Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   prawko - jaka kategoria najpierw ?

prawko - jaka kategoria najpierw ?

Data: 2011-10-21 23:08:15
Autor: mister
prawko - jaka kategoria najpierw ?
W dniu 2011-10-19 23:24, Mateusz pisze:
Maj±c prawko na kat. B i bior±c pod uwagę perspektywy znalezienia
jakiej¶ stabilnej roboty lepiej od razu zdawać na kat. D czy może pchać
się w C, C+E ? może mi się wydaje, ale chyba ciężej będzie znaleĽć
osobie bez do¶wiadczenia robotę z kat. D niż na C. Mylę się ? Obecnie
pracuję jako kurier w UPSie i nie mam zamiaru traktować tego jak robotę
na resztę życia.

ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.

Data: 2011-10-22 15:35:38
Autor: WildS
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-21, mister <bez@emaila.com> wrote:
ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza.

No ja nie jestem przekonany. MoĹĽe i zakwaterowanie lesze ale i
napracujesz się więcej za kółkiem niz na tirze.

Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
(sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).

Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łącznie z następnym.
(na tirze max po 6).

Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
na tirach bo w pokoju hotelowym.

Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego
nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do
zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
odespać, np. w dzień.

W komunikacji miejskiej to chyba z rok by trzeba robić, zeby koszty
zrobienia uprawnień się zwróciły.

Tak czy tak, uważam, że CE i D to dośc rozłączne scieżki rozwoju
zawodowego.


--
WildS

Data: 2011-10-22 16:55:48
Autor: mister
prawko - jaka kategoria najpierw ?
W dniu 2011-10-22 15:35, WildS pisze:
Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
(sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).

jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus .... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance.

Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek
odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia ł±cznie z następnym.
(na tirze max po 6).

bzdura.

Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
na tirach bo w pokoju hotelowym.

nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj) facetem.

Przerabiałem przez krótki okres podwójn± obsadę na tirze i wolę do tego
nie wracać. M in. dlatego mnie nie ci±gnie do autobusów. Co do
zwiedzania to weĽcie pod uwagę, że kierowca musi kiedy¶ też spać więc
niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedy¶ trzeba
odespać, np. w dzień.

dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/

Data: 2011-10-22 20:44:37
Autor: jack
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Kolego jak nie wiesz to nie pisz głupot.:
"to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia "
Jad±c w podwójnej obsadzie doba pracy ma 30h.:
4,5h jazda 1 kierowca,4,5jazda drugi,4,5 jazda 1,4,5 jazda drugi=18h w szoferce
do tego 2 razy w tyg.jazda 20h[czyli po 10kazdy]
Do tego min.9h odpoczynku czyli łózko.

Jad±c w pojedynczej po 4,5h musze mieć przerwe min.45min dopiero jazda 4,5h max.
2 razy w tyg.mogę jechać 10h w cyklu:
4,5h jazda 45min.pauza 4,5h jazda 45min.pauza 1h jazda.
Problem jest jazda w uni,do tego na tachografie cyfrowym gdzie masz zapisane
wszystkie "grzeszki":przekroczenie predko¶ci,czasu pracy,czasu jazdy itp.
Wyobraz sobie ze przekraczasz np.predko¶ć w Polsce,¶łowacji,czy Rumuni,jedziesz
np.do Niemiec i masz kontrol BAG .
Kontroluj± 28 dni do tyłu,w Polsce dostajesz 500zł a w Niemczech za to samo 500e.
To boli i niemca nie interesuje ze to było w Polsce.
I połowa wypłaty poszła.
pozdro.jack

ps.dziwie sie dupk± co jezdza za 3,5tys.po europie.
Ja olałem prace za 5,5tys. w tym tydz,wolnego.
Szwab nie wejdzie do auta za 2000e,bed±c co dzień w domu.
Na dalekie trasy od.3000e.
Szanujmy sie.






--


Data: 2011-10-22 20:58:33
Autor: jack
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Plujs.Mateusz jeste¶ młody rób wszystko co sie da.Wydane pieni±dze szybko odrobisz.
Ja zrobiłem C+E w wieku 45lat,praca sama mnie znalazła.Na kursie E miałem 1h
jazdy po miescie[reszta plac].Pierwsza jazda samodzielna to była ci±gła
modlitwa[tez sie bałem].
Pierwszy tygodniowy kurs :Rumunia,wegry,słowaqcja ,czechy- doswiadczenie 100razy
wieksze jak po kursie.
Wrazenia nie zapomniane:poniedziałek -zwiedzasz Budapeszt[h],wtorek-Cuj
Napoke[Ru],Sroda-Hajduszoboszlo[h],Czwartek-Pisek[cz.]
W uni jeszcze lepiej.
Jak stałem w styczniu w Kudowie 3dni z powodu zamieci zwiedziłem cał± Kudowe i
okolicę.
Zarobki powoli id± w góre jak znasz jezyki jeste¶ go¶ć,przebierasz w ofertach z
europy.
powodzenia.
pozdro.jack

--


Data: 2011-10-23 21:41:03
Autor: mister
prawko - jaka kategoria najpierw ?
W dniu 2011-10-22 20:44, jack pisze:
Kolego jak nie wiesz to nie pisz głupot.:

gdzie wedlug ciebie napisalem glupoty? mowa byla o podwojnej obsadzie, 4,5h, 4,5h odpoczynku. czytaj ze zrozumieniem.

Data: 2011-10-22 22:29:52
Autor: WildS
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-22, mister <bez@emaila.com> wrote:
Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców
(sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie).
jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance.

Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
prĂłbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.

Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
śpią wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniajÄ… siÄ™ co max 4,5h bez ĹĽadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.

Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz
na tirach bo w pokoju hotelowym.
nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj) facetem.

Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla
ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krĂłcej bo jezdza max o 10km/h szybciej
Czyli jadÄ…c z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na
maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np.

Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu
autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w
jedynce ale nie koniecznie ;)


Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego
nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do
zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc
niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba
odespać, np. w dzień.
dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać

--
WildS

Data: 2011-10-22 22:41:16
Autor: Krzysiek Kielczewski
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:

Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
¶pi± wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniaj± się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.

Optymista... Przykład, który widziałem na własne oczy: Kierowcy
startowali z Sulejówka, dojazd do Wawy na dziewi±t± rano. Z Wawy udało
się wyjechać jako¶ koło jedenastej, potem parę nie planownanych postojów
po drodze. Przed granic±: tarczki do ¶mieci i jedziemy dalej do Splitu.
W sumie kierowcy wyszli z domu koło szóstej rano, do hotelu trafili koło
szesnastej następnego dnia...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-22 22:54:58
Autor: WildS
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
śpią wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniajÄ… siÄ™ co max 4,5h bez ĹĽadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.
Optymista... Przykład, który widziałem na własne oczy: Kierowcy
startowali z Sulejówka, dojazd do Wawy na dziewiątą rano. Z Wawy udało
się wyjechać jakoś koło jedenastej, potem parę nie planownanych postojów
po drodze. Przed granicą: tarczki do śmieci i jedziemy dalej do Splitu.
W sumie kierowcy wyszli z domu koło szóstej rano, do hotelu trafili koło
szesnastej następnego dnia...

ja przedstawiłem sytuacje "po legalu".

Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minus
autobusĂłw dla mnie. Bo przecieĹĽ nie powiesz 40 ludziom, ĹĽe teraz idziesz
zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i
opisujesz albo tarczki za okno i jazda.

Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na uniÄ™ do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie sÄ… same
cyfrowe i tacho to świętość.

--
WildS

Data: 2011-10-22 23:49:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:

ja przedstawiłem sytuacje "po legalu".

Wiem. Ja dodałem kwiatka z rzeczywisto¶ci :)

Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mog± dziać. Kolejny minus
autobusów dla mnie. Bo przecież nie powiesz 40 ludziom, że teraz idziesz
zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i
opisujesz albo tarczki za okno i jazda.

W tym przypadku to bym trzydzie¶ci parę osób wywalił na kopach z
autokaru...

Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie s± same
cyfrowe i tacho to ¶więto¶ć.

Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to ¶wiat byłby piękny... Skoro
jeĽdzicie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencję z
innymi firmami.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-23 00:15:50
Autor: WildS
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minus
autobusĂłw dla mnie. Bo przecieĹĽ nie powiesz 40 ludziom, ĹĽe teraz idziesz
zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i
opisujesz albo tarczki za okno i jazda.
W tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach z
autokaru...

No taka jazda to juz spore przegiecie.

Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na uniÄ™ do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie sÄ… same
cyfrowe i tacho to świętość.
Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... Skoro
jeĹşdzicie zgodnie z przepisami to fajnie, ĹĽe wytrzymujecie konkurencjÄ™ z
innymi firmami.

W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak
podepniesz magnes. Na szczęście cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy
mają wejść i nowa generacja cyfrowych tachografów. Skrótowo:
Tacha mają rejestrować przeważającą w danej minucie czynność.
Czyli np. 29 sekund jazdy i 31 sekund pracy zapisywać jako pracę
(obecnie w korkach minuty przeciekajÄ… przez palce).

Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w
każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na
magnesiarzy, ktĂłrzy psujÄ… robotÄ™ niewiele mniej niĹĽ ci co wyrzucaja
tarczki za okno.

--
WildS

Data: 2011-10-23 00:25:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:

W tym przypadku to bym trzydzie¶ci parę osób wywalił na kopach z
autokaru...

No taka jazda to juz spore przegiecie.

Spora czę¶ć opóĽnienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunków
drogowych. Te imbecyle z którymi jechałem potrzebowali godziny(!) z
hakiem na postój pt. wc i jedziemy dalej.

Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to ¶wiat byłby piękny... Skoro
jeĽdzicie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencję z
innymi firmami.

W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak
podepniesz magnes. Na szczę¶cie cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy
maj± wej¶ć i nowa generacja cyfrowych tachografów.

[ciach]

Firma w której pracuję żyje między innymi z nadzorowania flot. Czego to
ludzie nie wymy¶l±, żeby ukra¶ć parę litrów paliwa czy pojechać trochę
dłużej niż można...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-23 00:38:49
Autor: WildS
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
W tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach z
autokaru...
No taka jazda to juz spore przegiecie.
Spora część opóźnienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunków
drogowych. Te imbecyle z którymi jechałem potrzebowali godziny(!) z
hakiem na postĂłj pt. wc i jedziemy dalej.

Tu jest duĹĽa przewaga jazdy tirem. Jak przegniesz duĹĽo w autobusie to
co? szukać noclegu w motelu dla 30-40 osób? Koszty, ich stracony czas
itd.

A towar. Najczęściej nic się kompletnie nie stanie jak zamiast dojechać
po poludniu dojedzie nastepnego dnia z samego rana (no chyba, ze
awizacje, kurierka albo podobne). No i towar śpi razem z tobą, nie trzeba
dodatkowo płacić za jego zakwaterowanie ;)


Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... Skoro
jeĹşdzicie zgodnie z przepisami to fajnie, ĹĽe wytrzymujecie konkurencjÄ™ z
innymi firmami.
W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak
podepniesz magnes. Na szczęście cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy
Firma w której pracuję żyje między innymi z nadzorowania flot. Czego to
ludzie nie wymyślą, żeby ukraść parę litrów paliwa czy pojechać trochę
dłużej niż można...

Wiadomo. Tez w trasie widzę na własne oczy i słyszę różne rzeczy. Grunt,
ĹĽe ktoĹ› jednak nad tym pracuje i powoli zmiany idÄ… w dobrym kierunku.

Jak dla mnie to przede wszystkim powinno się rozszerzyć funkcjonalność
prawa jazdy. Wsadzić mu czipa tak, żeby spełniało funkcję również karty
kierowcy. Przestaliby jezdzic niektĂłrzy na nie swoich kartach. No ale
do tego pewnie akurat jeszcze daleko.


--
WildS

Data: 2011-10-23 17:42:36
Autor: WOJO
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w
każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na
magnesiarzy, ktĂłrzy psujÄ… robotÄ™ niewiele mniej niĹĽ ci co wyrzucaja
tarczki za okno.

Zaraz, jestem młody i naiwny, ale w przypadku kontroli ITD masz pokazać tarczki...
Rysujesz sobie nowy komplet kredkÄ… ?:)
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2011-10-24 03:17:43
Autor: WildS
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-23, WOJO <sorry@address.unknown.hehe> wrote:
Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w
każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na
magnesiarzy, ktĂłrzy psujÄ… robotÄ™ niewiele mniej niĹĽ ci co wyrzucaja
tarczki za okno.

Zaraz, jestem młody i naiwny, ale w przypadku kontroli ITD masz pokazać tarczki...
Rysujesz sobie nowy komplet kredkÄ… ?:)
Pozdrawiam !
WOJO

bierzesz urlopowke od szefa np. Albo wypisujesz tarczke najpierw na
kogos innego z firmy a potem na siebie kolejna juĹĽ. MnĂłstwo sposobĂłw na
oszustwo bo tachograf analogowy nie ma mozliwosci weryfikacji ani zapisu
do pozniejszej kontroli, czyja tarczka jest w środku a cyfrowy i owszem.

BTW:
W przypadku niespodziewanej kontroli kara za brak tarczki moze byc
nizsza za zarejestrowane wykroczenia ;) Stad jedzenie albo wyrzucanie ;)


--
WildS

Data: 2011-10-23 11:07:40
Autor: J.F.
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Dnia Sat, 22 Oct 2011 22:54:58 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma
auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie s± same
cyfrowe i tacho to ¶więto¶ć.

No ale wiesz - kazdy kij ma dwa konce. Gdyby tak kazdy chcial pracowac w firmie co ma tacho cyfrowe, to pewnie by
tam nie bylo wolnych miejsc, albo by mniej placili :-)

J.

Data: 2011-10-23 11:20:15
Autor: J.F.
prawko - jaka kategoria najpierw ?
Dnia Sat, 22 Oct 2011 22:29:52 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance.

Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.

Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii
autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..
Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.

dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać

Jakos watpie zeby firma za to placila. Raczej w miedzyczasie kaze nastepna
grupe przewiezc :-)
To juz chyba lepiej jakies pielgrzymki wozic, ktore autokaru potrzebuja na
codzien.

J.

Data: 2011-10-23 12:09:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać

Jakos watpie zeby firma za to placila. Raczej w miedzyczasie kaze nastepna
grupe przewiezc :-)

Ciężko, wyjazdy typu ¶roda->¶roda chyba nie ciesz± się zbyt duż±
popularno¶ci±, pojechać i wrócić bez odpoczynku się nie da, paliwo na
pusty przelot kosztuje więcej niż kilka dni hotelu dla dwóch kierowców.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-23 12:27:40
Autor: WildS
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance.
Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
prĂłbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.
Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii
autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..
Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.

To ĹĽe siÄ™ da to nie znaczy, ze siÄ™ da legalnie.

Czasem jeĹĽdĹĽÄ… tak i na tirach w podwojnej. DwĂłch jedzie, karta wsadzona
jedna, drugi udaje pasażera i "kręci pauzę", spi się po pare godzin na
fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasnąć, kilometry lecą,
auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu.

Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jadą
a potem jedzie gdy oni kręcą pauzę. Z własnego doświadczenia. Spanie w
aucie nawet na leĹĽance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL
to lepiej sie chyba pasem przypiąć jak do jakiejs podróży kosmicznej.

Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy
załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mogą jechać 18 (2x w tyg 20).
Tak, ĹĽe trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_
taką załogę nadal obowiązuje czas pracy załogi 2 osobowej.


--
WildS

Data: 2011-10-23 21:41:59
Autor: jack
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

>>> jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus

>>> ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia

>>> w lezance.

>> Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie

>> próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie

>> tak łatwo wylornetkować.

> Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii

> autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km ..

> Spania po drodze nie ma, bo to za drogo.



To że się da to nie znaczy, ze się da legalnie.



Czasem jeżdż± tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona

jedna, drugi udaje pasażera i "kręci pauzę", spi się po pare godzin na

fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasn±ć, kilometry lec±,

auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu.



Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jad±

a potem jedzie gdy oni kręc± pauzę. Z własnego do¶wiadczenia. Spanie w

aucie nawet na leżance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL

to lepiej sie chyba pasem przypi±ć jak do jakiejs podróży kosmicznej.



Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy

załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mog± jechać 18 (2x w tyg 20).

Tak, że trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_

tak± załogę nadal obowi±zuje czas pracy załogi 2 osobowej.





--

WildS


Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej co¶ koło 40km/h pojedziesz.
Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montuj± tachografy montuj± również "spiocha" a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w tej firmie].Rok temu kosztowało to co¶ 3,5tys.
No i najprymitywniejszy i nałatwiej wykrywalny magnes[BAG rozsypuje na impulsator opiłki które ładnie wskazuj± miejsce przyłozenia i mozesz sobie tłumaczyć ze nie wiesz co i kto.
Narzekaj± tylko ci który pokaż± włascicielowi ze można a w razie wypadku płacz±.
Nie warto ryzykować nie tylko na duze kary[do 35000zł]ale wrazie wypadku masz wikt i opierunek na dobre kilka lat a do tego stargane sumienie.
Ty zyskasz te 100-200zł ryzykuj±c życiem swoim i innych by szef zyskał wielokrotnie wiecej nic nie ryzykuj±ć.
Ale cóż głupota towarzyszy człowiekowi od urodzenia.
Dlatego nie wsi±de za kierownice 45tonówki za mniej niz 10000zł.[trochę mniej od darmozjadów z rzadu]
pozdro.jack



--


Data: 2011-10-24 03:29:14
Autor: WildS
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-23, jack <jackglajt@vp.pl> wrote:
Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej coś koło 40km/h pojedziesz.

bylem pasazerem w actrosie full automat na magnesie. Szedl normalnie 90
i nawet bledow na komputerze nie wywalal.


Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montują tachografy montują również "spiocha" a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w tej firmie].Rok temu kosztowało to coś 3,5tys.
No i najprymitywniejszy i nałatwiej wykrywalny magnes[BAG rozsypuje na impulsator opiłki które ładnie wskazują miejsce przyłozenia i mozesz sobie tłumaczyć ze nie wiesz co i kto.
Narzekają tylko ci który pokażą włascicielowi ze można a w razie wypadku płaczą.
Nie warto ryzykować nie tylko na duze kary[do 35000zł]ale wrazie wypadku masz wikt i opierunek na dobre kilka lat a do tego stargane sumienie.
Ty zyskasz te 100-200zł ryzykując życiem swoim i innych by szef zyskał wielokrotnie wiecej nic nie ryzykująć.
Ale cóż głupota towarzyszy człowiekowi od urodzenia.
Dlatego nie wsiąde za kierownice 45tonówki za mniej niz 10000zł.[trochę mniej od darmozjadów z rzadu]
pozdro.jack

40/44 tonowki ;)

w Polsce za takie pieniadze trudno bedzie cos znalezc, chyba, ze moze na
jakichs wypasionych gabarytach jesli tam jeszcze jest dobra kasa.

Ja tam jezdze po legalu. Rozpieprzenie skrzyni biegow kosztuje cos ze 30
kPLN w moim aucie a kara za magnes na zachodzie do 15k€.

Co do opiłkow to slyszalem sprzeczne opinie. W koncu impulsator sam tez
jakies pole magnetyczne generuje.



--
WildS

Data: 2011-10-23 21:46:26
Autor: mister
prawko - jaka kategoria najpierw ?
W dniu 2011-10-22 22:29, WildS pisze:
Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.=

prosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli nie masz pojecia o tym co piszesz.

Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie
¶pi± wszyscy na raz.
Kierowcy zmieniaj± się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub
siedzisz na fotelu pasazera do 18h.

nikt mi nie musi nic pisac, ja doskonale o tym wiem, ale do czego to odnosisz?

Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla
ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej
Czyli jad±c z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na
maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np.
Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu
autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w
jedynce ale nie koniecznie ;)

czlowieku, czy ja pisze o przewozach regularnych czy o turystyce? widziales kiedys wycieczke ktora pojechala autobusem do UK po to, aby od razu z niej wrocic?

Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to
żyć nie umierać

nie spotkalem sie z innym, niz dniowka, sposobem rozliczania pracy kierowcy w turstyce

Data: 2011-10-24 03:54:12
Autor: WildS
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-23, mister <bez@emaila.com> wrote:
Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie
prĂłbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie
tak łatwo wylornetkować.=
prosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli nie masz pojecia o tym co piszesz.

hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
Pord z p.m.s.

W rozporzÄ…dzeniu o czasie pracy kierowcĂłw jest jasno napisane, ĹĽe aby
odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy
to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
prowadzi.

Rozp 561/2006 RII,Art8,p8.
"JeĹĽeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i
skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w
pojeĹşdzie, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla kaĹĽdego
kierowcy i pojazd znajduje siÄ™ na postoju."


--
WildS

Data: 2011-10-24 21:01:29
Autor: mister
prawko - jaka kategoria najpierw ?
W dniu 2011-10-24 03:54, WildS pisze:
hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
Pord z p.m.s.

przestan sie blaznic.

W rozporz±dzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby
odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy
to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
prowadzi.

jestes idiota, nie znasz przepisow, nie rozrozniasz odpoczynku dziennego od przerwy i jeszcze masz czelnosc dyskutowac.

Data: 2011-10-24 22:15:38
Autor: WildS
prawko - jaka kategoria najpierw ?
On 2011-10-24, mister <bez@emaila.com> wrote:
W dniu 2011-10-24 03:54, WildS pisze:
hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory
cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk
Pord z p.m.s.

przestan sie blaznic.

W rozporzÄ…dzeniu o czasie pracy kierowcĂłw jest jasno napisane, ĹĽe aby
odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy
to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi
prowadzi.

jestes idiota, nie znasz przepisow, nie rozrozniasz odpoczynku dziennego od przerwy i jeszcze masz czelnosc dyskutowac.


No jasne, no ale w koncu jestem tylko tirowcem, jak mozna ode mnie
czegos wymagac, np. dobrego wychowania, nie to co bywalcy niusĂłw tacy
jak ty.

Pewnie nawet nie przeczytales ani kawalka z przepisĂłw, ktĂłre
przytoczyłem a pozujesz na teoretyka przepisów.

Wytknalbym ci dalej gdzie sie myliles ale nie bede z chamem dyskutował.
Mozemy wrĂłcic do dyskusji jak sie nauczysz lepszych manier. Tak, zeby
tirowca nie odrzucalo na mysl o wymianie zdan z toba.

to nara.

--
WildS

prawko - jaka kategoria najpierw ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona