prawo pocztowe

Data: 2020-05-24 20:02:43
Autor: pueblo
prawo pocztowe
Odbierałem przesyłkę na Poste Restante na nie moje nazwisko. Przesyłka nierejestrowana - list zwykły. Oczywiście pani chciała dowód. Ja na to, że nie i że nawet nie muszę pokazywać w przypadku przesyłki nierejstrowanej.
Trochę podyskutowaliśmy i ustąpiła. Chyba, jak powiedziałem, że jeśli mi pokaże jakikolwiek zapis w prawie pocztowym, ustawie, czy gdzie tam jeszcze wg którego pracownik PP ma potwierdzić tożsamość odbiorcy przesyłki nierejstrowanej, to ja idę z tym prosto do prawnika i piszemy pozew do PP z odszkodowaniem za to, że przez całe życie listonosze wrzucają mi do skrzynki takie przesyłki, a PP nie weryfikuje tożsamości odbiorcy. Bo to by było całkiem logiczne? Co za róznica, czy skrzynka na listy, czy Poste Restante? W jednym miejscu cały czas dostawałem do skrzynki listy do osób które dawno tam nie mieszkały i nawet ich nie znałem.
Powiedziałem też pani w okienku, że mogę podać komuś dane do zaadresowania listu do mnie np. Adolf Hitler, adres/PR i jeśli to będzie nierejstrowane, to bez gadania mają mi to dać, jeśli się zgłoszę, tudzież wrzucić do skrzynki? Czy tutaj mam rację?

Data: 2020-05-24 15:40:39
Autor: mrbluesky.pl
prawo pocztowe
[...]
W sumie trafiles chyba na KOlejnom luke w RODO. Wg logiki nie POwinni wydawac KoresPOndencji opiewajoncej na inne dane osobowe KOmus nie[z]godnemu, wienc POwinni sprawdzac dane nawet dla przesylek nierejestrowanych. Tak samo list w skrzynce -otwieranie KOresPOndencji na nie swoje dane osobowe (chocby adres sie zgadzal) to naruszenie tajemnicy KOresPOndencji a to juz grubsze paragrafa. Otrzymanie takiej koresPOndencji POwinno chyba KOnczyc siem na POlicji o ile taka osoba nie przebywa na tym adresie. (A dlaczego by nie na POlicje? Oddanie na poczte nie rozwionzuje problemu bo to rowniez zdradzenie faktu POdlegajoncego RODO ze taka osoba nie mieszka na takowym adresie ;)
Tu cos w temacie:
https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1420032,nierejestrowane-listy-problematyczne-w-swietle-rodo.html

Data: 2020-05-26 08:33:02
Autor: pueblo
prawo pocztowe
Witaj , 25 maj 2020 w
napisałeś/aś:
[...]

Taki stan miał miejsce zanim pojawiło się rodo, więc to nie jest najistotniejsze.
W każdym razie chciałem tylko dopisać, że próbowałem sie coś dowiedzieć pisząc emaile do PP. Odpisywał mi ktoś podpisujący się Zespół Doradców Klienta. Mogę tylko powiedzieć, że z całą pewnością zespół - ale Downa.

Data: 2020-06-01 13:23:57
Autor: pueblo
prawo pocztowe
Witaj pueblo, 26 maj 2020 w
napisałeś/aś:
[...]

W czwartym emailu dostałem w końcu odpowiedź:
"Informujemy, że po weryfikacji zgłoszenia potwierdzamy możliwość odbioru przesyłek nierejestrowanych bez weryfikacji tożsamości.
Przepraszamy za wcześniejszą niedoprecyzowaną odpowiedź."

Dopiero jednak, jak napisałem wcześniej wielką czcionką pytanie:
Czy przesyłka NIEREJESTROWANA nadana na Poste Restante staje się w momencie odbioru przesyłką REJESTROWANĄ?

Dotarło, he he.

W sumie nie o to było najważniejsze w moim pierewszym poście na grupie, ale skoro nikogo to nie interesuje, to założę, że miałem rację, co do logicznych konsekwencji potencjalnych przepisów.

Data: 2020-05-26 02:16:07
Autor: Tomasz Rut
prawo pocztowe
W dniu niedziela, 24 maja 2020 22:02:45 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:
[...]

Chyba w regulaminie usług pocztowych jest, że przesyłki poste restante wydaje się tylko adresatowi, a jesli zaadresowana jest na hasło, to temu kto poda hasło. Może ktoś to sprawdzi

Data: 2020-05-26 10:34:57
Autor: pueblo
prawo pocztowe
Witaj Tomasz Rut, 26 maj 2020 w
napisałeś/aś:

Chyba w regulaminie usług pocztowych jest, że przesyłki poste
restante wydaje się tylko adresatowi, a jesli zaadresowana jest na
hasło, to temu kto poda hasło. Może ktoś to sprawdzi

Nie znalazłem tam nic, z czego można chociażby wysunąć takie przypuszczenia.
O haśle też pierwsze słyszę. Jak to ma niby wyglądać - taka przesyłka z hasłem?

Data: 2020-05-26 06:30:11
Autor: Tomasz Rut
prawo pocztowe
W dniu wtorek, 26 maja 2020 12:34:58 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:
Witaj Tomasz Rut, 26 maj 2020 w
napisałeś/aś: > > Chyba w regulaminie usług pocztowych jest, że przesyłki poste
> [...]
O haśle też pierwsze słyszę. Jak to ma niby wyglądać - taka przesyłka z hasłem?

a to może pomyliło mi się ze skrytką pocztową, albo było hasło na poste restante i może zrezygnowali

Data: 2020-05-26 18:06:20
Autor: ąćęłńóśźż
prawo pocztowe
Coś mi chodzi po głowie że kiedyś kiedyś rezygnowano.
Ale dziwię się wydaniu przesyłki bez potwierdzenia tożsamości.

-- -- -
albo było hasło na poste restante i może zrezygnowali

Data: 2020-05-27 09:41:41
Autor: gaska.alojzy
prawo pocztowe
użytkownik pueblo napisał:
Odbierałem przesyłkę na Poste Restante na nie moje nazwisko.

cyt.
Ważne!
Jeśli spodziewasz się takiej przesyłki, odwiedź pocztę, na którą miała zostać dostarczona. Pamiętaj jednak, by zabrać ze sobą dokument tożsamości.
https://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/poste-restante/

Regulaminu nie czytałem, sam możesz sobie zerknąć co tam naskrobali.

Data: 2020-05-27 21:32:31
Autor: ąćęłńóśźż
prawo pocztowe
Blisko art. 267 K.K.

-- -- -
Odbierałem przesyłkę na Poste Restante na nie moje nazwisko.

Data: 2020-05-28 07:16:58
Autor: pueblo
prawo pocztowe
Witaj , 27 maj 2020 w
napisałeś/aś:
użytkownik pueblo napisał:
[...]

Nie ma ragulaminu, a taki zapis na www ma taką samą wartość(czy tak?), jak strona lidla na której szynka jest po 10zł, podczas gdy w sklepie jest cena 15. Sprzedadzą mi po 15 mogę się założyć.

Data: 2020-05-28 10:23:06
Autor: gaska.alojzy
prawo pocztowe
użytkownik pueblo napisał:

Nie ma ragulaminu

Jest na stronie poczty. Nie dość że niegramotny, to jeszcze
pieniacz.

Dla niegramota gógiel + "poczta regulamin" = pierwszy link

Data: 2020-05-28 19:52:46
Autor: pueblo
prawo pocztowe
Witaj , 28 maj 2020 w news:ad6a90d5-4b64-44f6-a12c-b951f7ae88d1

użytkownik pueblo napisał:

Nie ma ragulaminu

Jest na stronie poczty. Nie dość że niegramotny, to jeszcze
pieniacz.

Dla niegramota gógiel + "poczta regulamin" = pierwszy link

No co ty Baltazarze Gąbka? Nic tam nie naskrobali. I dlatego sądziłem, że piszesz o regulaminie Poste Restante, który nie istnieje. Taki bystrzak jak ty powinien był sie tego domyśleć po przeczytaniu całego wątku.

Data: 2020-05-28 22:37:00
Autor: ąćęłńóśźż
prawo pocztowe
Dz. U. 2012 poz. 1529
USTAWA z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe
Rozdział 1 Przepisy ogólne

Art. 3. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
9) nadanie na poste restante - polecenie doręczenia przesyłki pocztowej lub wypłacenia ADRESATOWI kwoty pieniężnej określonej w przekazie pocztowym w placówce pocztowej, wskazanej przez nadawcę jako miejsce doręczenia;

Rozdział 3 Świadczenie usług pocztowych
Art. 37. 1. Przesyłkę pocztową lub kwotę pieniężną określoną w przekazie pocztowym doręcza się ADRESATOWI pod adresem wskazanym na przesyłce, przekazie lub w umowie o świadczenie usługi pocztowej.

prawo pocztowe