæ? U mnie PUP $ nie ma, ponoæ w ca³ym kraju
bud¿et okrojony na maxa na finansowanie "bezrobotnych", dostaj± tylko
"znajomi królika".S± gdzie¶ w jakim¶ programie ¶rodki z UE na tego rodzaju
przedsiêwziêcie?Jaka¶ podpwied¼?

jak jestes z dolnego slaska to tu:
http://www.ue.kwalifikacjewstepne.pl/
http://www.prawojazdy.wroc.pl/

jak nie jestes, to sie przemelduj ;)

Data: 2011-10-23 19:05:47
Autor: gadacz
Mateusz wrote:

[...]

większość PUPów ma obcięty budżet, a raczej chyba wszystkie. Aby startować po kasę, to najlepiej na początku roku uderzyć, wtedy jeszcze jest co brać, później to kicha. A ogólnie z tymi dofinansowaniami to nie jest tak wesoło bo i tak kasę trzeba mieć. Mam tutaj na myśli poręczycieli.

pozdrawiam
gadacz

Data: 2011-10-20 14:39:05
Autor: J.F
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Użytkownik "Mateusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
W dniu 2011-10-20 11:16, J.F pisze:
Choc w sumie w autobusie tez sa kary, drogi pojazd, no i cenny ladunek :-)
Wręcz bezcenny ;-)

Zalezy, w takim MPK to sie pewnie nie przejmuja, jakies biuro podrozy moze miec wieksze straty.

Czyli w sumie to wychodzi na to, że to loteria... jeszcze trochę pojeżdżę i pewnie zdobędę jakieś kontakty i już będzie lepiej.

Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.

No i pamietaj o historii - pewien pan wyrobil sobie c+e, moze jeszcze w wojsku, potem jezdzil malymi dostawczakami, az mu sie nagle firma zreorganizowala, grzebneli w papierach i przesadzili na 40t zestaw. A on ... sie boi :-)

J.

Data: 2011-10-20 15:05:01
Autor: Mateusz
W dniu 2011-10-20 14:39, J.F pisze:
Mysle ze musisz zaczac od spytania sie co chcesz robic.
Pasazerow w MPK wozic, turystow po Europie, chleb do sklepow, towary w
blizszej okolicy, czy prawdziwym TIR - czyli za granice.

Póki co to jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mogę powiedzieć, że nic mnie w kraju nie trzyma. Nie wiem też czy mając C+E automatycznie mam kategorię D+E? chyba tak nie ? coś czuję ze na samym D bym nie skończył, bo coraz więcej przewoźników wymaga takiej kategorii.
[...]
Weź mi nawet o woju nie mów... jakbym miał B jak poszedłem, to C bym zrobił bezpłatnie zapewne... ale trudno.

Poza tym, czego tu się bać ? jakbym się bał, to bym się nawet z yarisa do mastera nie przesiadł... ale to już indywidualna sprawa ;)

Pozdrawiam,
Mateusz

Data: 2011-10-20 18:41:30
Autor: J.F
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Użytkownik "Mateusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4ea01c7d$0$8453$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Tak, tzn
"kategorii C+E i D – uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii D+E"

Odwrotnie nie !

coś czuję ze na samym D bym nie skończył, bo coraz więcej przewoźników wymaga takiej kategorii.

Ale D+E to nie wiem - potrzebne na autobusy przegubowe, czyli praktycznie komunikacji miejskiej, czy na autobusy z przyczepa, ktorych nie widzialem od wielu wielu lat ... no chyba ze jakis busik z przyczepka bagazowa.

[...]

Pan prawdziwej ciezarowki nie prowadzil od 40 lat, a i wtedy to byl jakis niewielki Star, a tu mu pracodawca mowi ze zatrudniony jako kierowca, kwalifikacje ma, to niech wsiada do zestawu i jezdi 8h dziennie  :-)

J.

Data: 2011-10-21 07:33:53
Autor: WOJO
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Tak, tzn
"kategorii C+E i D – uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii D+E"

Odwrotnie nie !

Pozwolisz, że skoryguję.
PosiadajÄ…c kat C+E uzyskujesz automatycznie uprawnienia B+E i D+E.
Podobnie posiadając D+E (tylko niektóre OSK w Polsce robią taki kurs) uzyskujesz automatycznie uprawnienia na C+E i B+E.

[...]

I ponownie wymagana korekta.
Na autobus przegubowy wystarczy kat D.
D+E może się przydać przy ciągnięciu przyczepy autobusem.
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2011-10-21 10:00:02
Autor: J.F
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Użytkownik "WOJO"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:j7r085$ma7$1@news.lublin.pl...
[...]

Powyzszy zapis pochodzi z ustawy, wersja z 2009r wiec moze nieaktualna.

Zapisu w przeciwna strone nie widze ... co nie znaczy ze nie ma.
Ale jesli nie ma, to daje do myslenia :-)

[...]

Tylko jak pisze - strasznie dawno nie widzialem autobusu z przyczepa.
Takiego prawdziwego, bo niewykluczone ze jezdza takie 19-osobowe z laweta :-)
Albo np brygada na budowe z agretatem.

J.

Data: 2011-10-20 12:09:30
Autor: WOJO
prawko - jaka kategoria najpierw ?

MajÄ…c prawko na kat. B i biorÄ…c pod uwagÄ™ perspektywy znalezienia
[...]
Rób C potem D, potem E :)
I na dokładkę KW.
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2011-10-20 14:16:49
Autor: WildS
On 2011-10-19, Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote:
[...]

Zalezy co chcesz robic. Czy jezdzic autobusem czy zestawem.
Na samo C nie znajdziesz raczej nic ciekawego za ciekawe pieniÄ…dze.
Ciekawe oferty zaczynają się od C+E. Bez doświadczenia też da się
znaleźć pracę, niektóre firmy biorą na przyuczenie.

Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępną
(kilka tys. PLN)

--
WildS

Data: 2011-10-20 14:48:06
Autor: Mateusz
W dniu 2011-10-20 14:16, WildS pisze:
[...]

Fakt - na C rzadko się trafiają jakieś sensowne oferty. Wszystko ma jakieś plusy i minusy, ale myślę, że bus będzie lepszym wyborem.

Bierz tez pod uwagę, ze bedziesz musiał zrobić kwalifikacje wstępną
(kilka tys. PLN)

wiem o tym... bez tego to mogę sobie prywatnie jeździć...
Cholernie żałuję, że prawko tak późno zrobiłem, bo jakbym miał już D przed 2008r to nie musiałbym dokładać tej kasy. W sumie tez mogło być gorzej, bo mam 26 lat więc mogę mieć kwalifikację przyspieszoną (to zaledwie 140 godzin zamiast 280). Jak coś palnąłem albo coś się zmieniło to korekta byłaby wskazana :)

Pozdrawiam,
Mateusz

Data: 2011-10-20 21:50:34
Autor: WildS
On 2011-10-20, Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> wrote:
[...]

No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie ma
co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy
"tirem". No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo majÄ…c C kurs na D
jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60) Jak juz zrobisz wybrane kategorie i znajdziesz stałą pracę to
stwierdzisz byc moze, ze niepotrzebnie robiles nieuzywane kategorie ;)

[...]

zgadza sie.
Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i
cisnÄ…Å‚ ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji.

Jesli idziesz w kierunku C+E to zainteresuj się też podstawowym kursem
ADR, wieksze firmy czesto tego wymagają bo wożą wszystko co sie trafi.

--
WildS

Data: 2011-10-21 07:21:11
Autor: WOJO
prawko - jaka kategoria najpierw ?
No, wskazane dokladne przemyslenie bo przynajmniej moim zdaniem nie ma
co robic CE na zapas do jazdy autobusem albo D na zapas do jazdy
"tirem".
I tu siÄ™ nie zgodzÄ™.
Egzamin teoretyczny będzie trudniej zdać...

 No chyba, ze chcesz zrobic C, potem D (bo majÄ…c C kurs na D
jest znacznie krótszy - jesli sie nic nie zmienilo to 20h zamiast 60)
40 zamiast 60

zgadza sie.
Na twoim miejscu albo od razu szukalbym kasy z UP np. albo zrobił C i
cisnÄ…Å‚ ich o zasponsorowanie E do C albo D albo kwalifikacji.

Taaak. Musisz być bezrobotnym lub mieć co najwyżej średnie wykształcenie lub mieć powyżej 50 lat.
Chciałem robić KW i nie spełniam warunków, więc czekam cierpliwie. Kiedyś to się musi zmienić, bo kierowców wciąż ubywa... :)
WOJO

Data: 2011-10-20 23:17:54
Autor: Excite
prawko - jaka kategoria najpierw ?
W dniu 2011-10-20 14:16, WildS pisze:
Ciekawe oferty zaczynaj± siê od C+E. Bez do¶wiadczenia te¿ da siê
znale¼æ pracê, niektóre firmy bior± na przyuczenie.

Te ciekawe pieni±dze przestaj± byæ ciekawe jak siê przeliczy zarobki "tirowca" na godzinê pracy.

Data: 2011-10-20 23:44:17
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-20, Excite <niema@nie.bedzie.pl> wrote:

Ciekawe oferty zaczynaj± siê od C+E. Bez do¶wiadczenia te¿ da siê
znale¼æ pracê, niektóre firmy bior± na przyuczenie.

Te ciekawe pieni±dze przestaj± byæ ciekawe jak siê przeliczy zarobki "tirowca" na godzinê pracy.

Po porównaniu do ¶redniej krajowej z powrotem zaczynaj± byæ ciekawe.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-10-21 23:08:15
Autor: mister
prawko - jaka kategoria najpierw ?
W dniu 2011-10-19 23:24, Mateusz pisze:
Maj±c prawko na kat. B i bior±c pod uwagê perspektywy znalezienia
jakiej¶ stabilnej roboty lepiej od razu zdawaæ na kat. D czy mo¿e pchaæ
siê w C, C+E ? mo¿e mi siê wydaje, ale chyba ciê¿ej bêdzie znale¼æ
osobie bez do¶wiadczenia robotê z kat. D ni¿ na C. Mylê siê ? Obecnie
pracujê jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktowaæ tego jak robotê
na resztê ¿ycia.

ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.

Data: 2011-10-22 15:35:38
Autor: WildS
On 2011-10-21, mister <bez@emaila.com> wrote:
[...]

No ja nie jestem przekonany. Może i zakwaterowanie lesze ale i
napracujesz się więcej za kółkiem niz na tirze.

Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
(sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).

Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łącznie z następnym.
(na tirze max po 6).

Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
na tirach bo w pokoju hotelowym.

Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego
nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do
zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
odespać, np. w dzień.

W komunikacji miejskiej to chyba z rok by trzeba robić, zeby koszty
zrobienia uprawnień się zwróciły.

Tak czy tak, uważam, że CE i D to dośc rozłączne scieżki rozwoju
zawodowego.

--
WildS

Data: 2011-10-22 16:55:48
Autor: mister
prawko - jaka kategoria najpierw ?
W dniu 2011-10-22 15:35, WildS pisze:
Na takich miêdzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
(sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).

jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus .... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance.

Do tego dla autobusów o ile pamiêtam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
od³o¿yæ i oddaæ dopiero po 12 okresach prowadzenia ³±cznie z nastêpnym.
(na tirze max po 6).

bzdura.

Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami byæ mo¿e lepszymi niz
na tirach bo w pokoju hotelowym.

nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj) facetem.

Przerabia³em przez krótki okres podwójn± obsadê na tirze i wolê do tego
nie wracaæ. M in. dlatego mnie nie ci±gnie do autobusów. Co do
zwiedzania to we¼cie pod uwagê, ¿e kierowca musi kiedy¶ te¿ spaæ wiêc
niekoniecznie idzie sobie zwiedzaæ a taka trasê PL-UK kiedy¶ trzeba
odespaæ, np. w dzieñ.

dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/

Data: 2011-10-22 20:44:37
Autor: jack
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Kolego jak nie wiesz to nie pisz g³upot.:
"to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia "
Jad±c w podwójnej obsadzie doba pracy ma 30h.:
4,5h jazda 1 kierowca,4,5jazda drugi,4,5 jazda 1,4,5 jazda drugi=18h w szoferce
do tego 2 razy w tyg.jazda 20h[czyli po 10kazdy]
Do tego min.9h odpoczynku czyli ³ózko.

Jad±c w pojedynczej po 4,5h musze mieæ przerwe min.45min dopiero jazda 4,5h max.
2 razy w tyg.mogê jechaæ 10h w cyklu:
4,5h jazda 45min.pauza 4,5h jazda 45min.pauza 1h jazda.
Problem jest jazda w uni,do tego na tachografie cyfrowym gdzie masz zapisane
wszystkie "grzeszki":przekroczenie predko¶ci,czasu pracy,czasu jazdy itp.
Wyobraz sobie ze przekraczasz np.predko¶æ w Polsce,¶³owacji,czy Rumuni,jedziesz
np.do Niemiec i masz kontrol BAG .
Kontroluj± 28 dni do ty³u,w Polsce dostajesz 500z³ a w Niemczech za to samo 500e.
To boli i niemca nie interesuje ze to by³o w Polsce.
I po³owa wyp³aty posz³a.
pozdro.jack

ps.dziwie sie dupk± co jezdza za 3,5tys.po europie.
Ja ola³em prace za 5,5tys. w tym tydz,wolnego.
Szwab nie wejdzie do auta za 2000e,bed±c co dzieñ w domu.
Na dalekie trasy od.3000e.
Szanujmy sie.

Data: 2011-10-22 20:58:33
Autor: jack
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Plujs.Mateusz jeste¶ m³ody rób wszystko co sie da.Wydane pieni±dze szybko odrobisz.
Ja zrobi³em C+E w wieku 45lat,praca sama mnie znalaz³a.Na kursie E mia³em 1h
jazdy po miescie[reszta plac].Pierwsza jazda samodzielna to by³a ci±g³a
modlitwa[tez sie ba³em].
Pierwszy tygodniowy kurs :Rumunia,wegry,s³owaqcja ,czechy- doswiadczenie 100razy
wieksze jak po kursie.
Wrazenia nie zapomniane:poniedzia³ek -zwiedzasz Budapeszt[h],wtorek-Cuj
Napoke[Ru],Sroda-Hajduszoboszlo[h],Czwartek-Pisek[cz.]
W uni jeszcze lepiej.
Jak sta³em w styczniu w Kudowie 3dni z powodu zamieci zwiedzi³em ca³± Kudowe i
okolicê.
Zarobki powoli id± w góre jak znasz jezyki jeste¶ go¶æ,przebierasz w ofertach z
europy.
powodzenia.
pozdro.jack

Data: 2011-10-23 21:41:03
Autor: mister
W dniu 2011-10-22 20:44, jack pisze:
Kolego jak nie wiesz to nie pisz g³upot.:

gdzie wedlug ciebie napisalem glupoty? mowa byla o podwojnej obsadzie, 4,5h, 4,5h odpoczynku. czytaj ze zrozumieniem.

Data: 2011-10-22 22:29:52
Autor: WildS
On 2011-10-22, mister <bez@emaila.com> wrote:
[...]

Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.

Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
śpią wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniają się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.

[...]

Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla
ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej
Czyli jadÄ…c z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na
maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np.

Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu
autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w
jedynce ale nie koniecznie ;)

[...]

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać

--
WildS

Data: 2011-10-22 22:41:16
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:

Juz ci tu ponizej ktos napisa³, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
¶pi± wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniaj± siê co max 4,5h bez ¿adnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.

Optymista... Przyk³ad, który widzia³em na w³asne oczy: Kierowcy
startowali z Sulejówka, dojazd do Wawy na dziewi±t± rano. Z Wawy uda³o
siê wyjechaæ jako¶ ko³o jedenastej, potem parê nie planownanych postojów
po drodze. Przed granic±: tarczki do ¶mieci i jedziemy dalej do Splitu.
W sumie kierowcy wyszli z domu ko³o szóstej rano, do hotelu trafili ko³o
szesnastej nastêpnego dnia...

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-10-22 22:54:58
Autor: WildS
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
śpią wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniają się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.
Optymista... Przykład, który widziałem na własne oczy: Kierowcy
startowali z Sulejówka, dojazd do Wawy na dziewiątą rano. Z Wawy udało
się wyjechać jakoś koło jedenastej, potem parę nie planownanych postojów
po drodze. Przed granicą: tarczki do śmieci i jedziemy dalej do Splitu.
W sumie kierowcy wyszli z domu koło szóstej rano, do hotelu trafili koło
szesnastej następnego dnia...

ja przedstawiłem sytuacje "po legalu".

Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minus
autobusów dla mnie. Bo przecież nie powiesz 40 ludziom, że teraz idziesz
zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i
opisujesz albo tarczki za okno i jazda.

Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na uniÄ™ do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie sÄ… same
cyfrowe i tacho to świętość.

--
WildS

Data: 2011-10-22 23:49:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:

ja przedstawi³em sytuacje "po legalu".

Wiem. Ja doda³em kwiatka z rzeczywisto¶ci :)

Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy siê mog± dziaæ. Kolejny minus
autobusów dla mnie. Bo przecie¿ nie powiesz 40 ludziom, ¿e teraz idziesz
zrobiæ 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz ca³e godziny i
opisujesz albo tarczki za okno i jazda.

W tym przypadku to bym trzydzie¶ci parê osób wywali³ na kopach z
autokaru...

Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na uniê do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie s± same
cyfrowe i tacho to ¶wiêto¶æ.

Jakby cyfrowych siê nie dawa³ oszukaæ to ¶wiat by³by piêkny... Skoro
je¼dzicie zgodnie z przepisami to fajnie, ¿e wytrzymujecie konkurencjê z
innymi firmami.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-10-23 00:15:50
Autor: WildS
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
[...]
W tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach z
autokaru...

No taka jazda to juz spore przegiecie.

Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na uniÄ™ do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie sÄ… same
cyfrowe i tacho to świętość.
Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... Skoro
jeździcie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencję z
innymi firmami.

W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak
podepniesz magnes. Na szczęście cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy
mają wejść i nowa generacja cyfrowych tachografów. Skrótowo:
Tacha mają rejestrować przeważającą w danej minucie czynność.
Czyli np. 29 sekund jazdy i 31 sekund pracy zapisywać jako pracę
(obecnie w korkach minuty przeciekajÄ… przez palce).

Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w
każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na
magnesiarzy, którzy psują robotę niewiele mniej niż ci co wyrzucaja
tarczki za okno.

--
WildS

Data: 2011-10-23 00:25:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:

W tym przypadku to bym trzydzie¶ci parê osób wywali³ na kopach z
autokaru...

No taka jazda to juz spore przegiecie.

Spora czê¶æ opó¼nienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunków
drogowych. Te imbecyle z którymi jecha³em potrzebowali godziny(!) z
hakiem na postój pt. wc i jedziemy dalej.

[...]

podepniesz magnes. Na szczê¶cie cos ostatnio czyta³em, ¿e nowe przepisy
maj± wej¶æ i nowa generacja cyfrowych tachografów.

[ciach]

Firma w której pracujê ¿yje miêdzy innymi z nadzorowania flot. Czego to
ludzie nie wymy¶l±, ¿eby ukra¶æ parê litrów paliwa czy pojechaæ trochê
d³u¿ej ni¿ mo¿na...

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-10-23 00:38:49
Autor: WildS
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
W tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach z
autokaru...
No taka jazda to juz spore przegiecie.
Spora część opóźnienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunków
drogowych. Te imbecyle z którymi jechałem potrzebowali godziny(!) z
hakiem na postój pt. wc i jedziemy dalej.

Tu jest duża przewaga jazdy tirem. Jak przegniesz dużo w autobusie to
co? szukać noclegu w motelu dla 30-40 osób? Koszty, ich stracony czas
itd.

A towar. Najczęściej nic się kompletnie nie stanie jak zamiast dojechać
po poludniu dojedzie nastepnego dnia z samego rana (no chyba, ze
awizacje, kurierka albo podobne). No i towar śpi razem z tobą, nie trzeba
dodatkowo płacić za jego zakwaterowanie ;)

[...]
Firma w której pracuję żyje między innymi z nadzorowania flot. Czego to
ludzie nie wymyślą, żeby ukraść parę litrów paliwa czy pojechać trochę
dłużej niż można...

Wiadomo. Tez w trasie widzę na własne oczy i słyszę różne rzeczy. Grunt,
że ktoś jednak nad tym pracuje i powoli zmiany idą w dobrym kierunku.

Jak dla mnie to przede wszystkim powinno się rozszerzyć funkcjonalność
prawa jazdy. Wsadzić mu czipa tak, żeby spełniało funkcję również karty
kierowcy. Przestaliby jezdzic niektórzy na nie swoich kartach. No ale
do tego pewnie akurat jeszcze daleko.

--
WildS

Data: 2011-10-23 17:42:36
Autor: WOJO
[...]

Zaraz, jestem młody i naiwny, ale w przypadku kontroli ITD masz pokazać tarczki...
Rysujesz sobie nowy komplet kredkÄ… ?:)
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2011-10-24 03:17:43
Autor: WildS
On 2011-10-23, WOJO <sorry@address.unknown.hehe> wrote:
[...]

bierzesz urlopowke od szefa np. Albo wypisujesz tarczke najpierw na
kogos innego z firmy a potem na siebie kolejna już. Mnóstwo sposobów na
oszustwo bo tachograf analogowy nie ma mozliwosci weryfikacji ani zapisu
do pozniejszej kontroli, czyja tarczka jest w środku a cyfrowy i owszem.

BTW:
W przypadku niespodziewanej kontroli kara za brak tarczki moze byc
nizsza za zarejestrowane wykroczenia ;) Stad jedzenie albo wyrzucanie ;)

--
WildS

Data: 2011-10-23 11:07:40
Autor: J.F.
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Dnia Sat, 22 Oct 2011 22:54:58 +0200 (CEST), WildS napisa³(a):
Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na uniê do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie s± same
cyfrowe i tacho to ¶wiêto¶æ.

No ale wiesz - kazdy kij ma dwa konce. Gdyby tak kazdy chcial pracowac w firmie co ma tacho cyfrowe, to pewnie by
tam nie bylo wolnych miejsc, albo by mniej placili :-)

J.

Data: 2011-10-23 11:20:15
Autor: J.F.
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Dnia Sat, 22 Oct 2011 22:29:52 +0200 (CEST), WildS napisa³(a):
jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance.

Tu siê mylisz. Spaæ w trakcie jazdy na le¿ance nie mo¿na. Mo¿esz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak ³atwo wylornetkowaæ.

Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii
autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..
Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.

dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki p³aci to
¿yæ nie umieraæ

Jakos watpie zeby firma za to placila. Raczej w miedzyczasie kaze nastepna
grupe przewiezc :-)
To juz chyba lepiej jakies pielgrzymki wozic, ktore autokaru potrzebuja na
codzien.

J.

Data: 2011-10-23 12:09:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ciê¿ko, wyjazdy typu ¶roda->¶roda chyba nie ciesz± siê zbyt du¿±
popularno¶ci±, pojechaæ i wróciæ bez odpoczynku siê nie da, paliwo na
pusty przelot kosztuje wiêcej ni¿ kilka dni hotelu dla dwóch kierowców.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2011-10-23 12:27:40
Autor: WildS
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

To że się da to nie znaczy, ze się da legalnie.

Czasem jeżdżą tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona
jedna, drugi udaje pasażera i "kręci pauzę", spi się po pare godzin na
fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasnąć, kilometry lecą,
auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu.

Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jadą
a potem jedzie gdy oni kręcą pauzę. Z własnego doświadczenia. Spanie w
aucie nawet na leżance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL
to lepiej sie chyba pasem przypiąć jak do jakiejs podróży kosmicznej.

Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy
załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mogą jechać 18 (2x w tyg 20).
Tak, że trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_
taką załogę nadal obowiązuje czas pracy załogi 2 osobowej.

--
WildS

Data: 2011-10-23 21:41:59
Autor: jack
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

> Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii

> autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..

> Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.

To ¿e siê da to nie znaczy, ze siê da legalnie.

Czasem je¿d¿± tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona

jedna, drugi udaje pasa¿era i "krêci pauzê", spi siê po pare godzin na

fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasn±æ, kilometry lec±,

auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu.

Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'krêci pauzê' gdy dwaj pierwsi jad±

a potem jedzie gdy oni krêc± pauzê. Z w³asnego do¶wiadczenia. Spanie w

aucie nawet na le¿ance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL

to lepiej sie chyba pasem przypi±æ jak do jakiejs podró¿y kosmicznej.

Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy

za³ogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mog± jechaæ 18 (2x w tyg 20).

Tak, ¿e trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_

tak± za³ogê nadal obowi±zuje czas pracy za³ogi 2 osobowej.

--

WildS

Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej co¶ ko³o 40km/h pojedziesz.
Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montuj± tachografy montuj± równie¿ "spiocha" a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w tej firmie].Rok temu kosztowa³o to co¶ 3,5tys.
No i najprymitywniejszy i na³atwiej wykrywalny magnes[BAG rozsypuje na impulsator opi³ki które ³adnie wskazuj± miejsce przy³ozenia i mozesz sobie t³umaczyæ ze nie wiesz co i kto.
Narzekaj± tylko ci który poka¿± w³ascicielowi ze mo¿na a w razie wypadku p³acz±.
Nie warto ryzykowaæ nie tylko na duze kary[do 35000z³]ale wrazie wypadku masz wikt i opierunek na dobre kilka lat a do tego stargane sumienie.
Ty zyskasz te 100-200z³ ryzykuj±c ¿yciem swoim i innych by szef zyska³ wielokrotnie wiecej nic nie ryzykuj±æ.
Ale có¿ g³upota towarzyszy cz³owiekowi od urodzenia.
Dlatego nie wsi±de za kierownice 45tonówki za mniej niz 10000z³.[trochê mniej od darmozjadów z rzadu]
pozdro.jack

Data: 2011-10-24 03:29:14
Autor: WildS
On 2011-10-23, jack <jackglajt@vp.pl> wrote:
Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej coś koło 40km/h pojedziesz.

bylem pasazerem w actrosie full automat na magnesie. Szedl normalnie 90
i nawet bledow na komputerze nie wywalal.

Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montują tachografy montują również "spiocha" a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w tej firmie].Rok temu kosztowało to coś 3,5tys.
No i najprymitywniejszy i nałatwiej wykrywalny magnes[BAG rozsypuje na impulsator opiłki które ładnie wskazują miejsce przyłozenia i mozesz sobie tłumaczyć ze nie wiesz co i kto.
Narzekają tylko ci który pokażą włascicielowi ze można a w razie wypadku płaczą.
Nie warto ryzykować nie tylko na duze kary[do 35000zł]ale wrazie wypadku masz wikt i opierunek na dobre kilka lat a do tego stargane sumienie.
Ty zyskasz te 100-200zł ryzykując życiem swoim i innych by szef zyskał wielokrotnie wiecej nic nie ryzykująć.
Ale cóż głupota towarzyszy człowiekowi od urodzenia.
Dlatego nie wsiąde za kierownice 45tonówki za mniej niz 10000zł.[trochę mniej od darmozjadów z rzadu]
pozdro.jack

40/44 tonowki ;)

w Polsce za takie pieniadze trudno bedzie cos znalezc, chyba, ze moze na
jakichs wypasionych gabarytach jesli tam jeszcze jest dobra kasa.

Ja tam jezdze po legalu. Rozpieprzenie skrzyni biegow kosztuje cos ze 30
kPLN w moim aucie a kara za magnes na zachodzie do 15k€.

Co do opiłkow to slyszalem sprzeczne opinie. W koncu impulsator sam tez
jakies pole magnetyczne generuje.

--
WildS

Data: 2011-10-23 21:46:26
Autor: mister
W dniu 2011-10-22 22:29, WildS pisze:
Tu siê mylisz. Spaæ w trakcie jazdy na le¿ance nie mo¿na. Mo¿esz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak ³atwo wylornetkowaæ.=

prosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli nie masz pojecia o tym co piszesz.

Juz ci tu ponizej ktos napisa³, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
¶pi± wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniaj± siê co max 4,5h bez ¿adnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.

nikt mi nie musi nic pisac, ja doskonale o tym wiem, ale do czego to odnosisz?

Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla
ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej
Czyli jad±c z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na
maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np.
Z kim spêdzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu
autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w
jedynce ale nie koniecznie ;)

czlowieku, czy ja pisze o przewozach regularnych czy o turystyce? widziales kiedys wycieczke ktora pojechala autobusem do UK po to, aby od razu z niej wrocic?

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki p³aci to
¿yæ nie umieraæ

nie spotkalem sie z innym, niz dniowka, sposobem rozliczania pracy kierowcy w turstyce

Data: 2011-10-24 03:54:12
Autor: WildS
On 2011-10-23, mister <bez@emaila.com> wrote:
[...]

hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
Pord z p.m.s.

W rozporządzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby
odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy
to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
prowadzi.

Rozp 561/2006 RII,Art8,p8.
"Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i
skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w
pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego
kierowcy i pojazd znajduje siÄ™ na postoju."

--
WildS

Data: 2011-10-24 21:01:29
Autor: mister
W dniu 2011-10-24 03:54, WildS pisze:
hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
Pord z p.m.s.

przestan sie blaznic.

W rozporz±dzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, ¿e aby
odebraæ odpoczynek, auto musi znajdowac siê na postoju. W czasie jazdy
to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
prowadzi.

jestes idiota, nie znasz przepisow, nie rozrozniasz odpoczynku dziennego od przerwy i jeszcze masz czelnosc dyskutowac.

Data: 2011-10-24 22:15:38
Autor: WildS
On 2011-10-24, mister <bez@emaila.com> wrote:
[...]

No jasne, no ale w koncu jestem tylko tirowcem, jak mozna ode mnie
czegos wymagac, np. dobrego wychowania, nie to co bywalcy niusów tacy
jak ty.

Pewnie nawet nie przeczytales ani kawalka z przepisów, które
przytoczyłem a pozujesz na teoretyka przepisów.

Wytknalbym ci dalej gdzie sie myliles ale nie bede z chamem dyskutował.
Mozemy wrócic do dyskusji jak sie nauczysz lepszych manier. Tak, zeby
tirowca nie odrzucalo na mysl o wymianie zdan z toba.

to nara.

--
WildS

prawko - jaka kategoria najpierw ?