prawo jazdy od 2016

Data: 2015-11-26 09:13:03
Autor: mk
prawo jazdy od 2016
W dniu 2015-11-25 o 13:07, Krysteck pisze:
Mimo że 18-latkiem już dawno nie jestem, to dopiero teraz sytuacja
zmusiła mnie do wyrabiania prawa jazdy. Egzamin może i nawet uda mi się
zdać jeszcze w tym roku, ale dokument na pewno zostanie wystawiony już w
przyszłym i podpadnę pod nowe przepisy. Ciąglę się jeszcze łudzę, że
może jednak je wycofają, ale jeśli nie to, to mam kilka pytań i
wątpliwości:
-obowiązek jazdy z zielonym listkiem z przodu i z tyłu, to wyklucza
użyczenie mi samochodu przez kogoś, np skorzystanie z samochodu rodziców
gdy będzie wymagała tego sytuacja, albo jestem z kumplem na imprezie
jego samochodem, on zapił, a ja jako abstynent nie mogę go nawet odwieźć
jego autem, no chyba że mam nosić w portfelu naklejki z listkami??
Jakie kary są przewidziane za jazde bez liści?

-brak możliwości pracy jako kierowca, to odpada wykonywanie zawodu
przedstawiciela handlowego, kuriera, a nawet dostawcy pizzy?? Ten
przepis wyklucza całkowicie używanie samochodu w każdej pracy, nawet
wykluczając te powyższe??

-obowiązek doszkolenia w przeciągu kilku miesięcy od odtrzymania prawa
jazdy; co w przypadku gdy zapomnę, spóźnie się, nie mieszcząc w
wyznaczonym okresie, albo nie będę po prostu miał pieniędzy na te
wykłady. Odbiorą mi uprawnienia??

Dziękuje za wszelkie odpowiedzi i wyjaśnienia moich wątpliwości.
Pozdrawiam Grupowiczów

Witam
Jak zdasz w tym roku i następny dzień po egzaminie będzie roboczym w 2015, to powinieneś mieć jeszcze 2015. Informacje o zdanym egzaminie są następnego dnia w UK i kwestia tego ile decyzji ma do podpisania Pan Urzędnik (Starosta).
U mnie to było tak: egzamin zdany 02.11 - decyzja 03.11 i data wydania dokumentu 03.11.

Pzdr i powodzenia na egzaminie
MK

prawo jazdy od 2016