prawo unijne czy polskie ?

Data: 2010-05-29 11:53:25
Autor: soska
prawo unijne czy polskie ?
Witam wszystkich z grupy "prawo".
Jestem tutaj tylko go¶ciem i kieruję do Was pytania:
1. Czy obywatel Poski jest zobowi±zany do przestrzegania przepisów unijnych ?
    (chodzi mi o zarz±dzenia rady europy)
2. Czy przepisy, prawo UE zaliczamy do ratyfikowanych umów międzynarodowych? (w rozumieniu naszej konstytucji)
3. Gdzie mogę znaleĽć opublikowane, obowi±zuj±ce obywatela polskiego, przepisy prawa wydane przez UE ?
Za odpowiedzi dziękuję.
Pozdrawiam.
arts3@wp.pl

Data: 2010-05-29 15:23:44
Autor: Jan
prawo unijne czy polskie ?
soska pisze:
[...]

Prawo unijne ma bezwzględny prymat nad krajowym, co za tym idzie, nad Konstytucj± PL również. Rozporz±dzenie obowi±zuje w cało¶ci i bezpo¶rednio we wszystkich krajach członkowskich chyba, że zostało skierowane tylko do niektórych państw. Stosowane jest wprost. Wystarczy publikacja w Dzienniku Urzędowym UE (jest taki również w wersji PL). Wynika to głownie z orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego.
Inn± rzecz± jest respektowanie tego prymatu.

Data: 2010-05-29 17:26:46
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
W wiadomo¶ci news:4c011565$0$17095$65785112news.neostrada.pl Jan
<jannurkowski@wp.pl> pisze:

Prawo unijne ma bezwzględny prymat nad krajowym
Udowodnij.

--
Jotte

Data: 2010-05-29 18:21:17
Autor: Jan
prawo unijne czy polskie ?
<jannurkowski@wp.pl> pisze:

Prawo unijne ma bezwzględny prymat nad krajowym
Udowodnij.

Fundamentalna zasada umożliwiaj±ca współpracę państw UE, art. 9, art. 55 Konst. (zmieniony za Kaczyńskiego), samo wej¶cie PL, orzeczenia s±dów.
Wła¶ciwie gdyby tak nie było, to po jak± to cholerę cała ta UE, albo co można byłoby zrobić przykładowo w sferze gospodarczej?

Data: 2010-05-29 18:24:22
Autor: mi
prawo unijne czy polskie ?
Jan wrote:
Wła¶ciwie gdyby tak nie było, to po jak± to cholerę cała ta UE, albo co można byłoby zrobić przykładowo w sferze gospodarczej?

A co, przepraszam, powinni nam robić biurokraci przykładowo w sferze gospodarczej? :>

mi

Data: 2010-05-29 18:38:32
Autor: Jan
prawo unijne czy polskie ?
mi pisze:
Jan wrote:
[...]

Nie chciałbym nikogo przekonywać do UE, bo to chyba o jakie¶ 6 lat za póĽno...
Szwajcarzy i Norwegowie nie należ± i maj± sie raczej dobrze, ale byli i s± w trochę innej sytuacji i wła¶ciwie nic z tego dla nas wła¶ciwie nie wynika oprócz tego, że oni nie chcieli, a my i owszem. I to bardzo...

Data: 2010-05-29 19:02:46
Autor: mi
prawo unijne czy polskie ?
Jan wrote:
[...]

Nie odpowiedziałe¶ na pytanie.

Za to zbytecznie próbujesz stosować triki propagandowe, że to niby wszyscy chc±. Albo że s± jakie¶, oczywi¶cie niesprecyzowane, korzy¶ci. Albo jakoby¶my byli w innej sytuacji niż inni. Na księżyciu jeste¶my? Tajwan 50 lat temu był zapadł± dziur± na końcu ¶wiata.

Ponawiam pytanie - co powinni nam robić biurokraci przykładowo w sferze gospodarczej? No chyba nie pozwolisz, żebym sobie pomy¶lał, że jeste¶ wykształciuchem, który tylko powtarza zasłyszane trendy frazesy nie potrafi±c ich uzasadnić? :>

mi

Data: 2010-05-29 20:19:52
Autor: Jan
prawo unijne czy polskie ?
mi pisze:
Jan wrote:
[...]

Przyznam, że nie za bardzo wiem, czego oczekujesz. Mam wymienić Twoje czy swoje oczekiwania wobec biurokratów?

Data: 2010-05-29 20:38:51
Autor: mi
prawo unijne czy polskie ?
Jan wrote:
Przyznam, że nie za bardzo wiem, czego oczekujesz. Mam wymienić Twoje czy swoje oczekiwania wobec biurokratów?

Odpu¶ciłbym, ale nie lubię powielaczy propagandy. Więc nie odpuszczę.

Napisałe¶, że "Wła¶ciwie gdyby tak [prawo UE] nie było [nadrzędne nad prawem polskim] (...) to co można byłoby zrobić przykładowo w sferze gospodarczej?"

Więc odpowiedz:
- co nadrzędno¶ć prawa unijnego nad polskim pozwala zrobić w sferze gospodarczej?

Twierdzę, że:
- powielasz lewack± propagandę
- powielasz pustosłowie i slogany bez refleksji ani argumentacji

mi

Data: 2010-05-29 20:49:45
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
Odpu¶ciłbym, ale nie lubię powielaczy propagandy. Więc nie odpuszczę.
A odpuszczaj sobie.
Mnie to zwiasa.

Napisałe¶, że "Wła¶ciwie gdyby tak [prawo UE] nie było [nadrzędne nad prawem polskim] (...) to co można byłoby zrobić przykładowo w sferze gospodarczej?"
Masz. chłopcze, omamy jakie¶. Nic takiego nie napisałem.

Twierdzę, że:
- powielasz lewack± propagandę
- powielasz pustosłowie i slogany bez refleksji ani argumentacji
A twiredĽ sobie co chcesz - na zdrowie. Co mnie to obchodzi, jeden to baran w zagrodzie?

--
Jotte

Data: 2010-05-29 20:53:05
Autor: mi
prawo unijne czy polskie ?
Jotte wrote:
Masz. chłopcze, omamy jakie¶. Nic takiego nie napisałem.

Poruszyłe¶ istotn± kwestię - omamy. Jeste¶ pewny, że to było do ciebie?

8-)

mi

Data: 2010-05-29 20:56:53
Autor: Johnson
prawo unijne czy polskie ?
mi pisze:

Poruszyłe¶ istotn± kwestię - omamy. Jeste¶ pewny, że to było do ciebie?

Masz omamy. Pisałe¶ do "Jan" który sprawia wrażenie przeciwnika unii a pisałe¶ do niego jakby był zwolennikiem. Albo nie umiesz wyrażać swoich my¶li i trudno cię zrozumieć.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, my¶l o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozs±dku, zastanów się nad sob± samym.

Data: 2010-05-29 21:03:39
Autor: mi
prawo unijne czy polskie ?
Johnson wrote:
Poruszyłe¶ istotn± kwestię - omamy. Jeste¶ pewny, że to było do ciebie?
Masz omamy.

Akurat twoje zdanie mnie nie interesuje od czasu, gdy każdego adwersarza wysyłałe¶ do wariatkowa i trolowałe¶ nie mniej od kameleona. Rzucasz słowa na wiatr.

Pisałe¶ do "Jan" który sprawia wrażenie przeciwnika unii a pisałe¶ do niego jakby był zwolennikiem. Albo nie umiesz wyrażać swoich my¶li i trudno cię zrozumieć.

Jakby to mało było zsocjalizowanych "przeciwników" Unii.

Podałem przykłady wypowiedzi Jana, które takie przeciwne Unii nie s±, więc nie wiem kto ma omamy. No chyba, że to nowe grupowe kółko wzajemnej adoracji.

mi

Data: 2010-05-29 21:05:31
Autor: Johnson
prawo unijne czy polskie ?
mi pisze:

Podałem przykłady wypowiedzi Jana, które takie przeciwne Unii nie s±, więc nie wiem kto ma omamy.

Znaczy czytać ze zrozumieniem nie umiesz. Było się od razu przyznać, nie zawracałbym sobie głowy.

Data: 2010-05-29 21:10:19
Autor: mi
prawo unijne czy polskie ?
Johnson wrote:
Podałem przykłady wypowiedzi Jana, które takie przeciwne Unii nie s±, więc nie wiem kto ma omamy.
Znaczy czytać ze zrozumieniem nie umiesz. Było się od razu przyznać, nie zawracałbym sobie głowy.

Widzę, że wracasz do formy i spowrotem zaczynasz trolować. Rzuć jeszcze tekstem o wariatkowie. Już jakie¶ 3 lata grupy nie raczyłe¶ swoim wydzielinami.

mi

Data: 2010-05-29 21:14:18
Autor: Johnson
prawo unijne czy polskie ?

Widzę, że wracasz do formy i spowrotem zaczynasz trolować. Rzuć jeszcze tekstem o wariatkowie. Już jakie¶ 3 lata grupy nie raczyłe¶ swoim wydzielinami.

A ¶wistak siedzi i zawija je w te sreberka ...

Data: 2010-05-29 21:21:07
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
W wiadomo¶ci news:htrp22$5vj$7inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

Widzę, że wracasz do formy i spowrotem zaczynasz trolować. Rzuć jeszcze tekstem o wariatkowie. Już jakie¶ 3 lata grupy nie raczyłe¶ swoim wydzielinami.
A ¶wistak siedzi i zawija je w te sreberka ...
Bo ¶wistak jest od dawna matołem.
"Spowrotem"...

--
Jotte

Data: 2010-05-30 12:51:49
Autor: mi
prawo unijne czy polskie ? [OT]
Jotte wrote:
Widzę, że wracasz do formy i spowrotem zaczynasz trolować. Rzuć jeszcze tekstem o wariatkowie. Już jakieś 3 lata grupy nie raczyłeś swoim wydzielinami.
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka ...
Bo świstak jest od dawna matołem.
"Spowrotem"...

Cierpisz na jakieś kompleksy, że na usenecie się musisz dowartościować?

Popełniłem błąd ortograficzny, nie pierwszy raz zresztą pod wpływem czytanych błędów w necie. Cieszę się, że tak błahymi sprawami potrafisz się wywyższyć. Pominę przytaczanie twoich błędów, bo szkoda dyskutować z kimś takim.

btw, grupa p.s.p jest zadziwiająca, jest tu chyba najwyższe zagęszczenie trolli z wyższym wykształceniem i rozdmuchanym ego.

mi

Data: 2010-05-30 13:11:50
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ? [OT]
W wiadomości news:httg09$so2$1news.onet.pl mi
<mariano.italianoUSUN@op.pl> pisze:

[...]
Nie, dlaczego? Zwyczajnie młota zobaczyłem i młotostwo skomentowałem.

Popełniłem błąd ortograficzny
Poważnie? To nie jest błąd ortograficzny.

nie pierwszy raz zresztÄ…
Zapewne.

CieszÄ™ siÄ™
To bardzo Ĺ‚adnie.

PominÄ™
I słusznie. Matoł powinien milczeć. W myśl przysłowia: milcząc głupi ujdzie za mądrego. Staraj się z tego korzystać.

btw, grupa p.s.p jest zadziwiająca, jest tu chyba najwyższe zagęszczenie trolli z wyższym wykształceniem i rozdmuchanym ego.
Ale czasem trafi się niedokształt i kretyn - jak ty.

--
Jotte

Data: 2010-05-30 00:22:29
Autor: mvoicem
prawo unijne czy polskie ?
(29.05.2010 20:56), Johnson wrote:
mi pisze:

[...]

Na co Jotte odpowiedział: "Nic takiego nie napisałem." .

Albo więc Jotte to Jan, albo Jotte ma omamy.

p. m.

Data: 2010-05-30 10:38:06
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
W wiadomo¶ci news:4c0193a4$0$2585$65785112news.neostrada.pl mvoicem

Jam nie Jan, choć takie imię mam.
Ale o co wła¶ciwie chodzi?

--
Jotte

Data: 2010-05-29 20:57:39
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
W wiadomo¶ci news:htrnqi$ks7$1news.onet.pl mi
<mariano.italianoUSUNTO@op.pl> pisze:

Masz. chłopcze, omamy jakie¶. Nic takiego nie napisałem.
Poruszyłe¶ istotn± kwestię - omamy. Jeste¶ pewny, że to było do ciebie?
Wali mnie to.
Niech się pisz±cy martwi. Ja mam OK.

--
Jotte

Data: 2010-05-29 21:07:57
Autor: mi
prawo unijne czy polskie ?
Jotte wrote:
Masz. chłopcze, omamy jakie¶. Nic takiego nie napisałem.
Poruszyłe¶ istotn± kwestię - omamy. Jeste¶ pewny, że to było do ciebie?
Wali mnie to.

OK, masz prawo zadowalać się jak chcesz.

Niech się pisz±cy martwi. Ja mam OK.

Pogadaj ze swoim czytnikiem, może się poprawi i nie będziesz musiał wszczynać awantur, gdy czytnik Ľle ci podpi±ł a wiadomo¶ć zawierała zarówno wrotkę jak i cytat. Może chociaż czytaj na co odpisujesz. Czasami pomaga.

mi

Data: 2010-05-29 21:23:01
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
W wiadomo¶ci news:htrome$nh9$1news.onet.pl mi
[...]

Wali mnie, co o tym s±dzisz.

Niech się pisz±cy martwi. Ja mam OK.
Pogadaj ze swoim czytnikiem
Gadałem. Cały czas twierdzi, że jeste¶ kretynem.
Wierzę mu...

wszczynać awantur, gdy czytnik Ľle ci podpi±ł a wiadomo¶ć zawierała zarówno wrotkę jak i cytat.
Niech sobie zawiera cokolwiek.
Wiadomo¶ć jest gdzie trzeba, chłopcze.
Nawet kompletny bałwan potrafi się podpi±ć gdzie trzeba, a ty nie.

--
Jotte

Data: 2010-05-29 21:31:41
Autor: Jan
prawo unijne czy polskie ?
mi pisze:
Jan wrote:
[...]

Ty to potrafisz zachęcić...

Data: 2010-05-29 21:59:42
Autor: Adam KĹ‚obukowski
prawo unijne czy polskie ?
W dniu 29.05.2010 19:02, mi pisze:
Jan wrote:
Nie chciałbym nikogo przekonywać do UE, bo to chyba o jakieś 6 lat za
późno...
Szwajcarzy i Norwegowie nie naleĹĽÄ… i majÄ… sie raczej dobrze, ale byli
i są w trochę innej sytuacji i właściwie nic z tego dla nas właściwie
nie wynika oprĂłcz tego, ĹĽe oni nie chcieli, a my i owszem. I to bardzo...

Nie odpowiedziałeś na pytanie.

Za to zbytecznie próbujesz stosować triki propagandowe, że to niby
wszyscy chcą. Albo że są jakieś, oczywiście niesprecyzowane, korzyści.
Albo jakobyśmy byli w innej sytuacji niż inni. Na księżyciu jesteśmy?
Tajwan 50 lat temu był zapadłą dziurą na końcu świata.

Ponawiam pytanie - co powinni nam robić biurokraci przykładowo w sferze
gospodarczej? No chyba nie pozwolisz, żebym sobie pomyślał, że jesteś
wykształciuchem, który tylko powtarza zasłyszane trendy frazesy nie
potrafiąc ich uzasadnić? :>

GĹ‚ĂłwnÄ… zaletÄ… Unii, i to co robiÄ… 'biurokraci' to wspĂłlny rynek. Ma to
taką zaletę że np. jeśli chcesz wprowadzić do obrotu jakiś produkt który
musi być zgodny z jakąś normą (emisji spalin, emisji
elektromagnetycznej, zawartości ołowiu, itp.) to nie musisz go
rejestrować w każdym kraju oddzielnie (co jest kosztowne i trwa) ale
możesz to zrobić w jednym kraju i sprzedawać w całej Unii.

Adam KĹ‚obukowski

Data: 2010-05-29 18:45:48
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
W wiadomo¶ci news:4c013f03$0$2597$65785112news.neostrada.pl Jan
<jannurkowski@wp.pl> pisze:

[...]
Zostaw opowie¶ci dziwnej tre¶ci, rzekome orzeczenia s±dów i inne bajania.
Ja pytam o _dowód_ (konkretny), że je¶li prawo polskie nie jest zgodne z prawem UE to prymat ma prawo UE nad naszym prawem państwowym.

--
Jotte

Data: 2010-05-29 19:55:42
Autor: Jan
prawo unijne czy polskie ?
<jannurkowski@wp.pl> pisze:

[...]

Nie wynika to wprost z jednego przepisu UE, ponieważ podstaw± funkcjonowania UE jest:
1.Traktat o Funkcjonowaniu -powiedzmy ogólnie prawo
2.Traktat o UE (Lisboński) - jak to prawo stosować
Należy więc czytać te dwa traktaty razem i z tego wynika ten prymat.
Może art. 220 i art 249 TWE co¶ przybliży, choć jak mówiłem wcze¶niej, tylko przybliży.
W zwi±zku powyższym, orzeczenia TS nie s± żadnym bajaniem, tylko wła¶nie dowodem.
Może spróbuj znaleĽć prawomocne orzeczenie jakiegokolwiek s±du, które rozstrzygaj±c niezgodnie z prawem UE, nie skończyło się w TS, to sam się przekonasz.

Data: 2010-05-29 19:58:52
Autor: onet
prawo unijne czy polskie ?
Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomo¶ci news:htrga5$68f$1news.dialog.net.pl...
<jannurkowski@wp.pl> pisze:
Ja pytam o _dowód_ (konkretny), że je¶li prawo polskie nie jest zgodne z prawem UE to prymat ma prawo UE nad naszym prawem państwowym.
-- Jotte

Kary, które zapłacił rz±d RP za niedostowanie prawa RP do, np. Dyrektyw UE ?

"Od czasu akcesji, czyli przez ostatnie pięć lat, Polska 15 razy trafiała na wokandę Europejskiego Trybunału Sprawiedliwo¶ci (ETS) w Luksemburgu. Jego wyroki wywarły duży wpływ na polskie ustawodawstwo. [...] Obecnie przed ETS toczy się 18 postępowań w sprawach polskich, w tym siedem z odesłań prejudycjalnych polskich s±dów i 11 spraw ze skarg bezpo¶rednich" - poinformowała Aleksandra Barańska z Wydziału Kontaktów z Mediami ETS.
Większo¶ć wyroków ETS było niekorzystnych dla Polski; Trybunał orzekał niezgodno¶ć polskich regulacji z prawem europejskim."

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/314185,wyroki_ets_maja_znaczenie_dla_tysiecy_polskich_podatnikow.html

Data: 2010-05-29 20:54:57
Autor: Johnson
prawo unijne czy polskie ?
Jotte pisze:

Zostaw opowie¶ci dziwnej tre¶ci, rzekome orzeczenia s±dów i inne bajania.
Ja pytam o _dowód_ (konkretny), że je¶li prawo polskie nie jest zgodne z prawem UE to prymat ma prawo UE nad naszym prawem państwowym.

Oczywisto¶ci nie wymagaj± dowodu.

Data: 2010-05-29 19:12:48
Autor: witek
prawo unijne czy polskie ?
Johnson wrote:

Oczywisto¶ci nie wymagaj± dowodu.

Niestety nie dotyczy to polskich s±dów.

Data: 2010-05-30 12:55:06
Autor: Johnson
prawo unijne czy polskie ?
witek pisze:

Oczywisto¶ci nie wymagaj± dowodu.

Niestety nie dotyczy to polskich s±dów.

Bajki. Art. 228 §1 kpc, art. 168 kpk.

Data: 2010-05-29 21:00:44
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
W wiadomo¶ci news:htrntp$5vj$1inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

[...]
Eee tam, akurat.
IdĽ se stań przed polskim s±dem.

--
Jotte

Data: 2010-05-29 21:02:20
Autor: Johnson
prawo unijne czy polskie ?
Jotte pisze:

IdĽ se stań przed polskim s±dem.

I ? Stawałem nie raz i nie zauważyłem by oczywisto¶ci wymagały dowodu.

Data: 2010-05-29 21:22:42
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
W wiadomo¶ci news:htrobk$5vj$3inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

Jotte pisze:
IdĽ se stań przed polskim s±dem.
I ? Stawałem nie raz i nie zauważyłem by oczywisto¶ci wymagały dowodu.
Widocznie stawałe¶ przed budynkiem i tam miałe¶ te wizje "oczywisto¶ci".
Ja miałem na my¶li wokandę.

--
Jotte

Data: 2010-05-29 21:53:17
Autor: Johnson
prawo unijne czy polskie ?
Jotte pisze:

IdĽ se stań przed polskim s±dem.
I ? Stawałem nie raz i nie zauważyłem by oczywisto¶ci wymagały dowodu.
Widocznie stawałe¶ przed budynkiem i tam miałe¶ te wizje "oczywisto¶ci".
Ja miałem na my¶li wokandę.

Oczywisto¶ć tego że mam rację co do tego że oczyiusta oczywisto¶ć nie wymaga dowodu jest tak oczywista, że poniżaj±ce byłoby pisanie dalszych oczywisto¶ci.

Data: 2010-05-29 22:00:22
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
W wiadomo¶ci news:htrrb6$j79$1inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

[...]
Pielęgniarka z lekami się spóĽniła?

--
Jotte

Data: 2010-05-30 12:53:29
Autor: Johnson
prawo unijne czy polskie ?
Jotte pisze:

Pielęgniarka z lekami się spóĽniła?

To twoja pielęgniarka. Ty powiniene¶ wiedzieć.

Data: 2010-05-30 13:18:04
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ?
W wiadomo¶ci news:httg30$kvv$1inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

Pielęgniarka z lekami się spóĽniła?
To twoja pielęgniarka. Ty powiniene¶ wiedzieć.
Eee tam... nie błysn±łe¶.
W ogóle ostatnio loty mocno obniżasz, a nigdy przecież nie były wysokie.

--
Jotte

Data: 2010-05-29 17:38:33
Autor: Andrzej Adam Filip
jannurkowski: Prawo unijne ma bezwzględny prymat [...] nad Konstytucją PL również
Jan <jannurkowski@wp.pl> pisze:
[...]
Prawo unijne ma bezwzględny prymat nad krajowym, co za tym idzie, *nad Konstytucją PL również*. [...]

Usłużny Trybunalik Konstytucyjny poparł *już* taką interpretacje?

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Zacni długo nie żyją.

Data: 2010-05-29 18:48:55
Autor: Jan
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

TK ma za zadanie badanie prawa PL z konstytucją PL. Od przestrzegania prawa UE jest Trybunał Sprawiedliwości (dawny ETS).

Data: 2010-05-29 19:14:34
Autor: Andrzej Adam Filip
Andrzej Adam Filip pisze:
Jan <jannurkowski@wp.pl> pisze:
[...]
Prawo unijne ma bezwzględny prymat nad krajowym, co za tym idzie,
*nad KonstytucjÄ… PL rĂłwnieĹĽ*. [...]

Usłużny Trybunalik Konstytucyjny poparł *już* taką interpretacje?

TK ma za zadanie badanie prawa PL z konstytucjÄ… PL. Od przestrzegania
prawa UE jest Trybunał Sprawiedliwości (dawny ETS).

Na terenie *Polski* najwyĹĽszym prawem jest konstytucja RP.
Unijny trybunał sprawiedliwości może sobie chcieć uznawać wyższość prawa
UE nad konstytucją RP tylko jeśli a) potrafi to wymusić na Polsce
b) Polska da to na sobie wymusić (bez oporu lub ze słabym oporem)

Federalny sąd w USA uznały że tygodnik Wprost podlega ich jurysdykcji i
skazały go na milionowe odszkodowania za zniesławienie. Sąd potrafił
*wymusić* wykonanie tego wyroku?

Jeśli tobie się ubrdało że zupełnie co by nie "wytworzył" Unijny
Trybunał Sprawiedliwości to Polska wystawi brzuszek i gardełko w górę
oraz potulnie się zgodzi to tylko innymi słowami mówisz że twierdzeniem
o niepodległości Polski można *już* sobie dupę podetrzeć.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Mieszkańcy Kraju Rad lubią Polaków, ale władze Kraju Rad mogą popełniać pomyłki.

Data: 2010-05-29 20:04:14
Autor: Jan
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

Niestety, nic mi się nie ubzdurało. To, że jeszcze nie wszędzie się tego przestrzega nie znaczy, że tak nie jest.
W dodatku - jak TS orzeknie, to nie ma ĹĽadnej drugiej instancji.

Data: 2010-05-29 20:20:51
Autor: boukun

Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

Ale w konstytucji stoi już z pewnością, że prawo międzynarodowe stoi ponad prawem krajowym, tu równiez odpowiedź dla Andrzeja Adama Filipa.

Twierdzę to, nie zaglądając nawet do konstytucji, albowiem większość krajów Unii ma to tak uregulowane w swoich ustawach zasadniczych. W niemieckiej jest np. zawarte to w art. 25 ich ustawy zasadniczej Grundgesetz (GG).

Artikel 25
Die allgemeinen Regeln des Völkerrechtes sind Bestandteil des Bundesrechtes. Sie gehen den Gesetzen vor und erzeugen Rechte und Pflichten unmittelbar für die Bewohner des Bundesgebietes.

 http://dejure.org/gesetze/GG/25.html

Powszechne regulacje prawa międzynarodowego są częścią składową prawa krajowego (federalnego). One idą przed ustawami i powodują prawa i obowiązki bezpośrednio dla mieszkańców terytorium republiki.

boukun

Data: 2010-05-29 20:36:48
Autor: Andrzej Adam Filip
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

tego przestrzega nie znaczy, ĹĽe tak nie jest.
W dodatku - jak TS orzeknie, to nie ma ĹĽadnej drugiej instancji.

Ale w konstytucji stoi już z pewnością, że prawo międzynarodowe stoi
ponad prawem krajowym, tu rĂłwniez odpowiedĹş dla Andrzeja Adama Filipa.

Twierdzę to, nie zaglądając nawet do konstytucji, albowiem większość
krajĂłw Unii ma to tak uregulowane w swoich ustawach zasadniczych. W
[...]

Pflichten unmittelbar fĂĽr die Bewohner des Bundesgebietes.

http://dejure.org/gesetze/GG/25.html

Powszechne regulacje prawa międzynarodowego są częścią składową prawa
krajowego (federalnego). One idÄ… przed ustawami i powodujÄ… prawa i
obowiązki bezpośrednio dla mieszkańców terytorium republiki.

W jaki sposób z tego miałoby wynikać że prawo unijne jest w Niemczech
rĂłwnieĹĽ ponad NiemieckÄ… *KonstytucjÄ…*?

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Nie dodając oliwy, nie podkręcaj knota.

Data: 2010-05-29 20:37:52
Autor: boukun

Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

-- Andrzej Adam Filip

W taki, że to jest właśnie zawarte w konstytucji. Konstytucja jest tez prawem krajowym, czyli podrzędnym prawu międzynarodowemu.

boukun

Data: 2010-05-29 20:27:59
Autor: Andrzej Adam Filip
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

Ja ci [...] tłumaczę że w takich kwestiach zamaczających o politykę
międzynarodową w ostatecznym "granicznym" rachunku nie liczy się siła
argumentów ale argument siły. To przestaje być "czyste prawo" któremu
"sądzone państwo" po prostu musi się poddać. A jeśli sądzisz inaczej to
jesteś ofiarą zespołu oderwania od rzeczywistości.

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Cóż za czcza sztuka malarstwo, która ściąga podziw przez podobieństwo

Data: 2010-05-29 20:33:41
Autor: Jan
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

Ja ci [...] odpowiadam, ĹĽe po prostu tak jest, a nie ĹĽe mi siÄ™ to podoba, albo nie.

Data: 2010-05-29 21:02:39
Autor: Andrzej Adam Filip
Andrzej Adam Filip pisze:
[...]

"Jak jest" to się dopiero okaże po tym co *będzie* gdy nastąpi "*OSTRY* konflikt interesów" ("na noże").

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Prawda w oczy kole.

Data: 2010-05-30 13:50:58
Autor: soska
prawo unijne czy polskie ? podumowanie.
podumowuj±c wypowiedzi odniosłem wrażenie, że Polska nie potrzebuje Ustawy Zasadniczej, gdyż prawo UE ma wyższo¶ć także nad Konstytucj± RP !!
Nie potrzebujemy więc sejmu i senatu jako władzy ustawodawczej - można zatem zwolnić t± bandę wykonuj±c± pracę nikomu do niczego nie potrzebn±. Po co nam prawo Polskie skoro już w unijnym jest wszysto zawarte?
Dziwny ten kraj.

Na koniec, może kto¶ ustawić w porz±dku hronologicznym akty prawne, których jestem zobowi±zany przestrzegać?
Zacznijmy od najważniejszych, a zakończmy na niepotrzebnych ... (Konstytucja RP, Ustawy, Rozporz±dzenia, Ratyfikowane umowy międzynarodowe. Do tej pory my¶lałem, że wła¶nie taka jest kolejno¶ć)

Pozdrawiam. Były zwolennik UE. Teraz już na pewno NIE.
arts3@wp.pl

Data: 2010-05-30 14:35:07
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ? podumowanie.
W wiadomo¶ci news:httjeq$604$1news.onet.pl soska <soskazw@poczta.onet.pl>
pisze:

hronologicznym
Kolejny tuman...

--
Jotte

Data: 2010-05-30 17:33:16
Autor: Joe
Jotte wrote:
> Kolejny tuman...

Proszę państwa, proszę zachować spokój i nie podchodzić do zjawiska.
http://trole.joemonster.org/?troll=kompostownik

"w swojej puszce ma on ograniczony zasób broni i często musi się uciekać do wulgaryzmów, aby wesprzeć swoje słabe argumenty"

--
Joe,
pzdr

Data: 2010-05-30 19:33:27
Autor: Jotte
W wiadomo¶ci news:htu0fs$8su$2news.onet.pl Joe <joe@harcownik.cm> pisze:

Kolejny tuman...
Proszę państwa, proszę zachować spokój i nie podchodzić do zjawiska.
Więc zachowaj spokój i nie podchodĽ.
Każe ci kto¶?

--
Jotte

Data: 2010-05-30 23:51:05
Autor: soska
prawo unijne czy polskie ? podumowanie.

Użytkownik "Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> napisał w wiadomo¶ci news:httm05$b63$1news.dialog.net.pl...
W wiadomo¶ci news:httjeq$604$1news.onet.pl soska <soskazw@poczta.onet.pl>
pisze:

hronologicznym
Kolejny tuman...

-- Jotte
Gnido uci±żliwa, jak nie masz nic do powiedzenia w tym w±tku to nie udzielaj się wcale.
Chyba pomyliłe¶ grupy, tu nikt o ortografii nie dyskutuje, je¶li nie ma znaczenia. Poza tym błędem s± jeszcze inne, dlaczego więc przyczepiłe¶ się do tego jednego ?? Czyżby¶ półgłówku musiał sprawdzić w słowniku zanaczenie tego trudnego dla ciebie słowa żeby wychwycić bł±d?

Widzę, że "jotte" to niezwykle tępy osobnik na tej grupie,  współczuje wszystkim.

Data: 2010-05-30 23:54:04
Autor: live_evil
prawo unijne czy polskie ? podumowanie.
W dniu 30.05.2010 23:51, soska pisze:

WidzÄ™, ĹĽe "jotte" to niezwykle tÄ™py osobnik na tej grupie,  współczuje
wszystkim.

Współczuję kretynom, którzy nie potrafią poprawnie pisać w ojczystym języku.

--
live_evil

Data: 2010-05-31 22:34:59
Autor: Jotte
prawo unijne czy polskie ? podumowanie.
W wiadomości news:htumpr$a0r$1newsfeed1.man.lodz.pl live_evil
<usame_niechcespamu@o2.pl> pisze:

WidzÄ™, ĹĽe "jotte" to niezwykle tÄ™py osobnik na tej grupie,  współczuje
wszystkim.
Współczuję kretynom, którzy nie potrafią poprawnie pisać w ojczystym
języku.
 Ja im nie współczujÄ™. :)
To jest w ogóle ciekawe zjawisko - użyłem jednego określenia: tuman. Jak najbardziej adekwatnie.
W efekcie odezwała się prostacka mierzwa bluzgając niczym z zatkanego rynsztoka. Obrazić mnie coś takiego, rzecz jasna, nie może, ale - musiało zaboleć skoro się te wykwity uaktywniły... :)

--
Jotte

Data: 2010-05-31 17:01:50
Autor: Papa5merf
Órzytkownik "soska" napisał:
[...]

to żyd, czyli typowy ham, złodziej i tępak, martfi siem o ortografie bo mu
translator nie chce na hebrajski tłumaczyć:O)

co do prawa unijnego, czyli to takie nowe międzynarodowe pejsiaste prawo, na
kture żaden kraj w UE nie ma wpływu, na wybur wysokiej randi urzendnikuf
hunijnych podobnie nikt nie ma wpływu, oraz nikt w hujni nie może ich
odwołać, unia to taki nowy europejski kołchoz:O)

Data: 2010-05-31 18:10:35
Autor: onet
prawo unijne czy polskie ? podumowanie.
Użytkownik "soska" <soskazw@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htumju$a1q$1news.onet.pl...

pisze:

[...]

soska, oprocz tego ze nie znasz ortografii, to nie znasz jeszcze znaczenia wyrazu, ktorego chciales uzyc. Jak mozna uszeregować "ważno¶ć" prawa w kolejnosci CZASOWEJ (chronologicznie) ?

prawo unijne czy polskie ?