Data: 2011-10-21 23:08:15 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-19 23:24, Mateusz pisze:
Maj±c prawko na kat. B i bior±c pod uwagę perspektywy znalezienia ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza. |
|
Data: 2011-10-22 15:35:38 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-21, mister <bez@emaila.com> wrote:
ja bym na twoim miejscu zrobil D. zdobadz jakies doswiadczenie w komunikacji miejskiej lub pks. ogarnij jak wyglada tam mozliwosc pracy w twojej okolicy, bo aktualnie jest to bardzo nieregularne. w wielu miastach nie ma chetnych i zatrudniaja kazdego, w innych maja nadmiar chetnych (znaczna czesc fali kierowcow ktora uciekla pare lat temu do UK wrocila). nastepnie uderz w turystyke. zwiedzisz troche swiata (pozniej bedziesz juz tym zwiedzaniem rzygal:) ) no i bedziesz przebywal w lepszych warunkach niz kierowca tira. kasa tez lepsza. No ja nie jestem przekonany. Może i zakwaterowanie lesze ale i napracujesz się więcej za kółkiem niz na tirze. Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców (sumarycznie 18-21h jazdy i dopiero potem spanie). Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek odłożyć i oddać dopiero po 12 okresach prowadzenia łącznie z następnym. (na tirze max po 6). Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz na tirach bo w pokoju hotelowym. Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tego nie wracać. M in. dlatego mnie nie ciągnie do autobusów. Co do zwiedzania to weźcie pod uwagę, że kierowca musi kiedyś też spać więc niekoniecznie idzie sobie zwiedzać a taka trasę PL-UK kiedyś trzeba odespać, np. w dzień. W komunikacji miejskiej to chyba z rok by trzeba robić, zeby koszty zrobienia uprawnień się zwróciły. Tak czy tak, uważam, że CE i D to dośc rozłączne scieżki rozwoju zawodowego. -- WildS |
|
Data: 2011-10-22 16:55:48 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-22 15:35, WildS pisze:
Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowców jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus .... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance. Do tego dla autobusów o ile pamiętam mozna jeden tygodniowy odpoczynek bzdura. Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niz nie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj) facetem. Przerabiałem przez krótki okres podwójn± obsadę na tirze i wolę do tego dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/ |
|
Data: 2011-10-22 20:44:37 | |
Autor: jack | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Kolego jak nie wiesz to nie pisz głupot.:
"to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia " Jad±c w podwójnej obsadzie doba pracy ma 30h.: 4,5h jazda 1 kierowca,4,5jazda drugi,4,5 jazda 1,4,5 jazda drugi=18h w szoferce do tego 2 razy w tyg.jazda 20h[czyli po 10kazdy] Do tego min.9h odpoczynku czyli łózko. Jad±c w pojedynczej po 4,5h musze mieć przerwe min.45min dopiero jazda 4,5h max. 2 razy w tyg.mogę jechać 10h w cyklu: 4,5h jazda 45min.pauza 4,5h jazda 45min.pauza 1h jazda. Problem jest jazda w uni,do tego na tachografie cyfrowym gdzie masz zapisane wszystkie "grzeszki":przekroczenie predko¶ci,czasu pracy,czasu jazdy itp. Wyobraz sobie ze przekraczasz np.predko¶ć w Polsce,¶łowacji,czy Rumuni,jedziesz np.do Niemiec i masz kontrol BAG . Kontroluj± 28 dni do tyłu,w Polsce dostajesz 500zł a w Niemczech za to samo 500e. To boli i niemca nie interesuje ze to było w Polsce. I połowa wypłaty poszła. pozdro.jack ps.dziwie sie dupk± co jezdza za 3,5tys.po europie. Ja olałem prace za 5,5tys. w tym tydz,wolnego. Szwab nie wejdzie do auta za 2000e,bed±c co dzień w domu. Na dalekie trasy od.3000e. Szanujmy sie. -- |
|
Data: 2011-10-22 20:58:33 | |
Autor: jack | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Plujs.Mateusz jeste¶ młody rób wszystko co sie da.Wydane pieni±dze szybko odrobisz.
Ja zrobiłem C+E w wieku 45lat,praca sama mnie znalazła.Na kursie E miałem 1h jazdy po miescie[reszta plac].Pierwsza jazda samodzielna to była ci±gła modlitwa[tez sie bałem]. Pierwszy tygodniowy kurs :Rumunia,wegry,słowaqcja ,czechy- doswiadczenie 100razy wieksze jak po kursie. Wrazenia nie zapomniane:poniedziałek -zwiedzasz Budapeszt[h],wtorek-Cuj Napoke[Ru],Sroda-Hajduszoboszlo[h],Czwartek-Pisek[cz.] W uni jeszcze lepiej. Jak stałem w styczniu w Kudowie 3dni z powodu zamieci zwiedziłem cał± Kudowe i okolicę. Zarobki powoli id± w góre jak znasz jezyki jeste¶ go¶ć,przebierasz w ofertach z europy. powodzenia. pozdro.jack -- |
|
Data: 2011-10-23 21:41:03 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-22 20:44, jack pisze:
Kolego jak nie wiesz to nie pisz głupot.: gdzie wedlug ciebie napisalem glupoty? mowa byla o podwojnej obsadzie, 4,5h, 4,5h odpoczynku. czytaj ze zrozumieniem. |
|
Data: 2011-10-22 22:29:52 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, mister <bez@emaila.com> wrote:
Na takich międzynarodowych autobusach to jest 2 albo i 3 kierowcówjezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance. Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie tak łatwo wylornetkować. Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie śpią wszyscy na raz. Kierowcy zmieniają się co max 4,5h bez żadnych przerw. Prowadzisz lub siedzisz na fotelu pasazera do 18h. Czyli zazwyczaj podwójna obsada tylko z noclegami być może lepszymi niznie porownuj podwojnej obsady w autobusie i w ciezarowce. w autobusie nie jestes skazany na zycie przez kilka dni na 2 m^2 z obcym (zazwyczaj) facetem. Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla ciezarowki. Dla Autobusu minimalnie krócej bo jezdza max o 10km/h szybciej Czyli jadąc z PL do UK wykorzystujesz 18h prowadzenia praktycznie na maksa, odpoczywasz i potem wracasz znowu 18h i tak caly tydzien np. Z kim spędzasz ten czas? z pasazerami, pilotem, drugim driverem z przodu autobusu, jedynie spisz w pokoju motelowym ewentualnie, byc moze w jedynce ale nie koniecznie ;) Przerabiałem przez krótki okres podwójną obsadę na tirze i wolę do tegodokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/ Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to żyć nie umierać -- WildS |
|
Data: 2011-10-22 22:41:16 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:
Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie Optymista... Przykład, który widziałem na własne oczy: Kierowcy startowali z Sulejówka, dojazd do Wawy na dziewi±t± rano. Z Wawy udało się wyjechać jako¶ koło jedenastej, potem parę nie planownanych postojów po drodze. Przed granic±: tarczki do ¶mieci i jedziemy dalej do Splitu. W sumie kierowcy wyszli z domu koło szóstej rano, do hotelu trafili koło szesnastej następnego dnia... Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-22 22:54:58 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzieOptymista... Przykład, który widziałem na własne oczy: Kierowcy ja przedstawiłem sytuacje "po legalu". Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minus autobusów dla mnie. Bo przecież nie powiesz 40 ludziom, że teraz idziesz zrobić 9h pauze bo ci sie czas skonczyl. Przeginasz całe godziny i opisujesz albo tarczki za okno i jazda. Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma auta na tarczki. Teraz jest mi dane pracowac w firmie gdzie są same cyfrowe i tacho to świętość. -- WildS |
|
Data: 2011-10-22 23:49:12 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:
ja przedstawiłem sytuacje "po legalu". Wiem. Ja dodałem kwiatka z rzeczywisto¶ci :) Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mog± dziać. Kolejny minus W tym przypadku to bym trzydzie¶ci parę osób wywalił na kopach z autokaru... Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to ¶wiat byłby piękny... Skoro jeĽdzicie zgodnie z przepisami to fajnie, że wytrzymujecie konkurencję z innymi firmami. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-23 00:15:50 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
No taka jazda to juz spore przegiecie.Na tarczkach to wiadomo, ze rozne rzeczy się mogą dziać. Kolejny minusW tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach z Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co maJakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... Skoro W cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak podepniesz magnes. Na szczęście cos ostatnio czytałem, że nowe przepisy mają wejść i nowa generacja cyfrowych tachografów. Skrótowo: Tacha mają rejestrować przeważającą w danej minucie czynność. Czyli np. 29 sekund jazdy i 31 sekund pracy zapisywać jako pracę (obecnie w korkach minuty przeciekają przez palce). Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na magnesiarzy, którzy psują robotę niewiele mniej niż ci co wyrzucaja tarczki za okno. -- WildS |
|
Data: 2011-10-23 00:25:26 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, WildS <falcon@nightfall.pl> wrote:
W tym przypadku to bym trzydzie¶ci parę osób wywalił na kopach zNo taka jazda to juz spore przegiecie. Spora czę¶ć opóĽnienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunków drogowych. Te imbecyle z którymi jechałem potrzebowali godziny(!) z hakiem na postój pt. wc i jedziemy dalej. Jakby cyfrowych się nie dawał oszukać to ¶wiat byłby piękny... Skoro [ciach] Firma w której pracuję żyje między innymi z nadzorowania flot. Czego to ludzie nie wymy¶l±, żeby ukra¶ć parę litrów paliwa czy pojechać trochę dłużej niż można... Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-23 00:38:49 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-22, Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:
Tu jest duża przewaga jazdy tirem. Jak przegniesz dużo w autobusie toSpora część opóźnienia (jak nie 90%) to sprawka klientów, a nie warunkówW tym przypadku to bym trzydzieści parę osób wywalił na kopach zNo taka jazda to juz spore przegiecie. co? szukać noclegu w motelu dla 30-40 osób? Koszty, ich stracony czas itd. A towar. Najczęściej nic się kompletnie nie stanie jak zamiast dojechać po poludniu dojedzie nastepnego dnia z samego rana (no chyba, ze awizacje, kurierka albo podobne). No i towar śpi razem z tobą, nie trzeba dodatkowo płacić za jego zakwaterowanie ;) Firma w której pracuję żyje między innymi z nadzorowania flot. Czego toJakby cyfrowych się nie dawał oszukać to świat byłby piękny... SkoroW cyfrowym jedyne co oszukasz bez jakichs grubszych modyfikacji to jak Wiadomo. Tez w trasie widzę na własne oczy i słyszę różne rzeczy. Grunt, że ktoś jednak nad tym pracuje i powoli zmiany idą w dobrym kierunku. Jak dla mnie to przede wszystkim powinno się rozszerzyć funkcjonalność prawa jazdy. Wsadzić mu czipa tak, żeby spełniało funkcję również karty kierowcy. Przestaliby jezdzic niektórzy na nie swoich kartach. No ale do tego pewnie akurat jeszcze daleko. -- WildS |
|
Data: 2011-10-23 17:42:36 | |
Autor: WOJO | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w
każdym razie nie powiązane bezpośrednio z impulsatorem i być batem na magnesiarzy, którzy psują robotę niewiele mniej niż ci co wyrzucaja tarczki za okno. Zaraz, jestem młody i naiwny, ale w przypadku kontroli ITD masz pokazać tarczki... Rysujesz sobie nowy komplet kredką ?:) Pozdrawiam ! WOJO |
|
Data: 2011-10-24 03:17:43 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, WOJO <sorry@address.unknown.hehe> wrote:
Mają tez dodatkowo mieć jakieś bodajże rejestrowanie RPM czy coś - w bierzesz urlopowke od szefa np. Albo wypisujesz tarczke najpierw na kogos innego z firmy a potem na siebie kolejna już. Mnóstwo sposobów na oszustwo bo tachograf analogowy nie ma mozliwosci weryfikacji ani zapisu do pozniejszej kontroli, czyja tarczka jest w środku a cyfrowy i owszem. BTW: W przypadku niespodziewanej kontroli kara za brak tarczki moze byc nizsza za zarejestrowane wykroczenia ;) Stad jedzenie albo wyrzucanie ;) -- WildS |
|
Data: 2011-10-23 11:07:40 | |
Autor: J.F. | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Dnia Sat, 22 Oct 2011 22:54:58 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
Ja tam nie zatrudnilbym sie w tej chwili na trasy na unię do firmy co ma No ale wiesz - kazdy kij ma dwa konce. Gdyby tak kazdy chcial pracowac w firmie co ma tacho cyfrowe, to pewnie by tam nie bylo wolnych miejsc, albo by mniej placili :-) J. |
|
Data: 2011-10-23 11:20:15 | |
Autor: J.F. | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
Dnia Sat, 22 Oct 2011 22:29:52 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance. Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km .. Spania po drodze nie ma, bo to za drogo. dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/ Jakos watpie zeby firma za to placila. Raczej w miedzyczasie kaze nastepna grupe przewiezc :-) To juz chyba lepiej jakies pielgrzymki wozic, ktore autokaru potrzebuja na codzien. J. |
|
Data: 2011-10-23 12:09:43 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
dokladnie, a jak jedziesz z wycieczka 10 dniowa do chorwacji to musisz tam odlezec swoje na plazy. :/ Ciężko, wyjazdy typu ¶roda->¶roda chyba nie ciesz± się zbyt duż± popularno¶ci±, pojechać i wrócić bez odpoczynku się nie da, paliwo na pusty przelot kosztuje więcej niż kilka dni hotelu dla dwóch kierowców. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-10-23 12:27:40 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpaniijezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia w lezance.Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie To że się da to nie znaczy, ze się da legalnie. Czasem jeżdżą tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona jedna, drugi udaje pasażera i "kręci pauzę", spi się po pare godzin na fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasnąć, kilometry lecą, auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu. Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jadą a potem jedzie gdy oni kręcą pauzę. Z własnego doświadczenia. Spanie w aucie nawet na leżance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL to lepiej sie chyba pasem przypiąć jak do jakiejs podróży kosmicznej. Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mogą jechać 18 (2x w tyg 20). Tak, że trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_ taką załogę nadal obowiązuje czas pracy załogi 2 osobowej. -- WildS |
|
Data: 2011-10-23 21:41:59 | |
Autor: jack | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: >>> jezeli potrafisz tyle czasu nie spac a miedzy czasie prowadzic autobus >>> ... to tylko pogratulowac. normalni kierowcy 4,5 h prowadza i 4,5 h spia >>> w lezance. >> Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie >> próbowac kimac na fotelu albo w nocy w czasie jazdy bo wtedy nie da sie >> tak łatwo wylornetkować. > Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze nadal jezdza wycieczki do Hiszpanii > autokarami. Jedzie kierowcow trzech i jakos pokonuja te 2500km .. > Spania po drodze nie ma, bo to za drogo. To że się da to nie znaczy, ze się da legalnie. Czasem jeżdż± tak i na tirach w podwojnej. Dwóch jedzie, karta wsadzona jedna, drugi udaje pasażera i "kręci pauzę", spi się po pare godzin na fotelu za dnia, w nocy przygryza jezyk, zeby nie zasn±ć, kilometry lec±, auto prawie w ogole nie staje, czysty zysk... dla firmy. Do czasu. Pewnie w twoim przypadku ten trzeci 'kręci pauzę' gdy dwaj pierwsi jad± a potem jedzie gdy oni kręc± pauzę. Z własnego do¶wiadczenia. Spanie w aucie nawet na leżance w czasie jazdy (nawet po zachodzie) obsysa a w PL to lepiej sie chyba pasem przypi±ć jak do jakiejs podróży kosmicznej. Po legalu trzeci kierowca w autobusie wnosi niewiele bo czas pracy załogi 2 osobowej to 21h z czego normalnie mog± jechać 18 (2x w tyg 20). Tak, że trzeci wnosi od 1 do 3 godzin dodatkowych jedynie bo _po legalu_ tak± załogę nadal obowi±zuje czas pracy załogi 2 osobowej. -- WildS Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej co¶ koło 40km/h pojedziesz. Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montuj± tachografy montuj± również "spiocha" a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w tej firmie].Rok temu kosztowało to co¶ 3,5tys. No i najprymitywniejszy i nałatwiej wykrywalny magnes[BAG rozsypuje na impulsator opiłki które ładnie wskazuj± miejsce przyłozenia i mozesz sobie tłumaczyć ze nie wiesz co i kto. Narzekaj± tylko ci który pokaż± włascicielowi ze można a w razie wypadku płacz±. Nie warto ryzykować nie tylko na duze kary[do 35000zł]ale wrazie wypadku masz wikt i opierunek na dobre kilka lat a do tego stargane sumienie. Ty zyskasz te 100-200zł ryzykuj±c życiem swoim i innych by szef zyskał wielokrotnie wiecej nic nie ryzykuj±ć. Ale cóż głupota towarzyszy człowiekowi od urodzenia. Dlatego nie wsi±de za kierownice 45tonówki za mniej niz 10000zł.[trochę mniej od darmozjadów z rzadu] pozdro.jack -- |
|
Data: 2011-10-24 03:29:14 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, jack <jackglajt@vp.pl> wrote:
Po pierwsze na magnesie jak masz automata to najwyzej coś koło 40km/h pojedziesz. bylem pasazerem w actrosie full automat na magnesie. Szedl normalnie 90 i nawet bledow na komputerze nie wywalal. Po drugie natura nie znosi prózni wiec firmy które montują tachografy montują również "spiocha" a kierowca dostaje malutkiego pilota[dlatego juz nie pracuje w tej firmie].Rok temu kosztowało to coś 3,5tys. 40/44 tonowki ;) w Polsce za takie pieniadze trudno bedzie cos znalezc, chyba, ze moze na jakichs wypasionych gabarytach jesli tam jeszcze jest dobra kasa. Ja tam jezdze po legalu. Rozpieprzenie skrzyni biegow kosztuje cos ze 30 kPLN w moim aucie a kara za magnes na zachodzie do 15k€. Co do opiłkow to slyszalem sprzeczne opinie. W koncu impulsator sam tez jakies pole magnetyczne generuje. -- WildS |
|
Data: 2011-10-23 21:46:26 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-22 22:29, WildS pisze:
Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobie prosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli nie masz pojecia o tym co piszesz. Juz ci tu ponizej ktos napisał, doba trwa 30h w tym 9h na spanie gdzie nikt mi nie musi nic pisac, ja doskonale o tym wiem, ale do czego to odnosisz? Policzmy. Trasa do UK to okolo 13 godzin czasu jazdy od granicy z PL dla czlowieku, czy ja pisze o przewozach regularnych czy o turystyce? widziales kiedys wycieczke ktora pojechala autobusem do UK po to, aby od razu z niej wrocic? Pytanie ile wtedy zarobisz, jak trafisz na firme co za dniówki płaci to nie spotkalem sie z innym, niz dniowka, sposobem rozliczania pracy kierowcy w turstyce |
|
Data: 2011-10-24 03:54:12 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-23, mister <bez@emaila.com> wrote:
Tu się mylisz. Spać w trakcie jazdy na leżance nie można. Możesz sobieprosze zrodlo w postaci art. z PORD albo UoTD ktory zabrania spac w lezance podczas jazdy. nie ma ? nic dziwnego. nie poprawiaj mnie jezeli nie masz pojecia o tym co piszesz. hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory cie wylornetkuje. Pierdolisz farmazony jak typowy arogancki teoretyk Pord z p.m.s. W rozporządzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby odebrać odpoczynek, auto musi znajdowac się na postoju. W czasie jazdy to mozesz sobie co najwyzej 45 minut przerwy zrobic w trakcie gdy drugi prowadzi. Rozp 561/2006 RII,Art8,p8. "Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju." -- WildS |
|
Data: 2011-10-24 21:01:29 | |
Autor: mister | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
W dniu 2011-10-24 03:54, WildS pisze:
hahaha, wytlumacz to pierwszemu inspektorowi czy innemu BAGowcowi, ktory przestan sie blaznic. W rozporz±dzeniu o czasie pracy kierowców jest jasno napisane, że aby jestes idiota, nie znasz przepisow, nie rozrozniasz odpoczynku dziennego od przerwy i jeszcze masz czelnosc dyskutowac. |
|
Data: 2011-10-24 22:15:38 | |
Autor: WildS | |
prawko - jaka kategoria najpierw ? | |
On 2011-10-24, mister <bez@emaila.com> wrote:
W dniu 2011-10-24 03:54, WildS pisze: No jasne, no ale w koncu jestem tylko tirowcem, jak mozna ode mnie czegos wymagac, np. dobrego wychowania, nie to co bywalcy niusów tacy jak ty. Pewnie nawet nie przeczytales ani kawalka z przepisów, które przytoczyłem a pozujesz na teoretyka przepisów. Wytknalbym ci dalej gdzie sie myliles ale nie bede z chamem dyskutował. Mozemy wrócic do dyskusji jak sie nauczysz lepszych manier. Tak, zeby tirowca nie odrzucalo na mysl o wymianie zdan z toba. to nara. -- WildS |
|