[antena] - prawo budowlane

Data: 2009-04-24 10:30:13
Autor: Martin Fox
[antena] - prawo budowlane
Dnia Fri, 24 Apr 2009 04:43:16 +0000 (UTC), rafszk napisał(a):

Zgodnie z art. 29 ust. 2 pkt. 15 oraz art. 30 ust. 1 pkt. 3b Prawo Budowlane,
zgłosiłem do Starostwa zamiar zainstalowania anteny. Określiłem termin
montażu, przedstawiłem dokumentacje (foto + rysunki), mapę
sytuacyjno-wysokościową, numer działki. Zgodnie z art. 32 ust. 4 pkt 2 (Prawo Budowlane), dołączyłem także ksero
zaświadczenia wydane przez moją Spółdzielnię Mieszkaniową o treści, że
Spółdzielnia zaświadcza, że ja wraz z małżonką nabyłem na podstawie umowy
sprzedaży (akt notarialny xxx), spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
mieszkalnego. Z tego co wyczytałem w Internecie, posiadacz własnościowego prawa do lokalu
mieszkalnego ma także prawo współwłasności w częściach wspólnych nieruchomości
(w moim przypadku dachu). Kierując się tymi informacjami - jak napisałem wyżej
- załączyłem ów zaświadczenie. Dnia 20 kwietnia otrzymałem decyzję, że Starosta wnosi sprzeciw przyjęcia
zgłoszenia z uwagi na fakt, że: "nie wykazałem się wystarczającym prawem do
dysponowania nieruchomością na cele budowlane".

Dzień wcześniej byłem osobiście w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego
i wiem, że ów sentencja dotyczy braku pozwolenia przez moją SM na instalację
anteny (faktycznie - od lipca 2008 roku walczę z "betonem").

Stad mam wątpliwości; czy decyzja Starosty jest słuszna? Z mojej bardzo
krótkiej rozmowy z dyrektorem wydziału budownictwa, odniosłem nieodparte
wrażenie, że temat mi urwano na telefon (stwierdził, cytuję: "Spółdzielnia nie
wyraziła zgody - temat uważam za zakończony".)

Będę wdzięczny za wszelkie, merytoryczne uwagi.

Zobacz http://infobot.pl/r/1bHa
Może znajdziesz coś co ci pomoże

--
Martin Fox