prawo autorskie i nieodpłatne wykonanie

Data: 2011-01-10 01:36:22
Autor: s_13
prawo autorskie i nieodpłatne wykonanie
witam
może mnie ktoś oświeci, bo nie widzę podstaw do takiej pazerności
ZAiKS-u
ustawa oPAiPP:
art 31.Wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie opublikowane utwory
literackie, muzyczne i słowno-muzyczne, jeżeli nie łączy się z tym
osiąganie
korzyści majątkowych. Dotyczy to w szczególności okazjonalnego
wykonywania na żywo, związanego ze sprawowaniem kultu religijnego,
uroczystościami państwowymi, szkolnymi, obchodami i imprezami
powszechnie dostępnymi, z wyłączeniem jednak imprez reklamowych,
promocyjnych i wyborczych.

tabela stawek ZAiKS:
dla niekomercyjnych koncertów organizowanych przez  instytucje
oświatowe
i kultury gdy wykonawcami są zespoły szkolne lub amatorskie, stawki
ryczałtowe obniża
się, jednak nie więcej niż o 30%

no to jak to jest? płaci się, czy nie?

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-01-10 04:28:16
Autor: witek
On 1/10/2011 3:36 AM, s_13 wrote:
[...]

to zalezy czy przy okazji urządzasz kiermasz czy nie.
Ma nie przynosic dochodu, zeby bylo darmowe.

Data: 2011-01-10 03:42:16
Autor: s_13
On 10 Sty, 11:28, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
On 1/10/2011 3:36 AM, s_13 wrote:

> [...]

> no to jak to jest? płaci się, czy nie?

to zalezy czy przy okazji urządzasz kiermasz czy nie.
Ma nie przynosic dochodu, zeby bylo darmowe.

konkretnie:
w domu kultury robię quazi przedstawienie: aktorzy czytają tekst
dramatu (bez wynagrodzenia) dla widzów (wstęp darmowy). Czyli
teoretycznie wszystko jest darmowe i w szczytnym kulturalnym celu.
ZAiKS twierdzi, że płacić trzeba, stawka dla imprez niebiletowanych to
150 PLN za każde rozpoczęte 100 osób na widowni, dla imprez
niekomercyjnych mogą negocjować do 30% zniżki.
Nie wiem czy to olać i robić swoje, ale pewnie wtedy pozew i chcę się
upewnić, czy nie mają asa w rękawie, bo wydaja się pewni swojej
racji :-)

pozdrawiam
s_13

prawo autorskie i nieodpłatne wykonanie