prawo autorskie ,własność twórcy

Data: 2009-12-20 21:59:01
Autor:
prawo autorskie ,własność twórcy
Parę dni temu kupiłem w Internecie zdjęcie krajobrazu, potrzebne mi było do pewnej pracy. Zapłaciłem i otrzymałem mailem link pobrałem i okazało się, że jakość tego zdjęcia mówiąc najogólniej jest marna, byłem zmuszony posiedzieć godzinkę by je w miarę poprawić.

Ale nie o tym, zdjęcie kupiłem ,więc jak to jest ono moje czy nie .Przecież ten facet sprzeda znowu następnemu i kto popełnił plagiat ja czy ten drugi co kupił.

jhru

Data: 2009-12-20 22:09:00
Autor: Jacek
jhr@gazeta.pl pisze:
[...]

Pewnie kupiłeś licencje na wykorzystanie zdjęcia w określonych polach
eksploatacji, kolejne osoby pewnie też.

Tak swoją drogą to może się okazać, że modyfikując to zdjęcie naruszyłeś
prawa autorskie przysługujące jego autorowi. Jednak to zależy od treści
umowy.

Data: 2009-12-20 22:34:13
Autor:

Użytkownik "Jacek" <j@cek.net> napisał w wiadomości news:hgm3p8$spt$1news.dialog.net.pl...
jhr@gazeta.pl pisze:
[...]

No właśnie takiej odpowiedzi się spodziewałem ale nie modyfikowałem tylko "poprawiłem",  gośćiu reklamował deobre zdjęcie - na miniaturce nie widać braku ostrości ,nie w tym problem ale w tym ,że tak się zastanawiałem ,a jak kupię obraz to co malarz też daje licencję na wykorzystanie obrazu, to jedno a drugie facet nie opublikował umowy  tak abym mógł ją przeczytać przed zakupem. A najbardziej mnie zastanawia jak to jest właśnie z licencją na wykorzystanie takiego zdjęcia ,no weźmy taki przypadek kupi je moja konkurencja i tym samym będzie reklamował swoją firmę która zajmuje się takim samym" interesem jak mój.

jhru

Data: 2009-12-20 13:49:37
Autor: SzalonyKapelusznik
On 20 Gru, 22:34, <j...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

wykorzystanie takiego zdjęcia ,no weźmy taki przypadek kupi je moja
konkurencja i tym samym będzie reklamował swoją firmę która zajmuje się

Kupujesz obraz czy kopie obrazu? Jesli porownujesz to kupujesz kopie.
Jesli licencja nie byla dostepna przed zakupem to zdjecie skasuj i
zazadaj zwrotu pieniedzy.

Wezmy taki przypadek ze kupi je konkurencja. I ludzie beda mowic "ej
patrzcie na X, sa tak zalosni ze musza uzywac tego samego zdjecia do
Y".

Taki urok zdjec bez wylacznosci.

Data: 2009-12-20 23:16:45
Autor:

Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <szalonykapelusznik@gmail.com> napisał w wiadomości news:0e988dfe-8c7c-4f4e-a531-4639c085d371j14g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

 z tego wynika ,że biegłość w posługiwaniu się photoshopem i gimpem rozwiązuje wszystkie problemy prawne i moralne ,a chciałem być uczciwy ????- następnym razem skorzystam z posiadanych umiejętności.

To nie problem pieniędzy ja nie zbiednieję a on nie wzbogaci się szkoda czasu i przepychanek
jhru

Data: 2009-12-22 02:47:40
Autor: Marcin Debowski
On 2009-12-20, Jacek <j@cek.net> wrote:
Tak swoją drogą to może się okazać, że modyfikując to zdjęcie naruszyłeś
prawa autorskie przysługujące jego autorowi. Jednak to zależy od treści
umowy.

Mógł naruszyć publikując. Samą modyfikacją nie.

--
Marcin

Data: 2009-12-21 00:17:34
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik <jhr@gazeta.pl> napisał:

[...]

Zapewne nie kupiłeś zdjęcia (z prawami majątkowymi), bo miałbyś
wtedy stosowna umowę na piśmie, lecz licencję niewyłączną, czyli po prostu
zapłaciłeś za zgodę na korzystanie ze zdjęcia (umowa taka nie musi
być pisemna).

.Przecież ten facet sprzeda znowu następnemu i kto popełnił plagiat ja czy
ten drugi co kupił.

Plagiat byłby wtedy, gdybyś np. podawał się za autora tego zdjęcia.

Krystian

Data: 2009-12-21 10:08:54
Autor: Piotr [trzykoty]
prawo autorskie ,własność twórcy
mamy:
-licencję niewyłączną
-licencję wyłączną
-przeniesie praw majątkowych (czyli wszelkie prawa do obrotu zdjęciem)

Zastanów się co kupiłeś.

prawo autorskie ,własność twórcy