[antena] - prawo budowlane

Data: 2009-04-24 04:43:16
Autor: rafszk
[antena] - prawo budowlane
Zgodnie z art. 29 ust. 2 pkt. 15 oraz art. 30 ust. 1 pkt. 3b Prawo Budowlane,
zgłosiłem do Starostwa zamiar zainstalowania anteny. Określiłem termin
montażu, przedstawiłem dokumentacje (foto + rysunki), mapę
sytuacyjno-wysokościową, numer działki. Zgodnie z art. 32 ust. 4 pkt 2 (Prawo Budowlane), dołączyłem także ksero
zaświadczenia wydane przez moją Spółdzielnię Mieszkaniową o treści, że
Spółdzielnia zaświadcza, że ja wraz z małżonką nabyłem na podstawie umowy
sprzedaży (akt notarialny xxx), spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
mieszkalnego. Z tego co wyczytałem w Internecie, posiadacz własnościowego prawa do lokalu
mieszkalnego ma także prawo współwłasności w częściach wspólnych nieruchomości
(w moim przypadku dachu). Kierując się tymi informacjami - jak napisałem wyżej
- załączyłem ów zaświadczenie. Dnia 20 kwietnia otrzymałem decyzję, że Starosta wnosi sprzeciw przyjęcia
zgłoszenia z uwagi na fakt, że: "nie wykazałem się wystarczającym prawem do
dysponowania nieruchomością na cele budowlane".

Dzień wcześniej byłem osobiście w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego
i wiem, że ów sentencja dotyczy braku pozwolenia przez moją SM na instalację
anteny (faktycznie - od lipca 2008 roku walczę z "betonem").

Stad mam wątpliwości; czy decyzja Starosty jest słuszna? Z mojej bardzo
krótkiej rozmowy z dyrektorem wydziału budownictwa, odniosłem nieodparte
wrażenie, że temat mi urwano na telefon (stwierdził, cytuję: "Spółdzielnia nie
wyraziła zgody - temat uważam za zakończony".)

Będę wdzięczny za wszelkie, merytoryczne uwagi.

Data: 2009-04-24 07:00:22
Autor: HANA
[antena] - prawo budowlane

Użytkownik "rafszk" <uid@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gsrg14$a6j$1inews.gazeta.pl...
[...]

Spoldzielnia administruje w imieniu czlonkow czesciami wspolnymi
to ze jestes udzialowcem tych czesci nie znaczy ze mozesz tam montowac co chcesz
potrzebna jest zgoda spoldzielni
decyzja starosty sluszna...

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-04-24 05:36:37
Autor: rafszk
[antena] - prawo budowlane
HANA <hana33@poczta.onet.pl> napisał(a):
Spoldzielnia administruje w imieniu czlonkow czesciami wspolnymi
to ze jestes udzialowcem tych czesci nie znaczy ze mozesz tam montowac co chcesz

Ale dlaczego? Załóżmy, ze na pion przypada 10 mieszkań. Każdy z nich posiada
ów tytuł. Tym samym rozumuje (mogę się mylić - stąd mój post na szanownej
grupie), że posiadam 1/10 części dachu w moim pionie. Posiadając odpowiednie
uprawnienia - na radiostację amatorską (Dziennik Ustaw Nr 223, § 2, pkt. 1),
posiadam tym samym prawo do zainstalowania anteny. Wydaje się osobnym tematem
odrębne zapisy w statucie SM określające montaż czegokolwiek na częściach
wspólnych.
potrzebna jest zgoda spoldzielni
 To co, mam się wyodrębnić, czy użyć innej drogi?

decyzja starosty sluszna...

Nadal nie jestem pewny :-(

Data: 2009-04-24 07:50:31
Autor: HANA
[antena] - prawo budowlane

Użytkownik "rafszk" <uid@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gsrj55$lid$1inews.gazeta.pl...
[...]

rozumujac twoim tokiem...
ja mam 1/10 dachu powiedzmy 4 m2
posiadam stosowne uprawnienia zeby tam zaprojektowac i postawic elektrownie wiatrowa
bo nie chce placic stoenowi czy innej energii...
moge?

to ze masz 1/10 udzialow nie znaczy ze 1/10 czesc jest twoja

a powaznie na tego typu rzeczy zawsze jest wymagana zgoda
czy to wspolnoty czy spoldzielni
oni zarzadzaja czesciami wspolnymi i za ich stan odpowiadaja
jak masz wybita szybe to sobie sam wstawiasz nowa
ale jak jest wybita na klatce to przeciez nie wstawiasz 1/10
tylko robi to spoldzielnia (wspolnota)
wrzuc to na pl.misc.budowanie potwierdza moje slowa

Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-04-24 01:15:13
Autor: witek
[antena] - prawo budowlane
HANA wrote:

[...]

no i co niby z tego ma wynikać.

Na budowę domu tez jest wymagana zgoda.
Tylko pies pogrzebany leży w tym, że nie można jej nie wydać jeśli nie ma podstaw do odrzucenia wniosku.
Widzimisię nadzoru budowlanego tudzież spółdzielni mieszkaniowej nie wchodzi w grę.
Odmowa musi być uzasadniona.
Boje ze spółdzielnią mogą trwać nawet kilka lat i przetoczyć się przez sąd ale koniec jest zawsze taki sam. Antena stanie. Tylko nie każdemu się chce.

Data: 2009-04-24 08:21:22
Autor: spp
[antena] - prawo budowlane
witek pisze:

Na budowę domu tez jest wymagana zgoda.

I na działce gdzie istnieje ułamkowa współwłasność można go sobie wybudować bez żadnych problemów?

--
spp

Data: 2009-04-24 01:33:43
Autor: witek
[antena] - prawo budowlane
spp wrote:
witek pisze:

Na budowę domu tez jest wymagana zgoda.

I na działce gdzie istnieje ułamkowa współwłasność można go sobie wybudować bez żadnych problemów?

jeśli będzie anteną to tak.

żeby daleko nie szukać, jeśli chodzi o anteny rtv czy krótkofalarskie temat jest ten sam, a nawet lepiej.
temat był już przerabiany wielokrotnie wszerz i w zdłuż i wynik jest znany od dawna, tylko nie wszystkim chce się toczyć wojnę, bo z każdą spółdzielnią i jej prezesem trzeba zaczynać jak z przedszkolakiem tłmuacząc, że tupanie nóżką i niezgadzanie się bo nie do niczego nie prowadzi.

http://www.nettax.pl/dzienniki/duuokik/2006/4/poz.59.htm
http://pzk.katowice.pl/download/opinia%20-%20inst%20anten.doc
http://sp9pta.w.interia.pl/postant.htm

Temat uważam za zamknięty, bo naprawdę nie ma o czym dyskutować.
Pozostaje tylko kwestia jak szybko da się osiągnąć cel czyli postawienie anteny na dachu.

Data: 2009-04-24 08:51:37
Autor: spp
[antena] - prawo budowlane
witek pisze:

Temat uważam za zamknięty, bo naprawdę nie ma o czym dyskutować.

OK, ale czy ja dobrze wyczytałem że wyrok w Katowicach dotyczył budynków w których brak jest instalacji zbiorczej AZART?

--
spp

Data: 2009-04-24 01:55:09
Autor: witek
[antena] - prawo budowlane
spp wrote:
witek pisze:

Temat uważam za zamknięty, bo naprawdę nie ma o czym dyskutować.

OK, ale czy ja dobrze wyczytałem że wyrok w Katowicach dotyczył budynków w których brak jest instalacji zbiorczej AZART?

i będzie miał takie samo odniesienie do budynków w których nie ma "zbiorczej instalacji krótkofalarskiej"

zainteresowanym co do szczegółów i pomocy prawnej radzę zwrócić się do pzk.org.pl

Data: 2009-04-24 09:03:41
Autor: spp
[antena] - prawo budowlane
witek pisze:

[...]

To rozumem, ale czy autorowi wątku chodzi o taką antenę czy zwykłą telewizyjną. No, i czy jest tam czy nie ma zbiorczej anteny? :)

--
spp

Data: 2009-04-24 02:08:49
Autor: witek
[antena] - prawo budowlane
spp wrote:
witek pisze:

[...]

jak jest zbiorcza to nie ma tematu
jak nie ma anteny zbiorczej to co za różnica co za antena?
Anteny krótkofalarskie są bardziej trędowate niż zwykłe rtv, dlatego łatwiej znaleźć skuteczną pomoc.
Arguemtny będą te same.

Data: 2009-04-24 11:15:40
Autor: rafszk
[antena] - prawo budowlane
spp <spp@op.pl> napisał(a):
witek pisze:

To rozumem, ale czy autorowi wątku chodzi o taką antenę czy zwykłą telewizyjną. No, i czy jest tam czy nie ma zbiorczej anteny? :)

O antenę na pasmo amatorskie 2m/70cm. Zwykły GP. Jeśli chodzi o AZART - nie
ma. Są jedynie pozostałości po dawnej epoce. --

Data: 2009-04-24 11:24:18
Autor: Rafał Szkodziński
[antena] - prawo budowlane
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):
HANA wrote:

> [...]

Na budowę domu tez jest wymagana zgoda.
Tylko pies pogrzebany leży w tym, że nie można jej nie wydać jeśli nie ma podstaw do odrzucenia wniosku.

Tak... Jedyny argument SM to taki, że: "anteny nadawczo-odbiorcze instalowane
na dachach budynków powodowały zakłócenia w odbiorze sygnałów radiowych,
telewizyjnych a także w rozmowach telefonicznych". Analogicznie - trzeba zakazać używania samochodów z uwagi na fakt
występujących wypadków drogowych z udziałem w/w pojazdów.

Data: 2009-04-24 08:17:06
Autor: witek
[antena] - prawo budowlane
Rafał Szkodziński wrote:

Tak... Jedyny argument SM to taki, że: "anteny nadawczo-odbiorcze instalowane
na dachach budynków powodowały zakłócenia w odbiorze sygnałów radiowych,
telewizyjnych a także w rozmowach telefonicznych".

ale w takim przypadku to spółdzielnia ma wykazać, że ta konkretna antena powoduje zakłócenia i to może być dobry argument przy nakazie demontażu a nie instalcji.

Data: 2009-04-24 08:09:39
Autor: Jacek_P
[antena] - prawo budowlane
rafszk napisal:
grupie), że posiadam 1/10 części dachu w moim pionie. Posiadając odpowiednie

Nie. Nie masz wydzielonej czesci dachu. Posiadasz 10% udzialu w kazdym
kawalku dachu, w kazdym najmniejszym milimetrze kwadratowym. I spoldzielnia
reprezentujaca pozostale 90% musi wyrazic zgode.

To, na czym sie naciales, to nieposiadanie czesci wydzielonej stanowiacej
10% calosci. Wtedy w ramach swojej czesci mialbys 100% jej wlasnosci,
w pozostalej czesci 0%. A tak to na swoje nieszczescie masz 10% w calym.
Ale mysl optymistycznie: w tamtym wariancie musialbys zadac sluzebnosci
dachu na dojscie do swojego kawalka :) A jak nie, to dzwig :D
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-04-25 23:48:33
Autor: ąćęłńóśźż
[antena] - prawo budowlane
Dach w spółdzielni nie jest Twoją współwłasnością.

Może spróbuj z betonem prawem telekomunikacyjnym (odejdź od "amatorskości" na rzecz np. internetu, a później się zobaczy ;))
JaC

-- -- -

posiadam 1/10 części dachu

Data: 2009-04-24 10:30:13
Autor: Martin Fox
[antena] - prawo budowlane
Dnia Fri, 24 Apr 2009 04:43:16 +0000 (UTC), rafszk napisał(a):

[...]

Zobacz http://infobot.pl/r/1bHa
Może znajdziesz coś co ci pomoże

--
Martin Fox

Data: 2009-04-24 13:26:54
Autor: .Artur.
[antena] - prawo budowlane
rafszk pisze:

Będę wdzięczny za wszelkie, merytoryczne uwagi.

Postaw antenę jeśli masz możliwości techniczne,
o papierki martw się później.

http://www.forum.krotkofalarskie.pl/topics48/prawo-antenowe-problemy-rozwiazania-vt32.htm

"Sąd stwierdził, że zarówno lokator jak i współwłaściciel cześci wspólnych budynku ma prawo zainstalować antenę i oddalił pozew Spóldzielni o demontaż anteny. Mimo iż została zamontowana bez zgody Spóldzielni i wbrew jej stanowczej odmowie. Okazało się, że odmowa to za mało. Spóldzielnia powinna przytoczyć przekonywujące uzasadnienie dla swojej odmowy poparte argumentami wskazujacymi na to że antena będzie uciążliwa dla innych mieszkańców. Żadne tam nieuzasadnione obawy o zakłocenia czy uszkodzenie dachu nie stanowia przeszkody w instalacji anteny na dachu.
Serdeczne podziękowania dla Prezesa Polskiego Związku Krótkofalowców Piotra SP2JMR, który załatwił mi bezpłatną pomoc prawną.
Polski Zwiazek Krótkofalowców wspiera swoich członków w walce o mozliwość korzystania z posiadnych pozwoleń na używanie radiostacji amatorskiej. Jak dotąd sądy popierają stanowisko Związku i wszystkie sprawy sądowe są wygrywane."

Artur

Data: 2009-04-24 11:42:20
Autor: rafszk
[antena] - prawo budowlane
Artur. <mc_artur{no_spam}@op.pl> napisał(a):
rafszk pisze:

> [...]

Polski Zwiazek Krótkofalowców wspiera swoich członków w walce o mozliwość korzystania z posiadnych pozwoleń na używanie radiostacji amatorskiej. Jak dotąd sądy popierają stanowisko Związku i wszystkie sprawy sądowe są wygrywane."

Tak Arturze - temat znany. Mam to także na swoim hdd ;-)

--

[antena] - prawo budowlane