prawo budowlane ogrodzenie i pawilon

Data: 2010-02-06 19:05:26
Autor: jarek
prawo budowlane ogrodzenie i pawilon
Witam!
Mam nastepujacy problem, kupilem nie za wielką działkę, działka graniczy z drogą krajowa (konkretnie 12). Chcialbym ta działkę przeznaczyc pod komis samochodowy i w zwiazku z tym mam dwa pytania:
1. Ogrodzenie: w jakiej odległości powinno być od drogi krajowej? Dodam, że pomiedzy działką, a jezdnią jest wyznaczony pas drogowy szerokosci okolo 5m. Brak rowu. W starostwie skierowali mnie do GDDKiA w celu uzgodnienia tegoz ogrodzenia. Moje pytanie jest nastepujace czy jest jakas odleglosc od krawedzi jezdni, czy od pasa drogowego takiego ogrodzenia. Ogrodzenie zwykłe z podmurówką systemową, ew. bez podmurówki wysokość okolo 1,5cm. Jest to teren zabudowany. Czy GDDKiA może robic jakies problemy, jesli chce orodzic na granicy działki z paem drogowym?
2. Wg planu zagospodarowania miejscowego teren ma funkcję usługowo/handlową z przeznaczeniem na budynek dwupiętrowy ze spadzistym dachem i poddaszem użytkowym. Chodzi mianowicie o to, że po pierwsze działka jest niewielka i taki budynek zajalby ja cala, inna sprawa to kable energetyczne i telekomunikacyjne. No i po trzecie w/w budynek jest mi że tak powiem psu na budę. Chciałbym postawić tam pawilon z płyty warstwowej o powierzchni okolo 20m^2.
Starostwo i gmina, podpowiedziały że może tymczasowa budowla na 120dni i jej pozniejsze przenoszenie mogloby rozwiazac sprawe, ale może istnieje jakis inny sposob? Czy starosta moze zrobic wyjatek od planu miejscowego?

bardzo dziekuje za odpowiedz
Jarek

Data: 2010-02-06 18:31:20
Autor: Jacek_P
jarek napisal:
budę. Chciałbym postawić tam pawilon z płyty warstwowej o powierzchni okolo 20m^2.

Jedz do budmarketu, kup wieksze kolka do wozka, przykrec z boku
do sciany pawilonu i juz masz wirtualnie woz Drzymaly. Na niedalekim
ode mnie osiedlu, od kilku lat w ten sposob funkcjonuje pawilon barowy :)
Oczywiscie, 'tocznosc' tego wynalazku jest zerowa. Kolka spelniaja
wylacznie role formalna.

--
Pozdrawiam,

Jacek