prawo pocztowe

Data: 2020-05-26 02:16:07
Autor: Tomasz Rut
prawo pocztowe
W dniu niedziela, 24 maja 2020 22:02:45 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:
Odbierałem przesyłkę na Poste Restante na nie moje nazwisko. Przesyłka nierejestrowana - list zwykły. Oczywiście pani chciała dowód. Ja na to, że nie i że nawet nie muszę pokazywać w przypadku przesyłki nierejstrowanej.
Trochę podyskutowaliśmy i ustąpiła. Chyba, jak powiedziałem, że jeśli mi pokaże jakikolwiek zapis w prawie pocztowym, ustawie, czy gdzie tam jeszcze wg którego pracownik PP ma potwierdzić tożsamość odbiorcy przesyłki nierejstrowanej, to ja idę z tym prosto do prawnika i piszemy pozew do PP z odszkodowaniem za to, że przez całe życie listonosze wrzucają mi do skrzynki takie przesyłki, a PP nie weryfikuje tożsamości odbiorcy. Bo to by było całkiem logiczne? Co za róznica, czy skrzynka na listy, czy Poste Restante? W jednym miejscu cały czas dostawałem do skrzynki listy do osób które dawno tam nie mieszkały i nawet ich nie znałem.
Powiedziałem też pani w okienku, że mogę podać komuś dane do zaadresowania listu do mnie np. Adolf Hitler, adres/PR i jeśli to będzie nierejstrowane, to bez gadania mają mi to dać, jeśli się zgłoszę, tudzież wrzucić do skrzynki? Czy tutaj mam rację?

Chyba w regulaminie usług pocztowych jest, że przesyłki poste restante wydaje się tylko adresatowi, a jesli zaadresowana jest na hasło, to temu kto poda hasło. Może ktoś to sprawdzi

Data: 2020-05-26 10:34:57
Autor: pueblo
prawo pocztowe
Witaj Tomasz Rut, 26 maj 2020 w
napisałeś/aś:

Chyba w regulaminie usług pocztowych jest, że przesyłki poste
restante wydaje się tylko adresatowi, a jesli zaadresowana jest na
hasło, to temu kto poda hasło. Może ktoś to sprawdzi

Nie znalazłem tam nic, z czego można chociażby wysunąć takie przypuszczenia.
O haśle też pierwsze słyszę. Jak to ma niby wyglądać - taka przesyłka z hasłem?

Data: 2020-05-26 06:30:11
Autor: Tomasz Rut
prawo pocztowe
W dniu wtorek, 26 maja 2020 12:34:58 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:
Witaj Tomasz Rut, 26 maj 2020 w
napisałeś/aś: > > Chyba w regulaminie usług pocztowych jest, że przesyłki poste
> [...]
O haśle też pierwsze słyszę. Jak to ma niby wyglądać - taka przesyłka z hasłem?

a to może pomyliło mi się ze skrytką pocztową, albo było hasło na poste restante i może zrezygnowali

Data: 2020-05-26 18:06:20
Autor: ąćęłńóśźż
prawo pocztowe
Coś mi chodzi po głowie że kiedyś kiedyś rezygnowano.
Ale dziwię się wydaniu przesyłki bez potwierdzenia tożsamości.

-- -- -