prawo do usunięcia danych osobowych przeniesionego prepaida

Data: 2009-06-22 23:08:53
Autor: kredytywkarpaczu
prawo do usunięcia danych osobowych przeniesionego prepaida
planuje przenieść orangutański nr do play
musze wypelnic karte rejestracyjna orangutana
no i podpisać wniosek o przeniesienie w playu

Czy po zakończeniu procedury mam prawo żądać
od playa usunięcia moich danych osobowych z bazy?
uzasadnienie: "bo tak"

Czy play ma wdrożone procedury pozwalające
w rzeczywisty sposób zabronić im dalszego
przetwarzania moich danych osobowych czy
też prawo do ochrony moich danych jest tylko czysto teoretyczne i nie jest egzekwowalne?

Data: 2009-06-22 23:42:00
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Jun 2009 23:08:53 +0200, kredytywkarpaczu@op.pl napisał(a):

Czy po zakończeniu procedury mam prawo żądać
od playa usunięcia moich danych osobowych z bazy?
uzasadnienie: "bo tak"

Masz. Ustawa o ODO.

Czy play ma wdrożone procedury pozwalające
w rzeczywisty sposób zabronić im dalszego
przetwarzania moich danych osobowych czy
też prawo do ochrony moich danych jest tylko czysto teoretyczne i nie jest egzekwowalne?

Jest egzekwowalne - skarga do GIODO i prokurator wchodzi. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-06-22 23:53:30
Autor: kredytywkarpaczu
prawo do usunięcia danych osobowych przeniesionego prepaida
> prawo do ochrony moich danych jest tylko > czysto teoretyczne i nie jest egzekwowalne?

Jest egzekwowalne - skarga do GIODO i prokurator wchodzi.

prokurator? a jaki art. kodeksu karnego łamie operator?

Data: 2009-06-23 00:32:14
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 22 Jun 2009 23:53:30 +0200, kredytywkarpaczu@op.pl napisał(a):

Jest egzekwowalne - skarga do GIODO i prokurator wchodzi.

prokurator? a jaki art. kodeksu karnego łamie operator?

Przetwarzanie danych osobowych bez zgody osoby które jej dotyczą, karane z
Ustawy o ODO. Przerabiane na przykładzie Deutsche banku. --

Data: 2009-06-25 11:30:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:fyta38cdeb7n.dlgoldfield.org.pl...
[...]

Ale kto powiedzial ze _przetwarza_ ?

J.

Data: 2009-06-23 00:16:08
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Adam Płaszczyca wrote:

Jest egzekwowalne - skarga do GIODO i prokurator wchodzi.

.... i jeszcze skarga do premiera, i do prezydenta, i do papieża.

M.

Data: 2009-06-25 11:29:43
Autor: J.F.
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:vitgvngskuth$.dlgoldfield.org.pl...
[...]

A na podstawie odrebnych przepisow operator nie ma obowiazku zachowac danych przez dwa lata ?

J.

Data: 2009-06-23 00:15:23
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
kredytywkarpaczu@op.pl wrote:

Czy po zakończeniu procedury mam prawo żądać
od playa usunięcia moich danych osobowych z bazy?
uzasadnienie: "bo tak"

Masz prawo żądać, ale operator ma prawo Twojego żądania nie uwgzlędnić, albowiem pozwala mu na to Prawo telekomunikacyjne:

Art. 161. ust.2. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest uprawniony do przetwarzania następujących danych dotyczących użytkownika będącego osobą fizyczną:
   1)   nazwisk i imion;
   2)   imion rodziców;
   3)   miejsca i daty urodzenia;
   4)   adresu miejsca zameldowania na pobyt stały;
   5)   numeru ewidencyjnego PESEL - w przypadku obywatela Rzeczypospolitej Polskiej;
   6)   nazwy, serii i numeru dokumentów potwierdzających tożsamość, a w przypadku cudzoziemca, który jest obywatelem państwa niebędącego członkiem Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego - numeru paszportu lub karty pobytu;
   7)   zawartych w dokumentach potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych wynikającego z umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
3. Oprócz danych, o których mowa w ust. 2, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych może, za zgodą użytkownika będącego osobą fizyczną, przetwarzać inne dane tego użytkownika w związku ze świadczoną usługą, w szczególności numer identyfikacji podatkowej NIP, numer konta bankowego lub karty płatniczej, adres korespondencyjny użytkownika, jeżeli jest on inny niż adres miejsca zameldowania na pobyt stały tego użytkownika, a także adres poczty elektronicznej oraz numery telefonów kontaktowych.

M.

Data: 2009-06-22 23:17:13
Autor: Waldek Godel
prawo do usunięcia danych osobowych przeniesionego prepaida
Dnia Tue, 23 Jun 2009 00:15:23 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

[...]

niemniej jednak odnoszę nieśmiałe wrażenie, że rozpatrywany jest przypadek
kiedy dostawca przestanie już byc dostawcą, a użytkownik uzytkownikiem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-23 00:27:09
Autor: Czarek
W dniu 2009-06-23 00:17, Waldek Godel napisał/a:

niemniej jednak odnoszę nieśmiałe wrażenie, że rozpatrywany jest przypadek
kiedy dostawca przestanie już byc dostawcą, a użytkownik uzytkownikiem

Tylko, ze on chce od Play żądać usunięcia danych po przeniesieniu się do właśnie Play - chce być anonimowy.

--
Cz.

Data: 2009-06-22 23:33:51
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 23 Jun 2009 00:27:09 +0200, Czarek napisał(a):

Tylko, ze on chce od Play żądać usunięcia danych po przeniesieniu się do właśnie Play - chce być anonimowy.

no cóż.. moja wyobraźnia nie jest tak perwersyjna, nie spodziewając się
tego nie czytałem od kogo on to chce... --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-23 23:33:30
Autor: kredytywkarpaczu
nie "perwersyjna" wyobraznia ale handel na allegro.pl
> [...]

Tylko, ze on chce od Play żądać usunięcia danych po przeniesieniu się do właśnie Play - chce być anonimowy.

ściśle biorąc, nie chodzi o anonimowość tylko o możliwość późniejszego
odpłatnego sprzedania na allegro.pl orangowych nr przeniesionych do playa

play żąda jednoczesnego stawiennictwa sprzedawcy i nabywcy w tym samym
salonie playa i nie uwzględnia dzielącej ich (np. 700km odległości)

nabywca może chcieć zapisać kupiony nr na swoją firmę, osobę, dziewczynę,
a tu zonk, podróżuj przez Polskę calą.

jeszcze gorzej, jeżeli nabywca chce być anonimowy i popełniać przestępstwa
a sprzedawca nadal figuruje jako właściciel nr: owszem, może pokazać na
policji aukcję, dowód zapłaty itd. i ma szansę wytlumaczyć że nie jest
wielblądem, ale cała procedura może nie być zbyt przyjemna.

macie koncepcje jak rozwiazac problem?

Data: 2009-06-23 22:42:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 23 Jun 2009 23:33:30 +0200, kredytywkarpaczu@op.pl napisał(a):

ściśle biorąc, nie chodzi o anonimowość tylko o możliwość późniejszego
odpłatnego sprzedania na allegro.pl orangowych nr przeniesionych do playa

Maciek podał ci paragrafy, wystarczy je przeczytać ze zrozumieniem

macie koncepcje jak rozwiazac problem?

przerejestrować karty w momencie sprzedaży na nowego właściciela

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-24 00:20:49
Autor: kredytywkarpaczu
nie "perwersyjna" wyobraznia ale handel na allegro.pl
> macie koncepcje jak rozwiazac problem?

przerejestrować karty w momencie sprzedaży na nowego właściciela

problem polega na tym że sprzedaż jest internetowa, a play
żąda jednoczesnego fizycznego wstawiennictwa obu stron transakcji
w tym samym salonie firmowym play

play nie chce zgodzic sie aby sprzedawca stawił się w jednym salonie
a nabywca w innym salonie, odległym o kilkaset km

Data: 2009-06-26 08:19:45
Autor: Jan Strybyszewski
kredytywkarpaczu@op.pl pisze:
[...]

WIdze ze kolega nabral zlotych numerow Orange  za Profita i teraz handelek ?

Data: 2009-06-26 13:07:20
Autor: kredytywkarpaczu1
> [...]
> a nabywca w innym salonie, odległym o kilkaset km

> WIdze ze kolega nabral zlotych numerow Orange  za Profita i teraz handelek ?

Numery nie są złote, To dość osobliwy "prezent" od osoby która kupiła kilka
tysięcy starterów orange (chyba po cenie hurtowej?) w celu wysyłania sms
premium, a potem chciała je wyrzucić na smietnik.

Startery mają po pare groszy na koncie (za pare dni grosiki szlag trafi) ale
wychodzące długie prawie rok no i "zdolność przenoszeniowa" po 6 lipca jest

Czy kolega ma jakiś pomysł, jak przerejestrować startery (będące już w play)
bez fizycznej obecności obu stron transakcji w jednym salonie play?

Data: 2009-06-26 13:23:54
Autor: Dominik & Co
kredytywkarpaczu1@op.pl napisał(a):

Startery mają po pare groszy na koncie (za pare dni grosiki szlag trafi) ale
wychodzące długie prawie rok no i "zdolność przenoszeniowa" po 6 lipca jest

Zaraz- czyli numery są jeszcze nie przeniesione?
To nie można ich po prostu sprzedać jako numery Orange?

Nabywca zarejestruje sobie numer w Orange i przeniesie do Play...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-06-23 00:41:57
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Waldek Godel wrote:

niemniej jednak odnoszę nieśmiałe wrażenie, że rozpatrywany jest przypadek
kiedy dostawca przestanie już byc dostawcą, a użytkownik uzytkownikiem

słowa "nieśmiałe wrażenie" są w zasadzie użyte prawidłowo :-)

M.

Data: 2009-06-22 23:45:23
Autor: Waldek Godel
prawo do usunięcia danych osobowych przeniesionego prepaida
Dnia Tue, 23 Jun 2009 00:41:57 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

słowa "nieśmiałe wrażenie" są w zasadzie użyte prawidłowo :-)

no przecież złożylem samokrytyke, że nie mam aż tak wyuzdanej wyobraźni jak
autor wątku

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-23 01:05:57
Autor: Kamikazee
[...]

Spytaj się o przepisy na pl.soc.prawo

prawo do usunięcia danych osobowych przeniesionego prepaida