prawo do domeny

Data: 2010-03-01 11:16:44
Autor: Wielkopolanin
prawo do domeny
witam

jakis czas temu zrobilem dla pewnej instytucji
strone www.  umowa opiewala na wykonanie strony
www oraz "umieszczenie jej pod adresem xxx"

umowa mowi tez o przeniesieniu praw do serwisu www
oraz praw do niego zaleznych, lecz nie wspomina o prawie
do domeny.

czy w takim wypadku domena nalezy do mnie, gdyz zapisek
o przeniesieniu jej praw powinien znalsc sie w umowie?
czy moze wcale nie musi, a nasze prawo domyslnie rozumie
ze serwis www, to takze domena ??
(umowa literalnie ma zapis "umowa o wykoanie serwisu www"
tylko tyle, słowo "domena" nie występuje wcale w umowie, tym
bardziej zapiski o przeniesieniu do niej praw).

pozdry

Data: 2010-03-01 10:33:53
Autor: Olgierd
prawo do domeny
Dnia Mon, 01 Mar 2010 11:16:44 +0100, Wielkopolanin napisał(a):

czy w takim wypadku domena nalezy do mnie, gdyz zapisek o przeniesieniu
jej praw powinien znalsc sie w umowie? czy moze wcale nie musi, a nasze
prawo domyslnie rozumie ze serwis www, to takze domena ??

Prawa do domeny to całkowicie inna bajka. Twój zamawiający powinien był zadbać o zobowiązanie Ciebie do przeniesienia tychże praw.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-03-01 13:02:06
Autor: Wielkopolanin
prawo do domeny
W dniu 2010-03-01 11:33, Olgierd pisze:
[...]

to w takim wypadku, mogę być pewien, że domena nadal prawnie
należny do mnie i nie jestem zobowiązany do jej oddawania w momencie
ukończenia umowy (wykonania do konca serwisu www) ?

mogę ją po po prostu, w świetle prawa sprzedać ??

Data: 2010-03-01 12:39:56
Autor: Olgierd
prawo do domeny
Dnia Mon, 01 Mar 2010 13:02:06 +0100, Wielkopolanin napisał(a):

[...]

Tak.

mogę ją po po prostu, w świetle prawa sprzedać ??

Bardzo możliwe, że możesz, ale pod warunkiem, że nabywca też będzie pod tą domeną utrzymywał ten serwis.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-03-01 20:53:36
Autor: Arek
prawo do domeny
Olgierd wrote:

Bardzo możliwe, że możesz, ale pod warunkiem, że nabywca też będzie pod
tą domeną utrzymywał ten serwis.

To czemu? Miał umieścić, umieścił (czyt. np. wgrał przez ftp na serwer). Nie napisał nic o tym by miał ta stronę tam utrzymywać stale.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-03-01 20:21:30
Autor: Olgierd
prawo do domeny
Dnia Mon, 01 Mar 2010 20:53:36 +0100, Arek napisał(a):

[...]

Aż tak wiele o umowie nie wiemy ;-) Bardzo możliwe, że jest to tak napisane, że serwis ma być dostępny pod tą domeną i już.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-03-03 09:21:00
Autor: Wielkopolanin
prawo do domeny
W dniu 2010-03-01 21:21, Olgierd pisze:
[...]

no właśnie, umowa mówi wyraźnie, że "przedmiot umowy:
a) wykonania strony WWW dla Zamawiającego
b) umieszczenia Strony na serwerze pod adresem XXX

potem paragraf 3 mówi:
1.    Z dniem zakończenia prac nad Stroną przez Zamawiającego, autorskie prawa majątkowe do elementów Strony wykonanych przez Wykonawcę przechodzą na Zamawiającego.
2.    Razem z przeniesieniem autorskich praw majątkowych, na Zamawiającego przechodzi wyłączne prawo udzielania zezwoleń na wykonywanie autorskiego prawa zależnego.

wydaje mi sie, ze nie ma zadnego zapisu dotyczącego praw do domrny.
czy domena w takim wypadku jest elementem strony i wchodzi jego prawa autorskie ?

Data: 2010-03-03 08:45:36
Autor: Olgierd
prawo do domeny
Dnia Wed, 03 Mar 2010 09:21:00 +0100, Wielkopolanin napisał(a):

[...]

(...)
wydaje mi sie, ze nie ma zadnego zapisu dotyczącego praw do domrny. czy
domena w takim wypadku jest elementem strony i wchodzi jego prawa
autorskie ?

Nie ma czegoś takiego jak prawa autorskie do domeny. Długo można dyskutować czy domena jest częścią składową serwisu -- pewnie czasem jest, czasem nie jest -- ale z lit. b "umieszczenia Strony na serwerze pod adresem XXX" wnoszę, że się zobowiązałeś, że serwis tam właśnie będzie.

Nie musisz przenosić praw do domeny, ale nie możesz zmieniać delegacji domeny ;-) --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2010-03-03 10:45:10
Autor: Wielkopolanin
prawo do domeny