prawo autorskie, opole 2009

Data: 2009-06-15 09:46:00
Autor: piotrl
prawo autorskie, opole 2009
Witam,

Chciałbym zapytać o następującą kwestię. W miniony weekend odbył się
46. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej, który był transmitowany przez
TVP S.A. Rozumiem, że koszty tego festiwalu ponosi całe społeczeństwo,
a w największym stopniu ci, którzy płacą abonament.

Chciałem zarchiwizować jedno z wykonań i gdy odnalazłem je na serwisie
www.youtube.pl to napotkałem ciekawy komunikat :

"Ten film wideo jest już niedostępny z powodu otrzymania roszczenia
dotyczącego praw autorskich przez Telewizja Polska SA."

Na jakich zasadach TVP S.A. posiada prawo autorskie do takich utworów
i czy na pewno posiada takie prawo ?

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Data: 2009-06-15 19:39:43
Autor: Tristan
prawo autorskie, opole 2009
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 15 czerwiec 2009 18:46 (autor piotrl publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak:
<9fa7254d-5fd6-4cff-b180-8df710f6e659@a36g2000yqc.googlegroups.com>):

Na jakich zasadach TVP S.A. posiada prawo autorskie do takich utworów
i czy na pewno posiada takie prawo ?

Oczywiście, że posiada. Skoro zdjęcie jest dziełem, to film tym bardziej. Do
tego dochodzą dekoracje i inne takie. Owszem. TVP nie jest jedynym
właścicielem PA do tego nagrania. Występujący również mają prawa. Więc
gdyby TVP udzieliła zgody na publikację, to by można się oburzać, że zgadza
się także za innych. Natomiast zakaz? No cóż, zakazali publikacji swojej
części. Jak masz zgodę na publikację od występujących, to oddziel jedną
część od drugiej i wtedy publikuj. --
Tristan

Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyty Mydełko Fa 2 Kupię kabelek taki jak ten:
http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/kabelek/

Data: 2009-06-15 10:52:31
Autor: piotrl
prawo autorskie, opole 2009