"prawo do życia"

Data: 2012-10-25 19:45:06
Autor: Adramelech
"prawo do życia"
"Grzegorz Z." <spaggia@mare.org> Odpowiedz na news:k699ng$4gi$1dont-
email.me:

Czy ktoś mi może w punktach wyliczyć jakie uprawnienia wchodzą w skład
owego "prawa do życia" na który zwolennicy "zakazu mordowania chorych
dzieci" tak często się powołują?

Mnie tam irytuje, jak mówiąc o przeciwnikach prawa do aborcji używa się sformuowanie że to idelogia, poglądy czy sumienie. G***o prawda. To nie jest żadne idelogia. Żadne poglądy czy głos sumienia. To tylko i WYŁĄCZNIE wiara.
Opiera się to na religii. Nie na rozsądku, wiedzy czy nauce, ale religii.
Bezpodstawna wiara. Tylko dlatego że hierarchowie kościoła aktualnie wymyślili sobie że dusza "wstepuje" w embrion w chwili zapłodnienienia.
Jeszcze pareset lat wcześni kościół katolicki wyznawał pogląd że owa "dusza"
wstępuje w 40 dni (chłopiec) a 60 dniu w dziewczynkę. Czyli wiara KRK w tej kwestii się zmienia. Teraz wymyslili sobie że od momentu poczęcia. I sami hierarchowie przyznają się że ten akurat moment wybrali z niewiedzy. Bo tak naprawdę nie wiedzą kiedy rodzi się człowiek(~9 miesięcy od zapłodnienia).
Oglądając wczorajszą debate sejmową i nawijkę Wróblowej, odniosłem wrażenie że dziecko to to co jest od zapłodnienia do momentu 9 miesiący później. A po urodzeniu to już nie jest dziecko tylko... jakieś niewiadomo co.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

"prawo do życia"